Gelukkig maarquote:Op maandag 14 december 2020 01:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook he?![]()
Niet dat ik me jou van die tijd herinner overigens.
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.quote:Op maandag 14 december 2020 01:48 schreef Mammietje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er vandaag veel discussies gevoerd die in de eerste golf al gevoerd werden?
Ja, schijnt slecht te beklijven. Zelfs vaste users. Die zouden toch inmiddels beter moeten weten.quote:Op maandag 14 december 2020 02:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.
Met de juiste users kan het hier heel gezellig zijn hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Tuurlijk, maar je zou toch verwachten dat mensen inmiddels een beetje van de hoed en de rand weten, of ze hier nou meeposten of niet. Het is niet alsof dit een klein onderwerp is, iedereens leven staat op z’n kop.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.quote:Op maandag 14 december 2020 02:22 schreef Tijn het volgende:
Volgende persco wordt er in elk geval weer wel een die ik ook daadwerkelijk ga kijken. Bij een aantal van de vorigen was het min of meer al van te voren duidelijk dat er nauwelijks iets zou worden aangekondigd en dan hoef ik zo'n lulverhaal niet aan te horen, maar nu is het toch wel weer een beetje spannend waar ze precies mee gaan komen en hoe ze het framen.
Ja, ik weet niet of ik het aan kan eerlijk gezegdquote:Op maandag 14 december 2020 02:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.19.00 weer neem ik aan?
Zal morgen wel weer eerst het één en ander 'lekken'. Zal me weer wat worden hier...
Mij ook.quote:Op maandag 14 december 2020 02:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet of ik het aankan eerlijk gezegdHopelijk lukt het om gewoon lekker wat anders te gaan doen en dan zie ik het 's avonds wel weer, want er zijn wel periodes geweest dat de stompzinnigheid hier me echt een beetje teveel werd.
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.quote:Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Volgens user @Lenny_Leonard , werkzaam in een ziekenhuis en nauw betrokken bij de logistiek vertellen die cijfers niet het volledige verhaal. Omdat er momenteel nog veel uitgestelde zorg plaats heeft waardoor het alsnog drukker is dan uit die grafieken blijkt. Weliswaar niet primair met Covid-opnames maar wel andere zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:18 schreef Elan het volgende:
Die Duitse lockdown kost gewoon 11 miljard per maand, dat is toch bijna niet voor te stellen.
Dat doen we al jaren.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 06:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.
Aan de andere kant zie je in ieder land ook wel hetzelfde gebeuren. Je kunt niet vertrouwen op “gezond verstand” bij mensen, als er mogelijkheden zijn tot bijvoorbeeld winkelen in een drukke winkelstraat zullen mensen van die mogelijkheid gebruik maken. Uiteindeljk zijn dan tijdelijk striktere maatregelen nodig.
Doel je op de kortingen op de pensioenen? De pensioenen die deels door jongeren worden opgehoest?quote:
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |