Ja dat mag niet. Maar als je niet sport word je vatbaar voor het virus.quote:
Dit verhaal vat het verwerpelijke beleid rondom de Nederlandse scholen wel aardig samenquote:
quote:Volgens de richtlijnen was onze zoon dus geen nauw contact van zijn buurman waar hij dagenlang urenlang direct naastzat. Had datzelfde contact búiten school plaatsgevonden, was hij wel gerekend tot nauw contact. Dat onze zoon toch besmet was, en met hem meerdere klasgenoten, was wel een "grijs gebied". De reden dat binnen school magische andere richtlijnen golden was volgens de mevrouw dat anders "steeds hele klassen naar huis gestuurd moesten worden" want dan waren te veel klasgenoten "nauwe contacten".
Wat heb je daar dan aan? 4 dagen voor die datum komt er een nieuwe persco waarin Hugo zegt; het virus heeft serieuze moeten incasseren, maar is nog niet verslagen. We moeten dit volhouden, docenten en leerlingen moeten uit solidariteit nog even doorgaan met het online onderwijs. Gelukkig is het online onderwijs in Nederland goed geregeld. Einde persco.quote:Op zondag 13 december 2020 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als ze dan toch besluiten om het onderwijs opnieuw te gaan sluiten, laat ze er dan in vredesnaam meteen een einddatum aan hangen.
Net als Duitsland tot minimaal 10 januariquote:Op zondag 13 december 2020 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Denk wel dat er meteen een einddatum genoemd gaat worden om perspectief te bieden
We betalen dan ook minder voor het vaccin dan bijv Amerika.quote:
Juist. Gelukkig blijven de cafetaria's open voor afhaal.quote:Op zondag 13 december 2020 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat mag niet. Maar als je niet sport word je vatbaar voor het virus.
Kan, maar als we door meer te betalen al over het vaccin hadden kunnen beschikken weet ik wel wat ik kies.quote:Op zondag 13 december 2020 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
We betalen dan ook minder voor het vaccin dan bijv Amerika.
Inkoop gezamenlijk doen wil niet zeggen dat je gezamenlijk uitrolt.quote:Op zondag 13 december 2020 19:54 schreef capricia het volgende:
Wisten jullie trouwens dat het vaccin in de EU ook EU wijd uitgerold gaat worden?
Dus op het moment dat het hier beschikbaar komt, is dat het ook in Spanje en elders.
We hebben gezamenlijk als EU ingekocht.
Weet ik niet.quote:Op zondag 13 december 2020 19:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ga je dat redden met je zaak? Wel bewonderenswaardig hoe je er in staat
Toch wel jaloers hoor als je die foto's ziet van de eerste dozen die ze in de States vanaf vandaag gaan distribueren.quote:Op zondag 13 december 2020 20:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan, maar als we door meer te betalen al over het vaccin hadden kunnen beschikken weet ik wel wat ik kies.
Precies, net als de UK.quote:Op zondag 13 december 2020 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch wel jaloers hoor als je die foto's ziet van de eerste dozen die ze in de States vanaf vandaag gaan distribueren.
Oke, het stelt nog niet heel veel voor maar daar zijn ze in elk geval van start. Wij mogen hier nog eerst weer een maand minimaal gaan aankloten.
Dat gaat op voor alle sectoren. Denk dat vooral de Horeca dat ook wil weten.quote:Op zondag 13 december 2020 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als ze dan toch besluiten om het onderwijs opnieuw te gaan sluiten, laat ze er dan in vredesnaam meteen een einddatum aan hangen.
Da's nog helemaal niet zekerquote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Breaking, net op journaal.
Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Dat merken we dan wel he.quote:
Is toch maar een advies dus wie zich er niet aan wilt houden zal dat ook niet doen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Zou het wat uitmaken, denk dat die regel flink aan de laars gelapt gaat worden?quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Vooral dat laatste inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies, net als de UK.
Ik denk zelfs dat het voor veel mensen een mentale opsteker zou zijn, wetende dat je land er al mee bezig.
Tja. We zitten zo langzamerhand ook in de situatie waar we maatregel op maatregel stapelen die ook als totaalpakket onvoldoende effect hebben, zonder dat we weten welke sluiting nu welk effect heeft. Dus dan is het enige dat je kan doen alle maatregelen intact houden totdat de cijfers weer onder het gewenste niveau zijn. Daarom ben ik ook zo bang dat we na de kerstvakantie de scholen gaan sluiten en dat ze voor Pasen niet meer open gaan 'omdat de cijfers daartoe geen aanleiding geven'.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat gaat op voor alle sectoren. Denk dat vooral de Horeca dat ook wil weten.
Alsof mensen zich daar nu nog aan gaan houden. Plannen zijn al lang gemaakt.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Middelbare scholen zijn geen coronabrandhaarden, mondkapjes in verzorgingshuizen hebben geen toegevoegde waarde and there are no American tanks in Baghdad...quote:Op zondag 13 december 2020 19:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit verhaal vat het verwerpelijke beleid rondom de Nederlandse scholen wel aardig samen
[..]
[ afbeelding ]
Hou daar maar rekening mee. Overal ter wereld begint het met een oproep tot een korte hevige lockdown. Meestal duren ze uiteindelijk 3 a 4 maanden.quote:Op zondag 13 december 2020 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. We zitten zo langzamerhand ook in de situatie waar we maatregel op maatregel stapelen die ook als totaalpakket onvoldoende effect hebben, zonder dat we weten welke sluiting nu welk effect heeft. Dus dan is het enige dat je kan doen alle maatregelen intact houden totdat de cijfers weer onder het gewenste niveau zijn. Daarom ben ik ook zo bang dat we na de kerstvakantie de scholen gaan sluiten en dat ze voor Pasen niet meer open gaan 'omdat de cijfers daartoe geen aanleiding geven'.
Plannen kan je toch wijzigen?quote:Op zondag 13 december 2020 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsof mensen zich daar nu nog aan gaan houden. Plannen zijn al lang gemaakt.
We betalen minder als EU omdat DL het bedrijf geholpen heeft. En de korting voor DL geldt voor de hele EU.quote:Op zondag 13 december 2020 20:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan, maar als we door meer te betalen al over het vaccin hadden kunnen beschikken weet ik wel wat ik kies.
Ja, ik weet het. Of, in het geval van dichte mbo's, hogescholen en universiteiten, gewoon een jaar. Maar daar moet de jeugd van tegenwoordig maar tegen kunnen, toch?quote:Op zondag 13 december 2020 20:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hou daar maar rekening mee. Overal ter wereld begint het met een oproep tot een korte hevige lockdown. Meestal duren ze uiteindelijk 3 a 4 maanden.
Dat lijkt me ondertussen wel een beetje de situatie inderdaad. Ze weten in hoeverre de basismaatregelen (afstand, handen wassen, niet naar buiten met klachten) helpen, maar lijken van de additionele maatregelen een beetje met de wind mee te waaien.quote:Op zondag 13 december 2020 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. We zitten zo langzamerhand ook in de situatie waar we maatregel op maatregel stapelen die ook als totaalpakket onvoldoende effect hebben, zonder dat we weten welke sluiting nu welk effect heeft. Dus dan is het enige dat je kan doen alle maatregelen intact houden totdat de cijfers weer onder het gewenste niveau zijn. Daarom ben ik ook zo bang dat we na de kerstvakantie de scholen gaan sluiten en dat ze voor Pasen niet meer open gaan 'omdat de cijfers daartoe geen aanleiding geven'.
Sommigen redeneren dan dat kinderen ook eens leren dat het leven niet altijd perfect of maakbaar is. En dat het soms even tanden op elkaar zetten is. Moesten wij vroeger ook. Aldus een 58 jarige met een afbetaald huis en reeds met pensioen door een flinke gouden handdruk.quote:Op zondag 13 december 2020 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Of, in het geval van dichte mbo's, hogescholen en universiteiten, gewoon een jaar. Maar daar moet de jeugd van tegenwoordig maar tegen kunnen, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |