quote:Het CDA wint in de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag van dit jaar. Na de komst van Wopke Hoekstra als CDA-leider krijgt de partij er drie zetels bij.
Samen met de PVV neemt het CDA deze maand iets meer afstand van linkse middenpartijen als de PvdA, D66 en GroenLinks. Zij dongen vorige maanden nog mee om de tweede plek, maar lijken nu achter te raken op de rechtse partijen.
Ook VVD sluit jaar winnend af
Het CDA komt met haar winst nog steeds niet in de buurt van de VVD. De VVD, in 2020 nog duidelijker de grootste partij gebleken, torent nog altijd hoog boven de rest uit. Na er vorige maand drie te hebben ingeleverd, komen er deze maand weer drie zetels bij. De partij van Rutte staat nu op 42 zetels.
Forum voor Democratie bereikt deze maand haar dieptepunt in 2020. Na openlijk geruzie over de jongerenafdeling komt de partij van Thierry Baudet uit op drie zetels. Voor nieuwe partijen als JA21, LHK en Code Oranje is nog niet genoeg steun te zien voor een zetel.
Over het onderzoek
De zetelverdeling is gebaseerd op onderzoek van Ipsos onder een representatieve steekproef van 1.050 stemgerechtigde Nederlanders. De gegevens zijn verzameld van 18 tot en met 21 december 2020. Het onderzoek is gewogen op leeftijd, geslacht, opleiding, regio, werkzaamheid en stemgedrag bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen. Voor de zetels gelden statistische marges van +/- 1 procent bij de kleine partijen en +/- 2.5 procent bij de grootste partijen.
Heeft rechts bij elkaar (Met SGP en FVD 90) ooit zo'n grote meerderheid gehad?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
VVD, CDA, PVV 85 zetels
Rechts likt zijn vingers af
Zo ver ik weet nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft rechts bij elkaar (Met SGP en FVD 90) ooit zo'n grote meerderheid gehad?
Ondertussen was rechts nog nooit zo groot. Maar toch gefeliciteerd denk ik?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
Geweldig hoe FvD kapot gegaan is, heerlijk die schadenfreude.
Gristenen vinden Geert niet lief. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft rechts bij elkaar (Met SGP en FVD 90) ooit zo'n grote meerderheid gehad?
Maar VVD en CDA zijn niet rechts genoeg hoor, voor onze 'vingeraflikkers'.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ondertussen was rechts nog nooit zo groot. Maar toch gefeliciteerd denk ik?
Alsof PVV ooit gaat meeregerenquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
VVD, CDA, PVV 85 zetels
Rechts likt zijn vingers af
Meh, PVV is economisch midden-links, VVD en CDA centrum.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat moet er eigenlijk nog rechtser in dit land? Kan dat?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat dit klopt. Maar dichterbij komen ze niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar VVD en CDA zijn niet rechts genoeg hoor, voor onze 'vingeraflikkers'.
Alsof Nederland rechts isquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat moet er eigenlijk nog rechtser in dit land? Kan dat?
Heb je het nieuws van de afgelopen weken nog gevolgd? Dat falen van de overheid hebben we met een toeslagen affaire en een dubieus Corona beleid wel mogen aanschouwen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof PVV ooit gaat meeregerenals de PVV ooit in de coalitie komt, heb je wel echt gefaald als land
doe eens wat voorstellen...quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof Nederland rechts ishooguit centrum-links. Mag wat mij betreft een fikse duw naar rechts krijgen op economisch vlak
Van mij hoeft er niks rechtser. Maar het beleid kan in theorie nog een heel eind naar rechts.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Democratie moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof PVV ooit gaat meeregerenals de PVV ooit in de coalitie komt, heb je wel echt gefaald als land
Deze ts denkt amerikaan te zijn. Dus dat. Ieder voor zich, god zegene de greep. Dat werkquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
doe eens wat voorstellen...
Nou de grenzen kunnen nog wel wat meer open, te weinig arbeidskrachten is slecht voor de loonontwikkeling. En er wordt toch ook wel erg veel gebouwd momenteel. Dat is slecht voor de waardeontwikkeling dus maar even pas op de plaats. We moeten natuurlijk geen kapitaalvernietiging hebben door volledig aan de woonvraag te voldoen. Stel je voor dat mensen minder dan 40-50 procent aan woonlasten hebben *ril*quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat gefaalde 'kabinet' dat binnen 6 maanden al onhoudbaar werd en na anderhalf jaar ontslag indiende omdat er niet samen te werken valt met de PVV?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daarnaast; je weet dat PVV gedoogpartner is geweest?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kabinet ja. Is CDA nog bijna om geïmplodeerd. Dat was écht popcorn momentje.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je bedoelt dat gefaalde 'kabinet' dat binnen 6 maanden al onhoudbaar werd en na anderhalf jaar ontslag indiende omdat er niet samen te werken valt met de PVV?
Maken we haar premier van Madurodam.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:57 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd. Ik gok dat VVD, CDA en D66 het nieuwe kabinet gaan vormen. Alleen heeft dat sekreet Kaag haar zinnen gezet op het premierschap. Denk niet dat VVD dat privilege zomaar opgeeft.
Flinke hervorming toeslagenstelsel. Geen toeslagen meer indien je een baan hebt. Hervorming zorgstelsel. Geen aanvullende verzekeringen voor mensen die een toeslag krijgen en meer vrijheid naar verzekeraars om het basispakket in te vullen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet met zo'n zetelverschil neequote:Op dinsdag 22 december 2020 22:57 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd. Ik gok dat VVD, CDA en D66 met deze verdeling het nieuwe kabinet gaan vormen. Alleen heeft dat sekreet Kaag haar zinnen gezet op het premierschap. Denk niet dat VVD dat privilege zomaar opgeeft.
FvD en Baudet walgelijk vinden heeft niks met links of rechts te maken, maar met fatsoenquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat daalt nog wel verder. Hoe kun je Baudet nu nog serieus nemen na zijn gewankel van de afgelopen weken, als je gelooft dat de Aarde rond is en het verband tussen 5G en Covid niet bestaat?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
Geweldig hoe FvD kapot gegaan is, heerlijk die schadenfreude.
Ja, want de afgelopen jaren waren een succes, vooral op het gebied van rechtstaat en machtsmisbruik,quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als er een partij is in NL die nog nooit democratisch is geweest dan is dat de PVV wel. De partij zelf heeft een dictatoriale structuur.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Democratie moeten we niet willen met z'n allen.
Ze zijn beiden ook gewoon niet meer echt rechts.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar VVD en CDA zijn niet rechts genoeg hoor, voor onze 'vingeraflikkers'.
Welke kwaliteit heeft Kaag? Dat ze vrouw is?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:57 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd. Ik gok dat VVD, CDA en D66 met deze verdeling het nieuwe kabinet gaan vormen. Alleen heeft dat sekreet Kaag haar zinnen gezet op het premierschap. Denk niet dat VVD dat privilege zomaar opgeeft.
Dat de VVD nu op 42 zetels staat zegt genoeg over ons als bevolking (en/of de media).quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat daalt nog wel verder. Hoe kun je Baudet nu nog serieus nemen na zijn gewankel van de afgelopen weken, als je gelooft dat de Aarde rond is en het verband tussen 5G en Covid niet bestaat?
Laten we daar dankbaar voor zijn. Hoe minder rechts, hoe beter.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze zijn beiden ook gewoon niet meer echt rechts.
Dat de VVD op 42 zetels staat zou ik dan niet mooi noemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mooi, opzouten met die borealen
Om LPF achtige toestanden te voorkomen. Wat best slim is geweest, want je ziet wat er nu met FvD is gebeurd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als er een partij is in NL die nog nooit democratisch is geweest dan is dat de PVV wel. De partij zelf heeft een dictatoriale structuur.
Hoewel de FvD in de praktijk dat hard probeert in te halen.
Dus om zogenaamd de democratische waarden te verdedigen moet je dictator spelen in je eigen partij? PVVquote:Op woensdag 23 december 2020 01:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Om LPF achtige toestanden te voorkomen. Wat best slim is geweest, want je ziet wat er nu met FvD is gebeurd.
FvD is juist ten onder gegaan doordat Baudet de touwtjes strak wilde houden.quote:Op woensdag 23 december 2020 01:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Om LPF achtige toestanden te voorkomen. Wat best slim is geweest, want je ziet wat er nu met FvD is gebeurd.
Inwoners van het land krijgen de eerste levensbehoeftes toch niet gratis? Aan het beleid van het landsbestuur is dus helemaal niks links.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof Nederland rechts ishooguit centrum-links. Mag wat mij betreft een fikse duw naar rechts krijgen op economisch vlak
Neuh, FvD is ten onder gegaan omdat de Baudet-factie is ontmaskerd als een stel stormfrontertjes.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
FvD is juist ten onder gegaan doordat Baudet de touwtjes strak wilde houden.
Please!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
RIP Links
En dan vooral nog steeds PvdA. Hoe krijgen we ooit weer een paars of rood kabinet zo??
Zeker wel. De overgrote meerderheid ziet de PVV niet zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Democratie moeten we niet willen met z'n allen.
De zorg kan nog wel iets efficiënter. 200 IC bedden is ook wel genoegquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 december 2020 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Ohja en als toetje heeft de lijsttrekker van de VVD liever dat je zelfmoord pleegt, dan dat hij de grondwet volgt en de kamer de informatie geeft waar ze recht op heeft.
Ja, die snapte ik ook niet zo.quote:
quote:
Sorry ik had het over de Rutte doctrine van informatie verzwijgen. Dit is een van de redenen waardoor de toeslagen affaire al zolang duurt en nog wel even blijft doorgaan, zelfs nadat duidelijk werd dat de slachtoffers voor de rijdende trein begonnen te verschijnen.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, die snapte ik ook niet zo.
quote:Op woensdag 23 december 2020 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik begrijp oprecht niet wat zoveel mensen zoeken bij de VVD. Voor de crisis was er jarenlang mismanagement op mismanagement op dossiers van landbouw, klimaat, belasting, woningbouw, gaswinning en ik vergeet er vast nog wel wat.
Die partij heeft de economie toen al miljarden gekost. De mensen die van andermans ellende konden profiteren waren er wel, maar zeker niet een derde van het electoraat.
De coronacrisis hebben ze ook al zo voortvarend aangepakt door vanaf dag 1 achter de feiten aan te lopen en een consistent beleid van draaien en wisselende doelstellingen. Hoeveel routekaarten hebben we bijvoorbeeld al?
quote:Op woensdag 23 december 2020 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik begrijp oprecht niet wat zoveel mensen zoeken bij de VVD. Voor de crisis was er jarenlang mismanagement op mismanagement op dossiers van landbouw, klimaat, belasting, woningbouw, gaswinning en ik vergeet er vast nog wel wat.
Die partij heeft de economie toen al miljarden gekost. De mensen die van andermans ellende konden profiteren waren er wel, maar zeker niet een derde van het electoraat.
De coronacrisis hebben ze ook al zo voortvarend aangepakt door vanaf dag 1 achter de feiten aan te lopen en een consistent beleid van draaien en wisselende doelstellingen. Hoeveel routekaarten hebben we bijvoorbeeld al?
Alles heeft zo z'n redenen, hè.quote:
Weet je ik ben het helemaal eens met je als het gaat over de eerste paar maanden van de crisis.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Alles heeft zo z'n redenen, hè.
En het gegeven dat veel Nederlanders hun heil (blijven) zoeken bij de VVD getuigt ervan dat men zich goed bewust is van alle voordelen. Wat aanpak van de Corona crisis betreft, ieder weldenkend mens weet dat het moeilijk is om in zo'n gekke tijd het land te besturen en richtlijnen uit te zetten. Er bestaat geen perfectie, en niemand is perfect en weet altijd de juiste koers.
De huidige coalitie, die onder het bewind van VVD-voorman en premier Mark Rutte valt, valt echt niets te verwijten waar het moeilijke afwegingen betreft rond Corona en zulks. Sterker nog, naar ons idee zouden anderen dit veel onhandiger hebben aangepakt en alle noodlottige gevolgen van dien.
Ja je was maar wat aan het ijlen, dat hadden we ook wel doorquote:Op woensdag 23 december 2020 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Sorry ik had het over de Rutte doctrine van informatie verzwijgen. Dit is een van de redenen waardoor de toeslagen affaire al zolang duurt en nog wel even blijft doorgaan, zelfs nadat duidelijk werd dat de slachtoffers voor de rijdende trein begonnen te verschijnen.
Als men een plaats in het landsbestuur wil, dan moet men zonder scrupules en niet weldenkend zijn. Het landsbestuur valt dus zeer zeker wel het nodige te verwijten in het beleid ten aanzien van Corona. Ten overvloede mensen die weldenkend zijn en scrupules hebben zijn wel perfect.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
En het gegeven dat veel Nederlanders hun heil (blijven) zoeken bij de VVD getuigt ervan dat men zich goed bewust is van alle voordelen. Wat aanpak van de Corona crisis betreft, ieder weldenkend mens weet dat het moeilijk is om in zo'n gekke tijd het land te besturen en richtlijnen uit te zetten. Er bestaat geen perfectie, en niemand is perfect en weet altijd de juiste koers.
De huidige coalitie, die onder het bewind van VVD-voorman en premier Mark Rutte valt, valt echt niets te verwijten waar het moeilijke afwegingen betreft rond Corona en zulks. Sterker nog, naar ons idee zouden anderen dit veel onhandiger hebben aangepakt en alle noodlottige gevolgen van dien.
Klopt.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Het enige juiste antwoord is dat er geen alternatief is.
Ik snap niet dat er niet wat meer mensen aan het ijlen zijn na zoveel jaren wanbestuur en moedwillig mensen kapot maken.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja je was maar wat aan het ijlen, dat hadden we ook wel door
Mensen met waanbeelden, zoals het idee dat Rutte graag heeft dat we lekker zelfmoord plegen, hebben wel vaker moeite dingen te begrijpen.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet wat meer mensen aan het ijlen zijn na zoveel jaren wanbestuur en moedwillig mensen kapot maken.
Hier zit wel een zekere kern van waarheid in.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Het enige juiste antwoord is dat er geen alternatief is.
In Nederland hebben we denk ik wel meer dan 200.000 mensen die min of meer de lijn Baudet volgen mbt coronaquote:Op woensdag 23 december 2020 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
3 zetels voor de baudet-revolutionairen
Dat is ong 200.000 stemmen.
Hoevelen van hen weten dat FvD olv Baudet alle coronabeperkingen wil afschaffen en meer doden daardoor vinden ze niet erg. Baudet vind 3 miljoen Nederlandse coronadoden wel acceptabel als gevolg van zijn gewenst beleid.
Hoeveel mogelijke stemmers weten dit ? Of weten iets en willen niet meer weten?
Weten ze ook dat Baudet een complotwappie is... die denkt dat ene George Soros het virus covid19 met opzet verspreidde om een wereldwijde dictatuur te kunnen vestigen.
Dat ze zich prima staande weten te houden in de huidige crisis lijkt me niet primair de reden te moeten zijn om weer op VVD te stemmen. Die hebben er op verschillende beleidsterreinen een regelrechte zooi van gemaakt. Maar blijkbaar interesseert dat mensen niet zo heel erg.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
En het gegeven dat veel Nederlanders hun heil (blijven) zoeken bij de VVD getuigt ervan dat men zich goed bewust is van alle voordelen. Wat aanpak van de Corona crisis betreft, ieder weldenkend mens weet dat het erg moeilijk is om in zo'n gekke tijd het land te besturen en de juiste richtlijnen uit te zetten. Er gaat altijd wel iets mis want er bestaat geen perfectie, en niemand is perfect of weet van tevoren altijd de juiste koers.
De huidige coalitie, die onder het bewind van VVD-voorman en premier Mark Rutte valt, valt echt niets te verwijten waar het moeilijke afwegingen betreft rond Corona en zulks. Sterker nog, naar ons idee zouden anderen dit veel onhandiger hebben aangepakt met alle noodlottige gevolgen van dien.
Wat is 'een baan hebben'? Parttime, ft?quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Flinke hervorming toeslagenstelsel. Geen toeslagen meer indien je een baan hebt. Hervorming zorgstelsel. Geen aanvullende verzekeringen voor mensen die een toeslag krijgen en meer vrijheid naar verzekeraars om het basispakket in te vullen.
Weg met de uitkeringen. Dit vervangen door vergoeding van essentiële dingen als woning en voedsel.
Kan eigenlijk best veel voorstellen
Niet dat ik Baudet fan ben, maar hoe komen we uit op 3 miljoen coronadoden? Zelfs al zou hij iedere Nederlander morgen verplichten te tongen met een IC patiënt, dan nog komen we niet uit op 3 miljoen doden?quote:Op woensdag 23 december 2020 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
3 zetels voor de baudet-revolutionairen
Dat is ong 200.000 stemmen.
Hoevelen van hen weten dat FvD olv Baudet alle coronabeperkingen wil afschaffen en meer doden daardoor vinden ze niet erg. Baudet vind 3 miljoen Nederlandse coronadoden wel acceptabel als gevolg van zijn gewenst beleid.
Hoeveel mogelijke stemmers weten dit ? Of weten iets en willen niet meer weten?
Weten ze ook dat Baudet een complotwappie is... die denkt dat ene George Soros het virus covid19 met opzet verspreidde om een wereldwijde dictatuur te kunnen vestigen.
Ik denk niet dat hij zijn dag daar goed mee begint, maar gezien zijn gedrag is zijn eigen carrière belangrijker dan wat doden. Als dat een waanbeeld is kun je vast wel eenvoudig uitleggen waar ik de fout in ga.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mensen met waanbeelden, zoals het idee dat Rutte graag heeft dat we lekker zelfmoord plegen, hebben wel vaker moeite dingen te begrijpen.
quote:Op woensdag 23 december 2020 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet dat ik Baudet fan ben, maar hoe komen we uit op 3 miljoen coronadoden? Zelfs al zou hij iedere Nederlander morgen verplichten te tongen met een IC patiënt, dan nog komen we niet uit op 3 miljoen doden?
[..]
Ik denk niet dat hij zijn dag daar goed mee begint, maar gezien zijn gedrag is zijn eigen carrière belangrijker dan wat doden. Als dat een waanbeeld is kun je vast wel eenvoudig uitleggen waar ik de fout in ga.
Helemaal juist. Het is een ridicuul getalquote:Op woensdag 23 december 2020 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet dat ik Baudet fan ben, maar hoe komen we uit op 3 miljoen coronadoden? Zelfs al zou hij iedere Nederlander morgen verplichten te tongen met een IC patiënt, dan nog komen we niet uit op 3 miljoen doden?
Ahh vandaar. Het is een totale mafklapper ja. Ik snap die rechtse lui ook niet die miljoenen doden overhebben voor de strijd tegen een vijand waarvan ze in het dagelijks leven bijna niks merken.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Helemaal juist. Het is een ridicuul getal
Baudet zelf heeft dat genoemd in dat beruchte mislukte groepsbindingsetentje in Tiel.
Nicki Pouw heeft dat als eerste opgeschreven en haar verhaal met dit cijfer werd bevestigd door Joost Eerdmans en Eva Vlaardingenbroek die erbij waren
Maar dat hij bereid is zoveel doden te accepteren in zijn strijd tegen een vermeend George Soroscomplot zegt heel veel over Baudet: Loco, wappie.... immoreel figuur
Zoek hulp. Je leven zal maar een groot complot zijn waar zelfs onze minister president streeft naar je zelfmoordquote:
Ik kom uit Groningen en heb complete dorpen in de stijgers zien staan zonder dat er iets van een vergoeding nodig was voor de door de overheid veroorzaakte schade en levensgevaarlijke omstandigheden. Ik zal dat topstukje Rutte vast ook gehallucineerd hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zoek hulp. Je leven zal maar een groot complot zijn waar zelfs onze minister president streeft naar je zelfmoord
quote:Op woensdag 23 december 2020 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kom uit Groningen en heb complete dorpen in de stijgers zien staan zonder dat er iets van een vergoeding nodig was voor de door de overheid veroorzaakte schade en levensgevaarlijke omstandigheden. Ik zal dat topstukje Rutte vast ook gehallucineerd hebben.
quote:Op woensdag 23 december 2020 15:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zoek hulp. Je leven zal maar een groot complot zijn waar zelfs onze minister president streeft naar je zelfmoord
Zelfs mods die lopen te trollen. Wat een dag om in lockdown te zitten.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:20 schreef timmmmm het volgende:
Je hebt echt mensen die je kunnen helpen bij dit soort achtervolgingswaanzin
Die hebben in de Eerste Kamer maar 28 van de benodigde 38 zetels. Dat gaat hem niet worden. Dan heb je een vleugellame coalitie. Ze hebben PvdA en GL of CU nodig voor een meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:57 schreef Twiitch het volgende:
Ik loop niet te trollen, ik ben oprecht van mening dat je hulp moet zoeken als je het waanbeeld hebt dat Rutte uit is op onze dood om er zelf op vooruit te gaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfs mods die lopen te trollen. Wat een dag om in lockdown te zitten.
Ik zeg niet dat Rutte ons dood wil hebben. Ik zeg dat mede door hem veroorzaakt leed hem niet genoeg kan boeien om er zelf ongemak van te hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik loop niet te trollen, ik ben oprecht van mening dat je hulp moet zoeken als je het waanbeeld hebt dat Rutte uit is op onze dood om er zelf op vooruit te gaan.
Ja ja, dus ik heb het verzonnen dat je post dat Rutte liever heeft dat we zelfmoord plegen dan dat hij de kamer voorlicht.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Rutte ons dood wil hebben. Ik zeg dat mede door hem veroorzaakt leed hem niet genoeg kan boeien om er zelf ongemak van te hebben.
Als ik een deuk in je auto maak, moet ik terecht voor de schade betalen. Kabinetten Rutte hebben jarenlang ontkent dat er een deuk gemaakt is en nu ze een "ruimhartig" vergoedingsbeleid hebben kunnen de slachtoffers van de gaswinning met het tempo van vorig jaar nog wachten tot 2040 voor een vergoeding. Ook daar zijn er zelfmoorden geweest.
Nu hebben we de toeslagen gehad en Rutte heeft meer zijn best gedaan om de fout te verbergen, dan om die te herstellen.
In beide gevallen gaat het niet om een lullig deukje, maar om mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt en financieel aan de grond zitten door de overheid en jarenlang voor aanstellers of fraudeurs zijn uitgemaakt.
Je wilt van de toeslagen af, en vervolgens richt je weer een toeslagenstelsel op om voedsel en woningen te vergoeden? Dat wordt een administratieve nachtmerrie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Flinke hervorming toeslagenstelsel. Geen toeslagen meer indien je een baan hebt. Hervorming zorgstelsel. Geen aanvullende verzekeringen voor mensen die een toeslag krijgen en meer vrijheid naar verzekeraars om het basispakket in te vullen.
Weg met de uitkeringen. Dit vervangen door vergoeding van essentiële dingen als woning en voedsel.
Als je van Nederland een tweede VS wil maken kun je beter terug gaan naar dat land.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je Rutte vervangt door de namen van de desbetreffende ministers dan klopt je post al iets meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Rutte ons dood wil hebben. Ik zeg dat mede door hem veroorzaakt leed hem niet genoeg kan boeien om er zelf ongemak van te hebben.
Als ik een deuk in je auto maak, moet ik terecht voor de schade betalen. Kabinetten Rutte hebben jarenlang ontkent dat er een deuk gemaakt is en nu ze een "ruimhartig" vergoedingsbeleid hebben kunnen de slachtoffers van de gaswinning met het tempo van vorig jaar nog wachten tot 2040 voor een vergoeding. Ook daar zijn er zelfmoorden geweest.
Nu hebben we de toeslagen gehad en Rutte heeft meer zijn best gedaan om de fout te verbergen, dan om die te herstellen.
In beide gevallen gaat het niet om een lullig deukje, maar om mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt en financieel aan de grond zitten door de overheid en jarenlang voor aanstellers of fraudeurs zijn uitgemaakt.
Er zitten gelukkig nogal wat meters tussen 'rechts' en FvD-denkbeelden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Naast alle buitenlanders ook gewoon alle nederlanders het land uit?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rutte is de grote eindverantwoordelijke en als het nou ging om 1 of 2 ministers in 10 jaar tijd, dan had je misschien een punt. Bovendien is zeker met de toeslagen duidelijk dat Rutte zelf ook een vinger in de pap had.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je Rutte vervangt door de namen van de desbetreffende ministers dan klopt je post al iets meer.
Maar de mensen die onterecht als fraudeur te boek stonden, waren gek genoeg bijna allemaal allochtoon. FvD heeft treurige whatsappgroepen over de ander kapot maken, de VVD keihard beleid om mensen met een kleurtje kapot te maken.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er zitten gelukkig nogal wat meters tussen 'rechts' en FvD-denkbeelden.
Correct, maar Rutte lijkt me niet eens zozeer iemand die hier persoonlijk bij betrokken was of aanstuurde op zo'n verloop. Dat gaat meer op voor de betreffende bewindslieden en misschien wel nog meer voor de lui onder de ministers. Uit alles komt naar voren dat het probleem veel dieper ligt dan bij 1 of 2 poppetjes.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rutte is de grote eindverantwoordelijke en als het nou ging om 1 of 2 ministers in 10 jaar tijd, dan had je een punt. Bovendien is zeker met de toeslagen duidelijk dat Rutte zelf ook een vinger in de pap had.
Jawel hoor vanwege de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 23 december 2020 16:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat CDA en VVD voorlopig niet bij PvdA-GL hoeven aan te kloppen om een coalitie te vormen. In het ideale scenario hebben ze zelfs D66 en/of CU niet nodig.
In 2023 zijn daarvoor weer nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jawel hoor vanwege de Eerste Kamer.
Dan is er twee jaar sprake van een minderheidskabinet met geen garantie dat ze in 2023 wel de meerderheid gaan halen. Dat risico zie ik ze niet nemen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In 2023 zijn daarvoor weer nieuwe verkiezingen.
Je kunt 2 jaar wetten voorbereiden en hopen dat centrumrechts in 2023 ook de meerderheid in de Eerste Kamer pakt. Er zijn weinig andere opties. Gezien het extreem links-populistische verkiezingsprogramma van GroenLinks is het onwaarschijnlijk dat GL (en dus ook PvdA) met CDA en VVD een regering kan vormen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan is er twee jaar sprake van een minderheidskabinet met geen garantie dat ze in 2023 wel de meerderheid gaan halen. Dat risico zie ik ze niet nemen.
Daar is die Eerste Kamer eigenlijk nooit voor bedoeld.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jawel hoor vanwege de Eerste Kamer.
Gooi je mogelijk twee jaren weg en kun je het kabinet ontbinden na die twee jaar. Waarom zou GL geen water bij wijn doen?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je kunt 2 jaar wetten voorbereiden en hopen dat centrumrechts in 2023 ook de meerderheid in de Eerste Kamer pakt. Er zijn weinig andere opties. Gezien het extreem links-populistische verkiezingsprogramma van GroenLinks is het onwaarschijnlijk dat GL (en dus ook PvdA) met CDA en VVD een regering kan vormen.
Klopt maar het is wel de realiteit dat daar tegenwoordig politiek wordt bedreven. Zonder meerderheid krijg je er geen wetsvoorstel doorheen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daar is die Eerste Kamer eigenlijk nooit voor bedoeld.
Dat wilden ze in 2017 ook niet doen. Daar bleek dat ze geen vuile handen wilden maken en kozen voor hun principes.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gooi je mogelijk twee jaren weg en kun je het kabinet ontbinden na die twee jaar. Waarom zou GL geen water bij wijn doen?
Raar maar waar.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel de realiteit dat daar tegenwoordig politiek wordt bedreven. Zonder meerderheid krijg je er geen wetsvoorstel doorheen.
Je hebt ook nog zo iets als een Eerste Kamer...quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
Als de verkiezingen vandaag zouden zijn, zou je dus een kabinet kunnen samenstellen van het CDA, VVD en D66. Minder onderhandelen dan met de CU dus.
Maar als de rot niet alleen bij wat ministers zit, maar in een veel groter deel van de overheid dan is na 10 jaar de baas zijn nog maar 2 dingen mogelijk. Rutte werkt mee aan de sfeer van geheimhouding en regels overtreden. Of Rutte is incompetent om het tij te keren binnen de overheid. Gezien meneer erg vergeetachtig is, maar geen notulen maakt bij vergaderingen is mijn indruk het eerste.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Correct, maar Rutte lijkt me niet eens zozeer iemand die hier persoonlijk bij betrokken was of aanstuurde op zo'n verloop. Dat gaat meer op voor de betreffende bewindslieden en misschien wel nog meer voor de lui onder de ministers. Uit alles komt naar voren dat het probleem veel dieper ligt dan bij 1 of 2 poppetjes.
En toch loopt een groot deel met hem weg.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als de rot niet alleen bij wat ministers zit, maar in een veel groter deel van de overheid dan is na 10 jaar de baas zijn nog maar 2 dingen mogelijk. Rutte werkt mee aan de sfeer van geheimhouding en regels overtreden. Of Rutte is incompetent om het tij te keren binnen de overheid. Gezien meneer erg vergeetachtig is, maar geen notulen maakt bij vergaderingen is mijn indruk het eerste.
Hoe dan ook snap ik niet dat zo'n man 40 zetels kan krijgen.
In de meeste landen met een staatspropaganda zoals wij hebben scoort het zittende regime tussen de 97 en de 102%. Dus kun je nagaan hoe slecht Rutte het eigenlijk doet.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar als de rot niet alleen bij wat ministers zit, maar in een veel groter deel van de overheid dan is na 10 jaar de baas zijn nog maar 2 dingen mogelijk. Rutte werkt mee aan de sfeer van geheimhouding en regels overtreden. Of Rutte is incompetent om het tij te keren binnen de overheid. Gezien meneer erg vergeetachtig is, maar geen notulen maakt bij vergaderingen is mijn indruk het eerste.
Hoe dan ook snap ik niet dat zo'n man 40 zetels kan krijgen.
Ja, want Nederland is Noord-Korea.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de meeste landen met een staatspropaganda zoals wij hebben scoort het zittende regime tussen de 97 en de 102%. Dus kun je nagaan hoe slecht Rutte het eigenlijk doet.
Nederland is dichterbij NK, dan voor Rutte.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, want Nederland is Noord-Korea.
Dit is onzin en wordt alleen maar geroepen door rechtsstaat slopers, die tegenmachten maar vervelend vinden (vandaar dat de democratie slopers VVD en CDA dit willen aanpassen).quote:Op woensdag 23 december 2020 20:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daar is die Eerste Kamer eigenlijk nooit voor bedoeld.
Ik verwacht niet dat Rutte morgen zal zeggen dat we allemaal mogen doodvallen, maar dat hij politieke schade erger vindt dan dat wat allochtonen en Groningers voor de trein springen, blijkt uit zijn daden. Hij weet al jaren van de problemen, maar heeft jarenlang zijn best gedaan om de doofpot van de doofpot van de doofpot te doofpotten voor hij met een schadevergoeding kwam. Terwijl de doden bleven vallen. Hoe is dat anders uit te leggen?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ja, dus ik heb het verzonnen dat je post dat Rutte liever heeft dat we zelfmoord plegen dan dat hij de kamer voorlicht.
Je kan ook toegeven dat je mis zat en het niet zo erg is als je stelt. Of je gelooft echt dat Rutte er geen probleem mee hefet als we allemaal zelfmoord plegen als hij er zelf beter van wordt en dan kan je beter hulp zoeken
Noem je mij nu een rechtstaat sloper?quote:Op donderdag 24 december 2020 12:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is onzin en wordt alleen maar geroepen door rechtsstaat slopers, die tegenmachten maar vervelend vinden (vandaar dat de democratie slopers VVD en CDA dit willen aanpassen).
De Eerste Kamer is altijd al een politiek orgaan geweest, en ook in de 19e eeuw hebben ze meerdere kabinetten laten vallen. Nergens staat geschreven dat ze enkel een stempelmachine moeten zijn.
De Eerste Kamer is nooit een tweede Raad van State geweest, wetgeving technisch controleren, maar altijd zuiver politiek.
Wél was het achterliggende idee van de regenten altijd dat deze niet direct verkozen Kamer hun belangen goed kan waarborgen. Dat is de zogeheten Burkeaanse opvatting van de democratie: niet teveel pottenkijkers en laat de bestuurders hun werk doen.
[ twitter ]
Dat je VVD stemt is al erg maar deze plannen zijn waanzinnig ik ben blij dat jij niks te vertellen hebt in dit land want zulke rechtse mafkezen kunnen we missen als kiespijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als zo'n kabinet (bijna) de rit uitzit komt dit neer op politieke zelfmoord voor D66.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
https://depeiling.eenvandaag.nl/?peilingId=124&tileId=1
[..]
Vind dit heel nice. Als de verkiezingen vandaag zouden zijn, zou je dus een kabinet kunnen samenstellen van het CDA, VVD en D66. Minder onderhandelen dan met de CU dus.
Och, zoveel heeft D'66 niet te verliezen. Ze gooien nu alles in de strijd (joker Kaag) en komen amper tot 13 zetels.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als zo'n kabinet (bijna) de rit uitzit komt dit neer op politieke zelfmoord voor D66.
Om het avontuur te overleven zal men in de tweede helt van de termijn met veel bombarie het kabinet moeten laten vallen.
Het zal in elk geval geen succesvol kabinet worden.
Want alleen Griekenland is daar verantwoordelijk voor? Terwijl wij onze grenzen gesloten houden.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:09 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het toch een bijzonder fenomeen dat Nederland verantwoordelijk gehouden wordt voor vluchtelingen in Griekenland
Of alleen Griekenland is er verantwoordelijk voor of íédereen is er verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Want alleen Griekenland is daar verantwoordelijk voor? Terwijl wij onze grenzen gesloten houden.
Nederland heeft toegezegd vluchtelingen over te nemen van Griekenland en weigert vervolgens die belofte na te komen.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of alleen Griekenland is er verantwoordelijk voor of íédereen is er verantwoordelijk voor.
En zelfs als iedereen er verantwoordelijk voor is, zou ik eerst eens kijken naar de grote landen en de landen wat meer in de buurt voor dat ik het aan de andere kant van het continent bij ons kleine landje zou gaan zoeken.
Mij persoonlijk zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten. Begrijp me niet verkeerd, de situatie is schrijnend en ik vind het best sneu voor die mensen, maar over de wereld zijn er zo verschrikkelijk veel schrijnende situaties. Dan is Nederland evengoed schuldig aan bijvoorbeeld het kamp van rond de miljoen vluchtelingen in Bangladesh onder even schrijnende omstandigheden en kunnen we die miljoen mensen in Jemen die op het randje van de hongersdood zijn ook maar gelijk even opnemen.
Ja, het is kut, maar we hoeven niet overal voor op te draaien en ik voel me niet eens een beetje verantwoordelijk voor al het onrecht in de wereld.
1) grote landen als Duitsland, Frankrijk en Italië nemen heel veel migranten op. Ook proportioneel.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of alleen Griekenland is er verantwoordelijk voor of íédereen is er verantwoordelijk voor.
En zelfs als iedereen er verantwoordelijk voor is, zou ik eerst eens kijken naar de grote landen en de landen wat meer in de buurt voor dat ik het aan de andere kant van het continent bij ons kleine landje zou gaan zoeken.
Mij persoonlijk zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten. Begrijp me niet verkeerd, de situatie is schrijnend en ik vind het best sneu voor die mensen, maar over de wereld zijn er zo verschrikkelijk veel schrijnende situaties. Dan is Nederland evengoed schuldig aan bijvoorbeeld het kamp van rond de miljoen vluchtelingen in Bangladesh onder even schrijnende omstandigheden en kunnen we die miljoen mensen in Jemen die op het randje van de hongersdood zijn ook maar gelijk even opnemen.
Ja, het is kut, maar we hoeven niet overal voor op te draaien en ik voel me niet eens een beetje verantwoordelijk voor al het onrecht in de wereld.
Dan sta je er al zo extreem in dat een discussie geen zin meer heeftquote:Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie de gemiddelde VVD stemmer gewoon als mede verantwoordelijk voor het massaal doden van Irakese burgers (en dat dan verzwijgen). Een opeenvolging van doelloze interventies.
De ich habe es nicht gewusst brigade, de onverschilligen, zijn omvangrijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan sta je er al zo extreem in dat een discussie geen zin meer heeft
Ik zie ook het verschil niet met wat jij continu doet: individuele moslims, kandidaat-kamerleden en milieuactivisten verantwoordelijk houden voor de daden van anderen, de leiders, van dezelfde groep.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan sta je er al zo extreem in dat een discussie geen zin meer heeft
Jouw gewenste CDA en VVD kabinet is niet het redelijke midden. Beide partijen zijn net zo ver afgedreven als de Republikeinen.quote:Op donderdag 24 december 2020 19:46 schreef Pedroso het volgende:
Blijkt toch maar weer dat het overgrote deel van de Nederlanders mensen zijn die in het redelijke midden staan van het politieke spectrum.
Sociaal-liberaal beleid dwalen we al 20 jaar vanaf. Op alle vlakken. Van drugs tot onderwijs. Voor dat moet je niet bij de zwaar verrechtste CDA (en D66) zijn.quote:Niet voor niets dat Nederland het internationaal zo goed doet, pragmatisch en sociaal liberaal beleid levert z'n
vruchten af.
Ons land is een typisch geborneerd en creatiefloos landje. Dwingend conventioneel.quote:Op donderdag 24 december 2020 19:46 schreef Pedroso het volgende:
Blijkt toch maar weer dat het overgrote deel van de Nederlanders mensen zijn die in het redelijke midden staan van het politieke spectrum.
Niet voor niets dat Nederland het internationaal zo goed doet, pragmatisch en sociaal liberaal beleid levert z'n
vruchten af.
Niet echt serieus te nemen beste Klopkoek.quote:Op donderdag 24 december 2020 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jouw gewenste CDA en VVD kabinet is niet het redelijke midden. Beide partijen zijn net zo ver afgedreven als de Republikeinen.
[..]
Sociaal-liberaal beleid dwalen we al 20 jaar vanaf. Op alle vlakken. Van drugs tot onderwijs. Voor dat moet je niet bij de zwaar verrechtste CDA (en D66) zijn.
Sowieso zijn die internationale lijstjes betrekkelijk, aangezien ons land niet fatsoenlijk statistieken bij kan houden. Het RIVM sjoemelt wat af, inkomens statistieken zijn niet volledig.
Hebben dezelfde regenten weinig belang bij.
Datzelfde gevoel heb ik over jouw posts en jouw geborneerde en conformistische kompaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niet echt serieus te nemen beste Klopkoek.
Niet slecht genoeg blijkbaar. Na alle aanslagen had ik verwacht dat Geert >75 zetels zou pakken, maar mijn landgenoten zijn zulke lieve schaapjesquote:Op donderdag 24 december 2020 21:31 schreef detaris het volgende:
Het zijn natuurlijk maar peilingen maar heeft Links er ooit zo slecht voorgestaan?
Volgens mij niet, vooral de PvdA is de laatste jaren echt slecht. Zelfs met Melkert in 2002 haalden ze nog iets van 25 zetels. Daarna kwam met Wouter Bos wel een aardige rebound.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:31 schreef detaris het volgende:
Het zijn natuurlijk maar peilingen maar heeft Links er ooit zo slecht voorgestaan?
Het debacle is m.i. vooral te danken aan het gezwabber van de PvdA tijdens Rutte-II. Het regeren met de VVD hing als een molensteen om de nek en van alle kanten werd de partij aangevallen, met daarbovenop een fractieleider die meer een eigenzinnige ecologist is dan een breed aanspreekbare man van het midden.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij niet, vooral de PvdA is de laatste jaren echt slecht. Zelfs met Melkert in 2002 haalden ze nog iets van 25 zetels. Daarna kwam met Wouter Bos wel een aardige rebound.
GL zwabberde altijd al alle kanten op en SP is het momentum ook een beetje kwijt het laatste decennium..
SP is niet reactionair noch conservatief.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:13 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het debacle is m.i. vooral te danken aan het gezwabber van de PvdA tijdens Rutte-II. Het regeren met de VVD hing als een molensteen om de nek en van alle kanten werd de partij aangevallen, met daarbovenop een fractieleider die meer een eigenzinnige ecologist is dan een breed aanspreekbare man van het midden.
Voeg daar nog de visieloze campagne aan toe (profileren op genderneutrale maatschappij) en de ramp is compleet.
GroenLinks had in 2017 nog de nieuwigheid van Klaver, die met een progressief-groen verhaal de pragmatische vleugel van de PvdA aansprak. Die nieuwigheid is weg en er komt weinig uit. De ambitieuze agenda is in de formatie keihard van tafel geveegd, dus waarom zou je er dan nu nog op stemmen? Meer dan 14 zetels is wel heel ver weg.
De SP is net als onder Kant nu onder Lilian Marijnissen een partij van chagrijnige rode reactionairen. Als een SP-Kamerlid naar de microfoon loopt, dan weet je al dat er een klaagzang komt of een tirade zonder scheldwoorden.
En dan hebben we nog de egootjes onderling. Linkse samenwerking prima, als de rest maar achter mij aan loopt en ik de dienst mag uitmaken. Ik hoef dit forum niet uit te leggen dat dat geen samenwerken is...
65 blijft 65, gewezen staatsbedrijven weer terug naar de overheid, ziekenfonds heroprichten...quote:Op donderdag 24 december 2020 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
SP is niet reactionair noch conservatief.
Ja, want veranderingen cq "hervormingen" zijn altijd goed en "vooruitstrevend".quote:Op donderdag 24 december 2020 23:04 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
65 blijft 65, gewezen staatsbedrijven weer terug naar de overheid, ziekenfonds heroprichten...
Nee inderdaad zijn ze niet ideologisch (neo)conservatief. De dag dat we dat meemaken is verder weg dan dat Geert Wilders moslim wordt.
Je kan ook in je daden en principes behoudend en zelfs achteruitstrevend zijn. Mijn voorbeelden hierboven geven dat wel aan.
Dat is schandalig inderdaad. Waarom deze hoogopgeleide, onze cultuur en vrouwen respecterende mannen de toegang tot ons land weigeren?quote:Op donderdag 24 december 2020 17:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland heeft toegezegd vluchtelingen over te nemen van Griekenland en weigert vervolgens die belofte na te komen.
Dit dus. En CDA en VVD sociaal liberaal noemen is een gotspe!quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, want veranderingen cq "hervormingen" zijn altijd goed en "vooruitstrevend".
Liberale partijen zijn in staat om bij wijze van spreken het hele sociale zekerheidsstelsel af te breken naar 19de eeuwse maatstaven nog als progressief te bestempelen, onder het mom van "hervormingen", en als je ons sociale stelsel graag wilt behouden ben je conservatief.
Maar wat vind je trouwens van de PVV?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit dus. En CDA en VVD sociaal liberaal noemen is een gotspe!
Zou verboden moeten worden door de rechter.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar wat vind je trouwens van de PVV?
Principes op een punt waarbij VVD en CDA in de praktijk ook gewoon bakzeil moesten halen. Maar als je zo gevoelig bent voor rechts-populistische prietpraat, dan zullen mensenrechten je inderdaad niet zo boeien...quote:Op woensdag 23 december 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat wilden ze in 2017 ook niet doen. Daar bleek dat ze geen vuile handen wilden maken en kozen voor hun principes.
Pleiten voor opvang in de regio is allesbehalve rechts-populistisch; je kunt onmogelijk zoals GroenLinks wil iedereen onvoorwaardelijk in Nederland opvangen. Over dit onderwerp gaan GL en CDA/VVD na de verkiezingen weer clashen en ze gaan er weer niet uitkomen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Principes op een punt waarbij VVD en CDA in de praktijk ook gewoon bakzeil moesten halen. Maar als je zo gevoelig bent voor rechts-populistische prietpraat, dan zullen mensenrechten je inderdaad niet zo boeien...
Ik zie dat je de feiten (zowel over het breekpunt als over de standpunten van GL) alweer vergeten bent. Typisch en ook logisch als je voor dat soort prietpraat valt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Pleiten voor opvang in de regio is allesbehalve rechts-populistisch; je kunt onmogelijk zoals GroenLinks wil iedereen onvoorwaardelijk in Nederland opvangen. Over dit onderwerp gaan GL en CDA/VVD na de verkiezingen weer clashen en ze gaan er weer niet uitkomen.
Het vervelende van internet is dat de kleindenkende inteeltchristenen uit Urk ook een toetsenbord hebben.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Pleiten voor opvang in de regio is allesbehalve rechts-populistisch; je kunt onmogelijk zoals GroenLinks wil iedereen onvoorwaardelijk in Nederland opvangen. Over dit onderwerp gaan GL en CDA/VVD na de verkiezingen weer clashen en ze gaan er weer niet uitkomen.
De PvdD pleit inderdaad ook voor het vooral opvangen van vluchtelingen in de eigen regio maar wil hier wel meer geld voor vrijmaken. De PvdA zit ook op die koers.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
GroenLinks ook, daar zat het probleem dus ook nietquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De PvdD pleit inderdaad ook voor het vooral opvangen van vluchtelingen in de eigen regio maar wil hier wel meer geld voor vrijmaken. De PvdA zit ook op die koers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |