Heh, mijn haardos was krek hetzelfde, tonduese FTWquote:Op maandag 14 december 2020 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond de eerste golf-haardossen wel charmant.
Doe eens fatsoenlijk, als je een beetje had ingelezen, dan had je geweten dat 80 plus bijna nooit opgenomen wordt op de IC.quote:Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan laat je bejaarden thuis sterven en niet op de IC.
Doe niet zo dom, joh. Je weet best dat hoogbejaarden niet eens op de IC worden opgenomen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan laat je bejaarden thuis sterven en niet op de IC.
Dank u vriendelijk. Wel een duur grapje bij de AH! En nog bezorgkosten ook! En er zijn de komende weken geen bezorgmomenten meer...quote:Op maandag 14 december 2020 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Breaking news: je kunt ook een eiersnijder online bij de AH bestellen! Kan iemand dit even in de OP opnemen? Bij voorbaat dank.
[ afbeelding ]
8 uur en 27 minuten of ja meeste winkels om 18.00 uurquote:Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef potjecreme het volgende:
Vanaf wanneer gaan we op slot? Morgen?
Virus is gewoon geschrokken van deze nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:29 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
vandaag zijn de besmettingen al flink gezakt
Vandaar dat ik bewust sprak over bejaarden en niet over hoogbejaarden.quote:Op maandag 14 december 2020 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Je weet best dat hoogbejaarden niet eens op de IC worden opgenomen.
[ afbeelding ]
https://www.stichting-nice.nl/#graph7
Hoogst onwaarschijnlijk, de cijfers van gisteren, want dat zijn het, zijn besmettingen die eerder dan dat opgelopen zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk schokeffect, bij het ontslag van een voetbaltrainer zie vaak hetzelfde.
Bizar, alsof je dingen niet gewoon online kunt kopenquote:Op maandag 14 december 2020 15:05 schreef Kanaroe het volgende:
In mijn dorp stond net ook een rij bij de action, mein gott
onmogelijkquote:Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Is de Bogaard tegenwoordig troostelozer dan de Leyweg? Whut? Knappe prestatie!
Uiteraard was dat een grapje, het schokeffect bestaat in de voetballerij ook niet.quote:Op maandag 14 december 2020 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoogst onwaarschijnlijk, de cijfers van gisteren, want dat zijn het, zijn besmettingen die eerder dan dat opgelopen zijn.
Dat is niet realistisch in Nederland, ten eerste hebben we geen politiemacht die dit kan controleren, ten tweede zijn we een klein bevolkt land, waarbij 80 procent van de essentieele werkers buiten zijn regio moet werken, daar zul je dan allerlei checks op moeten doen, van wetgeving nog maar niet te spreken.quote:Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat extremere maatregelen te bedenken. Zoals het verbieden van verplaatsingen binnen woonplaatsen. Of de bekende max. 1 kilometer om je huis.
Complete onzin natuurlijk, besmettingen worden niet door beleid maar door mensen veroorzaakt. Tenzij jij beleid door de straten ziet gaan die met covid spuiten rondlopen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hou toch opDit ligt niet aan de burgers. Of denk jij ook dat de feestjes van 25 man in Schubbekutteveen die je bij RTL Boulevard ziet hét grote probleem is geweest?
Dit ligt gewoon aan het waardeloze beleid.
Waarom niet net als Duitsland woensdag. Dit is weer zo raar.quote:Op maandag 14 december 2020 15:33 schreef kol7680 het volgende:
[..]
8 uur en 27 minuten of ja meeste winkels om 18.00 uur.
En op de IC?quote:Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef Predator40 het volgende:
"Aantal patiënten in ziekenhuizen fors toegenomen
Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is het afgelopen etmaal fors toegenomen. Ziekenhuizen behandelen momenteel 1872 patiënten vanwege een coronabesmettingen, 105 meer dan op zondag. Sinds afgelopen donderdag is het aantal opgenomen patiënten met meer dan 200 toegenomen"
niks aan de hand, komt door het vernieuwde testbeleid !
Het OMT heeft voor zover ik weet niet geadviseerd over een lockdown in deze vormquote:Op maandag 14 december 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is schijnbaar dit niet alleen paniekvoetbal van het kabinet, maar is dat besluit mede (en misschien hoofdzakelijk) ingegeven door het OMT-advies van vrijdag. Van Dissel en Kuijpers hebben zondag ook bij het Catshuisoverleg e.e.a. aan grafieken getoond en ook vandaag waren ze er blijkbaar bij om de fractievoorzitters in te lichten. Hoogst ongebruikelijk, maar volgens mij zegt dat genoeg over de urgentie die men nu heeft in Den Haag.
Volgens mij werkt het op KVK code, die kun je niet zomaar makkelijk veranderen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef hjansen82 het volgende:
De winkels die het kunnen zorgen er gewoon voor dat ze essentieel worden. Bijvoorbeeld dierenvoer verkopen.
Dat ook, maar die cheap ass meuk kan toch nooit dringend zijnquote:Op maandag 14 december 2020 15:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar, alsof je dingen niet gewoon online kunt kopen
Dit valt simpelweg niet te handhaven, geen beginnen aan.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef Elan het volgende:
Maatje van me die nog altijd in de beveiliging werkt zegt dat gewoon volop mensen op kantoor blijven werken, soms zelfs tegen advies van de werkgever in![]()
benieuwd of Rutte nog wat in petto heeft voor die groep want bepaalde mensen zijn wel erg hardleers.
Ja. ik vind het prachtigquote:Op maandag 14 december 2020 15:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als het zelfs bij In de Bogaard druk is moet het wel heel erg zijn![]()
Echt het meest troosteloze winkelcentrum hier in de regio. Zelfs Leyweg heeft nog meer allure
@:Haags
Nee juist in andere landen gaat dat veel makkelijker, vaak omdat ze daar veel geld voor een IC patient krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef Dven het volgende:
[..]
En op de IC?
Hier word je veel gemakkelijker in het ziekenhuis gepleurd. Liggen er nu al iets van 7000 in het ziekenhuis.
Nou ja, door werkgevers zelf kan dat wel, natuurlijk. En als werknemers dat negeren dan zit er toch wel iets goed fout tussen de oortjes.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit valt simpelweg niet te handhaven, geen beginnen aan.
Hele beleid is paniekbeleid.quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom niet net als Duitsland woensdag. Dit is weer zo raar.
Ongelooflijk.quote:
Totaal niet mee eens. Mensen houden zich over het algemeen prima aan de maatregelen. Zelfs de nutteloze maatregelen worden zeer goed tot uitmundend opgevolgd (zie mondkapjes). De huidige ellende komt vooral door een waardeloos beleid.quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk, besmettingen worden niet door beleid maar door mensen veroorzaakt. Tenzij jij beleid door de straten ziet gaan die met covid spuiten rondlopen.
BlackMarket incoming.... doet mij denken aan mijn Gullivers reizen waar "we" dan vaccinboekjes enandere formulieren toverden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:50 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag moeten mensen negatieve test tonen. Dus langere rijen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nou.. met de PostNL weet je natuurlijk niet of het uberhaupt aankomt / wanneer.quote:Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Ik snap best dat sommige mensen nu in allerijl een winter-thuiszit-hobby zoeken, maar ook breispullen kun je net zo makkelijk (nee, nog mákkelijker) online bestellen.
Dan snap ik zo een werkgever ook niet, ik werk zelf bij een organisatie waar dit alleen onder extreme omstandigheden kan en dan gebeurt het ook nog op een extreem veilige manier.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef Elan het volgende:
Maatje van me die nog altijd in de beveiliging werkt zegt dat gewoon volop mensen op kantoor blijven werken, soms zelfs tegen advies van de werkgever in![]()
benieuwd of Rutte nog wat in petto heeft voor die groep want bepaalde mensen zijn wel erg hardleers.
Kun je dat onderbouwen/bewijzen?quote:Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Mensen houden zich over het algemeen prima aan de maatregelen.
Voor de duidelijkheid, we laten nu ook kinderen sterven omdat we bepaalde medicijnen (die er wel zijn) te duur vinden.quote:Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Doe eens fatsoenlijk, als je een beetje had ingelezen, dan had je geweten dat 80 plus bijna nooit opgenomen wordt op de IC.
Zoals?quote:Op maandag 14 december 2020 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat aankomende lockdown heel veel kapot gaat maken.
Ik vind het een mooi woord "Winterthuiszithobby", dat moet in de Van Dalequote:Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Ik snap best dat sommige mensen nu in allerijl een winter-thuiszit-hobby zoeken, maar ook breispullen kun je net zo makkelijk (nee, nog mákkelijker) online bestellen.
Bij zo'n totale lockdown worden waarschijnlijk deze werkplekken ook gesloten. Behalve voedselfabrieken en distributiecentra dus er blijft niet veel over. De zogenaamde essentiële beroepen. Een echte doodsteek voor je economie.quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet realistisch in Nederland, ten eerste hebben we geen politiemacht die dit kan controleren, ten tweede zijn we een klein bevolkt land, waarbij 80 procent van de essentieele werkers buiten zijn regio moet werken, daar zul je dan allerlei checks op moeten doen, van wetgeving nog maar niet te spreken.
Bij ons is de autorisatie gewoon van de pasjes gehaald.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef Elan het volgende:
Ze werken wel Coronaproof maar ze doen alsof ze thuis niet kunnen werken, zogenaamd te druk maar veel is onwil.quote:Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan snap ik zo een werkgever ook niet, ik werk zelf bij een organisatie waar dit alleen onder extreme omstandigheden kan en dan gebeurt het ook nog op een extreem veilige manier.
Jij woont in een dorp?quote:Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Mensen houden zich over het algemeen prima aan de maatregelen. Zelfs de nutteloze maatregelen worden zeer goed tot uitmundend opgevolgd (zie mondkapjes). De huidige ellende komt vooral door een waardeloos beleid.
en zo hoort hetquote:Op maandag 14 december 2020 15:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons is de autorisatie gewoon van de pasjes gehaald.
Alleen als je zwaarwegende redenen hebt op kantoor te werken kan je via de manager toestemming vragen, de director moet vervolgens ook nog toestemming geven.
Tja, 24 hour newscycle. Goedkoop en trekt oogballen.quote:Op maandag 14 december 2020 15:39 schreef Vallon het volgende:
CNN: Live coverage flying down the vaccines.
Geweldig hoe zo iets kan worden opgeklopt tot een worldevent.
Veel bedrijven die nu echt over de kling gaan, veel mensen die echt financieel in de problemen komen, toename aan huiselijk geweld, ruzies.quote:
Precies dit. Kijk naar landen waar lockdown is ingezet. Corona is er nog....zo zinloos dit.quote:Op maandag 14 december 2020 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we beginnen bij de economische schade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |