abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2020 @ 13:25:53 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196783334
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar goed, stel je kritische vragen dan hoor je in deze tijd gelijk bij een complotgek. In deze tijd krijg je gelijk een stempel opgeplakt als je een mening hebt. Van xenofobie tot complotgek, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik ben er wel klaar mee.
Hoe kom je daar bij? Iedereen stelt wel eens kritische vragen en iedereen mag dat ook doen.

Als je opmerkingen maakt als “de hele economie is naar de tyfus” of “iedereen moet een klotetijd hebben” dan stel je geen kritische vragen, maar dan maak je aannames die complete onzin zijn.
pi_196783452
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:03 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Niet:
[..]
I stand corrected.
quote:
[..]

Had ik het over rouwen?
Het is vervelend dat er opnieuw zwaardere maatregelen nodig zijn. Daar de overheid de schuld van geven, denken dat een alternatief de samenleving niet zou ontwrichten, is wegkijken van hoe een virus werkt en nu eenmaal linksom of rechtsom impact heeft op ons leven zo lang het nog om ons heeft.
Ik verwacht van de regering dat ze noodzakelijke maatregelen nemen op basis van een goede afweging. Ook als de uitkomst niet leuk is.
Ik twijfel daar aan als je de afgelopen 10 maanden ziet. Dat virus heeft een impact en zal dat nog wel een tijdje blijven houden. Maar de tering naar de nering zetten is er totaal niet bij geweest. Bijvoorbeeld in de horeca en entertainment branche is iedere mogelijke oplossing gewoon in de wind geslagen. Zonder tegen argument dicht. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden waar de wil er gewoon niet is om te kijken naar hoe iets wel kan.

Daar tegenover zijn een hoop overtrokken reacties en symboolmaatregelen gekomen waarover een enorme twijfel heerst of ze wel nodig zijn.
quote:
Maar ben het inmiddels wel eens met de opmerking dat er met jou niet te discussiëren valt ;)
Is ook maar een mening. Ben alleen niet zo van de pure zwart/wit kijkers. Dus ja, dan doe ik zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196783563
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die klote tijd komt nog wel zodra er veel mensen werkloos worden, mensen met enorme psychische problemen gaan rondlopen, zorg die uitgesteld word. De geldpersen draaien op volle toeren en grote spelers vluchten met hun kapitaal naar goud, bitcoin, aandelen etc etc. Die zijn het plebs voor. Die weten wel hoe de vlag erbij hangt.

Maar goed, stel je kritische vragen dan hoor je in deze tijd gelijk bij een complotgek. In deze tijd krijg je gelijk een stempel opgeplakt als je een mening hebt. Van xenofobie tot complotgek, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik ben er wel klaar mee.
Dit ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196783698
quote:
85s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat doe jij dan op een kantoor?
Fysiek werk verrichten
.
pi_196783771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is niet verplicht hè...
Ze kunnen ook door zoals altijd...
Maar iedereen die weet dat het wel eens heel mis kan gaan bij besmetting houdt zich nu ook al gedeisd lijkt mij!
Zoniet? More kudos for them!
(En is ook tijdelijk totdat vaccin...)
Ouderen die ik ken hebben zich al in hun huis opgesloten. Overigens krijgen echt oude mensen en mensen die er slecht aan toe zijn ook geen plek op de IC. Een IC-behandeling is erg zwaar, dat baat dan echt niet meer.
pi_196784043
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:42 schreef Document1 het volgende:

[..]

Keiharde waarheid is dat er mensen dood liggen te gaan en dat er nog veel meer worden als je nu niet even 5 weken pas op de plaats maakt.
Mensen gaan nou eenmaal dood. Hoort erbij. Verder zijn 't vooral de oudjes (gemiddelde leeftijd van sterftegevallen zijn 81&84) en die anders misschien een jaartje of hooguit 2 langer in leven zouden zijn. Dus flikker even op met je emotionele argumenten, daar heeft niemand iets aan. Waar wel een probleem zit is dat reguliere zorg niet meer fatsoenlijk geleverd kan worden, jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben komen nu in de problemen omdat ze moeten wachten op belangrijke zorg. Zorgen dat dat soort dingen doorgang kunnen krijgen is waar het beleid op gericht is, niet om opa henk van 84 nog een half jaartje langer in leven te houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196784720
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Iedereen stelt wel eens kritische vragen en iedereen mag dat ook doen.

Als je opmerkingen maakt als “de hele economie is naar de tyfus” of “iedereen moet een klotetijd hebben” dan stel je geen kritische vragen, maar dan maak je aannames die complete onzin zijn.
Het financieel stelsel is failliet. Daarom ook die reset die er gaat komen. Je kunt hoogstens zeggen dat het mijn aanname is gebaseerd op alternatieve media. Maar goed neem het woordje reset in de mond of agenda 2030 dan ben je gelijk verdacht. Dat dit virus dit allemaal in een stroomversnelling zet is voor mij wel duidelijk.

In het kort een vierde revolutie waarbij het complete debat niet gevoerd word. Dit terwijl het ook gaat om ethische dilemma's zoals bijvoorbeeld een vorm van verplichte vaccinatie etc. Maw hoe gaan we agenda 2030 invullen.
pi_196786838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbelton
worden gegraaid zonder enige argumentatie die ergens op slaat?

Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?

Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?

Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?

Wat is er gewoon aan een regering die zijn kont afveegt met de rechtsstaat?

Wat is er gewoon aan een premier die heel gewichtig het land toespreekt vanuit het torentje om vervolgens daarin leugen op leugen op verdraaiing te stapelen?

Wat is er gewoon aan media die dat allemaal maar voor zoete koek slikken en als de waarheid verkopen?
Mooi stuk over het gefaal in de Groene -> https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

quote:
Het ministerie van VWS dat Nederland door de coronacrisis moet leiden, had ook na de eerste golf geen visie, geen regie, geen plan. Terwijl zorgorganisaties smeekten om sturing was VWS afwezig en tuimelden we onvoorbereid de tweede golf in. ‘Je hebt een overheid nodig die knopen durft door te hakken.’
pi_196794404
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Rutte nou gewoon zou toegeven dat de zorgcapaciteit te klein is geworden en dat achteraf fout is geweest, maar we hebben het er maar mee te doen hebben en daarom extra maatregelen nodig zijn dan werk ik wel mee aan het voorkomen van overbelasting. Maar dat had ook betekend dat de afgelopen 9 maanden alles was gedaan om die zorgcapaciteit uit te breiden.
Welk probleem los je door de zorgcapcaiteit uit te breiden met een virus dat een exponentiële groei vertoont? Een paar weken (hooguit) uitstel van het moment dat er alsnog ingegrepen moet worden omdat de zorg overstroomt? Wat lost dat concreet op? en op welke wijze maakt dat verdere maatregelen overbodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')