Dat kunnen ze toch oplossen? @trein2000 heeft dat al eerder in dit topic uitgelegd. Alles sluiten, bij uitzondering van burgemeester open oid?quote:Op maandag 14 december 2020 23:20 schreef Fred het volgende:
[..]
De Jonge heeft net bij Beau uitgelegd dat daar geen wettelijke basis voor is.
Ik denk dat er als er mogelijkheden waren dat ze dat wel gedaan hadden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:23 schreef chratnox het volgende:
Dat kunnen ze toch oplossen? @:trein2000 heeft dat al eerder in dit topic uitgelegd. Alles sluiten, bij uitzondering van burgemeester open oid?
Hoe groot is de kans denk je dat het daadwerkelijk bij 3 weken blijft?quote:Op maandag 14 december 2020 23:24 schreef Gretzl het volgende:
3 weken langer 'kerstvakantie' met thuisonderwijs, dat is imo gewoon een soort van vervroegde zomervakantie. Als de kwaliteit van het thuisonderwijs echt zo te wensen overlaat zou je altijd nog kunnen overwegen om komende zomer langer door te gaan.
Als je alle nonsens vakken schrappen dan halen ze het makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 23:24 schreef Gretzl het volgende:
3 weken langer 'kerstvakantie' met thuisonderwijs, dat is imo gewoon een soort van vervroegde zomervakantie. Als de kwaliteit van het thuisonderwijs echt zo te wensen overlaat zou je altijd nog kunnen overwegen om komende zomer langer door te gaan.
Ik bagatelliseer niets ik realiseer. Het is allemaal niet zo erg. Je hebt fucking 60, 70(?) jaar te leven en je moet nu even binnen zitten een maandje, en dan nog is het niet eens écht binnen zitten, je mag nog steeds vrijwel alles je kan alleen niet ergens binnen stappen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Voor het uitoefenen van levensbehoeftes was ik wel een plant geworden.
Waarschijnlijk nauwelijks ergens last van met je irritante gebagatelliseer.
Ja, nee, boehoe je lekker in de slachtofferrol gooien omdat je even niet naar buiten magquote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je niks te melden hebt, doe het dan ook niet.
Denken dat ik werkquote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat me raden. Je werkt gezellig thuis, hebt nergens last van, kunt veilig in je eigen huis Teams/Skype/Zoom meetings houden en laat je boodschappen thuis bezorgen?
Er liggen per Nederlands ziekenhuis gemiddeld iets meer dan 4 coronapatienten op de IC. Dat is geen vol ziekenhuis, dat is een zorgstelsel van derdewereldniveau...quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef Fred het volgende: [..] Ik vind het wel wat hebben hoor, dat er af en toe een spruit door het beeld heen stuitert. Dan gaat het werk maar wat langzamer, beter dat dan een vol ziekenhuis.
Noodverordening heet dat. Of desnoods maar een spoedwet (dat kan heel snel als het echt moet). Dit is gewoon duiken.quote:Op maandag 14 december 2020 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch oplossen? @:trein2000 heeft dat al eerder in dit topic uitgelegd. Alles sluiten, bij uitzondering van burgemeester open oid?
Ik ben blij dat jij er geen last van hebt, maar voldoende andere mensen wel. Bestaat Fok! al 20 jaar?quote:Op maandag 14 december 2020 23:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets ik realiseer. Het is allemaal niet zo erg. Je hebt fucking 60, 70(?) jaar te leven en je moet nu even binnen zitten een maandje, en dan nog is het niet eens écht binnen zitten, je mag nog steeds vrijwel alles je kan alleen niet ergens binnen stappen.
Nou nou poe poe wat zwaar zeg.
Alsof je anders van je bank afgekomen was om iets anders te doen dan naar de koelkast te lopen voor nog een blik perlebach en een koude kebab van gister te vreten.
[..]
Ja, nee, boehoe je lekker in de slachtofferrol gooien omdat je even niet naar buiten mag
Wat een onzin zeg. Het is een maandje thuis zitten.. en zelfs dat is nog overdreven want je kan nog gewoon bij mensen langs en gewoon naar buiten. Alsof jij je aan die 3 mensen max met kerst gaat houden?
[..]
Denken dat ik werkNa 20+ jaar op fok neemt niemand je meer aan joh
Dat volle ziekenhuis proberen we voor te zijnquote:Op maandag 14 december 2020 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er liggen per Nederlands ziekenhuis gemiddeld iets meer dan 4 coronapatienten op de IC. Dat is geen vol ziekenhuis, dat is een zorgstelsel van derdewereldniveau...
Dat is mijn grootste zorg. Die 3 weken is niet leuk en schandalig. Maar als buitenstaander denk ik dat dat nog wel te overleven valt. Zeker als je bedenkt dat deze week niet de meest productieve van het jaar is, Langer wordt drama.quote:Op maandag 14 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans denk je dat het daadwerkelijk bij 3 weken blijft?
Ik vind het juist wel mooi. Zijn zij even solidair met de bioscopen en theaters!quote:Op maandag 14 december 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou maar zo ver van het padje af zijn dat je een dergelijke optocht organiseert.
21 zelfs al geloof ikquote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij er geen last van hebt, maar voldoende andere mensen wel. Bestaat Fok! al 20 jaar?
"ziet af van voortplanting"quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel mooi. Zijn zij even solidair met de bioscopen en theaters!
Op het moment dat cinemas en theaters weer moeten sluiten komen zij de science fiction fysiek bij ons in de winkelstraten brengen. Mooi toch? Wat een eerbetoon en solidariteit.
En dat massale publiek ook! Oh wacht.
Slavenmars.![]()
Echt, 2020!
Zowel ouders als werkgevers horen al 9 maanden dat ze thuis moeten werken.quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef HPoi het volgende:
Gewoon kantoren dicht, dit is zo kansloos om ouders te forceren thuis te werken de school sluiten.
Valse discussie omdat het niet zo zwart wit is maar zo opzettelijk wordt gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?
Klaarblijkelijk zit jij op een compleet andere golflengte met je 'realistisch' denken.quote:Op maandag 14 december 2020 23:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets ik realiseer. Het is allemaal niet zo erg. Je hebt fucking 60, 70(?) jaar te leven en je moet nu even binnen zitten een maandje, en dan nog is het niet eens écht binnen zitten, je mag nog steeds vrijwel alles je kan alleen niet ergens binnen stappen.
Nou nou poe poe wat zwaar zeg.
Alsof je anders van je bank afgekomen was om iets anders te doen dan naar de koelkast te lopen voor nog een blik perlebach en een koude kebab van gister te vreten.
[..]
Ja, nee, boehoe je lekker in de slachtofferrol gooien omdat je even niet naar buiten mag
Wat een onzin zeg. Het is een maandje thuis zitten.. en zelfs dat is nog overdreven want je kan nog gewoon bij mensen langs en gewoon naar buiten. Alsof jij je aan die 3 mensen max met kerst gaat houden?
[..]
Denken dat ik werkNa 20+ jaar op fok neemt niemand je meer aan joh
Mei vakantie schrappen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:24 schreef Gretzl het volgende:
Ik werk al 9 maanden thuis... Fijn man. Omdat de handhaving niet op orde is, laat staan de zorg, krijgen de goeden het weer te voorduren.quote:Op maandag 14 december 2020 23:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Zowel ouders als werkgevers horen al 9 maanden dat ze thuis moeten werken.
Hebben ze niet gedaan, met als gevolg dat we nu in deze situatie zitten.
Andere belangen waren blijkbaar belangrijker dan gezondheid en dierbaren kunnen zien met kerst.
Met gemiddeld acht IC bedden per ziekenhuis is een ziekenhuis natuurlijk snel vol, daar valt niet tegenop te lockdownen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat volle ziekenhuis proberen we voor te zijn
Wat een droevenis...quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel mooi. Zijn zij even solidair met de bioscopen en theaters!
Op het moment dat cinemas en theaters weer moeten sluiten komen zij de science fiction fysiek bij ons in de winkelstraten brengen. Mooi toch? Wat een eerbetoon en solidariteit.
En dat massale publiek ook! Oh wacht.
Slavenmars.![]()
Echt, 2020!
Ik voel met je mee. Wij zitten hier ook al 9 maanden met zijn tweeën zo goed als op gehokt op werkdagen: ik woon zo'n beetje in de slaapkamer, mijn vriendin werkt zo goed en kwaad als het kan in de woonkamer...quote:Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef HPoi het volgende:
Ik werk al 9 maanden thuis... Fijn man. Omdat de handhaving niet op orde is, laat staan de zorg, krijgen de goeden het weer te voorduren.
Duitsland, geroemd om zijn hoeveelheid IC-bedden, doet exact hetzelfde en nu?quote:Op maandag 14 december 2020 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met gemiddeld acht IC bedden per ziekenhuis is een ziekenhuis natuurlijk snel vol, daar valt niet tegenop te lockdownen.
Duitsland is überhaupt overgereguleerd. Die Merkel heeft ze ook niet meer helemaal op een rijtje.quote:Op maandag 14 december 2020 23:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Duitsland, geroemd om zijn hoeveelheid IC-bedden, doet exact hetzelfde en nu?
En vervolgens alleen naar Noord-Amerika wijzen en net doen alsof er in Azië en Oceanië nooit corona heeft bestaan.quote:'We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.'
We zitten in deze situatie omdat het RIVM als een Al-Sahaf bleef propageren dat er op scholen geen besmettingen plaats vinden, terwijl het regelrechte corona brandhaarden zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 23:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Zowel ouders als werkgevers horen al 9 maanden dat ze thuis moeten werken.
Hebben ze niet gedaan, met als gevolg dat we nu in deze situatie zitten.
Andere belangen waren blijkbaar belangrijker dan gezondheid en dierbaren kunnen zien met kerst.
quote:Op maandag 14 december 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelden eens met Klager, maar in dit geval...
Persoonlijk vind ik het wel een mooi idee dat ik door een maandje mijn kouwe kak in te houden levens kan redden. Denk dat dat voor menig mens een bevredigender bestaan kan zijn dan wat ze nu met hun leven doen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij er geen last van hebt, maar voldoende andere mensen wel. Bestaat Fok! al 20 jaar?
Die gozer in je UI aan de overkant van oceaan ook.quote:Op maandag 14 december 2020 23:40 schreef Bocaj het volgende:
Rutte zegt dat de rek uit de zorg is...
Niet zo gek, hij heeft persoonlijk de rek eruit bezuinigd!
Jesse heeft zelf 3 kleine kinderen. Dus ik snap zijn punt wel.quote:Op maandag 14 december 2020 23:40 schreef Jimbo het volgende:
[..]klaver zit even stemmen te winnen hoor
Ondertussen had hij niets anders dan rutte gedaan in die positie
Er gaan een hoop mensen dood en veel kiezen daar ook zelf voor. En als iemand 21 dagen IC overleeft was dat een leven waard om te redden. Die fragiele mensjes wiens dood we uitstellen redden het daar niet zo lang.quote:Op maandag 14 december 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Valse discussie omdat het niet zo zwart wit is maar zo opzettelijk wordt gemaakt.
De covid19 behandeling is prima te begrenzen zodat de reguliere zorg wel doorgang kan vinden.
Die overspannenheid is aangericht omdat/zodat er geen keuzes gemaakt (hoeven) worden: mensen mogen niet dood gaan. Wanneer dat dan omhoogpoept is verdere discussie onmogelijk gemaakt door die scheef te trekken met woorden als genocide op de Opa of Tante.
Het wmb niet dood laten gaan maar vooraleerst de andere groep(en) niet in hun primaire belang schaden. En ja dan is ooginjectie van mijn Tante zodat zij kan blijven zien net zo belangrijk als iemand 21 dagen op de IC te verzorgen.
Wie zijn we hier aan het redden, met wel doel, en willen zij/wij dat ook zo om wat precies dan voor wie te redden ?
Brood en spelen voor het volk.quote:Op maandag 14 december 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jesse weigert zelf anders ook al maanden thuis te werken.quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:
Jesse heeft zelf 3 kleine kinderen. Dus ik snap zijn punt wel.
Die gaan de gehele dag in eikeltjes pyjama voor de tv hangen terwijl papa Klaver de zoom meeting opstart.quote:Op maandag 14 december 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jesse heeft zelf 3 kleine kinderen. Dus ik snap zijn punt wel.
Nu mag ik toch hopen dat het besef ontstaan is dat je bij een nog altijd rap groeiende bevolking juist geen ziekenhuisbedden moet wegbezuinigen, maar dat aantal juist dient te verhogen. Dat helpt inderdaad niet bij een wereldwijde pandemie, maar wel bij de volgende griepgolf...quote:Op maandag 14 december 2020 23:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Duitsland, geroemd om zijn hoeveelheid IC-bedden, doet exact hetzelfde en nu?
Dat klopt omdat het niet vaak niet anders kan vanwege stemmingen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Jesse weigert zelf anders ook al maanden thuis te werken.
Waar moeten die bedden van betaald worden?quote:Op maandag 14 december 2020 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nu mag ik toch hopen dat het besef ontstaan is dat je bij een nog altijd rap groeiende bevolking juist geen ziekenhuisbedden moet wegbezuinigen, maar dat aantal juist dient te verhogen. Dat helpt inderdaad niet bij een wereldwijde pandemie, maar wel bij de volgende griepgolf...
Ziekenhuis, Coronaquote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef Bocaj het volgende:
Is ook ergens bekend welke mensen nu in het zkn-huis liggen met cojona?
Van de Fokkers?quote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef Bocaj het volgende:
Nu wil ik ook een eikeltjespyjama...quote:Op maandag 14 december 2020 23:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
Die gaan de gehele dag in eikeltjes pyjama voor de tv hangen terwijl papa Klaver de zoom meeting opstart.
Volgens Fred: zijn auto start en op weg gaat naar Den Haag.
Of Rutte III gebruikt nu dit narratief om de beeldvorming gunstig te houden. 'Als kinderen niet op school zitten kunnen ouders ook niet zomaar op kantoor gaan werken' is dan een slimmigheidje omdat ze het wellicht te moeilijk (te veel gezichtsverlies) vinden om toe te geven dat de scholen zonder afstandsregels en zonder quarantaines van nauwe contacten wel degelijk een substantiële rol in de verspreiding spelen. Niet in de laatste plaats natuurlijk ook omdat ouders hun kinderen komen brengen en ophalen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Regels die de Tweede kamer zelf in de hand heeft.quote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef _serial_ het volgende:
Dat klopt omdat het niet vaak niet anders kan vanwege stemmingen.
Ja.quote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef Bocaj het volgende:
Ja, ze nemen de gegevens op bij de intake..quote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef Bocaj het volgende:
Asjeblieft zeg, alsof we het hier over een derdewereldland hebben...quote:Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar moeten die bedden van betaald worden?
Toch raar: de man van de groene partij zit in de auto, terwijl de man van de auto partij op de fiets zit.quote:Op maandag 14 december 2020 23:44 schreef HPoi het volgende:
Volgens Fred: zijn auto start en op weg gaat naar Den Haag.
Ik ken niemand en iedereen die ik ken, kent ook niemand. Paar "positieve testen", geen klachten op een snotneus na dan. Paar honderd mensen denk ik. Mooi toch, valt alles mee.quote:
Het vaccin komt met de (vracht)auto uit België. Bovendien zit tussen totale sluiting en lekker op vakantie ook nog wel een grijs gebied.quote:Op maandag 14 december 2020 23:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Brood en spelen voor het volk.
En zonder Schiphol komt ook menig medisch product Nederland niet in.
Ook het vaccin dus niet!
Hoef niet hoed en rand te weten maar leeftijd, man of vrouw en afkomst zou handig zijn...quote:Op maandag 14 december 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ze nemen de gegevens op bij de intake..
Laat ik het anders zeggen: wat wil je inleveren voor die extra bedden?quote:Op maandag 14 december 2020 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
Asjeblieft zeg, alsof we het hier over een derdewereldland hebben...
Ik vind het niet erg om thuis te zitten als dat daadwerkelijk verschil maakt en wanneer er uitzicht op een uitweg is. Inmiddels zit ik nu bijna 10 maanden dag in dag uit thuis te werken en bestaat mijn sociale kring nog uit mn schoonmoeder die afentoe langskomt, mn broertje via facetime/whatsapp en heel afentoe buiten op afstand bij een vriend langs. Dat is wel een heel groot verschil met hoe 2019 was (voor mij). Ik kan het best volhouden, dat is het punt niet. Maar er komt maar geen uitweg.quote:Op maandag 14 december 2020 23:40 schreef Randier het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het wel een mooi idee dat ik door een maandje mijn kouwe kak in te houden levens kan redden. Denk dat dat voor menig mens een bevredigender bestaan kan zijn dan wat ze nu met hun leven doen.
Ik vrees hier ook een beetje voor, ik hoop dat de kamer hier eens even flink over doorzeurt.quote:Op maandag 14 december 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of Rutte III gebruikt nu dit narratief om de beeldvorming gunstig te houden. 'Als kinderen niet op school zitten kunnen ouders ook niet zomaar op kantoor gaan werken' is dan een slimmigheidje omdat ze het wellicht te moeilijk (te veel gezichtsverlies) vinden om toe te geven dat de scholen zonder afstandsregels en zonder quarantaines van nauwe contacten wel degelijk een substantiële rol in de verspreiding spelen. Niet in de laatste plaats natuurlijk ook omdat ouders hun kinderen komen brengen en ophalen.
O, dat is bijna niks he?quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoef niet hoed en rand te weten maar leeftijd, man of vrouw en afkomst zou handig zijn...
De grondwet aanpassen is niet zo makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 23:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Regels die de Tweede kamer zelf in de hand heeft.
En ondanks dat komen er nog een mooie portie positieven boven.quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Heeft ook wel een punt imo met die laatste. Kabinet had veel meer kunnen doen om verplicht thuiswerken af te dwingen. Nu blijven veel bedrijven toch gewoon doen waar ze zin in hebben, zeker als er relatief veel jonge mensen werkt vermoed ik?
[ twitter ]
Stellig zijn over het minieme aantal besmettingen in opvang en basisschool is wel raar, want veel kinderen van die leeftijd worden niet getest. Er ontbreekt gewoon een hoop informatie.
Ik neem aan dat er net voor Kerst nog eentje volgt, dinsdag of woensdag?quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vrees hier ook een beetje voor, ik hoop dat de kamer hier eens even flink over doorzeurt.
Wanneer is dat debat?
In het vrachtruim van het vliegtuig met "de lekker op vakantie"-gangers zitten anders een hoop producten die je toch gaat missen, of die ze gaan missen op de plaats van bestemming.quote:Op maandag 14 december 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:
Het vaccin komt met de (vracht)auto uit België. Bovendien zit tussen totale sluiting en lekker op vakantie ook nog wel een grijs gebied.
Ook dat heeft diezelfde Tweedekamer in de hand.quote:Op maandag 14 december 2020 23:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grondwet aanpassen is niet zo makkelijk.
Morgen komt het debat.quote:Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er net voor Kerst nog eentje volgt, dinsdag of woensdag?
Die kamerdebatten zouden wat mij betreft ook prima digitaal kunnen via zoom. Echt totaal niet essentieel dat de volksvertegenwoordigers steeds naar het Catshuis komen.
De natuurstenen vloeren in al die hagelnieuwe en gerenoveerde paleizen van ziekenhuizen zouden alvast een goed begin kunnen zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Fred het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: wat wil je inleveren voor die extra bedden?
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspquote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoef niet hoed en rand te weten maar leeftijd, man of vrouw en afkomst zou handig zijn...
beetje madquote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Heeft ook wel een punt imo met die laatste. Kabinet had veel meer kunnen doen om verplicht thuiswerken af te dwingen. Nu blijven veel bedrijven toch gewoon doen waar ze zin in hebben, zeker als er relatief veel jonge mensen werkt vermoed ik?
[ twitter ]
Stellig zijn over het minieme aantal besmettingen in opvang en basisschool is wel raar, want veel kinderen van die leeftijd worden niet getest. Er ontbreekt gewoon een hoop informatie.
Op een gegeven moment lagen er veel allochtonen in het ziekenhuis... Wil wel eens weten of dat nu anders is...quote:
Gaan ze niet of nooit bekend maken.quote:Op maandag 14 december 2020 23:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Op een gegeven moment lagen er veel allochtonen in het ziekenhuis... Wil wel eens weten of dat nu anders is...
Komt door de spoedwet, daar staat in dat ze ingeval van nood de kamer mogen overslaan.quote:Op maandag 14 december 2020 23:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Morgen komt het debat.
Raar dat het niet omgekeerd is.
Die had ik niet zien aankomen. Knap dat je er zo in staat, zou ik denk ik niet zo 1-2-3 gedaan hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 23:27 schreef Jimbo het volgende:
[..]
21 zelfs al geloof ik
Maar heb ik er last van? Ja, ik draai -80% dit jaar en deze persco was de laatste nagel in mn kist. Ik weet dat ik vanaf 2021 weer een baan zal moeten zoeken (ik was zzp)
Maar hey, nieuwe ronde nieuw kansen. Ga ik wel bij iemand geld verdienen een paar jaar en begin ik opnieuw, zal ergens goed voor zijn.
Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.
Ja, had het ook liever omgekeerd gezien.quote:Op maandag 14 december 2020 23:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Morgen komt het debat.
Raar dat het niet omgekeerd is.
Daar heeft het kabinet weinig invloed op, ziekenhuizen zijn tegenwoordig zo goed als geprivatiseerd.quote:Op maandag 14 december 2020 23:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
De natuurstenen vloeren in al die hagelnieuwe en gerenoveerde paleizen van ziekenhuizen zouden alvast een goed begin kunnen zijn.
En wat is nood? Zeer random.quote:Op maandag 14 december 2020 23:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Komt door de spoedwet, daar staat in dat ze ingeval van nood de kamer mogen overslaan.
O, toch wel?quote:Op maandag 14 december 2020 23:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, had het ook liever omgekeerd gezien.
Ik hoor nu al vragen of het niet voor Oud & Nieuw ingevoerd moet worden. Dus ik denk dat ze dat achter de hand houden voor dan, als het nodig is.quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Unmountable het volgende:
Blijkbaar lag een zware avondklok dus ook op tafel...
[ twitter ]
Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.quote:Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Was ook al voor de spoedwet. Gaat vrijwel allemaal via noodverordeningen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Komt door de spoedwet, daar staat in dat ze ingeval van nood de kamer mogen overslaan.
Persco van 29 december:quote:Op maandag 14 december 2020 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoor nu al vragen of het niet voor Oud & Nieuw ingevoerd moet worden. Dus ik denk dat ze dat achter de hand houden voor dan, als het nodig is.
Denk dat ze het ook als ‘laatste redmiddel’ zien als ze de besmettingen nu ook niet omlaag krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik hoor nu al vragen of het niet voor Oud & Nieuw ingevoerd moet worden. Dus ik denk dat ze dat achter de hand houden voor dan, als het nodig is.
True. Ik ben zelf meer overtuigd van het verhaal dat de onafhankelijke (niet-OMT-gelieerde) wetenschappers zeggen. Ik beweer niet dat kinderen net zo'n grote rol spelen, maar vind dat OMT'ers nog steeds wel te gemakkelijk volhouden dat het een feit is dat kinderen bijna geen invloed zouden hebben op de verspreiding.quote:Op maandag 14 december 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.
Dan is het toch geen raar bruggetje om te zeggen: Kinderen hebben in de meeste gevallen geen klachten, dus lijken niet besmettelijk te zijn.
Vind het beide slecht nieuws, maar gaf je toch een duimpje, zo ben ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Persco van 29 december:
"Goedenavond, we hebben goed en slecht nieuws.
Het goede nieuws: het vaccin is door de EMA goedgekeurd.
Het slechte nieuws: door de oplopende besmettingen geldt vanaf morgen een avondklok tot 19 januari"
(voor de duidelijkheid: ik hoop van harte dat ik het mis heb (over het slechte nieuws))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |