Vind het beide slecht nieuws, maar gaf je toch een duimpje, zo ben ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Persco van 29 december:
"Goedenavond, we hebben goed en slecht nieuws.
Het goede nieuws: het vaccin is door de EMA goedgekeurd.
Het slechte nieuws: door de oplopende besmettingen geldt vanaf morgen een avondklok tot 19 januari"
(voor de duidelijkheid: ik hoop van harte dat ik het mis heb (over het slechte nieuws))
Of om beter (veiliger) te kunnen handhaven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:01 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Denk dat ze het ook als ‘laatste redmiddel’ zien als ze de besmettingen nu ook niet omlaag krijgen.
Ik denk echt dat het bij basisscholen meevalt. Mijn vriendin werkt met scholen en je hoort hier en daar een docent en af en toe een leerling maar niet veel.quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Heeft ook wel een punt imo met die laatste. Kabinet had veel meer kunnen doen om verplicht thuiswerken af te dwingen. Nu blijven veel bedrijven toch gewoon doen waar ze zin in hebben, zeker als er relatief veel jonge mensen werkt vermoed ik?
[ twitter ]
Stellig zijn over het minieme aantal besmettingen in opvang en basisschool is wel raar, want veel kinderen van die leeftijd worden niet getest. Er ontbreekt gewoon een hoop informatie.
De Kamer vergadert niet in het Catshuis, bovendien vind ik dat zeer essentieel. De democratie moet blijven functioneren.quote:Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er net voor Kerst nog eentje volgt, dinsdag of woensdag?
Die kamerdebatten zouden wat mij betreft ook prima digitaal kunnen via zoom. Echt totaal niet essentieel dat de volksvertegenwoordigers steeds naar het Catshuis komen.
Sow... ben jij soepel vanavond zeg!quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Vind het beide slecht nieuws, maar gaf je toch een duimpje, zo ben ik.
Niet waar, een tweede lezing vereist verkiezingenquote:Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Ook dat heeft diezelfde Tweedekamer in de hand.
Dan betalen we de KLM wat miljardjes meer om met vracht te vliegen. Waar een wil is, daar is eens weg. Maar dit lijkt vooral op onwil.quote:Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:
[..]
In het vrachtruim van het vliegtuig met "de lekker op vakantie"-gangers zitten anders een hoop producten die je toch gaat missen, of die ze gaan missen op de plaats van bestemming.
Nee dat staat er niet. Ze mogen het een soort van voorlopig invoeren. De Kamer kan het terugfluiten.quote:Op maandag 14 december 2020 23:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Komt door de spoedwet, daar staat in dat ze ingeval van nood de kamer mogen overslaan.
Asymotomatische/pre symptomatische verspreiding komt niet voor?quote:Op maandag 14 december 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.
Dan is het toch geen raar bruggetje om te zeggen: Kinderen hebben in de meeste gevallen geen klachten, dus lijken niet besmettelijk te zijn.
Dat afstand houden kan ik wel met je eens zijn. Een mondkapje op bij kinderen van 5 of 6 jaar (was volgens mij in Frankrijk) vind ik echt volslagen belachelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
True. Ik ben zelf meer overtuigd van het verhaal dat de onafhankelijke (niet-OMT-gelieerde) wetenschappers zeggen. Ik beweer niet dat kinderen net zo'n grote rol spelen, maar vind dat OMT'ers nog steeds wel te gemakkelijk volhouden dat het een feit is dat kinderen bijna geen invloed zouden hebben op de verspreiding.
Vind je het trouwens ook niet opmerkelijk dat de veiligheidsmaatregelen op scholen in de meeste andere landen strenger zijn? Lees: wel mondkapjes op in de les, ook op basisscholen. En wel het advies om onderling afstand houden.
Misschienquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:04 schreef Unmountable het volgende:
Misschien wordt het leger wel ingezet om met oud en nieuw te handhaven
Het lijkt wel voor te komen, maar beperkt. Ik weet het niet, misschien zijn de super-spreaders wel asymptomatische verspreiders. Vanmorgen was ik even in de supermarkt, en de hoeveelheid mensen die je daar hoestend voorbij hoort komen geeft wel het idee dat er meer mensen zijn met klachten dan ze zelf denken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Asymotomatische/pre symptomatische verspreiding komt niet voor?
Als we 10k besmettingen per dag hebben moet dat wel. Virus uitstoten dmv praten.
All is fair in Love and War.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
er zit niks anders op dan aanpassen, nieuwe spel regels nieuwe ronde
mkay lets play
neem een douche scheer je baard er af en je kop kaal, en we doen dit gewoon opnieuw, aanpassen
Als je het niet erg vindt, hou ik het bij de douche...quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
er zit niks anders op dan aanpassen, nieuwe spel regels nieuwe ronde
mkay lets play
neem een douche scheer je baard er af en je kop kaal, en we doen dit gewoon opnieuw, aanpassen
quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:11 schreef HPoi het volgende:
Als het leger wordt ingezet is er alsnog vuurwerk. Hoewel dodelijker dan Corona.
Meer maatregelen op de middelbare kan ook echt geen kwaad.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat afstand houden kan ik wel met je eens zijn. Een mondkapje op bij kinderen van 5 of 6 jaar (was volgens mij in Frankrijk) vind ik echt volslagen belachelijk.
Het is naar mijn idee vooral een punt van interpretatie. Er zijn heel veel onderzoeken geweest of kinderen wel/niet veel virus bij zich droegen, en het blijkt dat ze ook veel virus bij zich dragen. In diezelfde onderzoeken wordt genoemd dat er niet gekeken is hoe besmettelijk ze zijn, en dat daar nader onderzoek voor nodig is. Andere onderzoeken wijzen dan weer uit dat het met de besmettelijkheid van kinderen laag lijkt te liggen (onder andere door bron- en contactonderzoek ook). In het rapport van het Red Team van ergens in september/oktober werd een bron genoemd die aangaf dat kinderen vrijwel evenveel virusdeeltjes hadden, maar dat mensen alleen besmettelijk lijken te zijn bij klachten.
In dat rapport van het Red Team werd het stuk dat kinderen evenveel virusdeeltjes hebben meegenomen als argument om scholen te sluiten, maar werd het tweede deel (dat alleen bij klachten je besmettelijk bent) weggelaten.
Ik ben 't wel eens met jou en vele anderen dat het raar is dat kinderen op de basisschool snotterend en wel de klas in mogen komen banjeren op dit moment.
Kinderen, vooral de hele kleintjes, hebben vaak snotneusjes. Die kunnen dus zeker wel besmettelijk zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:
Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.
Dan is het toch geen raar bruggetje om te zeggen: Kinderen hebben in de meeste gevallen geen klachten, dus lijken niet besmettelijk te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |