abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196760954
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.
Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.

Maar het is sowieso lastig hoor, want een Primera mag bijvoorbeeld geen tijdschriften en kranten verkopen (dat laatste snap ik ook niet, wat als je tv en/of computer stuk gaat. Hoe blijf je dan op de hoogte van het nieuws?) maar de supermarkten mogen wel diezelfde tijdschriften verkopen.
blablablabla
pi_196760955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je houd ook geen rekening dat je kind ernstig ziek zijn of een ongeluk krijgt, het kan wel gebeuren, kortom neem verantwoordelijkheid.
Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:26:58 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196760956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat funshoppen is wel een fenomeen, als ik ergens een hekel aan heb is het wel winkelen maar hoor blijkbaar dik bij de minderheid.
Winkelen is best leuk op de momenten dat een stad 'uitgestorven' is. Eigenlijk hetzelfde als met naar de dierentuin of een ander attractiepark gaan :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 11:26:58 #184
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196760957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaring
Als de besmettingen niet dalen en winkels blijven op deze manier morren zit dat er dik in.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196760958
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Ook bij min 3?
Is goed voor hun immuunsysteem, worden ze hard van.
pi_196760959
quote:

[..]

Ook bij min 3?
tuurlijk wel, gewoon een jas aan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196760963
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw! :o
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg. :X }:|
pi_196760965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaring
Het liefst wil ik ver van deze situatie blijven. Maar soms denk ik dat dat de enige mogelijkheid is. Kan het anders? ja zeker, als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt. Maar dat is blijkbaar erg moeilijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 11:27:47 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196760972
Het kabinet komt met strengere coronaregels voor grote winkelketens. Volgens Haagse bronnen wordt er rekening mee gehouden dat filialen van winkelketens toch moeten dichtgaan. Op allerlei niveaus wordt daar op dit moment over overlegd.

Er is veel onduidelijkheid over welke winkels nou precies open mogen en wat essentieel is en wat niet. Volgens de richtlijnen van het Rijk mag een filiaal open als het meer dan 70 procent van zijn omzet uit 'essentiële diensten' haalt. En als een winkel voor die producten een omzet van 30 procent haalt, mag dat deel van de winkel open.

Ketens als Action en Wibra hebben aangekondigd dat ze hun deuren voor klanten openen die producten willen kopen die als essentieel worden beschouwd, zoals schoonmaakmiddelen, hygiëneproducten en etenswaren.

Dat leidt tot veel irritatie bij een deel van de Tweede Kamer en ook in het kabinet wordt de situatie met veel zorgen gevolgd.

https://nos.nl/artikel/23(...)te-winkelketens.html
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196760973
Nederland gaat op slot. *kijkt heel serieus*

Ben ff naar de Action. Zo terug, toch wel leuk om wat kerstpapier te halen nog.
pi_196760978
quote:

[..]

Ook bij min 3?
In Scandinavie hangen ze hun kinderen bij min 20 in een zak buiten, worden ze hard van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2020 @ 11:28:18 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196760982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Alle supermarkten van NL komen als de grote winnaars uit de bus. Met plakkaat 'essentieel' en de horeca dicht is het lekker lopen cashen.
Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat BTW terug in de staatskas.
pi_196760983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef Ronald het volgende:
Snel nog even wat pallets voedsel de winkel inrijden voordat er controle komt zodat je open mag blijven ^O^
Niet-essentieel eruit, essentieel erin. 30% heb je zo gefikst. _O_
pi_196760996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.
Ja en zo is er altijd wel een excuus, exemplarish voor de huidige maatschappij waarbij ze nooit zelf verantwoording nemen, wel alles willen, en het probleem bij een ander leggen.
pi_196760997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw! :o
is het virus gemuteerd nu kinderen wel opeens zeer besmettelijk zijn ? :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 16 december 2020 @ 11:28:56 #196
3542 Gia
User under construction
pi_196760999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nou snap ik die winkels ook wel, want waarom mag je wel shampoo, toiletpapier, enz. kopen in de supermarkt, maar niet bij de action, wibra en andere lokale zaakjes.
Omdat de supermarkt toch al open is, en je daar bijna alles kan kopen.
pi_196761009
quote:
Damn....
Ja, dat is heftig, maar niet onverwacht. Fijn dat het nu in iedergeval kerstvakantie is. Hopelijk verbeterd de situatie snel en kan men na de kerst of anders 11 januari weer naar school.
pi_196761010
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat wat BTW terug in de staatskas.
Ja, dan ook gewoon supermarkten dicht, een gelijk speelveld voor iedereen.
pi_196761013
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Bunyippie het volgende:
Nederland gaat op slot. *kijkt heel serieus*

Ben ff naar de Action. Zo terug, toch wel leuk om wat kerstpapier te halen nog.
Dat ging dus niet.
pi_196761014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap dat je potentieel besmet kan raken als je op korte afstand van een patiënt werkt, maar in een kleine ruimte met 3 tot 5 mensen werken waar geen van de 3 tot 5 een patiënt is die positief is, is gewoon not done. Net als ik niet op kantoor mag zitten in een ruimte waar je minder dan 1.5m afstand kunt houden.

Je zegt nu dat iemand het op werk, supermarkt, school etc opgelopen heeft. Het risico van het oplopen van dit virus in de supermarkt, bakkerij, HEMA, notenbar etc wordt al 9 maanden van gezegd dat het verwaarloosbaar klein is. Dat we hier in maart panisch over deden snap ik, maar in december beginnen met panisch doen over iets wat we al 9 maanden zonder problemen doen, en dan zeggen dat dat is waar mensen dood aan gaan? Kom op.
Voor mijn gevoel zijn supermarkten en winkels ook niet zo'n groot probleem als men denkt. Contact is vluchtig, meestal wel afstand, de ruimte is groot, besmetting via voorwerpen is minder dan gedacht.

Weet jij wellicht of supermarkt/winkel personeel oververtegenwoordigd zijn in de besmettingscijfers?
Aan de andere kant zijn dat ook vaak scholieren/studenten en hebben ze relatief veel meer contacten dan de gemiddelde winkelbezoeker en zijn ze langere tijd in de winkel.

Als ik er geld op moest zetten bleef het langere tijd in een slecht geventileerde ruimte (te dichtbij) met te veel mensen waar veel gesproken wordt.

Dus middelbare scholen als katalysator en vervolgens verspreiding tussen huishoudens dmv (familie)visites waarbij we ons veilig voelen en via werk.

Supermarkten en winkels spelen hierbij een beperkte rol. Zo'n extreme drukte als bij black friday is dan wel een probleem. Maar voor de rest is het vluchtig en niet echt significant. Zelfde geldt voor andere doorstroomlocaties en alles buiten.

Het jammere vam deze hele crisis is dat we bijna een jaar verder zijn en er nog volop vraagtekems zijn. Ik dacht echt in maart dat we dit voor de zomer wel hadden geweten en met de juiste maatregelen dan een tweede golf voorkomen had kunnen worden.
pi_196761017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is nu precies waarom we in deze situatie zitten. Op alle mogelijke manier wordt er geredeneerd dat de regels niet voor X of Y of onszelf gelden want dat kunnen we zelf wel bepalen. Nu schat ik jou hoog in, maar deze houding wordt dus gedeeld door hordes mensen die het eigenlijk niet zelf kunnen bepalen of inschatten en dan gewoon maar achter de massa aanlopen.

En zo gek is dat niet, want het zwalkt ook allemaal wat en er is voortschrijdend inzicht dus wat eerst niet mocht of kan hoeft nu niet en andersom. "Ja ze doen ook maar wat daar!"
Dank je ;)

Ik ga wel gewoon naar de supermarkt en de andere winkels, maar ga expres op tijden waarop het (normaal gesproken) rustig is. Als de kaasboer druk is loop ik eerst naar de bakker en kom ik daarna even terug. Ik vind juist dat het in die kleine winkels vele malen beter geregeld is dan in de grote. Supermarktpaden zijn vaak 1.5m breed, daar kun je niemand passeren zonder binnen die afstand te komen. Kleine winkels zeggen gewoon: Er mogen 3 mensen binnen zijn, rest staat buiten.

Het zwalken ben ik het zeker wel mee eens.
pi_196761023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is het virus gemuteerd nu kinderen wel opeens zeer besmettelijk zijn ? :{
Nou, dat lijkt er wel op he?! }:| -O-
pi_196761025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat de supermarkt toch al open is, en je daar bijna alles kan kopen.
Ja, maar dat is toch oneerlijke concurrentie.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:19 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196761028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Niet-essentieel eruit, essentieel erin. 30% heb je zo gefikst. _O_
met terugwerkende kracht, knap hoor als je dat lukt.
pi_196761030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook weer zoiets, alsof allebei de ouders continue tegelijk op de kinderen moeten letten, daarnaast verbaast het me hoe ongedisciplineerd men kinderen opvoed, ik heb het nu niet over peuters en kleuters, maar wel over jongere kinderen.
Peuters en kleuters mogen ook niet naar de opvang maar goed het is iets wat je pas begrijpt als je zelf een paar koters hebt lopen, ze moeten ook thuisonderwijs dus sterkte als je dat moet combineren met jouw fulltime baan die gewoon alle aandacht opeist omdat het werkt vanuit de basis dat je rustig individueel kunt werken op een kantoorlocatie.
blablablabla
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:47 #206
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196761035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.

Maar het is sowieso lastig hoor, want een Primera mag bijvoorbeeld geen tijdschriften en kranten verkopen (dat laatste snap ik ook niet, wat als je tv en/of computer stuk gaat. Hoe blijf je dan op de hoogte van het nieuws?) maar de supermarkten mogen wel diezelfde tijdschriften verkopen.
Als het kabinet de lockdown wil laten werken en urgentie wil uitstralen met de lockdown dan zullen er toch grenzen getrokken moeten worden. Die grens is inderdaad vaag, totaal mee eens, maar de HEMA kan als niet essentieel worden bestempeld als die de zelfde functie van een supermarkt vervult. Dat is de HEMA niet en dus kan hij wat mij betreft dicht. Hoe minder winkels hoe beter.

Het is nou eenmaal zo dat supermarkten inderdaad meer verkopen dan brood, geluk voor de supermarkt, pech voor de Primera.

Bovendien is het altijd goed om een verschil in mening te hebben. Houdt elkaar scherp ^O^
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 11:30:54 #207
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196761042
Daarnaast is niemand "de schuldige".

Men probeert helemaal niks of niemand de schuldige te laten zijn. Men probeert contactmoment en reisbewegingen te voorkomen, zodat het virus zich niet kan verspreiden. Je pakt dan de plekken aan waar mensen bijelkaar komen.

Ik snap die verbazing echt niet meer hoor.

Winkels zijn het probleem niet, scholen zijn het probleem niet, sportscholen zijn het probleem niet, kappers ook niet, horeca ook niet...

Hoe verspreidt dit virus zich dan in godsnaam ....
pi_196761053
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ging dus niet.
Ik heb het getest en gedaan, ook bij de Kruidvat kon ik kerstpapier kopen.
pi_196761057
quote:
Damn....
Zo, dat gaat hard.
Je dochter geen klachten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196761063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Peuters en kleuters mogen ook niet naar de opvang maar goed het is iets wat je pas begrijpt als je zelf een paar koters hebt lopen, ze moeten ook thuisonderwijs dus sterkte als je dat moet combineren met jouw fulltime baan die gewoon alle aandacht opeist omdat het werkt vanuit de basis dat je rustig individueel kunt werken op een kantoorlocatie.
Ik neem helemaal geen kinderen, en zoek zelf maar lekker een oplossing, gaat maar 1 van jullie niet werken en voor ze zorgen. Jouw kinderen, jouw probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')