Wij al wel, voor Sinterklaas tegen traditie in oeps..quote:Op zondag 13 december 2020 23:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb nog geen kerstboom. Als de tuincentra en bouwmarkten dicht gaan, komt ie er mogelijk niet dit jaar.
Soit!
27. Dat is wel later. Bovendien is Frankrijk geen NL.quote:Op zondag 13 december 2020 23:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er was sowieso een Franse man die in december al corona heeft gehad, dat is achteraf bewezen.
https://www.scientias.nl/(...)in-europa-te-vinden/
Marktplaats gaat sowieso niet dichtquote:Op zondag 13 december 2020 23:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb nog geen kerstboom. Als de tuincentra en bouwmarkten dicht gaan, komt ie er mogelijk niet dit jaar.
Soit!
Nou jemig, laat iemand even die rotnieuws heeft gehad. Misschien kun je nog wat aardige woorden uit je toetsenbord krijgen.quote:Op zondag 13 december 2020 23:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit de emotie is die spreekt.
Vind ik van niet, de maatregelen worden naar mijn mening te weinig opgewegen naar de economische kant.quote:Op zondag 13 december 2020 23:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit de emotie is die spreekt.
Dat is serieus erg k*t.quote:Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah ben ook thuis na een avondje werken. Met slecht nieuws.
We gaan de komende dagen nog knallen. En 28 december gaat de tent op slot.
Er is niks meer te redden.
Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, met de beste intenties, Joost mag het weten.
Ik ben klaar met de compassie voor alle maatregelen. Ik ben er he-le-maal klaar mee.
Als zelfs deze toptent het met overheidssteun het al niet redt, dan gaat op den duur niemand het redden in de horeca.
Stik er maar in.
Gewoon je kamerplanten opleuken!quote:Op zondag 13 december 2020 23:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Soit!
Dat doet de rest wel. Zo'n uitspraak kun je niet ongemoeid laten.quote:Op zondag 13 december 2020 23:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou jemig, laat iemand even die rotnieuws heeft gehad. Misschien kun je nog wat aardige woorden uit je toetsenbord krijgen.
Ik hang elk jaar een klein lichtsnoer in een van m'n grote plantenquote:Op zondag 13 december 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon je kamerplanten opleuken!
En bij de AH...quote:Op zondag 13 december 2020 23:47 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wij al wel, voor Sinterklaas tegen traditie in oeps..
Kerstbomen verkopen ze overigens vaak ook bij boerderijen!
Ja maar, mag dat dan wel nog?quote:Op zondag 13 december 2020 23:47 schreef hollandia02 het volgende:
Wij al wel, voor Sinterklaas tegen traditie in oeps..
Kerstbomen verkopen ze overigens vaak ook bij boerderijen!
Bijbaan om mijn studie Register Belastingadviseur te kunnen bekostigen.quote:Op zondag 13 december 2020 23:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij deed toch salarisadministratie? Of gaat dit om je bijbaan? Sterkte iig!
Ohja! klopt hahaquote:
De boeren trekken zich weinig aan van wat de overheid vind heb ik gemerkt de afgelopen jaren.quote:Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, mag dat dan wel nog?
Niet dat ik niet een jaartje zonder kan. Alleen kaarsjes is ook heel gezellig.
Wat kut. Heel veel sterkte!quote:Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bijbaan om mijn studie Register Belastingadviseur te kunnen bekostigen.
Heb nu een combifunctie assistent-accountant/salarisadministrateur.
Dit ging inderdaad om een bijbaan omdat die opleiding me 14.000 in 2 jaar tijd kost. En ik ging zo lekker.
Mijn man sinds 1 december in de ww, dus we gingen al 25% achteruit.
Mijn bijbaan in de horeca ging qua inkomsten ook voor ruim de helft terug sinds dat we dicht moesten en over moesten op afhaal-/bezorgen. Wat prima ging dus alle vertrouwen dat we het daar op zouden redden tot we weer open zouden mogen.
Maar het is nu met het overleg vandaag, de op handen zijnde conferentie, uitzichtloos. Ondanks overheidssteun moesten er iedere maand duizenden euro's prive geld in van de eigenaren.
Langer doorgaan zonder perspectief is niet haalbaar. Wat ik helemaal begrijp. Heb globaal de cijfers mogen inzien. Kan geen andere conclusie trekken.
Pesterij voor de ontvangers!quote:Op zondag 13 december 2020 23:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb hier niet alleen de kerstboom al sinds 6 december staan, maar alle cadeaus liggen er ook al onder door mijn vooruitziende blik.
't Is makkelijk om empathie van de ander te eisen en minder eenvoudig om die zelf zonder voorwaarden te tonen.quote:Op zondag 13 december 2020 23:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doet de rest wel. Zo'n uitspraak kun je niet ongemoeid laten.
En van de zomer heb ik m'n haar heul kort laten knippen. M'n collega's maar lachen toen ik zei dat ik niet verwachtte voor het voorjaar 2021 nog veilig naar de kapper te kunnen. Nostradamus, eat your heart out.quote:
Ik wel. Is tegenwoordig een 'uitje'.quote:Op zondag 13 december 2020 23:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, okay, kan dat nog. Wist ik niet. Kom niet in een supermarkt.
Waardeloosquote:Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dit ging inderdaad om een bijbaan omdat die opleiding me 14.000 in 2 jaar tijd kost. En ik ging zo lekker.
Mijn bijbaan in de horeca ging qua inkomsten ook voor ruim de helft terug sinds dat we dicht moesten en over moesten op afhaal-/bezorgen. Wat prima ging dus alle vertrouwen dat we het daar op zouden redden tot we weer open zouden mogen.
Maar het is nu met het overleg vandaag, de op handen zijnde conferentie, uitzichtloos. Ondanks overheidssteun moesten er iedere maand duizenden euro's prive geld in van de eigenaren.
Langer doorgaan zonder perspectief is niet haalbaar. Wat ik helemaal begrijp. Heb globaal de cijfers mogen inzien. Kan geen andere conclusie trekken.
Empathie heb ik wel. Ik heb zelf ook de nodige offers moeten brengen om mijn bedrijf boven water te houden. Waaronder mensen laten gaan, met pijn in mijn hart. Maar je hoort mij nooit zeggen dat ik klaar ben met de maatregelen alleen maar als die mij persoonlijk treffen. Dat vind ik juist gebrek aan empathie, de maatregelen zijn er niet op gericht om mensen persoonlijk aan te vallen.quote:Op zondag 13 december 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is makkelijk om empathie van de ander te eisen en minder eenvoudig om die zelf zonder voorwaarden te tonen.
Ik knip het zelf. Voorover onder de douche, recht afknippen. Gaat prima. Moet het wel lang voor zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
En van de zomer heb ik m'n haar heul kort laten knippen. M'n collega's maar lachen toen ik zei dat ik niet verwachtte voor het voorjaar 2021 nog veilig naar de kapper te kunnen. Nostradamus, eat your heart out.
Op dit moment lijkt het erop dat ze morgen de maatregelen officieel al bekend gaan maken.quote:Op zondag 13 december 2020 23:55 schreef Sfancta het volgende:
Zullen morgenmiddag de nieuwe maatregelen al zijn uitgelekt?
Al jaren geen kapper gezien. Ook een optie!quote:Op zondag 13 december 2020 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En van de zomer heb ik m'n haar heul kort laten knippen. M'n collega's maar lachen toen ik zei dat ik niet verwachtte voor het voorjaar 2021 nog veilig naar de kapper te kunnen. Nostradamus, eat your heart out.
Die lekken echt wel hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt het erop dat ze morgen de maatregelen officieel al bekend gaan maken.
Afhaal bij de horeca gaat toch niet aan banden gelegd worden, ofwel? Dat zou echt een belachelijke zet zijn en het laatste zetje voor veel horeca ondernemers.quote:Op zondag 13 december 2020 23:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Knallen hoeft niet, dinsdag kan je al stoppen ben ik bang.
Krijg je je broek wel nog dicht?quote:Op zondag 13 december 2020 23:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik knip het zelf. Voorover onder de douche, recht afknippen. Gaat prima. Moet het wel lang voor zijn.
Ik vond dat ook altijd leuk.quote:Op zondag 13 december 2020 23:55 schreef Mammietje het volgende:
Ik wel. Is tegenwoordig een 'uitje'.![]()
![]()
Hier idem! Alleen dan na het douchen!quote:Op zondag 13 december 2020 23:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik knip het zelf. Voorover onder de douche, recht afknippen. Gaat prima. Moet het wel lang voor zijn.
Nee dat verwacht ik niet.quote:Op zondag 13 december 2020 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Afhaal bij de horeca gaat toch niet aan banden gelegd worden, ofwel? Dat zou echt een belachelijke zet zijn en het laatste zetje voor veel horeca ondernemers.
Sterkte. Dit soort verhalen gaan we nog veel vaker horen helaas. De overheid is hoofdverantwoordelijk voor het overlijden van deze prachtige sector, niet het virus. Ik was ook werkzaam in deze sector maar gelukkig heb ik werk gevonden bij een distributiecentrum van een supermarktketen.quote:Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe ik nu mijn studie mag gaan bekostigen, omdat ik een betere toekomst wil voor mijzelf en mijn kindjes, met de beste intenties, Joost mag het weten.
Ik ben klaar met de compassie voor alle maatregelen. Ik ben er he-le-maal klaar mee.
Als zelfs deze toptent het met overheidssteun het al niet redt, dan gaat op den duur niemand het redden in de horeca.
Stik er maar in.
Dit soort berichten gaan we de komende tijd helaas vaker lezen. Sterkte!quote:Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op. Zou mij niks verbazen eerlijk gezegd. Rationeel nadenken is er niet meer bij.quote:
Sterkte! En inderdaad, dit soort verhalen gaan de komende tijd veel voorkomen, als ze nú al niet veel voorkomen. Dit moet maatschappelijk toch wel het slechtste jaar sinds 1945 zijn ...quote:Op zondag 13 december 2020 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Landen vergelijken heeft imo weinig tot geen zin.quote:Op zondag 13 december 2020 23:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Probeer mij dan eens inhoudelijk uit te leggen waarom Rutte III de afgelopen maanden wel aan indammen zou hebben gedaan, terwijl de situatie met de tijd alleen maar eens verslechterd. Behoudens een paar weken in november heeft het reproductiegetal nooit onder de 1 gelegen.
In mijn ogen en die van alle voorstanders van containment/indammen zijn er andere maatregelen nodig om te kunnen indammen naar nul. Het kabinet kan eeuwig vaag blijven spreken over de strategie, maar uiteindelijk zijn de resultaten hetgeen wat telt.
Voorbeeld van het indammen van een (potentiële) tweede golf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kon ik na de eerste golf ook nog zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou wel willen weten waar al die 10000 mensen besmet zijn. Ik ken niemand met corona en ook niemand die het heeft gehad. En toch is dat virus ergens
Ik hoor het de afgelopen week juist heel veel. 3 mensen die ik nu ken zijn besmet. Voorheen ook nooit gehoord in mijn omgeving.quote:Op maandag 14 december 2020 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou wel willen weten waar al die 10000 mensen besmet zijn. Ik ken niemand met corona en ook niemand die het heeft gehad. En toch is dat virus ergens
Klopt, hele beleid is tot op heden hetzelfde geweest. Apatisch afwachten, te traag handelen, geen vooruitziende blik, bal bij de burger neerleggen en uiteindelijk schijnmaatregelen onder het mom van we doej iers, god zegene de greep!quote:Op maandag 14 december 2020 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op. Zou mij niks verbazen eerlijk gezegd. Rationeel nadenken is er niet meer bij.
Pff, balen!quote:Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Stik er maar in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |