abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196717016
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dit een lastige hoor. In beginsel zit ik er ook zo in. Maar je kunt toch niet ontkennen dat de maatregelen voor bepaalde groepen knellender zijn dan voor anderen. Zeker nu het allemaal wat langer duurt.
Zou er bijna intrappen om voorbeelden te noemen hoe bijvoorbeeld gezinnen er nu onder te leiden hebben.
Laat maar. Ben die leeftijdsdiscussie echt wel zat. -O-
pi_196717028
Het lijkt er inmiddels op dat je beter af bent onder een Loekasjenko, Orban of een Bolsonaro.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:41:09 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196717032
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Van werken bij de overheid word je lui en het betaald over het algemeen niet al te best. Je kunt beter in de industrie werken bij noodzakelijke bedrijven. Denk aan nutsvoorzieningen, dingen met voedsel, medisch etc. :P
Ach, top zijn de salarissen niet nee. Maar overheid biedt meer aan arbeidsvoorwaarden en perspectief dan het gemiddelde MKB.

Wat doet u?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 00:41:37 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196717033
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat Israël zei na hun fouten met te vroeg versoepelen: Wanneer je stuurt met beleid gericht op max zorgcapaciteit ga je er hoe dan ook over heen.

Dat bedoel ik met geen lering trekken uit wat er in de rest van de wereld gedaan en gezegd. Je moet flexibel zijn ipv star, arrogant en steeds het wiel opbieuw uit willen vinden.

Het is ook voorspelbaar. In dit rempo begeeft de zirg het vroeg of laat, krijgen we ook bergamo beelden en dan kan het ineens allemaal wel en is er meer bereidheid.

Net een gevaarlijk kruispunt, moet eerst iemand dood voordat het bord er komt.
Altijd na afloop pas handelen.
Ik vind dat de meeste landen hun grootste fout in juni-juli maakten. Dat was het moment om alle inspanningen te richten op gerichte maatregelen: doorgedreven bron en contact tracing + verplichte quarantaine voor risicocontacten.
Toen waren er weinig besmettingen, dus het aantal getroffen personen zou beperkt zijn, waardoor je in verhouding veel middelen kan inzetten: zowel controle van als steun voor degenen in verplichte quarantaine (aan huis levering, financiële vergoeding, ..).
are we infinite or am I alone
pi_196717034
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 00:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het gaat me niet zozeer om de sector, maar meer alle nevenschade die dit met zich meebrengt. Ik kan gewoon echt niet uitleggen dat jonge mensen zo beperkt worden in hun vrijheid, maar tegelijkertijd wel als eerste worden ontslagen, en vervolgens ook dit via de belasting mogen terugbetalen omdat deze rekening natuurlijk wordt doorgeschoven.

Ouderen hebben echt niks te lijden hierbij, die worden volledig ontzien. Ik zeg het je maat: wees solidair met de mensen om wie je geeft, maar niet met het systeem. Gewoon pakken wat je pakken kan. Het is een totaal opportunistisch systeem geworden.
Ga ik sowieso doen. Opleiding is klaar over een paar jaar en dan ben ik weg hier. Volledig geprofiteerd van een grotendeels door de overheid betaalde hbo-opleiding, toch zo'n 8k per jaar door de staat betaald.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 14 december 2020 @ 00:42:02 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196717039
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:40 schreef hjansen82 het volgende:
Het lijkt er inmiddels op dat je beter af bent onder een Loekasjenko, Orban of een Bolsonaro.
Emigreer :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 14 december 2020 @ 00:42:21 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196717042
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 00:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ga ik sowieso doen. Opleiding is klaar over een paar jaar en dan ben ik weg hier. Volledig geprofiteerd van een grotendeels door de overheid betaalde hbo-opleiding, toch zo'n 8k per jaar door de staat betaald.
^O^ :W
pi_196717043
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 00:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De ouderen dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196717045
De afgelopen 10 jaar hebben laten zien. Dat we afglijden naar een ieder voor zich maatschappij. Waarbij minimaal 1 groep keihard gepakt wordt. En nu moeten we zogenaamd solidair zijn.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:42:48 #220
3542 Gia
User under construction
pi_196717046
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 00:37 schreef phpmystyle het volgende:

Je doet niks tegen een orkaan of aardbeving. Wel tegen dit soort maatregelen. We doen dit onszelf aan.
Wel fijn dat je mijn punt bevestigt met; doe je niks tegen. Dat bewijst maar weer eens hoe solidair boomers zijn met hun jongere generatie.
Zonder maatregelen lagen de doden nu waarschijnlijk op straat.

Voor mij hoeven de maatregelen niet, hoor, ik neem mijn eigen maatregelen wel, heb ik geen regering voor nodig. Helaas zijn er ook heel veel mensen die zonder maatregelen denken dat alles kan. Sommige mensen functioneren niet zonder regels.
  maandag 14 december 2020 @ 00:43:33 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196717053
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 00:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ach, top zijn de salarissen niet nee. Maar overheid biedt meer aan arbeidsvoorwaarden en perspectief dan het gemiddelde MKB.

Wat doet u?
Ik werk in de afvalwaterbehandeling, als leverancier.
pi_196717064
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor mij hoeven de maatregelen niet, hoor, ik neem mijn eigen maatregelen wel, heb ik geen regering voor nodig. Helaas zijn er ook heel veel mensen die zonder maatregelen denken dat alles kan. Sommige mensen functioneren niet zonder regels.
Cijfers in een ander land , laten iets anders zien.
https://www.flandersinves(...)toestand-wit-rusland

In het tweede kwartaal van 2020 stierven in Wit-Rusland 5.605 mensen meer dan in dezelfde periode het jaar ervoor. Op een bevolking van 9,485 miljoen. Klopt dus niet.
Check it out
pi_196717068
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zou er bijna intrappen om voorbeelden te noemen hoe bijvoorbeeld gezinnen er nu onder te leiden hebben.
Laat maar. Ben die leeftijdsdiscussie echt wel zat. -O-
Leeftijd is maar een aspect. Maar iedereen is het er denk ik over eens dat de alleenstaande in zijn krappe flatje het minder getroffen heeft dan het knusse gezinnetje in hun huis.

En zo zijn er zat voorbeelden te geven. Die ongelijkheid is er gewoon en die afdoen als “er klaar mee zijn” vind ik onjuist en onterecht.
zie email 27 oktober
  maandag 14 december 2020 @ 00:47:25 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196717070
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De stagnering in besmettingen is al zowat een maand geleden begonnen en de huidige toename in de ziekenhuizen komen van besmettingen die eind november zijn opgelopen.
Gewoon niet waar. Goh.
Antifa
  maandag 14 december 2020 @ 00:47:52 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196717075
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Zonder maatregelen had je een flinke piek (ook in mortaliteit) maar waren we allang weer in rustiger vaarwater gekomen.

Je moet de pleister er in een keer af halen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 00:48:33 #226
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196717078
quote:
12s.gif Op maandag 14 december 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Landen vergelijken heeft imo weinig tot geen zin.
Sws hou ik het hier op seizoeninvloed.... het wordt/is nu zomer in Aussieland, de "piek" was dan in hun winter downunder period.
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso, Australië is een eiland. Makkelijker te controleren wie er binnenkomt.
Wat jullie hier zeggen is nogal kort door de bocht. Als je wilt weten waarom Oceanische en Aziatische landen wél succesvol zijn in de bestrijding van corona zul je je meer moeten verdiepen in de hoofdstrategieën.

https://threadreaderapp.com/thread/1338120658534842368.html
twitter

twitter

twitter

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196717079
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent zelf jong :P
Dus? Dat diskwalificeert mij van het hebben van een mening? Wat een onzin.

Bovendien had ik het niet eens zo zeer over oud Vs jong maar meer over specifieke groepen.
zie email 27 oktober
  maandag 14 december 2020 @ 00:49:10 #228
3542 Gia
User under construction
pi_196717082
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:45 schreef hjansen82 het volgende:

Cijfers in een ander land , laten iets anders zien.
https://www.flandersinves(...)toestand-wit-rusland

In het tweede kwartaal van 2020 stierven in Wit-Rusland 5.605 mensen meer dan in dezelfde periode het jaar ervoor. Op een bevolking van 9,485 miljoen. Klopt dus niet.
Maar ondertussen in Italië....
  maandag 14 december 2020 @ 00:51:55 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196717091
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus? Dat diskwalificeert mij van het hebben van een mening? Wat een onzin.

Bovendien had ik het niet eens zo zeer over oud Vs jong maar meer over specifieke groepen.
Uiteraard niet. Maar geeft je wel een bepaald perspectief. Zoals "oud zijn" mij weer een totaal ander perspectief geeft
pi_196717095
Ik heb er grote problemen mee dat er
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ondertussen in Italië....
Italie heeft veel meer inwoners en sterk vergrijzende bevolking.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:53:25 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196717096
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

Wat jullie hier zeggen is nogal kort door de bocht. Als je wilt weten waarom Oceanische en Aziatische landen wél succesvol zijn in de bestrijding van corona zul je je meer moeten verdiepen in de hoofdstrategieën.

https://threadreaderapp.com/thread/1338120658534842368.html
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
5.Focusing attention on few individuals resistant to social action because of shortsightedness or selfishness, versus recognizing the vast majority do the right thing if given clear guidance and support, which is what matters for success, as elimination is a robust strategy.

Zo spot-on dit _O-
pi_196717097
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik vind de jongeren niet zwaarder lijden eigenlijk. Zal vast de enige zijn die dat denkt. Soit.
Ik zie het ook niet. Vanuit mijn perspectief is het de instagram generatie die zichzelf heel zielig vindt omdat ze een fuck up beeld hebben van hoe hun leven hoort te zijn.

In werkelijkheid leven ze het meest als voor de crisis tov andere generaties.
Plus minste angst voor dit virus.

Ik ben 32 maar val in een risicogroep, dus het verziekt mijn leven volledig tov 2019, is een bedreiging voor mijn gezondheid, gezin en krijg ook gewoon de rekening doorgeschoven.

Daarom ben ik hard tegen jongeren die zeggen het zwaar hebben en klagen maar wel kunnen sporten, feestjes hebben met vrienden en veel gewoon kunnen doen.
Ook tegen eigenwijze boomers trouwens.

Ik had gehoopt dat mensen wat dankbaarder zouden zijn met wat wel kan, wat ze wel hebben, men wat stoïcijnser zou worden, minder materialistisch meer oog voor de medemens, milieu en dierenwelzijn.

Dat dit het positieve zou zijn maar ipv daarvan opende het me ogen volledig in het egoïsme van mensen. Die na mij de zondvloed mentaliteit is niet een enkeling maar bijna iedereen.
Was op zijn minst een waardevolle levensles.
  maandag 14 december 2020 @ 00:56:17 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196717107
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:52 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Italie heeft op papier strenge regels, maar in de praktijk worden die gewoon niet nageleefd. Daar is het gewoon yolo beleid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 00:56:28 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196717108
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet. Vanuit mijn perspectief is het de instagram generatie die zichzelf heel zielig vindt omdat ze een fuck up beeld hebben van hoe hun leven hoort te zijn.

In werkelijkheid leven ze het meest als voor de crisis tov andere generaties.
Plus minste angst voor dit virus.

Ik ben 32 maar val in een risicogroep, dus het verziekt mijn leven volledig tov 2019, is een bedreiging voor mijn gezondheid, gezin en krijg ook gewoon de rekening doorgeschoven.

Daarom ben ik hard tegen jongeren die zeggen het zwaar hebben en klagen maar wel kunnen sporten, feestjes hebben met vrienden en veel gewoon kunnen doen.
Ook tegen eigenwijze boomers trouwens.

Ik had gehoopt dat mensen wat dankbaarder zouden zijn met wat wel kan, wat ze wel hebben, men wat stoïcijnser zou worden, minder materialistisch meer oog voor de medemens, milieu en dierenwelzijn.

Dat dit het positieve zou zijn maar ipv daarvan opende het me ogen volledig in het egoïsme van mensen. Die na mij de zondvloed mentaliteit is niet een enkeling maar bijna iedereen.
Snap wat je bedoelt.
  maandag 14 december 2020 @ 00:56:43 #235
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196717110
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

5.Focusing attention on few individuals resistant to social action because of shortsightedness or selfishness, versus recognizing the vast majority do the right thing if given clear guidance and support, which is what matters for success, as elimination is a robust strategy.

Zo spot-on dit _O-
Ja, ik ga snel het hele paper lezen, want deze wetenschapper heeft er goed zicht op.

Bepaalde Europese en Amerikaanse regeringsleiders denken nog steeds zelf het wiel te moeten uitvinden, terwijl het allang duidelijk is welk pad je moet kiezen om terug te gaan een laag aantal infecties. Is in elk geciviliseerd land gemakkelijk mogelijk ^O^
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 14 december 2020 @ 00:57:23 #236
3542 Gia
User under construction
pi_196717112
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:52 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Joh, je kunt landen niet met elkaar vergelijken 1 op 1. Rusland is veel groter met veel dunbevolkte gebieden.

Maar als je naar Europa kijkt, en dan vooral de landen om ons heen, zie je dat er overal dezelfde problemen zijn en ze allemaal min of meer dezelfde maatregelen treffen.

Kun je wel kankeren op onze regering, maar die doen dit niet om de jongeren te pesten.
pi_196717113
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Er zijn genoeg mensen 'aan de andere kant' die menen dat ze ontzettend veel opofferen en vervolgens zien dat de meest kwetsbare groepen zichzelf niet beschermen.

't Is een kwestie van perceptie. De mensen aan wie je aanstoot neemt, springen het meest in het oog. In werkelijkheid zijn de kwetsbaren extra voorzichtig en steunen de meeste mensen de maatregelen. Je vergeet dat gemakkelijk als je wat jochies hier ziet posten die zelfs massale sterfte nog weten te relativeren. Maar zo zijn de meeste mensen niet. Probeer vooral het goede te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 14 december 2020 @ 00:58:03 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196717115
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, ik ga snel het hele paper lezen, want deze wetenschapper heeft er goed zicht op.

Bepaalde Europese en Amerikaanse regeringsleiders denken nog steeds zelf het wiel te moeten uitvinden, terwijl het allang duidelijk is welk pad je moet kiezen om terug te gaan een laag aantal infecties. Is in elk geciviliseerd land gemakkelijk mogelijk ^O^
Gewoon mondkapje op dan komt het helemaal goed :M
pi_196717120
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen 'aan de andere kant' die menen dat ze ontzettend veel opofferen en vervolgens zien dat de meest kwetsbare groepen zichzelf niet beschermen.

't Is een kwestie van perceptie. De mensen aan wie je aanstoot neemt, springen het meest in het oog. In werkelijkheid zijn de kwetsbaren extra voorzichtig en steunen de meeste mensen de maatregelen. Je vergeet dat gemakkelijk als je wat jochies hier ziet posten die zelfs massale sterfte nog weten te relativeren. Maar zo zijn de meeste mensen niet. Probeer vooral het goede te zien.
Ik zal de maatregelen ook blijven steunen. Al ben ik het er niet mee eens hoe die tot stand komen en zal ik altijd mijn twijfels hebben aan sommige maatregelen. Ik vind het ook gezond om kritisch te blijven nadenken en geen mak schaap te worden. Ook zal ik altijd de mening van andere respecteren en rekening te houden met kwetsbaren,
Check it out
pi_196717121
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo spot-on dit _O-
Eens dat de overheid het flink verkloot heeft maar had hey echt geholpen als het beleid beter was?

De hyperindividualistosche Nederlander zoekt de grens toch op, is eigenwijs en arrogant. De nuchtere "allemaal onzin, zal wel los lopen" mindset.

Zelfs met een goede strategie waren we hierdoor alsnog hard geraakt. Vooral ook omdat het een dichtbevolkt handelsland is.
Falend overheidsbeleid heeft dit alleen onnodig veel erger gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')