Die mensen van 80+ zijn het probleem niet, als die al op de IC zouden worden opgenomen (want van hen kun je je maar afvragen of ze uberhaupt nog wel enige kwaliteit van leven hebben daarna), zijn er ook snel weer uit (weliswaar via het mortuarium).quote:Op zondag 13 december 2020 20:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
En juist daarom zouden ze niet iedereen moeten opnemen
Die mensen van 80+ hadden anders ook wel gauw het loodje gelegd
Daar gaat het toch helemaal niet over? Er zijn vast wel meer mensen opgebrand, en ja, dat is tragisch, maar ik heb het niet over persoonlijk tragiek, maar over de logistiek van zorg. Normaliter heb je de IC en verpleegkundig personeel nodig om de mensen waarvan een tumor is weggesneden, die een stent hebben gekregen, een niertransplantatie of een glasteen is verwijderd te verzorgen. Zonder dit personeel zullen er minder van dit soort operaties mogelijk zijn met als gevolg dat mensen langer door zullen moeten lopen met iets wat potentieel dodelijk is.quote:Op zondag 13 december 2020 20:18 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
En al die anderen zijn niet opgrbrand? De allernstaande moeder die haar horecabaan kwijt is? Leraren die zich kapotwerken? Hoeveel 30ers zitten er op de IC? Hoeveel ervan waren kerngezond? Als ik 80 word en ik heb geen andere kwalen ben ik 1 van de weinigen.
Slagers, traiteurs, broodjeszaken en restaurants afhaal zoals nu, sex shops, spy shops, tabaksshops.quote:Op zondag 13 december 2020 14:50 schreef Oliver23 het volgende:
Denk dat onder de essentiële winkels vallen:
Supermarkten, Buurtsupers, Bakkers, Dierenwinkels, Drogisterijen, Apotheken en Viswinkels
De rest van de winkels zal denk ik tot en met 1 januari 2021 de deuren moeten sluiten.
Terugkomend op het Kruidvat. Ze verkopen veel geneesmiddelen en hebben gediplomeerde drogisten hebben lopen op de werkvloer. Dat kun je dan op een of andere manier weer als gezondheidszorg zien. Denk dat die gewoon open blijven, maar wel een heel streng deurbeleid moeten handteren. (Etos idem).
Ik had het niet tegen jou volgens mij?quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Maar daar was ik al lid van.
Heb je meer groepen?quote:Op zondag 13 december 2020 20:57 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou volgens mij?
Maar fijn dat je lid bent
Dat doen we in Nederland ook niet. Mischien moet jij je eens wat beter informeren.quote:Op zondag 13 december 2020 20:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
En juist daarom zouden ze niet iedereen moeten opnemen
Die mensen van 80+ hadden anders ook wel gauw het loodje gelegd
Strenge lockdowns werken wel maar alleen zolang ze in stand zijn, zodra je de lockdown opheft gaat het weer los en schieten de cijfers weer omhoog. Dit is gewoon een beeld wat in je in diverse landen ziet.quote:Op zondag 13 december 2020 20:53 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja totale lockdown van 2 weken vertikken ze maar dit soort clown dingen doen ze wel.
Nee dat werkt niet
2 opties
1. Zeer stenge lockdown van 2 weken? Wie negeert 10.000 boete
2. Accepteren dat er maar wat meer mensen dood gaan, die paar duizend op 17.5 miljoen? Er gaan meer mensen dood aan honger over de wereld dan aan dit...
Ook al gaan er 3 miljoen peeps dood, bekijk ook de voordelen ervan, woonprobleem opgelost, minder dieren fokken/slachten, meer natuur en dier.
De aarde is gewoon vol, de natuur zegt de sterkste overleven het de zwaksten gaan dold, hard maar wel realistisch.
Nee. Bevallen doe je maar thuis.quote:Op zondag 13 december 2020 20:24 schreef Rene het volgende:
Zo’n avondklok he, mag je dan wel autorijden?
Met engelengeduld. Dat wel.quote:Op zondag 13 december 2020 21:03 schreef macca728 het volgende:
Kruidvat kan bij uitstek dicht want daar kan je alles bestellen.
True.quote:Op zondag 13 december 2020 21:22 schreef macca728 het volgende:
Belachelijke maatregelen. Die helpen hooguit tijdelijk en het effect op de economie is desastreus.
Zo dat duurde echt lang...quote:Op zondag 13 december 2020 21:03 schreef macca728 het volgende:
Kruidvat kan bij uitstek dicht want daar kan je alles bestellen. En die winkel is druk en vaak smal.
Welk topic en welke sites wel zo handigquote:Op zondag 13 december 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ander corona topic en zag hem ook al op andere sites staan.
Fake news en is al door de overheid ontkent dat het op waarheid berust.quote:Op zondag 13 december 2020 21:33 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welk topic en welke sites wel zo handig
Inderdaadquote:Op zondag 13 december 2020 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fake news en is al door de overheid ontkent dat het op waarheid berust.
Bedoel, twee vrienden willen wel langskomen. Anders moeten ze bij ons thuis tukken.quote:Op zondag 13 december 2020 20:27 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja, maar niet eerder uitstappen dan tot wanneer de avondklok weer verstreken is.
Ik zal ook niet weten waar ze anders mee moeten komen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou het zal me niets verbazen als dat zogenaamde fake news gewoon de waarheid wordt...
Dat kan gewoon, alleen niet allemaal tegelijk.quote:Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef nostra het volgende:
[..]
100% thuiswerken en geen enkele gelegenheid om eens een keer iets sociaals te doen met je mensen vind ik inderdaad drastisch.
Er zit nogal een verschil tussen een R>1 bij 5000 besmettingen per dag of een R>1 bij 500 besmettingen per dag. En er is nogal een verschil tussen een R>1 terwijl je gezondheidspersoneel al maanden overwerkt is en je een hele grote wachtlijst voor reguliere behandelingen hebt of zo'n zelfde cijfer terwijl het personeel in de ziekenhuizen op adem kon komen en achterstanden in behandelingen weggewerkt zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Strenge lockdowns werken wel maar alleen zolang ze in stand zijn, zodra je de lockdown opheft gaat het weer los en schieten de cijfers weer omhoog. Dit is gewoon een beeld wat in je in diverse landen ziet.
Reken ons eens voor dan? Hoe groot is die economische schade bij onze detailhandel dit jaar? Feitelijke cijfers?quote:
Dan kan je nu nog niet berekenen. En het gaat niet alleen om de detailhandel, Bij mijn bedrijf waren er zeker 20 tijdelijke krachten weg tijdens de eerste lockdown.quote:Op zondag 13 december 2020 22:06 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Reken ons een voor dan? Hoe groot is die economische schade bij onze detailhandel dit jaar? Feitelijke cijfers?
Waarom wordt dat telkens dan zo blind geroepen? Tuurlijk horeca, reisorganisaties en theaters zijn hard getroffen, maar de meeste andere branches draaien op normaal niveau tot tientallen procenten meer omzet dan normaal. De aanscherping van maatregelen gaat dat niet veel meer veranderen dit jaar. Dus iedereen die nu maar blind roept dat de economie met een nieuwe ‘lockdown’ (wat geen lockdown is) naar de knoppen gaat roept maar wat...quote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan kan je nu nog niet berekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |