abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2020 @ 23:19:12 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196716135
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:17 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Voor februari zal er vermoedelijk een plan liggen hoe evenementen veilig kunnen worden georganiseerd, rekening houden met verschillende scenario's.

Het lijkt me erg sterk - voornamelijk om economische redenen - dat het kabinet evenementen voor nog langer zal blijven verbieden als er intussen oplossingen voorhanden zijn met sneltests en een deel van de bevolking die al gevaccineerd is. Verder zal er nauwelijks draagvlak onder de bevolking zijn voor nog een zomer zonder grote events. In Nederland en in heel Europa.

Het is wel makkelijker om alles van het slot te halen als je zo min mogelijk nieuwe infecties nastreeft. Op dit moment hebben ze zoals eerder gezegd enkel oog voor de kritische zorgacpacitiet.
Heb je koorts Gretzl?

Zowaar positieve woorden uit jouw toetsenbord..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196716147
quote:

[..]

Voor februari zal er vermoedelijk een plan liggen hoe evenementen veilig kunnen worden georganiseerd, rekening houden met verschillende scenario's.

Het lijkt me erg sterk - voornamelijk om economische redenen - dat het kabinet evenementen voor nog langer zal blijven verbieden als er intussen oplossingen voorhanden zijn met sneltests en een deel van de bevolking die al gevaccineerd is. Verder zal er nauwelijks draagvlak onder de bevolking zijn voor nog een zomer zonder grote events. In Nederland en in heel Europa.

Het is wel makkelijker om alles van het slot te halen als je zo min mogelijk nieuwe infecties nastreeft. Op dit moment hebben ze zoals eerder gezegd enkel oog voor de kritische zorgacpacitiet.
Op het moment dat je eerste fase ingeëent hebt, is de rest van de bevolking niet meer tegen te houden denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 13 december 2020 @ 23:20:52 #53
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196716157
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is wel makkelijk. Ze zeggen niet dat ze het niet doen, dus ze doen het.

Asscher zit vuistdiep in het Red Team, of andersom lijkt het wel. Die herhaalt bijna woord voor woord wat zij tweeten. Dan kan ik net zo goed de tweets van Ginny of Marino lezen.
Probeer mij dan eens inhoudelijk uit te leggen waarom Rutte III de afgelopen maanden wel aan indammen zou hebben gedaan, terwijl de situatie met de tijd alleen maar eens verslechterd. Behoudens een paar weken in november heeft het reproductiegetal nooit onder de 1 gelegen.

In mijn ogen en die van alle voorstanders van containment/indammen zijn er andere maatregelen nodig om te kunnen indammen naar nul. Het kabinet kan eeuwig vaag blijven spreken over de strategie, maar uiteindelijk zijn de resultaten hetgeen wat telt.

Voorbeeld van het indammen van een (potentiële) tweede golf:

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196716165
quote:

[..]

Het is zo februari hoor. Dat gaat heel snel. Eind deze week gaat het land plat tot na oudjaar...
zie email 27 oktober
pi_196716167
Met alle (middel)lange vooruitzichten, zoals festivals, is er een ding dat wij niet mogen vergeten. De verkiezingen in maart. Zal waarschijnlijk geen hele grote verschillen maken, maar wie weet wat er voor die tijd nog gebeurd.
pi_196716174
quote:

[..]

Nieuwsflash: de economische waarde van evenementen is gering. Je gaat daarvoor geen nieuwe lockdown riskeren.

Achteraan aansluiten.
  zondag 13 december 2020 @ 23:23:30 #57
473584 Gretzl
pi_196716187
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is zo februari hoor. Dat gaat heel snel. Eind deze week gaat het land plat tot na oudjaar...
Klopt, ben er wederom bang voor dat ze te laat gaan anticiperen op wat er in het voorjaar en in de zomer weer mogelijk zou moeten zijn.

Mag toch hopen dat men inziet dat het tijdig duidelijk zal moeten zijn wat de risico's zijn van grote outdoorevents. Ik vind het moeilijk om een tweede zomer zonder festivals voor te stellen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_196716190
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nieuwsflash: de economische waarde van evenementen is gering. Je gaat daarvoor geen nieuwe lockdown riskeren.

Achteraan aansluiten.
7,4 miljard euro omzet voor de hele evenementenbranche, is inderdaad maar een paar stuivers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 13 december 2020 @ 23:24:41 #59
3542 Gia
User under construction
pi_196716203
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is bizar dat mensen die positief testen dat soort dingen nog gaan doen.
Die mogen van mij tegen de muur.
Dat zeker, maar soms weten mensen niet dat ze besmet zijn.

Ik laat hier in huis nauwelijks bezoek toe. Mijn schoonouders zijn hier sinds augustus 1x geweest en mijn oudste zoon gisteren, vandaag weer naar huis. Van hen weet ik dat ze zelf heel goed opletten. Anderen komen er niet in.
Als ik met mijn moeder naar het ziekenhuis moet, draag ik in de auto een mondkapje. Maar ik voel dat al als een groot risico, omdat mijn moeder vlot 5 bezoekers uit 4 huishoudens op bezoek laat komen in een kamer van 3 bij 5.
  zondag 13 december 2020 @ 23:24:55 #60
473584 Gretzl
pi_196716206
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Achteraan aansluiten.
Dat is echt dikke onzin, wat _serial_ al aangeeft. Bovendien zijn evenementen ook essentieel voor de moraal van de werkende bevolking.

Het gaat niet werken als we komende zomer alleen in het vliegtuig mogen stappen om op het strand te liggen.
pi_196716212
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:20 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Probeer mij dan eens inhoudelijk uit te leggen waarom Rutte III de afgelopen maanden wel aan indammen zou hebben gedaan, terwijl de situatie met de tijd alleen maar eens verslechterd. Behoudens een paar weken in november heeft het reproductiegetal nooit onder de 1 gelegen.

In mijn ogen en die van alle voorstanders van containment/indammen zijn er andere maatregelen nodig om te kunnen indammen naar nul. Het kabinet kan eeuwig vaag blijven spreken over de strategie, maar uiteindelijk zijn de resultaten hetgeen wat telt.

Voorbeeld van het indammen van een (potentiële) tweede golf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De intentie van het kabinet is toch nooit geweest om naar 0 te gaan, kijk maar naar de signaalwaardes. 50 per 100.000 oid was acceptabel, dus zo’n 900 per dag totaal. Overigens, zo doet Duitsland het ook, die geven ook aan hoeveel acceptabel is, en dat is ook meer dan 0.

Of Nederland dat goed doet is een tweede. Groepsimmuniteit nastreven met 900 per dag betekent dat je jaren bezig bent, dat klinkt ook niet logisch lijkt me.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 23:26:29 ]
pi_196716225
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeker, maar soms weten mensen niet dat ze besmet zijn.

Ik heb het over mensen die een positieve uitslag hebben gekregen he.
pi_196716232
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is echt dikke onzin, wat _serial_ al aangeeft. Bovendien zijn evenementen ook essentieel voor de moraal van de werkende bevolking.

Het gaat niet werken als we komende zomer alleen in het vliegtuig mogen stappen om op het strand te liggen.
Zullen we beginnen met voetbal? Daar kun je tenminste fatsoenlijk BCO doen. Elk stoeltje is immers op naam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 23:26:28 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196716233
twitter
  zondag 13 december 2020 @ 23:27:09 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196716240
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

The Purge is inderdaad het nieuwe normaal. Hoe meer natuurlijke groepsimmuniteit 'we' nu al opbouwen, hoe minder vaccinaties er straks nodig zijn om afscheid te nemen van alle maatregelen.
...

Blijft een mooi denkplaatje, hoewel het CDA vooral in het rechter dele zit van uittrappen en elimineren van het levensgevaarlijk virus.
Ik weet niet of Jaap zich daar zo gepositioneerd wil zien als het niet significant duidelijk is.
Rutte glijdt overal in mee.

Ongeacht en dat is ook wat het lastig maakt....men krijgt uiteindelijk het aantal slachtoffers nu of die meer uitgesmeerd. Slachtoffers die niet eens perse dan door Covid18 maar vanwege Covid19 vallen.
Waar het om draait is dat wij mensen niet kunnen of willen accepteren dat dood en lotgevallen bij het normale leven horen.

Ik hoop dat wanneer het mijn tijd is, die komt, ik zelf mag bepalen hoe en bvk wanneer dat verloopt.
Kortom mijn Covid19 plek mogen ze sws hebben in het ziekenhuis en ook IC.
//--//
Who wants to live forever?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 13 december 2020 @ 23:28:00 #66
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196716252
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 13 december 2020 @ 23:28:29 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196716256
quote:
Deze tweet is echt dieptriest
pi_196716292
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Eerste interessante vraag wat is de levensverwachting daar. Is het niet zo vreemd dat iemand op die leeftijd overlijd en vergelijkbaar met iemand van 85 hier of is het een jonge fitte man voor Swasilandse begrippen?
pi_196716295
Vorig jaar rond begin december ben ik godsgruwelijk ziek geweest, ergste van mijn hele leven. Dacht echt dat het gedaan was met me. Heb een sterk voorgevoel dat het corona was. Die meuk is al veel langer onder ons.
pi_196716314
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:30 schreef Sfancta het volgende:
Vorig jaar rond begin december ben ik godsgruwelijk ziek geweest, ergste van mijn hele leven. Dacht echt dat het gedaan was met me. Heb een sterk voorgevoel dat het corona was. Die meuk is al veel langer onder ons.
De oude bekende kater. Wie kent hem niet?
  zondag 13 december 2020 @ 23:32:38 #71
3542 Gia
User under construction
pi_196716327
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:25 schreef _serial_ het volgende:

Ik heb het over mensen die een positieve uitslag hebben gekregen he.
Je quotete mij, dus dacht dat het daar een reactie op was. Ik had het puur over veel bezoekjes her en der.

Maar inderdaad, er zijn ook mensen die weten dat ze besmet zijn en dan toch overal komen, want 'ik heb toch een mondkapje op'.

Belachelijk.
pi_196716331
quote:
Begin december is wel serieus vroeg, dat is nog voor Wuhan.
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 23:35:29 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196716353
twitter

Hier inderdaad de cijfers van de gemiddelde IC ligduur corona en niet-corona.

-edit- oh de tweet is verwijderd
pi_196716354
quote:
Ik was vanaf de zomer gruwelijk ziek en dacht dat het met me was gedaan. Er zijn meer aanleidingen dan corona, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 13 december 2020 @ 23:37:59 #75
3542 Gia
User under construction
pi_196716378
quote:
Had ik in januari, inderdaad. Had de griepprik gehad, wat wil zeggen dat je van de normale griep niet zo ziek wordt. Heb ook al gedacht dat het dus corona kan zijn geweest.
  zondag 13 december 2020 @ 23:38:07 #76
473584 Gretzl
pi_196716382
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

De intentie van het kabinet is toch nooit geweest om naar 0 te gaan, kijk maar naar de signaalwaardes. 50 per 100.000 oid was acceptabel, dus zo’n 900 per dag totaal. Overigens, zo doet Duitsland het ook, die geven ook aan hoeveel acceptabel is, en dat is ook meer dan 0.
50 per 100k/week is inderdaad de kritische waarde die nog net acceptabel is. Passeert een regio die grens, dan zijn zwaardere maatregelen nodig dan alleen BCO, vrijwillige quarantaines + basisregels. Het is echter niet zo dat het wel prima is om rond die 50 te blijven. Je moet namelijk dan nog steeds enorm hard werken met BCO om de situatie beheersbaar te kunnen houden. Idealiter streef je naar een pakket waarbij de R consequent onder de 1 blijft, want dan hoef je de maatregelen niet meer te intensiveren. De aantallen waar de Europese landen eind juni op zaten zijn veel verstandiger, dan moet je echt ver onder de 50 gevallen/100k/week zitten.
  zondag 13 december 2020 @ 23:38:52 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196716393
twitter

Nouja, nog een keer, dat draadje over IC-ligduur
  zondag 13 december 2020 @ 23:39:49 #78
3542 Gia
User under construction
pi_196716405
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:33 schreef trein2000 het volgende:

In Wuhan kan het ook eerder zijn geweest dan het eerste bekende geval.
pi_196716417
Iedereen die van nov 19-maart 2020 ziek geweest is denk nu dat het corona is.
Wellicht in februari of misschien eind januari maar nov-dec kan ook gewoon de normale griep zijn natuurlijk.
  zondag 13 december 2020 @ 23:40:59 #80
473584 Gretzl
pi_196716422
quote:
F*ck een Godwin, nu kunnen we deze reeks wel sluiten _O-

Die Ruud spoort nog minder dan vrijwel alle Viruswaanzingekkies bij elkaar
pi_196716431
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:08 schreef Sfancta het volgende:
Wel makkelijk in de rij op Schiphol, hoeven ze alleen maar te kijken wiens mond hangt en flink kwijlt.
_O-

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 23:42:09 ]
pi_196716433
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:39 schreef Gia het volgende:

[..]

In Wuhan kan het ook eerder zijn geweest dan het eerste bekende geval.
Met de tijdslijn kan je dat toch gewoon uitrekenen? Hoe lang duurt het voor al die longontstekingen gaan opvallen? Wanneer was dit moment in Wuhan?
pi_196716435
Nah ben ook thuis na een avondje werken. Met slecht nieuws.

We gaan de komende dagen nog knallen. En 28 december gaat de tent op slot.

Er is niks meer te redden.

Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, met de beste intenties, Joost mag het weten.

Ik ben klaar met de compassie voor alle maatregelen. Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Als zelfs deze toptent het met overheidssteun het al niet redt, dan gaat op den duur niemand het redden in de horeca.

Stik er maar in.
pi_196716439
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Iedereen die van nov 19-maart 2020 ziek geweest is denk nu dat het corona is.
Wellicht in februari of misschien eind januari maar nov-dec kan ook gewoon de normale griep zijn natuurlijk.
Nee, het was geen gewone normale griep. Het was ziek zijn als nooit tevoren. Heb nog gedeeltes van het buffet op mijn eerste heilige communie voorbij zien komen, van een jaar of 25 geleden.
pi_196716449
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ik weet alleen niet hoe hij aan 166 op de IC komt.
pi_196716450
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:

Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, met de beste intenties, Joost mag het weten.

Ik ben klaar met de compassie voor alle maatregelen. Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Als zelfs deze toptent het met overheidssteun het al niet redt, dan gaat op den duur niemand het redden in de horeca.

Stik er maar in.
Knallen hoeft niet, dinsdag kan je al stoppen ben ik bang.
pi_196716451
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:

Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, Joost mag het weten.

Stik er maar in.
Ach, vreselijk nieuws. ;( Heel naar voor de eigenaren en ook voor jou natuurlijk.
  zondag 13 december 2020 @ 23:43:57 #88
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716454
Morgen maar eens kerstinkopen doen door met de bus naar Rotterdam te gaan,

Straks gaan de winkeltjes dicht
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_196716457
quote:

Stik er maar in.
Jij deed toch salarisadministratie? Of gaat dit om je bijbaan? Sterkte iig!
zie email 27 oktober
pi_196716458
quote:

Stik er maar in.
-O- Sterkte -O-
  zondag 13 december 2020 @ 23:44:33 #91
473584 Gretzl
pi_196716459
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er was sowieso een Franse man die in december al corona heeft gehad, dat is achteraf bewezen.
https://www.scientias.nl/(...)in-europa-te-vinden/
pi_196716460
quote:

Stik er maar in.
Wat rot. Sterkte ermee.
  zondag 13 december 2020 @ 23:45:25 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196716468
quote:

Stik er maar in.
Balen zeg! Hopelijk komt de overheid met een extra potje nog zodat er toch nog iets mogelijk is.
  zondag 13 december 2020 @ 23:45:42 #94
473584 Gretzl
pi_196716472
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Die Robin Fransman spoort sowieso niet. Jammer dat ie binnen de economenwereld en daarbuiten nog steeds door veel mensen serieus wordt genomen.
pi_196716473
quote:

Stik er maar in.
Dat is inderdaad slecht nieuws... -O-
  zondag 13 december 2020 @ 23:45:49 #96
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716474
quote:

Stik er maar in.
Sterkte! Word veel te weinig gekeken naar de economische kant en de gevolgen daarvan.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 13 december 2020 @ 23:46:22 #97
3542 Gia
User under construction
pi_196716477
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:43 schreef hollandia02 het volgende:
Morgen maar eens kerstinkopen doen door met de bus naar Rotterdam te gaan,

Straks gaan de winkeltjes dicht
Heb nog geen kerstboom. Als de tuincentra en bouwmarkten dicht gaan, komt ie er mogelijk niet dit jaar.

Soit!
pi_196716481
quote:

Laten we hopen dat dit de emotie is die spreekt.
  zondag 13 december 2020 @ 23:46:42 #99
473584 Gretzl
pi_196716484
quote:

Sterkte -O-
pi_196716486
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nee, het was geen gewone normale griep. Het was ziek zijn als nooit tevoren. Heb nog gedeeltes van het buffet op mijn eerste heilige communie voorbij zien komen, van een jaar of 25 geleden.
'Gewone normale griep' klinkt alsof het niet veel voorstelt, maar van de griep kun je héél ziek zijn, zeker als er complicaties optreden zoals een longontsteking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')