Nee, gelukkig niet nee. Wel 2 vriendinnetjes besmet. Zaten vorige week nog in de klas.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo, dat gaat hard.
Je dochter geen klachten?
Zo zijn de vikingen ontstaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Scandinavie hangen ze hun kinderen bij min 20 in een zak buiten, worden ze hard van.
Het is heel simplistisch, maar zo werkt het wel. Ik zou ook graag lekker kwaad kunnen worden op iemand. "Wanbeleid!" is toch gerichter dan "Ja, het is allemaal wat maar het is niet anders."quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar.... als er geen schuldige is, kan je op niemand boos zijn, Kyran...![]()
En dat frustreert....![]()
Tjah, wij hadden het vroeger behoorlijk arm thuis, mijn vader was arbeider, en mijn moeder is toen weer gaan studeren, in die tijd had je geen opvang, dus ik ging gewoon mee naar de moeder Mavo/Havo, en al mijn moeder dan les had moest ik me gewoon even 2 uurtjes zelf vermaken, het is echt niet zo dat een kind dood gaat als ie 2 uur zijn ouders niet ziet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een collega van me heeft het altijd over haar "kindje". Zitten we te videobellen met de afdeling, komt er een jongen van een jaar of 10 in beeld. Begint ze ermee te praten alsof het een kleuter is: "Oh, heb jij een mooie ootoo gemaakt! Knap hoor! Maar nu is mamma even aan het bellen. Nee, mamma is aan het...Ja heel knap. Nee nu even..ja, mamma ziet het maar je moet nu even...Pietje, ik zeg nee! Blijf af van...ja heel knap..." Enzovoort.
Iedereen hield een slag om de arm, want misschien had het een beperking, maar dat bleek bij subtiele navraag in de weken erna niet het geval te zijn.
Dat zeg ik toch niet? Ik geef alleen aan dat het niet kunnen brengen van je kind naar de opvang en niet kunnen werken geld kost.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom mag de pandemie wel ondernemers in de portemonnee raken, maar kantoorpersoneel niet?
Iedereen moet offers brengen.
Je moet als overheid zijnde gewoon een lijst vrijgeven met producten die essentieel zijn en die mogen winkels dan verkopen. Dan mogen de drogisterijen en de supermarkten ook alleen maar die producten op de lijst verkopen. probleem opgelost.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die pakketpunten vind ik een lastig dilemma. Dat is (zeker in deze tijd) gewoon kritieke infrastructuur die beschikbaar moet blijven. En het doet heel raar aan dat je dan niet even een krant mag meenemen die bij Appie wel gewoon verkrijgbaar is. Dat is ook voor de ondernemer niet rendabel.
Anderzijds wil je zo min mogelijk uitzonderingen. Om dit soort gedoe te vermijden.
mensen snappen het gewoon niet......ik hoor zulke verhalen echt overal om mij heenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef aartstyle het volgende:
Van de week nog discussie met mijn baas. Hij gaat nog regelmatig naar kantoor (daarbuiten alleen contact met zijn vrouw). Vorige week ineens flinke koorts binnen drie uur. Hij in paniek, vervolgens meteen getest en gelukkig negatief. Tegelijkertijd 4 andere collega's ook grieperig en getest, ook zij allen negatief.
Nu is de baas hersteld, ik sprak hem vanmorgen. Zit hij op kantoor. Ik zeg wat doe jij nou? Antwoord: nee op kantoor is het veilig, we houden voldoende afstand..... Mijn antwoord: Hoe denk jij dat je aan de griep bent gekomen? Of is het toeval dat jullie met vier man tegelijk ziek waren?
Toen werd het heel stil aan de andere kant van de lijn.......
Dat is zeker een oplossing ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je moet als overheid zijnde gewoon een lijst vrijgeven met producten die essentieel zijn en die mogen winkels dan verkopen. Dan mogen de drogisterijen en de supermarkten ook alleen maar die producten op de lijst verkopen. probleem opgelost.
Dit idd.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen snappen het gewoon niet......ik hoor zulke verhalen echt overal om mij heen
Omdat de andere maatregelen niet meer hielpen, het aantal besmettingen bleef stijgen, het aantal opnames bleef stijgen en men geen andere optie meer had. Er is gewoon geen tijd meer om maar wat aan te klopen en hopen dat het werkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar welk gedeelte daarvan en welk kwantiteit risico heb je in winkels bezoeken?
Ik weet het niet.
Maar als het een miniemmmm risico is, waarom dan draconische maatregelen en daar fors op hameren?
Op werk collega's ontmoeten heeft enorm effect en risico weten we uit BCO, maar dat is nog steeds niet getackeld nu...
Ik word daar nijdig van, want je wéér dat, maar grijpt niet adequaat in
Eerste lockdown hielp zeker. Maar waardoor precies, weten we niet. Want álles was ineens anders. Dus welke zaken wel en niet daadwerkelijk hielpen, weten we gewoon niet of onvoldoende om nu op te kunnen leunen
Om mezelf dan maar te quotenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik snap overigens het issue niet zo. Als er alleen essentiele dingen verkocht kunnen worden, spreid je toch meer door meer winkels open te houden.
Ja, precies. Wel lekker om het ergens op af te reageren.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is heel simplistisch, maar zo werkt het wel. Ik zou ook graag lekker kwaad kunnen worden op iemand. "Wanbeleid!" is toch gerichter dan "Ja, het is allemaal wat maar het is niet anders."
Ik zit me heerlijk boos te maken op mijn medeburgers soms die zo nodig met het hele gezin moeten shoppen midden in een pandemie.
Maar ik niet, ik doe alles goed. Ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen snappen het gewoon niet......ik hoor zulke verhalen echt overal om mij heen
Ik weet het, is ook heerlijk voor kinderen, deed dat zelf ook met mijn kleinequote:Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.partou.nl/act(...)ddagslaapje%20buiten.
Ik vind solidariteit helemaal geen probleem, ik heb meerdere collega's die ook met peuters/babies thuis zitten, en wat mij betreft mogen ze de meetings skippen, en overleggen we bijvoorbeeld buiten kantoortijd wanneer de kinderen slapen. Probleem is dat de zorg van kinderen dermate uitbesteed is dat ouders geen raad meer weten wanneer dat even weg valt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en zo is er altijd wel onbegrip. Exemplarisch voor de huidige maatschappij. Solidair zijn is een modewoord geworden zolang je met de rest meebeweegt.
Ik neem volle verantwoordelijkheid, mn dochter gaat t/m 19 januari niet naar de opvang. Daar heb ik een aantal vrije dagen voor moeten nemen. Geen probleem, doe ik graag. Er is wel een beperkte hoeveelheid vrije dagen die ik kan nemen, net als ieder ander.
Vrije dagen op, geld inleveren om vrij te zijn. Geld inleveren om vrij te zijn, minder inkomsten. Minder inkomsten, moeite rekeningen te betalen.
Dat is juist een schoolvoorbeeld van verantwoording nemen, want anders had ik wel met mn hand op gaan staan bij de overheid.
Dat is dus bij veel bedrijven zo. " we kunnen afstand houden" blijft het go to argument voor de wantrouwige micromanager waarom men niet thuis werkt terwijl het kan.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef aartstyle het volgende:
Van de week nog discussie met mijn baas. Hij gaat nog regelmatig naar kantoor (daarbuiten alleen contact met zijn vrouw). Vorige week ineens flinke koorts binnen drie uur. Hij in paniek, vervolgens meteen getest en gelukkig negatief. Tegelijkertijd 4 andere collega's ook grieperig en getest, ook zij allen negatief.
Nu is de baas hersteld, ik sprak hem vanmorgen. Zit hij op kantoor. Ik zeg wat doe jij nou? Antwoord: nee op kantoor is het veilig, we houden voldoende afstand..... Mijn antwoord: Hoe denk jij dat je aan de griep bent gekomen? Of is het toeval dat jullie met vier man tegelijk ziek waren?
Toen werd het heel stil aan de andere kant van de lijn.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |