Newsflash:quote:
Persoonlijk heb ik er nog niet heel erg veel last van...maar iets in me zegt dat dat nog wel gaat komen.quote:
Rutte-fan gespotquote:Op vrijdag 18 december 2020 22:37 schreef Jane het volgende:
Even op het gevaar af dat ik hier onterecht overkom als Rutte-fan:
Ik zie niet in hoe 'uitstel wegens teveel risico op virusverspreiding' gelijk staat aan 'manipulatie'.
Hoezo zou het zo'n groot risico op virusverspreiding opleveren? Iedereen houdt 1,5 meter afstand, de zogenaamde niet werkende mondkapjes en dan niet mogen stemmen? Bizar, je mag nog naar de supermarkt waar ook honderden mensen per dag komen. Manipulatie dus.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:37 schreef Jane het volgende:
Even op het gevaar af dat ik hier onterecht overkom als Rutte-fan:
Ik zie niet in hoe 'uitstel wegens teveel risico op virusverspreiding' gelijk staat aan 'manipulatie'.
Zo waarschijnlijk is dat helemaal niet. Alles wijst erop dat we in maart gewoon gaan stemmen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is mijn reactie verwijderd? Bizar toch dat de verkiezingen waarschijnlijk worden uitgesteld..
Ik kan me helemaal niet heugen dat heel Nederland in 2009 een prik kreeg?quote:Hij was in 2009 programmamanager van de vaccinatiecampagne tegen Mexicaanse griep. ,,Dat was net zo'n ingewikkelde campagne”, blikt hij terug. ,,Ook toen moest iedereen twee prikken hebben.
Ik ook niet...zou dat een bijwerking zijn?quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal niet heugen dat heel Nederland in 2009 een prik kreeg?
Dat is vaak genoeg benadrukt door allerlei mensen dat ze druk bezig zijn met aanpassingen en dat het heel belangrijk is dat het gewoon door gaat.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zo waarschijnlijk is dat helemaal niet. Alles wijst erop dat we in maart gewoon gaan stemmen.
Ik werk dagelijks met de mensen die er druk mee zijn, dus ja, dat kan ik wel bevestigen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is vaak genoeg benadrukt door allerlei mensen dat ze druk bezig zijn met aanpassingen en dat het heel belangrijk is dat het gewoon door gaat.
Nee, maar toen hebben ze wel het plan gemaakt. Dat ze het plan niet hebben kunnen testen is irrelevant (vinden ze).quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal niet heugen dat heel Nederland in 2009 een prik kreeg?
Dat is ook belangrijk, maar het is daarbij ook belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om te stemmen zonder daar een gezondheidsrisico voor te hoeven nemen. Als mensen om die reden wegblijven, kun je dat m.i. eerder zien als een vorm van 'manipulatie', dan dat het uitgesteld wordt (als dat al zo is) naar een veiliger datum. Ik vind dan ook dat eigenlijk iedereen de kans moet krijgen om via de post te stemmen en niet alleen op basis van een vrij arbitraire leeftijdsgrens. Genoeg jongere risicogevallen die niet allemaal makkelijk iemand kunnen machtigen. Dat machtigen is nogal een pain in the ass, zie je, als je niet toevallig iemand in je eigen gemeente kent die je het wilt laten doen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is vaak genoeg benadrukt door allerlei mensen dat ze druk bezig zijn met aanpassingen en dat het heel belangrijk is dat het gewoon door gaat.
Voor -en nadeel is dat de verkiezingen bijna uitsluitend over Covid19 (aanpak/beleid) zullen gaan en daarmee de partij-populariteit als (moraliteits)waarde gaat beheersen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zo waarschijnlijk is dat helemaal niet. Alles wijst erop dat we in maart gewoon gaan stemmen.
Hier valt zeker wat voor te zeggen, maar aan de andere kant: dit is ook gewoon hoe de politiek is. Ja, dit beheerst de verkiezingen en de campagnes zeker, maar daar zullen alle partijen mee moeten dealen. Zo is het nou eenmaal, dit hoort erbij.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor -en nadeel is dat de verkiezingen bijna uitsluitend over Covid19 (aanpak/beleid) zullen gaan en daarmee de partijpopulariteit als (moraliteits)waarde gaat beheersen.
Wie hier dan het mooiste verkiezingsverhaal heeft, hoeft niet noodzakelijkerwijs de beste afweging te hebben om tot een keuze te komen. In dat opzicht ben ik geneigd het Kabinet voorlopig te laten zitten zodat zij ook verantwoording neemt voor de gevolgen van het (reeds) ingezette beleid.
Geen fan maar alle bij elkaar gezien doet het kabinet, ondanks alle bizarre fratsen, het zo slecht nog niet.
Voordeel is juist dat ze zonder crisis als doel al op hun zaten.
Ik hoop dat ze iedereen inderdaad de kans geven om stemmen op de manier waar hun het best bij voelen. Stemmen via DigiD zou ook mooi zijn als het goed zou werken (ICT en overheid, daarmee lijkt mij dit nogal een risico).quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is ook belangrijk, maar het is daarbij ook belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om te stemmen zonder daar een gezondheidsrisico voor te hoeven nemen. Als mensen om die reden wegblijven, kun je dat m.i. eerder zien als een vorm van 'manipulatie', dan dat het uitgesteld wordt (als dat al zo is) naar een veiliger datum. Ik vind dan ook dat eigenlijk iedereen de kans moet krijgen om via de post te stemmen en niet alleen op basis van een vrij arbitraire leeftijdsgrens. Genoeg jongere risicogevallen die niet allemaal makkelijk iemand kunnen machtigen. Dat machtigen is nogal een pain in the ass, zie je, als je niet toevallig iemand in je eigen gemeente kent die je het wilt laten doen.
Voor de mensen die niet naar een stembureau durven is het briefstemmen er.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is ook belangrijk, maar het is daarbij ook belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om te stemmen zonder daar een gezondheidsrisico voor te hoeven nemen. Als mensen om die reden wegblijven, kun je dat m.i. eerder zien als een vorm van 'manipulatie', dan dat het uitgesteld wordt (als dat al zo is) naar een veiliger datum. Ik vind dan ook dat eigenlijk iedereen de kans moet krijgen om via de post te stemmen en niet alleen op basis van een vrij arbitraire leeftijdsgrens. Genoeg jongere risicogevallen die niet allemaal makkelijk iemand kunnen machtigen. Dat machtigen is nogal een pain in the ass, zie je, als je niet toevallig iemand in je eigen gemeente kent die je het wilt laten doen.
Kajsa Ollongren is al een tijdje bezig met hoe de verkiezingen corona-proof opgezet gaan worden. Het idee is nu: 3 dagen lang fysiek kunnen stemmen. En mensen die 70+ zijn worden uitgenodigd om per post te stemmen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen als je boven de 70 bent volgens mij.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Voor de mensen die niet naar een stembureau durven is het briefstemmen er.
Dit weet ik niet, moet ik bekennen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen als je boven de 70 bent volgens mij.
Het laatste dat ik daarover hoorde was dat het alleen voor ouderen (70+?) zou zijn. Normaal gesproken kunnen bij NLse verkiezingen alleen mensen die in het buitenland wonen per post stemmen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Voor de mensen die niet naar een stembureau durven is het briefstemmen er.
Ik verwacht juist dat er meer gefocused wordt over hoe Nederland eruit zal zien na deze crisis. Op sociaal, economisch en zorgniveau.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor -en nadeel is dat de verkiezingen bijna uitsluitend over Covid19 (aanpak/beleid) zullen gaan en daarmee de partij-populariteit als (moraliteits)waarde gaat beheersen.
Wie hier dan het mooiste verkiezingsverhaal heeft, hoeft niet noodzakelijkerwijs de beste afweging te hebben om tot een keuze te komen. In dat opzicht ben ik geneigd het Kabinet voorlopig te laten zitten zodat zij ook verantwoording neemt voor de gevolgen van het (reeds) ingezette beleid.
Geen fan maar alle bij elkaar gezien doet het kabinet, ondanks alle bizarre fratsen, het zo slecht nog niet.
Voordeel is juist dat ze zonder crisis als motivatie al op hun plaats zaten.
Je kunt dit gewoon persoonlijk aanvragen. Als je niet in het buitenland of 70+ bent (want die stemmen nu sws per post)quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Het laatste dat ik daarover hoorde was dat het alleen voor ouderen (70+?) zou zijn. Normaal gesproken kunnen bij NLse verkiezingen alleen mensen die in het buitenland wonen per post stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |