abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2020 @ 21:55:13 #211
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196793831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe niet zo gek, dat is totaal niet het geval. Er zijn er een paar die niets van Trump moeten hebben maar de meerderheid vind Trump pri-ma want onder Trump zijn ze toch echt veel rijker geworden.
En van rijken wordt een land niet rijk. Mijn werkgever sprak eens over het wasmachineprincipe. Hoe lang is de levensduur van een wasmachine? Een gemiddelde mens koopt één wasmachine, daar doet hij gemiddeld 20 jaar mee. Dan moet hij een nieuwe kopen. Daar moet hij dus voor sparen en dit kost tijd. Een miljonair koopt die direct, de verhouding miljonairs is minder dan een minimumloner. Van die miljonair moet de wasmachinefabrikant het dus niet hebben. Eigenlijk zijn miljonairs schadelijk voor de economie. Als er geen miljonairs zijn maar 3 keer modaal mensen dan hebben zowel de wasmachinefabrikant als de minimumloner er profijt van zonder dat de (nu 3 x modaal) miljonair er echte schade van oploopt.

In de VS is het onevenredig slecht gesteld met de verdeling van inkomen. Een handjevol superrijken verpesten het land. Een land die tot zoveel betere dingen in staat zou kunnen zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196793936
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Verassend. En wie is ook alweer verantwoordelijk voor de veiligheid van de VS?
  donderdag 17 december 2020 @ 22:01:07 #213
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196793955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Verassend. En wie is ook alweer verantwoordelijk voor de veiligheid van de VS?
de uitgeklede CIA?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196793996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:01 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

de uitgeklede CIA?
Donald Trump, toch? Oh, wacht, ik vergat dat Trump nooit verantwoordelijkheid neemt. Silly me.
pi_196794108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En van rijken wordt een land niet rijk. Mijn werkgever sprak eens over het wasmachineprincipe. Hoe lang is de levensduur van een wasmachine? Een gemiddelde mens koopt één wasmachine, daar doet hij gemiddeld 20 jaar mee. Dan moet hij een nieuwe kopen. Daar moet hij dus voor sparen en dit kost tijd. Een miljonair koopt die direct, de verhouding miljonairs is minder dan een minimumloner. Van die miljonair moet de wasmachinefabrikant het dus niet hebben. Eigenlijk zijn miljonairs schadelijk voor de economie. Als er geen miljonairs zijn maar 3 keer modaal mensen dan hebben zowel de wasmachinefabrikant als de minimumloner er profijt van zonder dat de (nu 3 x modaal) miljonair er echte schade van oploopt.

In de VS is het onevenredig slecht gesteld met de verdeling van inkomen. Een handjevol superrijken verpesten het land. Een land die tot zoveel betere dingen in staat zou kunnen zijn.
Als de wasmachine echt onrepareerbaar kapot gaat en je je beddengoed niet in een ligbad kan gooien, ga je echt niet sparen. Ik snap niets van deze redenering. Een miljonair koopt een nieuwe, een middenmoter heeft het geld er gedurende die x jaar al voor opzij gelegd en doet idem, een arm mens en een vrek gaan naar een kringloop. Maar een werkende wasmachine staat binnen een week op de plek van de oude.
Leg het principe nog eens uit, wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen?
pi_196794188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Als de wasmachine echt onrepareerbaar kapot gaat en je je beddengoed niet in een ligbad kan gooien, ga je echt niet sparen. Ik snap niets van deze redenering. Een miljonair koopt een nieuwe, een middenmoter heeft het geld er gedurende die x jaar al voor opzij gelegd en doet idem, een arm mens en een vrek gaan naar een kringloop. Maar een werkende wasmachine staat binnen een week op de plek van de oude.
Leg het principe nog eens uit, wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen?
De analogie is een beetje krom, ja.

Een beter voorbeeld is dat 40% van de Amerikanen een paycheck (da's geen maandsalaris, overigens) verwijderd is van armoede.

https://fortune.com/2019/(...)opserity-now-report/

Neem dan in ogenschouw dat zelfs Amerikanen die een gezondheidszorg verzekering hebben vaak een eigen risico in de duizenden hebben en dat die verzekeringen notoir zijn voor het niet (alles) betalen van ziektekosten en je snapt wel dat het voor heel veel Amerikanen een balans act is om het hoofd boven water te houden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 22:13:03 ]
  donderdag 17 december 2020 @ 22:19:52 #217
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196794363
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als bewezen wordt dat dit komt door bewuste nalatigheid, kan Trump daar dan nog voor veroordeeld worden?

Dat lijkt me nog een wat serieuzere aanklacht dan waar ie voor impeached is
pi_196794429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als bewezen wordt dat dit komt door bewuste nalatigheid, kan Trump daar dan nog voor veroordeeld worden?

Dat lijkt me nog een wat serieuzere aanklacht dan waar ie voor impeached is
Ik denk niet dat dit te bewijzen valt al zou het zo zijn en aftreden van een minister is sowieso niet relevant aangezien alle personen in verantwoordelijke posities al "Acting" zijn en binnen een maand moeten aftreden omdat het einde Trump is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 22:23:08 ]
pi_196794431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef Tijger_m het volgende:

Neem dan in ogenschouw dat zelfs Amerikanen die een gezondheidszorg verzekering hebben vaak een eigen risico in de duizenden hebben en dat die verzekeringen notoir zijn voor het niet (alles) betalen van ziektekosten en je snapt wel dat het voor heel veel Amerikanen een balans act is om het hoofd boven water te houden.
Moeten Amerikanen die covid-vaccinaties zelf betalen?
Miljoenen mensen kunnen niet betalen en/of oordelen dat zij het risico kunnen nemen die vaccinatie niet te nemen
Met alle gevolgen van dien. Voor zichzelf, de kinderen, voor anderen die men kan besmetten.

Ik las vandaag dat de Indonesische president die vaccinaties gratis laat doen. *O*
pi_196794455
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Moeten Amerikanen die vaccinaties zelf betalen?
Miljoenen mensen kunnen niet betalen en/of oordelen dat zij het risico kunnen nemen die vaccinatie niet te nemen
Met alle gevolgen van dien. Voor zichzelf, de kinderen, voor anderen die men kan besmetten.

Ik las vandaag dat de Indonesische president die vaccinaties gratis laat doen. *O*
Ik durf het niet te zeggen, ik heb iets gehoord als zou de regering voor de vaccinaties betalen maar dat was voor een specifiek vaccin, ik weet niet of het voor alle vaccins geld.
pi_196794670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen, ik heb iets gehoord als zou de regering voor de vaccinaties betalen maar dat was voor een specifiek vaccin, ik weet niet of het voor alle vaccins geld.
Daar wordt ongetwijfeld nog aan gewerkt door de grifter in chief.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_196794801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Daar wordt ongetwijfeld nog aan gewerkt door de grifter in chief.
Niet veel voor hem bij te halen maar het kostenplaatje voor de burger is nog wat wazig, de vaccins worden door de overheid aangekocht en zijn gratis voor de burger, de bijkomende kosten zijn echter onduidelijk en door wie die betaald gaan worden.
Dit artikel geeft een overzicht wat er nu bekend is:

https://www.healthline.co(...)administration-costs

Eind conclusie is dat er nog grote onduidelijkheid is.
pi_196794818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gratis testen was al bereikt door Kate Porter _O_
pi_196794935
Als Indonesie voor 240 miljoen inwoners de vaccins gratis kan maken.
Dan kan Amerika het ook. Kwestie van de covidoorlog sneller winnen.
In Nederland is men beter verzekerd, Maar toch moet men zoeken naar groepen die het niet kunnen betalen.
Veel mensen in Nederland hebben nog een eigen risico-quota... dus moeten ze het zelf betalen
pi_196794960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
In Nederland is men beter verzekerd, Maar toch moet men zoeken naar groepen die het niet kunnen betalen.
Veel mensen in Nederland hebben nog een eigen risico-quota... dus moeten ze het zelf betalen
Nee. De Nederlandse regering koopt de vaccins tenslotte dus die heeft de burger al betaald. Huisartsen en GGD vallen volgens mij niet onder eigen risico.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 22:48:49 ]
pi_196794976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De Nederlandse regering koopt de vaccins tenslotte dus die heeft de burger al betaald. Huisartsen en GGD vallen volgens mij niet onder eigen risico.
Brengt de Nederlandse staat het niet in rekening bij de verzekerde via hun verzekeringsmaatschappijen ?
Als mensen het niet hoeven te betalen, dan kiest men eerder voor een vaccinatie. Epidemie in Nederland eerder onder controle . Maar ja... hoe lang werken die vaccins ?
pi_196795011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Brengt de Nederlandse staat het niet in rekening bij de verzekerde via hun verzeringsmaatschappijen ?
Niet dat ik weet.
pi_196795200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:38 schreef 4moreyears het volgende:

[..]

Dat is de narrative die je makkelijk herhaalt maar het feit is dat Biden een probleem heeft als meer als de helft van het land hem zie als resultaat van een fraudulente verkiezing.
Je maakt nu tenminste twee denkfouten.
1. Aanzienlijk minder dan de helft gelooft de nonsens van Trump.
2. Als er al eens een situatie is geweest waarin meer dan de helft van de Amerikanen de president zagen als het resultaat van een fraudulente verkiezing dan was dat vier jaar geleden en dat heb jij nooit als een probleem gezien voor de calimero in chief.
pi_196795271
https://www.maxnewstoday.(...)s-rubio-to-f-himself

“ I’m speaking to you in a low and steady voice right now, just the way anybody would talk to an insane person. ” verder lezen in de link.

Goh, alsjeblieft Rubio. Of het wat uitmaakt?
  donderdag 17 december 2020 @ 23:37:57 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_196795805
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
Het virus houd van koude en binnenshuis, en vocht

Onder de evenaar heeft niemand er last van, daarnaast is men in d elanden veel meer weerbaar
Ik denk dat Indonesië helemaal niet gaat vaccineren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196795865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 23:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onder de evenaar heeft niemand er last van, daarnaast is men in d elanden veel meer weerbaar
Volgens mij moet jij je wat beter informeren over covid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 23:43:13 ]
pi_196796019
quote:

[..]

Het virus heeft toch vooral een hekel aan zeewind en aan rapmuziek van Lange Frans en Tisjeboyjay?
  vrijdag 18 december 2020 @ 00:03:41 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_196796093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het virus heeft toch vooral een hekel aan zeewind en aan rapmuziek van Lange Frans en Tisjeboyjay?
en aan ongeraffineerde suiker
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196796327
quote:

[..]

half zuid Amerika ligt onder de evenaar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 december 2020 @ 00:44:00 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_196796342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 00:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

half zuid Amerika ligt onder de evenaar.
nee die ligt beneden de evenaar
pi_196796351
quote:

[..]

Are you fucking kidding me? I can't even...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 december 2020 @ 01:02:20 #237
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196796441
quote:

[..]

Nee. Onzin wat je hier stelt.

COVID19 in Africa heeft minder impact omdat daar de meeste mensen al zijn gestorven aan andere ziektes en de overlevenden beter bestand zijn tegen ziektes. Maar als je naar een wereldwijd overzicht kijkt voor Africa kun je precies zien waar de grote steden zich bevinden in Africa.

In Zuid America gaat het harder dan hier. Brazilie is #3 qua doden na de VS en India: 137.000. Peru zit op 30.000 doden. Columbia op 24.000 doden.

[ Bericht 23% gewijzigd door wdn op 18-12-2020 01:10:37 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_196796477
Terug ontopic en met echt politiek nieuws uit de VS, Biden kiest voor het eerst een Native American als lid van de regering, Deb Haaland word Interior Secretary:

quote:
With historic picks, Biden puts environmental justice front and center

President-elect Joe Biden tapped Rep. Deb Haaland (D-N.M.) Thursday to serve as the first Native American Cabinet secretary and head the Interior Department, a historic pick that marks a turning point for the U.S. government’s relationship with the nation’s Indigenous peoples.

With that selection and several others this week, Biden is sending a clear message that the officials who will confront the nation’s environmental problems will look like the Americans who are disproportionately affected by toxic air and despoiled land. He has named North Carolina environmental regulator Michael S. Regan to become the first Black man to head the Environmental Protection Agency and Obama administration veteran Brenda Mallory to serve as the first Black chair of the White House Council on Environmental Quality.

https://www.washingtonpos(...)ior-secretary-biden/
  vrijdag 18 december 2020 @ 01:20:57 #239
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196796524
Biden is erg divers bezig ja :D

Ook Noorse roots die Deb Haaland.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_196796546
quote: