Waarom vind ik het toch zo moeilijk om jou te zien wegdromen bij 'the Sound of Music'?quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk.... die man heeft mij te veel inspiratie gegeven voor weggedroomde complotten.
Bezeten stad / Razernij / Marathon / Ogen van vuur / Needful Things / Green Mile / e.v.a.
Vooral "Ogen van vuur" heeft mij in dit draadje o.a. geinspireerd om BigPharma's intenties wat mee te herzien.
Jammer dat de bieb ook dicht gaat (en Sound of Music wordt dan maar reality streamen).
Nog onduidelijk of er een ophaal gelegenheid komt/is.
Dankuwel. De onderwerpen die in dat topic aangesneden worden zouden hier ook op zijn plaats zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een onzin.
[..]
Deze bijvoorbeeld: BNW / The great reset
Heerlijk ook om daar even los te komen en je te kunnen wentelen in wat echt tastbaar kan worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:32 schreef Tijn het volgende:
Ook mooi hoe Tweakers.net letterlijk niets over corona of de maatregelen schrijft, behalve dit
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)aar-door-drukte.html
Oh joh, da's al bijnaquote:Op dinsdag 15 december 2020 01:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt er al 100 minuten op zitten. Nog maar 50.300 te gaan
Ik kan je van Haga aanraden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:42 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dankuwel. De onderwerpen die in dat topic aangesneden worden zouden hier ook op zijn plaats zijn.
Er moeten hier dringend kamervragen over gesteld gaan worden, helaas blijft het angstvallig stil aangezien de gehele oppositie openlijk flirt met de Great Reset en BBB.
Gezien de streep besmettingen die door de biblebelt gaat denk ik niet dat ze nadenken nee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:44 schreef christmastsunami het volgende:
ik zat zo te denken, hoe zit het eigenlijk met religieuze mensen die moeite hebben met afstand houden
denken zij ook na, of doet god dat voor ze en doen ze niet mee?
Als je het mij vraagt, denken die sowieso weinig na.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:44 schreef christmastsunami het volgende:
ik zat zo te denken, hoe zit het eigenlijk met religieuze mensen die moeite hebben met afstand houden
denken zij ook na, of doet god dat voor ze en doen ze niet mee?
Je kunt ook een hartstilstand krijgen in je slaap. De kans is klein. Maar het kan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt, denken die sowieso weinig na.
En uit betrouwbare bron weet ik dat ze denken dat God álles gemaakt heeft, behalve dit virus. Maar als je het krijgt, hoef je niet bang te zijn, want 'Hij loopt met je mee'.![]()
Waar komt dit soort hysterie toch vandaan? Er zijn nota bene al meerdere werkende vaccins gepresenteerd en er zijn er nog meer in ontwikkeling.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:03 schreef hjansen82 het volgende:
We gaan hier nooit meer vanaf komen. Er komt ook nog een derde en vierde lockdown. Zolang er niet geïnvesteerd in de zorg , komen we nooit meer van deze lockdowns af.
Dan komt er weer een nieuw virus en dan begint het hele circus weer van voren af aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar komt dit soort hysterie toch vandaan? Er zijn nota bene al meerdere werkende vaccins gepresenteerd en er zijn er nog meer in ontwikkeling.
Zodra iedereen is ingeënt, speelt dat virus geen enkele rol van betekenis meer.
Dat inenten gaat vast nog wel een half jaar duren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar komt dit soort hysterie toch vandaan? Er zijn nota bene al meerdere werkende vaccins gepresenteerd en er zijn er nog meer in ontwikkeling.
Ja, dat kan. De vorige grote pandemie was 100 jaar geleden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dan komt er weer een nieuw virus en dan begint het hele circus weer van voren af aan.
Oh vast. Minstens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dat inenten gaat vast nog wel een half jaar duren.
Ik ben het met je eens dat die hysterie overdreven is. Maar als iedereen gevaccineerd is (wat niet zal gebeuren) zal je zo nu en dan toch nog wel mensen in het ziekenhuis hebben omdat het vaccin niet op iedereen werkt. Het virus zal nog wel een tijdje rond gaan net zo als de andere 200 virussen die op dit moment rond gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind je iets te optimistisch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:03 schreef hjansen82 het volgende:
We gaan hier nooit meer vanaf komen. Er komt ook nog een derde en vierde lockdown. Zolang er niet geïnvesteerd in de zorg , komen we nooit meer van deze lockdowns af.
Yep. Minimaal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dat inenten gaat vast nog wel een half jaar duren.
Tuurlijk, maar dat er af en toe iemand in het ziekenhuis belandt is geen reden om de hele maatschappij zulke strikte maatregelen op te leggen. Op het moment dat er voldoende mensen zijn ingeënt, is voor de gemiddelde burger het hele circus gewoon voorbij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat die hysterie overdreven is. Maar als iedereen gevaccineerd is (wat niet zal gebeuren) zal je zo nu en dan toch nog wel mensen in het ziekenhuis hebben omdat het vaccin niet op iedereen werkt. Het virus zal nog wel een tijdje rond gaan net zo als de andere 200 virussen die op dit moment rond gaan.
De laatste was in 2009 maar over die kan je flink discussiëren of die terecht was. Maar in 1957 en 1968 had je ook nog een pandemie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De vorige grote pandemie was 100 jaar geleden.
Dat waren natuurlijk geen uitbraken die ook maar in de buurt van dit of de Spaanse griep kwamen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De laatste was in 2009 maar over die kan je flink discussiëren of die terecht was. Maar in 1957 en 1968 had je ook nog een pandemie.
De laatste kan je over discussiëren. Maar deze uitbraak is ongeveer vergelijkbaar met de uitbraken uit 1957 en 1968 dat waren ook wereldwijde uitbraken. Dit virus kan je totaal niet vergelijk met de Spaanse griep omdat het veel minder gevaarlijk is dan de Spaanse griep. De grootste impact die de Spaanse griep had was dat vooral de beroepsbevolking geraakt werd en juist niet kinderen of ouderen wat normaal is bij griep.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat waren natuurlijk geen uitbraken die ook maar in de buurt van dit of de Spaanse griep kwamen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dan komt er weer een nieuw virus en dan begint het hele circus weer van voren af aan.
Ok, ik heb eigenlijk helemaal geen idee over zulke dingen. Maar ik zit even te lezen over die pandemie van 1957 en dat was eigenlijk best heftig, ja. Ook scholen dicht enzo. Bizar dat je daar eigenlijk nooit wat over hoorde voor deze ellende.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De laatste kan je over discussiëren. Maar deze uitbraak is ongeveer vergelijkbaar met de uitbraken uit 1957 en 1968 dat waren ook wereldwijde uitbraken. Dit virus kan je totaal niet vergelijk met de Spaanse griep omdat het veel minder gevaarlijk is dan de Spaanse griep. De grootste impact die de Spaanse griep had was dat vooral de beroepsbevolking geraakt werd en juist niet kinderen of ouderen wat normaal is bij griep.
Dat is zo gek nog niet. Dat de stormvloedkering doorbreekt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Misschien breekt dan de Stormvloedkering door. Of valt een meteoriet op Amsterdam.
Het zal wel mee vallen. We zijn nu in ieder geval voorbereid op een echt killer virus die viraal gaat (zoals vroeger de pest)...
Ja, ik dacht dat je bedoelde dat je liever het kamerdebat voor de toespraak van Rutte had gehad. Dat had ik ook een betere volgorde gevonden. Nu wordt de volksvertegenwoordig weer min of meer buitenspel gezet, want de ingrijpende beslissingen aangaande de lockdown zijn al definitief.quote:Op maandag 14 december 2020 23:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, toch wel?
Je vorige post vond je het nog prima als ze het via zoom deden.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:21 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat is zo gek nog niet. Dat de stormvloedkering doorbreekt.
Er werken nu zo'n 1,3 miljoen mensen in de zorg. Hoeveel zou jij er voor een pandemie in willen zetten?quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:15 schreef hjansen82 het volgende:
Het zorgsysteem is niet overbelast. Het uitgeklede zorgsysteem is overbelast. En de pharmaceuten worden rijker en rijker.
quote:Summary: further evidence children and adults are equally susceptible, and similarly likely to transmit. Schools have been a driver of the second wave in Europe, Canada, and elsewhere.
Klopt maar wij mensen hebben al bergen pandemieën overleeft. Maar nog steeds zitten we aan elkaar, leven we met elkaar en willen we samen dingen beleven (lees menselijk gedrag). Dat komt ook gewoon allemaal weer terug. Daarom heb ik ook niks met die doom verhalen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, ik heb eigenlijk helemaal geen idee over zulke dingen. Maar ik zit even te lezen over die pandemie van 1957 en dat was eigenlijk best heftig, ja. Ook scholen dicht enzo. Bizar dat je daar eigenlijk nooit wat over hoorde voor deze ellende.
Hieruit blijkt ook maar weer dat het gewoon voorbij gaat en mensen daarna het gewone leven weer oppakken. Nergens voor nodig om te doen alsof we nooit meer uit deze situatie zullen geraken.
Ik vind enkel een lockdown van 5 weken en daarna zien wel , gewoon achterlijk beleid. Er moet meer gedaan worden om nog een lockdown daarna te voorkomen. Ik heb het helemaal gehad met dit pappen en nathouden beleid. Waar veel mensen niet aan denken is dat bij elke lockdown vele miljarden moeten worden geleend op de kapitaalmarkt. De miljarden worden straks bij alle werkenden en de jongeren neergelegd. Ik vind dat niet eerlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er werken nu zo'n 1,3 miljoen mensen in de zorg. Hoeveel zou jij er voor een pandemie in willen zetten?![]()
Wat ik me al een paar keer bij je afvroeg he? Loop je nu bewust onzin te verspreiden, ben je zo slecht geïnformeerd of loop je 'gewoon' te trollen.?
Je kunt de regering van alles verwijten, maar de huidige maatregelen zijn toch wel echt heel serieus. Dat zou ik geen "pappen en nathouden" willen noemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik vind enkel een lockdown van 5 weken en daarna zien wel , gewoon achterlijk beleid. Er moet meer gedaan worden om nog een lockdown daarna te voorkomen. Ik heb het helemaal gehad met dit pappen en nathouden beleid.
We hebben het allemaal wel een beetje gehad, denk ik zo.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik vind enkel een lockdown van 5 weken en daarna zien wel , gewoon achterlijk beleid. Er moet meer gedaan worden om nog een lockdown daarna te voorkomen. Ik heb het helemaal gehad met dit pappen en nathouden beleid.
Er zijn er meer die dit beweren. En dat de Italiaanse banken en Duitse bank technisch failliet zijn is al vaker gemeld. Daarnaast blijft de ECB maar geld bijdrukken. Dat het voor de meeste een ver van hun bed show is, dat is een feit. Maar vroeger of later moet deze rekening betaald worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:34 schreef Tijn het volgende:
Ze resetten maar een eind wegIk zou ff een borrel ofzo nemen als ik jou was, want je raaskalt een beetje van de ene paniek in de volgende en dat kan niet goed voor je zijn, hoor.
Er zijn een hoop mensen die dingen beweren, maar uiteindelijk hebben jij en ik er allemaal niet zoveel invloed op wat er gebeurt, dus het heeft ook niet zoveel zin om je er zo over op te winden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:37 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Er zijn er meer die dit beweren.
Dat is waar. Maar dat betekent niet dat ik het overal mee eens moet zijn. Ik weet dat het geen zin heeft om me er over te winden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn een hoop mensen die dingen beweren, maar uiteindelijk hebben jij en ik er allemaal niet zoveel invloed op wat er gebeurt, dus het heeft ook niet zoveel zin om je er zo over op te winden.
dat is toch ook logisch, kinderen bouwen eerst antistoffen op door besmet te raken met weet ik veel watquote:Op dinsdag 15 december 2020 02:23 schreef Gretzl het volgende:
Goed informatief draadje van Zoë Hyde over de besmettelijkheid van kinderen en het asymptomatische gebeuren:
[..]
[ twitter ]
Precies wat Hyde in haar verhaal verder toelicht. Minder ernstig ziek worden van een COVID-19 infectie staat niet gelijk aan in veel lagere mate besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:44 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
dat is toch ook logisch, kinderen bouwen eerst antistoffen op door besmet te raken met weet ik veel wat
ik zou niet weten waarom ze geen covid-19 zouden kunnen versprijden net als volwassenen, dat klinkt toch onlogisch alsof zij van nature imuun zouden zijn, ze zijn niet imuun ze worden alleen niet zo ziek
als je een viroloog op een creche afstuurt raakt ie in paniekquote:Op dinsdag 15 december 2020 02:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Precies wat Hyde in haar verhaal verder toelicht. Minder ernstig ziek worden van een COVID-19 infectie staat niet gelijk aan in veel lagere mate besmettelijk zijn.
M.i. de hoogste tijd dat kinderen veel meer getest gaan worden, zodat we beter zicht krijgen op die verspreiding.
Ik ben het wel met hem eens dat het ergerlijk is dat de regering keer op keer weigert te schetsen wat “de volgende stap” is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt de regering van alles verwijten, maar de huidige maatregelen zijn toch wel echt heel serieus. Dat zou ik geen "pappen en nathouden" willen noemen.
Maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doormodderen tot iedereen gevaccineerd is, want dat is de enige echte oplossing. Gelukkig zijn ze daar al hartstikke ver mee, dus dat komt helemaal goed.
Voortgezet onderwijs openhouden is nogal funest voor de zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelden eens met Klager, maar in dit geval...
Want?quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs openhouden is nogal funest voor de zorg.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het bizar is dat tegelijkertijd Schiphol en de kerken open kunnen blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs openhouden is nogal funest voor de zorg.
Dat Schiphol en kerken openblijven is wel te verklaren, maar dat scholen worden gesloten is inderdaad een vreselijk dom besluit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het bizar is dat tegelijkertijd Schiphol en de kerken open kunnen blijven.
Overigens ben ik helemaal voor de schoolsluiting, dus ik klaag daar niet over, maar het zou fijn zijn als kerken hun verantwoordelijkheid zouden nemen ipv de mazen van de wet oprekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |