quote:
Bij 4-1 denk ik aan een wedstrijd waar we 10x zoveel schoten op doel hadden dan de tegenstander. Laat dat nou net het geval zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij 4-1 denk ik aan een goede wedstrijd, maar dit was ontzettend matig. Als we in dezelfde vorm naar Amsterdam gaan zijn we de Sjaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
quote:Op woensdag 23 december 2020 09:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ajax uit wordt wel echt lastig natuurlijk. Als je daar niet verliest doe je gewoon fantastische zakenZij zijn achterin ook niet zo stabiel meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Maar zij creëeren en scoren zo verschrikkelijk veel makkelijker dan PSVquote:Op woensdag 23 december 2020 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zij zijn achterin ook niet zo stabiel meer.
Ik geef jou bij deze ontzettend gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:52 schreef tja77 het volgende:
[..]Weet jij überhaupt wat geflatteerd is?
Een vertekende weerspiegeling van de feitelijke verhoudingen. Jij koppelt 4-1 aan een goede wedstrijd van PSV. Dat zijn jouw rare gedachtespinsels.
Ze zijn beter en ook favoriet. Toch heb ik ook van Ajax draken van wedstrijden gezien waarin het niveau ver wegzakte. Zeker achterin. Dus torenhoog favoriet zou ik ze niet willen noemen.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar zij creëeren en scoren zo verschrikkelijk veel makkelijker dan PSV
True, ik hoop dat PSV daar gewoon wint natuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2020 10:15 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ze zijn beter en ook favoriet. Toch heb ik ook van Ajax draken van wedstrijden gezien waarin het niveau ver wegzakte. Zeker achterin. Dus torenhoog favoriet zou ik ze niet willen noemen.
Beter in wat? individueel iig niet, zou alleen Kudus in de basis willen zien voor PSVquote:Op woensdag 23 december 2020 10:15 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ze zijn beter en ook favoriet. Toch heb ik ook van Ajax draken van wedstrijden gezien waarin het niveau ver wegzakte. Zeker achterin. Dus torenhoog favoriet zou ik ze niet willen noemen.
Jij hebt dan ook een heel verkeerd beeld van de kwaliteiten van PSV.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Beter in wat? individueel iig niet, zou alleen Kudus in de basis willen zien voor PSV
Voor de rest zou ik niemand willen ruilen
Op een hoger tempo de bal rond laten gaan, kansen creëren en doelpunten maken.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Beter in wat? individueel iig niet, zou alleen Kudus in de basis willen zien voor PSV
Dat middenveldblok van Sangare en Rosario ben ik niet zo gecharmeerd van, ze komen opbouwend/aanvallend tekort, zelfde geldt min of meer voor de cv's.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:33 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Op een hoger tempo de bal rond laten gaan, kansen creëren en doelpunten maken.
Zegt degene die Feyenoord en AZ hoger inschatte dan PSV..quote:Op woensdag 23 december 2020 15:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook een heel verkeerd beeld van de kwaliteiten van PSV.
quote:Op woensdag 23 december 2020 15:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zegt degene die Feyenoord en AZ hoger inschatte dan PSV..
quote:Op woensdag 23 december 2020 15:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Leuke inderdaad. Iedereen zit er weleens naast (dus ik ook), maar ik heb allang aangegeven dat ik Feyenoord wat overschat heb.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
de xG van Feyenoord is hoger dan van PSV tot deze speelrondequote:Op woensdag 23 december 2020 16:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Leuke inderdaad. Iedereen zit er weleens naast (dus ik ook), maar ik heb allang aangegeven dat ik Feyenoord wat overschat heb.
Jij zit er alleen vrijwel altijd naast, dat is het verschil.
Dus? De xG van Utrecht ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
de xG van Feyenoord is hoger dan van PSV tot deze speelronde![]()
https://www.tussendelinies.nl/data-dashboard/
Jij hebt liever Mvogo dan Onana?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
xG zegt ook wat over de kwaliteiten van je voorhoede.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat PSV op basis daarvan dit seizoen wat teveel punten heeft en Feyenoord wat te weinig
Heb mezelf nooit verdiept in de xG cijfers, maar waarop zijn die gebasseerd? Maar als je trefzekerder bent, zou je op basis van xG teveel punten hebben?quote:Op woensdag 23 december 2020 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat PSV op basis daarvan dit seizoen wat teveel punten heeft en Feyenoord wat te weinig
zeker maar over een langere periode is het ook wel een aanwijzing van je werkelijke kracht, over 1 wedstrijd vind ik het niet zoveel nut hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
xG zegt ook wat over de kwaliteiten van je voorhoede.
Er wordt bij een kans gekeken hoeveel procent van de kansen op diezelfde plek (over de hele competitie) erin zijn gegaan geloof ik. Heb jij slechte spitsen, dan onderpresteer je dus in verhouding tot je xG.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb mezelf nooit verdiept in de xG cijfers, maar waarop zijn die gebasseerd? Maar als je trefzekerder bent, zou je op basis van xG teveel punten hebben?
Over langere perioden vind ik de daadwerkelijke score een betere graadmeter.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar over een langere periode is het ook wel een aanwijzing van je werkelijke kracht, over 1 wedstrijd vind ik het niet zoveel nut hebben.
quote:Op woensdag 23 december 2020 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over langere perioden vind ik de daadwerkelijke score een betere graadmeter.
Kan je over discussiëren. De Onana van 2018/2019 zou er zonder twijfel instaan..dit seizoen heb ik hem een aantal fouten zien maken. Mvogo is na de eerste 2 wedstrijden sterk bezig.quote:
Goeie gifs.quote:Op woensdag 23 december 2020 18:33 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arsenal fans zijn per definitie niet blij.quote:
Hij noemt Berghuis nog steeds de beste rechtsbuiten van de Eredivisie, lol. Hij leert niet van zijn fouten.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben het hiermee wel eens eigenlijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Hij noemt Berghuis nog steeds de beste rechtsbuiten van de Eredivisie, lol. Hij leert niet van zijn fouten.
Een handvol sleuteldoelpunten minder en we (media en supporters) zaten nu te roepen om de kop van Roger, John en Toonquote:Op dinsdag 29 december 2020 12:40 schreef Lange_Lans het volgende:
2e plek is waar PSV op dit moment thuishoort. ik lees op plekken dat ze de wedstrijden tegen Twente en Heerenveen hadden moeten winnen en dat is zeker waar. Maar als je daar tegenover zet dat we ook een aantal hebben gezwijnd in de eredivisie staan we gewoon op de goede plek. In tegenstelling tot Ajax haalt PSV vooralsnog ook geen gemakkelijke overwinningen binnen. Aantal schoten op doel is ook gewoon niet heel erg hoog. "Je moet schieten om te kunnen scoren" zei een wijs man ooit.
In Europa was het ook niet altijd bijster goed. In Cyprus win je in de allerlaatste minuut. Granada thuis wordt je de tweede helft volledig van de mat gespeeld. PAOK uit was in 20 minuten na rust voorbij en thuis sta je na 10 minuten met 0-2 achter. Klein wonder eigenlijk dat PSV zich als groepshoofd heeft geplaatst.
Enige echt positieve is dat ik al een aantal leuke helften heb gezien en dat het (waarschijnlijk) alleen maar beter gaat worden. Ik maak me echter echt geen illusies dat PSV januari ongeschonden uit de strijd komt. Daar is het echt allemaal te fragiel voor en ik weiger dan ook mee te lopen in de hosannastemming die nu heerst.
Maar het gaat in ieder geval ergens heen qua spelopvatting toch? Dat moet dan wel positief stemmenquote:Op dinsdag 29 december 2020 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een handvol sleuteldoelpunten minder en we (media en supporters) zaten nu te roepen om de kop van Roger, John en Toon![]()
Opportunisme viert nou eenmaal altijd hoogtij in de voetballerij.
Het is wel goed dat ze de Van Bommel crisis helemaal afgeschud hebben, nu even afwachten hoe de ontwikkeling verder gaat, voorin is het echt wel een genot en met dat hoog druk zetten ook leuk om te zien maar Schmidt moet toch een manier vinden om dat of langer vol te houden of meer te doseren, PSV is vooral kwetsbaar als dat hoge druk zetten niet lukt want ik blijf dat centrale blok van 4 achterin zwak vinden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:40 schreef Lange_Lans het volgende:
2e plek is waar PSV op dit moment thuishoort. ik lees op plekken dat ze de wedstrijden tegen Twente en Heerenveen hadden moeten winnen en dat is zeker waar. Maar als je daar tegenover zet dat we ook een aantal hebben gezwijnd in de eredivisie staan we gewoon op de goede plek. In tegenstelling tot Ajax haalt PSV vooralsnog ook geen gemakkelijke overwinningen binnen. Aantal schoten op doel is ook gewoon niet heel erg hoog. "Je moet schieten om te kunnen scoren" zei een wijs man ooit.
In Europa was het ook niet altijd bijster goed. In Cyprus win je in de allerlaatste minuut. Granada thuis wordt je de tweede helft volledig van de mat gespeeld. PAOK uit was in 20 minuten na rust voorbij en thuis sta je na 10 minuten met 0-2 achter. Klein wonder eigenlijk dat PSV zich als groepshoofd heeft geplaatst.
Enige echt positieve is dat ik al een aantal leuke helften heb gezien en dat het (waarschijnlijk) alleen maar beter gaat worden. Ik maak me echter echt geen illusies dat PSV januari ongeschonden uit de strijd komt. Daar is het echt allemaal te fragiel voor en ik weiger dan ook mee te lopen in de hosannastemming die nu heerst.
Die vlagen stemmen hoopvol ja. Maar het gebras wat je tussen de vlagen door ziet vraag je je weer bij af hoe het kan dat profvoetballers zo lopen te prutsen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar het gaat in ieder geval ergens heen qua spelopvatting toch? Dat moet dan wel positief stemmen
Van de ‘top’ heb ik PSV bij vlagen zonder twijfel het beste voetbal zien spelen, die vlagen waren alleen wel erg kort steeds. Als Schmidt daar wat meer een balans in weet te vinden moet dat wel goed komen zou je zeggen.
En toch gaat het hoge druk zetten fout bij de voorste vier. Die rennen zich - Götze uitgezonderd - een halfuur het zwart voor de ogen en zijn daarna klaar. Je kunt een hoge interventielijn voor ogen hebben, maar dat zou wat mij betreft veel slimmer kunnen. Filosofie is druk zetten op de bal, maar dat betekent altijd dat er iemand vrij gaat komen. En dan staat de organisatie niet goed genoeg. Dat heeft dat weer te maken met de twee die voor het centrale blok staan en verkeerde keuzes die dan gemaakt worden. Daardoor ligt - met name - die linkerflank bij Max steeds open.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel goed dat ze de Van Bommel crisis helemaal afgeschud hebben, nu even afwachten hoe de ontwikkeling verder gaat, voorin is het echt wel een genot en met dat hoog druk zetten ook leuk om te zien maar Schmidt moet toch een manier vinden om dat of langer vol te houden of meer te doseren, PSV is vooral kwetsbaar als dat hoge druk zetten niet lukt want ik blijf dat centrale blok van 4 achterin zwak vinden.
dat klopt, de ruimtes worden te groot maar dat heeft ook met de aansluiting van die achtersten te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
En toch gaat het hoge druk zetten fout bij de voorste vier. Die rennen zich - Götze uitgezonderd - een halfuur het zwart voor de ogen en zijn daarna klaar. Je kunt een hoge interventielijn voor ogen hebben, maar dat zou wat mij betreft veel slimmer kunnen. Filosofie is druk zetten op de bal, maar dat betekent altijd dat er iemand vrij gaat komen. En dan staat de organisatie niet goed genoeg. Dat heeft dat weer te maken met de twee die voor het centrale blok staan en verkeerde keuzes die dan gemaakt worden. Daardoor ligt - met name - die linkerflank bij Max steeds open.
Ze hinken te vaak op twee gedachten.
Nou die twee centrale staan vaak zo hoog dat de bal er makkelijk achter kan. En als je twee backs dan weg zijn en die twee centrale op het middenveld maken de foute keuzes ben je weg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt, de ruimtes worden te groot maar dat heeft ook met de aansluiting van die achtersten te maken.
Echt wel benieuwd naar Ajax - PSV, kan me niet voorstellen dat Schmidt met z'n Vollgas systeem gaat spelen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:06 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nou die twee centrale staan vaak zo hoog dat de bal er makkelijk achter kan. En als je twee backs dan weg zijn en die twee centrale op het middenveld maken de foute keuzes ben je weg.
Al is dat heus niet het enige probleem hoor. Bij iedere voorzet of spelhervatting tegen hou ik mijn hart vast. Boscagli verdedigt met name voorhuid en Teze met name achteruit. Al gaat dat de laatste wedstrijd wat beter.
Ben ook benieuwd. Volgens mij zijn er twee manieren om tegen Ajax te spelen. Volle bak druk zetten over het hele veld, of je volledig in laten zakken. Dat laatste gaat niet gebeuren en dat eerste lukt tot op heden nog niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Echt wel benieuwd naar Ajax - PSV, kan me niet voorstellen dat Schmidt met z'n Vollgas systeem gaat spelen.
Ik zie alleen maar stijgende lijnen bij PSV. Ook wat betreft het scoren en creëren van kansen. Dat was afgelopen jaar/jaren vele malen (haha) erger.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Volgens mij zijn er twee manieren om tegen Ajax te spelen. Volle bak druk zetten over het hele veld, of je volledig in laten zakken. Dat laatste gaat niet gebeuren en dat eerste lukt tot op heden nog niet.
PSV heeft ook gewoon wel moeite om te scoren hè. En er zijn gewoon weinig kansen. Veel mogelijkheden en veel dreigende situaties maar weinig kansen. Dat doet Ajax heel veel beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |