abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197175122
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:08 schreef theunderdog het volgende:
Mensen compleet de vernieling in geholpen en Nederland vindt het wel best.
Wat de grote menigte, en dan vooral VVD stemmers, niet lijkt te kunnen of willen snappen is dat de overheid het hele staatsapparaat heeft ingezet om onschuldige mensen doelbewust helemaal kapot te maken. Als hier niemand voor achter de tralies verdwijnt dan bestaat het "sociale" Nederland uit het verleden niet meer. Dan zijn we niets meer of minder dan een bananenrepubliek waar een wetteloze overheid kan doen en laten wat ze wil. Is dat echt het soort land dat we willen zijn?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:14:45 #227
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197175381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:54 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Wat de grote menigte, en dan vooral VVD stemmers, niet lijkt te kunnen of willen snappen is dat de overheid het hele staatsapparaat heeft ingezet om onschuldige mensen doelbewust helemaal kapot te maken. Als hier niemand voor achter de tralies verdwijnt dan bestaat het "sociale" Nederland uit het verleden niet meer. Dan zijn we niets meer of minder dan een bananenrepubliek waar een wetteloze overheid kan doen en laten wat ze wil. Is dat echt het soort land dat we willen zijn?
Doelbewust lijkt me wat overdreven, het is meer een gevolg van de doctrine dat de overheid niet zoveel controle nodig heeft van buitenaf, bepaalde processen zijn te duur en vergen teveel tijd dus snijden we dat weg.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:51:17 #228
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_197175865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Doelbewust lijkt me wat overdreven, het is meer een gevolg van de doctrine dat de overheid niet zoveel controle nodig heeft van buitenaf, bepaalde processen zijn te duur en vergen teveel tijd dus snijden we dat weg.
Nou ja, de focus zou imo moeten liggen op die zgn 'Rutte doctrine'. Want dat is, voor zover ik kan zien althans, toch wel de bron van alle ellende.
pi_197177048
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:14 schreef Poem_ het volgende:
Doelbewust lijkt me wat overdreven
Ministers, staatssecretarissen en topambtenaren werden uit verschillenden hoeken gewaarschuwd dat een aantal mensen onterecht werden aangemerkt als fraudeur en dat ze gecompenseerd moesten worden. Er werd door in ieder geval één jurist (Palmen) gewaarschuwd dat er onwettig werd gehandeld. Iedereen die een verschil had kunnen maken keek de andere kant op goed wetende wat de gevolgen zijn. Dus ja, dit hele systeem was opgezet om mensen doelbewust kapot te maken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:53:00 #230
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197178578
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind juist dat er wel erg makkelijk om het hoofd van mensen geschreeuwd wordt. Het was (is) een falen van het systeem. Niet van enkele individuen.
Komt bij dat we midden in de coronacrisis zitten. Nu wisselen van premier en minEZK lijkt me ook bepaald onwenselijk en niet in het landsbelang.
https://www.volkskrant.nl(...)moet-kunnen~b1a0965d

https://www.trouw.nl/nieu(...)criminatie~bc40d2da/

Je zei iets over het falen van het systeem? Je hebt in zoverre gelijk dat Rutte niet in zijn eentje in dat Torentje dag-in-dag-uit mensen klem geeft gezet in procedures. Dat zijn vingerafdrukken en zijn leiding dit systeem hebben gemaakt is duidelijk.

Wat betreft de coronacrisis:
1. Dat blijft een lopende zaak, ook voor een demissionair kabinet
2. Gelet op het bestuurlijke niveau van Hugo de Jonge weet ik niet of een tussentijdse wissel zo slecht is.
3. Ook in de zorg heeft de VVD voorop een kaalslag doorgevoerd.

Het moet 17 maart linksom, of rechtsom eens klaar zijn met de VVD (dat dit, tenzij het sentiment opeens kantelt niet waarschijnlijk is snap ik). De mensen die dit systeem hebben vormgegeven, in stand hebben gehouden en uitgevoerd gaan dit niet repareren. Voor dit soort zaken, maar ook het burgerbombardement in Hawija, Irak en de steun van rebellen die jihadisten bleken te zijn behoor je af te treden.

Jouw post is een vrijbrief voor zittende politici om in een crisissituatie te verkeren richting verkiezingen om zo lekker te blijven zitten, want landsbelang. Als dit door mag gaan, dan wordt de grens veel te ver opgerekt en kun je overal wel mee weg komen. Ik herhaal het nog maar eens: "De grondbeginselen van de rechtsstaat zijn geschonden." Dan kun je niet blijven zitten.

Of hoofdelijk weg, of collectief als kabinet weg, maar de hoofdrolspelers dan ook echt weg uit politiek Den Haag.
pi_197179484
Het is echt verwonderlijk hoeveel mensen simpelweg niet inzien wat een verraderlijke slang Rutte is. Hij vertegenwoordigd alles wat wij als Nederlanders in een premier zouden moeten verwerpen en toch wordt hij door de kiezer steeds weer in het zadel geholpen. Wat zegt dat over de Nederlandse bevolking....
pi_197184012
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:25 schreef Navifactiva het volgende:
Het is echt verwonderlijk hoeveel mensen simpelweg niet inzien wat een verraderlijke slang Rutte is. Hij vertegenwoordigd alles wat wij als Nederlanders in een premier zouden moeten verwerpen en toch wordt hij door de kiezer steeds weer in het zadel geholpen. Wat zegt dat over de Nederlandse bevolking....
Het zegt ook veel over de andere partijen/lijsttrekkers. Ik ben geen fan van Rutte maar hij is zo ongeveer de minst slechte optie.
Als lijsttrekker komt misschien Wobke Hoekstra nog in de buurt alleen stem ik nooit op een partij met religieuze inslag.
  zondag 3 januari 2021 @ 09:26:50 #233
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197185039
Kabinet opnieuw bijeen in Catshuis over drama toeslagen: wat wordt de politieke consequentie?

https://www.telegraaf.nl/(...)litieke-consequentie

Ah Rutte is eruit, of dit een smet is op zijn carrière :') en wie de gevolgen moet ondervinden, hijzelf natuurlijk niet dat is logisch :r
  zondag 3 januari 2021 @ 09:30:29 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197185070
Ah een symbool voor alle slachtoffers :')

Hoewel de roep om politieke gevolgen steeds luider klinkt, zal die kwestie vandaag niet op tafel liggen, zeggen ingewijden. Bewindspersonen die eerder politiek verantwoordelijk waren, zoals Eric Wiebes (toenmalig staatssecretaris Financiën) en huidig PvdA-leider Lodewijk Asscher (toenmalig minister Sociale Zaken), zijn dat inmiddels niet meer. Gesproken wordt over het symbolisch aftreden door het voltallige kabinet, waarna het de laatste maanden voor de verkiezingen demissionair verdergaat.

https://www.ad.nl/politie(...)genaffaire~a09cb853/

Nou dat zal indruk maken op de slachtoffers en voor veel genoeg doening zorgen :|W
pi_197185154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:51 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nou ja, de focus zou imo moeten liggen op die zgn 'Rutte doctrine'. Want dat is, voor zover ik kan zien althans, toch wel de bron van alle ellende.
De bron? Hoe kom je daar zo bij?
pi_197207797
Asscher blijft zeker aan: https://nos.nl/artikel/23(...)gtoeslagaffaire.html

Neemt hierbij heel wat wind uit de zeilen van het kabinet, maar ik denk dat PvdA ook geen vervanger had. Aboutaleb lijkt gewoon echt niet te willen. En blijkbaar schatten ze de anderen niet goed genoeg in of willen die ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 januari 2021 @ 15:23:15 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197208088
Aboutaleb heeft geloof ik wat gezondheidsproblemen waardoor het niet gelegen komt.
pi_197208162
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:23 schreef Hexagon het volgende:
Aboutaleb heeft geloof ik wat gezondheidsproblemen waardoor het niet gelegen komt.
Ja, dat klopt ja. Was ik even vergeten.

Maar goed, met Asscher die blijft is wat mij betreft de kans dat het kabinet blijft ook veel groter. Een combi van Asscher die blijft en de beloofde 30.000 euro per persoon haalt zelfs behoorlijk de angel uit het debat. Dat zal vooral nog gaan over lessen leren, hopelijk ook voor de kamer die ook de hand in eigen boezem moet steken.

Je zult nog een sputterende PVV en SP zien en misschien ook FvD als die op komen dagen, maar dat die partijen klagen van de zijlijn zijn ze in de kamer wel gewend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 januari 2021 @ 15:28:05 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197208211
Ik denk dat Wiebes nog wel eens geofferd kan gaan worden.

Maar het kabinet zal denk ik wel blijven. Ik denk dat gezien de situatie rondom COVID men zich gewoon geen symbolische val kan veroorloven.
pi_197208309
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:28 schreef Hexagon het volgende:

Maar het kabinet zal denk ik wel blijven. Ik denk dat gezien de situatie rondom COVID men zich gewoon geen symbolische val kan veroorloven.
Wiebes hadden ze kunnen offeren als ze een sterke staatssecretaris op EZK hadden, dan konden ze die doorschuiven, zo druk hebben ze het niet meer. Maar ik denk dat niemand in het kabinet of in de coalitiepartijen graag Keijzer als minister ziet. Alleen Keijzer zelf natuurlijk, maar volgens mij heeft die verder 0,0 steun.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:36:32 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197208375
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wiebes hadden ze kunnen offeren als ze een sterke staatssecretaris op EZK hadden, dan konden ze die doorschuiven, zo druk hebben ze het niet meer. Maar ik denk dat niemand in het kabinet of in de coalitiepartijen graag Keijzer als minister ziet. Alleen Keijzer zelf natuurlijk, maar volgens mij heeft die verder 0,0 steun.
Die positie blijft natuurlijk ook gewoon in handen van de VVD. Dus die zouden ze ook bijvoorbeeld Cora van Nieuwenhuijzen erbij kunnen laten doen.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:53:24 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197208704
Gisteren was er in het Catshuis opnieuw overleg over de kwestie. "Het was een goed overleg, maar er zijn nog geen conclusies getrokken", zei premier Rutte na afloop.

https://nos.nl/artikel/23(...)gtoeslagaffaire.html

Veel gezopen, veel gelachen en de ellende voor zich uit geschoven :r
pi_197208777
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:28 schreef Hexagon het volgende:

Zou staatsrechtelijk wel een hele rare figuur zijn, de vorige keer dat iets dergelijks gebeurde ging de verantwoordelijk bewindspersoon er achteraan. Namelijk Teeven en Opstelten.

En dat was nog enigszins te begrijpen want de positie van Teeven was echt heel raar. Hij wist het maar ging er niet over en mocht niks zeggen. Dat was onhoudbaar. Dat is in dit geval niet zo. Wiebes heeft er in zijn huidige baan niks mee te maken.

En ik las al ergens in een krant dat Wiebes er zelf ook niet toe bereid zou zijn. Dat lijkt me toch wel een voorwaarde voor deze jet wat rare constructie.
zie email 27 oktober
pi_197209760
twitter

Tijd voor een onderzoek naar het onderzoek? :D
zie email 27 oktober
  maandag 4 januari 2021 @ 17:33:37 #245
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_197210343
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:09 schreef Hanca het volgende:
Asscher blijft zeker aan: https://nos.nl/artikel/23(...)gtoeslagaffaire.html

Neemt hierbij heel wat wind uit de zeilen van het kabinet, maar ik denk dat PvdA ook geen vervanger had. Aboutaleb lijkt gewoon echt niet te willen. En blijkbaar schatten ze de anderen niet goed genoeg in of willen die ook niet.
Van de huidige kandidatenlijst moeten ze het niet hebben ieder geval. Armoedig is dat zeg. Na Asscher alleen Nijboer en Ploumen die nog wat kunnen. Gijs van Dijk misschien. Aanwas is al jaren heel dun daar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_197211123
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Van de huidige kandidatenlijst moeten ze het niet hebben ieder geval. Armoedig is dat zeg. Na Asscher alleen Nijboer en Ploumen die nog wat kunnen. Gijs van Dijk misschien. Aanwas is al jaren heel dun daar.
Ja, Ploumen, Van Dijk en Nijboer vind ik ook verreweg de beste PvdA'ers, ook veel beter dan Asscher.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:02:54 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197362811
Aangifte tegen Hoekstra, Wiebes, Van Ark en Asscher, Snel
https://www.nu.nl/politie(...)oeslagenaffaire.html

Bijzonder dat Rutte en Weekers de dans ontspringen
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:12:03 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197362995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Hexagon het volgende:

Dat is nou het voordeel van geen notulen maken en documentatie bijhouden! Die anders op voorspraak van rechter openbaar kunnen worden gemaakt of ter inzage onder voorbehoud van geheimhouding.

Gelukkig komt er een slechtere wet WOB aan...
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197363005
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Hexagon het volgende:

Ja, dat is wel heel vreemd, En de kop klopt ook al niet, Hoekstra en van Ark zijn geen oud-bewindslieden en niet genoemd als schuldigen in de hele affaire.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:54 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197373680
Sfeer in coalitie snel omgeslagen :')

Kans op breuk door toeslagenaffaire steeds groter

De kans dat het complete kabinet opstapt vanwege de toeslagenaffaire groeit. Bewindspersonen laten inmiddels al publiekelijk weten dat er gesproken moet worden over het nemen van verantwoordelijkheid. Ingewijden sluiten zelfs niet meer uit dat het kabinet nog deze week zijn conclusies trekt.

https://www.telegraaf.nl/(...)ffaire-steeds-groter

Gisteren kon iedereen blijven zitten nu opeens niet meer :') :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')