Dat is ook prima. Ik zou dat zelf wellicht ook hebben. Het gaat mis op het moment dat je voor een ander gaat beslissen dat die er hetzelfde over moet denken. Dat is althans zoals ik er over denk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:36 schreef quirina het volgende:
Mijn ouders hebben al aangegeven niet aan de beademing te willen mochten ze in het ziekenhuis belanden met Corona. Die willen euthanasie.
Ze willen niet na Corona verder lijden als kasplantjes zeggen ze. Dan liever dood.
“We worden toch al dor hout genoemd”
Lekker nuchter.
Hoe moeilijk kan dat in vredesnaam zijn?quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Ah, ik had dit gisteren gemist blijkbaar.
[..]
... tsja.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Ah, ik had dit gisteren gemist blijkbaar.
[..]
... tsja.
Bel ze om het te vragen!quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat moet dat callcenter eigenlijk gaan doen? Dat werd me gisteren al niet duidelijk.
Alles gaat om de manier waarop, het moment dat het gevraagd wordt en de situatie die er op dat moment speelt. Als iemand erg zwak is en er een zware ingreep moet worden gedaan met een kleine slagingskans, lijkt het me meer dan redelijk om daar even over in gesprek te gaan. Maar van te voren een belrondje doen omdat mensen boven een bepaalde leeftijd zijn vind ik niet echt een geweldig goed plan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar vind je het nu wel goed dan dat de vraag gesteld wordt?
quote:Voor het benodigde belscript wacht de GGD nu nog op een richtlijn van het RIVM.
quote:"Dat script moet bekeken worden door communicatie-mensen, zodat vragen voor alle mensen begrijpelijk zijn. Anders ga je mensen doorlaten die dit vaccin niet mogen hebben, met risico op complicaties", zegt GGD-woordvoerder Sonja Kloppenburg
Aan de andere kant zouden wij ook zeuren als het niet zorgvuldig zou gebeuren. Goed dat ze het niet willen haasten en er alsnog de benodigde tijd voor nemen, laat ik dat eerst even zeggen.quote:Vervolgens moeten de telefonisten worden getraind met het IT-systeem.
En waarom niet? Het heeft een enorme hoeveelheid lijden bespaard dus dat lijkt me een absurde stelling.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar van te voren een belrondje doen omdat mensen boven een bepaalde leeftijd zijn vind ik niet echt een geweldig goed plan.
Mijn ouders willen allebei iets anders. Mijn moeder staat er net zo in als jouw ouders en heeft ook al een behandelpaspoort ingevuld en met ons, de kinderen, gedeeld.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:36 schreef quirina het volgende:
Mijn ouders hebben al aangegeven niet aan de beademing te willen mochten ze in het ziekenhuis belanden met Corona. Die willen euthanasie.
Ze willen niet na Corona verder lijden als kasplantjes zeggen ze. Dan liever dood.
“We worden toch al dor hout genoemd”
Lekker nuchter.
Omdat het nogal een heftige vraag is om over de telefoon te stellen, zeker bij iemand die zich eigenlijk nog hartstikke fit voelt en vol in het leven staat, ook al is-ie misschien op leeftijd. Je wil als dokter toch niet de indruk wekken dat je eigenlijk niet zit te wachten op het verlenen van hulp, maar zo kan het wel overkomen als je iemand uit het niks opbelt met zo'n vraag. Mij bekruipt het gevoel dat in de eeuwige zoektocht naar efficiëntie soms wat makkelijk over de gevoelens van mensen wordt gestapt, terwijl dit soort onderwerpen over leven en dood juist emotioneel heel zwaar zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En waarom niet? Het heeft een enorme hoeveelheid lijden bespaard dus dat lijkt me een absurde stelling.
wat ben je nu weer allemaal aan het stressen, we beginnen 8 januari en dat is super duper snel en fantastisch !!!!quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
... maar, even zonder gekheid.
Als ik bloed ga doneren wordt ik gewoon opgeroepen met een oproepkaart. Netjes thuisbezorgd, daarop staan mijn gegvevens en wanneer ik langs kan komen. Ik kan daarna online een vragenlijst invullen waaruit ik kan opmaken of ik op dit moment mag doneren.
Als je dan bij Sanquin aankomt krijg je een vragenlijst die je moet invullen, een arts/verpleegkundige kijkt die na (1 minuut werk) en stelt eventueel wat extra vragen. Daarna mag je door (of niet).
Waarom moet er nu weer een call-center van 800 man sterk opgezet worden met medewerkers die straks geen enkele vraag buiten een scriptje om kunnen beantwoorden? Het gaat ook nog eens om een relatief kleine groep (zorgmedewerkers) die toch ook niet oliedom zijn.
Klinkt voor mij ook weer een beetje teveel onnodig werk. Tuurlijk is bloedonatie niet hetzelfde als een COVID-19 vaccin, dat snap ik, maar kom op mensen.... Kijk dat je dit wil doen voor als je straks alle burgers gaat vaccineren snap ik, maar voor een eerste groep met zorgmedewerkers is het toch niet nodig?
Het is allemaal geen ramp en onder aan de streep gaat het allemaal wel meevallen, maar het is wel een tikje knullig allemaal en tyisch Nederlands dat alles volgens het boekje moet
Eens.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het nogal een heftige vraag is om over de telefoon te stellen, zeker bij iemand die zich eigenlijk nog hartstikke fit voelt en vol in het leven staat, ook al is-ie misschien op leeftijd. Je wil als dokter toch niet de indruk wekken dat je eigenlijk niet zit te wachten op het verlenen van hulp, maar zo kan het wel overkomen als je iemand uit het niks opbelt met zo'n vraag. Mij bekruipt het gevoel dat in de eeuwige zoektocht naar efficiëntie soms wat makkelijk over de gevoelens van mensen wordt gestapt, terwijl dit soort onderwerpen over leven en dood juist emotioneel heel zwaar zijn.
Het is niet alleen overleven, het is ook herstellen. De IC is loodzwaar, in sommige gevallen traumatisch zelfs. Dat is de reden dat er gesprekken over gevoerd worden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:42 schreef crystal_meth het volgende:
Die "vrijwillige triage" discussie is hier al eerder gevoerd, in maart of april, en ook toen had ik het vermoeden dat men bij ouderen vaker waarschijnlijkheden als zekerheden zal voorstellen. Bij een 40-jarige met een agressieve kanker die na behandeling een 1-year survival rate van 10% heeft zal men niet de indruk wekken dat behandeling zinloos is, maar bij een 85-jarige die 20% kans heeft om de IC te overleven?
Er is nog veel onduidelijk. Misschien willen ze op deze manier ook bepalen wie welk vaccin moet krijgen? Of op welke plek (bijv. met het oog op allergische reacties)? En is een callcenter opzetten sneller dan dat je hiervoor weer speciaal een IT-systeem/formulier moet ontwikkelen? Ik snap wel dat ze sowieso geen mensen ter plekke weer zonder vaccin weg willen sturen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
... maar, even zonder gekheid.
Als ik bloed ga doneren wordt ik gewoon opgeroepen met een oproepkaart. Netjes thuisbezorgd, daarop staan mijn gegvevens en wanneer ik langs kan komen. Ik kan daarna online een vragenlijst invullen waaruit ik kan opmaken of ik op dit moment mag doneren.
Als je dan bij Sanquin aankomt krijg je een vragenlijst die je moet invullen, een arts/verpleegkundige kijkt die na (1 minuut werk) en stelt eventueel wat extra vragen. Daarna mag je door (of niet).
Waarom moet er nu weer een call-center van 800 man sterk opgezet worden met medewerkers die straks geen enkele vraag buiten een scriptje om kunnen beantwoorden? Het gaat ook nog eens om een relatief kleine groep (zorgmedewerkers) die toch ook niet oliedom zijn.
Klinkt voor mij ook weer een beetje teveel onnodig werk.
Kijk dat je dit wil doen voor als je straks alle burgers gaat vaccineren snap ik, maar voor een eerste groep met zorgmedewerkers is het toch niet nodig?
Het is allemaal geen ramp en onder aan de streep gaat het allemaal wel meevallen, maar het is wel een tikje knullig allemaal en tyisch Nederlands dat alles volgens het boekje moet
Geen stress hoor, voor mij verandert er niks. Ik verbaas mij er over dat ze mij kunnen blijven verbazen met dit soort dingenquote:Op vrijdag 18 december 2020 17:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat ben je nu weer allemaal aan het stressen, we beginnen 8 januari en dat is super duper snel en fantastisch !!!!
Precies!quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Je gaat van te voren toch geen gezonde 75er wel opbellen en een 40er met obesitas en hoge bloeddruk niet. Ja ik chargeer.
Want dan ben je dus op eigen houtje al triage aan het doen.
ik begrijp het....met die verbazing zit ik al maandenquote:Op vrijdag 18 december 2020 17:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen stress hoor, voor mij verandert er niks. Ik verbaas mij er over dat ze mij kunnen blijven verbazen met dit soort dingenSnap je het nog?
quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:57 schreef Predator40 het volgende:
wanneer heeft u de GGD gevraagd om een systeem te bouwen
Hugo: we beginnen 8 januari en dat is fantastisch !!!
Een groot gedeelte van de mensen vond het juist prettig. Wil je die mensen die ervaring misgunnen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het nogal een heftige vraag is om over de telefoon te stellen, zeker bij iemand die zich eigenlijk nog hartstikke fit voelt en vol in het leven staat, ook al is-ie misschien op leeftijd. Je wil als dokter toch niet de indruk wekken dat je eigenlijk niet zit te wachten op het verlenen van hulp, maar zo kan het wel overkomen als je iemand uit het niks opbelt met zo'n vraag.
Dat gevoel is alleen gebaseerd op jouw onderbuik. De taak van een dokter is ook om daar doorheen te prikken, want jouw onderbuik zou niet moeten bepalen of men een strategie inzet om onnodig lijden te beperken.quote:Mij bekruipt het gevoel dat in de eeuwige zoektocht naar efficiëntie soms wat makkelijk over de gevoelens van mensen wordt gestapt, terwijl dit soort onderwerpen over leven en dood juist emotioneel heel zwaar zijn.
Ho ho!quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:58 schreef Benny het volgende:
Zo'n script is letterlijk binnen een dag te schrijven en te controleren.
Ik vermoed dat een van de redenen ook heel Nederlands is.... Kerstvakantie
Communicatieadviseurs die niet bereikbaar zijn, ed.
En je denkt dat deze hele procedure in een paar weken is opgezet?quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
... maar, even zonder gekheid.
Als ik bloed ga doneren wordt ik gewoon opgeroepen met een oproepkaart. Netjes thuisbezorgd, daarop staan mijn gegvevens en wanneer ik langs kan komen. Ik kan daarna online een vragenlijst invullen waaruit ik kan opmaken of ik op dit moment mag doneren.
Als je dan bij Sanquin aankomt krijg je een vragenlijst die je moet invullen, een arts/verpleegkundige kijkt die na (1 minuut werk) en stelt eventueel wat extra vragen. Daarna mag je door (of niet).
Des te meer een reden dat dit van de zomer al geregeld had moeten zijnquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En je denkt dat deze hele procedure in een paar weken is opgezet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |