We moeten wel. Angela heeft de winkels dichtgegooid en grenstoerisme kunnen we er echt niet bij hebben nu.quote:Op maandag 14 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:
Ik geloof ook echt niet dat het sluiten van winkels het gewenste effect gaat hebben. Mensen moeten hun contacten gewoon beperken. Dat is het enige wat kan helpen.
Maar helaas vindt men het nodig om feestjes te vieren, op bezoek bij oma te gaan, met meerdere huishoudens tegelijk, want da's gezellig en vooral op koopjesjacht, want het leven is maar saai nu.
Ik vind het een mooie optimistische post.quote:Op maandag 14 december 2020 00:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen 'aan de andere kant' die menen dat ze ontzettend veel opofferen en vervolgens zien dat de meest kwetsbare groepen zichzelf niet beschermen.
't Is een kwestie van perceptie. De mensen aan wie je aanstoot neemt, springen het meest in het oog. In werkelijkheid zijn de kwetsbaren extra voorzichtig en steunen de meeste mensen de maatregelen. Je vergeet dat gemakkelijk als je wat jochies hier ziet posten die zelfs massale sterfte nog weten te relativeren. Maar zo zijn de meeste mensen niet. Probeer vooral het goede te zien.
Ik doe mijn best jou te negeren, het zou fijn zijn dat jij je ook die moeite getroost en niet het conflict gaat opzoeken.quote:
Scheelt toch? Ieder voor zich immers.quote:Op maandag 14 december 2020 01:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik ben niet zo sentimenteel. Ik kan daar niet zoveel mee.
Ik moet je gelul negeren omdat?quote:Op maandag 14 december 2020 01:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik doe mijn best jou te negeren, het zou fijn zijn dat jij je ook die moeite getroost en niet het conflict gaat opzoeken.
Dank.
Dat moet ook ontmoedigend zijn. Enig idee waar het aan ligt? Ik zie in mijn kennissenkring het tegenovergestelde. Ik vind wel dat veel mensen te laks zijn, maar dat is niet uit kwaaiigheid of onverschilligheid.quote:Op maandag 14 december 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie optimistische post.
Maar het is lastig, wat je zegt, perceptie is immers realiteit.
Als je vooral leest,ziet hoe niemand zich eraan houdt wordt dat bevestigd
Vriendengroep/kennissen zijn van eind 20-eind 30, niemand houdt zich ergens aan.
Dan wil je wel geloven dat het meerendeel zijn best doet. Alleen in mijn perceptie is het niet (amper) zichtbaar.
Waar heb jij het over?quote:Op maandag 14 december 2020 01:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je voor kanker ook een denigrerende term waar je patiėnten en hun geliefden mee kunt schofferen?
Ik sta er wel achter, hoor. Scheelt toch weer met het kerstshoppen. Doe maar lekker online.quote:Op maandag 14 december 2020 01:09 schreef trein2000 het volgende:
We moeten wel. Angela heeft de winkels dichtgegooid en grenstoerisme kunnen we er echt niet bij hebben nu.
Doet de drijfveer ertoe?quote:Op maandag 14 december 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat moet ook ontmoedigend zijn. Enig idee waar het aan ligt? Ik zie in mijn kennissenkring het tegenovergestelde. Ik vind wel dat veel mensen te laks zijn, maar dat is niet uit kwaaiigheid of onverschilligheid.
De dierenwinkel is ongetwijfeld essentieel.quote:Op maandag 14 december 2020 01:13 schreef hjansen82 het volgende:
Morgen moet ik dus wel naar de winkel om genoeg voer te halen voor mijn huisdieren. Als de boel op slot gaat, hoe moet ik mijn vogels dan te eten geven.
Op tijd inkopen en een voorraad aanleggen?quote:Op maandag 14 december 2020 01:13 schreef hjansen82 het volgende:
Morgen moet ik dus wel naar de winkel om genoeg voer te halen voor mijn huisdieren. Als de boel op slot gaat, hoe moet ik mijn vogels dan te eten geven.
Dierenwinkels blijven open.quote:Op maandag 14 december 2020 01:13 schreef hjansen82 het volgende:
Natuurlijk wel, want als het kabinet vanaf het voorjaar naar zo min mogelijk nieuwe besmettingen hadden gestreefd hadden ze een pakket kunnen ontwikkelingen waarmee dit mogelijk was. M.a.w. zo min mogelijk vrijheidsbeperkingen en zoveel mogelijk slimme maatregelen, zodat je niet voor maandenlang te maken krijgt met een R > 1.quote:Op maandag 14 december 2020 01:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens dat de overheid het flink verkloot heeft maar had hey echt geholpen als het beleid beter was?
Dit is vrees ik wel waar voor een bepaald deel van de Nederlanders. Ik weiger alleen om te accepteren dat een groot deel van onze landgenoten zo handelt (in mijn omgeving in ieder geval niet). Ik denk ook niet dat de culture verschillen tussen ons en de buurlanden nu zo groot zijn.quote:De hyperindividualistosche Nederlander zoekt de grens toch op, is eigenwijs en arrogant. De nuchtere "allemaal onzin, zal wel los lopen" mindset.
Voor een deel mee eens, enige opleving is lastig te vermijden (zeker in een EU met vrije grenzen). Zelfs in Korea en Japan hebben ze te maken met nieuwe golfjes. Maar de huidige situatie van +10k besmettingen per dag is al veel erger dan wat het absoluut kritieke punt zou moeten zijn. Als je dit omrekent naar het gemiddelde aantal ziekenhuisopnames dan komt de zorgcapaciteit al in een paar weken ernstig in gevaar.quote:Zelfs met een goede strategie waren we hierdoor alsnog hard geraakt. Vooral ook omdat het een dichtbevolkt handelsland is.
Falend overheidsbeleid heeft dit alleen onnodig veel erger gemaakt.
Hoe kun je dat nu plannen met dit jojo beleid van de regering.quote:Op maandag 14 december 2020 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op tijd inkopen en een voorraad aanleggen?
Ik denk een paar dingen. Ze voelen zich veilig dus ondervinden alleen ergenis vanwege de maatregelen maar proberen hun leven zo normaal te leven.quote:Op maandag 14 december 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat moet ook ontmoedigend zijn. Enig idee waar het aan ligt? Ik zie in mijn kennissenkring het tegenovergestelde. Ik vind wel dat veel mensen te laks zijn, maar dat is niet uit kwaaiigheid of onverschilligheid.
Ik kan het. Waarom jij niet?quote:Op maandag 14 december 2020 01:15 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nu plannen met dit jojo beleid van de regering.
Ik zou zeggen stel je niet zo aan, net alsof deze pandemie jaren zal blijven voortduren of dat we na Corona nog steeds allemaal een mondkapje dragen.quote:Op maandag 14 december 2020 01:06 schreef hjansen82 het volgende:
Fietsers met mondkapjes vind ik de ergste of iemand die alleen in de auto zit met mondkapje.
Online bestellen. Ik heb afgelopen week ook kattenvoer online gekocht voor een maand vooruitquote:Op maandag 14 december 2020 01:13 schreef hjansen82 het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet. De kans dat je besmet wordt als je alleen rondfietst is nagenoeg nul.quote:Op maandag 14 december 2020 01:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zou zeggen stel je niet zo aan, net alsof deze pandemie jaren zal blijven voortduren of dat we na Corona nog steeds allemaal een mondkapje dragen.
Dit is nog steeds een tijdelijke, onvermijdelijke maatregel die we eventjes moeten accepteren. Of je moet accepteren dat er voor jou en anderen geen plek meer is in de ziekenhuizen.
Schoenenwinkels ook dan, mijn zoon loopt veel en online schoenen kopen kan niet. Maten kloppen nooit. Kleding ook niet trouwens.quote:Op maandag 14 december 2020 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De dierenwinkel is ongetwijfeld essentieel.
Voorbereid zijn op het ergste. Je had in 2020 ook allang kunnen besluiten om eten voor minimaal zoveel weken in huis te hebben. Voor het geval dat je 2 weken in quarantaine moet. Kan nooit kwaad.quote:Op maandag 14 december 2020 01:15 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nu plannen met dit jojo beleid van de regering.
Kom nou op zeg. Net of er een invasie van Aliens te verwachten is.quote:Op maandag 14 december 2020 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorbereid zijn op het ergste. Je had in 2020 ook allang kunnen besluiten om eten voor minimaal zoveel weken in huis te hebben. Voor het geval dat je 2 weken in quarantaine moet. Kan nooit kwaad.
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.quote:Op maandag 14 december 2020 01:17 schreef Gretzl het volgende:
Ik zou zeggen stel je niet zo aan, net alsof deze pandemie jaren zal blijven voortduren of dat we na Corona nog steeds allemaal een mondkapje dragen.
Dit is nog steeds een tijdelijke, onvermijdelijke maatregel die we eventjes moeten accepteren. Of je moet accepteren dat er voor jou en anderen geen plek meer is in de ziekenhuizen.
Kssstquote:Op maandag 14 december 2020 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorbereid zijn op het ergste. Je had in 2020 ook allang kunnen besluiten om eten voor minimaal zoveel weken in huis te hebben. Voor het geval dat je 2 weken in quarantaine moet. Kan nooit kwaad.
In maart, toch!?quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Kom nou op zeg. Net of er een invasie van Aliens te verwachten is.
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.
Aangezien ik, vanwege mijn gezondheid, daarvoor moet worden opgenomen, ga ik dit sws uitstellen. Ga nu geen bed bezetten voor iets wat kan wachten.
Niet voor iedereen misschien, maar voor mij wel. Het zijn hoogst ongewone tijden waarin normaal menselijk gedrag ineens tot criminele proporties wordt opgeblazen. Hoezeer ik ook moeite hebt met mensen die de regels niet naleven, ik snap wel de behoefte aan sociaal contact en even de deur uitgaan voor een verzetje. Mensen die geļnterviewd worden tijdens het winkelen geven bijvoorbeeld aan geprobeerd hebben een rustig moment te kiezen maar verrast te zijn door de drukte. Daar kan ik me wat bij voorstellen. De meeste mensen proberen denk ik wel het gedrag te laten zien dat wenselijk is, maar denken wat te gemakkelijk over de uitzonderingen die ze maken. En dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld de ernst van corona ontkennen en daarom maar doen waar je zin in hebt.quote:
Ik raad je aan dit sws alleen in overleg te doen met je (huis)arts.quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.
Aangezien ik, vanwege mijn gezondheid, daarvoor moet worden opgenomen, ga ik dit sws uitstellen. Ga nu geen bed bezetten voor iets wat kan wachten.
Wat deze pandemie ons geleerd heeft is dat het ook zo is natuurlijk. Dan kan je met een wees de verandering die je wilt zien in de wereld, Ghandi spelen maar je bent een roepende in de woestijn en gaat erdoor ten onder.quote:Op maandag 14 december 2020 01:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.
Dan schatten we dat anders in.quote:Op maandag 14 december 2020 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet voor iedereen misschien, maar voor mij wel. Het zijn hoogst ongewone tijden waarin normaal menselijk gedrag ineens toch criminele proporties wordt opgeblazen. Hoezeer ik ook moeite hebt met mensen die de regels niet naleven, ik snap wel de behoefte aan sociaal contact en even de deur uitgaan voor een verzetje. Mensen die geļnterviewd worden tijdens het winkelen geven bijvoorbeeld aan geprobeerd hebben een rustig moment te kiezen maar verrast te zijn door de drukte. Daar kan ik me wat bij voorstellen. De meeste mensen proberen denk ik wel het gedrag te laten zien dat wenselijk is, maar denken wat te gemakkelijk over de uitzonderingen die ze maken. En dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld de ernst van corona ontkennen en daarom maar doen waar je zin in hebt.
Terecht, dat doet de overheid helemaal zelf.quote:Op maandag 14 december 2020 01:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.
Zeker. Jij ook welterusten.quote:Op maandag 14 december 2020 01:31 schreef hjansen82 het volgende:
We houden ondanks alles de moed erin. Welterusten allemaal.
"We"quote:Op maandag 14 december 2020 01:31 schreef hjansen82 het volgende:
We houden ondanks alles de moed erin. Welterusten allemaal.
Maar volgens het RIVM moet je je handen wassen voordat je het opzet, wat makkelijker is wanneer je nog thuis bent. En eens je het afzet moet je het masker als gevaarlijk afval behandelen en opnieuw je handen wassen. Zonder masker van de ene "maskerplichtige" lokatie naar de andere fietsen zou dus meer maskers vereisen, en desinfecterende handgel.quote:Op maandag 14 december 2020 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. De kans dat je besmet wordt als je alleen rondfietst is nagenoeg nul.
Kap gewoon met die achterlijke dingen we zien wel wat dit heeft opgeleverdquote:Op maandag 14 december 2020 01:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar volgens het RIVM moet je je handen wassen voordat je het opzet, wat makkelijker is wanneer je nog thuis bent. En eens je het afzet moet je het masker als gevaarlijk afval behandelen en opnieuw je handen wassen. Zonder masker van de ene "maskerplichtige" lokatie naar de andere fietsen zou dus meer maskers vereisen, en desinfecterende handgel.
En als laatste in de rij staan om een vaccin te krijgen. Ik hou er verder niet zo van om 'generaties' tegen elkaar uit te spelen, maar erkennen dat jongeren het hardst getroffen worden door deze crisis lijkt me daar niet onder te vallen. Dat is een reden waarom ik het zo irritant vind dat mensen soms so achteloos doen over de impact op kinderen die school missen.quote:Op maandag 14 december 2020 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om de sector, maar meer alle nevenschade die dit met zich meebrengt. Ik kan gewoon echt niet uitleggen dat jonge mensen zo beperkt worden in hun vrijheid, maar tegelijkertijd wel als eerste worden ontslagen, en vervolgens ook dit via de belasting mogen terugbetalen omdat deze rekening natuurlijk wordt doorgeschoven.
Misschien zegt dat meer over jou dan over dit topic.quote:Op maandag 14 december 2020 01:48 schreef Mammietje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er vandaag veel discussies gevoerd die in de eerste golf al gevoerd werden?
Daarom vroeg ik het ook he?quote:Op maandag 14 december 2020 01:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien zegt dat meer over jou dan over dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |