abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:02:57 #101
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196738796
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Persco van 29 december:
"Goedenavond, we hebben goed en slecht nieuws.
Het goede nieuws: het vaccin is door de EMA goedgekeurd.
Het slechte nieuws: door de oplopende besmettingen geldt vanaf morgen een avondklok tot 19 januari"

(voor de duidelijkheid: ik hoop van harte dat ik het mis heb (over het slechte nieuws))
Vind het beide slecht nieuws, maar gaf je toch een duimpje, zo ben ik.
pi_196738797
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:01 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Denk dat ze het ook als ‘laatste redmiddel’ zien als ze de besmettingen nu ook niet omlaag krijgen.
Of om beter (veiliger) te kunnen handhaven.
Zou me niet verbazen als het met oud en nieuw in bepaalde steden wordt ingevoerd.
pi_196738803
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Heeft ook wel een punt imo met die laatste. Kabinet had veel meer kunnen doen om verplicht thuiswerken af te dwingen. Nu blijven veel bedrijven toch gewoon doen waar ze zin in hebben, zeker als er relatief veel jonge mensen werkt vermoed ik?

[ twitter ]

Stellig zijn over het minieme aantal besmettingen in opvang en basisschool is wel raar, want veel kinderen van die leeftijd worden niet getest. Er ontbreekt gewoon een hoop informatie.
Ik denk echt dat het bij basisscholen meevalt. Mijn vriendin werkt met scholen en je hoort hier en daar een docent en af en toe een leerling maar niet veel.
Ook niet veel veezuim omdat ouders positief zijn.

Middelbare scholen is een ander verhaal.
Niet zo raar ook als we weten dat tieners even besmettelijk zijn.

Basisscholen moeten gewoon 4-1 weer open gaan.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:04:11 #104
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196738808
Misschien wordt het leger wel ingezet om met oud en nieuw te handhaven :')
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196738813
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er net voor Kerst nog eentje volgt, dinsdag of woensdag?

Die kamerdebatten zouden wat mij betreft ook prima digitaal kunnen via zoom. Echt totaal niet essentieel dat de volksvertegenwoordigers steeds naar het Catshuis komen.
De Kamer vergadert niet in het Catshuis, bovendien vind ik dat zeer essentieel. De democratie moet blijven functioneren.
zie email 27 oktober
pi_196738814
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Vind het beide slecht nieuws, maar gaf je toch een duimpje, zo ben ik.
Sow... ben jij soepel vanavond zeg! :s)
Krijg jij er één van mij. O+
pi_196738823
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Ook dat heeft diezelfde Tweedekamer in de hand.
Niet waar, een tweede lezing vereist verkiezingen
zie email 27 oktober
pi_196738832
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:

[..]

In het vrachtruim van het vliegtuig met "de lekker op vakantie"-gangers zitten anders een hoop producten die je toch gaat missen, of die ze gaan missen op de plaats van bestemming.
Dan betalen we de KLM wat miljardjes meer om met vracht te vliegen. Waar een wil is, daar is eens weg. Maar dit lijkt vooral op onwil.
zie email 27 oktober
pi_196738840
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:55 schreef HPoi het volgende:

[..]

Komt door de spoedwet, daar staat in dat ze ingeval van nood de kamer mogen overslaan.
Nee dat staat er niet. Ze mogen het een soort van voorlopig invoeren. De Kamer kan het terugfluiten.
zie email 27 oktober
pi_196738844
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.

Dan is het toch geen raar bruggetje om te zeggen: Kinderen hebben in de meeste gevallen geen klachten, dus lijken niet besmettelijk te zijn.
Asymotomatische/pre symptomatische verspreiding komt niet voor?

Als we 10k besmettingen per dag hebben moet dat wel. Virus uitstoten dmv praten.
pi_196738845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

True. Ik ben zelf meer overtuigd van het verhaal dat de onafhankelijke (niet-OMT-gelieerde) wetenschappers zeggen. Ik beweer niet dat kinderen net zo'n grote rol spelen, maar vind dat OMT'ers nog steeds wel te gemakkelijk volhouden dat het een feit is dat kinderen bijna geen invloed zouden hebben op de verspreiding.

Vind je het trouwens ook niet opmerkelijk dat de veiligheidsmaatregelen op scholen in de meeste andere landen strenger zijn? Lees: wel mondkapjes op in de les, ook op basisscholen. En wel het advies om onderling afstand houden.
Dat afstand houden kan ik wel met je eens zijn. Een mondkapje op bij kinderen van 5 of 6 jaar (was volgens mij in Frankrijk) vind ik echt volslagen belachelijk.

Het is naar mijn idee vooral een punt van interpretatie. Er zijn heel veel onderzoeken geweest of kinderen wel/niet veel virus bij zich droegen, en het blijkt dat ze ook veel virus bij zich dragen. In diezelfde onderzoeken wordt genoemd dat er niet gekeken is hoe besmettelijk ze zijn, en dat daar nader onderzoek voor nodig is. Andere onderzoeken wijzen dan weer uit dat het met de besmettelijkheid van kinderen laag lijkt te liggen (onder andere door bron- en contactonderzoek ook). In het rapport van het Red Team van ergens in september/oktober werd een bron genoemd die aangaf dat kinderen vrijwel evenveel virusdeeltjes hadden, maar dat mensen alleen besmettelijk lijken te zijn bij klachten.

In dat rapport van het Red Team werd het stuk dat kinderen evenveel virusdeeltjes hebben meegenomen als argument om scholen te sluiten, maar werd het tweede deel (dat alleen bij klachten je besmettelijk bent) weggelaten.

Ik ben 't wel eens met jou en vele anderen dat het raar is dat kinderen op de basisschool snotterend en wel de klas in mogen komen banjeren op dit moment.
pi_196738849
er zit niks anders op dan aanpassen, nieuwe spel regels nieuwe ronde
mkay lets play

neem een douche scheer je baard er af en je kop kaal, en we doen dit gewoon opnieuw, aanpassen
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:08:37 #113
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196738855
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:04 schreef Unmountable het volgende:
Misschien wordt het leger wel ingezet om met oud en nieuw te handhaven :')
Misschien :P
pi_196738867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Asymotomatische/pre symptomatische verspreiding komt niet voor?

Als we 10k besmettingen per dag hebben moet dat wel. Virus uitstoten dmv praten.
Het lijkt wel voor te komen, maar beperkt. Ik weet het niet, misschien zijn de super-spreaders wel asymptomatische verspreiders. Vanmorgen was ik even in de supermarkt, en de hoeveelheid mensen die je daar hoestend voorbij hoort komen geeft wel het idee dat er meer mensen zijn met klachten dan ze zelf denken.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:10:25 #115
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196738872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
mkay lets play

neem een douche scheer je baard er af en je kop kaal, en we doen dit gewoon opnieuw, aanpassen
All is fair in Love and War.
pi_196738879
Als het leger wordt ingezet is er alsnog vuurwerk. Hoewel dodelijker dan Corona.
pi_196738880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
mkay lets play

Als je het niet erg vindt, hou ik het bij de douche... :{w
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:11:58 #118
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196738884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:11 schreef HPoi het volgende:
Als het leger wordt ingezet is er alsnog vuurwerk. Hoewel dodelijker dan Corona.
:')
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196738886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat afstand houden kan ik wel met je eens zijn. Een mondkapje op bij kinderen van 5 of 6 jaar (was volgens mij in Frankrijk) vind ik echt volslagen belachelijk.

Het is naar mijn idee vooral een punt van interpretatie. Er zijn heel veel onderzoeken geweest of kinderen wel/niet veel virus bij zich droegen, en het blijkt dat ze ook veel virus bij zich dragen. In diezelfde onderzoeken wordt genoemd dat er niet gekeken is hoe besmettelijk ze zijn, en dat daar nader onderzoek voor nodig is. Andere onderzoeken wijzen dan weer uit dat het met de besmettelijkheid van kinderen laag lijkt te liggen (onder andere door bron- en contactonderzoek ook). In het rapport van het Red Team van ergens in september/oktober werd een bron genoemd die aangaf dat kinderen vrijwel evenveel virusdeeltjes hadden, maar dat mensen alleen besmettelijk lijken te zijn bij klachten.

In dat rapport van het Red Team werd het stuk dat kinderen evenveel virusdeeltjes hebben meegenomen als argument om scholen te sluiten, maar werd het tweede deel (dat alleen bij klachten je besmettelijk bent) weggelaten.

Ik ben 't wel eens met jou en vele anderen dat het raar is dat kinderen op de basisschool snotterend en wel de klas in mogen komen banjeren op dit moment.
Meer maatregelen op de middelbare kan ook echt geen kwaad.
En de GGD is volstrekt waardeloos daar. }:|
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:13:01 #120
3542 Gia
User under construction
pi_196738892
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:

Jij doet het net zo goed de andere kant op, dus zo raar is het niet. Verschillende leden van het OMT zeggen het, de GGD's benoemen het, allerlei wetenschappers noemen dat er onderzoek is gedaan naar wanneer je besmettelijk bent, en dat je als je geen klachten hebt in de meeste gevallen niet besmettelijk bent.

Dan is het toch geen raar bruggetje om te zeggen: Kinderen hebben in de meeste gevallen geen klachten, dus lijken niet besmettelijk te zijn.
Kinderen, vooral de hele kleintjes, hebben vaak snotneusjes. Die kunnen dus zeker wel besmettelijk zijn.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:13:45 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196738899
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:43 schreef Randier het volgende:

[..]

Er gaan een hoop mensen dood en veel kiezen daar ook zelf voor. En als iemand 21 dagen IC overleeft was dat een leven waard om te redden. Die fragiele mensjes wiens dood we uitstellen redden het daar niet zo lang.
Hmmm, het feit dat iemand een bepaalde hoeveelheid zorg (ver)krijgt, maakt dat het nog niet "waard" dat een ander dat dus niet krijgt. De inspanning en het kan, rechtvaardigt niet dat het dan ook moet als het niet kan. Wie wel en niet zo moet worden gered moet niet bepaald worden door de vermeende aantrekkelijkheid dat te doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In essentie is zorg een ethische kwestie waar de grenzen door keiharde economie worden bepaald.
"Doen we 10 harttransplantaties of 100 nieren". De eerste geeft letterlijk het levensjaren en de tweede juist veel kwaliteit.
De reden dat ik pleit om Covid19 niet a priori te behandelen en voorrang te geven maar wanneer dit de reguliere zorg (inclusief die van teennagels verwijderen) niet belast.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 december 2020 @ 00:13:48 #122
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196738900
Al dertien minuten lockdown. :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196738901
De halve school van mijn dochter heeft al Corona gehad. 6 leraren van de 12, allemaal hersteld. Verder geen kinderen met Corona, maar die hebben natuurlijk gewoon wat verkoudheid en worden nauwelijks getest.
pi_196738902
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderen, vooral de hele kleintjes, hebben vaak snotneusjes. Die kunnen dus zeker wel besmettelijk zijn.
Zag van de week nog zo'n hummel met een flinke bel onder de neus de schappen van de winkel likken... :r
Mama had het te druk met de foon om het op te merken! :')
pi_196738913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat weten we dus niet. Ze zeggen niet voor niets dat kleine kinderen gewoon met snotneus naar de opvang mogen.

Daarbij, als die zo besmettelijk zijn zou je verwachten dat er veel meer medewerkers van de opvang klachten krijgen.
pi_196738928
ben benieuwd wat er gaat gebeuren mochten de besmettingen niet dalen

en of het weer gaat opleven na eventuele opheffing lockdown na 19 januari
pi_196738931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmm, het feit dat iemand een bepaalde hoeveelheid zorg (ver)krijgt, maakt dat het nog niet "waard" dat een ander dat dus niet krijgt. De inspanning en het kan, rechtvaardigt niet dat het dan ook moet als het niet kan. Wie wel en niet zo moet worden gered moet niet bepaald worden door de vermeende aantrekkelijkheid dat te doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In essentie is zorg een ethische kwestie waar de grenzen door keiharde economie worden bepaald.
"Doen we 10 harttransplantaties of 100 nieren". De eerste geeft letterlijk het levensjaren en de tweede juist veel kwaliteit.
De reden dat ik pleit om Covid19 niet a priori te behandelen en voorrang te geven maar wanneer dit de reguliere zorg (inclusief die van teennagels verwijderen) niet belast.
Heppie last van een ingegroeide teennagel, Vallon? :{
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:17:01 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196738937
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nu mag ik toch hopen dat het besef ontstaan is dat je bij een nog altijd rap groeiende bevolking juist geen ziekenhuisbedden moet wegbezuinigen, maar dat aantal juist dient te verhogen. Dat helpt inderdaad niet bij een wereldwijde pandemie, maar wel bij de volgende griepgolf...
Mooi verhaal wanneer je mij kunt vertellen hoe , wat dat kost en wie dat waarvan moet/gaan betalen.
Dat blik deskundigen moet aangemaakt worden (jaar of 4-8), dan intact behouden blijven en ..... goed betaald (met bonus) worden.
pi_196738938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:16 schreef Dimachaerus het volgende:
ben benieuwd wat er gaat gebeuren mochten de besmettingen niet dalen

en of het weer gaat opleven na eventuele opheffing lockdown na 19 januari
Besmettingen zullen vast wel gaan dalen, maar de einddatum is nog niet 100% zeker :{
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:19:11 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196738946
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat klopt omdat het niet vaak niet anders kan vanwege stemmingen.
En dat kan niet anders.... en zo hebben we allemaal een excuustruus nie tomdat hetniet terecht is maar omdat het zo makkelijk is te vinden bepalen wat een ander maar moet doen.
daarom: Laten betrokkenen dat in bewustzijn wetend, zelf afwegen en uitmaken. Kijk dan of dingen daarvoor anders kunnen/moeten worden ingericht.
pi_196738953
"Oppositie vreest gevolgen zorg, onderwijs en ondernemers"

Ik ben benieuwd wat ze dan nog anders hadden willen doen nu :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:21:24 #132
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196738958
21 minutes down (0.04%), 51.819 to go _O_
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196738960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:20 schreef TheVulture het volgende:
"Oppositie vreest gevolgen zorg, onderwijs en ondernemers"

Ik ben benieuwd wat ze dan nog anders hadden willen doen nu :')
Ik was voor doormodderen. Of aanmodderen zo u wilt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:22:29 #134
3542 Gia
User under construction
pi_196738964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:15 schreef chratnox het volgende:

Maar dat weten we dus niet. Ze zeggen niet voor niets dat kleine kinderen gewoon met snotneus naar de opvang mogen.

Daarbij, als die zo besmettelijk zijn zou je verwachten dat er veel meer medewerkers van de opvang klachten krijgen.
Ze zullen wel goed op de maatregelen letten, handen wassen als je een neusje gepoetst hebt en zo.

Verder zie je bij scholen ook hordes ouders die echt geen anderhalve meter uit elkaar staan.
Ook veel opa's en oma's.
pi_196738972
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
21 minutes down (0.04%), 51.819 to go _O_
Zag ik jou niet ook al voor 0.00 aftellen? :{
Zonde van je tijd zeg, dat je die hier doorbracht terwijl je nog van je vrijheid had kunnen genieten! Dit kan je de komende 51.818 nog! *O*
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:24:47 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196738978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heppie last van een ingegroeide teennagel, Vallon? :{
Nee, het jeukt wel ergens anders dat ik zelf moet oplossen :P .
Nee, dit hopte omhoog hier omdat mijn buurvrouw tot 3x toe bij de pedicure werd uitgsteld en bleek dat het operatief moest en zij (nog steeds) wacht op een afspraak. Nagel moet er af of zo.
pi_196738982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:21 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik was voor doormodderen. Of aanmodderen zo u wilt.
Lastig wadlopen als het vloed wordt hoor. ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:25:32 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196738984
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:13 schreef D_A het volgende:
Al dertien minuten lockdown. :7
Hou vol.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:26:11 #139
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196738988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zag ik jou niet ook al voor 0.00 aftellen? :{
Zonde van je tijd zeg, dat je die hier doorbracht terwijl je nog van je vrijheid had kunnen genieten! Dit kan je de komende 51.818 nog! *O*
Welnee... Zoals ik rond 21:30hr al aangaf: kappertje gepakt, lockdown kan beginnen. Nu 5 weken FOK!en 🤣
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196738993
Voor de 2e keer sprak Rutte zijn medeleven uit voor mensen die iemand verloren hebben aan corona, of zelf nog hinder ondervinden bij hun herstel van corona.

What about mensen die iemand verloren hebben aan een andere aandoening, of hinder ondervinden bij herstel van een andere aandoening?

Corona lijkt alles wat er toe doet, ik vind dat eigenlijk ongepast twee keer op rij.
pi_196738998
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee, het jeukt wel ergens anders dat ik zelf moet oplossen :P .
Nee, dit hopte omhoog hier omdat mijn buurvrouw tot 3x toe bij de pedicure werd uitgsteld en bleek dat het operatief moest en zij (nog steeds) wacht op een afspraak. Nagel moet er af of zo.
Helemaal zelf? Dat is wel een beetje sneu.. :P
Kan jij de buurvrouw niet ff met een tangetje helpen dan? >:)
Misschien helpt ze jou dan ook van je jeuk af? :P
pi_196739009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:26 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Welnee... Zoals ik rond 21:30hr al aangaf: kappertje gepakt, lockdown kan beginnen. Nu 5 weken FOK!en 🤣
Nah... maar snel gebruik van maken om met je te kletsen dan.
Voordat je langharig tuig bent over 5 weken! :P
pi_196739015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:27 schreef Za het volgende:
Voor de 2e keer sprak Rutte zijn medeleven uit voor mensen die iemand verloren hebben aan corona, of zelf nog hinder ondervinden bij hun herstel van corona.

What about mensen die iemand verloren hebben aan een andere aandoening, of hinder ondervinden bij herstel van een andere aandoening?

Corona lijkt alles wat er toe doet, ik vind dat eigenlijk ongepast twee keer op rij.
Zeurpiet.
Hij wilde de zending niet te lang laten duren, denk ik. }:|
pi_196739026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zag van de week nog zo'n hummel met een flinke bel onder de neus de schappen van de winkel likken... :r
Mama had het te druk met de foon om het op te merken! :')
volgens mij is een peuter of kleuter een soort wandelende interactieve tjernobiel infectie haard, als het om verkoudheden of influenza gaat

ik zou niet weten waarom en hoe dat nu anderts zou zijn
volgens my kan je de creche vergelijken met Prypiat waar ooit een explosie met ellende plaats vond
pi_196739034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:32 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

volgens mij is een peuter of kleuter een soort wandelende interactieve tjernobiel infectie haard, als het om verkoudheden of influenza gaat

ik zou niet weten waarom en hoe dat nu anderts zou zijn
volgens my kan je de creche vergelijken met Prypiat waar ooit een explosie met ellende plaats vond
Geen idee. Heb mijn kinderen zelf opgevoed. :{
pi_196739066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Geen idee. Heb mijn kinderen zelf opgevoed. :{
tja, wie anders, rofl
pi_196739075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

tja, wie anders, rofl
Vond het zelf wel een schot voor open doel.
Duidelijk geen voetbaltalent! :{w :P
pi_196739084
Maar begrijp ik nu heel goed dat jan en alleman dicht moet. Zoals de kledingzaak of speelgoedwinkel in het dorp waar dagelijks 10 mensen over de vloer komen, maar dat de Lidl en de Aldi hun bakken met aanbiedingen rustig mogen laten staan? Lekker kerstmode shoppen, een kerstcadeau op de kop tikken of nieuwe verlichting.

Van mij mogen ze, maar krom is het wel.
pi_196739085
En?
Hebben we al uitgebreid de nieuwe lockdown-thuisdoe-hobby's besproken? :)
Zo van, laten we het beste er van maken? *O*
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:46:44 #150
12221 Tijn