abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196740470
De gezamenlijke Pools-Amerikaanse oefeningen zijn vorige week afgelopen. Het manoeuvreren werd niet breed uitgemeten in de leidende media. De reden hiervoor waren de talrijke mislukkingen en schandalen die de oefeningen begeleidden.

Volgens de Pools-talige bron Dziennik Polityczny brak er tijdens de internationale militaire oefening Tumak-2020 een gevecht uit tussen de militairen van de 15e Gemechaniseerde Brigade van de Poolse strijdkrachten en hun collega's van het contingent van de Amerikaanse strijdkrachten, dat deel uitmaakt van de tactische groep van het NAVO-bataljon.

Zoals Mariusz Błaszczak, de minister van Nationale Defensie, zei: “ondanks de pandemie oefende het Poolse leger. De soldaten van het Poolse leger verbeterden hun vaardigheden, verbeterden hun samenwerking met bondgenoten en de oefeningen vonden plaats zoals gepland.

Maar wat was er werkelijk aan de hand?

Tijdens Tumak-20 was het de bedoeling om de technieken en procedures te oefenen die Poolse leger verbinden met de Amerikaanse, Britse, Roemeense en Kroatische troepen, en zo het eFP-bataljon vormen. Maar de verschillende problemen die tijdens de manoeuvres optraden, leidden ertoe dat de deelnemers hun taken niet voltooiden en de verschillende fasen van de oefeningen verstoorden.

Volgens de woordvoerder van de 16e Gemechaniseerde Divisie, majoor Marek Nabzdyjak, die de situatie uitlegde, 'ontstond er tijdens de oefeningen tussen de Amerikaanse soldaten en hun Poolse collega's een conflict. De reden was het onbeschofte gedrag van de Amerikanen. Na het diner begon een groep dronken Amerikaanse soldaten de Polen te beledigen door hen Poolse varkens te noemen en hun ongenoegen uit te spreken over de verblijfsvoorwaarden en het opleidingsniveau van de soldaten van de 15e Brigade. Als gevolg hiervan was er een gevecht waarbij enkele Poolse soldaten ernstig hoofdletsel opliepen. De commissie van het Ministerie van Nationale Defensie voert een officieel onderzoek uit.

De commandant van de gevechtsgroep van het NAVO-bataljon, luitenant-kolonel Jeffrey Higgins, beschuldigde het bevel van de 15e gemechaniseerde brigade van een laag niveau van discipline onder Poolse soldaten, waarbij hij het incident aan Poolse zijde beschuldigde.

Over welke toename van het Amerikaanse contingent in Polen kunnen we praten als het Amerikaanse leger zich zo respectloos gedraagt tegenover hun Poolse collega’s? Dit is een duidelijk voorbeeld van waartoe de uitbreiding van NAVO kan leiden. In Berlijn hebben al anti-oorlogprotesten plaatsgevonden. Hondereden activisten en maatschappelijke organisaties stonden in de rij van het parlementsgebouw tot het kantoor van Merkel. Ze eisten dat de autoriteiten stoppen met het verhogen van de militaire uitgaven in Duitsland en ook de Amerikaanse kernwapens uit het land terugtrekken. Zullen de Amerikanen hun eisen blijven stellen en dan hun eigen NAVO-bongenoten in elkaar slaan? Met deze aanpak is het onwaarschijnlijk dat ze zullen slagen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:01:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196740573
Amerikaanse soldaten :') Triest zooitje. Als volwassene anderen gaan beledigen en met ze vechten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196740667
Goede training toch?

Ik zie het probleem niet.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196741368
Ik heb het vermoeden dat de heer Jeffrey Higgins deed aan projectie. Het Amerikaanse leger is groot en door de krankzinnige investering beschikken ze over goed materiaal. Maar het is algemeen bekend dat het qua poppetjes nu niet echt iets is om over naar huis te schrijven.
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:12:45 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196741454
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:08 schreef AchJa het volgende:
Bron?
https://www.indymedia.nl/node/48724

Geen bijster sterke bron, verder ook niets serieus over te vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:13:35 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196741463
Mensen die vrijwillig soldaat worden zijn nou eenmaal negen van de tien keer niet helemaal 100%. Helemaal in landen als Amerika waar ze vooral actief werven bij de sociaal-economische onderlaag van de maatschappij.
Graag op anoniem
  Redactie Frontpage dinsdag 15 december 2020 @ 10:21:01 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196741554
Amerikanen he. Wat verwacht je dan? Militairen met hersens en samenwerking op basis van gelijkwaardigheid? :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:50 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196743282
Vroeger werd er altijd gevochten wanneer soldaten uit 2 verschillende eenheden bij elkaar gezet werden. Vooral als er ook nog wat bij gedronken werd. NB Dan heb ik het over 2 Nederlandse eenheden. Soldaten worden nu eenmaal niet gevormd tot koorknaapjes. Niks aan de hand dus, verder lopen.
The End Times are wild
pi_196743402
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die Poolse mannen wrl nuchter waren dat zou ook voor het eerst zijn.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:22:49 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196743528
American Tockkies
pi_196744431
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef LXIV het volgende:
Vroeger werd er altijd gevochten wanneer soldaten uit 2 verschillende eenheden bij elkaar gezet werden. Vooral als er ook nog wat bij gedronken werd. NB Dan heb ik het over 2 Nederlandse eenheden. Soldaten worden nu eenmaal niet gevormd tot koorknaapjes. Niks aan de hand dus, verder lopen.
Allemaal rammen op 103!!!
pi_196747239
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:05 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de heer Jeffrey Higgins deed aan projectie. Het Amerikaanse leger is groot en door de krankzinnige investering beschikken ze over goed materiaal. Maar het is algemeen bekend dat het qua poppetjes nu niet echt iets is om over naar huis te schrijven.
Tja, het leger in de VS een verzamelvat voor tokkies. Voor de ècht kanslozen is het leger vaak de enige werkgever die ze nog aanneemt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 15 december 2020 @ 16:05:53 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_196747746
quote:
Honderden activisten en maatschappelijke organisaties stonden in de rij van het parlementsgebouw tot het kantoor van Merkel.
Sinds ik weet dat George Soros achter de schermen aan de touwtjes trekt en via allerlei clubs Europa een richting op probeert te duwen hecht ik geen enkele waarde meer aan hoeveel mensen en organisaties er staan te protesteren.
pi_196750592
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:01 schreef Starhopper het volgende:
Amerikaanse soldaten :') Triest zooitje. Als volwassene anderen gaan beledigen en met ze vechten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:05 schreef theunderdog het volgende:
Maar het is algemeen bekend dat het qua poppetjes nu niet echt iets is om over naar huis te schrijven.
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die vrijwillig soldaat worden zijn nou eenmaal negen van de tien keer niet helemaal 100%. Helemaal in landen als Amerika waar ze vooral actief werven bij de sociaal-economische onderlaag van de maatschappij.
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:21 schreef JeMoeder het volgende:
Amerikanen he. Wat verwacht je dan? Militairen met hersens en samenwerking op basis van gelijkwaardigheid? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:22 schreef Tengano het volgende:
American Tockkies
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef Puntenjager het volgende:
Tja, het leger in de VS een verzamelvat voor tokkies. Voor de ècht kanslozen is het leger vaak de enige werkgever die ze nog aanneemt.
Wie van jullie heeft eigenlijk echt met Amerikaanse militairen samengewerkt?
pi_196751547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Argumentum ad verecundiam.

Je moet sowieso al een volkomen idioot zijn om bij defensie te willen.
pi_196751950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:31 schreef theunderdog het volgende:
Argumentum ad verecundiam.
Ik vraag me gewoon af op basis van welke praktijkervaringen dit soort uitspraken gedaan worden. Het zou me al verbazen als een van jullie ooit een militair in levende lijve gezien heeft, laat staan een Amerikaanse militair...

quote:
Je moet sowieso al een volkomen idioot zijn om bij defensie te willen.
Oh, dat mag je best vinden, daar maak ik me totaal niet druk om. Het is echter geen onderbouwing van de gemaakte claim.
pi_196752188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af op basis van welke praktijkervaringen dit soort uitspraken gedaan worden. Het zou me al verbazen als een van jullie ooit een militair in levende lijve gezien heeft, laat staan een Amerikaanse militair...
[..]

Oh, dat mag je best vinden, daar maak ik me totaal niet druk om. Het is echter geen onderbouwing van de gemaakte claim.
Bloedbad van My Lai.
https://www.theguardian.c(...)-logs-military-leaks
https://www.defensiebond.(...)-een-groot-probleem/

Nee, maar je moet met ze 'gewerkt' hebben. Toppers zijn het.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:43:37 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196753268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Oohja want poolse collega's in elkaar rossen is normaal :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196753467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is serieus je onderbouwing??? :') _!
Ja.
pi_196753775
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef Starhopper het volgende:

Oohja want poolse collega's in elkaar rossen is normaal :')
Zoals ik al zei, vooralsnog geloof ik geen snars van dit bericht en bij gebrek aan serieuze bronnen is het simpelweg fake news.

En ook voor jou staat dezelfde vraag open.
pi_196753882
Volgens de Polen lag de schuld bij de Amerikanen

Volgens de Amerikanen lag de schuld bij de Polen

Waarom legt de TS de schuld bij de Amerikanen?

Bij een oefening zuipen en matten met een ander land of andere eenheid is toch gewoon de traditie?
Nederlandse mariniers doen dat ook gewoon in Noorwegen, Aruba etc.
pi_196753998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:11 schreef WammesWaggel het volgende:

Twee hoofdofficieren die als een stel kleuters elkaar publiekelijk de schuld geven. Geloof je het zelf?
pi_196754082
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Twee hoofdofficieren die als een stel kleuters elkaar publiekelijk de schuld geven. Geloof je het zelf?
Nuja, eigenlijk denk ik dat dit berichtje indirect uit de koker van Russische trollen komt die het bondgenootschap willen uithollen.
Maar enfin.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:28:52 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196754214
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, vooralsnog geloof ik geen snars van dit bericht en bij gebrek aan serieuze bronnen is het simpelweg fake news.

En ook voor jou staat dezelfde vraag open.
:')
pi_196754340
Kan TS ook zijn bron plaatsen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_196754448
Beetje matten hoort er toch bij? Paniek om niks
pi_196754825
Als mijn collega's beneden de maat presteren dan krijgen ze er ook van last. Heb capoeira gedaan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:31 #34
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_196756222
Ik heb de zwarte band in Capibara.

Beetje klungelig bericht wat nergens terugkomt. Er zitten behoorlijk wat Amerikanen in Polen tegenwoordig. Ook bv de Atlantic Resolve deployments - en bv de deployments van Spangdahlem - verlopen vaak via of naar Polen.

Groot gedeelte wat vroeger hier en in Duitsland zat is verschoven naar het oosten: Polen, Roemenie, Baltische staten.
pi_196756783
ik heb alle Bruce Lee films gekeken, wel heel lang geleden, maar toch.

Waarschijnlijk sprake van miscommunicatie.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196762568
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:01 schreef Starhopper het volgende:
Nederlanders :') Triest zooitje. Als volwassene anderen gaan beledigen en met ze vechten.
Fixed.
Corporate translator
pi_196764462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:11 schreef WammesWaggel het volgende:

Waarom legt de TS de schuld bij de Amerikanen?

Bij een oefening zuipen en matten met een ander land of andere eenheid is toch gewoon de traditie?
Nederlandse mariniers doen dat ook gewoon in Noorwegen, Aruba etc.
Ik geef niet alleen de Amerikanen de schuld. Ik geef toe dat de Polen ook verantwoordelijk zijn voor het conflict.

Maar Polen presenteerden wat er gebeurde, hoe alles werkelijk gebeurde en voeren een onderzoek uit.
De Amerikanen niet. Ze zeiden dat de Polen een slechte discipline hebben.

Volgens mij, is het duidelijk wiens fout is.
pi_196764716
Polen verdienen ook klappen, kutvolk
pi_196766960
geen fatsoenlijke bron - geen link - zo doen we dat dus niet in NWS - lees NWS FB nog maar e ens door aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')