It's a wonderful life heb ik werkelijk nog nooit gezien en dat vind ik best wel beschamend van mezelf om eerlijk te zijnquote:
Haha. Die heb ik vorig jaar voor het eerst gekeken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:32 schreef Danny het volgende:
[..]
It's a wonderful life heb ik werkelijk nog nooit gezien en dat vind ik best wel beschamend van mezelf om eerlijk te zijn
Ik zet 'm voor dit jaar op mijn lijstje in ieder geval. Wordt wel een keer tijd
Die Hard zit er voor dit jaar alweer op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:32 schreef Breuls het volgende:
Die Hard en Elf, sowieso.
Verder vind ik Home Alone 1&2 eens in de zoveel jaar wel grappig.
En soms zoek ik iets randoms met kerstsfeer, gewoon voor de feels.
Wel leuke afwisseling voor de vaste prikquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:32 schreef Danny het volgende:
[..]
It's a wonderful life heb ik werkelijk nog nooit gezien en dat vind ik best wel beschamend van mezelf om eerlijk te zijn
Ik zet 'm voor dit jaar op mijn lijstje in ieder geval. Wordt wel een keer tijd
De moeite waard? Ik heb nooit moeite met oude films omdat ik ze qua acteerwerk, verhalen, situaties e.d. prima in de tijdsgeest kan plaatsen dus dat zal het probleem niet zijnquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Haha. Die heb ik vorig jaar voor het eerst gekeken.
Die vond ik in de bios wel leuk. Had het idee dat het een klassieker a la Gremlins kon worden, maar ben later niet meer naar de film teruggekeerd om die theorie te testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Die Hard zit er voor dit jaar alweer op.
Heb dit jaar voor nu al Krampus gekeken, maar die viel enorm tegen, zowel als comedy als als horror
Die heb ik dit jaar voor het eerst gezien. Begonnen met the Hobbit en daarna de LotR films en dan meteen van allemaal de langste versie die ik kon vinden. Erg goed wel, nadat ik eerder halverwege deel 1 afhaakte vanwege te saaiquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:34 schreef Viv het volgende:
Voor mij is de kerstperiode verbonden aan de The Lord of the Rings-trilogie, omdat de release van ieder deel in december was.![]()
[ afbeelding ]
Haha. Deel 1, want dat is het origineel. Maar je hebt gelijk, deel 2 heeft ook een leuk kerstsfeertje.quote:
Ja, de moeite waard. Al is het maar om te weten waar iedereen het steeds over heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
De moeite waard? Ik heb nooit moeite met oude films omdat ik ze qua acteerwerk, verhalen, situaties e.d. prima in de tijdsgeest kan plaatsen dus dat zal het probleem niet zijn
Waarom zou je alleen deel 2 kijken?quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarom zou je alleen deel 2 kijken?
Deel 1 is dan logische, maar voor dit jaar staat deel 2 hier iig ook nog op de lijst. De rest vond ik niet denderend.
oh ja, deel 1 is ook rond kerstavond. nakatomi plaza.... oei... dat was ook zo....quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:36 schreef Breuls het volgende:
[..]
Haha. Deel 1, want dat is het origineel. Maar je hebt gelijk, deel 2 heeft ook een leuk kerstsfeertje.
Toen het derde deel uitkwam hebben @Kyran en ik alle delen achter elkaar gezien in de bioscoop in een filmmarathon. Daar hebben we nu de attention span niet meer voor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Die heb ik dit jaar voor het eerst gezien. Begonnen met the Hobbit en daarna de LotR films en dan meteen van allemaal de langste versie die ik kon vinden. Erg goed wel, nadat ik eerder halverwege deel 1 afhaakte vanwege te saai
Now I have a machine gun. Ho ho ho!quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
oh ja, deel 1 is ook rond kerstavond. nakatomi plaza.... oei... dat was ook zo....
nu moet ik dus deel 1 en 2 kijken
Ja, we kijken ook elk jaar een versie van A Christmas Carol (soms meer dan 1). Vorig jaar de nieuwe miniserie van A Christmas Carol gezien en die was erg goed. Meest populair hier is de musicalversiequote:Op dinsdag 15 december 2020 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
Home Alone 1 en 2, Scrooged & A Christmas Carol, of de variant uit 1984 of die uit 1999.
Die versie ken ik niet, maar de enige 2 films waar ik écht voor ga zitten zijn Home Alone 1 en 2. Die films zijn toch een gigantisch stuk nostalgie, en ik krijg er gewoon een prettig gevoel van die films te kijken (maar ik kijk ze ook echt alleen met Kerst).quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, we kijken ook elk jaar een versie van A Christmas Carol (soms meer dan 1). Vorig jaar de nieuwe miniserie van A Christmas Carol gezien en die was erg goed. Meest populair hier is de musicalversie
A Christmas Carol (TV Movie 2004) - IMDb
Maar Scrooged is ook altijd erg leuk
Deze vorig jaar gezien en die was ERG de moeite waard. Ook weer horrorcomedy:quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:46 schreef iamredleader het volgende:
Leuk topic!
Ik heb wel een suggestie:
Santa's Slay (2005) - IMDb
Paar jaar geleden op tweede kerstdag gekeken, heerlijk vermaak
Mix tussen humor en horror.
Home Alone 1 en 2 zijn inderdaad ook elk jaar weer leuk (hoewel we nog weleens een jaartje over willen slaan).quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die versie ken ik niet, maar de enige 2 films waar ik écht voor ga zitten zijn Home Alone 1 en 2. Die films zijn toch een gigantisch stuk nostalgie, en ik krijg er gewoon een prettig gevoel van die films te kijken (maar ik kijk ze ook echt alleen met Kerst).
Oeee goeie!quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:51 schreef Fok-it het volgende:
En als Die Hard genoemd wordt als kerstfilm dan Edward Scissorhands natuurlijk ook
Eensquote:
Hmm ja, ik heb weleens een bollywoodfilm geprobeerd, maar ik kom daar echt niet doorheen om een of andere reden. Wat vreemd is want japans, chinees, koreaans, russisch, zweeds etc heb ik helemaal geen moeite mee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:06 schreef leeell het volgende:
Persoonlijk voor mij ook
https://www.imdb.com/title/tt0112870/
Dit is de bollywood film der bollywood films. Als je deze niks vindt hoef je niet verder te zoeken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Hmm ja, ik heb weleens een bollywoodfilm geprobeerd, maar ik kom daar echt niet doorheen om een of andere reden. Wat vreemd is want japans, chinees, koreaans, russisch, zweeds etc heb ik helemaal geen moeite mee.
Elf is inderdaad ook leuk. Christmas with the Kranks ook trouwens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef KillerBee4ever het volgende:
Naast de bekende Home Alone 1 en 2 (die wij ook elk jaar traditie getrouw kijken), is ook National Lampoon's Christmas Vacation (met Chevy Chase) een leukerd om te kijken in de kerstperiode.
En kan er niets aan doen, maar Elf (met Will Ferrell) heeft ook wel wat
Ik vind die laatste categorie doorgaans ook leuker, maar persoonlijk kijk ik echt alles. Belangrijkste vind ik altijd dat ik me vermaak.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:17 schreef Karina het volgende:
Kerstfilms vind ik niks aan, tenminste, niet die met de Kerstman of met verliefde stelletjes die kerst vieren of zo.
Gremlins vind ik altijd wel een topshow om terug te kijken.
The sound of music is geweldig (op de laatste 20 ofzo min na). Keer of dertig gezien inmiddels. Goeie. Misschien dit jaar weer eens kijkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:05 schreef TLC het volgende:
The Snowman, Als je begrijpt wat ik bedoel (wat vroeger steeds elk jaar op Niieuwjaarsdag werd uitgezonden) en zelf heb ik ook n zwak voor The Sound of Music![]()
![]()
Die isquote:
Ja! Trading places idd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:22 schreef Lone_Gunman het volgende:
LOTR, HP, Gremlins, Home Alone, en natuurlijk
Daar had ik nog nooit van gehoord. Eens kijken of die te vinden isquote:Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef ok01 het volgende:
Ik kijk elk jaar Fred Claus, over de broer van Santa Claus. Ontzettende slechte film verder, maar ik heb een rare zwak voor Vince Vaughn die er in speelt.
Wordt vanavond uitgezonden op net 5quote:Op woensdag 16 december 2020 13:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar had ik nog nooit van gehoord. Eens kijken of die te vinden is
Hij staat op primevideo, mocht je dat hebben:quote:Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef Kanaroe het volgende:
Als ie ergens uitgezonden word, en dit mag ook hoogzomer zijn btw., moet ik Love Actually zien. Raak er niet op uitgekeken
Kijk ik ook elk jaarquote:Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef Kanaroe het volgende:
Als ie ergens uitgezonden word, en dit mag ook hoogzomer zijn btw., moet ik Love Actually zien. Raak er niet op uitgekeken
https://www.primevideo.com/quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef Kanaroe het volgende:
Heb ik niet, maar ik ga er van uit dat ie een dezer dagen wel weer voorbij komt op tv. Dank voor de link, zal me er eens in verdiepen
Oké, bedankt voor de tipquote:Op woensdag 16 december 2020 16:08 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.primevideo.com/
30 dagen gratis proefperiode (niet vergeten direct weer op te zeggen, dan kost het je niks)
Weet niet of hij op tv kan komen als hij ook op een van de streamingdiensten staat. Vaak zijn dat exclusieve deals.
Nope, alleen de eerste twee.quote:Op donderdag 17 december 2020 06:32 schreef Danny het volgende:
Kan me de overige Die Hards nauwelijks herinneren (die waren volgens mij niet zo heel geweldig). Die spelen zich toch totaal niet met of rond kerst af?
En Star Warsquote:Op donderdag 17 december 2020 07:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nope, alleen de eerste twee.
Van de drie. De drie die er zijn. De enige drie. Die Hard is een trilogie. Net als Indiana Jones.
Dat was een heel goed idee van je. Gisteren maar weer eens bekekenquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:39 schreef Breuls het volgende:
Oe, misschien pak ik dit jaar Muppets Christmas Carol er weer bij.
Da's meer een halloweenfilm toch?quote:
The Polar Express kijken wij hier ook eens in de zoveel tijd.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ook wel een noemenswaardige imho: The P olar Express![]()
![]()
(staat momenteel op Netflix)
@:Danny: het woord 'Polar' (maar dan zonder aanhalingstekens) wordt niet geaccepteerd, is toch geen schunnig woord, toch?, heb er maar een spatie tussen gezet
![]()
Aha, nu zie ik 't inderdaadquote:Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef Danny het volgende:
The Polar Express kijken wij hier ook eens in de zoveel tijd.
'polar' werkt overigens gewoon. Het is alleen tevens een merk en daarvan wordt een affilliatelinkje gemaakt. Je adblocker zorgt er alleen voor dat die wordt verborgen blijkbaar. Dat maakt dat je adblocker ervoor zorgt dat je wel vaker dingen zult missen overigens, omdat meer dingen een linkje maken.
Vanavond lekker Love Actually kijken op net5quote:Op woensdag 16 december 2020 16:08 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.primevideo.com/
30 dagen gratis proefperiode (niet vergeten direct weer op te zeggen, dan kost het je niks)
Weet niet of hij op tv kan komen als hij ook op een van de streamingdiensten staat. Vaak zijn dat exclusieve deals.
Gistermiddag voor het eerst gekeken en me er uitstekend mee vermaaktquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Vanavond lekker Love Actually kijken op net5
quote:
Die kijk ik altijd op 2 februari.quote:
Nou, deze films heb ik alle vier gekeken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:32 schreef Breuls het volgende:
Die Hard en Elf, sowieso.
Verder vind ik Home Alone 1&2 eens in de zoveel jaar wel grappig.
En soms zoek ik iets randoms met kerstsfeer, gewoon voor de feels.
Daarnaast heb ik na 17 jaar eindelijk ook eens Love Actually gekeken en die vond ik dus helemaal niet tegenvallen. Hele fijne combinatie van verhaallijnen en echte Christmas spirit. Het verhaal van Keira Knightley en Andrew Lincoln is misschien wat slecht verouderd, maar vond het nog steeds wel een beetje mooi.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:39 schreef Breuls het volgende:
Oe, misschien pak ik dit jaar Muppets Christmas Carol er weer bij.
Was ook best een aardige film.quote:Op dinsdag 29 december 2020 05:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Voor degenen die helemaal weg zijn van alle 'Christmas carol' films, hier een leuk inkijkje hoe dit verhaal tot stand is gekomen.
The Man Who Invented Christmas (2017) - IMDb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |