abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:16:52 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196748845
quote:
In Schijndel heeft de politie dinsdagmorgen opgetreden bij een Hema waar nog lingerie, handschoenen en kantoorartikelen werden verkocht. De agenten gaven de winkel na ruggespraak met de gemeente en de veiligheidsregio opdracht om alle gangpaden waar geen eten ligt, af te sluiten. Dat meldt Omroep Brabant.

De vestigingen van de Hema zijn dinsdagmorgen gewoon open gegaan omdat “wij denken op deze manier supermarkten te kunnen ontlasten en de drukte meer kunnen spreiden”, verklaart een woordvoerder tegenover de NOS. De Action blijft daarentegen voorlopig gesloten, hoewel ook daar levensmiddelen worden verkocht.

Uit een rondgang die Omroep Brabant maakte langs winkeliers in Schijndel blijkt dat de nieuwe lockdownregels niet eenduidig zijn. Zo mag de Kruidvat wel doorgaan met de verkoop van niet-essentile producten. Ook de Bruna is open, omdat er pakjes kunnen worden afgegeven en bezorgd. De uitbater zegt dat hij geen tijdschriften en agenda’s mag verkopen, maar klanten laten zich daar weinig aan gelegen liggen. “Totale verwarring”, concludeert Omroep Brabant.

De grens tussen wat wel verkocht mag worden en wat niet, is niet altijd duidelijk. “We zouden niet weten waar je op dit moment een nieuw rompertje voor je baby moet kopen als die eruit gegroeid is”, rechtvaardigt de zegsvrouw van de Hema de verkoop van babyspullen tegenover NH Nieuws. Een verslaggever van de regionale omroep kon dinsdagmorgen ook een leesbril kopen bij de Hema. Wellicht minder gek dan het lijkt: opticiens mogen immers ook openblijven.

De branchevereniging voor winkeliers Inretail vreest dat veel winkels kopje onder zullen gaan door de lockdown. “Dit zijn de beste weken van het jaar, daar is ook op ingekocht”, aldus Udo Delfgou van Inretail tegenover de NOS. “Wij houden ons hart vast als de steunmaatregelen niet worden uitgebreid.”
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/totale-verwarring-bij-winkeliers

Wat een waanzin!!! Los van het feit dat er helemaal geen aanleiding is (IC-cijfers zijn stukken lager dan vorige maand) krijgen we straks ook toestanden dat je in de winkel bijvoorbeeld geen wenskaart of batterij mag meenemen omdat die artikelen ‘niet-essentieel’ zijn. Net alsof het corona-virus vanaf een hoek in de winkel bovenop je duikt als je per ongeluk een beterschapskaart uit het rek pakt!!

Wel denken steeds meer ondernemers er aan om voor de trein te springen (zieGS), maar dat is maar een kleine prijs te betalen om obese bejaarden een paar weken langer aan de beademing te kunnen houden. Gelukkig luistert Rutte beter naar Karin en andere domme mutsen op FaceBook dan naar de wetenschappers. Er zijn immers heel veel Karins en relatief maar weinig wetenschappers.
The End Times are wild
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:19:26 #2
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196748893
Wat is GS?
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:19:47 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196748900
Schijnt dat er inderdaad veel open is wat totaal onzinnig is. Denk aan Gall & Gall :')
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:19:59 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:21:02 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196748923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef RedFever007 het volgende:
Schijnt dat er inderdaad veel open is wat totaal onzinnig is. Denk aan Gall & Gall :')
Ze weten ook wel dat wanneer ze aan de drank komen ze echt een probleem hebben.
The End Times are wild
pi_196748937
quote:
Schijnt dat er inderdaad veel open is
Dit klopt.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:21:57 #7
491050 Scheepskok
pi_196748945
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze weten ook wel dat wanneer ze aan de drank komen ze echt een probleem hebben.
Heb je een bron van al je beweringen?
pi_196748956
Het was gewoon nog steeds best druk in de stad :{
Nieuw is niet altijd beter.
pi_196748973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:21 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Heb je een bron van al je beweringen?
Je snapt toch zeker ook wel wat hij hiermee bedoeld?
pi_196749006
quote:
Pardon?
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:26:06 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196749007
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Praktisch iedere winkel verkoopt wel iets eetbaars, medisch, diergerelateerd of iets wat te maken heeft met gezondheid. Dus kan bijna iedere winkel open.
The End Times are wild
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:32:37 #13
491050 Scheepskok
pi_196749091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:24 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Je snapt toch zeker ook wel wat hij hiermee bedoeld?
Ja natuurlijk wel, maar ik wil gewoon een onderbouwing zien van zijn tweede alinea.
pi_196749107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:32 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ja natuurlijk wel, maar ik wil gewoon een onderbouwing zien van zijn tweede alinea.
Blijkbaar snap je het dus niet.
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:35:00 #15
491050 Scheepskok
pi_196749121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Blijkbaar snap je het dus niet.
Ik denk dat jij het niet snapt. Iedereen kan maar wat roepen over Karin en weet ik veel.
pi_196749127
Wat is 'ie goed h die Rutte?
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:36:13 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196749136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:35 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het niet snapt. Iedereen kan maar wat roepen over Karin en weet ik veel.
Het is een topic op fok. Geen proefschrift.
The End Times are wild
pi_196749177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:35 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat is het punt dus helemaal niet. Maar als je het niet snapt dan zie je dat ook niet in natuurlijk.
pi_196749385
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:21 schreef Haags het volgende:

[..]

Dit klopt.
Deuren bijvoorbeeld :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196749437
Ik snap de discussie niet zo. De regel is nu: als je als winkel voornamelijk levensmiddelen of drogisterij-artikelen verkoopt kun je open blijven, anders sluiten.

Supermarkt: voornamelijk levensmiddelen en daarnaast ook wat non-food: open
Kruidvat, Etos: voornamelijk drogisterij en daarnaast ook wat speelgoed en andere zooi: open
Action, HEMA, etc.: voornamelijk non-food en daarnaast ook wat levensmiddelen: dicht

Als de HEMA aangeeft hun non-food gedeelte te sluiten en alleen levensmiddelen gaat verkopen heb ik daar persoonlijk geen bezwaar tegen, maar dat is nu niet wat er besloten is.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_196749579
In Belgie heeft de Action het klaar gekregen om weer open te mogen tijdens de winkelsluiting. Onder het motto levensmiddelen en verzorgingsartikelen. (shampoo e.d.)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_196749624
Dit wordt 'm dus:

https://nos.nl/artikel/23(...)ikelen-verkocht.html
quote:
Niet-essentile winkel mag open als die ten minste 30 procent essentile artikelen verkocht

Door de nieuwe lockdown die sinds vanochtend van kracht is mogen alleen essentile winkels open. Dat zijn winkels die producten verkopen die gelden als eerste levensbehoefte, zoals eten, drinken en medicijnen. De overheid heeft een lijst gepubliceerd van winkels die open mogen.

"Er blijft heel veel onduidelijk onder winkeliers", zegt Jan Meerman, directeur van winkeliersbranchevereniging INretail. "Wanneer ben je essentieel en wanneer niet?"

Op basis waarvan wordt bepaald of een winkel essentieel is?

In een Kamerbrief zegt het kabinet dat in principe de hoofdactiviteit van een winkel bepaalt of die open mag. Desgevraagd voegt het ministerie van Economische Zaken daaraan toe dat meer dan 70 procent van de omzet gehaald moet worden uit essentile producten of diensten. "Dan mag het hele filiaal open blijven", aldus het ministerie.

Wat als je essentile n niet-essentile spullen verkoopt?

Sommige winkels verkopen bijvoorbeeld eten (essentieel) en kleding (niet-essentieel). Een bekend voorbeeld is de HEMA, die - hoewel warenhuizen als niet-essentieel zijn bestempeld - toch de deuren opende.

Omroep Brabrant meldt dat de politie ingreep bij een HEMA-filiaal in Schijndel, toen duidelijk werd dat klanten ook lingerie en kantoorartikelen kochten. Na overleg mocht de winkel alleen nog baby-spullen, drogisterij-artikelen en etenswaren verkopen.

Het kabinet geeft de HEMA gelijk, tenminste als minimaal 30 procent van de omzet van een winkel uit essentile producten of diensten bestaat: "Bevat uw winkelfiliaal een (of meerdere) afdeling(en) gericht op de uitzonderingsgronden en wordt daarmee minstens 30% van de omzet verdiend? Dan mag dat deel van de winkel open blijven."

HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentile spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.

Toch wacht concurrent Action nog met openen totdat er meer duidelijkheid is vanuit de overheid. Een woordvoerder wijst erop dat er veel levensmiddelen in de schappen liggen: "Dat is meer dan de helft, denk bijvoorbeeld aan hondenbrokken, toiletpapier, frisdrank en shampoos."

Mag een essentile winkel ook niet-essentile dingen verkopen?

Ja, volgens de Kamerbrief van het kabinet mag dat. "In de regel is bepalend waar de betreffende plaats in hoofdzaak op is gericht: als dat de levensmiddelenbranche is, zoals een supermarkt of slager, dan valt een dergelijke winkel onder de uitzondering en kan deze geopend zijn. Dat laat onverlet dat in die supermarkt mogelijk ook in beperkte mate non-foodartikelen worden verkocht."

Er mogen dus in beperkte mate ook niet-essentile producten verkocht worden. Maar hoeveel dat 'in beperkte mate' dan precies is, daar laat het kabinet zich niet over uit. Het kabinet zegt er wel bij dat het assortiment aan niet-essentile producten niet plotseling mag worden uitgebreid.

Drogisterijketen Kruidvat liet al weten ook niet-drogisterijspullen te blijven verkopen: "Wij zijn hoofdzakelijk een drogisterij, dus wij mogen open", aldus een woordvoerder. "Ook niet-essentile zaken als make-up en cadeau-artikelen mogen wij blijven verkopen."

Kort gezegd komt het er dus op neer dat een niet-essentile winkel wel open mag om alleen maar essentile producten of diensten te verkopen, als die minstens 30 procent van de omzet uitmaakten voor de lockdown inging. En een essentile winkel mag dus meer, namelijk ook niet-essentile dingen verkopen, zij het in beperkte mate.

Mogen winkels afhaalsystemen aanbieden, vergelijkbaar met de horeca?

Nee, niet allemaal. Naast de horeca mogen alleen doe-het-zelfzaken een afhaalmogelijkheid aanbieden. Het zogeheten 'click-and-collect'-systeem waardoor mensen online kunnen bestellen en het aan de deur van een winkel kunnen ophalen, is niet toegestaan.

Volgens de overheid omdat de maatregelen bedoeld zijn om de contactmomenten en het aantal bewegingen van mensen te beperken. Ook langs de winkel gaan om spullen te retourneren is de komende weken niet mogelijk.
pi_196749712
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:03 schreef valentijn101 het volgende:
In Belgie heeft de Action het klaar gekregen om weer open te mogen tijdens de winkelsluiting. Onder het motto levensmiddelen en verzorgingsartikelen. (shampoo e.d.)
Een action essentieel vinden, dat kan alleen in Belgi...
pi_196749729
quote:
Eigenaar Wim Temmink van Temmink Gieters & Knakworsten heeft geen idee waar hij aan toe is

Veel winkeliers zijn in verwarring door de lockdown die vandaag is ingegaan. Wanneer ben je een essentile winkel en wanneer niet? En wat als je zowel levensmiddelen als andere producten verkoopt? Wij spraken eigenaar Wim Temmink van Temmink Gieters & Knakworsten in Ermelo.

“Ik heb geen idee waar ik aan toe ben”, zegt Wim als hij ons rondleidt. “Eigenlijk is het concept van mijn zaak niet zo heel ingewikkeld: ik verkoop gieters en ik verkoop knakworsten. Maar ben ik dan essentieel? Zeg het maar.”

In de hoop boetes te voorkomen, heeft Wim de gieters voorlopig afgedekt. “Mensen kunnen nu alleen even bij ons terecht voor knakworsten. Het lijkt me dat het zo mag, maar zeker weten doe ik het niet.”

Als het aan Wim ligt, gaat hij binnenkort ook de gieters weer verkopen. “Ja, alleen afhalen. Gieter to go. Als je bij de bouwmarkt een zaag mag bestellen, waarom dan bij mij geen gieter? Het komt op mij over alsof ze maar wat willekeurige dingen bij elkaar vegen in Den Haag en zeggen: dit is beleid. Als ondernemer vind ik dat onbegrijpelijk."
:D
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:14:32 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196749764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:12 schreef Tourniquet het volgende:

Gieter to go _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:25:47 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196750014
We kunnen echt niks in dit land h. :')
Graag op anoniem
pi_196750075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/totale-verwarring-bij-winkeliers

Wat een waanzin!!! Los van het feit dat er helemaal geen aanleiding is (IC-cijfers zijn stukken lager dan vorige maand)
Fake news

twitter

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 18:29:21 ]
pi_196750307
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik dacht even serieus dat het om een werkelijk bestaande concept-store ging, totdat ik de link naar de Speld zag. Ik twijfel nog of dit iets aan over mij zegt of over het niveau van het winkellandschap anno 2020.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196750419
Ze zouden alles moet sluiten. Ook de supermarkten. Allen slagers, bakkers, groenteboeren en melkboeren krijgen recht om te verkopen.
pi_196750600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:45 schreef nietzeuren het volgende:
Ze zouden alles moet sluiten. Ook de supermarkten. Allen slagers, bakkers, groenteboeren en melkboeren krijgen recht om te verkopen.
_O-

Gelukkig zit jij niet in den haag. Ben geen fan van rutte en zijn vriendjes, maar zelfs hun heb ik liever dan jij met zulke ideen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196750625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:25 schreef Twiitch het volgende:
We kunnen echt niks in dit land h. :')
Dat komt omdat de overheid ook zo lekker duidelijk en rechtlijnig is. Dan denken mensen zelf ook 'mjah, zal wel' en gaan ze de mazen in de wet zoeken.

Burgerlijke ongehoorzaamheid, prima eigenschap.
1947-2016
pi_196750683
Exit intelligente lockdown. Welkom schizofrene lockdown. :')
pi_196750694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:56 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap de discussie niet zo. De regel is nu: als je als winkel voornamelijk levensmiddelen of drogisterij-artikelen verkoopt kun je open blijven, anders sluiten.

Supermarkt: voornamelijk levensmiddelen en daarnaast ook wat non-food: open
Kruidvat, Etos: voornamelijk drogisterij en daarnaast ook wat speelgoed en andere zooi: open
Action, HEMA, etc.: voornamelijk non-food en daarnaast ook wat levensmiddelen: dicht

Als de HEMA aangeeft hun non-food gedeelte te sluiten en alleen levensmiddelen gaat verkopen heb ik daar persoonlijk geen bezwaar tegen, maar dat is nu niet wat er besloten is.
Ambtenaar mode: definieer voornamelijk.
1947-2016
pi_196750813
quote:
ze moeten wel, want coffeeshops ook open.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196751027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ze moeten wel, want coffeeshops ook open.
Nee hoor zijn dicht, alleen afhaalloket is geopend.
pi_196751081
Neem aan dat die lui die nu hun winkels toch opengooien niet in aanmerking komen voor een vergoeding.
Aangezien ze toch omzet draaien.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:16:26 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196751111
Ik blijf me hier over verbazen. In Duitsland zijn de regels ongeveer gelijk en iedereen snapt dat de Action en de bouwmarkt dicht zijn en de supermarkt open.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196751119
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:13 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Nee hoor zijn dicht, alleen afhaalloket is geopend.
gall en gall is toch ook afhaal
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196751185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Neem aan dat die lui die nu hun winkels toch opengooien niet in aanmerking komen voor een vergoeding.
Aangezien ze toch omzet draaien.
Ze gaan dat inderdaad naast de lijst met uitzonderingen leggen en daarna bijhouden op een eigen lijst die dan naar ministerie van economie en financin gestuurd worden om daar ergens onderin een la te belanden.
pi_196751234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

gall en gall is toch ook afhaal
Coffeeshop valt onder horeca en daar is afhalen geoorloofd. Slijter is een winkel, andere regels.
pi_196751292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:16 schreef Tinkepink het volgende:
Ik blijf me hier over verbazen. In Duitsland zijn de regels ongeveer gelijk en iedereen snapt dat de Action en de bouwmarkt dicht zijn en de supermarkt open.
Misschien omdat ze daar geen coffeeshops hebben?
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:34:33 #42
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_196751633
Ik vind het vooral triest dat mensen niet eens meer kunnen onderscheiden wat basisbehoeftes en luxebehoeftes zijn.
With love :*
pi_196751809
Na de gewone nazi en de taalnazi krijgen we nu dus de 'essentile winkel'-nazi. Ohh..dat is niet essentieel! Dat mag je niet verkopen! Krankzinnig gedoe
pi_196752081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..maar dat is maar een kleine prijs te betalen om obese bejaarden een paar weken langer aan de beademing te kunnen houden.

Dat is een minachting voor ouderen. De idiotie hiervan is ook dat corona iedereen kan treffen
Iedereen is lid van een risicogroep

quote:
Gelukkig luistert Rutte beter naar Karin en andere domme mutsen op FaceBook dan naar de wetenschappers. Er zijn immers heel veel Karins en relatief maar weinig wetenschappers.
Dat naar mutsen op facebook luisteren is een bezigheid van coronawappies. Rutte laat zich adviseren door een team van dokters, wetenschappers, mensen die al jaren epidemien en virussen onderzoeken.
Dat doen heel veel verstandige bestuurders overal ter wereld . Trump niet..

Wat betreft de redenen om de politiek te adviseren een strenge lockdown in te stellen:
quote:
In een week tijd zijn er 58.412 nieuwe positieve testen bij het RIVM gemeld. Een week daarvoor waren dat er 43.103. Dat is een toename van 36 procent.

Maar in werkelijkheid ligt het aantal besmettingen deze week nog hoger. Door problemen met het computerprogramma HPZone bij de GGD zijn er zondag (9907), maandag (8489) en vandaag (6682) minder positieve testen gemeld, laat de GGD weten aan de NOS
https://nos.nl/artikel/23(...)cent-toegenomen.html
Men vreest dus eind volgende week een piek in ziekenhuisopnames, ic-opnames en doden.
Dat is nu al te zien aan de toegenomen besmettingen

[ Bericht 14% gewijzigd door Bluesdude op 15-12-2020 21:07:40 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:52:10 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196752083
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:34 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind het vooral triest dat mensen niet eens meer kunnen onderscheiden wat basisbehoeftes en luxebehoeftes zijn.
Dat kan niemand. Want iedereen preekt voor eigen parochie. Zijn condooms een eerste levensbehoefte? En make-up? Sommige mensen zullen beweren van wel, anderen niet. Batterijen? En als je die nodig hebt voor je hoorapparaat?
The End Times are wild
pi_196753362
quote:
Het probleem is in Nederland dat iedereen gewoon doorgaat met zeuren en zuigen,de uiterste grenzen opzoeken en daar over heen gaan en dat er vervolgens niet of nauwelijks wordt gehandhaafd en gestraft.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_196753494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het probleem is in Nederland dat iedereen gewoon doorgaat met zeuren en zuigen,de uiterste grenzen opzoeken en daar over heen gaan en dat er vervolgens niet of nauwelijks wordt gehandhaafd en gestraft.
De volksopruiers doen graag muiten, en de slachtoffers van die volksopruiers zijn altijd de arme klanten.
pi_196753545
Is een regering eigenlijk essentieel? In Belgi hebben ze er ik-weet-niet-hoe-lang geen gehad en toch bestaat dat land nog steeds.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196755374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Is een regering eigenlijk essentieel? In Belgi hebben ze er ik-weet-niet-hoe-lang geen gehad en toch bestaat dat land nog steeds.
Goede vraag.

Vaak denk ik, Wat had het beter (VEEL BETER) gegaan zonder invloed van de regenten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 15-12-2020 22:30:26 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196755688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kan niemand. Want iedereen preekt voor eigen parochie. Zijn condooms een eerste levensbehoefte? En make-up? Sommige mensen zullen beweren van wel, anderen niet. Batterijen? En als je die nodig hebt voor je hoorapparaat?
Condooms, batterijen en ook de Mring after pil kunnen gewoon direct besteld worden, is brievenbuspost.

Dus niet urgent.
pi_196755725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Condooms, batterijen en ook de Mring after pil kunnen gewoon direct besteld worden, is brievenbuspost.

Dus niet urgent.
Dat wordt dan een one-two weeks afterpill met de huidige post dan.
.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:51:11 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196755939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Mring after pil
Lijkt me vrij essentieel. Nadat ik In Babylon in een ruk had uitgelezen er voor de zekerheid maar een paar oxazepam tegenaan gegooid, denk dat ik het anders niet had overleefd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196756068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat wordt dan een one-two weeks afterpill met de huidige post dan.
Ik heb alles wat ik besteld had op tijd binnen, die pil is trouwens ook te halen bij de apotheek.

Condooms liggen zelfs bij de tankstations en supermarkten.

Die oorbatterijen zijn te halen bij de gehoorspeciaalzaken.
pi_196756399
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 23:14:00 ]
pi_196756631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:13 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
Wat is volgens jou de reden van de lockdown?
pi_196756772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Zodat Rutte en De Jonge ongestoord het bloed van kinderen kunnen drinken in een lege ikea natuurlijk, DENK NA!!
  woensdag 16 december 2020 @ 06:19:44 #57
491050 Scheepskok
pi_196757842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sorry. Dit heeft direct met mijn werk te maken. Daarom reageer ik zo. Ik weet waar je het over hebt. Ik ben daar direct bij betrokken. Dus ik heb redenen om te reageren.
pi_196758099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zodat Rutte en De Jonge ongestoord het bloed van kinderen kunnen drinken in een lege ikea natuurlijk, DENK NA!!
Je hoeft geen complotgek te zijn om te beseffen dat er wat er gebeurt, gehandeld en gepresenteerd wordt niet klopt. Of wil je iedereen die een beetje of veel kritiek heeft op de overheid wegzetten als een complotgek, want dan spoor je zelf niet. Veel enger dan de complotgekken zijn de mensen die blindelings de overheid geloven en op alles amen zeggen.
pi_196758100
quote:
Bij de vorige lockdown in Maart/April gingen de bouwmarkten in Duitsland anders rap weer open na 2 weken
Want de politici hadden wel door dat de bouwmarkten sluiten toch al te dol was...
pi_196758148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat je je als een Trump kunt gedragen.
  woensdag 16 december 2020 @ 07:59:50 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758250
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij de vorige lockdown in Maart/April gingen de bouwmarkten in Duitsland anders rap weer open na 2 weken
Want de politici hadden wel door dat de bouwmarkten sluiten toch al te dol was...
Bouwmarkten sluiten is ook te zot voor woorden.
Al is het afhaalsysteem wel een mooie compromis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196758742
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nice! Rutte krijgt ons er niet onder!
  woensdag 16 december 2020 @ 09:14:42 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196758892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:27 schreef EenheidV het volgende:

[..]

Je hoeft geen complotgek te zijn om te beseffen dat er wat er gebeurt, gehandeld en gepresenteerd wordt niet klopt. Of wil je iedereen die een beetje of veel kritiek heeft op de overheid wegzetten als een complotgek, want dan spoor je zelf niet. Veel enger dan de complotgekken zijn de mensen die blindelings de overheid geloven en op alles amen zeggen.
:')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196759022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:27 schreef EenheidV het volgende:

[..]

Nou ja, die lock down had veel eerder moeten plaats vinden.(Bij de eerste golf). Maar goed, ik ben er wel om praktische redenen klaar mee. Nog niet zozeer die lock-down maar die mondkapjes waarbij je als brildrager steeds je bril af moet zetten omdat je bril beslaat. Zeker nu in deze periode als ik buiten werkzaamheden moet verrichten. En dan te bedenken dat diverse onderzoeken aantonen dat ze niet helpen.
pi_196759244
quote:
Hier snappen we het eigenlijk ook wel maar we zijn eigenwijs en een bouwmarkt die niet wil sluiten zegt dan 'Ja maar, wij hebben toch ook snickers bij de kassa liggen? De regels zijn wel erg onduidelijk hoor!'.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196759375
400 actions open...

Ongelofelijk wat een egotripperij.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:33:02 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196759951
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
400 actions open...

Ongelofelijk wat een egotripperij.
En toch ga ik vanmiddag even snel, voordat ze straks alsnog moeten sluiten.
Vast dat dat een hele hoop andere mensen ook denken. :')
pi_196759988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En toch ga ik vanmiddag even snel, voordat ze straks alsnog moeten sluiten.
Vast dat dat een hele hoop andere mensen ook denken. :')
Om wat te halen? Ze verkopen nu alleen wat levensmiddelen en drogisterij-artikelen. Hebben zij iets wat niet bij een supermarkt of drogist ligt?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:37:19 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196760015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Om wat te halen? Ze verkopen nu alleen wat levensmiddelen en drogisterij-artikelen. Hebben zij iets wat niet bij een supermarkt of drogist ligt?
Ja, ik wil ergens voor kijken wat online bij Kruidvat en Bol uitverkocht was inderdaad.

Want dat is overigens wel een beetje het probleem wat ik nu vaker heb.
Wat ik wil is uitverkocht online, dat doe ik namelijk lockdown of niet sowieso liever /lui
  woensdag 16 december 2020 @ 10:38:05 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196760025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een action essentieel vinden, dat kan alleen in Belgi...
Blijkbaar ook in Nederland? Ik zou als winkel ook wat shampoo en dergelijke toevoegen aan mijn assortiment en ik mag weer open?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196760121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Blijkbaar ook in Nederland? Ik zou als winkel ook wat shampoo en dergelijke toevoegen aan mijn assortiment en ik mag weer open?
Nee, want je omzet moet (voor de sluiting) minimaal al uit 30% van die "essentile" producten bestaan en je mag de andere producten dan niet verkopen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:51:13 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196760243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, want je omzet moet (voor de sluiting) minimaal al uit 30% van die "essentile" producten bestaan en je mag de andere producten dan niet verkopen.
Dus alle winkels stappen voor hun omzet over op 30% essentile producten en het probleem is opgelost. :') Duidelijk is wel geld is wat telt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196760277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus alle winkels stappen voor hun omzet over op 30% essentile producten en het probleem is opgelost. :')
Nee, want je moest die omzet voorheen ook al draaien. Je mag dus niet opeens je assortiment wijzigen.

https://nos.nl/artikel/23(...)ikelen-verkocht.html

quote:
HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentile spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:54:37 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196760318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:52 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, want je moest die omzet voorheen ook al draaien. Je mag dus niet opeens je assortiment wijzigen.
In elk geval is duidelijk dat de grote winkelketens er beter van af komen dan de kleine ondernemers.
pi_196760395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is duidelijk dat de grote winkelketens er beter van af komen dan de kleine ondernemers.
Wel respect voor Intratuin, die breken massaal die kerstshows af, bomen worden gedoneerd aan instellingen en nieuwe voorraad kerstbomen aan de dierentuinen.
pi_196760397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja en dat is nu precies de kritiek van de oppositie.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:00:39 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196760427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
En daar zien we ook het resultaat van.
Stef Blok zou bijna beweren dat het een failed state is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196760886
pi_196762214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Damage control. Simpel.
pi_196762279
De directie van deze ketens moet zich kapot schamen..

Deze directies maken eens te meer overduidelijk dat je streng moet zijn en moet handhaven, omdat je geen verantwoord gedrag kan verwachten op eigen initiatief.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 12:41:23 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196762322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Toch doen ze het beter dan Nederland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 16 december 2020 @ 12:54:25 #82
165264 Puzzie
Kreng de la crme
pi_196762564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Na de gewone nazi en de taalnazi krijgen we nu dus de 'essentile winkel'-nazi. Ohh..dat is niet essentieel! Dat mag je niet verkopen! Krankzinnig gedoe
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 16 december 2020 @ 13:06:27 #83
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_196762829
Had al deze 'creativiteit' ook de kop opgestoken als de overheid keiharde garanties zou geven over het schadeloos stellen van alle bedrijven (huur, g/w/l, salaris personeel)? :?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 16 december 2020 @ 13:06:58 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196762844
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Mr.J het volgende:
Had al deze 'creativiteit' ook de kop opgestoken als de overheid keiharde garanties zou geven over het schadeloos stellen van alle bedrijven (huur, g/w/l, salaris personeel)? :?
Stuk minder denk ik. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196763859
Zeeman, Blokker en Big Bazaar nemen afstand van de houding van de Action en Hema.

Blokker gaat een express bezorgservice opzetten voor snelle levering van hun goederen. Zo kan het natuurlijk ook.
pi_196764017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Even in bold gezet, dit namelijk is precies wat er aan de hand is.
-
pi_196764116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef quo_ het volgende:

[..]

Even in bold gezet, dit namelijk is precies wat er aan de hand is.
Gelukkig pleurt ook Hema zijn deuren dicht.

https://www.telegraaf.nl/(...)nderdag-alle-winkels
pi_196764197
Het lijkt opgelost:

quote:
De regels voor 'essentile' winkels worden aangescherpt. Alleen winkels die in hoofdzaak levensmiddelen, drogisterijartikelen en diervoeding kopen, mogen open blijven, heeft het kabinet bekendgemaakt.

"In hoofdzaak" betekent dat de winkels meer dan 70 procent van hun omzet uit die producten halen. Die 70 procent is gebaseerd op de situatie van voor de lockdown. Daarbij wordt gekeken naar een concrete vestiging of filiaal, niet om een keten of concern. Binnen een bedrijf kunnen dus verschillen ontstaan tussen filialen.

Eerst wilde het kabinet het ook mogelijk maken dat winkels die meer dan 30 procent van hun omzet uit essentile producten haalden "voor dat deel" open mochten blijven. Winkelketens als de Action en de Wibra waren van plan daar van gebruik te maken. Maar die uitzonderingsregel vervalt nu.

Minister Grapperhaus zei in een toelichting op het besluit dat hij geen namen wil noemen. "Maar als je voor de helft jurken en broeken verkoopt en voor de andere helft worsten, dan mag je niet open." Het was duidelijk dat hij daarmee doelde op de HEMA.
https://nos.nl/artikel/23(...)ls-aangescherpt.html
-
  woensdag 16 december 2020 @ 14:01:49 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196764246
quote:
Die quote van Ferd _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196765253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Zeeman, Blokker en Big Bazaar nemen afstand van de houding van de Action en Hema.

Blokker gaat een express bezorgservice opzetten voor snelle levering van hun goederen. Zo kan het natuurlijk ook.
^O^
pi_196768986
Het is belachelijk dat de Hema open mag blijven
pi_196769022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef rutger05 het volgende:

Deze directies maken eens te meer overduidelijk dat je streng moet zijn en moet handhaven, omdat je geen verantwoord gedrag kan verwachten op eigen initiatief.
Je komt niet in de directie van zo'n bedrijf wanneer je last hebt van schaamte.
pi_196769033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef rutger05 het volgende:

Ja vreselijk dat ze hun bedrijf draaiende willen houden

Als de overheid zo'n ingrijpend besluit neemt moeten ze gewoon vooraf duidelijkheid geven
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196769254
Zo nu de kruidvat en trekpleister nog want de halen echt geen 70% van hun omzet uit drogisterij artikelen zoals genoemd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 16 december 2020 @ 17:53:38 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196769300
quote:
Grapperhaus _O_ _O_ _O_
pi_196771317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Mijn Belgische collega's zien er niet bepaald als uitgemergelde vluchtelingen uit, dus dat resultaat valt wel mee.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')