abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:32:03 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197719238
Ah heerlijk! Wij worden echt helemaal krankjorum van Paw Patrol. Het gaat hier in huis de hele dag over de zeepatroller, onderzeeër en wat niet allemaal.

Oja, slapen O+
pi_197725729
Gefeliciteerd nog LeSage met S! Fijn dat hij het leuk heeft gehad. En geniet van jullie weekend met Mijm!

Gek vraagje misschien maar wat dragen jullie kleuters?
Twix draagt hemd en boxershort en dan vaak een broek en een sweater. Maar hij klaagt de laatste tijd ineens over kou dus nu doe ik er soms een extra laagje tussen (t-shirt korte mouw).
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:18:42 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197726452
@Malteser, hier op koude dagen ipv een hemd een zacht shirt (van de ondergoed afdeling van Next). Onder een vest altijd een shirt, of een longsleeve.
We hebben alleen sweaters en vesten van sweatstof, gebreide truien en blouses met knoopjes worden hier al jaren geweigerd...
pi_197728768
Hemd en sweater, soms zelfs een longsleeve want hij heeft het altijd te warm vindt hij. Geen kind van zn moeder iig.
pi_197729345
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:18 schreef mousemicky het volgende:
@:malteser, hier op koude dagen ipv een hemd een zacht shirt (van de ondergoed afdeling van Next). Onder een vest altijd een shirt, of een longsleeve.
We hebben alleen sweaters en vesten van sweatstof, gebreide truien en blouses met knoopjes worden hier al jaren geweigerd...
Hier trekt ‘ie aan wat ik klaar leg maar ook voornamelijk sweaters. Soms een blouse en/of gebreide trui maar dan altijd alleen in het weekend. Een blouse met knoopjes doe ik hem en de juf niet aan op een schooldag, want de kleuters gymmen zo vaak. Of ja, als de lockdown weer voorbij is dus.
Maar ik zal eens kijken voor ondershirts ipv hemden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:18 schreef Nazil het volgende:
Hemd en sweater, soms zelfs een longsleeve want hij heeft het altijd te warm vindt hij. Geen kind van zn moeder iig.
Oh brrrr!
pi_197729854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier trekt ‘ie aan wat ik klaar leg maar ook voornamelijk sweaters. Soms een blouse en/of gebreide trui maar dan altijd alleen in het weekend. Een blouse met knoopjes doe ik hem en de juf niet aan op een schooldag, want de kleuters gymmen zo vaak. Of ja, als de lockdown weer voorbij is dus.
Maar ik zal eens kijken voor ondershirts ipv hemden.
[..]

Oh brrrr!
hij loopt ook altijd op blote voeten binnen. Sokken krijg ik niet aan. Sjaal is ook de hel :'( ik snap dat echt niet, ik heb het altijd koud :')
pi_197730032
Mijn kleuter kiest zelf wat hij aantrekt. Meestal gewoon een sweater. Ik heb als enige regel dat hij momenteel een hemd aan moet onder ‘gebreide’ truien, verder draagt hij weinig hemden. Alleen een longsleeve draagt hij soms ook nog wel, maar dan moet hij nog een vest aan (+ jas) als we naar buiten gaan. Zijn zusjes dragen truien of longsleeve jurkjes. Binnenshuis allemaal met joggingsbroek/legging, buitenshuis met spijkerbroek.

Maar goed, ik vind hemden sowieso raar. Die worden volgens mij alleen door jonge kinderen gedragen. Ik ken geen enkele 12+ man/vrouw voor zover ik weet die nog een hemd draagt onder de gewone kleding. Wellicht mannen die altijd een pak dragen wel, maar daar ken ik er ook maar 1 van, en die draagt ook geen hemden. Mijn zoon heeft dus ook maar 3 hemden, zijn zusjes samen 4 zomerhemdjes die ze als het goed vriest aan moeten.

Sowieso heb ik kinderen die zich niet veel aantrekken van temperaturen. Onze thermostaat staat op 20 of 20,5 en ze lopen hier het liefst altijd op blote voeten (wij hebben geen vloerverwarming). Ik moet praten als brugman om ze sloffen of sokken aan te laten doen (en dan nog tig keer zeggen dat ze die weer aan moeten doen als ze weer op blote voeten rondlopen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197730458
Het naar bed brengen is hier de laatste tijd echt een drama. Zodra het woord bedtijd valt gaat alles tegendraads en brutaal. *Laatheteenfasezijn*
  zaterdag 30 januari 2021 @ 20:36:38 #159
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197730648
Bedtijd is vooral heel laat geworden nu... vaak slaapt ze pas om 21.30. Dat moet echt eerder als ze weer op tijd op school moet zijn.

Ik merk ook dat N thuis enorm veel aansporing nodig heeft om iets te doen, vooral de (weinige) schoolwerkjes en de dingen die 'moeten', zoals aankleden. Ik moet bij alles eindeloos zeuren en aansporen voordat ze iets doet. Dit was altijd al een puntje waar de juf op school ook moeite mee had, maar het lijkt nu wel erger geworden sinds er geen groepsdruk meer achter zit, zoals je op school wel hebt. Hopelijk gaat dit wel weer beter als ze weer op school zijn.

Qua leren loopt N het liefst bloot :P meestal draagt ze een jurk + t-shirt + maillot of broek + t-shirt + trui. Als het heel koud is wel eens een hemd eronder. Maar ze heeft het eigenlijk nooit koud, in tegenstelling tot mij :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197730848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:12 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kleuter kiest zelf wat hij aantrekt. Meestal gewoon een sweater. Ik heb als enige regel dat hij momenteel een hemd aan moet onder ‘gebreide’ truien, verder draagt hij weinig hemden. Alleen een longsleeve draagt hij soms ook nog wel, maar dan moet hij nog een vest aan (+ jas) als we naar buiten gaan. Zijn zusjes dragen truien of longsleeve jurkjes. Binnenshuis allemaal met joggingsbroek/legging, buitenshuis met spijkerbroek.

Maar goed, ik vind hemden sowieso raar. Die worden volgens mij alleen door jonge kinderen gedragen. Ik ken geen enkele 12+ man/vrouw voor zover ik weet die nog een hemd draagt onder de gewone kleding. Wellicht mannen die altijd een pak dragen wel, maar daar ken ik er ook maar 1 van, en die draagt ook geen hemden. Mijn zoon heeft dus ook maar 3 hemden, zijn zusjes samen 4 zomerhemdjes die ze als het goed vriest aan moeten.

Sowieso heb ik kinderen die zich niet veel aantrekken van temperaturen. Onze thermostaat staat op 20 of 20,5 en ze lopen hier het liefst altijd op blote voeten (wij hebben geen vloerverwarming). Ik moet praten als brugman om ze sloffen of sokken aan te laten doen (en dan nog tig keer zeggen dat ze die weer aan moeten doen als ze weer op blote voeten rondlopen).
Ik heb in de herfst, vroege lente en winter altijd een hemd aan. Niet zo'n ouderwets hemd, maar wel iets dat in m'n broek kan.

Mijn jongens dus ook, maar dat blijft nooit in de broek zitten...
pi_197731183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb in de herfst, vroege lente en winter altijd een hemd aan. Niet zo'n ouderwets hemd, maar wel iets dat in m'n broek kan.

Mijn jongens dus ook, maar dat blijft nooit in de broek zitten...
Ik begreep elders ook al dat ik blijkbaar een van de weinige ben die daar niet mee opgegroeid is :D en mijn vriendjes en kamergenoten blijkbaar ook. Ik ben niet representatief dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197731229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik begreep elders ook al dat ik blijkbaar een van de weinige ben die daar niet mee opgegroeid is :D en mijn vriendjes en kamergenoten blijkbaar ook. Ik ben niet representatief dus.
Als tiener deed ik dat ook niet. Ik kan het commentaar van m'n oma nog horen...
pi_197731240
Sjaak draagt een broek, boxer, hemd (wat hij al-tijd uit zijn broek trekt) en een hoodie of trui. Of een t-shirt met lange mouwen, met daarover een t-shirt met korte mouwen.
Thuis gaat de kleding vaak uit en is hij naakt, of doet hij een onesie aan. En het liefst altijd blote voeten thuis.
pi_197731867
Ik draag in de herfst, winter en lente altijd een zwart hemd. Anders heb ik het echt koud. Onder mijn werk louse draag ik nu zelfs een hemd en een T-shirt met korte mouwen.

Maar als ik het koud krijg, dan heb ik gelijk meer pijn dus dat probeer ik ten alle tijden te vermijden.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 21:20:16 #165
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197731974
Ik zweer bij pantoffels, polswarmers en een warme wollen poncho. Echt het beste ding dat ik ooit gekocht heb!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 21:50:37 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197732891
Hier alleen boxer, broek en trui/longsleeve. Ook zo'n warmbloedje dus.

Malteser, misschien vindt Twix de wollen langemouwenshirts van Dilling wel fijn. Alex vindt ze tegenwoordig prikken, dus misschien is het geen succes, maar een hoop mensen zweren erbij. Ook omdat wol de temperatuur reguleert, het zal niet snel te warm zijn, maar ook niet koud!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197734608
Hier altijd een hemd bij Twix. En ikzelf ook trouwens.

Over Twix gesproken, hij is de meter voorbij!! We moesten dinsdag met hem op controle, hij heeft sinds maart 2020 een streng dieet en het lijkt iets te doen. Gewicht blijft wel achter maar hij groeit in de lengte.
Zoals de kinderarts zei: “Lengtegroei is het allerbelangrijkste, want het zal me worst wezen of hij straks als volwassen man 70 of 85 kilo weegt. Als hij maar voldoende lengte heeft.”
En groot zal hij niet worden maar als we dit kunnen voortzetten, hoeft hij wellicht geen groeihormonen. Dat zou fantastisch zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:50 schreef pinquit het volgende:
Hier alleen boxer, broek en trui/longsleeve. Ook zo'n warmbloedje dus.

Malteser, misschien vindt Twix de wollen langemouwenshirts van Dilling wel fijn. Alex vindt ze tegenwoordig prikken, dus misschien is het geen succes, maar een hoop mensen zweren erbij. Ook omdat wol de temperatuur reguleert, het zal niet snel te warm zijn, maar ook niet koud!
Thanks voor de tip! Is het proberen waard.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 22:50:33 #168
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197734921
Jetpaq heeft ook lekker zachte wollen shirts en leggings O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197735642
Wat fijn, @Malteser !

Hemd: check. Ik altijd, behalve als de mussen van het dak vallen. J verplicht als het koud is, maar hij heeft nog vaak een blote rug. Dat doet hem niks.
pi_197736431
Voor de koukleumende volwassenen, ik heb nu een maand of twee geleden dit vest gekocht, en inmiddels heb ik m in vijf kleuren. Sinds ik m heb, heb ik de thermostaat een graad lager gezet, zo heerlijk warm is 'ie O+. Het is niet een super charmant model (niet getailleerd) maar ik vind hem echt fantastisch, zeker voor in huis. En hij is nu in de sale ook echt goedkoop (en ik zie nu dat ze ineens veel meer kleuren hebben en nu wil ik er eigenlijk nog meer bestellen :+ ).
Geloof dat ze m ook in kinderversie hebben, maar dat weet ik niet zeker.

En Malteser, wat een fijn nieuws!! O+ hopelijk zet het zich zo door en zijn groeihormonen niet nodig!

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 30-01-2021 23:51:39 ]
pi_197738691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
Hier altijd een hemd bij Twix. En ikzelf ook trouwens.

Over Twix gesproken, hij is de meter voorbij!! We moesten dinsdag met hem op controle, hij heeft sinds maart 2020 een streng dieet en het lijkt iets te doen. Gewicht blijft wel achter maar hij groeit in de lengte.
Zoals de kinderarts zei: “Lengtegroei is het allerbelangrijkste, want het zal me worst wezen of hij straks als volwassen man 70 of 85 kilo weegt. Als hij maar voldoende lengte heeft.”
En groot zal hij niet worden maar als we dit kunnen voortzetten, hoeft hij wellicht geen groeihormonen. Dat zou fantastisch zijn.
[..]

Thanks voor de tip! Is het proberen waard.
Wauw, wat goed te lezen Malteser!!! Heel erg fijn!

Hier dragen ze vanaf baby al wolzijde of wolzijdekatoen als eerste laag (merk Cosilana of Engel). Alleen in de zomer niet, anders altijd lange mouw, korte mouw of hemd. Ik zelf ook trouwens, koud is my middle name :+ Vind het een fijn idee als er niet zoveel extra energie hoeft naar temperatuur regelen/warm houden.
  zondag 31 januari 2021 @ 08:13:46 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197738693
Way fijn dat hij groeit @Malteser! Het lijkt me niet gek dat hij een extra laagje nodig heeft gezien zijn gewicht en energiehuishouding. Een wollen onder shirt lijkt me ook heel lekker en fijn, maar Dilling is wel echt de minst zachte variant onder wollen kinderkleding en kriebelgevoelig. Ik gebruik Dilling nooit direct op de huid, mijn jongens vinden het niet fijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Cosilana, Engel en Joha, iets duurder maar deze kleding kriebelt zeker niet. Ze hebben wol/zijden/katoen en wol/zijden shirts. Ik ga deze zelf ook bestellen voor mijn kleuter die sweaters vindt kriebelen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197738852
Malteser O+ Dat is goed nieuws!

Mijn vriend draagt ook gewoon een hemd onder zijn truien. Zeker als hij zit op kantoor (zolder :') ) schiet de trui nog wel ooit omhoog. Dus lekker een hemd eronder.
Ik vaak ook, ligt een beetje aan de kleding. Ik draag vooral jurkjes en dan heb ik het niet altijd.
Kinderen hebben er wel altijd eentje aan in de winter, maar ze trekken de trui erboven regelmatig uit. Als ze het zelf niet koud hebben, mij prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197739812
Oh en het is niet zo dat hij geen extra laag aan krijgt als hij klaagt over kou hè. Want dat doen we dan uiteraard meteen. Kleding genoeg ;). Maar ik ga nu eens kijken voor wolzijden nav jullie tips. Dat lijkt me perfect voor hem. ^O^
Maar het is iets van deze winter, hiervoor hoorden we hem er nooit over.
pi_197741357
Wat fijn dat Twix groeit Malteser! *O*

Ik draag winter of zomer, altijd een top met spaghettibandjes onder mijn shirt. Vermindert inkijk en ik kan slecht tegen een blote rug (koud!) :')
A draagt ook altijd zo'n top, maar dan wel een echt hemdje uit de Next-ondergoedlijn. Nu het echt koud is, heeft ze een thermo-t-shirt met korte mouwen aan in plaats van het hemdje.
Ze kan ook totaal niet tegen wol(soorten) helaas. Alles prikt volgens haar. Als ik haar toch een gebreide jurk wil aantrekken (want soms is het echt heel koud, zoals vandaag), dan gaat er nog een hele dunne longsleeve aan.
pi_197741570
Yes Twix *O*
pi_197742431
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:26 schreef Malteser het volgende:
Oh en het is niet zo dat hij geen extra laag aan krijgt als hij klaagt over kou hè. Want dat doen we dan uiteraard meteen. Kleding genoeg ;). Maar ik ga nu eens kijken voor wolzijden nav jullie tips. Dat lijkt me perfect voor hem. ^O^
Maar het is iets van deze winter, hiervoor hoorden we hem er nooit over.
:D daar twijfelde ik ook niet aan hoor!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:27 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197778412
Hallo kleutermoeders, ik kom even advies vragen. In de zomer wordt Jacob 4 jaar, en bij de start van het nieuwe schooljaar gaat hij naar school. Ik heb dan nog 2 maanden verlof. Vanochtend werd ik gebeld door de BSO-organisatie dat er plek voor hem is op de gevraagde 2 dagen per week, en wanneer ik het contract wil laten ingaan, tegelijk met het schooljaar of bijvoorbeeld een week later? Ik zei doe maar een week later, ik ben toch thuis.

Echter. Na even nadenken vraag ik me af of het niet slimmer is om de start 2 maanden uit te stellen. We hebben een continurooster, elke dag tot 14 uur, en hij gaat in principe gewoon fulltime starten met school. De baby is dan ongeveer 2 maanden oud. Het zou heel goed kunnen dat dat genoeg verandering voor hem is, en dat hij graag gewoon naar huis komt 's middags. Financieel maakt het me niet zoveel uit, het gaat echt om wat fijn zou zijn voor hem. Het is een kind dat wel redelijk rustig is, geen eindeloze energie, speelt graag samen maar houdt ook erg van op de bank hangen met een autootje.

Kunnen er voordelen zijn aan gelijks starten met de BSO? Groepsvorming, alles in één keer wennen, zoiets? De locatie is overigens gewoon zijn eigen school dus hij hoeft niet nog te reizen tussendoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197778496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Hallo kleutermoeders, ik kom even advies vragen. In de zomer wordt Jacob 4 jaar, en bij de start van het nieuwe schooljaar gaat hij naar school. Ik heb dan nog 2 maanden verlof. Vanochtend werd ik gebeld door de BSO-organisatie dat er plek voor hem is op de gevraagde 2 dagen per week, en wanneer ik het contract wil laten ingaan, tegelijk met het schooljaar of bijvoorbeeld een week later? Ik zei doe maar een week later, ik ben toch thuis.

Echter. Na even nadenken vraag ik me af of het niet slimmer is om de start 2 maanden uit te stellen. We hebben een continurooster, elke dag tot 14 uur, en hij gaat in principe gewoon fulltime starten met school. De baby is dan ongeveer 2 maanden oud. Het zou heel goed kunnen dat dat genoeg verandering voor hem is, en dat hij graag gewoon naar huis komt 's middags. Financieel maakt het me niet zoveel uit, het gaat echt om wat fijn zou zijn voor hem. Het is een kind dat wel redelijk rustig is, geen eindeloze energie, speelt graag samen maar houdt ook erg van op de bank hangen met een autootje.

Kunnen er voordelen zijn aan gelijks starten met de BSO? Groepsvorming, alles in één keer wennen, zoiets? De locatie is overigens gewoon zijn eigen school dus hij hoeft niet nog te reizen tussendoor.
ik zou het even uitstellen. Beginnen met school is al zoveel voor die kleintjes, dan is even bijkomen thuis echt wel fijn.

Aan de andere kant, voor mijn T werkt het heel goed om dingen een voldongen feit te laten zijn. Je gaat naar school en BSO, op die dagen, en zo is het gewoon. Hoe meer vrijheid in dit soort dingen, hoe moeilijker ze in zijn hoofd worden...
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:12:40 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197779024
Ik zou als voordeel zien dat ik dan zelf 2 lange dagen alleen een baby thuis heb.

Ik geloof niet dat er echt voordelen voor je kind zijn aan direct beginnen met BSO. Groepsvorming maakt niet zoveel uit want je hebt toch instroom het hele jaar door.

Ik deed het trouwens andersom, eerst de BSO en toen school. :P (zoon werd aan het begin van de zomervakantie 4, het kdv contract stopte per de datum dat hij 4 werd en hij kon daar niet langer blijven).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197779599
J was 2 lange dagen kdv gewend en moest meteen ook 2 dagen na school naar de BSO. Dat was echt heel zwaar voor hem. Ik zie het ook vaak bij jongste kleuters, die zijn vaak blij dat ze naar huis kunnen na de schooldag. Wat dat betreft zou ik wat later starten. Maar aan de andere kant, als het jou thuis helpt kun je hem ook laten gaan en misschien wat vroeger ophalen.
pi_197779808
Wij hebben kleuter bewust niet direct opgegeven voor BSO, en hij had dat ook zeker niet getrokken de eerste maanden. Wij hebben ook een continu rooster (tot 14:30), maar hij was echt op daarna. Pas na de jaarwisseling trok hij dat wat beter. Maar goed, dit is wel heel kindafhankelijk. Mijn kleuter ging ook maar 1 dag per week naar de opvang en moest daarvan ook de dag erna meestal bijkomen. Dat is een veel grotere overgang dan voor een kind dat al 3 tot 5 dagen per week naar de opvang gaat. Ik hoop dat de meiden na de meivakantie al op school mogen starten, maar ik ga hen ook pas vanaf september opgeven voor de BSO (als ze willen).

Maar ik zou persoonlijk na de kerstvakantie starten. Dan is hij goed gewend op school en is de drukte van de feestdagen ook weer voorbij. Houd er alleen wel rekening mee dat je dan ook niet automatisch vakantie BSO hebt. Wellicht is het een idee om wel vast daarmee te starten (in herfst- en kerstvakantie), dat is ook minder intensief.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197779899
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Yes Twix *O*
Twix als in Mars? :D
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:08:32 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197779944
Ik verwacht in november wel weer te gaan werken, dus dan moet hij wel naar de BSO, hopelijk met wat eerder ophalen. Ik kan mijn werkdagen niet inkorten maar gelukkig wel familie in de buurt die kan helpen. In de zomervakantie mag hij op de crèche blijven gelukkig. Misschien een tikje saai maar goed, liever saai dan een compleet nieuwe BSO denk ik.

Goed om jullie ervaringen te lezen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:25:10 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197780201
Ik vond het achteraf juist heel fijn dat mijn zoon kon beginnen met BSO (vakantieopvang). Maar hij was de opvang dan ook totaal ontgroeid en verveelde zich daar dood, vond het ook helemaal niet meer leuk. Dus voor hem was het juist heel fijn om met oudere kinderen in een andere omgeving te zijn, hij bloeide helemaal op (en ging ten minste uiterlijk om 20:00 uur slapen ipv 22:00, wat redelijk killing was met een newborn :'( ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:27:20 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197780230
Haha, oke zo kan het dus ook... Ik gooi alle opties maar weer even in het overleg komend weekend.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197780920
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Twix als in Mars? :D
Ja, dat zijn broertjes O+
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:30:44 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197781284
Wij zijn iets later met de BSO begonnen en ik was er blij om. Het was al aardverschuiving genoeg. Later starten deed weinig qua "binding" met de BSO groep, aangezien dat vooral klasgenootjes zijn.

Ik kan de tijd met baby ook goed begrijpen, als reden om juist wel meteen volle bak te starten.

Misschien een maand later starten als tussenvorm, heb je beiden? En dan is hij wel weer "geland".

Spannend jaar voor 'm (en voor jou) :P
pi_197802540
Ik zou ook later bso doen. Het is zo veel in 1x.
Aan de andere kant, gelijk in 1x in het juiste ritme is ook wat voor te zeggen. Wij deden het in 1x. Ging na 2 weken goed. Eerste weken was het huilen om 14.00 als de bso hem kwam ophalen.
pi_197802900
Wij hebben een gastouder na school, sinds de overstap naar de nieuwe school. Eerste 4 weken haalden we Sjaak zelf op, in die laatste week hebben we hem kennis laten maken met de gastouder en ben ik met hem daar naartoe gegaan. De week erna begon hij daar en dat ging goed (en toen gingen de scholen dicht. Volgende week weer een nieuwe ronde).
pi_197820685
Aanhaakpoging :W

Hier eigenlijk ook altijd een hemd onder de kleding, tenzij echt hoogzomer.

Wij zijn wel bijna meteen begonnen met de BSO. Onze Minion startte in mei, met nog 8 weken school te gaan tot de zomervakantie. Ik geloof dat we vanaf de 2e of 3e week de BSO op zijn gaan bouwen.
Gek genoeg moest ze op school zelf heel erg wennen (veel huilen e.d.), maar ging het bij de BSO eigenlijk bijna vanzelf.

Hier nog een extra weekje thuisonderwijs volgende week. Zelf vindt ze het allemaal wel best geloof ik; toen ik het vanmorgen uitlegde zei ze "Hmm, da's jammer" en haalde haar schouders op.

Man en ik vinden het vooral erg dubbel. Enerzijds redden we ons echt nog wel een weekje en hebben we best een prima ritme. Maar de onderbouwing die gegeven wordt om de scholen dicht te houden snijdt gewoon echt geen hout :N en daar kan ik slecht tegen, merk ik.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:39:02 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197821039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:21 schreef twist02 het volgende:
Maar de onderbouwing die gegeven wordt om de scholen dicht te houden snijdt gewoon echt geen hout
Zijn dat een aantal scholen dan? En wat is de reden? Ik heb een paar dagen in mijn thuiskantoor hok geleefd, dus heb dat even gemist.

Leuk dat je aanhaakt!

En de 2/3e week BSO starten hebben wij ook gedaan hoor. Dat schaarde ik onder gefaseerd starten :)

Max heeft morgen een superleuk kinderfeestje met zijn klasgenootjes. Op de boerderij van een vriendje met als thema boerderij (duh) en dino's. Alleen....... hij wil niet :{ Hij vindt het zo spannend! Net als school/BSO dus en alles zonder ons. Arm ventje. Ik heb 'm moeten beloven voor het slapen gaan dat we samen het kadootje gaan brengen en meer niet. Maar even de moeder van.... ingelicht. Ik kan er best even bij blijven en hopelijk wordt hij gewoon enthousiast O+
pi_197821257
Sjaak kon vandaag alleen maar huilen, schreeuwen en slaan om zijn schoolwerk. Zo sneu ;( Ik heb hem voor morgen alvast ziek gemeld, want het is wel even mooi geweest. Maandag mag hij weer naar school *O*
pi_197821589
Onze school blijft ook nog minstens een week dicht. Maar ik ben er blij mee, want ze hadden op de noodopvang een uitbraak van bijna een dozijn besmettingen inmiddels. Ketel maandag weer dat gebouw insturen had echt niet goed gevoeld.
pi_197822104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:39 schreef Quoi het volgende:

[..]

Zijn dat een aantal scholen dan? En wat is de reden? Ik heb een paar dagen in mijn thuiskantoor hok geleefd, dus heb dat even gemist.

Leuk dat je aanhaakt!

En de 2/3e week BSO starten hebben wij ook gedaan hoor. Dat schaarde ik onder gefaseerd starten :)

Max heeft morgen een superleuk kinderfeestje met zijn klasgenootjes. Op de boerderij van een vriendje met als thema boerderij (duh) en dino's. Alleen....... hij wil niet :{ Hij vindt het zo spannend! Net als school/BSO dus en alles zonder ons. Arm ventje. Ik heb 'm moeten beloven voor het slapen gaan dat we samen het kadootje gaan brengen en meer niet. Maar even de moeder van.... ingelicht. Ik kan er best even bij blijven en hopelijk wordt hij gewoon enthousiast O+
Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan! :*

Ja, onze school valt onder een stichting van 30 scholen. En er is stichtingsbreed besloten om al die scholen dicht te houden.
In individuele gevallen of bij een uitbraak zou ik het inderdaad gesnapt hebben, maar nu vind ik het toch wel een beetje zuur :{ het voelt alsof ze het niet eens willen proberen ofzo.
Regio Zuid, dus het zou sowieso nog maar een week zijn geweest tot de vakantie, maar toch, meh...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:14:32 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197841581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan! :*

Ja, onze school valt onder een stichting van 30 scholen. En er is stichtingsbreed besloten om al die scholen dicht te houden.
In individuele gevallen of bij een uitbraak zou ik het inderdaad gesnapt hebben, maar nu vind ik het toch wel een beetje zuur :{ het voelt alsof ze het niet eens willen proberen ofzo.
Regio Zuid, dus het zou sowieso nog maar een week zijn geweest tot de vakantie, maar toch, meh...
Ja ik snap dat dat een beetje dubbel voelt. Succes dan maar, nog even.

Het is hier gelukt met het feestje! Zonder pushen, beetje inmasseren en ik ben een uurtje gebleven en toen weggegaan. Ik moest ook werken, dus het was een welkome onderbreking. Zo vanuit de melkput op de fiets richting een zoommeeting, mooie afwisseling :P

Hij werd tegen 19:00 thuisgebracht, vól verhalen. Koe gemolken, kalfje de fles gegeven, op een quad gezeten, marshmellows geroosterd. Ik blijf hier maar verliefd naar de foto's kijken. Dankbaar ook, want wat hebben deze mensen voor een onvergetelijk uitje gezorgd.
pi_197841824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ach wat zonde van het feestje. Hopelijk draait ie inderdaad nog bij dan! :*

Ja, onze school valt onder een stichting van 30 scholen. En er is stichtingsbreed besloten om al die scholen dicht te houden.
In individuele gevallen of bij een uitbraak zou ik het inderdaad gesnapt hebben, maar nu vind ik het toch wel een beetje zuur :{ het voelt alsof ze het niet eens willen proberen ofzo.
Regio Zuid, dus het zou sowieso nog maar een week zijn geweest tot de vakantie, maar toch, meh...
Ze moeten toch open, toch? Vanaf woensdag? *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197841849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja ik snap dat dat een beetje dubbel voelt. Succes dan maar, nog even.

Het is hier gelukt met het feestje! Zonder pushen, beetje inmasseren en ik ben een uurtje gebleven en toen weggegaan. Ik moest ook werken, dus het was een welkome onderbreking. Zo vanuit de melkput op de fiets richting een zoommeeting, mooie afwisseling :P

Hij werd tegen 19:00 thuisgebracht, vól verhalen. Koe gemolken, kalfje de fles gegeven, op een quad gezeten, marshmellows geroosterd. Ik blijf hier maar verliefd naar de foto's kijken. Dankbaar ook, want wat hebben deze mensen voor een onvergetelijk uitje gezorgd.
Tofste feestje ooit :o dat gaat ‘m echt nog lang bij blijven! En super stoer van Max dat hij toch gebleven is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197848669
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja ik snap dat dat een beetje dubbel voelt. Succes dan maar, nog even.

Het is hier gelukt met het feestje! Zonder pushen, beetje inmasseren en ik ben een uurtje gebleven en toen weggegaan. Ik moest ook werken, dus het was een welkome onderbreking. Zo vanuit de melkput op de fiets richting een zoommeeting, mooie afwisseling :P

Hij werd tegen 19:00 thuisgebracht, vól verhalen. Koe gemolken, kalfje de fles gegeven, op een quad gezeten, marshmellows geroosterd. Ik blijf hier maar verliefd naar de foto's kijken. Dankbaar ook, want wat hebben deze mensen voor een onvergetelijk uitje gezorgd.
Oh, wat ontzettend tof klinkt dat ja ! O+ En wat goed van Max; hopelijk heeft-ie nu de smaak te pakken! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ze moeten toch open, toch? Vanaf woensdag? *O*
Ja, ze moeten het nu minimaal proberen inderdaad _O- elke school moet een eigen plan schrijven en dat goed laten keuren. Maar praktisch gezien weten we nu dus nog steeds niks, want dat plan kan ook nog per klas verschillen :+

Ik probeer echt constant begrip op te brengen voor alle beslissingen hoor, maar momenteel overheerst de ' :') ' toch wel een beetje als ik eerlijk ben...
Maar goed, we gaan het zien! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197848697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak kon vandaag alleen maar huilen, schreeuwen en slaan om zijn schoolwerk. Zo sneu ;( Ik heb hem voor morgen alvast ziek gemeld, want het is wel even mooi geweest. Maandag mag hij weer naar school *O*
Had hier even overheen gelezen ;( hopelijk is de 'vrije dag' goed bevallen en gaat het inmiddels beter met Sjaak? Hij is echt weer toe aan school, begrijp ik? :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')