abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator woensdag 16 december 2020 @ 20:33:34 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196772854


Een van de belangrijkste onderdelen van Wie is de mol? is natuurlijk de pot. De winnaar krijgt het verdiende geld, en de mol probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

In dit topic kunnen we bijhouden wat er verdiend wordt en dus ook hoe goed de mol (of iemand die de mol nadoet) zijn taak volbrengt. En het is natuurlijk ook interessant om te kijken wie wat verdient voor de pot. Kandidaten die regelmatig geld verdienen, zijn immers minder verdacht (wat ook kan betekenen dat we een slechte mol hebben, uiteraard :P).

Zo maken we ook gebruik van de aloude WIDM tip: Volg het geld!

Een terugblik op de eindresultaten van voorgaande jaren (met lof aan XMN8R):
2013: RLS / [WIDM] De pot
2014: RLS / [WIDM] De pot
2015: RLS / [WIDM 2015] De pot! Volg het geld..
2016: RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
2017: MOL / [WIDM 2017] De pot - Follow the money..
2018: MOL / De pot - Follow the money..
2019: MOL / De pot - Follow the money..
2020-1: MOL / De pot - Follow the money..
2020-2: MOL / [Jubileumseizoen] De pot - Follow the money..

[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 30-01-2021 14:16:00 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 16 december 2020 @ 20:34:42 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196772868
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Uiteraad! Kan niet wachten! :D
*O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:50 #3
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197180360
AFLEVERING 1: "GELIJK"

Opdracht 1: door een deur

De deelnemers zijn elk in een kamer en moeten 250 euro vinden.
Daarna krijgen ze van de mol de mogelijkheid om die 250 euro te ruilen voor een Joker.

> Iedereen, behalve Marije, Renée en Rocky gaan voor de Joker.

Na het inleveren van de 250 euro krijgen ze een Jokerkaart, en geen echt Joker. Maar Rik biedt de drie deelnemers die niet op het aanbod van de mol zijn ingegaan om hun 250 euro alsnog in te wisselen voor een echte joker.

> Marije, Renée en Rocky gaan op het aanbod van Rik in.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 2: vriend of vijand

Lasergamen! De deelnemers gaan allemaal tegelijk het veld in en moeten codes zoeken die op de bijbehorende kistjes passen. Erik en Florentijn worden hierbij afgeschoten. Met nog vijf minuten op de klok meldt Rik dat het vanaf dat moment ook mogelijk is om elkaar af te schieten. Als er dan uiteindelijk maar één iemand over blijft, dan krijgt diegene een vrijstelling.

> Joshua vindt 100 euro en geeft die aan Marije. (In het overzicht heb ik dit onder beide verdeeld)

> Marije levert 100 euro in.
> Charlotte levert 75 euro in (Rik herhaalt een verkeerd bedrag (175 euro) maar de telling klopt wel)
> Rocky levert 125 euro in.
> Splinter levert 150 euro in.

• Er wordt 450 euro verdiend.

Opdracht 3: moltainbiken

De deelnemers rijden in tweetallen een route. Onderweg komen ze bordjes met info over alle kandidaten tegen. De laatste twee deelnemers krijgen 10 vragen. Elk goed antwoord levert 100 euro op.

> Remco en Florentijn geven 9 goede antwoorden.

• Er wordt 900 euro verdiend.



Er had 5.000 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 1.350 euro in de pot. Erik is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 9 januari 2021 @ 22:04:26 #4
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197314288
AFLEVERING 2: "VOORBEELD"

Opdracht 4: om de tuin leiden

Lakshmi stuurt Renée, Splinter, Erik en Marije aan tijdens de rondleiding; Renée filmt en de rest moet geheime opdrachten uitvoeren zonder dat Renée dat door heeft.

> Renée krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door een goede geheime opdracht te noemen, maar dan komt er geen geld in de pot. Ze noemt echter een verkeerde opdracht (opsteken duimpjes), dus verdiend ze geen joker maar er wordt wel 700 euro verdiend.

Joshua stuurt Florentijn, Charlotte en Rocky aan. Florentijn filmt en de rest moet geheime opdrachten uitvoeren zonder dat Florentijn dat door heeft.

> Joshua verwisselt de porto's, dus het is Florentijn al snel duidelijk dat Charlotte en Rocky geheime opdrachten moeten uitvoeren. Omdat dit niet bij Charlotte en Rocky terecht komt worden er geen opdrachten uitgevoerd.
> Florentijn krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door twee goede geheime opdrachten te noemen. Hij kiest er echter voor om voor het geld te gaan.
> Ondanks dat Florentijn voor het geld gaat wordt er geen geld verdiend omdat er geen opdrachten zijn uitgevoerd.

• Er wordt 700 euro verdiend.

Opdracht 5: de dans ontspringen?

Charlotte, Marije, Lakshmi, en Joshua gaan een gebouw verkennen op zoek naar kistjes en aanwijzingen. Daarna is het aan Renée, Florentijn, Erik, Splinter en Rocky om de kistjes met geld te vinden. Onderweg komen ze geblinddoekte Black Light Ballerina's tegen die op gehoor de deelnemers proberen af te schieten. Als dat gebeurd verliezen ze alles wat ze op dat moment bij zich hebben.

> Joshua vindt een Joker, maar omdat hij wordt afgeschoten verliest hij deze weer.
> Renée vindt geld, maar wordt direct daarna afgeschoten.
> Lakshmi wordt niet afgeschoten, maar heeft geen geld kunnen pakken.
> Rocky wordt niet afgeschoten en levert 400 euro in.

• Er wordt 400 euro verdiend.

Opdracht 6: symbolisch bedrag

Rocky&Charlotte en Renée&Joshua rijden een hobbelig parcour in een vrachtwagen en moeten de juiste bordjes fotograferen en doorsturen naar Florentijn. Florentijn moet deze bordjes beschrijven aan Lakshmi&Marije en Splinter&Erik. Zij moeten met een grote vrachtwagen de borden met de juiste symbolen omver rijden.

Elk goed bordje dat omver wordt gereden levert 350 euro op; een verkeerd bordje omver rijden kost 350 euro.
Er kan 2.100 euro verdiend worden, dus er zijn zes goede bordjes.

> Florentijn denkt na snel rekenen dat hij elf bordjes heeft doorgegeven.
> Erik geeft toe dat hij één verkeerd bordje omver heeft gereden.
> Charlotte meldt dat zij met Rocky drie foto's van bordjes hebben doorgegeven aan Florentijn. Als het klopt dat Florentijn elf bordjes heeft ontvangen en doorgegeven, dan zouden Renée en Joshua acht bordjes aan Florentijn hebben doorgegeven (Florentijn had steeds de telefoon in handen).
> Rik meldt dat er vijf goede bordjes omver zijn gereden, maar dat er ook vijf foute bordjes omver zijn gereden.

• Er wordt 700 euro verdiend.



Er had tot nu toe 12.100 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 3.150 euro in de pot.
Erik gaat er uit en geeft het geldkistje aan Splinter, dus vooralsnog is Splinter de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zondag 10 januari 2021 @ 00:32:22 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197316509
Tot nu toe passen mijn verdenkingen op Renée dus ook bij de pot :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_197327243
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:04 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 2: "VOORBEELD"

Opdracht 4: om de tuin leiden

> Renée krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door een goede geheime opdracht te noemen, maar dan komt er geen geld in de pot. Ze noemt echter een verkeerde opdracht (opsteken duimpjes), dus verdiend ze geen joker maar er wordt wel 700 euro verdiend.
Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
pi_197328541
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
Eens.
  MOL-held zondag 10 januari 2021 @ 18:45:32 #8
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197330265
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
Mee eens. En als Florentijn de Mol is dan kan hij in dit geval makkelijk voor het geld gaan, want hij weet dat er geen opdrachten zijn uitgevoerd door zijn team (en aan een Joker heeft een Mol toch niks).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197347751
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
Op zich eens, maar het kan ook een investering zijn om voortaan als kandidaat gezien te worden, al had ze dan wel beter meteen voor het geld kunnen kiezen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  MOL-held zaterdag 16 januari 2021 @ 21:59:07 #10
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197454414
AFLEVERING 3: "VANAF HANGEN"

Opdracht 7: kameraad

De deelnemers krijgen in tweetallen vijf vragen over de laatste test. Als ze allebei het juiste antwoord geven krijgen ze een aanwijzing om een codewoord te vinden waarmee ze de kamer kunnen verlaten.

> Renée en Charlotte geven bij alle vragen het juiste antwoord.
> Bij Marije en Joshua geeft alleen Joshua twee keer een verkeerd antwoord.
> Rocky geeft één verkeerd antwoord, Splinter geeft twee keer een verkeerd antwoord.
> Florentijn en Lakshmi geven beide op de eerste vraag het verkeerde antwoord.

>> Renée en Charlotte komen als eerste uit de kamer en verdienen 500 voor de pot én allebei een Joker.
>> Marije en Joshua komen als tweede uit de kamer en verdienen daarmee 500 euro.
>> De beide overige teams weten het codewoord niet te raden en verdienen dus geen geld.

• Er wordt 1.000 euro verdiend.

Opdracht 8: binnenvaart

De deelnemers worden in duo's verdeeld. Het ene deel van het duo gaat kanovaren door een grot (Florentijn, Marije, Renée en Charlotte). Het andere deel van het duo gaat in de volgende opdracht abseilen (Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter).

• Er kan met deze opdracht geen geld worden verdiend.

Opdracht 8: de rode draad

De deelnemers gaan abseilen langs een rood koord met daaraan vijf kokers. Aan de kokers hangt een zin in het Tjechisch. Dezelfde zinnen hebben de partners bij de vorige opdracht ook gezien met daarbij wat er mee verdiend kan worden. Elke abseilende deelnemer mag twee kokers meenemen, één voor zichzelf en één voor zijn partner.

Rik geeft de groep voorafgaand aan de opdracht een keuze: als ze alle vier kiezen voor het geld, dan krijgen ze allemaal een vrijstelling maar dan gaat het geld niet in de pot.

> De koker die Florentijn krijgt bevat twee Jokers. De koker die Joshua zelf houdt bevat 500 euro.
> De koker die Marije krijgt bevat twee Jokers. De koker die Lakshmi zelf houdt bevat 500 euro.
> De koker die Renée krijgt bevat 500 euro. De koker die Rocky zelf houdt bevat twee Jokers.
> De koker die Charlotte krijgt bevat één Joker. De koker die Splinter zelf houdt bevat 500 euro.

>> Aangezien de abseilers Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter niet alle vier een koker met 500 euro hebben gaat al het geld in de pot. Ze krijgen geen vrijstelling.

• Er wordt 2.000 euro verdiend.



Er had tot nu toe 16.100 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 6.150 euro in de pot.
Splinter wordt gekozen als nieuwe penningmeester.


[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 17-01-2021 00:31:53 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197456507
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:59 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 3: "VANAF HANGEN"

Opdracht 7: kameraad

> Splinter geeft één verkeerd antwoord, Rocky geeft twee keer een verkeerd antwoord.
Deze is net andersom; Rocky 1x fout en Splinter 2x.

Ik ben zo'n nerd die foto's gemaakt heeft, dus net even gecheckt omdat ik twijfelde :@
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  MOL-held zondag 17 januari 2021 @ 00:33:08 #12
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197457545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef twist02 het volgende:

[..]

Deze is net andersom; Rocky 1x fout en Splinter 2x.

Ik ben zo'n nerd die foto's gemaakt heeft, dus net even gecheckt omdat ik twijfelde :@
Ik heb het aangepast, thanks nerd :*
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:17 #13
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197598333
AFLEVERING 4: "VOOR HET ZEGGEN"

Opdracht 10: meeliften

Renée, Marije, Joshua en Lakshmi staan in een pater noster lift en moeten vragen beantwoorden als ze langs Splinter, Charlotte en Rocky komen die elk op een andere etage staan.

> Het is niet duidelijk hoeveel vragen elke deelnemer uiteindelijk juist beantwoord heeft (en ook niet wat die vreemde figuren in de lift er mee te maken hebben).

• Er wordt 1.145 euro verdiend.

Opdracht 11: fotogenie(k)

Renée, Laskhmi, Splinter, Rocky en Joshua gaan de stad in om foto's te maken die naar de deelnemers verwijzen. Na afloop moeten Marije en Charlotte raden om wie het gaat. Ze hebben per deelnemer vijf foto's. De eerste krijgen ze gratis, maar als ze het dan niet weten kost elke volgende foto 50 euro. Wanneer een foto-serie aan een verkeerde deelnemer gekoppeld wordt kost dat 250 euro.

> Joshua heeft maar zes foto's gemaakt in plaatst van zeven. Zijn ontbrekende foto wordt echter niet gekozen door Marije en Charlotte.
> Alle fotoseries worden aan de juiste deelnemer gekoppeld.
> Voor Marije, Charlotte, Laskhmi en Reneé hebben ze één extra foto nodig, dit kost dus 4x 50 euro.

• Er wordt 1.200 euro verdiend.

Opdracht 12: in vuur en vlam

De deelnemers moeten samenwerken om een vlam op een vlot te krijgen. Aan het vlot zijn vijf lijnen bevestigd waarmee het vlot naar kokers aan een touw moeten worden getrokken. Er hangen kokers tussen met min-bedragen, dit staat op een kaart die onder een ander vlot hangt.

> Alle kokers met een plus-bedrag worden gevonden, de kokers met een min-bedrag blijven allemaal hangen, waardoor het maximale bedrag wordt binnen gehaald.

• Er wordt 2.000 euro verdiend.



Er had tot nu toe 21.750 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 10.495 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 21:54:22 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197598584
Nou dat blijft dus de rest van het seizoen een Renée tunnel _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_197629274
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:47 schreef XMN8R het volgende:
Renée, Marije, Joshua en Lakshmi staan in een pater noster lift en moeten vragen beantwoorden als ze langs Splinter, Charlotte en Rocky komen die elk op een andere etage staan.
Charlotte stond in de lift toch? En Lakshmi stond op een etage.

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:52:22 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_197629955
Hebben jullie ook het idee dat er wel veel geld verdiend is de afgelopen aflevering? :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_197630981
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:59 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 3: "VANAF HANGEN"

>> Aangezien de abseilers Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter niet alle vier een koker met 500 euro hebben gaat al het geld in de pot. Ze krijgen geen vrijstelling.

Kijk er nu pas naar en ik ken je afwegingen hiervoor niet en sowieso niet hoe je alles doet qua follow the money.
Sowieso echt geweldig dat iemand zoiets doet.

Maar ik volg niet helemaal waarom je iedereen voor dat abseilen 250 toedient?
Natuurlijk kun je ergens zeggen dat ze inderdaad allemaal het geld moesten pakken om die 2000 te krijgen, oke.

Maar het is puur door Rocky dat het 2000 euro werd en niet een vrijstelling voor de 4 abseilers.
Het is mede door Renee dat Rocky wist wat er in die kokers zat waardoor ze voor het geld kon kiezen ipv de vrijstelling.

700 Rocky, 400 Renee en de rest 150 vind ik dan nog eerlijker.
pi_197630990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:54 schreef Moira het volgende:
Nou dat blijft dus de rest van het seizoen een Renée tunnel _O-
Wil je eruit?
Is qua follow the money ook heel makkelijk te regelen hoor haha.
En qua gedrag ook :P
  PR en moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:51:12 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197631941
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wil je eruit?
Is qua follow the money ook heel makkelijk te regelen hoor haha.
En qua gedrag ook :P
Ik wil er alleen uit als Renée niet de mol is, dan wil ik graag in de tunnel terecht komen van degene die wél de mol is! :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_197632746
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:51 schreef Moira het volgende:

Ik wil er alleen uit als Renée niet de mol is, dan wil ik graag in de tunnel terecht komen van degene die wél de mol is! :D
Het lijkt mij echt zeeeeeeeeeer en dan ook echt zeeeeeeeeeeeeeeer sterk dat Renee de mol is.
Veel te veel geld in het potje door haar en saboteert nergens dat er geld wel binnengehaald worden (als we het over het deel follow the money hebben).

Maar ik heb geen inside information over wie wel de mol is -O-
  MOL-held maandag 25 januari 2021 @ 23:17:48 #21
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643169
quote:
4s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:03 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Charlotte stond in de lift toch? En Lakshmi stond op een etage.

[ afbeelding ]
je hebt helemaal gelijk! Ik heb de namen per ongeluk verwisseld. Ik kan het helaas niet meer aanpassen in mijn post, maar voor het schema maakt het gelukkig niet uit.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held maandag 25 januari 2021 @ 23:38:37 #22
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643483
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kijk er nu pas naar en ik ken je afwegingen hiervoor niet en sowieso niet hoe je alles doet qua follow the money.
Sowieso echt geweldig dat iemand zoiets doet.

Maar ik volg niet helemaal waarom je iedereen voor dat abseilen 250 toedient?
Natuurlijk kun je ergens zeggen dat ze inderdaad allemaal het geld moesten pakken om die 2000 te krijgen, oke,
Ik heb het verdiende geld eerlijk verdeeld onder de deelnemers omdat ik van mening ben dat er niemand aan te wijzen is die er duidelijk voor gezorgd heeft dat er meer of minder geld verdiend is.
quote:
Maar het is puur door Rocky dat het 2000 euro werd en niet een vrijstelling voor de 4 abseilers. Het is mede door Renee dat Rocky wist wat er in die kokers zat waardoor ze voor het geld kon kiezen ipv de vrijstelling.
Ik begrijp je redenering.
Na afloop van de opdracht moeten de abseilers van Rik een koker aan hun partner geven. In een kort moment is te zien dat Rocky even op het label kijkt waardoor ze bewust besloten kan hebben welke koker ze aan Renée geeft. Hierdoor heeft ze inderdaad invloed op de uitkomst van het aanbod van Rik aan de abseilers (geld in de pot of vier vrijstellingen). Ze weet echter niet (zeker) welke kokers de andere abseilers hebben gepakt én welke koker ze aan hun partners hebben geven.

Laten we aannemen dat Rocky bewust de koker met geld aan Renée heeft gegeven. Ze heeft er daarmee voor gezorgd dat er geld in de pot komt, maar wist niet welk bedrag. Eén van de andere abseilers had de koker(s) met geldbedragen kunnen laten hangen, waardoor er minder dan tweeduizend euro verdiend zou zijn.

quote:
700 Rocky, 400 Renee en de rest 150 vind ik dan nog eerlijker.
Ben benieuwd hoe je aan deze verdeling komt :).
Moet je de abseilers die zelf de koker met geld hebben gehouden (Joshua, Lakshmi en Splinter) dan niet voor minder geld op de lijst zetten omdat ze die koker bewust hebben gehouden in de hoop op een vrijstelling en géén geld in de pot?

[ Bericht 1% gewijzigd door XMN8R op 25-01-2021 23:49:51 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197643638
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:38 schreef XMN8R het volgende:

Ik heb het verdiende geld eerlijk verdeeld onder de deelnemers omdat ik van mening ben dat er niemand aan te wijzen is die er duidelijk voor gezorgd heeft dat er meer of minder geld verdiend is.
Dat klopt inderdaad.
Maar in dit geval heeft Rocky wel de bepaling gemaakt om voor het geld te gaan en niet voor vrijstellingen.
Het gaat natuurlijk dan wat ver om haar de 2000 euro aan te rekenen en Renee heeft haar aandeel er ook nog in.
Maar toch.

quote:
Ik begrijp je redenering.
Na afloop van de opdracht moeten de abseilers van Rik een koker aan hun partner geven. In een kort moment is te zien dat Rocky even op het label kijkt waardoor ze bewust besloten kan hebben welke koker ze aan Renée geeft. Hierdoor heeft ze inderdaad invloed op de uitkomst van het aanbod van Rik aan de abseilers (geld in de pot of vier vrijstellingen). Ze weet echter niet (zeker) welke kokers de andere abseilers hebben gepakt én welke koker ze aan hun partners hebben geven.

Laten we aannemen dat Rocky bewust de koker met geld aan Renée heeft gegeven. Ze heeft er daarmee voor gezorgd dat er geld in de pot komt, maar had geen invloed op het totale bedrag.

Eén van de andere abseilers had de koker(s) met geldbedragen kunnen laten hangen, waardoor er minder dan tweeduizend euro verdiend zou zijn.
[..]

Ben benieuwd hoe je aan deze verdeling komt :).
Ik snap je punt wel.
Het is ook lastig.

Ik vind het ook knap hoe de andere abseilers die voor die tijd eigenlijk wel voor de vrijstelling hadden willen gaan, ook inderdaad aan het geld kwamen.
Maar Rocky maakt echt heel bewust de keus om niet het geld zelf te pakken, maakt echt heel bewust dus de afweging daar al dat vrijstelling nooit de optie zal gaan en er altijd geld in de pot zal komen. Minstens 500 euro dus en 1000 euro of meer als anderen ook geld pakten.

De mol zou hier altijd zelf het geld pakken. Ongeacht de keus van de anderen.
Renee vertelde heel openlijk wat alles was, daardoor kon Rocky die keus maken.
De anderen niet (behalve de mol).
Als mol zul je altijd het geld kokertje zelf nemen (of dan al helemaal niet pakken maar dat valt op) en toch hopen dat onverwachts of omdat de kandidaten het niet wisten iedereen de koker met geld zelf heeft.

Rocky valt daarin dus heel erg op en Renee ook wel wat door het vertellen van wat er in de kokers zat.

Waarom ik het als 700, 400 en 150 zou verdelen?

Rocky maakt dus heel bewust de keus om voor het geld te gaan. Minstens 500 euro de pot in te brengen.
Elke andere kandidaat maakt de afweging om 0 de pot in te brengen.
Renee assisteert als het ware Rocky om die afweging te kunnen maken om geld te pakken, dat zou je niet willen.

Dat duo heeft door het goed samenwerken echt voor kunnen zorgen dat het geld kokertje in handen van Renee was en niet van Rocky en er dus minstens 500 binnen zou komen en waarschijnlijk veel meer. Uiteindelijk zelfs 2000.
De keuze lag bij Rocky dus ik vind het haar veel meer aan te rekenen dan Renee. Dus vandaar een 700 om 400.
De andere kandidaten gingen ogenschijnlijk voor een vrijstellingen, maar wisten dat voor wat wij zagen niet bewust? En om ze nou vrij te spreken van de 2000 euro gaat ook wat ver.
  MOL-held dinsdag 26 januari 2021 @ 00:02:00 #24
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643791
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad.
Maar in dit geval heeft Rocky wel de bepaling gemaakt om voor het geld te gaan en niet voor vrijstellingen.
Het gaat natuurlijk dan wat ver om haar de 2000 euro aan te rekenen en Renee heeft haar aandeel er ook nog in.
Maar toch.
[..]

Ik snap je punt wel.
Het is ook lastig.

Ik vind het ook knap hoe de andere abseilers die voor die tijd eigenlijk wel voor de vrijstelling hadden willen gaan, ook inderdaad aan het geld kwamen.
Maar Rocky maakt echt heel bewust de keus om niet het geld zelf te pakken, maakt echt heel bewust dus de afweging daar al dat vrijstelling nooit de optie zal gaan en er altijd geld in de pot zal komen. Minstens 500 euro dus en 1000 euro of meer als anderen ook geld pakten.

De mol zou hier altijd zelf het geld pakken. Ongeacht de keus van de anderen.
De Mol kan er ook voor kiezen om juist geen geld te pakken (onder het mom dat hij zijn/haar partner niet vertrouwd). Maar zelfs als de Mol bewust geld pakt, dan weet hij/zij nog niet wat de anderen gaan doen.
quote:
Renee vertelde heel openlijk wat alles was, daardoor kon Rocky die keus maken.
De anderen niet (behalve de mol).
Als mol zul je altijd het geld kokertje zelf nemen (of dan al helemaal niet pakken maar dat valt op) en toch hopen dat onverwachts of omdat de kandidaten het niet wisten iedereen de koker met geld zelf heeft.

Rocky valt daarin dus heel erg op en Renee ook wel wat door het vertellen van wat er in de kokers zat.
Als na afloop zou blijken dat er maar één abseiler zelf het geld houdt, dan maakt die zich ook verdacht als mol.
quote:
Waarom ik het als 700, 400 en 150 zou verdelen?

Rocky maakt dus heel bewust de keus om voor het geld te gaan. Minstens 500 euro de pot in te brengen.
Elke andere kandidaat maakt de afweging om 0 de pot in te brengen.
Renee assisteert als het ware Rocky om die afweging te kunnen maken om geld te pakken, dat zou je niet willen.

Dat duo heeft door het goed samenwerken echt voor kunnen zorgen dat het geld kokertje in handen van Renee was en niet van Rocky en er dus minstens 500 binnen zou komen en waarschijnlijk veel meer. Uiteindelijk zelfs 2000.
De keuze lag bij Rocky dus ik vind het haar veel meer aan te rekenen dan Renee. Dus vandaar een 700 om 400.
De andere kandidaten gingen ogenschijnlijk voor een vrijstellingen, maar wisten dat voor wat wij zagen niet bewust? En om ze nou vrij te spreken van de 2000 euro gaat ook wat ver.
Ik snap waarom je Rocky meer wilt geven dan de rest, maar de 700 euro die je noemt is een willekeurig bedrag. Waarom dan niet 600 of 800 euro? :) Want dat kan later in het spel nog wel eens een verschil kunnen maken.

Renée heeft weliswaar volledig open kaart gespeelt met Rocky, maar ze kon niet weten of Rocky dat ook netjes zou opvolgen en het geld zou pakken. En Rocky kan er niet 100% zeker van zijn dat Renée de waarheid spreekt over de inhoud van de kokers (tenzij ze de Mol is, maar dan had ze het geld niet gepakt of zelf gehouden).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held dinsdag 26 januari 2021 @ 00:15:16 #25
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:02 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Ik snap waarom je Rocky meer wilt geven dan de rest, maar de 700 euro die je noemt is een willekeurig bedrag. Waarom dan niet 600 of 800 euro? :) Want dat kan later in het spel nog wel eens een verschil kunnen maken.
Zijn er anderen die hier een mening over hebben?
Eerlijk verdelen onder alle deelnemers, of Rocky (en evt. Renée) meer dan de rest, en hoeveel dan?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197646890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:02 schreef XMN8R het volgende:

De Mol kan er ook voor kiezen om juist geen geld te pakken (onder het mom dat hij zijn/haar partner niet vertrouwd). Maar zelfs als de Mol bewust geld pakt, dan weet hij/zij nog niet wat de anderen gaan doen.
Je kan een ander pakken inderdaad maar dat valt het meeste op, daar gaat de groep op inhaken.
De mol is inderdaad afhankelijk van de anderen, maar 3 van de 4 gingen bewust/onbewust voor de vrijstelling.
Als jij als mol dan gaat gokken door zelf niet het geld in je hand te hebben is dat gek.

quote:
Als na afloop zou blijken dat er maar één abseiler zelf het geld houdt, dan maakt die zich ook verdacht als mol.
En nu is het juist precies andersom heel gek.
Maar 1 abseiler die echt voor het geld leek te kiezen die er dus voor zorgt dat er 2000 euro in de pot komt.
Mede door wat Renee duidelijk zegt.

Als je als enige zelf het geld in de hand hebt dan kun je dat ook prima verkopen. Door gewoon te zeggen dat je niet gekeken hebt naar de kokers. Niet meer weet wat in welke zat ofzo.

quote:
Ik snap waarom je Rocky meer wilt geven dan de rest, maar de 700 euro die je noemt is een willekeurig bedrag. Waarom dan niet 600 of 800 euro? :) Want dat kan later in het spel nog wel eens een verschil kunnen maken.

Renée heeft weliswaar volledig open kaart gespeelt met Rocky, maar ze kon niet weten of Rocky dat ook netjes zou opvolgen en het geld zou pakken. En Rocky kan er niet 100% zeker van zijn dat Renée de waarheid spreekt over de inhoud van de kokers (tenzij ze de Mol is, maar dan had ze het geld niet gepakt of zelf gehouden).
700 is daarin wat je zelf zou vinden. 600 of 800 kan ook prima idd. (600-300-150 kan bv als je het wat gelijker zou vinden en meer toeval bv).
Ik vind dat Rocky het best wel aan te rekenen valt, hele bewuste keuze om geld in te pot te halen.
Minstens 500 euro haal je dan al binnen en wss meer.
Ga je als mol die gok nemen? Of ga je voor de kans op een vrijstelling en daardoor tot 2000 euro niet in de pot.

Renee is het minder aan te rekenen. Maar door alles duidelijk aan te geven aan Rocky geeft ze wel heel goed aan wat Rocky moet pakken.
Daardoor zal een kandidaat sneller het geld pakken, zeker in afweging met de afweging die ze boven gekregen hebben.
De mol weet dat en zal niet graag willen dat bekend is wat het geld is.

De andere kandidaten hebben een poging tot een vrijstelling gedaan. Enige waar ik dan aan twijfel is hoe is het toevallig zo gegaan dat ze alle 3 die kokers met geld hadden?
Maar ze wouden sowieso alle 3 al wel voor een vrijstelling gaan.
  MOL-held zaterdag 30 januari 2021 @ 21:48:37 #27
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197732842
AFLEVERING 5: "TOT DRIE TELLEN"

Opdracht 13: wie, wat ... waar?

De deelnemers moeten in tweetallen tekeningen schilderen, die door andere duo's op verre afstand geraden moeten worden.

> Er worden vijf tekeningen gemaakt, maar geen van alle is correct.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 14: zekerheid bieden

De deelnemers kunnen waardevolle informatie kopen voor de volgende opdracht. Degene met het hoogste bod wint, maar het bod gaat dan uit de pot. Ze moeten één voor één bij Rik komen die hun het aanbod doet.

> Splinter biedt 500 euro, Joshua biedt 600 euro en Renée biedt 1.000 euro.
> Charlotte, Marije en Rocky bieden alledrie 5.000 euro voor de informatie.

• Er gaat 5.000 euro uit de pot.

Opdracht 15: ontspoord?

De deelnemers worden in twee groepen verdeeld en stappen op een trein. Elke groep moet per wagon een opdracht uitvoeren waarmee ze de sleutel naar de volgende wagon kunnen krijgen. De groep die het eerste in de middelste trein is kan de geld-klok stoppen en dan krijgen de deelnemers in die groep een vrijstelling voor de executie.

> Marije, Charlotte en Rocky hadden in de vorige opdracht het hoogste bedrag geboden en vormen samen een groep. Door de voorkennis zijn ze snel klaar en bij de middelste wagon.
> Marije luidt de bel als de geld-klok op 850 euro staat, maar daardoor stopt de klok niet. Dat gebeurd pas als er op het scherm getikt wordt, maar dan is de klok al gezakt naar 750 euro.

• Er wordt 750 euro verdiend.



Er had tot nu toe 25.450 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 6.245 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester.


[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 30-01-2021 21:54:12 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 21:52:05 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197732940
Nou is 't ineens Charlotte :o Ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat de Mol per se zo veel geld op info zou bieden (mol kan ook denken laat de rest dat maar lekker doen, blijf ik onder de radar), dus ik blijf er lekker vanuit gaan dat het alsnog Renée kan zijn :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zaterdag 30 januari 2021 @ 21:59:45 #29
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197733213
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:52 schreef Moira het volgende:
Nou is 't ineens Charlotte :o Ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat de Mol per se zo veel geld op info zou bieden (mol kan ook denken laat de rest dat maar lekker doen, blijf ik onder de radar), dus ik blijf er lekker vanuit gaan dat het alsnog Renée kan zijn :@
Ik ga ervan uit dat de volgorde waarin wij de deelnemers één voor één bij Rik hebben gezien niet hetzelfde is als de werkelijke volgorde; de Mol zal als laatste bij Rik geweest zijn om te horen wat de rest heeft geboden.

Aan het einde komen de drie die 5.000 euro geboden hebben weer naar Rik, maar dat duurt steeds even wat er op duidt dat ze intussen allemaal van elkaar gescheiden hebben gewacht, zodat niemand weet wie er eerst of laatst bij Rik is geweest.

1) De Mol hoort dat er al twee keer 5.000 euro geboden is, dus kan makkelijk ook 5.000 euro bieden.
2) De Mol hoort dat er al drie keer 5.000 euro geboden is, dus kan makkelijk lager bieden (1.000 euro Moira? ;) meer dan Splinter en Joshua, maar minder dan 5.000 euro)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zaterdag 30 januari 2021 @ 21:59:58 #30
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197733219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:52 schreef Moira het volgende:
Nou is 't ineens Charlotte :o Ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat de Mol per se zo veel geld op info zou bieden (mol kan ook denken laat de rest dat maar lekker doen, blijf ik onder de radar), dus ik blijf er lekker vanuit gaan dat het alsnog Renée kan zijn :@
Precies mijn gedachte :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  MOL-held zondag 7 februari 2021 @ 00:22:39 #31
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197865014
AFLEVERING 6: "WEGSTOPPEN"

Opdracht 16: brieven-bus

Halte 1: (allen) Uitleg. Onderweg naar de volgende halte wordt de volgorde van uitstappen bepaalt.

Halte 2: De kandidaat die uitstapt bij de volgende halte verdient 250 euro voor de pot. Bij halte 6 mag jij niet uitstappen. De kandidaat die bij halte 6 uitstapt krijgt een envelop met een vraagteken. Stap daarna terug in de bus.

> Bij deze halte is geen geld te verdienen. Rocky deelt alleen de eerste zin met de andere deelnemers.
Halte 3: Maak een keuze: 250 euro voor de pot of een Joker voor jezelf. Stap terug in de bus.
> Splinter deelt de waarheid, zegt eerst dat hij voor 250 euro heeft gekozen, maar geeft snel daarna toe dat hij de Joker heeft gepakt.
Halte 4: Als iemand uitstapt bij halte 9 kost dat 250 euro. Die kandidaat krijgt een Joker, maar jij mag het niet zijn. Stap terug in de bus.
> Charlotte deelt alleen de info dat het 250 euro kost als er iemand uitstapt bij halte 9 en dat zij dat zelf niet mag zijn.
Halte 5: Maak een keuze: 250 euro voor de pot en verdeel twee Jokers. Schrijf twee namen op van medekandidaten die jij een Joker gunt. OF 500 euro uit de pot. Stap daarna terug in de bus.
> Renée kiest voor 250 euro en twee Jokers, en deelt dit ook eerlijk met de deelnemers.
Halte 6: De envelop met het vraagteken is voor jou. Maak een keuze: Als je hier blijft staan levert dat 250 euro op voor de pot. Als je terug gaat in de bus kost dat 350 euro.
> Marije gaat terug de bus in en daarmee gaat er 350 uit de pot. In de envelop met het vraagteken zitten alle teksten van de voorgaande haltes. Ze deelt de informatie van het vraagteken met de groep, waardoor blijkt dat Charlotte en Rocky niet de waarheid hebben verteld. Charlotte noemt andere keuzes dan op het bord staan (als ze bij de halte blijft staan krijgt zij drie Jokers, terug de bus in is 250 euro verdienen).
Halte 7: Jij blijft hier.
> Marije stapt uit en blijft bij de halte staan.
Halte 8: Maak een keuze: Als je hier blijft staan levert dat 250 euro op. Als je terug gaat in de bus kost dat 350 euro.
> Splinter blijft bij de halte achter.
Halte 9: Er gaat 250 euro uit de pot. Jij krijgt een Joker. Als er een kandidaat is blijven staan bij halte 8 krijgt diegene ook een Joker.
> Renée deelt deze informatie eerlijk met de groep.
Halte 10: Dit is de laatste halte. Iedere kandidaat die nog in het spel is levert 250 euro op voor de pot.
> Charlotte hoeft niets te doen.

Halte 1: Allen: er kon bij deze halte geen geld verdiend worden.
Halte 2: Rocky: er kon bij deze halte geen geld verdiend worden.
Halte 3: Splinter: had 250 euro kunnen verdienen, maar kiest een Joker.
Halte 4: Charlotte: er kon bij deze halte geen geld verdiend worden, wel te verliezen bij halte 9 als daar iemand uitstapt.
Halte 5: Renée: verdiend 250 euro.
Halte 6: Marije: 350 euro uit de pot.
Halte 7: Marije: er kon bij deze halte geen geld verdiend worden.
Halte 8: Splinter: verdiend 250 euro.
Halte 9: Renée: 250 euro uit de pot.
Halte 10: Charlotte: 3x 250 euro = 750 euro in de pot.

• Er wordt 650 euro geld verdiend.

Opdracht 17: ontsnappen

Alle deelnemers weten uit hun cel te ontsnappen. Allee Splinter, Charlotte, Rocky en Renée weten daarna meer sleutels te vinden én te vangen. Marije ontsnapt wel uit haar cel en ze vindt daarna een sleutel, maar weet deze niet te pakken te krijgen.

> Er wordt 1.500 euro gevonden en gepakt, maar omdat ze niet allemaal op tijd naar buiten zijn gekomen (Marije is achtergebleven) gaat dit geld niet in de pot.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 18: onder druk zetten

Er zijn 8 stations met elk vijf hendels en een geldbedrag. Bij elk station kan een deelnemer kiezen: een hendel van een kandidaat overhalen of 250 euro pakken. Als van een deelnemer drie hendels zijn overgehaald is hij of zij af. Elke deelnemer draagt ook een code en als een andere kandidaat die code invoert op een tablet dan is diegene in één keer alle levens kwijt. Alleen de kandidaat zelf hoort of hij of zij af is.
De kandidaat die als laatste overblijft krijgt zijn of haar scherm na de executie niet te zien en mag twee andere deelnemers aanwijzen die hun scherm dan ook niet te zien krijgen.

> Marije is af en heeft geen geld gepakt.
> Charlotte is af en heeft geen geld gepakt.
> Renée pakt twee keer 250 euro.
> Rocky pakt 250 euro.
> Splinter is af en heeft geen geld gepakt.

• Er wordt 750 euro verdiend.



Er had tot nu toe 30.700 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 7.645 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester. Er gaat deze aflevering niemand naar huis.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197865331
Is het niet eerlijker om bij opdracht 16 de 750 EUR te verdelen over de mensen die nog in de bus zaten ipv aan Charlotte toe te eigenen? Ze waren immers allen 250 EUR waard

Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen Charlotte en Marije... en op basis van vandaag neig ik toch meer naar Marije vanwege die busopdracht omdat ze precies de haltes pakte waar ze geld uit de pot haalde en de eindstreep niet haalde (wat ook 250 EUR scheelde)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  MOL-held zaterdag 13 februari 2021 @ 22:48:08 #33
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197992049
AFLEVERING 7: "AANWIJZINGEN"

Opdracht 19: steen goed

Charlotte, Marije en Rocky moeten in een mijn stenen kapot slaan waardoor plaatjes met cijfers tevoorschijn komen. De getallen moeten ze doorgeven aan Splinter en Renée.
Splinter en Renée moeten de kluisjes met de doorgegeven nummers opzoeken en de kledingstukken die daar in hangen. In de omkleedruimte op een andere locatie moeten dezelfde kledingstukken omhoog gehesen worden.

Er kan 25 euro per kledingstuk worden verdiend als dat kledingstuk niet omhoog gehesen wordt.
Elk kledingstuk dat ten onrechte laag hangt kost 10 euro.

> Er worden 12 getallen doorgegeven. Charlotte geeft een code verkeerd door (1191 ipv1199).
> Er worden 12 getallen genoemd, maar als Marije meldt dat ze ook naar de kleedruimte komt lijken er meer plaatjes op de grond te liggen.
> Het is niet duidelijk of alle codes juist zijn doorgegeven, en wie te weinig kledingstukken of de verkeerde kledingstukken omhoog heeft gehesen.
> Er zijn 82 kledingstukken te weinig omhoog gehesen.

• Er wordt 380 euro verdiend.

Opdracht 20: zinvol

Er staan 50 kisten met een woord erop verspreid over een veld. In een loods liggen vijf keer twee woorden die gebruikt moeten worden om een goedlopende zin van maximaal 12 woorden te vormen (5x: tien ophalen + de twee die er al liggen). Elk kistje dat wordt gebruikt in een goede zin levert 30 euro op. Een kistje dat is opgepakt moet in een zin gebruikt worden.

> De afvaller Rocky is waarschijnlijk een rood scherm.
> Jullie weten dat Marije de mol is.
> Charlotte is de volgende pot anders geld.
> Maar het seizoen klopt absoluut.
> Renée lijkt de mol kandidaat.

> Slechts 22 van de 50 kisten worden binnen een half uur opgehaald.
> Er wordt maar één zin door Rik goedgekeurd, de rest klopt taalkundig gezien niet. Het is niet duidelijk wie hier aan heeft bijgedragen.

• Er wordt 150 euro verdiend.

Opdracht 21: aanwijzingen

Drie kandidaten krijgen een koptelefoon op en moeten het liedje dat ze horen uitbeelden, de andere twee kandidaten moeten raden welk liedje uitgebeeld wordt. Elk goed geraden lied levert 100 euro op. Als bij het uitbeelden ook wordt geplaybackt dan telt het liedje niet mee als het geraden wordt.

> Renée en Charlotte raden tegelijk een lied.
> Charlotte raadt twee liedjes.
> Marije raadt vier liedjes.
> Marije en Renée raden tegelijk één lied.
> Marije en Splinter raden tegelijk één lied.
> Splinter raadt drie liedjes.
> Rocky raadt geen enkel liedje.
> Twee liedjes voor Splinter en Rocky worden niet getoond.

>> Er worden 12 liedjes geraden (misschien 14?).
>> Bij een aantal werd geplaybackt, bij Renée is dat één keer te zien maar iedereen kan buiten beeld geplaybackt hebben.
>> Uiteindelijk meldt Rik dat er acht liedjes goed geraden zijn zonder dat er geplaybackt is. Hij maakt niet bekend welke dat zijn.

• Er wordt 800 euro verdiend.



Er had tot nu toe 35.950 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 8.975 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester.


[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 14-02-2021 19:06:15 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_197998393
Zou het dan toch Rocky zijn :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198003997
Het probleem is vooral dat er zoveel 'gedeelde' bedragen zijn; dat geeft een erg vertekend beeld.

Renée is nu het minst verdacht, maar heeft bijna alleen maar geld opgehaald in combinatie met anderen. Dus al die bedragen kunnen zowel dankzij als ondanks haar binnengehaald zijn.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198004647
er kan ook geld zijn verdiend of niet verdiend buiten beeld waardoor dit een teveel vertekend beeld geeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198010356
Dat follow the money zegt me eigenlijk niks, in al die jaren WIDM zullen er vast veel finalisten tussen zitten die niet de mol waren maar toch minder geld in het laatje gebracht hebben dan de mol zelf :)

Ik kijk daar eigenlijk nooit naar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  MOL-held zaterdag 20 februari 2021 @ 22:04:47 #38
44635 XMN8R
mag dat?
pi_198119823
AFLEVERING 8: "IN ÉÉN KLAP"

Opdracht 22: voor joker staan

1e) Splinter geeft opdrachten door aan Rocky in het zweefvliegtuig die de opdracht weer doorgeeft aan Renée.
> Dit gaat één keer fout.

2e) Renée geeft opdrachten door aan Charlotte in het zweefvliegtuig die de opdracht weer doorgeeft aan Splinter.
> Dit gaat drie keer fout.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 23: rij gedrag

Op alle stoelen in een theater staan foto's van deelnemers van vorige seizoenen. Op basis van muzikale hints moeten ze de juiste deelnemers op de juiste rij plaatsen. Elke goede rij levert 300 euro op.

1. Vrouwen met een bloem op rij zes > allemaal goed
2. Mensen met een hoed of pet op rij tien > allemaal goed
3. Vrouwen gekleed in het rood op rij acht > allemaal goed
4. Mannen gekleed in het zwart op rij één > één fout
5. Mensen met diamanten en parels op rij ?? > één fout
6. Meisjes met rode haren op rij acht > allemaal goed

> Er zijn drie rijen zonder fouten.

• Er wordt 900 euro verdiend.

Opdracht 24: ra(a)dgeving

Rocky geeft advies aan Renée:
1e draai: +2.000 > Rocky geeft eerlijk antwoord, maar Renée gaat door.
2e draai: 2x Joker voor Renée > Rocky geeft eerlijk antwoord, Renée verdiend twee Jokers.

Splinter geeft advies aan Charlotte:
1e draai: - 2.000 > Splinter geeft eerlijk antwoord, zegt dat ze het niet moet doen, maar Charlotte doet het wel.

Charlotte geeft advies aan Rocky:
1e draai: 2x Jokers voor Charlotte > Charlotte blijft neutraal, Rocky gaat niet door > Charlotte krijgt twee Jokers.

Renée geeft advies aan Splinter:
1e draai: vrijstelling finale > Renée blijft neutraal, Splinter besluit door te gaan.
2e draai: vraagteken > Renée zegt dat Splinter dat moet pakken, maar Splinter besluit door te gaan.
3e draai: 1x Joker voor Renée > Renée krijgt een Joker.

• Er gaat 2.000 euro uit de pot.



Er had tot nu toe 46.950 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 7.875 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 22:55:18 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198121277
Toch een beetje jammer dat met die pot-leegtrek-opdrachten het hele concept van "Follow the money" ook nogal in het water valt.
3 mensen zijn voor -5000 gegaan wat dus sowieso 2 maar misschien ook wel 3 kandidaten waren, en nou ook weer -2000 waardoor eventuele geldberekeningen compleet scheefgetrokken worden.

Met zulke minbedragen die kandidaten ook gewoon per ongeluk/expres kunnen trekken wordt het de mol toch haast onmogelijk gemaakt om nóg meer geld uit de pot te trekken dan dat?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_198123428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:55 schreef Moira het volgende:
Toch een beetje jammer dat met die pot-leegtrek-opdrachten het hele concept van "Follow the money" ook nogal in het water valt.
3 mensen zijn voor -5000 gegaan wat dus sowieso 2 maar misschien ook wel 3 kandidaten waren, en nou ook weer -2000 waardoor eventuele geldberekeningen compleet scheefgetrokken worden.

Met zulke minbedragen die kandidaten ook gewoon per ongeluk/expres kunnen trekken wordt het de mol toch haast onmogelijk gemaakt om nóg meer geld uit de pot te trekken dan dat?
Eens, tenzij het de Mol zelf is die er de hand in heeft gehad. Ik zou het echt enorm jammer vinden als een Renee de mol blijkt te zijn, terwijl ze anderen 5000 EUR uit de pot laat trekken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  PR en moderator zondag 21 februari 2021 @ 01:17:29 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198123844
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens, tenzij het de Mol zelf is die er de hand in heeft gehad. Ik zou het echt enorm jammer vinden als een Renee de mol blijkt te zijn, terwijl ze anderen 5000 EUR uit de pot laat trekken...
Daar heeft de mol toch 0 invloed op? Dat is juist een mishap van de productie imo, beter gewoon niet dat soort opdrachten.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Public Relations / Redactie Film zondag 21 februari 2021 @ 09:27:55 #42
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198125371
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 01:17 schreef Moira het volgende:

[..]

Daar heeft de mol toch 0 invloed op? Dat is juist een mishap van de productie imo, beter gewoon niet dat soort opdrachten.
De Mol moet daar gewoon tussen zitten. Klaar.
pi_198126858
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:27 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

De Mol moet daar gewoon tussen zitten. Klaar.
De Mol zou bij die opdracht als laatste zijn/haar bod mogen uitbrengen. Als er al 3 boden van 5000 zijn, is er geen enkele reden om een hoger bod te doen, en daarnaast zal de productie ook wel gevraagd hebben om het zo te laten omdat er een team van 3 gevormd moest worden.
  MOL-held zaterdag 27 februari 2021 @ 22:05:03 #44
44635 XMN8R
mag dat?
pi_198241244
AFLEVERING 9: "KAARSRECHT"

Opdracht 26: intrappen

De deelnemers moeten een route afleggen op een step en onderweg opdrachten uitvoeren. Als ze binnen drie kwartier gezamenlijk de finish bereiken verdienen ze 100 euro EN wat ze met de opdrachten verdiend hebben.

> Rocky gaat terug naar de start en pakt 150 euro.
> Renée probeert naar het einde van de touwbrug te komen voor 350 euro, maar dat lukt niet.
> Voor elke step die ze achterlaten krijgen ze 50 euro. Ze doen dit niet en steppen verder.
> Elke step die geruild wordt voor een mountainbike kost 100 euro. Ze ruilen alle drie de steppen in.
> Charlotte pakt 100 euro bovenaan een touwladder.
> Rocky rijdt terug naar de vorige halte en pakt 200 euro.
> Renée pakt bovenaan het touwnet 200 euro.
> Charlotte pakt bovenaan de heuvel 300 euro, ze wordt daarbij geholpen door Rocky en Renée.
> Charlotte levert als enige haar mountainbike in en rent verder voor 100 euro.

>> Ze komen op tijd binnen en verdienen 100 euro.
>> Met de opdrachten wordt nog eens 950 euro verdiend.

• Er wordt 1.050 euro verdiend.

Opdracht 26: lumineus idee

De deelnemers gaan elk afzonderlijk een grot in waar ze kaartjes met stellingen tegenkomen. Elke stelling die waar is en die meegenomen wordt is 100 euro waard. Alles wat de Mol pakt telt niet mee.

> Het is niet duidelijk hoeveel stellingen elke kandidaat meeneemt.
> Renée is de enige die een enveloppe met een aanwijzing naar de Mol opent én bekijkt. Dit kost 250 euro uit de pot.

• In aflevering 10 wordt pas bekend gemaakt hoeveel geld er met deze opdracht verdiend is.



Er had tot nu toe 48.700 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 8.925 euro in de pot.
Rocky is de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 22:42:51 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198242120
Thanks weer XMN8R!

Als je enkel naar de rode en groene balkjes kijkt per aflevering (dus niet de blauwe waar het geld gezamenlijk is verdiend), heeft Renée 3x het minste verdiend en 2x het meeste, en Rocky 2x het minste en 3x het meeste.
En als je de lichtrode en lichtgroene balkjes pakt heeft Renée 11 opdrachten niks verdiend en 1 opdracht persoonlijk iets verdiend. En Rocky 8 opdrachten niks verdiend, 1x geld uit de pot, en 4 opdrachten persoonlijk iets verdiend.

Ik vind 'Follow the money' lastig/minder betrouwbaar met van die afleveringen waar meerdere kandidaten zo een paar duizendjes eruit kunnen vissen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Moira op 27-02-2021 22:48:31 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_198242704
Renee haalt gewoon echt teveel geld binnen. Heeft meerdere keren de keuze gemaakt voor geld ipv bv iets voor haarzelf. Is betrokken geweest bij het ontsnappen uit de hotelkamer en de 2000 van het abseilen.

De -5000 snap ik dan nog wel. Als er al 3 zijn die -5000 geboden hebben dan is het voor de mol niet meer relevant.
Ik vind niet dat dat soort opdrachten er niet hoeven te zijn, maar in dit geval is door dom toeval de mogelijke mol er makkelijk mee weg gekomen.

Follow the money is ondanks alle moeite, of je nou met elke stap eens bent of niet top werk!
Niet echt relevant dit seizoen.
pi_198245027
Zag vanochtend nog een ander schema van de TherMOLmeteren daar staat Rocky op +912 en Renee op +2602
Nog veel groter verschil zelfs.

Maar van wat ik zie maakt hij bij het abseilen geen verschil tussen de kandidaten.
Waarbij je dat wat mij betreft heel erg aan Rocky en Renee kunt toeschrijven, met Rocky net beetje meer.
Maar goed dat maakt voor mij persoonlijk de teller nog hoger bij Renee en bij Rocky iets van 1200 ofzo.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 01:52:16 #48
2651 svann
night-hawk
pi_198279985
Bedankt voor al je werk, @XMN8R !

Behalve de tabel waren ook je samenvattingen erg handig.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  MOL-held dinsdag 2 maart 2021 @ 08:28:31 #49
44635 XMN8R
mag dat?
pi_198280822
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 01:52 schreef svann het volgende:
Bedankt voor al je werk, @:XMN8R !

Behalve de tabel waren ook je samenvattingen erg handig.
Graag gedaan Svann! :)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  dinsdag 2 maart 2021 @ 10:17:41 #50
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198281942
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 01:52 schreef svann het volgende:
Bedankt voor al je werk, @:XMN8R !

Behalve de tabel waren ook je samenvattingen erg handig.
Dat! Super gedaan!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:39:28 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198370851
Met de Mol nu bekend, klopt bovenstaand schema dan nog?
Of is er, doordat je simpelweg niet alles ziet, hier en daar nog wat gemist...?
  MOL-held maandag 8 maart 2021 @ 08:48:55 #52
44635 XMN8R
mag dat?
pi_198387623
AFLEVERING 10: "DE ONTKNOPING"

Follow the money heeft ons dit jaar niet kunnen helpen. Renée was in het begin even verdacht, maar vanaf de tweede helft helemaal niet meer. Na de laatste opdrachten in aflevering 9 had ze zelfs meer geld in de pot gebracht dan Rocky.

Er had 49.700 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 9.675 euro in de pot.


Tot volgend jaar! :W
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')