abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator woensdag 16 december 2020 @ 20:33:34 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196772854

Een van de belangrijkste onderdelen van Wie is de mol? is natuurlijk de pot. De winnaar krijgt het verdiende geld, en de mol probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

In dit topic kunnen we bijhouden wat er verdiend wordt en dus ook hoe goed de mol (of iemand die de mol nadoet) zijn taak volbrengt. En het is natuurlijk ook interessant om te kijken wie wat verdient voor de pot. Kandidaten die regelmatig geld verdienen, zijn immers minder verdacht (wat ook kan betekenen dat we een slechte mol hebben, uiteraard :P).

Zo maken we ook gebruik van de aloude WIDM tip: Volg het geld!

Een terugblik op de eindresultaten van voorgaande jaren (met lof aan XMN8R):
2013: RLS / [WIDM] De pot
2014: RLS / [WIDM] De pot
2015: RLS / [WIDM 2015] De pot! Volg het geld..
2016: RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
2017: MOL / [WIDM 2017] De pot - Follow the money..
2018: MOL / De pot - Follow the money..
2019: MOL / De pot - Follow the money..
2020-1: MOL / De pot - Follow the money..
2020-2: MOL / [Jubileumseizoen] De pot - Follow the money..

[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 30-01-2021 14:16:00 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 16 december 2020 @ 20:34:42 #2
288245 crew  Moira
pi_196772868
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Uiteraad! Kan niet wachten! :D
*O*
Fuck the EBU.
  MOL-held zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:50 #3
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197180360
AFLEVERING 1: "GELIJK"

Opdracht 1: door een deur

De deelnemers zijn elk in een kamer en moeten 250 euro vinden.
Daarna krijgen ze van de mol de mogelijkheid om die 250 euro te ruilen voor een Joker.

> Iedereen, behalve Marije, Renée en Rocky gaan voor de Joker.

Na het inleveren van de 250 euro krijgen ze een Jokerkaart, en geen echt Joker. Maar Rik biedt de drie deelnemers die niet op het aanbod van de mol zijn ingegaan om hun 250 euro alsnog in te wisselen voor een echte joker.

> Marije, Renée en Rocky gaan op het aanbod van Rik in.

• Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 2: vriend of vijand

Lasergamen! De deelnemers gaan allemaal tegelijk het veld in en moeten codes zoeken die op de bijbehorende kistjes passen. Erik en Florentijn worden hierbij afgeschoten. Met nog vijf minuten op de klok meldt Rik dat het vanaf dat moment ook mogelijk is om elkaar af te schieten. Als er dan uiteindelijk maar één iemand over blijft, dan krijgt diegene een vrijstelling.

> Joshua vindt 100 euro en geeft die aan Marije. (In het overzicht heb ik dit onder beide verdeeld)

> Marije levert 100 euro in.
> Charlotte levert 75 euro in (Rik herhaalt een verkeerd bedrag (175 euro) maar de telling klopt wel)
> Rocky levert 125 euro in.
> Splinter levert 150 euro in.

• Er wordt 450 euro verdiend.

Opdracht 3: moltainbiken

De deelnemers rijden in tweetallen een route. Onderweg komen ze bordjes met info over alle kandidaten tegen. De laatste twee deelnemers krijgen 10 vragen. Elk goed antwoord levert 100 euro op.

> Remco en Florentijn geven 9 goede antwoorden.

• Er wordt 900 euro verdiend.

Er had 5.000 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 1.350 euro in de pot. Erik is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 9 januari 2021 @ 22:04:26 #4
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197314288
AFLEVERING 2: "VOORBEELD"

Opdracht 4: om de tuin leiden

Lakshmi stuurt Renée, Splinter, Erik en Marije aan tijdens de rondleiding; Renée filmt en de rest moet geheime opdrachten uitvoeren zonder dat Renée dat door heeft.

> Renée krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door een goede geheime opdracht te noemen, maar dan komt er geen geld in de pot. Ze noemt echter een verkeerde opdracht (opsteken duimpjes), dus verdiend ze geen joker maar er wordt wel 700 euro verdiend.

Joshua stuurt Florentijn, Charlotte en Rocky aan. Florentijn filmt en de rest moet geheime opdrachten uitvoeren zonder dat Florentijn dat door heeft.

> Joshua verwisselt de porto's, dus het is Florentijn al snel duidelijk dat Charlotte en Rocky geheime opdrachten moeten uitvoeren. Omdat dit niet bij Charlotte en Rocky terecht komt worden er geen opdrachten uitgevoerd.
> Florentijn krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door twee goede geheime opdrachten te noemen. Hij kiest er echter voor om voor het geld te gaan.
> Ondanks dat Florentijn voor het geld gaat wordt er geen geld verdiend omdat er geen opdrachten zijn uitgevoerd.

• Er wordt 700 euro verdiend.

Opdracht 5: de dans ontspringen?

Charlotte, Marije, Lakshmi, en Joshua gaan een gebouw verkennen op zoek naar kistjes en aanwijzingen. Daarna is het aan Renée, Florentijn, Erik, Splinter en Rocky om de kistjes met geld te vinden. Onderweg komen ze geblinddoekte Black Light Ballerina's tegen die op gehoor de deelnemers proberen af te schieten. Als dat gebeurd verliezen ze alles wat ze op dat moment bij zich hebben.

> Joshua vindt een Joker, maar omdat hij wordt afgeschoten verliest hij deze weer.
> Renée vindt geld, maar wordt direct daarna afgeschoten.
> Lakshmi wordt niet afgeschoten, maar heeft geen geld kunnen pakken.
> Rocky wordt niet afgeschoten en levert 400 euro in.

• Er wordt 400 euro verdiend.

Opdracht 6: symbolisch bedrag

Rocky&Charlotte en Renée&Joshua rijden een hobbelig parcour in een vrachtwagen en moeten de juiste bordjes fotograferen en doorsturen naar Florentijn. Florentijn moet deze bordjes beschrijven aan Lakshmi&Marije en Splinter&Erik. Zij moeten met een grote vrachtwagen de borden met de juiste symbolen omver rijden.

Elk goed bordje dat omver wordt gereden levert 350 euro op; een verkeerd bordje omver rijden kost 350 euro.
Er kan 2.100 euro verdiend worden, dus er zijn zes goede bordjes.

> Florentijn denkt na snel rekenen dat hij elf bordjes heeft doorgegeven.
> Erik geeft toe dat hij één verkeerd bordje omver heeft gereden.
> Charlotte meldt dat zij met Rocky drie foto's van bordjes hebben doorgegeven aan Florentijn. Als het klopt dat Florentijn elf bordjes heeft ontvangen en doorgegeven, dan zouden Renée en Joshua acht bordjes aan Florentijn hebben doorgegeven (Florentijn had steeds de telefoon in handen).
> Rik meldt dat er vijf goede bordjes omver zijn gereden, maar dat er ook vijf foute bordjes omver zijn gereden.

• Er wordt 700 euro verdiend.

Er had tot nu toe 12.100 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 3.150 euro in de pot.
Erik gaat er uit en geeft het geldkistje aan Splinter, dus vooralsnog is Splinter de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator zondag 10 januari 2021 @ 00:32:22 #5
288245 crew  Moira
pi_197316509
Tot nu toe passen mijn verdenkingen op Renée dus ook bij de pot :7
Fuck the EBU.
pi_197327243
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:04 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 2: "VOORBEELD"

Opdracht 4: om de tuin leiden

> Renée krijgt de mogelijkheid om een joker te verdienen door een goede geheime opdracht te noemen, maar dan komt er geen geld in de pot. Ze noemt echter een verkeerde opdracht (opsteken duimpjes), dus verdiend ze geen joker maar er wordt wel 700 euro verdiend.
Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
pi_197328541
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:02 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Die 700 euro had ze heel makkelijk uit de pot kunnen houden als zij de mol was, het enige wat je in die rol moet doen is kijken of iemand een (bij jou al bekende) opdracht uitvoert en die te noemen. Ik ben geneigd haar hierom al af te strepen...
Eens.
  MOL-held zondag 10 januari 2021 @ 18:45:32 #8
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197330265
quote:

[..]

Mee eens. En als Florentijn de Mol is dan kan hij in dit geval makkelijk voor het geld gaan, want hij weet dat er geen opdrachten zijn uitgevoerd door zijn team (en aan een Joker heeft een Mol toch niks).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_197347751
quote:

[..]

Op zich eens, maar het kan ook een investering zijn om voortaan als kandidaat gezien te worden, al had ze dan wel beter meteen voor het geld kunnen kiezen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  MOL-held zaterdag 16 januari 2021 @ 21:59:07 #10
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197454414
AFLEVERING 3: "VANAF HANGEN"

Opdracht 7: kameraad

De deelnemers krijgen in tweetallen vijf vragen over de laatste test. Als ze allebei het juiste antwoord geven krijgen ze een aanwijzing om een codewoord te vinden waarmee ze de kamer kunnen verlaten.

> Renée en Charlotte geven bij alle vragen het juiste antwoord.
> Bij Marije en Joshua geeft alleen Joshua twee keer een verkeerd antwoord.
> Rocky geeft één verkeerd antwoord, Splinter geeft twee keer een verkeerd antwoord.
> Florentijn en Lakshmi geven beide op de eerste vraag het verkeerde antwoord.

>> Renée en Charlotte komen als eerste uit de kamer en verdienen 500 voor de pot én allebei een Joker.
>> Marije en Joshua komen als tweede uit de kamer en verdienen daarmee 500 euro.
>> De beide overige teams weten het codewoord niet te raden en verdienen dus geen geld.

• Er wordt 1.000 euro verdiend.

Opdracht 8: binnenvaart

De deelnemers worden in duo's verdeeld. Het ene deel van het duo gaat kanovaren door een grot (Florentijn, Marije, Renée en Charlotte). Het andere deel van het duo gaat in de volgende opdracht abseilen (Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter).

• Er kan met deze opdracht geen geld worden verdiend.

Opdracht 8: de rode draad

De deelnemers gaan abseilen langs een rood koord met daaraan vijf kokers. Aan de kokers hangt een zin in het Tjechisch. Dezelfde zinnen hebben de partners bij de vorige opdracht ook gezien met daarbij wat er mee verdiend kan worden. Elke abseilende deelnemer mag twee kokers meenemen, één voor zichzelf en één voor zijn partner.

Rik geeft de groep voorafgaand aan de opdracht een keuze: als ze alle vier kiezen voor het geld, dan krijgen ze allemaal een vrijstelling maar dan gaat het geld niet in de pot.

> De koker die Florentijn krijgt bevat twee Jokers. De koker die Joshua zelf houdt bevat 500 euro.
> De koker die Marije krijgt bevat twee Jokers. De koker die Lakshmi zelf houdt bevat 500 euro.
> De koker die Renée krijgt bevat 500 euro. De koker die Rocky zelf houdt bevat twee Jokers.
> De koker die Charlotte krijgt bevat één Joker. De koker die Splinter zelf houdt bevat 500 euro.

>> Aangezien de abseilers Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter niet alle vier een koker met 500 euro hebben gaat al het geld in de pot. Ze krijgen geen vrijstelling.

• Er wordt 2.000 euro verdiend.

Er had tot nu toe 16.100 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 6.150 euro in de pot.
Splinter wordt gekozen als nieuwe penningmeester.

[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 17-01-2021 00:31:53 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_197456507
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:59 schreef XMN8R het volgende:

Opdracht 7: kameraad

> Splinter geeft één verkeerd antwoord, Rocky geeft twee keer een verkeerd antwoord.
Deze is net andersom; Rocky 1x fout en Splinter 2x.

Ik ben zo'n nerd die foto's gemaakt heeft, dus net even gecheckt omdat ik twijfelde :@
  MOL-held zondag 17 januari 2021 @ 00:33:08 #12
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197457545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef twist02 het volgende:

[..]

Deze is net andersom; Rocky 1x fout en Splinter 2x.

Ik ben zo'n nerd die foto's gemaakt heeft, dus net even gecheckt omdat ik twijfelde :@
Ik heb het aangepast, thanks nerd :*
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:17 #13
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197598333
AFLEVERING 4: "VOOR HET ZEGGEN"

Opdracht 10: meeliften

Renée, Marije, Joshua en Lakshmi staan in een pater noster lift en moeten vragen beantwoorden als ze langs Splinter, Charlotte en Rocky komen die elk op een andere etage staan.

> Het is niet duidelijk hoeveel vragen elke deelnemer uiteindelijk juist beantwoord heeft (en ook niet wat die vreemde figuren in de lift er mee te maken hebben).

• Er wordt 1.145 euro verdiend.

Opdracht 11: fotogenie(k)

Renée, Laskhmi, Splinter, Rocky en Joshua gaan de stad in om foto's te maken die naar de deelnemers verwijzen. Na afloop moeten Marije en Charlotte raden om wie het gaat. Ze hebben per deelnemer vijf foto's. De eerste krijgen ze gratis, maar als ze het dan niet weten kost elke volgende foto 50 euro. Wanneer een foto-serie aan een verkeerde deelnemer gekoppeld wordt kost dat 250 euro.

> Joshua heeft maar zes foto's gemaakt in plaatst van zeven. Zijn ontbrekende foto wordt echter niet gekozen door Marije en Charlotte.
> Alle fotoseries worden aan de juiste deelnemer gekoppeld.
> Voor Marije, Charlotte, Laskhmi en Reneé hebben ze één extra foto nodig, dit kost dus 4x 50 euro.

• Er wordt 1.200 euro verdiend.

Opdracht 12: in vuur en vlam

De deelnemers moeten samenwerken om een vlam op een vlot te krijgen. Aan het vlot zijn vijf lijnen bevestigd waarmee het vlot naar kokers aan een touw moeten worden getrokken. Er hangen kokers tussen met min-bedragen, dit staat op een kaart die onder een ander vlot hangt.

> Alle kokers met een plus-bedrag worden gevonden, de kokers met een min-bedrag blijven allemaal hangen, waardoor het maximale bedrag wordt binnen gehaald.

• Er wordt 2.000 euro verdiend.

Er had tot nu toe 21.750 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 10.495 euro in de pot.
Splinter is de penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 21:54:22 #14
288245 crew  Moira
pi_197598584
Nou dat blijft dus de rest van het seizoen een Renée tunnel _O-
Fuck the EBU.
pi_197629274
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:47 schreef XMN8R het volgende:
Renée, Marije, Joshua en Lakshmi staan in een pater noster lift en moeten vragen beantwoorden als ze langs Splinter, Charlotte en Rocky komen die elk op een andere etage staan.
Charlotte stond in de lift toch? En Lakshmi stond op een etage.

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:52:22 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_197629955
Hebben jullie ook het idee dat er wel veel geld verdiend is de afgelopen aflevering? :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_197630981
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:59 schreef XMN8R het volgende:

>> Aangezien de abseilers Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter niet alle vier een koker met 500 euro hebben gaat al het geld in de pot. Ze krijgen geen vrijstelling.

Kijk er nu pas naar en ik ken je afwegingen hiervoor niet en sowieso niet hoe je alles doet qua follow the money.
Sowieso echt geweldig dat iemand zoiets doet.

Maar ik volg niet helemaal waarom je iedereen voor dat abseilen 250 toedient?
Natuurlijk kun je ergens zeggen dat ze inderdaad allemaal het geld moesten pakken om die 2000 te krijgen, oke.

Maar het is puur door Rocky dat het 2000 euro werd en niet een vrijstelling voor de 4 abseilers.
Het is mede door Renee dat Rocky wist wat er in die kokers zat waardoor ze voor het geld kon kiezen ipv de vrijstelling.

700 Rocky, 400 Renee en de rest 150 vind ik dan nog eerlijker.
pi_197630990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:54 schreef Moira het volgende:
Nou dat blijft dus de rest van het seizoen een Renée tunnel _O-
Wil je eruit?
Is qua follow the money ook heel makkelijk te regelen hoor haha.
En qua gedrag ook :P
  PR en moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:51:12 #19
288245 crew  Moira
pi_197631941
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wil je eruit?
Is qua follow the money ook heel makkelijk te regelen hoor haha.
En qua gedrag ook :P
Ik wil er alleen uit als Renée niet de mol is, dan wil ik graag in de tunnel terecht komen van degene die wél de mol is! :D
Fuck the EBU.
pi_197632746
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:51 schreef Moira het volgende:

Ik wil er alleen uit als Renée niet de mol is, dan wil ik graag in de tunnel terecht komen van degene die wél de mol is! :D
Het lijkt mij echt zeeeeeeeeeer en dan ook echt zeeeeeeeeeeeeeeer sterk dat Renee de mol is.
Veel te veel geld in het potje door haar en saboteert nergens dat er geld wel binnengehaald worden (als we het over het deel follow the money hebben).

Maar ik heb geen inside information over wie wel de mol is -O-
  MOL-held maandag 25 januari 2021 @ 23:17:48 #21
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643169
quote:
4s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:03 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Charlotte stond in de lift toch? En Lakshmi stond op een etage.

[ afbeelding ]
je hebt helemaal gelijk! Ik heb de namen per ongeluk verwisseld. Ik kan het helaas niet meer aanpassen in mijn post, maar voor het schema maakt het gelukkig niet uit.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held maandag 25 januari 2021 @ 23:38:37 #22
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643483
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kijk er nu pas naar en ik ken je afwegingen hiervoor niet en sowieso niet hoe je alles doet qua follow the money.
Sowieso echt geweldig dat iemand zoiets doet.

Maar ik volg niet helemaal waarom je iedereen voor dat abseilen 250 toedient?
Natuurlijk kun je ergens zeggen dat ze inderdaad allemaal het geld moesten pakken om die 2000 te krijgen, oke,
Ik heb het verdiende geld eerlijk verdeeld onder de deelnemers omdat ik van mening ben dat er niemand aan te wijzen is die er duidelijk voor gezorgd heeft dat er meer of minder geld verdiend is.
quote:
Maar het is puur door Rocky dat het 2000 euro werd en niet een vrijstelling voor de 4 abseilers. Het is mede door Renee dat Rocky wist wat er in die kokers zat waardoor ze voor het geld kon kiezen ipv de vrijstelling.
Ik begrijp je redenering.
Na afloop van de opdracht moeten de abseilers van Rik een koker aan hun partner geven. In een kort moment is te zien dat Rocky even op het label kijkt waardoor ze bewust besloten kan hebben welke koker ze aan Renée geeft. Hierdoor heeft ze inderdaad invloed op de uitkomst van het aanbod van Rik aan de abseilers (geld in de pot of vier vrijstellingen). Ze weet echter niet (zeker) welke kokers de andere abseilers hebben gepakt én welke koker ze aan hun partners hebben geven.

Laten we aannemen dat Rocky bewust de koker met geld aan Renée heeft gegeven. Ze heeft er daarmee voor gezorgd dat er geld in de pot komt, maar wist niet welk bedrag. Eén van de andere abseilers had de koker(s) met geldbedragen kunnen laten hangen, waardoor er minder dan tweeduizend euro verdiend zou zijn.

quote:
700 Rocky, 400 Renee en de rest 150 vind ik dan nog eerlijker.
Ben benieuwd hoe je aan deze verdeling komt :).
Moet je de abseilers die zelf de koker met geld hebben gehouden (Joshua, Lakshmi en Splinter) dan niet voor minder geld op de lijst zetten omdat ze die koker bewust hebben gehouden in de hoop op een vrijstelling en géén geld in de pot?

[ Bericht 1% gewijzigd door XMN8R op 25-01-2021 23:49:51 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_197643638
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:38 schreef XMN8R het volgende:

Ik heb het verdiende geld eerlijk verdeeld onder de deelnemers omdat ik van mening ben dat er niemand aan te wijzen is die er duidelijk voor gezorgd heeft dat er meer of minder geld verdiend is.
Dat klopt inderdaad.
Maar in dit geval heeft Rocky wel de bepaling gemaakt om voor het geld te gaan en niet voor vrijstellingen.
Het gaat natuurlijk dan wat ver om haar de 2000 euro aan te rekenen en Renee heeft haar aandeel er ook nog in.
Maar toch.

quote:
Ik begrijp je redenering.
Na afloop van de opdracht moeten de abseilers van Rik een koker aan hun partner geven. In een kort moment is te zien dat Rocky even op het label kijkt waardoor ze bewust besloten kan hebben welke koker ze aan Renée geeft. Hierdoor heeft ze inderdaad invloed op de uitkomst van het aanbod van Rik aan de abseilers (geld in de pot of vier vrijstellingen). Ze weet echter niet (zeker) welke kokers de andere abseilers hebben gepakt én welke koker ze aan hun partners hebben geven.

Laten we aannemen dat Rocky bewust de koker met geld aan Renée heeft gegeven. Ze heeft er daarmee voor gezorgd dat er geld in de pot komt, maar had geen invloed op het totale bedrag.

Eén van de andere abseilers had de koker(s) met geldbedragen kunnen laten hangen, waardoor er minder dan tweeduizend euro verdiend zou zijn.
[..]

Ben benieuwd hoe je aan deze verdeling komt :).
Ik snap je punt wel.
Het is ook lastig.

Ik vind het ook knap hoe de andere abseilers die voor die tijd eigenlijk wel voor de vrijstelling hadden willen gaan, ook inderdaad aan het geld kwamen.
Maar Rocky maakt echt heel bewust de keus om niet het geld zelf te pakken, maakt echt heel bewust dus de afweging daar al dat vrijstelling nooit de optie zal gaan en er altijd geld in de pot zal komen. Minstens 500 euro dus en 1000 euro of meer als anderen ook geld pakten.

De mol zou hier altijd zelf het geld pakken. Ongeacht de keus van de anderen.
Renee vertelde heel openlijk wat alles was, daardoor kon Rocky die keus maken.
De anderen niet (behalve de mol).
Als mol zul je altijd het geld kokertje zelf nemen (of dan al helemaal niet pakken maar dat valt op) en toch hopen dat onverwachts of omdat de kandidaten het niet wisten iedereen de koker met geld zelf heeft.

Rocky valt daarin dus heel erg op en Renee ook wel wat door het vertellen van wat er in de kokers zat.

Waarom ik het als 700, 400 en 150 zou verdelen?

Rocky maakt dus heel bewust de keus om voor het geld te gaan. Minstens 500 euro de pot in te brengen.
Elke andere kandidaat maakt de afweging om 0 de pot in te brengen.
Renee assisteert als het ware Rocky om die afweging te kunnen maken om geld te pakken, dat zou je niet willen.

Dat duo heeft door het goed samenwerken echt voor kunnen zorgen dat het geld kokertje in handen van Renee was en niet van Rocky en er dus minstens 500 binnen zou komen en waarschijnlijk veel meer. Uiteindelijk zelfs 2000.
De keuze lag bij Rocky dus ik vind het haar veel meer aan te rekenen dan Renee. Dus vandaar een 700 om 400.
De andere kandidaten gingen ogenschijnlijk voor een vrijstellingen, maar wisten dat voor wat wij zagen niet bewust? En om ze nou vrij te spreken van de 2000 euro gaat ook wat ver.
  MOL-held dinsdag 26 januari 2021 @ 00:02:00 #24
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643791
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad.
Maar in dit geval heeft Rocky wel de bepaling gemaakt om voor het geld te gaan en niet voor vrijstellingen.
Het gaat natuurlijk dan wat ver om haar de 2000 euro aan te rekenen en Renee heeft haar aandeel er ook nog in.
Maar toch.
[..]

Ik snap je punt wel.
Het is ook lastig.

Ik vind het ook knap hoe de andere abseilers die voor die tijd eigenlijk wel voor de vrijstelling hadden willen gaan, ook inderdaad aan het geld kwamen.
Maar Rocky maakt echt heel bewust de keus om niet het geld zelf te pakken, maakt echt heel bewust dus de afweging daar al dat vrijstelling nooit de optie zal gaan en er altijd geld in de pot zal komen. Minstens 500 euro dus en 1000 euro of meer als anderen ook geld pakten.

De mol zou hier altijd zelf het geld pakken. Ongeacht de keus van de anderen.
De Mol kan er ook voor kiezen om juist geen geld te pakken (onder het mom dat hij zijn/haar partner niet vertrouwd). Maar zelfs als de Mol bewust geld pakt, dan weet hij/zij nog niet wat de anderen gaan doen.
quote:
Renee vertelde heel openlijk wat alles was, daardoor kon Rocky die keus maken.
De anderen niet (behalve de mol).
Als mol zul je altijd het geld kokertje zelf nemen (of dan al helemaal niet pakken maar dat valt op) en toch hopen dat onverwachts of omdat de kandidaten het niet wisten iedereen de koker met geld zelf heeft.

Rocky valt daarin dus heel erg op en Renee ook wel wat door het vertellen van wat er in de kokers zat.
Als na afloop zou blijken dat er maar één abseiler zelf het geld houdt, dan maakt die zich ook verdacht als mol.
quote:
Waarom ik het als 700, 400 en 150 zou verdelen?

Rocky maakt dus heel bewust de keus om voor het geld te gaan. Minstens 500 euro de pot in te brengen.
Elke andere kandidaat maakt de afweging om 0 de pot in te brengen.
Renee assisteert als het ware Rocky om die afweging te kunnen maken om geld te pakken, dat zou je niet willen.

Dat duo heeft door het goed samenwerken echt voor kunnen zorgen dat het geld kokertje in handen van Renee was en niet van Rocky en er dus minstens 500 binnen zou komen en waarschijnlijk veel meer. Uiteindelijk zelfs 2000.
De keuze lag bij Rocky dus ik vind het haar veel meer aan te rekenen dan Renee. Dus vandaar een 700 om 400.
De andere kandidaten gingen ogenschijnlijk voor een vrijstellingen, maar wisten dat voor wat wij zagen niet bewust? En om ze nou vrij te spreken van de 2000 euro gaat ook wat ver.
Ik snap waarom je Rocky meer wilt geven dan de rest, maar de 700 euro die je noemt is een willekeurig bedrag. Waarom dan niet 600 of 800 euro? :) Want dat kan later in het spel nog wel eens een verschil kunnen maken.

Renée heeft weliswaar volledig open kaart gespeelt met Rocky, maar ze kon niet weten of Rocky dat ook netjes zou opvolgen en het geld zou pakken. En Rocky kan er niet 100% zeker van zijn dat Renée de waarheid spreekt over de inhoud van de kokers (tenzij ze de Mol is, maar dan had ze het geld niet gepakt of zelf gehouden).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held dinsdag 26 januari 2021 @ 00:15:16 #25
44635 XMN8R
mag dat?
pi_197643907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:02 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Ik snap waarom je Rocky meer wilt geven dan de rest, maar de 700 euro die je noemt is een willekeurig bedrag. Waarom dan niet 600 of 800 euro? :) Want dat kan later in het spel nog wel eens een verschil kunnen maken.
Zijn er anderen die hier een mening over hebben?
Eerlijk verdelen onder alle deelnemers, of Rocky (en evt. Renée) meer dan de rest, en hoeveel dan?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')