abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2020 @ 00:11:36 #151
3542 Gia
User under construction
pi_196716781
quote:
12s.gif Op maandag 14 december 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:

Landen vergelijken heeft imo weinig tot geen zin.
Sws hou ik het hier op seizoeninvloed.... het wordt/is nu zomer in Aussieland, de "piek" was dan in hun winter downunder period.
Sowieso, Australië is een eiland. Makkelijker te controleren wie er binnenkomt.
pi_196716784
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kon ik na de eerste golf ook nog zeggen.
Is nu toch wel een heel ander verhaal. -O-

Vraag me ook af of je in het noorden des lands woont als je dat nog kan zeggen?
Ik woon in de Randstad, best wel veel besmettingen hier geloof ik.
pi_196716785
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, hele beleid is tot op heden hetzelfde geweest. Apatisch afwachten, te traag handelen, geen vooruitziende blik, bal bij de burger neerleggen en uiteindelijk schijnmaatregelen onder het mom van we doej iers, god zegene de greep!

Totaal niks geleerd van de afgelopen 9 maanden. Is logisch dat faalhazen maatregelen het verwachte bekeid is.
Bibliotheken dicht, dierentuinen, niet essentiele winkels en avondklok op oud en nieuw.

Gaat geen tyfus helpen voor de cijfers.
Ik ben benieuwd hoe lang de zorg het nog trekt?

Enige wat misschien kan is dat scholen dicht volgende week onbewust voor wat lucht gaat zorgen.
En daar worden vele verschrikkelijk chagrijnig van. En de motivatie om de maatregelen op te volgen wordt nog kleiner.
Check it out
pi_196716794
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
Zaterdag was ik jarig en heeft mijn lief een viergangenmaaltijd voor thuis van een uitstekend restaurant geregeld. Er zaten instructies bij voor het opwarmen en combineren van de ingrediënten, een playlist met sfeervolle muziek en een link naar een filmpje van een knetterend haardvuur. De kat lag naast me tijdens het geweldig lekkere eten en tussen de gangen door buikten we uit op onze eigen bank. Het was een unieke ervaring en het ontroerde me dat ook zulke mooie momenten uit ellende voort kunnen komen.

Ik heb bewondering voor de restaurantmedewerkers die er het beste van proberen te maken. Ik ga als het even kan m'n 13e maand spenderen aan de diverse maaltijdpakketten die voor de feestdagen worden aangeboden.
Gefeliciteerd nog! *O*
Ook met je romantische lieverd! O+
Klinkt inderdaad als een toppakketje! O+
pi_196716798
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bijbaan om mijn studie Register Belastingadviseur te kunnen bekostigen.

Heb nu een combifunctie assistent-accountant/salarisadministrateur.

Dit ging inderdaad om een bijbaan omdat die opleiding me 14.000 in 2 jaar tijd kost. En ik ging zo lekker.

Mijn man sinds 1 december in de ww, dus we gingen al 25% achteruit.

Mijn bijbaan in de horeca ging qua inkomsten ook voor ruim de helft terug sinds dat we dicht moesten en over moesten op afhaal-/bezorgen. Wat prima ging dus alle vertrouwen dat we het daar op zouden redden tot we weer open zouden mogen.

Maar het is nu met het overleg vandaag, de op handen zijnde conferentie, uitzichtloos. Ondanks overheidssteun moesten er iedere maand duizenden euro's prive geld in van de eigenaren.
Langer doorgaan zonder perspectief is niet haalbaar. Wat ik helemaal begrijp. Heb globaal de cijfers mogen inzien. Kan geen andere conclusie trekken.
Hadden ze het geld maar in noodhospitalen en personeel gestopt. Nee hoor, want de hardwerkende ondernemers moeten nu eenmaal kapot door dit corrupte kabinet en de EU.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:16:10 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196716809
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:14 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Hadden ze het geld maar in noodhospitalen en personeel gestopt. Nee hoor, want de hardwerkende ondernemers moeten nu eenmaal kapot door dit corrupte kabinet en de EU.
Die noodhospitalen hebben geen zin, omdat het probleem niet een gebrek aan ruimte of spullen is, maar een gebrek aan personeel.

En nieuw personeel regelen is niet iets dat je op korte termijn kan bewerkstelligen, want de hele wereld zit met deze problematiek en mensen opleiden duurt nou eenmaal jaren.
  maandag 14 december 2020 @ 00:16:25 #157
3542 Gia
User under construction
pi_196716812
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:14 schreef hjansen82 het volgende:

Waar tover je dat personeel vandaan?
  maandag 14 december 2020 @ 00:16:34 #158
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196716813
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nouja, nog een keer, dat draadje over IC-ligduur
België had van 15 maart tot 12 december 123207 covid-19 IC ligdagen, en 465989 ligdagen op de gewone afdeling (heb net gezien dat je de data van de grafieken op https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html als CSV files kan downloaden).

Gemiddelde ligtijd (zowel gewone afdeling als IC): 13.2 dagen ( 589196 ligdagen / 44745 opnames)

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 14-12-2020 00:24:24 ]
are we infinite or am I alone
  maandag 14 december 2020 @ 00:16:48 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196716815
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik knip het zelf. Voorover onder de douche, recht afknippen. Gaat prima. Moet het wel lang voor zijn.
Grr :N .. prutputjes leegmaken...
daarom hier totaal & compleet verboten om in douche, wasbakken of bad te gaan ontharen.
(< 1-2mm mag natuurlijk wel :P (8> B-) ).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196716818
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 00:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die noodhospitalen hebben geen zin, omdat het probleem niet een gebrek aan ruimte of spullen, maar een gebrek aan personeel is.

En nieuw personeel regelen is niet iets dat je op korte termijn kan bewerkstelligen, want de hele wereld zit met deze problematiek en mensen opleiden duurt nou eenmaal jaren.
Bovendien was het probleem in essentie hetzelfde geweest, alleen zouden de grenswaarden iets hoger hebben gelegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196716822
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bovendien was het probleem in essentie hetzelfde geweest, alleen zouden de grenswaarden iets hoger hebben gelegen.
Ook dat nog ja. Dan praat je over enkele dagen winst.
zie email 27 oktober
pi_196716827
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:16 schreef Gia het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is wel uitdaging. Dat geef ik toe. Maar is er echt zoveel besmettingsgevaar in de horeca zoals beweerd. Het is makkelijk te controleren wie er in en uit gaat. Het aantal bezoekers kan omlaag worden gebracht.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:19:18 #163
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196716829
Waarom het kabinet beter nu eens per direct stopt met het sturen op zorgbelasting

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 14 december 2020 @ 00:19:26 #164
3542 Gia
User under construction
pi_196716832
quote:
8s.gif Op maandag 14 december 2020 00:16 schreef Vallon het volgende:

Grr :N .. prutputjes leegmaken...
daarom hier totaal & compleet verboten om in douche, wasbakken of bad te gaan ontharen.
(< 1-2mm mag natuurlijk wel :P (8> B-) ).
Gaat niet de afvoer in. Knip ook maar pakweg 5 mm af.
  maandag 14 december 2020 @ 00:19:45 #165
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716835
Het probleem is de privatisering van de zorg (in mijn optiek, en ben zeker niet economisch-links) waardoor elke vorm van bufferpersoneel eruit werd gegooid.

Het draaide namelijk om een + getal op het einde van de rit.

Hierdoor denk ik teveel buffers ontslagen (Ziekenhuizen gesloten etc).
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_196716836
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:12 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En daar worden vele verschrikkelijk chagrijnig van. En de motivatie om de maatregelen op te volgen wordt nog kleiner.
Klopt, hoor ik in mijn ongeving ook, "alleen maar fuck corona, is maar griepje, alleen maar voor oudjes gevaarlijk, doe alles wat ik wil/kan"

Ik ben voor mijn gevoel de enige die het serieus neemt. Is extreem frustrerend soms. Maar het is niet anders.
pi_196716849
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, hoor ik in mijn ongeving ook, "alleen maar fuck corona, is maar griepje, alleen maar voor oudjes gevaarlijk, doe alles wat ik wil/kan"

Ik ben voor mijn gevoel de enige die het serieus neemt. Is extreem frustrerend soms. Maar het is niet anders.
Virussen en mensen horen bij elkaar. En gezondheid is niet altijd maakbaar. Maar er zijn wel hulpmiddelen om het maakbaarder te maken. Maar dat maakt het nog niet 100 procent maakbaar.
Check it out
pi_196716852
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:19 schreef hollandia02 het volgende:
Het probleem is de privatisering van de zorg (in mijn optiek, en ben zeker niet economisch-links) waardoor elke vorm van bufferpersoneel eruit werd gegooid.

Het draaide namelijk om een + getal op het einde van de rit.

Hierdoor denk ik teveel buffers ontslagen (Ziekenhuizen gesloten etc).
Je gaat reguliere zorg niet op een pandemie inrichten. In hoeverre ben jij op dit moment voorbereid op een kernwapenoorlog of een overstroming?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196716858
quote:

Ik heb bewondering voor de restaurantmedewerkers die er het beste van proberen te maken. Ik ga als het even kan m'n 13e maand spenderen aan de diverse maaltijdpakketten die voor de feestdagen worden aangeboden.
Nobel maar voor vele zal het te laat zijn. Als ik lees dat veel horeca eigenaren al hun pensioen geld of zelfs de spaarrekeningen van de kinderen aan het plunderen zijn is het een kwestie van tijd voor dat die ook omvallen.
  maandag 14 december 2020 @ 00:23:08 #170
3542 Gia
User under construction
pi_196716860
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:19 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel uitdaging. Dat geef ik toe. Maar is er echt zoveel besmettingsgevaar in de horeca zoals beweerd. Het is makkelijk te controleren wie er in en uit gaat. Het aantal bezoekers kan omlaag worden gebracht.
Ben ik met je eens. Maar het zat em niet echt in het horecabezoek an sich, maar aan de bewegingen. Buiten de kroeg houdt men zich niet aan de maatregelen. Nog even bij deze of gene naborrelen.

Restaurants hadden wmb wel open mogen blijven, sws.
pi_196716863
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De Demolition man samenleving waarnaar jij naar streeft komt alleen voor in films.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 00:23:49 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196716868
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bijbaan om mijn studie Register Belastingadviseur te kunnen bekostigen.

Heb nu een combifunctie assistent-accountant/salarisadministrateur.

Dit ging inderdaad om een bijbaan omdat die opleiding me 14.000 in 2 jaar tijd kost. En ik ging zo lekker.

Mijn man sinds 1 december in de ww, dus we gingen al 25% achteruit.

Mijn bijbaan in de horeca ging qua inkomsten ook voor ruim de helft terug sinds dat we dicht moesten en over moesten op afhaal-/bezorgen. Wat prima ging dus alle vertrouwen dat we het daar op zouden redden tot we weer open zouden mogen.

Maar het is nu met het overleg vandaag, de op handen zijnde conferentie, uitzichtloos. Ondanks overheidssteun moesten er iedere maand duizenden euro's prive geld in van de eigenaren.
Langer doorgaan zonder perspectief is niet haalbaar. Wat ik helemaal begrijp. Heb globaal de cijfers mogen inzien. Kan geen andere conclusie trekken.
Naar voor jullie. Serieus. En ik hoop oprecht dat jullie snel de financiën kunnen aanvullen. Het is afschuwelijk om in financiële troubles te verkeren.

Maar er is ook de andere kant: je vond het allemaal maar onzin. Wellicht nu nog meer hoor, geen idee. Dat is het dus niet. En het raakt heel veel mensen/gezinnen. Nu ook (dat van) jou. Het is geen onzin. Helaas
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 14 december 2020 @ 00:23:51 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196716869
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah ben ook thuis na een avondje werken. Met slecht nieuws.

We gaan de komende dagen nog knallen. En 28 december gaat de tent op slot.

Er is niks meer te redden.

Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, met de beste intenties, Joost mag het weten.

Ik ben klaar met de compassie voor alle maatregelen. Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Als zelfs deze toptent het met overheidssteun het al niet redt, dan gaat op den duur niemand het redden in de horeca.

Stik er maar in.
Komt altijd goed, zolang je de constructieve intenties maar vasthoudt. Nu ms even niet maar later wel.
Accepteer en bekijk wat straks wat wel kan.
Verder herkenbaar wat ik ook in mijn omgeving zie ik mensen die hun zaak zien afbranden en daarin toekomst aan diggelen.
Verval iig niet in cynisme, bezin en kijk wat - straks ms - mogelijk is.
Sterkte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196716873
quote:
Zaterdag was ik jarig en heeft mijn lief een viergangenmaaltijd voor thuis van een uitstekend restaurant geregeld. Er zaten instructies bij voor het opwarmen en combineren van de ingrediënten, een playlist met sfeervolle muziek en een link naar een filmpje van een knetterend haardvuur. De kat lag naast me tijdens het geweldig lekkere eten en tussen de gangen door buikten we uit op onze eigen bank. Het was een unieke ervaring en het ontroerde me dat ook zulke mooie momenten uit ellende voort kunnen komen.

Schandalig dat deze hardwerkende horecaondernemers zo geraakt worden door verkeerd beleid. Het is werkelijkwaar ongelooflijk triest te noemen. Nu maar hopen dat ze gespaard blijven bij het aankomende executie appel van Mark en Hugo dat afhaal nog wel mogelijk blijft.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196716880
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 00:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar het zat em niet echt in het horecabezoek an sich, maar aan de bewegingen. Buiten de kroeg houdt men zich niet aan de maatregelen. Nog even bij deze of gene naborrelen.

Restaurants hadden wmb wel open mogen blijven, sws.
Dat ga je toch niet tegenhouden met het dichtgooien van de horeca. Mensen blijven elkaar toch wel opzoeken. In het park na het winkelen.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')