Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.quote:Op maandag 14 december 2020 01:17 schreef Gretzl het volgende:
Ik zou zeggen stel je niet zo aan, net alsof deze pandemie jaren zal blijven voortduren of dat we na Corona nog steeds allemaal een mondkapje dragen.
Dit is nog steeds een tijdelijke, onvermijdelijke maatregel die we eventjes moeten accepteren. Of je moet accepteren dat er voor jou en anderen geen plek meer is in de ziekenhuizen.
Kssstquote:Op maandag 14 december 2020 01:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorbereid zijn op het ergste. Je had in 2020 ook allang kunnen besluiten om eten voor minimaal zoveel weken in huis te hebben. Voor het geval dat je 2 weken in quarantaine moet. Kan nooit kwaad.
In maart, toch!?quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Kom nou op zeg. Net of er een invasie van Aliens te verwachten is.
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.
Aangezien ik, vanwege mijn gezondheid, daarvoor moet worden opgenomen, ga ik dit sws uitstellen. Ga nu geen bed bezetten voor iets wat kan wachten.
Niet voor iedereen misschien, maar voor mij wel. Het zijn hoogst ongewone tijden waarin normaal menselijk gedrag ineens tot criminele proporties wordt opgeblazen. Hoezeer ik ook moeite hebt met mensen die de regels niet naleven, ik snap wel de behoefte aan sociaal contact en even de deur uitgaan voor een verzetje. Mensen die geïnterviewd worden tijdens het winkelen geven bijvoorbeeld aan geprobeerd hebben een rustig moment te kiezen maar verrast te zijn door de drukte. Daar kan ik me wat bij voorstellen. De meeste mensen proberen denk ik wel het gedrag te laten zien dat wenselijk is, maar denken wat te gemakkelijk over de uitzonderingen die ze maken. En dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld de ernst van corona ontkennen en daarom maar doen waar je zin in hebt.quote:
Ik raad je aan dit sws alleen in overleg te doen met je (huis)arts.quote:Op maandag 14 december 2020 01:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis die gaat leiden naar een niet dringende ingreep. Afspraak is gemaakt toen de cijfers daalden.
Aangezien ik, vanwege mijn gezondheid, daarvoor moet worden opgenomen, ga ik dit sws uitstellen. Ga nu geen bed bezetten voor iets wat kan wachten.
Wat deze pandemie ons geleerd heeft is dat het ook zo is natuurlijk. Dan kan je met een wees de verandering die je wilt zien in de wereld, Ghandi spelen maar je bent een roepende in de woestijn en gaat erdoor ten onder.quote:Op maandag 14 december 2020 01:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.
Dan schatten we dat anders in.quote:Op maandag 14 december 2020 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet voor iedereen misschien, maar voor mij wel. Het zijn hoogst ongewone tijden waarin normaal menselijk gedrag ineens toch criminele proporties wordt opgeblazen. Hoezeer ik ook moeite hebt met mensen die de regels niet naleven, ik snap wel de behoefte aan sociaal contact en even de deur uitgaan voor een verzetje. Mensen die geïnterviewd worden tijdens het winkelen geven bijvoorbeeld aan geprobeerd hebben een rustig moment te kiezen maar verrast te zijn door de drukte. Daar kan ik me wat bij voorstellen. De meeste mensen proberen denk ik wel het gedrag te laten zien dat wenselijk is, maar denken wat te gemakkelijk over de uitzonderingen die ze maken. En dat vind ik wat anders dan bijvoorbeeld de ernst van corona ontkennen en daarom maar doen waar je zin in hebt.
Terecht, dat doet de overheid helemaal zelf.quote:Op maandag 14 december 2020 01:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik waardeer je solidariteit. Maar helaas denken de meesten niet zo. Dat komt ook door het gevoel dat het de afgelopen jaren steeds meer een ieder voor zich maatschappij aan het worden is. Pakken wat je pakken kan en graaien als je kunt graaien.
Zeker. Jij ook welterusten.quote:Op maandag 14 december 2020 01:31 schreef hjansen82 het volgende:
We houden ondanks alles de moed erin. Welterusten allemaal.
"We"quote:Op maandag 14 december 2020 01:31 schreef hjansen82 het volgende:
We houden ondanks alles de moed erin. Welterusten allemaal.
Maar volgens het RIVM moet je je handen wassen voordat je het opzet, wat makkelijker is wanneer je nog thuis bent. En eens je het afzet moet je het masker als gevaarlijk afval behandelen en opnieuw je handen wassen. Zonder masker van de ene "maskerplichtige" lokatie naar de andere fietsen zou dus meer maskers vereisen, en desinfecterende handgel.quote:Op maandag 14 december 2020 01:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. De kans dat je besmet wordt als je alleen rondfietst is nagenoeg nul.
Kap gewoon met die achterlijke dingen we zien wel wat dit heeft opgeleverdquote:Op maandag 14 december 2020 01:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar volgens het RIVM moet je je handen wassen voordat je het opzet, wat makkelijker is wanneer je nog thuis bent. En eens je het afzet moet je het masker als gevaarlijk afval behandelen en opnieuw je handen wassen. Zonder masker van de ene "maskerplichtige" lokatie naar de andere fietsen zou dus meer maskers vereisen, en desinfecterende handgel.
En als laatste in de rij staan om een vaccin te krijgen. Ik hou er verder niet zo van om 'generaties' tegen elkaar uit te spelen, maar erkennen dat jongeren het hardst getroffen worden door deze crisis lijkt me daar niet onder te vallen. Dat is een reden waarom ik het zo irritant vind dat mensen soms so achteloos doen over de impact op kinderen die school missen.quote:Op maandag 14 december 2020 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om de sector, maar meer alle nevenschade die dit met zich meebrengt. Ik kan gewoon echt niet uitleggen dat jonge mensen zo beperkt worden in hun vrijheid, maar tegelijkertijd wel als eerste worden ontslagen, en vervolgens ook dit via de belasting mogen terugbetalen omdat deze rekening natuurlijk wordt doorgeschoven.
Misschien zegt dat meer over jou dan over dit topic.quote:Op maandag 14 december 2020 01:48 schreef Mammietje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er vandaag veel discussies gevoerd die in de eerste golf al gevoerd werden?
Daarom vroeg ik het ook he?quote:Op maandag 14 december 2020 01:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien zegt dat meer over jou dan over dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |