LOL! Ben 46, dus nét nietquote:
Toch niet kennelijk:quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Action en Wibra vanmiddag weer open
quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Het kabinet gaat toch ingrijpen, lees ik net:
https://www.destentor.nl/(...)iet-openen~acac8f70/
[..]
De winkels van Action en Wibra mogen de deuren toch niet openen. Het kabinet zal later vandaag aankondigen dat zij gesloten moeten blijven. Dat melden bronnen rond het kabinet.
Gelukkig maar!quote:
quote:
Best bijzonder om dat dan in de volgende alinea tegen te spreken.quote:De supermarktbranche roept op om tijdens de lockdown niet te gaan hamsteren. Volgens hen hoeven mensen zich geen zorgen te maken over mogelijke tekorten. "Er is genoeg voor iedereen."
Mensen hamsteren uit onzekerheid, het maakt geen kut uit of dat komt door een lockdown of omdat boer Henk besluit een distributiecentrum te blokkeren en de overheid het laat afweten.quote:Een woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat de lege schappen echt het gevolg zijn van de boerenprotesten, en dus niet de aangekondigde maatregelen. "Vooral in Oost-Nederland kunnen klanten een ander assortiment aantreffen dan wat ze normaal gewend zijn. Wij doen er alles aan om de schappen te vullen."
https://www.destentor.nl/(...)permarkten~a0ef9c21/quote:Gezien de vandaag aangekondigde lockdown willen de boeren hun verantwoordelijkheid nemen. Ook willen zij het overleg tussen de boeren en supermarkten een kans geven. Wel waarschuwen zij alvast: ‘Wanneer blijkt dat er claims komen of het gesprek niet zal plaatsvinden binnen de gestelde termijn zullen we weer met zijn allen ten strijde trekken.’
Boze boeren voerden afgelopen dagen op meerdere plekken in Nederland actie bij distributiecentra van supermarkten. De agrariërs eisen een eerlijkere prijs voor hun producten.
Ik ben erg blij dat ik melk kan halen in een speciaal zuivelhuisje van een lokale bioboer, dat is er altijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen bij de bakker, slager en AH geweest, overal rustig, alleen het melkschap bij de AH was zo leeg dat ik een literpak moest kopen ipv anderhalve liter.
Geen idee of dat voor alle melk zo was eigenlijk ik keek alleen naar de biologische
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:17 schreef qajariaq het volgende:
Hier in het winkelcentrum veel luiken dicht en vooral lekker rustig. Wel een winkel waar heel groot bekend werd gemaakt dat het DHL afhaalpunt is.
Wel vraag ik me af hoe essentieel Jamin is?
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:17 schreef qajariaq het volgende:
Hier in het winkelcentrum veel luiken dicht en vooral lekker rustig. Wel een winkel waar heel groot bekend werd gemaakt dat het DHL afhaalpunt is.
Wel vraag ik me af hoe essentieel Jamin is?
Belachelijk dat zoiets futiels als de Jamin dan open mag en de Hema niet (meer)quote:Het kabinet maakte vanmiddag bekend dat winkels tijdens de lockdown alleen open mogen als ze minimaal 70 procent van de omzet halen uit ‘essentiële producten’, zoals voedingsmiddelen en hygiëneproducten. Dat was 30 procent.
Slijter is hartstikke essentieel, voor alle mensen die graag zelf testen. Een goede wijn niet kunnen ruiken of proeven, lijkt me een goede reden voor een Corona test.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.
Er zal wel een flinke lobby voor zijn van alle verborgen alcoholisten in de politiek.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.
Alcohol kun je ook in de supermarkt halen, dus een excuus is het niet. Maar ze verkopen dus "levensmiddelen".quote:Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Er zal wel een flinke lobby voor zijn van alle verborgen alcoholisten in de politiek.
Sterke drank niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Alcohol kun je ook in de supermarkt halen, dus een excuus is het niet. Maar ze verkopen dus "levensmiddelen".
Maar die heeft net als ik het noodzakelijke voorraadje Beerenburg maandagmiddag wel gehaald bij de slijter.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterke drank niet.
Een beetje alcoholist heeft toch liever wat serieuzers dan wijn of bier.
Dat heb ik met groenten en fruit, wij hebben een abonnement bij een lokale biologische tuinderij voor zowel groenten (die ze meestal zelf verbouwen, maar soms inkopen) als fruit (inkoop van Vitatas).quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat ik melk kan halen in een speciaal zuivelhuisje van een lokale bioboer, dat is er altijd.
Ik was vandaag even bij 2 biowinkels verderop omdat ik bij het bestellen bij Ekoplaza niet alles kon krijgen en ik vond het best wel druk in dat dorp, je zag wel heel veel mensen op de been voor een woensdagmiddag, echt anders dan in maart/april.
Hier is de berorgdienst er mee gestopt helaas. En er zijn geen biologische winkels in de wijde omtrek (dichtstbijzijnde minimaal 25 minuten rijden als het rustig op de weg is). Er zijn wel wat dichterbij kleine boerenwinkeltjes die biogroenten en fruit hebben, maar met een heel beperkt assortiment. Heel lastig altijd om iets te vinden in deze regio.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb ik met groenten en fruit, wij hebben een abonnement bij een lokale biologische tuinderij voor zowel groenten (die ze meestal zelf verbouwen, maar soms inkopen) als fruit (inkoop van Vitatas).
Was toch wel fijn van de week, toen er distributieproblemen waren qua groenten in de supermarkt.
Plus dat ik er van hou dat het lokaal is en ook nog eens volledig biologisch.
Dit is hetzelfde heldere licht met een vast heel trotse moederquote:
Mondkapjes werken ook niet aangezien mensen het uit hun jaszak trekken en er weer instoppen en het vervolgens weer opzetten.quote:
Het gaat hier om fatsoen natuurlijkquote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Mondkapjes werken ook niet aangezien mensen het uit hun jaszak trekken en er weer instoppen en het vervolgens weer opzetten.
Mensen houden ook beter afstand als je geen mondkapje draagt.
Maar ja die mondkapplicht is toch nutteloos als je ziet hoe mensen ermee omgaan.
Neus er bovenuit..
Mondkapje wegtrekken als ze moeten niezen of hoesten ( anders word ie vies)
Die kale gedraagt zich wel ontzettend tokkie tegen die jongen.
Tokkie confirmed.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde heldere licht met een vast heel trotse moeder![]()
Echt wel. Dat zijn toch ook levensmiddelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |