Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.
Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je houd ook geen rekening dat je kind ernstig ziek zijn of een ongeluk krijgt, het kan wel gebeuren, kortom neem verantwoordelijkheid.
Winkelen is best leuk op de momenten dat een stad 'uitgestorven' is. Eigenlijk hetzelfde als met naar de dierentuin of een ander attractiepark gaanquote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat funshoppen is wel een fenomeen, als ik ergens een hekel aan heb is het wel winkelen maar hoor blijkbaar dik bij de minderheid.
Als de besmettingen niet dalen en winkels blijven op deze manier morren zit dat er dik in.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaring
tuurlijk wel, gewoon een jas aanquote:
Het liefst wil ik ver van deze situatie blijven. Maar soms denk ik dat dat de enige mogelijkheid is. Kan het anders? ja zeker, als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt. Maar dat is blijkbaar erg moeilijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaring
In Scandinavie hangen ze hun kinderen bij min 20 in een zak buiten, worden ze hard van.quote:
Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat BTW terug in de staatskas.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Alle supermarkten van NL komen als de grote winnaars uit de bus. Met plakkaat 'essentieel' en de horeca dicht is het lekker lopen cashen.
Niet-essentieel eruit, essentieel erin. 30% heb je zo gefikst.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef Ronald het volgende:
Snel nog even wat pallets voedsel de winkel inrijden voordat er controle komt zodat je open mag blijven
Ja en zo is er altijd wel een excuus, exemplarish voor de huidige maatschappij waarbij ze nooit zelf verantwoording nemen, wel alles willen, en het probleem bij een ander leggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.
is het virus gemuteerd nu kinderen wel opeens zeer besmettelijk zijn ?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw!![]()
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg.![]()
Omdat de supermarkt toch al open is, en je daar bijna alles kan kopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou snap ik die winkels ook wel, want waarom mag je wel shampoo, toiletpapier, enz. kopen in de supermarkt, maar niet bij de action, wibra en andere lokale zaakjes.
Ja, dat is heftig, maar niet onverwacht. Fijn dat het nu in iedergeval kerstvakantie is. Hopelijk verbeterd de situatie snel en kan men na de kerst of anders 11 januari weer naar school.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw!![]()
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg.![]()
Ja, dan ook gewoon supermarkten dicht, een gelijk speelveld voor iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat wat BTW terug in de staatskas.
Dat ging dus niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Bunyippie het volgende:
Nederland gaat op slot. *kijkt heel serieus*
Ben ff naar de Action. Zo terug, toch wel leuk om wat kerstpapier te halen nog.
Voor mijn gevoel zijn supermarkten en winkels ook niet zo'n groot probleem als men denkt. Contact is vluchtig, meestal wel afstand, de ruimte is groot, besmetting via voorwerpen is minder dan gedacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat je potentieel besmet kan raken als je op korte afstand van een patiënt werkt, maar in een kleine ruimte met 3 tot 5 mensen werken waar geen van de 3 tot 5 een patiënt is die positief is, is gewoon not done. Net als ik niet op kantoor mag zitten in een ruimte waar je minder dan 1.5m afstand kunt houden.
Je zegt nu dat iemand het op werk, supermarkt, school etc opgelopen heeft. Het risico van het oplopen van dit virus in de supermarkt, bakkerij, HEMA, notenbar etc wordt al 9 maanden van gezegd dat het verwaarloosbaar klein is. Dat we hier in maart panisch over deden snap ik, maar in december beginnen met panisch doen over iets wat we al 9 maanden zonder problemen doen, en dan zeggen dat dat is waar mensen dood aan gaan? Kom op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |