quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:52 schreef twist02 het volgende:
Crosspost uit het peutertopic:
[..]
Onze Minion nam het vrrij goed op vanmorgen vond ik, maar vermoed dat het echte besef nog moet komen eigenlijk
Vind het vooral zo sneu dat ze het kerstdiner op school mistin 'the bigger picture' stelt dat natuurlijk weinig voor, maar vorig jaar was ze ziek (moesten we 'r de dag zelf ophalen van school) en nu verheugde ze zich er echt op; d'r jurk hangt al 2 weken klaar en ze had zelfs al bijpassende nagellak uitgezocht
Verder ben ik vooral blij dat we qua school niet zoveel 'hoeven', in de zin dat we niet bang hoeven te zijn dat ze echt stof mist ofzo. Dat lijkt me in de hogere jaren toch echt wel lastig, dat ze echt aan de bak moeten thuis.
Dikkevoor iedereen die het kan gebruiken!
+1 op de dino-kersttruiquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
De vorige lockdown bleef de klas van Sjaak open, maar nu is hij van school gewisseld en gaat de school dus wel dicht. Voor ons is het de eerste keer dat we mogen gaan puzzelen.
Toen ik Sjaak vertelde dat de school dicht gaat, kwam er een heel enthousiast “YES!!!!” uit zijn mond. Het bericht dat zwemles niet doorgaat, werd net zo ontvangen. Hij is vanmorgen in zijn dino-kersttrui naar school gegaan en vindt het wel prima dat de kerstviering morgenavond niet doorgaat.
Nu scheelt het natuurlijk wel heel veel dat we niet bang hoeven te zijn dat hij cognitief gaat achterlopen ofzo. Ik snap de zorgen van @:Miezziej echt wel, voor zulke dingen (en voor andere zaken) is school hartstikke belangrijk. Die 3 dagen tot de kerstvakantie zijn dan nog wel te overzien, maar wie weet hoe lang het daarna gaat duren.
Nee, 1 of ander onbekend merk. Maar wel super leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:40 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
+1 op de dino-kersttrui
+2 eigenlijk, want Kevin heeft er ook één
Van M&S?
Willem is ook niet rouwig dat ie niet naar school hoeft een tijdje. Hier wordt het weer eventjes puzzelen vandaag
Haha, onze Minion was ook al gelukkig toen ze de werkboekjes zag jaquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo blij als Sjaak was dat hij niet naar school hoefde, zo blij dat hij was toen al zijn schoolboeken mee naar huis kwamen en hij ze allemaal kon laten zien. Hij heeft meteen in 1 werkboek zitten werken, maakte 9 bladzijdes na het avondeten. Net zag ik een mailtje van de juf, dat we dat werkboek pas vanaf januari mogen gaan gebruiken. Oeps... Voor nu zijn er werkbladen die Sjaak mag doen.
Aan de andere kant was het dringende advies al sinds september of zo om thuis te werken tenzij het écht niet anders kan. En veel te weinig mensen gaven daar gehoor aan, de wegen waren weer bijna net zo druk als in 2019. Wie niet horen wil..quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:29 schreef twist02 het volgende:
Maar over de rug van kinderen van 0-12 proberen thuiswerken af te dwingen gaat me wel echt te ver...
Oh maar dat is echt heel stom. Wat is het geworden?quote:Op woensdag 16 december 2020 06:56 schreef Mariposas het volgende:
Bizar he Quoi? Een paar dagen geleden had je het nog over je twijfels om een dag extra opvang af te nemen. En nu is er niets. Moeilijk voor kinderen ook hoor, deze plotselinge wijziging. Mijn oudste was heel verdrietig dat het kerstdiner niet doorging, hij snapt er niets van. En wij hebben een beroep gedaan op de noodopvang, maar we hebben daar nog steeds niets over gehoord. Ik kon hem gisteravond (en vandaag nog steeds niet) niets vertellen over wat er vandaag gaat gebeuren.
Ja, dat motto heb ik vanaf het begin af aan al gehad. Die lockdown vind ik meer dan prima ook, ook al wordt iedereen die zich wél aan de maatregelen hield, daarmee ook genaaid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het dringende advies al sinds september of zo om thuis te werken tenzij het écht niet anders kan. En veel te weinig mensen gaven daar gehoor aan, de wegen waren weer bijna net zo druk als in 2019. Wie niet horen wil..
Ja... de mensen (en werkgevers) die zich niet aan de regels hielden en wel op kantoor werkten, zullen dat gewoon blijven doen. Dus je straft vooral de mensen die toch al thuis werkten en dat nu dus met kinderen moeten gaan doen. Ze hadden beter de werkgevers kunnen pakken (d.w.z. thuiswerken verplichten) dan de ouders en daarmee de kinderen. En al die grote ketens die nu open gaan, helpen ook niet mee het draagvlak te vergroten...quote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat motto heb ik vanaf het begin af aan al gehad. Die lockdown vind ik meer dan prima ook, ook al wordt iedereen die zij wél aan de maatregelen hield, daarmee ook genaaid.
Maar bij mij op kantoor zijn het de ouders die braaf thuiswerken. Ik ben sinds maart 1x op kantoor geweest, verder werk ik 4 dagen p.w. vanuit huis. Het zijn de alleenstaanden die 5 dagen p.w. op kantoor zitten 'want anders is het zo stil'. En die blijven dat dus gewoon doen nu.
En als ik dan nu hoor dat de HEMA, Action en Intratuin gewoon open mogen blijven, dan gaan mijn nekharen wel even overeind staan ja
Nu naai je dus niet de volwassenen, maar doe je het over de rug van kinderen
Ja precies dat dus!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:23 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja... de mensen (en werkgevers) die zich niet aan de regels hielden en wel op kantoor werkten, zullen dat gewoon blijven doen. Dus je straft vooral de mensen die toch al thuis werkten en dat nu dus met kinderen moeten gaan doen. Ze hadden beter de werkgevers kunnen pakken (d.w.z. thuiswerken verplichten) dan de ouders en daarmee de kinderen. En al die grote ketens die nu open gaan, helpen ook niet mee het draagvlak te vergroten...
Aah, wat ontzettend tof!quote:Op woensdag 16 december 2020 22:38 schreef Quoi het volgende:
Ik voel helemaal met je mee @:twist02
Je kon me trouwens wegdragen vanavond. De juf van Max plaatste om 19:00 uur vanavond een filmpje via de WA groep van de klas, waarin ze even vroeg hoe het met iedereen ging en een welterusten verhaaltje voorlasMax was helemaal in de gloria en ging met een grote lach op zijn gezicht slapen. Schot in de roos, juf!
Wat liev dit.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:38 schreef Quoi het volgende:
Je kon me trouwens wegdragen vanavond. De juf van Max plaatste om 19:00 uur vanavond een filmpje via de WA groep van de klas, waarin ze even vroeg hoe het met iedereen ging en een welterusten verhaaltje voorlasMax was helemaal in de gloria en ging met een grote lach op zijn gezicht slapen. Schot in de roos, juf!
Jullie gaan echt nog voor de volle bingo-kaart zo voor het eind van dit jaar, of niet?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:04 schreef Nazil het volgende:
Jongens, het feest is compleetmijn vader heeft corona. Weinig klachten, maar nog wel bij in de buurt geweest vorige week. Mijn moeder heeft de uitslag nog niet maar die had meer klachten en daarbij ben ik nog dichter in de buurt geweest. Dus ik ga een testje doen als die ook positief is.
ze had vanaf afgelopen dinsdag klachten en de zondag ervoor heb ik ze niet gezien. Ik ben wel heel blij dat ik l donderdag niet daarheen heb laten gaan en zo gehamerd heb op die test.
MN moeder is ook positief. Dus ja dat gaan wij inderdaad. Ik hang nu al 20 minuten aan de lijn met de ggd of ik nou in quarantaine moet of nietquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Jullie gaan echt nog voor de volle bingo-kaart zo voor het eind van dit jaar, of niet?
Shitquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:41 schreef Nazil het volgende:
[..]
MN moeder is ook positief. Dus ja dat gaan wij inderdaad. Ik hang nu al 20 minuten aan de lijn met de ggd of ik nou in quarantaine moet of niet
O blughh!quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:41 schreef Nazil het volgende:
[..]
MN moeder is ook positief. Dus ja dat gaan wij inderdaad. Ik hang nu al 20 minuten aan de lijn met de ggd of ik nou in quarantaine moet of niet
Mijn vader is heel licht verkouden en mijn moeder had wat koorts en pijn maar met paracetamol prima te doen. Hopelijk blijft dat zo.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
O blughh!
Ik heb dit ook met mijn moeder gehad, die vorige maand positief testte (en overigens met een collega). Ik heb toen snel een test gedaan en 5 dagen erna nog eentje (allen negatief). Ik hoop dat er niemand erg ziek wordt, dat blijft het belangrijkste. Sterkte!
Ja eerste kerstdag, die cadeaus bewaren we wel evenquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat naar Nazil. Hopelijk kun je snel testen en is het negatief. Wel extra fijn dat je dan vast gehouden hebt aan laten testen bij je moeder! Hopelijk voelen ze zich snel weer helemaal fit! Hadden jullie ook kerstplannen samen?
Ja hčquote:Op maandag 21 december 2020 20:54 schreef Quoi het volgende:
Hey @:Nazil, weet je al meer?
Ik werk dus gewoon en mijn vriend is vrij. Ik ben alleen maar appgroepjes aan het overdragen aan mijn vriend. Die sociale agenda van Max is echtVandaag kwam er een vriendje spelen en dat was wel heel fijn, gezien het weer. Ik word er een beetje onrustig van, al die appjes en mensen die onderling willen afspreken voor de kinderen, dus ik vind het heerlijk om alles door te sturen. Voel me nog net geen secretaresse die moet zeggen "Ik verbind u even door met de afdeling Planning & Logistiek"
hoeft niet toch.. zelfs ook niet als je het echt alleen viert..quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Heb je een eenzame kerst dan als je het alleen met je eigen gezin viert?
Ik zou dat wel een flink gemis vinden. Vooral omdat mijn kinderen liever gewoon rijst saus en kip eten, en ik hen geen plezier doe met een lang kerstdiner of allerlei aankleding. Dus dan wordt het kerstdiner praktisch geschrapt. En verder doen we met kerst vooral spelletjes, maar dat doen we met het gezin normaal gesproken thuis ook wel, juist met anderen is dat leuk. Dus ja, ik zou dat wel een eenzame kerst vinden, ondanks dat je natuurlijk niet echt eenzaam bent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Heb je een eenzame kerst dan als je het alleen met je eigen gezin viert?
Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk overdreven omdat een eenzame kerst te noemen, ook al is het in jouw perspectief wel zo. Wij doen ook niet aan allerlei aankleding en een 10-gangen menu, maar we maken er met ons gezin toch het allerbeste van. Wij voelen ons niet eenzaam, vooral omdat het onze eigen keuze is om het met ons eigen gezin te vieren. Ik zou het ook leuker vinden met familie, daar niet van, maar dit jaar maar even niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zou dat wel een flink gemis vinden. Vooral omdat mijn kinderen liever gewoon rijst saus en kip eten, en ik hen geen plezier doe met een lang kerstdiner of allerlei aankleding. Dus dan wordt het kerstdiner praktisch geschrapt. En verder doen we met kerst vooral spelletjes, maar dat doen we met het gezin normaal gesproken thuis ook wel, juist met anderen is dat leuk. Dus ja, ik zou dat wel een eenzame kerst vinden, ondanks dat je natuurlijk niet echt eenzaam bent.
Mijn opmerking was gericht op de opmerking van FF. Zij was degene die suggereerde dat Nazil een eenzame kerst nzou hebben. Daar viel ik over. Niet omdat nazil daarna reageerde in dezelfde bewoording.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:07 schreef LeSage het volgende:
En die ene opmerking is toch ook waar ik over val?
Nazil schrijft dat ze dit een eenzame kerst vindt. In plaats van een knuffel krijgt ze te horen dat als je met je gezin bent, je niet eenzaam bent.
En dan zou zij moeten reageren met: oh ja, ik ben niet eenzaam, maar het is anders.
Dat heeft een ander toch niet te bepalen?
Net als dat het prima is dat Mariposas zich niet eenzaam voelt omdat ze bij haar gezin is. Gelukkig, heerlijk als je dat zo voelt.
Maar het gevoel van een ander bagataliseren omdat je het zelf niet zo voelt, ik snap dat niet.
Vroeger moesten we het gewoon zelf maken met wasco krijtjes! Eerst de mooie kleuren en dan een zwarte laag eroverheen. Zo blij dat dit niet aan mijn witte eettafel hoeftquote:Op woensdag 23 december 2020 09:08 schreef LeSage het volgende:
Dat papier kan ik me nog zo goed herinneren van vroeger. En vooral dat ik nooit snapte wat ik daarmee moest. Ik was altijd op zoek naar een soort kleurplaat erin, maar het is gewoon tekenen uit de losse pols, toch?
Gelukkig maar, dat is het belangrijkst.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:42 schreef Mariposas het volgende: Ik voel dat gelukkig helemaal niet als eenzaam.
Al Bundy #2quote:Op woensdag 23 december 2020 11:55 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn kleuter is in vakantiemodus en ik vermoed dat hij een glimpje voor de puberteit weggeeft.
Blijft lang in bed liggen. Komt er dan slaperig uit en gaat op de bank liggen. Krabt een keer aan zijn piemel. Eet laaangzaaaaamaan een boterham. Gaapt nog een keer. Kijkt hoe zijn broer het huis overhoop haalt en gaat langzaam mee spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ziet er nogal ingestudeerd uit, maar kwam er helemaal vanzelf uit![]()
Gezellige kerst hierGistermiddag kwamen mijn ouders een borreltje doen. Vanmiddag komt er een vriendje spelen en erna komen zwager en zus muziekbingoën
![]()
![]()
Ik had de foto nog gezien en vond hem geweldig! En cheerleader willen worden ookquote:Op maandag 28 december 2020 15:51 schreef Viv het volgende:
Crosspoint vanuit het Top 2000-topic, dit was ZZ tijdens Song 2 van Blur:
Woohoooo
*knip*
Die pompoms kreeg ze van Sinterklaas omdat ze graag cheerleader wil worden.
Ja, dat komt omdat mijn man fan is van Amerikaanse sporten. We zijn in oktober 2019 naar een NFL-wedstrijd in Londen geweest, met ZZ. Op een feestje van de fanclub kwamen ook de officiële cheerleaders en mascotte langs. Haar motivatie om cheerleader te worden is dan ook dat ze bij die mascotte in de buurt mag blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 07:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik had de foto nog gezien en vond hem geweldig! En cheerleader willen worden ook![]()
Wel een briljant goede motivatiequote:Op woensdag 30 december 2020 12:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat komt omdat mijn man fan is van Amerikaanse sporten. We zijn in oktober 2019 naar een NFL-wedstrijd in Londen geweest, met ZZ. Op een feestje van de fanclub kwamen ook de officiële cheerleaders en mascotte langs. Haar motivatie om cheerleader te worden is dan ook dat ze bij die mascotte in de buurt mag blijven.
[ afbeelding ]
Lijkt me een erg goede motivatiequote:Op woensdag 30 december 2020 12:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat komt omdat mijn man fan is van Amerikaanse sporten. We zijn in oktober 2019 naar een NFL-wedstrijd in Londen geweest, met ZZ. Op een feestje van de fanclub kwamen ook de officiële cheerleaders en mascotte langs. Haar motivatie om cheerleader te worden is dan ook dat ze bij die mascotte in de buurt mag blijven.
[ afbeelding ]
Ik maak er tegenwoordig van: “Wie het eerste bij de ... is, is een aardbei” en Sjaak wil geen aardbei zijn, dus weg competitie. Werkt meestal, gelukkig.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar goed, we hebben dus ook een tas vol spelletjes mee, en vandaag was dus het moment dat kleuter verloor van zijn zusje. Verliezen van ons vindt hij al moeilijk maar dit was echt drama, al voordat hij echt verloren had. Heeft er iemand nog tips hiervoor? Hij wil overigens altijd alles winnen dus dit gaat niet alleen om spelletjes, hij heeft al vaker zijn zusjes omver geduwd nadat ik zei “wie het eerst bij de ... is” bijvoorbeeld, om maar te winnen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 21:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik maak er tegenwoordig van: “Wie het eerste bij de ... is, is een aardbei” en Sjaak wil geen aardbei zijn, dus weg competitie. Werkt meestal, gelukkig.
Dit is ook een soort van escape-room-achtig spel, ik denk dat jullie het wel kunnen waarderen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef twist02 het volgende:
Oh, dat klinkt ook leuk!
Man en ik zijn helemaal fan van escape rooms, kan ook niet wachten tot de Minion oud genoeg is om daaraan mee te doen
Er staan lessen klaar voor groep 3, maar Sjaak volgt een eigen leerlijn, dus voor hem is het anders. Ze hebben bijvoorbeeld bij rekenen niets voor hem, maar hij mag (moet) 60 minuten per dag werken in zijn plusboek van groep 4. Voor taal hebben ze wel wat voor hem klaar staan. We maken er wel wat van verder.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:44 schreef Quoi het volgende:
Goed zo, @:MevrouwCactus. Worden er kant en klare lesjes aangeleverd voor Sjaak?
Is verliezen = mama speelt vals ook iets kleuterigs? Ik vind het niet meer leuk.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:00 schreef Loj het volgende:
Iets kleuterigs denk ik...
Bij Js is verliezen ook huilen.
We zijn dus nu heel veel exploding kittens aan het spelen, wat dat is vaak ook gewoon pech...
Besefte mij dit weekend pas dat deze lockdown Willem 5 is en dus leerplichtig. Ik ben benieuwd We hebben vanmiddag een teamsgesprek met de juf.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nou, alles ligt klaar voor het thuisonderwijs. Ik ben benieuwd hoe Sjaak het gaat trekken de komende week. We hebben samen een schema geschreven van wat welke dag gaat gebeuren (wanneer naar oma, wanneer naar noodopvang, wanneer naar gastouder, wanneer is er een mama thuis), want hij was behoorlijk van de leg door alle aankomende veranderingen.
Sjaak zit overigens in groep 3, dus er wordt wat meer van hem verwacht dan bij de kleuters, vermoed ik.
Hoe gaat het bij de rest?
Dat heeft M. ook, best irritantquote:Op maandag 4 januari 2021 04:32 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Is verliezen = mama speelt vals ook iets kleuterigs? Ik vind het niet meer leuk.
Helemaal gefocustquote:
Goed zeg!quote:
Wat is dit ontzettend fijn zegquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, ik benijd jullie niet...
Wij zijn verhuisd, en mijn kinderen gaan sinds maandag naar een nieuwe school. De oudste is zonder enige problemen gegaan, en de juf gaf gister (na 2 dagen!) aan dat het is alsof hij al 2 jaar in deze klas is. Ik ben er zo blij en opgelucht over, en vind het zo fijn voor hem...
We hebben nu een huis met een zolder en een tuin, ipv een appartement met onderburen die op hun plafond beuken als de kinderen door het huis rennen. We zijn, zeker nu de jongens blij zijn op school, zo enorm tevreden hier...quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:58 schreef Quoi het volgende:
Wat fijn @:Jagärtrut! Ik benijd jou weer niet. Verhuizen, nieuwe school. Maar gelukkig gaat het goed.
Wij deden vanmorgen spelletjes met een dobbelsteen en waterproefjes (wat drijft/zinkt). Vanmiddag loopt hij met een vriendje een speurtocht in de buurt. Ik heb dus helemaal tijd voor mezelf op mijn mama-dag![]()
Hij gaat overigens komende maandag en dinsdag naar school + BSO omdat we het - eenmaal samen aan het werk - niet redden en beiden vitaal beroep. De rest van de week gaan we wel wat schipperen, maar die 2 dagen is toch wel erg fijn. Hopelijk is het snel niet meer nodig, onderwijs is toch echt wel een basisbehoefte voor kinderen hoor. Ik word erg verdrietig voor de consequenties van geen school voor de meest kwetsbare kindjes.
Yep. Meisjesquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:58 schreef MorganLeFay het volgende:
Fijn @:LeSage!
Ik zie bij t videobellen steeds allemaal kleuters die niet echt durven (inclusief de mijne)
Hier is het 2x per week 10 minuten. De 1e keer was het gewoon kletsen (niet dus, haha) en vandaag kregen ze een soort miniquiz.
Hebben jullie kleuters ook dat ze andere kleuters van het andere geslacht stom vinden? De mijne vindt allerlei jongens uit haar klas superstom. Gewoon, want het zijn jongens en ze plagen haar altijd
Lego is natuurlijk ook veel tofferquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef Hupje het volgende:
@:MevrouwCactus Wat fijn dat hij het zo leuk vindt! (Ook lastig)
J wil van alles doen, maar precies níet wat er op zijn dagtaak staat. Met begeleiding lukt het wel, maar als hij even alleen moet vanwege ons werk, rommelt hij wat aan of sneakt hij weg naar de Lego...
Heb ze net in de ouderapp geplet:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh leuk, een huisnummerbingo, die ga ik ook eens opzoeken. Zal Sjaak vast ook leuk vinden. Dan hebben we iets te zoeken nu de kerstlichtjes weg zijn. Hij wil graag Pokemon Go spelen, maar dan staan we steeds zo lang stil om zo’n beest te proberen te vangen.
Leuk! Dank je welquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heb ze net in de ouderapp geplet:
Huisnummerbingo
Buurtspeurtocht
Mijn jongenskleuter vind meisjes geweldig. “Alle meisjes zijn lief mama, van de jongens zijn alleen <4 namen> lief” Op het schoolplein wilden ook altijd meisjes zijn hand vast houden en ik heb al van een paar ouders gehoord dat de dochter thuis vertelde dat ze steeds kusjes krijgen van mijn Willem en dat ze dat niet erg vindenquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:58 schreef MorganLeFay het volgende:
Fijn @:LeSage!
Ik zie bij t videobellen steeds allemaal kleuters die niet echt durven (inclusief de mijne)
Hier is het 2x per week 10 minuten. De 1e keer was het gewoon kletsen (niet dus, haha) en vandaag kregen ze een soort miniquiz.
Hebben jullie kleuters ook dat ze andere kleuters van het andere geslacht stom vinden? De mijne vindt allerlei jongens uit haar klas superstom. Gewoon, want het zijn jongens en ze plagen haar altijd
Nu al een playerquote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:32 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Mijn jongenskleuter vind meisjes geweldig. “Alle meisjes zijn lief mama, van de jongens zijn alleen <4 namen> lief” Op het schoolplein wilden ook altijd meisjes zijn hand vast houden en ik heb al van een paar ouders gehoord dat de dochter thuis vertelde dat ze steeds kusjes krijgen van mijn Willem en dat ze dat niet erg vinden![]()
Hij lijkt op zijn vader....
Hahaha, wel leuk!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:32 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Mijn jongenskleuter vind meisjes geweldig. “Alle meisjes zijn lief mama, van de jongens zijn alleen <4 namen> lief” Op het schoolplein wilden ook altijd meisjes zijn hand vast houden en ik heb al van een paar ouders gehoord dat de dochter thuis vertelde dat ze steeds kusjes krijgen van mijn Willem en dat ze dat niet erg vinden![]()
Hij lijkt op zijn vader....
Hier wel iig, gezien de werkbladen van groep 3 die ik ontvang. Maar daar doen wij dus niets mee, blokletters is goed genoeg voor mij en ik heb er geen geduld voor om het hem goed aan te leren omdat hij er zelf geen interesse in heeft. wat weer heel herkenbaar is want ik had daar zelf vroeger ook een hekel aan .quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:30 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hahaha, wel leuk!
Bij A in de klas zit ook zo'n jongen die haar steeds knuffels en kusjes wil geven. Dat vindt ze vreselijk (gelukkig, scheelt toch weer snotneuzen meekrijgen)
Wij hebben niet echt werkjes meegekregen van school. Wel wat opdrachten via de schoolapp, maar kleuter hier vindt ze te makkelijk. Dus we oefenen eigenlijk alleen rekenen en schrijven (in blokletters...weet niet of ze in groep 3 nog steeds met krullende letters leren schrijven)
Gek dat ze dat nog doen eigenlijk! Ik dacht dat ik eens had gelezen dat ze daarmee zouden stoppen, omdat schrijven leuk moet zijn (en na groep 4 of 5 mogen ze zo ongeveer toch ook gewoon zo schrijven als ze zelf willen?)quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier wel iig, gezien de werkbladen van groep 3 die ik ontvang. Maar daar doen wij dus niets mee, blokletters is goed genoeg voor mij en ik heb er geen geduld voor om het hem goed aan te leren omdat hij er zelf geen interesse in heeft. wat weer heel herkenbaar is want ik had daar zelf vroeger ook een hekel aan .
Geen idee, ik weet dat wij de hele basisschool op die manier moesten schrijven, maar dat is lang geleden. Maar ik zie het nut er in groep 3/4 nog wel van in. Anders kunnen ze alleen nog maar dokter worden, als hun handschrift onleesbaar isquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:11 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Gek dat ze dat nog doen eigenlijk! Ik dacht dat ik eens had gelezen dat ze daarmee zouden stoppen, omdat schrijven leuk moet zijn (en na groep 4 of 5 mogen ze zo ongeveer toch ook gewoon zo schrijven als ze zelf willen?)
Ach, dat klinkt als zwaar @Nazil. Ik hoop dat school met je mee kan denken en iets voor je kan doen. Lastige dilemma's. De noodopvang kan hier niet anders, alleen als het hem zoveel doet, denk ik elke dag aan alternatieven. Elk alternatief is alleen weer iets nieuws en school blijft toch meest bekend terrein met voor hem bekende gezichten. Ik zou even niet meer willen werken to be honestquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:55 schreef Nazil het volgende:
L had de oplossing voor het kerstfeest: als er maar 1 iemand op bezoek mocht, dan ging hij wel alleen naar opa en oma!![]()
Quoi hier zitten we er ook een beetje doorheen met werk en de sluiting van de scholen. Vanaf volgende week gaat l weer 1 dag naar school en de noodopvang, maar ik heb aan school gevraagd of hij misschien nog een dag extra mag. Ik trek het niet meer, ik ga er helemaal aan onderdoor. Ik zit weer op het punt van afgelopen augustus, terwijl ik 4 maanden lang hard gewerkt heb om er uit te komen. Dat lukte en nu ben ik zo de put weer in gedonderd. Ik heb echt rust nodig, anders zit ik straks nog in een burn out erbij ook. We zullen zien hoe de school er over denkt, ik heb het een beetje uitgelegd.
L vraagt elke dag wat we gaan doen. En morgen. En overmorgen. En overmorgen-morgen (mooi woord he). En elke keer kan ik daar niks op antwoorden, want we kunnen niks. Soms mag hij naar oma, gisteren kwam er een vriendje spelen. Maar meer is er niet. De logopedie was al een heel spannend uitje.
Overigens, waarschijnlijk stoppen we daar eindelijk mee! Ze is bezig met de test en tot nu toe ging dat zo goed. Even volgende week het einde van de test afwachten maar waarschijnlijk kan hij alles. Het doel van ons wat om hem zelf verstaanbaar te laten zijn, dat is gelukt.
Aaah, onze kleine relschoppersquote:Op dinsdag 26 januari 2021 07:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ik zou ook obstinaat worden als ik kleuter was momenteel. We proberen zoveel mogelijk een ritme aan te houden, maar het valt niet mee. En dan heb je ook nog ouders met stress die het ook niet meer weten wat ze nu weer moeten doen en een peuter broer die ook van slag is (en dat niet-zo handig uit).
Ja, Twix doet dat ook. Kan eindeloos bladeren in speelgoedboeken en benoemen wat hij dan graag wil. Het liefst nu, of oké, morgen dan. Dat varieert van iets van ¤1,- tot bijv. “een quad waar ik op kan zitten en dan mee door de tuin kan crossen”. Uhm, how about no.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:27 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, fijn zeg, Quoi. Het lijkt me ook wel wat voor die kleintjes, steeds de wisselingen en de onzekerheid.
Zijn jullie kleuters ook zo materialistisch? T leeft echt van cadeautje naar cadeautje, en telt nu al de dagen tot zijn verjaardag (september) af, en weet precies wat hij dan wil krijgen. Oude intertoyscatalogussen enzo zijn ook echt da bomb....
Zo zijn wij laatst naar de lego winkel gegaan. T krijgt zo nu en dan een muntje van ons (vna 5 cent tot 2 euro), als we die vinden in onze broekzakken, oid. Hij had 25 euro gespaard, en dat brandde z'n spaarpot uit. Eerste les in zelf geld uitgeven, wat er over blijft en wat het allemaal kost...quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:21 schreef Malteser het volgende:
Fijn Quoi! Sowieso fijn dat hij weer fit is.
[..]
Ja, Twix doet dat ook. Kan eindeloos bladeren in speelgoedboeken en benoemen wat hij dan graag wil. Het liefst nu, of oké, morgen dan. Dat varieert van iets van ¤1,- tot bijv. “een quad waar ik op kan zitten en dan mee door de tuin kan crossen”. Uhm, how about no.
Hij krijgt het overigens niet. Alleen als hij jarig is, met Sinterklaas en bij zeer bijzondere gelegenheden.
Zo had hij laatst een heel naar onderzoek in het zkh, hij onderging het dapper, toen mocht hij na afloop iets van me uitzoeken met als filterinstelling op de betreffende website ‘cadeaus tot ¤15,-‘ Maar dat had hij niet door. “Mag ik echt iets kiezen uit deze hele lijst met cadeautjes mama?”
Te laat, maar alsnog gefeliciteerd!! 5quote:Op vrijdag 29 januari 2021 20:39 schreef LeSage het volgende:
Die verhalen en weetjes![]()
S. had voor de lockdown blijkbaar aan de juf een heel verhaal vertelt over het noorderlicht en hoe dat allemaal zat![]()
En ook hier thuis krijgen we zoveel verhalen steeds.
Onze overleden hond (juli 2019) komt ook nog vaak in gesprekken voor, Quoi. Hij kan nog in detail vertellen dat hij hem nog aaide in de kofferbak en dat hij nu bij het huis in Hongarije ligt (vakantiehuis van mijn schoonouders). Ik vind dat zo bijzonder, lang geleden, maar toch nog steeds belangrijk voor hem.
Vandaag was S. jarig5 jaar al, ik kan het niet bevatten
![]()
Hele week van slag door alle spanning, maar toch een fijne dag vandaag. Net meegenomen door opa en oma, heeft hij een logeerpartijtje van waarschijnlijk 2 nachtjes
Hier trekt ‘ie aan wat ik klaar leg maar ook voornamelijk sweaters. Soms een blouse en/of gebreide trui maar dan altijd alleen in het weekend. Een blouse met knoopjes doe ik hem en de juf niet aan op een schooldag, want de kleuters gymmen zo vaak. Of ja, als de lockdown weer voorbij is dus.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:18 schreef mousemicky het volgende:
@:malteser, hier op koude dagen ipv een hemd een zacht shirt (van de ondergoed afdeling van Next). Onder een vest altijd een shirt, of een longsleeve.
We hebben alleen sweaters en vesten van sweatstof, gebreide truien en blouses met knoopjes worden hier al jaren geweigerd...
Oh brrrr!quote:Op zaterdag 30 januari 2021 19:18 schreef Nazil het volgende:
Hemd en sweater, soms zelfs een longsleeve want hij heeft het altijd te warm vindt hij. Geen kind van zn moeder iig.
hij loopt ook altijd op blote voeten binnen. Sokken krijg ik niet aan. Sjaal is ook de helquote:Op zaterdag 30 januari 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier trekt ‘ie aan wat ik klaar leg maar ook voornamelijk sweaters. Soms een blouse en/of gebreide trui maar dan altijd alleen in het weekend. Een blouse met knoopjes doe ik hem en de juf niet aan op een schooldag, want de kleuters gymmen zo vaak. Of ja, als de lockdown weer voorbij is dus.
Maar ik zal eens kijken voor ondershirts ipv hemden.
[..]
Oh brrrr!
Ik heb in de herfst, vroege lente en winter altijd een hemd aan. Niet zo'n ouderwets hemd, maar wel iets dat in m'n broek kan.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:12 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kleuter kiest zelf wat hij aantrekt. Meestal gewoon een sweater. Ik heb als enige regel dat hij momenteel een hemd aan moet onder ‘gebreide’ truien, verder draagt hij weinig hemden. Alleen een longsleeve draagt hij soms ook nog wel, maar dan moet hij nog een vest aan (+ jas) als we naar buiten gaan. Zijn zusjes dragen truien of longsleeve jurkjes. Binnenshuis allemaal met joggingsbroek/legging, buitenshuis met spijkerbroek.
Maar goed, ik vind hemden sowieso raar. Die worden volgens mij alleen door jonge kinderen gedragen. Ik ken geen enkele 12+ man/vrouw voor zover ik weet die nog een hemd draagt onder de gewone kleding. Wellicht mannen die altijd een pak dragen wel, maar daar ken ik er ook maar 1 van, en die draagt ook geen hemden. Mijn zoon heeft dus ook maar 3 hemden, zijn zusjes samen 4 zomerhemdjes die ze als het goed vriest aan moeten.
Sowieso heb ik kinderen die zich niet veel aantrekken van temperaturen. Onze thermostaat staat op 20 of 20,5 en ze lopen hier het liefst altijd op blote voeten (wij hebben geen vloerverwarming). Ik moet praten als brugman om ze sloffen of sokken aan te laten doen (en dan nog tig keer zeggen dat ze die weer aan moeten doen als ze weer op blote voeten rondlopen).
Ik begreep elders ook al dat ik blijkbaar een van de weinige ben die daar niet mee opgegroeid isquote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb in de herfst, vroege lente en winter altijd een hemd aan. Niet zo'n ouderwets hemd, maar wel iets dat in m'n broek kan.
Mijn jongens dus ook, maar dat blijft nooit in de broek zitten...
Als tiener deed ik dat ook niet. Ik kan het commentaar van m'n oma nog horen...quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik begreep elders ook al dat ik blijkbaar een van de weinige ben die daar niet mee opgegroeid isen mijn vriendjes en kamergenoten blijkbaar ook. Ik ben niet representatief dus.
Thanks voor de tip! Is het proberen waard.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 21:50 schreef pinquit het volgende:
Hier alleen boxer, broek en trui/longsleeve. Ook zo'n warmbloedje dus.
Malteser, misschien vindt Twix de wollen langemouwenshirts van Dilling wel fijn. Alex vindt ze tegenwoordig prikken, dus misschien is het geen succes, maar een hoop mensen zweren erbij. Ook omdat wol de temperatuur reguleert, het zal niet snel te warm zijn, maar ook niet koud!
Wauw, wat goed te lezen Malteser!!! Heel erg fijn!quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
Hier altijd een hemd bij Twix. En ikzelf ook trouwens.
Over Twix gesproken, hij is de meter voorbij!! We moesten dinsdag met hem op controle, hij heeft sinds maart 2020 een streng dieet en het lijkt iets te doen. Gewicht blijft wel achter maar hij groeit in de lengte.
Zoals de kinderarts zei: “Lengtegroei is het allerbelangrijkste, want het zal me worst wezen of hij straks als volwassen man 70 of 85 kilo weegt. Als hij maar voldoende lengte heeft.”
En groot zal hij niet worden maar als we dit kunnen voortzetten, hoeft hij wellicht geen groeihormonen. Dat zou fantastisch zijn.
[..]
Thanks voor de tip! Is het proberen waard.
quote:Op zondag 31 januari 2021 10:26 schreef Malteser het volgende:
Oh en het is niet zo dat hij geen extra laag aan krijgt als hij klaagt over kou hč. Want dat doen we dan uiteraard meteen. Kleding genoeg. Maar ik ga nu eens kijken voor wolzijden nav jullie tips. Dat lijkt me perfect voor hem.
![]()
Maar het is iets van deze winter, hiervoor hoorden we hem er nooit over.
ik zou het even uitstellen. Beginnen met school is al zoveel voor die kleintjes, dan is even bijkomen thuis echt wel fijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Hallo kleutermoeders, ik kom even advies vragen. In de zomer wordt Jacob 4 jaar, en bij de start van het nieuwe schooljaar gaat hij naar school. Ik heb dan nog 2 maanden verlof. Vanochtend werd ik gebeld door de BSO-organisatie dat er plek voor hem is op de gevraagde 2 dagen per week, en wanneer ik het contract wil laten ingaan, tegelijk met het schooljaar of bijvoorbeeld een week later? Ik zei doe maar een week later, ik ben toch thuis.
Echter. Na even nadenken vraag ik me af of het niet slimmer is om de start 2 maanden uit te stellen. We hebben een continurooster, elke dag tot 14 uur, en hij gaat in principe gewoon fulltime starten met school. De baby is dan ongeveer 2 maanden oud. Het zou heel goed kunnen dat dat genoeg verandering voor hem is, en dat hij graag gewoon naar huis komt 's middags. Financieel maakt het me niet zoveel uit, het gaat echt om wat fijn zou zijn voor hem. Het is een kind dat wel redelijk rustig is, geen eindeloze energie, speelt graag samen maar houdt ook erg van op de bank hangen met een autootje.
Kunnen er voordelen zijn aan gelijks starten met de BSO? Groepsvorming, alles in één keer wennen, zoiets? De locatie is overigens gewoon zijn eigen school dus hij hoeft niet nog te reizen tussendoor.
Zijn dat een aantal scholen dan? En wat is de reden? Ik heb een paar dagen in mijn thuiskantoor hok geleefd, dus heb dat even gemist.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:21 schreef twist02 het volgende:
Maar de onderbouwing die gegeven wordt om de scholen dicht te houden snijdt gewoon echt geen hout
Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan!quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zijn dat een aantal scholen dan? En wat is de reden? Ik heb een paar dagen in mijn thuiskantoor hok geleefd, dus heb dat even gemist.
Leuk dat je aanhaakt!
En de 2/3e week BSO starten hebben wij ook gedaan hoor. Dat schaarde ik onder gefaseerd starten
Max heeft morgen een superleuk kinderfeestje met zijn klasgenootjes. Op de boerderij van een vriendje met als thema boerderij (duh) en dino's. Alleen....... hij wil nietHij vindt het zo spannend! Net als school/BSO dus en alles zonder ons. Arm ventje. Ik heb 'm moeten beloven voor het slapen gaan dat we samen het kadootje gaan brengen en meer niet. Maar even de moeder van.... ingelicht. Ik kan er best even bij blijven en hopelijk wordt hij gewoon enthousiast
Ja ik snap dat dat een beetje dubbel voelt. Succes dan maar, nog even.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan!
Ja, onze school valt onder een stichting van 30 scholen. En er is stichtingsbreed besloten om al die scholen dicht te houden.
In individuele gevallen of bij een uitbraak zou ik het inderdaad gesnapt hebben, maar nu vind ik het toch wel een beetje zuurhet voelt alsof ze het niet eens willen proberen ofzo.
Regio Zuid, dus het zou sowieso nog maar een week zijn geweest tot de vakantie, maar toch, meh...
Ze moeten toch open, toch? Vanaf woensdag?quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan!
Ja, onze school valt onder een stichting van 30 scholen. En er is stichtingsbreed besloten om al die scholen dicht te houden.
In individuele gevallen of bij een uitbraak zou ik het inderdaad gesnapt hebben, maar nu vind ik het toch wel een beetje zuurhet voelt alsof ze het niet eens willen proberen ofzo.
Regio Zuid, dus het zou sowieso nog maar een week zijn geweest tot de vakantie, maar toch, meh...
Tofste feestje ooitquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dat een beetje dubbel voelt. Succes dan maar, nog even.
Het is hier gelukt met het feestje! Zonder pushen, beetje inmasseren en ik ben een uurtje gebleven en toen weggegaan. Ik moest ook werken, dus het was een welkome onderbreking. Zo vanuit de melkput op de fiets richting een zoommeeting, mooie afwisseling
Hij werd tegen 19:00 thuisgebracht, vķl verhalen. Koe gemolken, kalfje de fles gegeven, op een quad gezeten, marshmellows geroosterd. Ik blijf hier maar verliefd naar de foto's kijken. Dankbaar ook, want wat hebben deze mensen voor een onvergetelijk uitje gezorgd.
Oh, wat ontzettend tof klinkt dat ja !quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het is hier gelukt met het feestje! Zonder pushen, beetje inmasseren en ik ben een uurtje gebleven en toen weggegaan. Ik moest ook werken, dus het was een welkome onderbreking. Zo vanuit de melkput op de fiets richting een zoommeeting, mooie afwisseling
Hij werd tegen 19:00 thuisgebracht, vķl verhalen. Koe gemolken, kalfje de fles gegeven, op een quad gezeten, marshmellows geroosterd. Ik blijf hier maar verliefd naar de foto's kijken. Dankbaar ook, want wat hebben deze mensen voor een onvergetelijk uitje gezorgd.
Ja, ze moeten het nu minimaal proberen inderdaadquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ze moeten toch open, toch? Vanaf woensdag?
Had hier even overheen gelezenquote:Op donderdag 4 februari 2021 20:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak kon vandaag alleen maar huilen, schreeuwen en slaan om zijn schoolwerk. Zo sneuIk heb hem voor morgen alvast ziek gemeld, want het is wel even mooi geweest. Maandag mag hij weer naar school
Wat klinkt dit gaafquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dus dan heeft Minion 3 dagen school voor de vakantiequote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:31 schreef twist02 het volgende:
Ja, ze moeten het nu minimaal proberen inderdaadelke school moet een eigen plan schrijven en dat goed laten keuren. Maar praktisch gezien weten we nu dus nog steeds niks, want dat plan kan ook nog per klas verschillen
Ik probeer echt constant begrip op te brengen voor alle beslissingen hoor, maar momenteel overheerst de '' toch wel een beetje als ik eerlijk ben...
Maar goed, we gaan het zien!
Sjaak heeft gister bij oma een pyjamadag gehouden. Gisteravond hebben we de matrassen in de huiskamer neergelegd en hebben we een pyjamafeestje gehouden. Hij had het zo naar zijn zin en is weer een beetje bijgetrokken gelukkig. Voor ons allemaal is het heel goed dat hij maandag weer naar school kanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef twist02 het volgende:
[..]
Had hier even overheen gelezenhopelijk is de 'vrije dag' goed bevallen en gaat het inmiddels beter met Sjaak? Hij is echt weer toe aan school, begrijp ik?
Ja, het wordt er ook niet bepaald duidelijker op zoquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dus dan heeft Minion 3 dagen school voor de vakantieIk vind het allemaal maar een rare situatie bij jullie zo.
Ah, dat klinkt heerlijk ja, fijn!quote:Sjaak heeft gister bij oma een pyjamadag gehouden. Gisteravond hebben we de matrassen in de huiskamer neergelegd en hebben we een pyjamafeestje gehouden. Hij had het zo naar zijn zin en is weer een beetje bijgetrokken gelukkig. Voor ons allemaal is het heel goed dat hij maandag weer naar school kan![]()
Gelukkig was de juf ook super begripvol, ze belde gistermiddag nog even om te vragen hoe het ging.
Bij ons in de straat heb ik 6 auto's gezien vandaag waarvan er 5 vast stonden. En niet zo'n beetje ook. Over sommige wegen kan je ook echt niet lopen zelfs.quote:Op zondag 7 februari 2021 18:12 schreef LeSage het volgende:
Ik heb niets gehoord van school eigenlijk. Ik hoop dat we heen er lopend een beetje doorheen komen en dan terug met de slee
Wij hebben net 1,5 uur gewandeld, in een stukje bos, maar ook gewoon in de buurt, dat ging eigenlijk wel prima. Maar hoop dat het morgenvroeg niet te veel bevroren is...quote:Op zondag 7 februari 2021 18:23 schreef Nazil het volgende:
[..]
Bij ons in de straat heb ik 6 auto's gezien vandaag waarvan er 5 vast stonden. En niet zo'n beetje ook. Over sommige wegen kan je ook echt niet lopen zelfs.
Ik ging S. met de slee ophalen. Eerste 400 meter zat hij maar te mokken, terwijl hij heel graag weer naar school wilde vanmorgen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:17 schreef Quoi het volgende:
School ging doorEn met de slee naar school, wat een feestje was natuurlijk.
Woont er misschien een klas/schoolgenootje in de buurt waar hij mee achter op de slee kan? Of dat jij dan tot halverwege mee loopt?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:55 schreef Nazil het volgende:
Wij mogen morgen weer, alleen de straten zijn nog niet echt begaanbaar. En mijn man heeft de auto nodig (niet dat ik gedurfd had om te rijden nu). Ik denk dat we gaan wandelen, ik weet alleen niet of ik nog terug kan wandelen. Vandaag gingen we met de slee naar een vriendin maar ik heb nu zo veel pijn van het trekken dat ik dat morgen niet nog een keer ga doen. En de school is 2x zo ver.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En school en BSO was vanaf moment één niet meer spannend. Hij heeft een heerlijke dag gehad bij zijn eigen juf. Ik hoop dat deze periode lekker lang duurt voor 'm.
@Nazil, wat @LeSage zegt. Het lijkt me frustrerend hoor. Ik zou er een ommetje voor omlopen om je te helpen, als ik dichterbij woondeOf misschien wandelen zonder slee, is dat minder intensief en wel haalbaar?
L heeft nog maar met 1 klasgenootje gespeeld, en die hebben 3 kinderen dus past niet echt bij in de auto. Ik ben gaan lopen, 40 minuten onderweg geweest, ik heb pijn en mijn benen vriezen er vanaf. Dat moet morgen anders, want dan moet ik ook nog werken.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Woont er misschien een klas/schoolgenootje in de buurt waar hij mee achter op de slee kan? Of dat jij dan tot halverwege mee loopt?
Ik heb een vriendin die meestal met de auto gaat en die brengt S. wel ooit thuis als het heel hard regent.
Wat fijn dat je toch een oplossing hebt kunnen vinden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:01 schreef Nazil het volgende:
Vanmiddag heb ik de fiets aan de hand gehouden. Een klein stukje gefietst en de terugweg l achterop zodat ik een beetje tempo erin kon houden. Morgen heb ik de auto gelukkig.
L vond het weer heel leuk op school. Nog 3 dagen en dan vakantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto van het feestje in de klasDie snoet, daar doe je het toch voor?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ja, ik was ook echt onder de indruk van de kroonquote:Op donderdag 11 februari 2021 20:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oohh LeSage, wat een geweldige foto! Die muts is overigens ook wel heel tof gemaakt!
Wat goed van Max!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:59 schreef Quoi het volgende:
Nou, ik ben er gewoon niet over begonnen. De hele dag is hij op het ijs geweest met zijn beste maatjes. Op de slee, iemand schaatsend ervoor. Het is een klein ondiep watertje voor het huis van een van hen, op loopafstand van ons huis, ideaal. Af en toe kopje thee buiten. Zelf ook nog op mijn goede oude noren geschaatst. En om kwart voor 5, toen we aan teruggaan dachten, dacht Max: ik wil schaatsen. IJzertjes van een ander kindje om en hop, daar ging 'ie!![]()
![]()
Aan de hand, maar toch, het feit dát 'ie is gegaan vind ik top.
In Schaijk zit een wandelpad van Docus de Das. Een verhaaltje met een wandeling en allerlei spelmogelijkheden. Een stukje verderop zit speeltuin Herperduin, ben daar zelf nog nooit geweest, maar is denk ik ook leuk.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:55 schreef Jiggle het volgende:
Wie weet er in deze tijd een leuk (buiten)uitje voor een zesjarige?
De kleinste mag morgen gewoon naar het kinderdagverblijf, vrouwlief gaat werken en ik ben vrij, dus de kans om de hele dag iets leuks te gaan doen met onze zoon van zes. Maar ja, verzin maar eens wat in deze omstandigheden.
Ervan uitgaande dat de wegen wel weer redelijk ok zijn zou ik er best een eind voor willen rijden (vanuit Brabant). En dan naar een mooie bezienswaardigheid in de buitenlucht. Een groot doolhof buiten, een mooi kasteel, een grote crossbaan, weet ik wat.
Iemand tips?
Het klopte helemaal ja! Hij snapt perfect hoe de kalender werkt dus ik kan hem echt niets meer wijsmaken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:24 schreef Quoi het volgende:
En klopt dat ook @:MevrouwCactus?Is hij weer goed op stoom op zijn nieuwe school?
Onze beste man heeft vakantie, want morgen studiedag. Volgende week gaan we een midweek naar een bungalowpark. We kunnen er weinig, maar even verandering van omgeving lijkt ons wel even lekker
Zelf geen ervaring mee, maar dapper snappers worden daarvoor vaak aangeraden. Dat zijn een soort riemen die alleen aan de achterkant vast zitten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:37 schreef Nazil het volgende:
L is in 2 maanden tijd 2 cm gegroeid en maar 200 gram aangekomen. Daadwerkelijk alle broeken zakken zo van zijn kont af. 98 past nog net, zakt af. Eigenlijk moet hij 104, maar dat wordt alleen maar erger natuurlijk. Al dat knoopsgatelastiek al aangetrokken. Wie heeft er tips voor niet al te dure spijkerbroeken met een hele smalle taille?
.
Ik heb het zelfde gevoel over Willem, maar ik denk dat het grote verschil is dat Willem van eind oktober is en nu nog in groep 1 zit. Ik ben heel blij dat ie volgend jaar nog een jaar mag kleuteren. Verder dus niet echt iets nuttigs te melden., sorry.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:17 schreef Malteser het volgende:
Mijn kleuter had een check bij de kinderarts en was op zijn eigen lijntje ook goed gegroeid.
Hij is nu 5 jaar en 5 maanden en weegt 15,1 kilo bij 104,5 cm.
Oké, andere misschien wat gekke vraag. Want ik lees hier vooral over slimme kinderen en voorsprong.
Wij overwegen Twix een jaar langer te laten kleuteren, uiteraard iets wat we uitgebreid bespreken met zijn juffen en ik loop wellicht wat op de feiten vooruit aangezien het schooljaar hier in het zuiden tot eind juli loopt.
Twix is jong in doen en laten. Speelt nog heel graag. Hij is heel sociaal, maakt makkelijk contact, is heel talig.
We zien wat faalangst-trekjes als het om taakjes doen gaat. Uitdagende, moeilijkere opdrachten gaat hij uit de weg. Roept dan gauw “ik kan dat niet”, is bang het fout te doen. Tijdens het thuisonderwijs kon ik dit goed opvangen, op school heeft de juf natuurlijk nog 24 andere kinderen. Zijn taakgerichtheid is er nog niet zo, snel afgeleid, veel bezig met de omgeving.
Hij is van september en heeft dus straks wel twee jaar gekleuterd. Groep 1 een deel gemist door de lockdown, groep 2 een deel gemist door de lockdown. Zoals alle kinderen natuurlijk.
Hij is klein van stuk, speelt zowel met kinderen van groep 2 als van groep 1. Zijn woordenschat is enorm, zijn letterkennis en het bijbehorende hakken en plakken gemiddeld voor zijn leeftijd. Hetzelfde bij rekenen, gewoon op niveau. Niets meer, niets minder, en dat is prima.
Hij heeft wel enorme interesse in de wereld om hem heen, is nieuwsgierig, wil veel weten en leren, stelt veel goede vragen, slaat dit dan ook op, weet verbanden te leggen, enz.
Wij twijfelen dus ontzettend. We gunnen hem nog een jaar waarin hij fijn kan spelen, letterlijk en figuurlijk nog wat kan groeien, voordat hij ‘aan de bak moet’.
Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar dit is ons gevoel.
De juffen snappen wat we bedoelen, waren enigszins verbaasd dat we ermee kwamen maar begrepen ons wel, maar schuiven het (terecht) nog voor zich uit. “Het schooljaar duurt nog 5 maanden, laten we vooral goed kijken hoe hij zich de komende tijd ontwikkelt.” En daar hebben ze volkomen gelijk in. Zo staan wij er ook in, we willen het beste voor Twix.
Misschien hadden we zonder corona nooit deze overweging gehad. Maar we gunnen hem gewoon nog een normaal schooljaar bij de kleuters. Of zo. Merk dat ik het niet helemaal goed verwoord krijg.
Zijn er meer die dit gevoel enigszins herkennen? Of er ervaring mee hebben? Of iets zinnigs over kunnen en willen zeggen?
ik herken dit gevoel helemaal.. Dat hadden wij vorig jaar rond deze tijd. Ook met de juf besproken en ik was er van overtuigt dat L (van okt) nog een jaar ging kleuteren. Maar... toen kwam de lockdown en daarna weer school en toen was hij in juni ineens in alle opzichten gegroeid en duidelijk klaar voor groep 3..quote:Op maandag 22 februari 2021 12:17 schreef Malteser het volgende:
Mijn kleuter had een check bij de kinderarts en was op zijn eigen lijntje ook goed gegroeid.
Hij is nu 5 jaar en 5 maanden en weegt 15,1 kilo bij 104,5 cm.
Oké, andere misschien wat gekke vraag. Want ik lees hier vooral over slimme kinderen en voorsprong.
Wij overwegen Twix een jaar langer te laten kleuteren, uiteraard iets wat we uitgebreid bespreken met zijn juffen en ik loop wellicht wat op de feiten vooruit aangezien het schooljaar hier in het zuiden tot eind juli loopt.
wix is jong in doen en laten. Speelt nog heel graag. Hij is heel sociaal, maakt makkelijk contact, is heel talig.
We zien wat faalangst-trekjes als het om taakjes doen gaat. Uitdagende, moeilijkere opdrachten gaat hij uit de weg. Roept dan gauw “ik kan dat niet”, is bang het fout te doen. Tijdens het thuisonderwijs kon ik dit goed opvangen, op school heeft de juf natuurlijk nog 24 andere kinderen. Zijn taakgerichtheid is er nog niet zo, snel afgeleid, veel bezig met de omgeving.
Hij is van september en heeft dus straks wel twee jaar gekleuterd. Groep 1 een deel gemist door de lockdown, groep 2 een deel gemist door de lockdown. Zoals alle kinderen natuurlijk.
Hij is klein van stuk, speelt zowel met kinderen van groep 2 als van groep 1. Zijn woordenschat is enorm, zijn letterkennis en het bijbehorende hakken en plakken gemiddeld voor zijn leeftijd. Hetzelfde bij rekenen, gewoon op niveau. Niets meer, niets minder, en dat is prima.
Hij heeft wel enorme interesse in de wereld om hem heen, is nieuwsgierig, wil veel weten en leren, stelt veel goede vragen, slaat dit dan ook op, weet verbanden te leggen, enz.
Dit inderdaad. Dus we kijken het de komende tijd gewoon goed aan wat ons het beste lijkt. En met ons bedoel ik de juffen en wij. Het schooljaar duurt nog 5 maanden. Het contact met de juffen is goed, ze kennen Twix goed.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik herken dit gevoel helemaal.. Dat hadden wij vorig jaar rond deze tijd. Ook met de juf besproken en ik was er van overtuigt dat L (van okt) nog een jaar ging kleuteren. Maar... toen kwam de lockdown en daarna weer school en toen was hij in juni ineens in alle opzichten gegroeid en duidelijk klaar voor groep 3..
L zit nu dus in groep 3 en heeft t er prima naar zijn zin. Hij is geen ster, heeft vooral erg veel moeite met de fijne motoriek en dus met schrijven, maar verder presteert hij gemiddeld. Belangrijkste is eigenlijk dat ie het goed naar zijn zin heeft in de 3/4/5 combi groep, tussen de kleuters had hij echt niet meer gepast..
Het kan dus gewoon nog enorm veranderen. Maar als het niet veranderd zou ik m inderdaad lekker nog een jaar laten kleuteren, dat waren wij bij L ook van plan..
Oh zeker niet! Ik zou het helemaal niet erg vinden. Mijn man ook niet, we staan daar gelukkig hetzelfde in.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:30 schreef LeSage het volgende:
Malteser, ik denk dat als je gevoel zegt dat het beter is om nog een jaar te kleuteren, dan denk ik eigenlijk dat dat gewoon de beste keuze is. Het leven duurt nog lang genoeg om alles te leren en als hij daar nog niet en toe is is dat toch helemaal niet erg?
Goede aanvulling inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:28 schreef MorganLeFay het volgende:
@:Malteser: wat vindt Twix er zelf van?
A wil heel graag naar groep 3, omdat ze wil leren lezen en schrijven. Soms snappen ze veel meer dan wij denken
Ik had op t werk een kamergenoot die haar kind een jaar extra wilde laten kleuteren, omdat haar gevoel zei dat het voor haar kind beter zou zijn; nog een jaartje spelen. Toen het nieuwe schooljaar startte, was dat kindje helemaal verdrietig omdat al zijn vriendjes naar groep 3 gingen en hij ze miste. Toen heeft ze nog geprobeerd om hem alsnog in groep 3 te krijgen, maar dat kon niet meer.
Ik vind het lastig om in te schatten of hij zich zal gaan vervelen. Daarvoor is het nu nog te vroeg, wat ik al zei en jij ook trouwens, we hebben nog 5 maanden te gaan. Zoals ik al schreef, hebben we nog geen definitieve keuze gemaakt. Dat gaan we nu ook absoluut nog niet doen. We hebben alleen ons gevoel uitgesproken naar de juffen en het er met Twix over gehad.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:10 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, ben je dan niet bang dat hij zich straks gaat vervelen bij de kleuters? Daar zou ik dan bang voor zijn, want dat lijkt me erg demotiverend en op de lange termijn vooral schadelijk. Je hebt zelf ook voor de klas gestaan toch? Kun je er ook vanaf die rol naar kijken hoe je hierover zou denken als het niet je eigen kind zou zijn?
Het missen van zoveel lestijd vanwege de lockdowns geldt overigens ook voor alle andere oudste kleuters natuurlijk, dus wat dat betreft heeft iedereen die ‘achterstand’, en gok ik dat volgend jaar (net als de rest van dit jaar) sowieso een ander soort jaar wordt dan normaal gesproken in ieder leerjaar het geval is. Maar hier met een open blik naar kijken kan sowieso geen kwaad, ik zou alleen een voorlopig nog geen definitieve beslissing maken, in 4 maanden kan er nog heel veel veranderen.
Ik zou zelf overigens nooit kiezen voor vertragen tenzij mijn kind echt niet mee kan komen met de rest van de klas, of dat nou op cognitief of sociaal gebied is. En daarvoor is advies van de leerkracht voor ons leidend verwacht ik.
Precies dit! Je beschrijft exact hoe wij het zien en bedoelen!quote:Op maandag 22 februari 2021 19:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik denk dat het vooral heel goed is om het nu al met iedereen te bespreken, zodat jullie met z’n allen op één lijn zitten. Nu weet je wat je man, Twix en jij ervan vinden, je weet hoe de juffen er over denken. Alles ligt nog open voor volgend schooljaar en dat lijkt me prettig. Er hoeft niet gepusht te gaan worden om Twix nog klaar te stomen voor groep 3. Lukt het, dan is het fijn en gaat hij naar groep 3. Lukt het niet, dan is niemand verdrietig, verbaasd of gefrustreerd, en dan is het nog een jaar groep 2.
En wat fijn dat iedereen er zo bewust mee bezig is
Dat van 1 september als "magische grens" was vroeger al zo (alleen was het toen de hele maand september). Ik vond het altijd zoooooo onrechtvaardig dat mijn neef, die half sept jarig is, altijd een klas hoger zat dan ik (begin dec) terwijl hij op veel vlakken minder scoorde dan ikquote:Op maandag 22 februari 2021 22:18 schreef SaskiaR het volgende:
In principe gaan kinderen uit september t/m december door naar groep 3, dus die zitten dan minder dan 2 jaar bij de kleuters. Tenzij er reden voor is dat niet te doen. Maar het verschilt per school. N zit op de vrije school en daar is de datum 1 september, dus een septemberkind zit dan dus 3 volle jaren bij de kleuters.
Eerder naar bed brengen is wel lastig. Daar is niet echt de tijd voor.quote:Op donderdag 25 februari 2021 19:46 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Iets eerder naar bed brengen, dat daar wel tijd voor is?
O heeft dat ook, maar de rest van de dag niet. Bij hem is het dus echt een vorm van tijdrekken en daar ga ik niet in mee. Ik beantwoord één vraag, en bij elke volgende vraag is het antwoord “dat mag je morgen opnieuw vragen”, wat hij uiteraard nooit doet want dan heeft hij leukere dingen te doen. Als je denkt dat het bij S niet puur tijdrekken is zou ik hem iets eerder naar bed brengen, of wellicht samen de vragen opschrijven zodat jullie het er morgen uitgebreid(er) over kunnen hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2021 19:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Eerder naar bed brengen is wel lastig. Daar is niet echt de tijd voor.
En het probleem is ook dat ik het uiteindelijk hoe dat ook af moet kappen, want S. kan úren door blijven gaan (hij praat van wakker tot slapen eigenlijk constant).
Ik vind het gewoon zo sneu dat hij over blijft lopen met gedachten, maar dat ik ze nooit allemaal kan horen, daar is gewoon geen tijd voor.
Het wordt al levendig nagespeeld, ook de hele dag. Noodgeval! Uitkijk! Dit is een klus voor ...... Chase! Geen pup is te klein, geen pup is te groot! (die laatste is dan weer erg grappig)quote:Op zondag 28 februari 2021 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik hoor hier ook regelmatig “naar de uitkijk!” En “er is een noodgeval!” Maar hier spelen ze het vooral heel graag na met z’n drieën. En we hadden tot Sinterklaas alleen drie losse Paw Patrol poppetjes die overal naar toe reden in de little people auto’s. Wellicht kun je hem die kant op sturen Quoi, dat hij er met wat fantasie al zelf mee kan spelen? Ik vind het zelf wel een leuke serie, ook omdat ze het alle drie leuk vinden. De meiden krijgen in juni ook een Paw Patrol-feestje.
Favoriete Paw Patroller van O is Lucky. Hij weigert me te geloven als ik zeg dat hij Rocky heet.
Wasda?quote:Op maandag 1 maart 2021 23:17 schreef Adrian4 het volgende:
Hier zitten ze in de pyjamaploerten fase![]()
Geef mij dan maar paw patrol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |