abonnement Unibet Coolblue
pi_197289854
Hoeveel zin heeft dat nu?

https://www.nu.nl/coronavirus/6100908/zuid-afrikaanse-coronavariant-voor-het-eerst-vastgesteld-in-nederland.html

De besmetting is gister vastgesteld op een monster wat op 22 december afgenomen is. Dus er zit een lag van een paar weken tussen afname en analyse van besmette monsters. En dat met 500 monsters per week die ze doen, maar waarvan ze aangeven dat er capaciteit is om dat uit te breiden.

Er wordt nu een bron en contactonderzoek opgestart. Over achter het net vissen gesproken. :{
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 17:47:20 #252
236264 crew  capricia
pi_197289890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoeveel zin heeft dat nu?

https://www.nu.nl/coronavirus/6100908/zuid-afrikaanse-coronavariant-voor-het-eerst-vastgesteld-in-nederland.html

De besmetting is gister vastgesteld op een monster wat op 22 december afgenomen is. Dus er zit een lag van een paar weken tussen afname en analyse van besmette monsters. En dat met 500 monsters per week die ze doen, maar waarvan ze aangeven dat er capaciteit is om dat uit te breiden.

Er wordt nu een bron en contactonderzoek opgestart. Over achter het net vissen gesproken. :{
Heel zorgelijk. :{
Definitely not CIA
pi_197292072
Wat is het verschil tussen beide eigenlijk ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:35:51 #254
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_197292227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:29 schreef TLC het volgende:
Wat is het verschil tussen beide eigenlijk ?
Niks.

Storm in een glas water.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:12:10 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197303341
twitter

Nieuw draadje
pi_197304611
Dit artikel zette me een beetje aan het denken gister: https://www.economist.com/asia/2020/12/12/the-japanese-authorities-understood-covid-19-better-than-most

Japan heeft weinig cases (al loopt het nu flink op), heel weinig doden, test weinig etc. Hun visie is: closed spaces, crowded places and close-contact settings moeten vermeden worden.

Dus maskers op als je tegen elkaar praat op korte afstand, en de closed spaces en crowded places hangen samen. Ze hebben schijnbaar een level gezet van 1000 ppm CO2, zolang het daaronder is, is een ruimte genoeg geventileerd. Ze hebben zelfs bioscopen vol zitten.

Ik vroeg me af of closed spaces ook bijgedragen kunnen hebben in Engeland. Het valt me op dat in Engeland een heel groot deel van de huizen als volgt is ingedeeld: voordeur in het midden, trap omhoog in het midden, en dan 4 kleine kamers beneden: een zitkamer, een eetkamer, de keuken, en de woonkamer.
Heel vreemd al die kleine kamers, en als je een Brits woonprogramma kijkt is altijd het eerste wat je hoort: "We want a big open space." Maar zelfs nieuwbouwhuizen worden met die kleine kamers gebouwd, the force of tradition is great :') (maar wel lastig als je een huis met een open keuken-woonkamer wilt vinden!), je kunt vrijwel nooit door een huis heenkijken hier in Engeland.

Maar als je dus mensen thuis ontvangt zit je wel gelijk met z'n alleen in een relatief kleine ruimte, en huizen zijn ook niet de best geventileerde plekken.

Er is veel data die erop wijst dat de Engelse variant, en de ZA variant, echt besmettelijker zijn, maar mogelijk heeft dit ook bijgedragen, nu iedereen veel binnenzit met de ramen dicht. Helpen zal het iig niet lijkt me.
pi_197304685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit artikel zette me een beetje aan het denken gister: https://www.economist.com/asia/2020/12/12/the-japanese-authorities-understood-covid-19-better-than-most

Japan heeft weinig cases (al loopt het nu flink op), heel weinig doden, test weinig etc. Hun visie is: closed spaces, crowded places and close-contact settings moeten vermeden worden.

Dus maskers op als je tegen elkaar praat op korte afstand, en de closed spaces en crowded places hangen samen. Ze hebben schijnbaar een level gezet van 1000 ppm CO2, zolang het daaronder is, is een ruimte genoeg geventileerd. Ze hebben zelfs bioscopen vol zitten.

Ik vroeg me af of closed spaces ook bijgedragen kunnen hebben in Engeland. Het valt me op dat in Engeland een heel groot deel van de huizen als volgt is ingedeeld: voordeur in het midden, trap omhoog in het midden, en dan 4 kleine kamers beneden: een zitkamer, een eetkamer, de keuken, en de woonkamer.
Heel vreemd al die kleine kamers, en als je een Brits woonprogramma kijkt is altijd het eerste wat je hoort: "We want a big open space." Maar zelfs nieuwbouwhuizen worden met die kleine kamers gebouwd, the force of tradition is great :') (maar wel lastig als je een huis met een open keuken-woonkamer wilt vinden!), je kunt vrijwel nooit door een huis heenkijken hier in Engeland.

Maar als je dus mensen thuis ontvangt zit je wel gelijk met z'n alleen in een relatief kleine ruimte, en huizen zijn ook niet de best geventileerde plekken.

Er is veel data die erop wijst dat de Engelse variant, en de ZA variant, echt besmettelijker zijn, maar mogelijk heeft dit ook bijgedragen, nu iedereen veel binnenzit met de ramen dicht. Helpen zal het iig niet lijkt me.
Interessante theorie ja van die kleine kamers.

Al mag je dit van Van Dissel niet zeggen, want die hangt nog steeds de theorie aan dat verspreiding vooral via grote druppels verloopt wanneer men dicht bij elkaar zit. Of is hij inmiddels om?
pi_197304972
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nieuw draadje
Het mag wel iets minder met de hoofdletters en gebruik woorden die nogal dramatisch zijn ('attack rate'). Dat het bij kinderen meer effect heeft vind ik niet verbazend. De viral load is hoger dus iedereen is iets besmettelijker, maar kinderen houden zich minder aan maatregelen als social distancing (en hoeven zich er ook minder aan te houden). Dus iets besmettelijker worden kan dan snel een groter effect hebben lijkt me.

Ik vind het verschil tussen direct contact en close contact binnen de groepen wel tekenend.
Direct contact: face to face conversation within 1m, skin contact, coughed/spat/sneezed on
Close contact: within 1m for 1min or longer, within 1-2m for 15 min or more over 24 hour period, travelling in a vehicle or plane.

De infectie rate bij direct contact is in beide groepen veeel hoger. 37.362/1.914 =~19.5 keer, in de B117 groep, en 27.495/1/266 = ~21.7 keer in de 'gewone' groep.

@crystal_meth en @DireStraits7 merkten op dat daar natuurlijk niets van klopt.

De kans om besmet te worden is bij een close contact ongeveer 2 keer zo klein als bij een direct contact. 15.6% naar 8.4% bij de Britse variant, en 11.4% naar 6% bij de 'gewone' variant. Bij de SGTF TaqPath data.
Bij de genomic sequencing data (preciezer, maar veel minder data voorhanden) is het patroon ongeveer hetzelfde.
Direct contact -> close contact
Engelse variant: 15.5% : 7.5%
Gewone variant: 11.8% : 5.2%

Ietsjes minder vermindering dus bij de Engelse variant, wat je wel verwacht als die besmettelijker is (2m afstand houden werkt wel, maar iets minder). Maar het verschil is niet groot.

Wel opvallend dat er veel meer direct contacts zijn dan close contacts. Ik zou dat eigenlijk andersom verwachten.

quote:
Direct: face to face contact (for examplea conversation within 1 metre); skin to skin contact (including sexual contact); coughed on, sneezed on or spat onClose: within 1 metre for 1 minute or more (not necessarily face to face); within 1-2 metres for 15 mins or more (could be total 15 mins over 24 hours); travelling in a small vehicle; travelling in a large vehicle or plane (1 metre for 1 min and 1-2 metres for 15 mins)
En dus ongeveer 30-40% meer contacts die besmet raken bij de Engelse variant.

Er is dus een iets hogere kans op besmetting bij de Engelse variant bij close contact, maar je kunt de kans heel erg reduceren als je je aan de regels houdt.
Ik heb eigenlijk niet eerder zulke duidelijke data gezien dat afstand houden echt een veel kleinere kans op besmetting geeft.

[ Bericht 32% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 10-01-2021 16:47:04 ]
pi_197305196
@VoMy in dat rapport is ook wat data te vinden waar je gister naar op zoek was.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf

Dat heeft zich wel heel snel verspreid :{



In 3 weken van 3% naar 64%...









  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:30:21 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197305485
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:VoMy in dat rapport is ook wat data te vinden waar je gister naar op zoek was.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf

Dat heeft zich wel heel snel verspreid :{

[ afbeelding ]

In 3 weken van 3% naar 64%...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja pittig snel. Week op week 50% toename in de gevallen van die variant zelf schat ik zo, dus een R van 1,2-1,3. Bahbah. Hoe is dit nog te keren...
pi_197305590
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja pittig snel. Week op week 50% toename in de gevallen van die variant zelf schat ik zo, dus een R van 1,2-1,3. Bahbah. Hoe is dit nog te keren...
Wat zou dit voor Nederland betekenen schatten jullie? Als in, hoe lang nog voordat het hier ook duidelijk zichtbaar zal worden?
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:40:09 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197305591
Zijn er cijfers over de ziekenhuisbezetting in het VK? Ik kan niet zo snel een overzicht vinden zoals wij die wel hebben van stichting Nice of LCPS.
pi_197306300
https://www.ssi.dk/aktuel(...)gen-med-cluster-b117

De Engelse variant is nu bij 134 Denen vastgesteld op basis van een analyse van 13% van de positieve proeven in de periode 14 november tot 2 januari. De verwachting is dat het werkelijke aantal 8 keer hoger ligt. In dezelfde periode zijn er 14.753 sequentieproeven uitgevoerd, cluster b1.1.1.7. is bij 0,9% van die proeven vastgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door pussycatdoll op 09-01-2021 14:40:35 ]
pi_197306438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:40 schreef Momo het volgende:
Zijn er cijfers over de ziekenhuisbezetting in het VK? Ik kan niet zo snel een overzicht vinden zoals wij die wel hebben van stichting Nice of LCPS.
Dagelijks opnames, en wekelijkse bezetting en twee-wekelijks uitgesplits naar (grove) leeftijdklasses hier: https://www.england.nhs.uk/statistics/statistical-work-areas/covid-19-hospital-activity/

Gister 29.346 mensen in het ziekenhuis, de groei lijkt ietsjes af te nemen in Londen, maar mogelijk heeft dat met capaciteit te maken, op 5 januari waren er nog 6.500 bedden over (toen 26.467 mensen in het ziekenhuis). Dat is Engeland, dus niet de hele UK.
pi_197306588
Hier een onderzoek waar ze hebben gekeken naar Covid transmission strains in de UK.
Een van de belangrijkste conclusies:

quote:
Professor Pybus says: ‘By reconstructing where and when COVID-19 was introduced to the UK we can see that earlier travel and quarantine interventions could have helped to reduce the acceleration and intensity of the UK's first wave of cases.’
En dat is dus waar ik hier al weken over loop te zeuren: doe er alles aan om de huidige gevallen op te sporen en er zoveel mogelijk bij binnenkomst op te pikken.

https://www.zoo.ox.ac.uk/article/covid-19-transmission-chains-uk-traced-through-time-and-space-remarkable-accuracy-using
pi_197307514
Net het stukje met Marion Koopmans bij Op1 gister gekeken. Ik heb wel met haar te doen, volgens mij is ze toe aan vakantie. Hopelijk kan ze snel naar China en daar een poosje onderzoek doen zonder de politiek en media achter haar aan. En dan komt er ook nog eens een of andere George uit de jungle om te zeuren.

Ze maakt wat missers en ik vraag me af of dat komt omdat ze al zo lang onder grote druk staat.
Ze zegt onder meer dat de Britse variant rond half november echt begon toe te nemen in Engeland maar dat niet duidelijk was waarom omdat er nog veel meer open was. Maar half november zat Engeland in een lockdown (vanaf 4 november). Scholen en uni's waren nog wel open, maar alleen essentiele winkels waren nog open en je mocht alleen naar je werk als je niet thuis kon werken. Het virus nam toen ook af in Engeland, behalve in de regio waar de Engelse variant de kop op stak (the South East en in mindere mate de East en London).
Er wordt gezegd dat hij 72% meer besmettelijk is, en ze zegt dat dat een schatting is van onderzoekers in Engeland, dat klopt niet, in Engeland schatten ze dat het 40 tot 70% meer besmettelijk is, de 72% komt van Deens onderzoekers.
Dan zegt ze: "We zien hem hier en daar"...Dat komt dus omdat er niet veel naar gezocht wordt, waar ze hem zien zijn toevalstreffers.
In Bergschenhoek zijn schijnbaar inmiddels 37 besmettingen vastgesteld, en ze hebben een 'wat groter onderzoek' gedaan en troffen het in gezinnen en bij grootouders aan, infecties in bijna alle klassen, bijna de helft kinderen had milde klachten.
Ik krijg het gevoel dat ze uitgeput is, misschien is de urgentie er wel, maar lukt het haar niet meer om die over te brengen of uit te stralen. Ook krijg ik het gevoel dat er behoorlijk scepsis is naar buitenlands onderzoek, altijd maar het geloof dat het in Nederland waarschijnlijk or misschien wel anders zou zijn. Liever eerst zelf uitzoeken ipv data en analyses uit het buitenland te vertrouwen.
Ben benieuwd hoe men zich hier achter de schermen op aan het voorbereiden is. Zo, George kruipt weer ff terug zijn jungle in, iig voor een paar uurtjes :)
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:24:25 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197309135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:40 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Wat zou dit voor Nederland betekenen schatten jullie? Als in, hoe lang nog voordat het hier ook duidelijk zichtbaar zal worden?
Er wordt veel gesproken over februari. Kan maar zo kloppen, elke 2 weken verdubbelen waar de andere variant juist afneemt.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:38:29 #269
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197309351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nieuw draadje
Die Feigl Ding is wel een doemprofeet eerste klas zeg, sjongejonge :')
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 17:42:55 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197309419
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Die Feigl Ding is wel een doemprofeet eerste klas zeg, sjongejonge :')
Wel 1 van de top wetenschappers van Havard, geen koekebakker ;)

quote:
He completed his dual-doctorate in epidemiology and doctorate in nutrition as the youngest dual-doctorate graduate from Harvard SPH at age 23
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:46:19 #271
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197309473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Wel 1 van de top wetenschappers van Havard, geen koekebakker ;)
[..]

Klopt. Maar ach, er is ook niet heel veel postiefs te melden met die nieuwe varianten.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 17:49:48 #272
236264 crew  capricia
pi_197309540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nieuw draadje
Laat de scholen maar dicht, als ik dit zo lees.
Heeft een grote invloed op de R alleen al en met die nieuwe variant zijn kinderen vaker de dupe.
Definitely not CIA
pi_197309560
Die 70% besmettelijker waar ze in het begin over hadden, is nu dus alweer 33-36% geworden. Gaat de goede kant op.
pi_197309571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Wel 1 van de top wetenschappers van Havard, geen koekebakker ;)
[..]

Nou ja, misschien bakt hij in zijn vrije tijd wel graag koeken. Je weet het niet 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197311006
Vandaag maar 116 erbij in de ziekenhuizen in Engeland, maar volgens mij zie je dat wel vaker, dat ze in het weekend veel meer mensen ontslaan. Alleen met de data vandaag is nog niet duidelijk hoeveel er zijn binnengekomen, alleen dat er netto 116 meer in het ziekenhuis liggen.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 23:27:01 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197315680
twitter
pi_197322389
Dus gewoon gelijk doen wat een agent zegt, die moeten je dingen sowieso niet twee keer moeten vragen. Maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie is. Ik heb er nog niks van meegekregen, sinds ik terug ben in de UK ben ik alleen nog in mijn eigen tuin buiten geweest. Woensdag mag ik weer naar buiten :)
pi_197331565
Gister +116 in het ziekenhuis in Engeland (niet hele UK dus), vandaag weer +1296 (nee, geen typefout, het lijkt erop dat op zaterdag altijd veel mensen ontslagen worden).
Aantal ziekenhuisopnames is maar tot vrijdag up to date, dat waren er toen 3549.
pi_197343734
https://www.nu.nl/coronavirus/6101243/ggd-gaat-iedere-inwoner-van-lansingerland-boven-de-twee-testen-op-coronavirus.html

Iedereen boven de 2 jaar uit gemeente Lansingerland, dat zijn zo'n 60.000 mensen worden opgeroepen zich te laten testen ivm de Engelse variant op de basisschool in Bergschenhoek. Dat is wel een dramatisch grotere maatregel dan ze tot nu toe hebben genomen.
Nu nog reizigers uit de VK en Nairobi/Addis Abeba (hubs naar ZA) en Zuid Afrika verplichten zich 2 keer in een periode van 5 dagen na aankomst te laten testen.
pi_197349403
Het netto aantal opgenomen mensen per dag lijkt niet echt veel te groeien, maar is nog wel onverminderd hoog met 1000+.
Er worden per dag zo'n 3.000 mensen opgenomen.
32.070 mensen met Covid in het ziekenhuis nu, 1.200 meer dan gisteren, bijna 6.500 meer dan vorige week.
3.055 mensen aan een ventilator, 92 meer dan gisteren, bijna 700 meer dan vorige week.

Nog geen afvlakking te zien, maar de UK zit ook pas een week in lockdown.

Huidig aantal opgenomen mensen:


Nieuw aantal opgenomen mensen per dag:
pi_197352313
-edit- dat je post verdwijnt heeft niks met anti of pro lockdown te maken maar met je vergelijkingen met de tweede wereldoorlog.

[ Bericht 87% gewijzigd door Momo op 11-01-2021 21:39:15 ]
pi_197364321
In Denemarken, waar ze aan de alarmbel trokken, neemt het aantal besmettingen per dag nog steeds af. Ze verwachtten dat de Engelse variant daar dominant wordt vanaf half februari, maar ik weet niet wanneer ze verwachtten dat er een stijging zou zijn als gevolg van de Engelse variant.



Er waren 2 regio's waar de variant al meer aangetroffen was, maar als ik kijk naar de groei in de afzonderlijke regio's dan neemt het nog steeds af in alle regio's. Wel lijkt de afname het laagste in de 2 regio's waar het vooral aangetroffen is, de patronen tussen alle regio's zijn gelijk.
pi_197364451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In Denemarken, waar ze aan de alarmbel trokken, neemt het aantal besmettingen per dag nog steeds af. Ze verwachtten dat de Engelse variant daar dominant wordt vanaf half februari, maar ik weet niet wanneer ze verwachtten dat er een stijging zou zijn als gevolg van de Engelse variant.

[ afbeelding ]

Er waren 2 regio's waar de variant al meer aangetroffen was, maar als ik kijk naar de groei in de afzonderlijke regio's dan neemt het nog steeds af in alle regio's. Wel lijkt de afname het laagste in de 2 regio's waar het vooral aangetroffen is, de patronen tussen alle regio's zijn gelijk.
https://nyheder.tv2.dk/ud(...)mer-de-foerst-senere
"Herhjemme forventer eksperter faldende smittetal de nste uger, men til gengld stigende smittetal fra slutningen af januar eller starten af februar."

"In Denemarken verwachten experts afnemende infectiecijfers in de komende weken, maar in ruil daarvoor stijgende infectiecijfers vanaf eind januari of begin februari." (Google Translate)
(Herhjemme = hier thuis vervangen door "In Denemarken").
pi_197387333
Toch nog een testje toevoegen voor reizigers uit ZA en VK: https://www.nu.nl/coronavirus/6101727/naast-pcr-test-wordt-ook-sneltest-verplicht-voor-reizigers-uit-vk-en-zuid-afrika.html

Maar waarom een sneltest voor vertrek? Waarom niet, of ook, bij aankomst? Er zijn verschillende cases van mensen die een negatieve test hadden, asymptomatisch bji vertrek, en toch mensen hebben geinfecteerd tijdens de vlucht. En kunnen ze sneltesten afnemen op alle vertrekken luchthavens?
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 17:16:06 #286
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197387887
twitter

Hopelijk komen ze daar snel op een plateau qua besmettingen en doden.
pi_197389967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk komen ze daar snel op een plateau qua besmettingen en doden.
Besmettingen vertonen dalende trend toch?
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 18:59:03 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197390050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:

[..]

Besmettingen vertonen dalende trend toch?


Echt dalend zou ik het nog niet noemen, de besmettingen lijken wel hun top bereikt te hebben, ik hoop voor hun dat de cijfers elke dag blijven dalen...
pi_197393429
https://nyheder.tv2.dk/sa(...)n-i-danmark-voldsomt

- R-getal ligt op 1,2 voor de Britse mutant en 0,9 voor de normale variant
- Vorige week lag het aantal besmettingen met deze variant nog op 2,4% vandaag is dat 3,6%.
- De Denen hebben een nieuwe manier om sneller de Britse variant te herkennen met een zogenaamde Delta-PCR test die alle positieve testen in een teststraat analyseert. Hierdoor weten de BCO´ers wie met de mutant besmet is.
- In de laatste 4 dagen zijn er 55% meer gevallen gevonden met de mutant dan daarvoor (134 besmettingen vs. 208 nu).
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:47:09 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197401715
twitter


Is het geen Britse variant?
pi_197405259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Is het geen Britse variant?
Zou Belgie de Engelse golf dan al achter zich hebben? Het patroon wordt wel een stuk anders als je de landen die sowieso weinig samples hebben geanalyseerd eruit haalt. De vraag is: Hoe zijn de samples geselecteerd in de landen waar weinig geanalyseerd is? Zijn die geanalyseerd omdat die mensen positief testten EN uit het VK kwamen recent?
Zijn die 4 geteste samples in Brazilie randomly geselecteerd, of zijn die geselecteerd omdat die mensen uit het VK kwamen?

[ Bericht 6% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 14-01-2021 15:01:06 ]
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:01:35 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197405345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zou Belgie de Engelse golf dan al achter zich hebben? Het patroon wordt wel een stuk anders als je de landen die sowieso weinig samples hebben geanalyseerd eruit haalt. De vraag is: Hoe zijn de samples geselecteerd in de landen waar weinig geanalyseerd is? Zijn die geanalyseerd omdat die mensen positief testten EN uit het VK kwamen recent?
Doet Belgi dan helemaal niet aan sequencing? Dat kan ik me niet voorstellen.
pi_197405382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Is het geen Britse variant?
En weg is die tweet.
Definitely not CIA
pi_197406867
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

En weg is die tweet.
Ik denk dat ie er nu ook iets langer naar gekeken heeft en beseft dat ie toch iets langer erover moest nadenken.
pi_197406927
Nou, de UK ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep is er, up to date tot 7 januari.
Op 9 december is men begonnen met het vaccineren van 85-plussers, en Boris zei vorige week maandag dat dat al in de opname data in die leeftijdscategorie te zien was.

Tsja....De groene streep staat op 9 januari.
De stippellijn is wat we zouden verwachten aan opnames van 85-plussers als die hetzelfde patroon zouden volgen als 65-84-jarigen. Dit heb ik gedaan vanaf 10 dagen na het begin vaccineren. Er is nu wel een verschil ja.
Ik vind het apart dat men nog steeds alle 18-64 op een hoop gooit, er is echt veel verschil tussen 18-30 en 55-64. Maar de groep 18-64 die opgenomen wordt is net zo groot als de groep 65-84.
Er is verschil, maar het is nog niet om te juichen.

  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:27 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197423151
twitter


Draadje over de "Braziliaanse variant"
pi_197423309
.. dat klinkt weinig optimistisch.
pi_197423739
Ik zou maar eerder gaan huiveren voor de Braziliaanse mutatie, die herinfecteert mensen die al de normale versie van Covid gehad hebben. De antilichamen detecteren deze gemuteerde versie NIET of Niet voldoende.

Dus als deze versie hier binnenkomt ( is er al waarschijnlijk) en de overhand gaat nemen, dan ben ik toch bang dat we opnieuw kunnen beginnen met nieuwe vaccinaties die aangepast moeten worden.

Het is in ieder geval niet het nieuws waar we op zitten te wachten! This shit gaat niet over zijn dit jaar. |:(
pi_197423784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:06 schreef Xenorium het volgende:
Ik zou maar eerder gaan huiveren voor de Braziliaanse mutatie, die herinfecteert mensen die al de normale versie van Covid gehad hebben. De antilichamen detecteren deze gemuteerde versie NIET of Niet voldoende.

Dus als deze versie hier binnenkomt ( is er al waarschijnlijk) en de overhand gaat nemen, dan ben ik toch bang dat we opnieuw kunnen beginnen met nieuwe vaccinaties die aangepast moeten worden.

Het is in ieder geval niet het nieuws waar we op zitten te wachten! This shit gaat niet over zijn dit jaar. |:(
Dat is idd wat in bovenstaand draadje staat beschreven. Iemand meer bronnen voor dit verhaal?
pi_197423878
quote:
Ik had ook ergens iets gelezen dat de bevolking van een plaatsje (in zuid amerika?) al iets van 70% de originele covid doorgemaakt had ( en dus antilichamen had) en nu ineens schrikbarend veel nieuwe cases zijn met deze braziliaanse mutatie (herinfectie). Maar ik ben de bron even kwijt.

Het is nog nieuw en vaag, maar weinig hoopvol..

[ Bericht 14% gewijzigd door Xenorium op 15-01-2021 13:32:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')