abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196715645
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

pi_196715662
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen als er stront aan de knikker is, anders hoor je hem niet.
Weet je nog, die goede oude tijd toen ze stopten met duiden? Vroeger? Op 5 december:
quote:
16/ Persoonlijke noot

Tot zover de feitelijke duiding. Wat hierna volgt mag u hier los van zien: 'Het nieuwe normaal' is blijkbaar duizenden besmettingen, 200 opnames, en 50 doden per dag. Het kabinet blijft rustig wachten en feesten over een vaccin.

Dit is niet normaal
pi_196715700
De ellende met scholen is, zoals @Janneke141 terecht aangaf, dat een korte sluiting alles afwegende een goede optie is. Maar dat die kortheid garanderen een groot probleem wordt, ze heropenen zal toch gezien worden als een vorm van versoepeling en ‘het ergstere achter ons’ met alle gevolgen van dien.
En een langdurige sluiting wil je ook niet.

De beste optie was denk ik geweest om een week voor de kerstvakantie de boel dicht te gooien. Dan loopt dat natuurlijker in elkaar over allemaal. Maar goed, achteraf is het mooi wonen. Het is gewoon een lastig dilemma.
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 22:55:53 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196715730
Waar je bij de eerste golf echt snel in moest grijpen en je in september ook versneld dat moest, heb je nu gewoon echt nog meer tijd dan toen; en toch lijkt de paniek nu groter dan in september. Opmerkelijk.
Antifa
  zondag 13 december 2020 @ 22:56:48 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196715749
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:55 schreef VoMy het volgende:
Waar je bij de eerste golf echt snel in moest grijpen en je in september ook versneld dat moest, heb je nu gewoon echt nog meer tijd dan toen; en toch lijkt de paniek nu groter dan in september. Opmerkelijk.
Ik denk dat het zou helpen als we wat meer inzicht zouden hebben in wat er zich nu in de ziekenhuizen afspeelt en wat ze verwachten dat er nog aankomt. Ik heb het idee dat grafieken hier niet het hele verhaal vertellen.
pi_196715774
quote:
Ik denk omdat de opbouw toch een beetje ontbreekt, we gaan nu van een relatief licht pakket (alhoewel dat op papier wel meevalt, maar de naleving is zo matig dat het een lichtpakket is in de beleving van de burger) naar de uberlockdown des doods. In maart ging het geleidelijker.

Maar het is denk ik ook wel wat onzekerheid. Als de kaders precies duidelijk zijn zullen de reacties wel gematigder worden.
zie email 27 oktober
pi_196715795
quote:
Je weet niet in welk tempo we nu zitten qua nieuwe besmettingen, zeker na de Sinterklaasvieringen hou ik mijn hart vast. Het zouden er morgen best 15.000 kunnen zijn.
blablablabla
pi_196715796
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je economie zal niet lekker op stoom komen, aangezien een groot deel van je beroepsbevolking in deze luxe vakantieparken zit. Bovendien kun je mensen dan ook niet dwingen dat ze afstand doen van hun gezin, dus als hele gezinnen besluiten dat ze in die bubbel willen zitten met z’n allen om bij elkaar te kunnen blijven, zul je ook die mensen missen in je economie.
Ik denk in oplossingen want op de manier hoe wij nu bezig zijn kan echt niet meer. 9 maanden zitten we al in deze klotezooi en nog is er geen koerswijziging geweest terwijl de houdbaarheidsdatum van zulke repressiemaatregelen allang overschreden is. Het raakt de ene leeftijdsgroep ook harder dan de andere, met name jongeren. Die ontvangen geen normale scholing/nevenactiviteiten en sociale interactie is in veel gevallen tot 0 gereduceerd. On top of that mogen ze straks ook lekker puinruimen.

De uitspraak alleen samen krijgen we corona onder controle is bij mij al lang doodgebloed. Wat een walgelijke uitspraak en zo niet waar. Misschien kunnen we degene waar we dit allemaal voor doen eens wat rationeler behandelen en dit eens grondig evalueren, dat zou wel op zijn plek zijn. Aangezien ik ze al 9 maanden de regels aan de laars lappen en massaal erop uittrekken. Dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat als ik zie wat ik een leeftijdsgenoten en andere mensen allemaal opofferen om hen zogenaamd te beschermen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196715803
  zondag 13 december 2020 @ 23:01:46 #10
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196715832
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je nog, die goede oude tijd toen ze stopten met duiden? Vroeger? Op 5 december:
[..]

The Purge is inderdaad het nieuwe normaal. Hoe meer natuurlijke groepsimmuniteit 'we' nu al opbouwen, hoe minder vaccinaties er straks nodig zijn om afscheid te nemen van alle maatregelen.

Het enige wat voor het kabinet telt is dat er niet een massale run komt op de ziekenhuisbedden, omdat anders de openbare orde niet meer gegarandeerd kan rode.

Maar reken maar dat de beruchte leeftijdsgrens weer in beeld komt de komende paar weken, zodra het niet meer zeker is of er nog wel voldoende IC-bedden in totaal zijn.

twitter

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196715838
Gooi hem er nog eens in. Aangezien dit ook na de nieuwe maatregelen nog steeds geen oplossing in zicht is. Aangezien maatregelen niet werken.

zondag 13 december 2020 @ 23:02:37 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196715844
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk omdat de opbouw toch een beetje ontbreekt, we gaan nu van een relatief ligt pakket (alhoewel dat op papier wel meevalt, maar de naleving is zo matig dat het een ligt pakket is in de beleving van de burger) naar de uberlockdown des doods. In maart ging het geleidelijker.

Ja, goede punten.
Wat ik ook merk is dat het besef van tijd verdwijnt. 1 december is alweer bijna 2 weken geleden, toch voelt het alsof de cijfers pas net weer in de lift zitten. Maar bijvoorbeeld ook de zkh-cijfers stijgen alweer meer dan een week (zij het heel mondjesmaat).
quote:
Maar het is denk ik ook wel wat onzekerheid. Als de kaders precies duidelijk zijn zullen de reacties wel gematigder worden.
Antifa
pi_196715849
Wellicht domme vraag, maar is een slagerij een essentiële winkel? We hebben de hele kerst met gezelschap afgezegd, en heb daar vlees besteld voor ons gezin om te gourmetten.
  zondag 13 december 2020 @ 23:03:28 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196715858
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

The Purge is inderdaad het nieuwe normaal. Hoe meer natuurlijke groepsimmuniteit 'we' nu al opbouwen, hoe minder vaccinaties er straks nodig zijn om afscheid te nemen van alle maatregelen.

Het enige wat voor het kabinet telt is dat er niet een massale run komt op de ziekenhuisbedden, omdat anders de openbare orde niet meer gegarandeerd kan rode.

Maar reken maar dat de beruchte leeftijdsgrens weer in beeld komt de komende paar weken, zodra het niet meer zeker is of er nog wel voldoende IC-bedden in totaal zijn.

[ afbeelding ]

[ twitter ]
[ twitter ]
Maar goed ook dat beleid, mochten de vaccins niet of onvoldoende helpen dan hebben we alvast een goed begin gemaakt met groepsimmuniteit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 13 december 2020 @ 23:03:29 #15
473584 Gretzl
pi_196715859
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:53 schreef trein2000 het volgende:
De ellende met scholen is, zoals @:janneke141 terecht aangaf, dat een korte sluiting alles afwegende een goede optie is. Maar dat die kortheid garanderen een groot probleem wordt, ze heropenen zal toch gezien worden als een vorm van versoepeling en ‘het ergstere achter ons’ met alle gevolgen van dien.
En een langdurige sluiting wil je ook niet.

De beste optie was denk ik geweest om een week voor de kerstvakantie de boel dicht te gooien. Dan loopt dat natuurlijker in elkaar over allemaal. Maar goed, achteraf is het mooi wonen. Het is gewoon een lastig dilemma.
Goede kanttekeningen. Deze bekende gezondheideconoom zegt min of meer hetzelfde in dit draadje.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  zondag 13 december 2020 @ 23:04:11 #16
473584 Gretzl
pi_196715873
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:02 schreef kol7680 het volgende:
Gooi hem er nog eens in. Aangezien dit ook na de nieuwe maatregelen nog steeds geen oplossing in zicht is. Aangezien maatregelen niet werken.

[ afbeelding ]
En wat werkt er dan volgens jou wel om het reproductiegetal onder de 1 te krijgen?
pi_196715876
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:02 schreef Sfancta het volgende:
Wellicht domme vraag, maar is een slagerij een essentiële winkel? We hebben de hele kerst met gezelschap afgezegd, en heb daar vlees besteld voor ons gezin om te gourmetten.
Ik zou zeggen dat bezorgen en afhalen nog steeds mag?
Mits ze sluiten he? Er zijn nog geen definitieve beslissingen bekend gemaakt. ;)
  zondag 13 december 2020 @ 23:05:17 #18
473584 Gretzl
pi_196715889
NRC-stuk zoekt o.a. naar een verklaring waarom de cijfers nu in bijna alle Nederlandse gemeentes toenemen:
twitter
  zondag 13 december 2020 @ 23:05:50 #19
3542 Gia
User under construction
pi_196715896
quote:
Ja.
pi_196715908
quote:
Ik zou verbaasd zijn als het niet essentieel is. Mocht het desondanks toch als niet essentieel worden gekwalificeerd, dan zou ik verbaasd zijn als de slager de kerstbestellingen niet gaat bezorgen.
  zondag 13 december 2020 @ 23:06:45 #21
489693 Markesh
Antispecisist
pi_196715917
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je meer groepen?
Pb maar bij interesse 🤐
pi_196715918
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ twitter ]
[ twitter ]
Belangrijke nuance in je post: het C19 Red Team is van mening dat de strategie nog steeds groepsimmuniteit is. Dat wordt nergens zo uitgesproken, dat lezen zij tussen de regels door.

En wie weet, misschien is die strategie op lange termijn wel het beste, laten we over 5 jaar eens terugkijken naar de verschillende landen. Ik weet ‘t in elk geval niet, het lijkt zo te zijn dat overal waar je niet alles helemaal op slot gooit voor een tijd je blijft kabbelen, de één minder dan de ander.
pi_196715921
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Goede kanttekeningen. Deze bekende gezondheideconoom zegt min of meer hetzelfde in dit draadje.

[ twitter ]
Dat wij het nog een keer eens zouden zijn :D
zie email 27 oktober
pi_196715922
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

En wat werkt er dan volgens jou wel om het reproductiegetal onder de 1 te krijgen?
Vrij weinig. Aangezien het overgrote deel besmettingen gewoon in thuis situaties worden overgedragen.
pi_196715943
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 23:05 schreef Gretzl het volgende:
NRC-stuk zoekt o.a. naar een verklaring waarom de cijfers nu in bijna alle Nederlandse gemeentes toenemen:
[ twitter ]
Het komt niet vanuit het raam binnenwaaien maar eens dat de secundaire besmettingen veelal thuis plaatsvinden.

Dat wij niet de persoonlijke bewegingsvrijheid van mensen willen beperken kost ons de kop. De overheid moet meer op het private domein gaan zitten.
pi_196715947
Vandaag over 7 weken is deze reeks een jaar oud.
pi_196715951
Mooi.

Verwachten jullie dat volgens jaar de grote festivals wel door gaan? Denk zelf dat het hele volgend jaar ook verloren is. Had ergens gelezen dat het vaccin je aangezichtsspieren aantast.

Wel makkelijk in de rij op Schiphol, hoeven ze alleen maar te kijken wiens mond hangt en flink kwijlt.
pi_196715956
Goed leesvoer. Waarom lockdowns helemaal niet werken:

https://www.dailymail.co.(...)rk-study-claims.html
pi_196715968
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:08 schreef Scrummie het volgende:
Feestje! *O*
pi_196715974
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het komt niet vanuit het raam binnenwaaien maar eens dat de secundaire besmettingen veelal thuis plaatsvinden.

Dat wij niet de persoonlijke bewegingsvrijheid van mensen willen beperken kost ons de kop. De overheid moet meer op het private domein gaan zitten.
Of het accepteren. Er is een reden dat het privaat domein genoemd wordt.
pi_196715976
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou wel enigzins moeten gniffelen als morgen de cijfers van de GGD's komen en blijkt dat er meer dan 50% meer getest is dan vorige week en procentueel gezien we nog redelijk gelijk zitten. Ben benieuwd wat er dan met die persco gaat gebeuren.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

Je gaat met het verruimde testbeleid natuurlijk wel rechtstreeks testen op mensen die in het echt risicogebied zitten, veelal directe contacten, familie, huisgenoten, relaties, en meldingen uit de coronaemelder.

Dus de "hitrate" op deze testen zal vermoedelijk wel veel hoger zijn dan een gemiddelde testaanvrager, aangezien veel rechtstreeks uit het BCO naar voren komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 13 december 2020 @ 23:10:02 #32
473584 Gretzl
pi_196715978
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Belangrijke nuance in je post: het C19 Red Team is van mening dat de strategie nog steeds groepsimmuniteit is. Dat wordt nergens zo uitgesproken, dat lezen zij tussen de regels door.
Er wordt ook nergens expliciet uitgesproken door het kabinet dat de Nederlandse strategie geen mitigatie/groepsimmuniteit/gecontroleerde verspreiding is.

Toevallig het kamerdebat van afgelopen dinsdag gevolgd? Twee van de voornaamste oppositiepartijen zijn ook van inzicht dat het kabinet niet aan indammen/eliminatie doet.

twitter

twitter
pi_196715979
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:08 schreef Sfancta het volgende:
Mooi.

Verwachten jullie dat volgens jaar de grote festivals wel door gaan? Denk zelf dat het hele volgend jaar ook verloren is. Had ergens gelezen dat het vaccin je aangezichtsspieren aantast.

Wel makkelijk in de rij op Schiphol, hoeven ze alleen maar te kijken wiens mond hangt en flink kwijlt.
Nee. Pas in 2022 pas de hoop dat iets normaler gaat worden. 2021 wordt ook een kutjaar
pi_196716002
quote:
:'( :'(
pi_196716004
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 23:05 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Newsflash dit zijn huisgenoten uit BCO.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196716006
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, goede punten.
Wat ik ook merk is dat het besef van tijd verdwijnt. 1 december is alweer bijna 2 weken geleden, toch voelt het alsof de cijfers pas net weer in de lift zitten. Maar bijvoorbeeld ook de zkh-cijfers stijgen alweer meer dan een week (zij het heel mondjesmaat).
[..]

De stagnering in besmettingen is al zowat een maand geleden begonnen en de huidige toename in de ziekenhuizen komen van besmettingen die eind november zijn opgelopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196716015
quote:
Mooi.

Graag een bron bij dit soort posts. Anders niet posten.
pi_196716017
quote:
Goed moment om eens even alle delen terug te lezen.
pi_196716019
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:11 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:'( :'(
Ja, jij begon met deze shitzooi.
  zondag 13 december 2020 @ 23:12:34 #40
473584 Gretzl
pi_196716032
quote:
Mooi.

Ja, vrijwel alles gaat komende zomer gewoon door, tenzij een organisatie intussen failliet is geraakt. Verwacht dat er in het voorjaar ook al eea wordt opgestart. Wel met een check aan de ingang of je coronanegatief bent.

Graag geen kolder verkondigen over de bijwerkingen van coronavaccins die door iemand uit de duim worden gezogen.
pi_196716053
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:12 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, vrijwel alles gaat komende zomer gewoon door, tenzij een organisatie intussen failliet is geraakt. Verwacht dat er in het voorjaar ook al eea wordt opgestart. Wel met een check aan de ingang of je coronanegatief bent.
Nee ik verwacht momenteel geen festivals deze zomer.
Of het kabinet moet haast maken met beleid, in feb moet dit duidelijk zijn, anders heeft het geen zin voor organisatoren.
pi_196716056
quote:
87s.gif Op zondag 13 december 2020 23:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het spijt me :M
  zondag 13 december 2020 @ 23:14:16 #43
3542 Gia
User under construction
pi_196716059
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:07 schreef kol7680 het volgende:

Vrij weinig. Aangezien het overgrote deel besmettingen gewoon in thuis situaties worden overgedragen.
Lijkt mij dat dit vooral komt door bezoek hier, bezoek daar.

Veel ouderen, die nog zelfstandig wonen, hebben hulp in huis, thuiszorg, kinderen en kleinkinderen die op bezoek komen, allemaal mensen die ook andere contacten hebben, zoals werk, shoppen, kapper, sportschool. Er wordt echt te gemakkelijk over gedaan.
pi_196716068
quote:
87s.gif Op zondag 13 december 2020 23:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-
@Houtenbeen Ja, wat heb je daar op te zeggen?! :D
pi_196716075
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:10 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Er wordt ook nergens expliciet uitgesproken door het kabinet dat de Nederlandse strategie geen mitigatie/groepsimmuniteit/gecontroleerde verspreiding is.

Toevallig het kamerdebat van afgelopen dinsdag gevolgd? Twee van de voornaamste oppositiepartijen zijn ook van inzicht dat het kabinet niet aan indammen/eliminatie doet.

[ twitter ]

[ twitter ]
Dat is wel makkelijk. Ze zeggen niet dat ze het niet doen, dus ze doen het.

Asscher zit vuistdiep in het Red Team, of andersom lijkt het wel. Die herhaalt bijna woord voor woord wat zij tweeten. Dan kan ik net zo goed de tweets van Ginny of Marino lezen.
pi_196716076
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dit vooral komt door bezoek hier, bezoek daar.

Veel ouderen, die nog zelfstandig wonen, hebben hulp in huis, thuiszorg, kinderen en kleinkinderen die op bezoek komen, allemaal mensen die ook andere contacten hebben, zoals werk, shoppen, kapper, sportschool. Er wordt echt te gemakkelijk over gedaan.
Het is bizar dat mensen die positief testen dat soort dingen nog gaan doen.
Die mogen van mij tegen de muur.
pi_196716099
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:12 schreef Gretzl het volgende:
Ik betwijfel het. Ik heb nog niet geïnformeerd bij de feestcommissie hier ten stede wanneer hun go/no-go moment precies is. Maar als ik naar vorig jaar kijk ligt die best vroeg, eerder dan je zou denken. Heeft gewoon met onverantwoorde financiële risico’s te maken.

En ik heb niet de indruk dat dat bij grote festivals anders is. Je kunt de gok niet nemen.
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 23:16:49 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196716106
Fok! zit weer vol met Nostradamussen zie ik.
pi_196716115
Iemand nog wat gehoord van die blaastest trouwens?
Die zou in december mogelijk ingezet gaan worden.
  zondag 13 december 2020 @ 23:17:41 #50
473584 Gretzl
pi_196716117
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee ik verwacht momenteel geen festivals deze zomer.
Of het kabinet moet haast maken met beleid, in feb moet dit duidelijk zijn, anders heeft het geen zin voor organisatoren.
Voor februari zal er vermoedelijk een plan liggen hoe evenementen veilig kunnen worden georganiseerd, rekening houden met verschillende scenario's.

Het lijkt me erg sterk - voornamelijk om economische redenen - dat het kabinet evenementen voor nog langer zal blijven verbieden als er intussen oplossingen voorhanden zijn met sneltests en een deel van de bevolking die al gevaccineerd is. Verder zal er nauwelijks draagvlak onder de bevolking zijn voor nog een zomer zonder grote events. In Nederland en in heel Europa.

Het is wel makkelijker om alles van het slot te halen als je zo min mogelijk nieuwe infecties nastreeft. Op dit moment hebben ze zoals eerder gezegd enkel oog voor de kritische zorgacpacitiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')