abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 16:06:44 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197345069
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik had het niet eens over uitkeringen maar een kwart is al schrikbarend veel imho.
Ik zeg 'nog geen'. Dus waarschijnlijk een stukje lager dan dat. Blijft er nog steeds een grote horde over die advocaat is en er ook achteraan loopt.

Mythe 5 in deze link:
https://www.nporadio1.nl/(...)s-over-pvv-kiezers-2

Sowieso denk ik dat een klein land als Nederland, met minimale schaalvoordelen, iedereen mee moet zien proberen te krijgen. Wordt iedereen slimmer van, ook degenen die al reeds slim zijn (dat wederzijdse effect bestaat!). Voortdurend uitkeringstrekkers met dedain en arrogantie naar beneden trappen werkt averechts.

Ook bij de Trump bestormers zaten gewoon advocaten en bankiers. Zijn niet allemaal deplorables en hoewel de gemiddelde opleiding van de Trump stemmer in 2016 niet hoog was, was het inkomen dat wel.

Het is een hardnekkig frame en een mythe.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197345104
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zeg 'nog geen'. Dus waarschijnlijk een stukje lager dan dat. Blijft er nog steeds een grote horde over die advocaat is en er ook achteraan loopt.

https://www.nporadio1.nl/(...)s-over-pvv-kiezers-2

Sowieso denk ik dat een klein land als Nederland, met minimale schaalvoordelen, iedereen mee moet zien proberen te krijgen. Wordt iedereen slimmer van, ook degenen die al reeds slim zijn. Voortdurend uitkeringstrekkers met dedain en arrogantie naar beneden trappen werkt averechts.

Ook bij de Trump bestormers zaten gewoon advocaten en bankiers. Zijn niet allemaal deplorables en hoewel de gemiddelde opleiding van de Trump stemmer in 2016 niet hoog was, was het inkomen dat wel.
Ah, ja, de theorie dat zolang je de deplorables maar als volwassenen behandelt ze zich vanzelf beter gaan gedragen, nou, anno 2021 is wel duidelijk geworden dat dit gewoon totaal niet gebeurt. Zie het Capitool.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:15:06 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197345208
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ja, de theorie dat zolang je de deplorables maar als volwassenen behandelt ze zich vanzelf beter gaan gedragen, nou, anno 2021 is wel duidelijk geworden dat dit gewoon totaal niet gebeurt. Zie het Capitool.
De Capitool bestormers waren grotendeels geen deplorables. Dat waren juist dit soort types:
https://www.groene.nl/artikel/bang-voor-terugval-en-verlies

quote:
de theorie dat zolang je de deplorables maar als volwassenen behandelt ze zich vanzelf beter gaan gedragen, nou, anno 2021 is wel duidelijk geworden dat dit gewoon totaal niet gebeurt.
Er zijn aantoonbaar veel minder van dit soort deplorables in Canada of Scandinavië dan pakweg Brazilië of de Verenigde Staten. Met daarbij meer stabiliteit inderdaad.

Een volwassen behandeling is deel van de oplossing, maar niet alleen dat. Bij volwassen behandeling hoort dan ook dat je FDF niet aan tafel uit nodigt.

Alweer zien we dat een Nederlandse situatie wordt gerationaliseerd en goed gepraat, waarvoor tegelijkertijd de VS en VK worden beschimpt. Altijd makkelijk wanneer je eigen portemonnee niet op het spel staat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197345306
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Capitool bestormers waren grotendeels geen deplorables. Dat waren juist dit soort types:
https://www.groene.nl/artikel/bang-voor-terugval-en-verlies
[..]

Er zijn aantoonbaar veel minder van dit soort deplorables in Canada of Scandinavië dan pakweg Brazilië of de Verenigde Staten. Met daarbij meer stabiliteit inderdaad.

Een volwassen behandeling is deel van de oplossing, maar niet alleen dat. Bij volwassen behandeling hoort dan ook dat je FDF niet aan tafel uit nodigt.

Alweer zien we dat een Nederlandse situatie wordt gerationaliseerd en goed gepraat, waarvoor tegelijkertijd de VS en VK worden beschimpt. Altijd makkelijk wanneer je eigen portemonnee niet op het spel staat.
Klopt, mijn portemonnee staat in Nederland en ik betaal heel veel uit mijn portemonnee om de Nederlandse maatschappij zo veel mogelijk in stand te houden.
Ik weiger echter om mensen die achter iemand aanlopen die veroordeeld is voor haatzaaien en die roept om het deporteren van mensen die niets misdaan hebben als volwassenen te behandelen. Die gaat nooit tevreden zijn.

Dus laten we het gewoon hier bij Nederland houden waar we genoeg verongelijkte figuren hebben die vooral over anderen klagen maar nooit naar zichzelf kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 16:21:49 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 16:28:37 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197345423
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, mijn portemonnee staat in Nederland en ik betaal heel veel uit mijn portemonnee om de Nederlandse maatschappij zo veel mogelijk in stand te houden.
Ik weiger echter om mensen die achter iemand aanlopen die veroordeeld is voor haatzaaien en die roept om het deporteren van mensen die niets misdaan hebben als volwassenen te behandelen. Die gaat nooit tevreden zijn.
Vooruit, dan niet, maar het beleid is nu al een tijdje om gehandicapten en dit soort gasten op één hoop te gooien in dezelfde uitkering (namelijk de bijstand). De goeden lijden onder de kwaden wanneer men lekker PVV gaat pesten.

Er zijn überhaupt minder gehandicapten in wat meer liberale/sociale maatschappijen.

Zoals gezegd hoort bij een volwassen behandeling ook dat centrum-rechts niet gaat meebuigen en snoepjes gaat uitdelen, en aan tafel uitnodigen bij extreem gedrag.

quote:
Dus laten we het gewoon hier bij Nederland houden waar we genoeg verongelijkte figuren hebben die vooral over anderen klagen maar nooit naar zichzelf kijken.
Dat doen er wel meer niet:

twitter

Narcistische Nederlanders voorop, altijd zo zeker van hun eigen individuele ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197345463
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vooruit, dan niet, maar het beleid is nu al een tijdje om gehandicapten en dit soort gasten op één hoop te gooien in dezelfde uitkering (namelijk de bijstand). De goeden lijden onder de kwaden wanneer men lekker PVV gaat pesten. Er zijn überhaupt minder gehandicapten in wat meer liberale/sociale maatschappijen.

Zoals gezegd hoort bij een volwassen behandeling ook dat centrum-rechts niet gaat meebuigen en snoepjes gaat uitdelen, aan tafel uitnodigen.
[..]

Dat doen er wel meer niet:

[ twitter ]

Narcistische Nederlanders voorop, altijd zo zeker van hun eigen individuele ik.
Men pest de PVV totaal niet, integendeel, het hele drama met die toeslag regeling komt rechtstreeks van het naar de bek praten van de PVV stemmers.

Ik snap totaal de relevantie niet van je laatste zin, overigens.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:48:52 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197345729
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:28 schreef KameelTeen het volgende:

[..]

In de peilingen anders wel de 2e partij, achter een andere partij die rechts beleid voert op gebeid van gelukszoekers. Die partijen zijn in dat opzicht weldenkender dan wegkijkers als jij.
Vooral qua retoriek en bliksemafleider ja, maar we weten allemaal dat zij de enige echte wetteloze migratiepartij zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 11 januari 2021 @ 16:54:28 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197345829
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:31 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap totaal de relevantie niet van je laatste zin, overigens.
Dat Nederlanders in zijn algemeenheid niet uitblinken in bescheidenheid en zelf-reflectie. Het 'naar zichzelf kijken'. Wel een grote mond en veel 'pontificating' zoals de Engelsen dat zeggen.

Of dat nu falende CEOs zijn of die 15-20% weerloze en voortdurend heen en weer gesleepte PVV stemmers met een uitkering. Er zijn onderzoeken die laten zien dat CEOs massaal 'succes' aan zichzelf wijten en 'falen' aan anderen.

Veel decorum en blabla van de babbelende en politieke klasse. Likken naar boven en trappen naar beneden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 11 januari 2021 @ 17:17:05 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197346195
twitter

Zelf-reflectie hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197351744
Zijn er echt mensen die deze partij serieus nemen van die 2 opportunistische, omhooggevallen, baantjesjagers Eerdmans en Nanninga? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 11 januari 2021 @ 21:18:44 #191
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197351852
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn er echt mensen die deze partij serieus nemen van die 2 opportunistische, omhooggevallen, baantjesjagers Eerdmans en Nanninga? :')
Lees het topic eens....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_197353846
Het zou het forum goed doen als topics als dit zich meer richten op inhoudelijke discussies. Nu is het enkel nietszeggend gebash wat hier wordt geplaatst.
pi_197470332
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Weer 3 statenleden naar Ja21, dit keer in Noord-Brabant. Het totaal staat nu op 31 statenleden in 6 provincies.

Morgen wordt trouwens ook hun verkiezingsprogramma gepresenteerd. Ben benieuwd.
pi_197471086
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:54 schreef Restyler het volgende:
Het zou het forum goed doen als topics als dit zich meer richten op inhoudelijke discussies. Nu is het enkel nietszeggend gebash wat hier wordt geplaatst.
Inhoudelijk lijkt me erg verrijkend, alleen moet de partij dan ook inhoud te bieden hebben. Joost Eerdmans is een goede voorleesvader voor De Telegraaf. Een consistente redenering over een van de programmapunten heb ik hem nog nooit horen uitspreken. Annabel Nanninga idem. Grote bek, anderen wegzetten als kansloos als het te intellectueel wordt en hier en daar met holle frasen verkondigen dat JA21 een soort FvD is met een humaan gezicht. Dubcek was er in Tsjechoslowakije niks bij.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:56:31 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197482250
Hypocriet21: alleen godsdienst- en onderwijsvrijheid voor niet- moslim reli- gekkies, en rechts-economische idealen voor abortus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197482680
Ze gaan dus een stad bouwen. Waar dat moet weten ze nog niet. Als je het niet in de randstad doet wil niemand er wonen, maar in de randstad is geen plek. Waarom zetten sommige partijen zulke onzin die zelfs een basisschoolleerling onderuit kan halen in hun programma?

https://nos.nl/artikel/23(...)ie-over-abortus.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 18 januari 2021 @ 13:23:04 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197484931
Echt, wat een achterlijke plannen weer.

Van abortus tot vermogens nóg lichter belasten.

En natuurlijk toch weer wat moslim gebash, waarbij je dan zelf als partij enorm orthodoxe programmapunten naar binnen brengt.

Waar halen zij hun geld vandaan?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2021 @ 13:35:16 #198
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197485188
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:
Ze gaan dus een stad bouwen. Waar dat moet weten ze nog niet. Als je het niet in de randstad doet wil niemand er wonen, maar in de randstad is geen plek. Waarom zetten sommige partijen zulke onzin die zelfs een basisschoolleerling onderuit kan halen in hun programma?

Op de Noordzee en daar komen dan alle moslims te wonen. _O_
  maandag 18 januari 2021 @ 13:47:11 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197485400
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hypocriet21: alleen godsdienst- en onderwijsvrijheid voor niet- moslim reli- gekkies, en rechts-economische idealen voor abortus.
"Trump blijft de morele winnaar" zei Eerdmans in november.

Helaas is Nederland iets meer pro-Trump dan omringende landen dat waren.

https://www.pewresearch.o(...)ay-mostly-favorable/
https://www.pewresearch.o(...)ternational-affairs/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197504537
Mede dankzij JA21 verliest de coalitie nu in elk geval de meerderheid in Brabant.

https://nos.nl/artikel/23(...)ijn-meerderheid.html

Zou mooi zijn als deze voor klimaatbeleid en stikstofbeleid cruciale provincie nu richting een wat groener beleid kan worden gedwongen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_197505706
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
Echt, wat een achterlijke plannen weer.

Van abortus tot vermogens nóg lichter belasten.

En natuurlijk toch weer wat moslim gebash, waarbij je dan zelf als partij enorm orthodoxe programmapunten naar binnen brengt.

Waar halen zij hun geld vandaan?
Mbt abortus stellen ze iets voor dat achterlijk is volgens jou? Wat dan precies?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:24:01 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197505939
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mbt abortus stellen ze iets voor dat achterlijk is volgens jou? Wat dan precies?
Het is nu al zo dat abortus in de 24ste week bijna niet voor komt en alleen om heel zwaarwegende redenen doorgang vindt.

Wat JA21 doet is een ingangetje vinden om het hele beleid op de helling te gooien. Maak een politiek punt om iets wat bijna niet voor komt en alleen in zeer extreme gevallen.

Dat is er achterlijk aan. We weten allemaal hoe hun heimelijke geldschieters uit (waarschijnlijk) Israël en de VS daarin staan, en ook hoe de twee Belgische media eigenaren daarin staan. Dit soort conservatieven willen terug naar de jaren 50 en identiteitspolitiek bedrijven.

Het zouden orthodoxe moslims kunnen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197506041
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat abortus in de 24ste week bijna niet voor komt en alleen om heel zwaarwegende redenen doorgang vindt.

Wat JA21 doet is een ingangetje vinden om het hele beleid op de helling te gooien. Maak een politiek punt om iets wat bijna niet voor komt en alleen in zeer extreme gevallen.

Dat is er achterlijk aan. We weten allemaal hoe hun heimelijke geldschieters uit (waarschijnlijk) Israël en de VS daarin staan, en ook hoe de twee Belgische media eigenaren daarin staan. Dit soort conservatieven willen terug naar de jaren 50 en identiteitspolitiek bedrijven.

Je moet de SGP stemmers ergens mee lokken...
pi_197506244
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nogmaals, wat stellen ze dan precies voor dat zo achterlijk is?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:48:30 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197506493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet de SGP stemmers ergens mee lokken...
Het plan om niks meer aan klimaat te doen en 'gewoon de dijken op te hogen' is natuurlijk ook in de categorie 'achterlijk'. Misschien nog wel meer.

Net zoals 'inspelen op droogte en hitte'. Gezien de conservatieve 'ieder voor zich en God voor ons allen' houding in de rest van het beleid, worden daar dan vooral de mindere inkomens slachtoffer van dat 'inspelen' op droogte en extreme hitte in het land.

Zeg maar de spruitjeslucht variant van deze strategie:
https://www.theguardian.c(...)lypse-in-new-zealand

Helaas zijn de manipulatieve media krachten en geheimzinnige geldschieters nogal sterk, met een steeds beter data-gestuurd inzicht in hoe het volk te bespelen ("de fabeltjesfuik") en tegelijkertijd aan de top zaken geheim te houden en daar wél een muur van privacy omheen te zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197506634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat stellen ze dan precies voor dat zo achterlijk is?
Dat er een discussie nodig is over een verworven vrijheid. Dat standpunt wordt alleen maar ingenomen omdat ze zich natuurlijk voornamelijk richten op Trump stemmers voor wie dit natuurlijk een identiteitspolitiek puntje is dat ze volgen. Komt natuurlijk bij dat vrouwenhaat als dit het prima doet bij extreem-rechts volk waar ze hun stemmers moeten halen.
pi_197507525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat er een discussie nodig is over een verworven vrijheid. Dat standpunt wordt alleen maar ingenomen omdat ze zich natuurlijk voornamelijk richten op Trump stemmers voor wie dit natuurlijk een identiteitspolitiek puntje is dat ze volgen. Komt natuurlijk bij dat vrouwenhaat als dit het prima doet bij extreem-rechts volk waar ze hun stemmers moeten halen.
Lijkt mij wel lastig om Trump stemmers in Nederland voor je te laten stemmen ;)
pi_197508105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Aangezien niemand met een inhoudelijk reactie komt heb ik het zelf maar even op gezocht.

Het recht op abortus is een belangrijk vrouwenrecht waaraan wij niet willen tornen.

Omdat de medische mogelijkheden steeds verder toenemen en de kans op levensvatbaarheid van het ongeboren kind ook, vinden wij het te rigoureus om 24 weken als termijn voor alle gevallen te hanteren. In buurlanden zien we een opsplitsing tussen abortussen op medische indicatie (zoals gevaar voor het leven van de moeder of een ernstige handicap bij het kind) en sociale indicatie (een verbroken relatie, financiële problemen, of om andere redenen het kind niet willen). Deze splitsing lijkt ons passend in een tijd van snelle medische vooruitgang. Wij willen graag het maatschappelijke debat hierover voeren. Daarnaast achten wij het van zeer groot belang om meer in te zetten op preventie, via goede informatie en het aanbieden van anticonceptie. Bij vrouwen die herhaaldelijk voor een abortus komen (35 procent heeft eerder een zwangerschapsafbreking ondergaan) moet een extra consult en gratis anticonceptie worden aangeboden.

Ik snap niet waarom je dit achterlijk zou noemen, maar goed.
pi_197508189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Aangezien niemand met een inhoudelijk reactie komt heb ik het zelf maar even op gezocht.

Het recht op abortus is een belangrijk vrouwenrecht waaraan wij niet willen tornen.

Omdat de medische mogelijkheden steeds verder toenemen en de kans op levensvatbaarheid van het ongeboren kind ook, vinden wij het te rigoureus om 24 weken als termijn voor alle gevallen te hanteren. In buurlanden zien we een opsplitsing tussen abortussen op medische indicatie (zoals gevaar voor het leven van de moeder of een ernstige handicap bij het kind) en sociale indicatie (een verbroken relatie, financiële problemen, of om andere redenen het kind niet willen). Deze splitsing lijkt ons passend in een tijd van snelle medische vooruitgang. Wij willen graag het maatschappelijke debat hierover voeren. Daarnaast achten wij het van zeer groot belang om meer in te zetten op preventie, via goede informatie en het aanbieden van anticonceptie. Bij vrouwen die herhaaldelijk voor een abortus komen (35 procent heeft eerder een zwangerschapsafbreking ondergaan) moet een extra consult en gratis anticonceptie worden aangeboden.

Ik snap niet waarom je dit achterlijk zou noemen, maar goed.
Het beperkt de vrouwenrechten.
Maar goed dat is natuurlijk niet verbazingwekkend bij een club op deze plek in het politieke spectrum. Partijen als FvD, Ja21 en PVV hebben het gewoon niet zo op rechten voor bijvoorbeeld vrouwen, homo’s of mensen met een kleurtje.
Niks nieuws en precies wat de doelgroep aanspreekt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:00:28 #210
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_197508238
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:

Achterlijk plan inderdaad. Zijn er nog JA-knikkers die hier iets nuttigs over kunnen zeggen? Waar die stad moet komen, bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')