Dan krijgen we de Polderlockdown hier, maandje wel, maandje niet, et, etc.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik blijf erbij, een super lockdown is het enige wat werkt en zolang je de samenleving en economie open houdt zijn besmettingen amper te voorkomen. Ik kan dat niet met studies of onderzoek bewijzen maar de cijfers tonen het aan.
Schellekens is toch wel ongeveer het stereoptype beeld van een dominee uit de jaren 50 die hel en verdoemenis predikt als men niet volgzaam gelooft.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:17 schreef Steven_Stil het volgende:
1 Vandaag trapt af vanavond op TV na het Journaal met jawel Lockdown incoming
Daar moeten we als Nederland wat terughoudend in zijn. Met o.a. >100 miljoen kippen, 25 miljoen varkens, 4 miljoen runderen en 17 miljoen mensen op een kluitje kan een toekomstig virus zomaar uit Nederland komen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:53 schreef PzKpfw het volgende:
Laat ze die Chinezen maar een keer ter verantwoording roepen voor deze ellende. De hele maatschappij wordt ontwricht door de gevolgen van hun achterlijke hygiëne en eetgewoonten.
Je blijft dit roepen, maar het slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Hoe ga je al die bedrijven open houden als het personeel dat in een van deze groepen valt thuishoudt? Of de scholen? De ziekenhuizen? Je kunt de maatschappij niet draaiende houden als je de halve bevolking aan huis kluistert.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de politiek verantwoordelijkheid wil nemen dan zullen ze voor de komende periode mensen die risico lopen voor dit virus moeten isoleren, en dat kan gewoon prima. Mensen die oud, dik, of longproblemen hebben moeten binnen blijven. Dat voorkomt onnodige mortaliteit onder die doelgroep.
Het gaat niet om dat mensen dood gaan. Dat hoort tot op zekere hoogte gewoon bij het leven. Het gaat er om dat de ziekenhuizen volstromen. Hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we lockdowns/maatregelen opleggen en de economie volledig aan gort trappen om het leven van hoogbejaarde mensen te redden. De gemiddelde coronasterfe-leeftijd is hoger dan de gemiddelde levensverwachting. Die Italiaanse toestanden in de zorg die dan dreigt is puur onderbuikgevoel en nergens op gebasseerd.
Ik ga geen bron opzoeken voor mijn bewering dat als je risicogroepen isoleert dat dat effect heeft. Ik ga ook geen bron opzoeken waarin staat dat tabaksconsumptie het risico op (long)kanker verhoogt. Sorry hoor. Je kan ook zelf nadenken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bron? Inclusief neveneffecten graag.
[..]
Ja.
Helemaal eens. Al die ziekenhuizen, scholen, bedrijven gaan daar nauwelijks last van ondervinden. Ik heb het namelijk over de doelgroep 65+, die zijn doorgaans niet meer werkzaam in enge zin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen, maar het slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Hoe ga je al die bedrijven open houden als het personeel dat in een van deze groepen valt thuishoudt? Of de scholen? De ziekenhuizen? Je kunt de maatschappij niet draaiende houden als je de halve bevolking aan huis kluistert.
Waar is dat op gebasseerd dan dat de zorg gaat overstromen? Het wordt constant gepresenteerd als een zekerheidje terwijl dat niet zo is. Angst voor Italiaanse toestanden en onderbuikgevoel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat mensen dood gaan. Dat hoort tot op zekere hoogte gewoon bij het leven. Het gaat er om dat de ziekenhuizen volstromen. Hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden?
Het gaat om die neveneffecten. Op Curaçao is van de week de stroom al uitgevallen omdat het nutsbedrijf teveel coronaklanten in dienst had. Wat denk je dat er met cruciale voorzieningen gebeurt als je die mensen massaal huisarrest oplegt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga geen bron opzoeken voor mijn bewering dat als je risicogroepen isoleert dat dat effect heeft. Ik ga ook geen bron opzoeken waarin staat dat tabaksconsumptie het risico op (long)kanker verhoogt. Sorry hoor. Je kan ook zelf nadenken.
Op de situatie in maart.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar is dat op gebasseerd dan dat de zorg gaat overstromen? Het wordt constant gepresenteerd als een zekerheidje terwijl dat niet zo is. Angst voor Italiaanse toestanden en onderbuikgevoel.
Werkt in Argentinië, Griekenland en Oostenrijk ook uitstekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Deze idioot denkt dat we met 4 weken totale lockdown van corona zijn verlost
De ligtijd is nu korter en er zijn behandelmethodes gevonden.quote:
Haha goed voorbeeld Curacao. Heb zelf nog tijdje stage gelopen op Aruba, verbaasd mij niets dat alles misgaat op die eilanden. Wel leuke tijd gehad trouwens.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om die neveneffecten. Op Curaçao is van de week de stroom al uitgevallen omdat het nutsbedrijf teveel coronaklanten in dienst had. Wat denk je dat er met cruciale voorzieningen gebeurt als je die mensen massaal huisarrest oplegt.
Je blijft dit roepen maar het alternatief is dat we massaal aan huis gekluisterd zullen zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen, maar het slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Hoe ga je al die bedrijven open houden als het personeel dat in een van deze groepen valt thuishoudt? Of de scholen? De ziekenhuizen? Je kunt de maatschappij niet draaiende houden als je de halve bevolking aan huis kluistert.
Waarom krijgen coronapatienten eigenlijk voorrang op de mensen die reguliere zorg nodig hebben? Zijn die inferieur ofzo? Ik denk dat er meer winst te behalen valt voor mensen die andere kwalen hebben want die hebben een hogere levensverwachting. Er gaat ook nog een ontzettende golf aankomen met kankerpatienten die geen diagnose hebben gekregen of niet op tijd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Verbiedt coronazorg in ziekenhuizen. Richt hallen in voor beperkte basale zorg. Dat voor de ontlasting van de zorg. De reguliere zorg.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal eens. Al die ziekenhuizen, scholen, bedrijven gaan daar nauwelijks last van ondervinden. Ik heb het namelijk over de doelgroep 65+, die zijn doorgaans niet meer werkzaam in enge zin.
Google maar eens op HCoV-NL63. Hint: de NL is geen toeval..quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar moeten we als Nederland wat terughoudend in zijn. Met o.a. >100 miljoen kippen, 25 miljoen varkens, 4 miljoen runderen en 17 miljoen mensen op een kluitje kan een toekomstig virus zomaar uit Nederland komen.
In Oosterrijk test een glas cola zelfs positief.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oostenrijk zit ook al weken in een strenge lockdown en ook daar bevinden ze zich op een plateau en begint het weer omhoog te gaan. We gaan hier precies hetzelfde zien mochten ze strenge maatregelen nemen en zitten er maanden aan vast, want wanneer je deze strenge maatregelen neemt is er geen weg meer terug. En het argument zonder totale lockdown was het veel erger geweest wordt ook weer tevoorschijn getoverd.
Coronapatienten krijgen geen voorrang. Mensen die acute zorg nodig hebben, krijgen acute zorg indien mogelijk. En coronapatienten die in het ziekenhuis komen, hebben acute zorg nodig.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom krijgen coronapatienten eigenlijk voorrang op de mensen die reguliere zorg nodig hebben? Zijn die inferieur ofzo? Ik denk dat er meer winst te behalen valt voor mensen die andere kwalen hebben want die hebben een hogere levensverwachting. Er gaat ook nog een ontzettende golf aankomen met kankerpatienten die geen diagnose hebben gekregen of niet op tijd.
Mensen doen alsof je geen keuze hebt anders dan coronapatienten het maximum van de NL ziekenhuiszorg te bieden. Maar dat is een keuze. Een keuze die veel andere patiënten benadeelt. Soms door angst in deze tijd naar een ziekenhuis te gaan, soms omdat het te druk is. Het is goed terug te zien in het aantal gediagnostiseerde kankerpatienten dat sterk is afgenomen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom krijgen coronapatienten eigenlijk voorrang op de mensen die reguliere zorg nodig hebben? Zijn die inferieur ofzo? Ik denk dat er meer winst te behalen valt voor mensen die andere kwalen hebben want die hebben een hogere levensverwachting. Er gaat ook nog een ontzettende golf aankomen met kankerpatienten die geen diagnose hebben gekregen of niet op tijd.
Ja, er zit nou eenmaal niks anders op. Als er een betere manier was om ermee om te gaan, was er wel een land geweest dat dat zou doen. Maar letterlijk de hele wereld zit met deze ellende.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je blijft dit roepen maar het alternatief is dat we massaal aan huis gekluisterd zullen zitten.
Besmettingen stijgen dus alle usual suspects komen weer te voorschijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 18:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Weer zo'n RedTeam idioot bij EenVandaag
Hahahaha dit is echt goud.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Oosterrijk test een glas cola zelfs positief.
[ twitter ]
Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik probeer'm te beantwoorden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Dat gebeurt dan ook niet. Glazen cola belanden niet in het ziekenhuis, Einstein.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is dus GEEN enkele grondslag om maatregelen te nemen op het aantal "besmettingen".
Er is een betere manier maar schijnbaar moeten we massaal solidair zijn aan de zwakkere groep in de samenleving. Dit is niet hoe natuur werkt. Ik begrijp dat we in een samenleving zitten maar botweg stellen dat de rest van de wereld maar de tering kan krijgen omdat we een paar ouderen moeten redden is ook niet echt wat je humaan noemt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, er zit nou eenmaal niks anders op. Als er een betere manier was om ermee om te gaan, was er wel een land geweest dat dat zou doen. Maar letterlijk de hele wereld zit met deze ellende.
Dat begint inderdaad op te vallen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Besmettingen stijgen dus alle usual suspects komen weer te voorschijn
Waarom gaat er dan dinsdag een persconferentie gegeven worden? Aanleiding is de stijging van het aantal "besmettingen".quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet. Glazen cola belanden niet in het ziekenhuis, Einstein.
Het punt is dus dat wanneer je de ouderen isoleert, je alsnog met een overlopende IC zit, want een heleboel mensen die daar liggen zijn helemaal niet boven de pensioengerechtigde leeftijd. Je zult dus alsnog maatregelen moet opleggen om op de ziekenhuizen te ontlasten. Kortom, het resultaat is niet heel anders dan de huidige situatie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit jouw grafiek blijkt dus dat als je gaat isoleren dat je 65+ gaat sparen. Als je bedoelt dat ook ondanks de maatregelen die ik voorstel ook 65- ziek kan worden heb je gelijk. Maar ik heb ook niet gepretendeerd dat mijn oplossing alles omvattend is, alleen dat je daarmee effect en reductie sorteert.
Verbieden is een groot woord maar het beperken tot een maximaal aantal is realistisch denken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Verbiedt coronazorg in ziekenhuizen. Richt hallen in voor beperkte basale zorg. Dat voor de ontlasting van de zorg. De reguliere zorg.
Ik ben blij dat jij mijn punt erkent en staaft dat je bij isoleren van 65+ en mensen met onderliggende lijden dat je daarmee opname- en mortaliteit reduceert.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dus dat wanneer je de ouderen isoleert, je alsnog met een overlopende IC zit, want een heleboel mensen die daar liggen zijn helemaal niet boven de pensioengerechtigde leeftijd. Je zult dus alsnog maatregelen moet opleggen om op de ziekenhuizen te ontlasten. Kortom, het resultaat is niet heel anders dan de huidige situatie.
Zoveel waarheid in deze post. Jij snapt het!quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we lockdowns/maatregelen opleggen en de economie volledig aan gort trappen om het leven van hoogbejaarde mensen te redden. De gemiddelde coronasterfe-leeftijd is hoger dan de gemiddelde levensverwachting. Die Italiaanse toestanden in de zorg die dan dreigt is puur onderbuikgevoel en nergens op gebasseerd.
Klopt. Het restaurant is dicht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet. Glazen cola belanden niet in het ziekenhuis, Einstein.
Ik denk dat het geen reet uitmaakt in de praktijk, want je zult alsnog besmettingen moeten voorkomen en dus maatregelen in stand moeten houden. Het is echt niet zo dat de horeca weer open kan als je de bejaarden thuishoudt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht - en daar heb je zeker gelijk in- heb je ook nog steeds maatregelen nodig als je bovengenoemde invoert, maar het feit is wel dat je voor een deel de problematiek reduceert en beheersbaar maakt.
Dat dat laatste denk ik wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen reet uitmaakt in de praktijk, want je zult alsnog besmettingen moeten voorkomen en dus maatregelen in stand moeten houden. Het is echt niet zo dat de horeca weer open kan als je de bejaarden thuishoudt.
Wie maakt uit wat acuut is ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Coronapatienten krijgen geen voorrang. Mensen die acute zorg nodig hebben, krijgen acute zorg indien mogelijk. En coronapatienten die in het ziekenhuis komen, hebben acute zorg nodig.
Goed. Even wat aannames. Om dit beleid te laten slagen heb je nodig:quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij mijn punt erkent en staaft dat je bij isoleren van 65+ en mensen met onderliggende lijden dat je daarmee opname- en mortaliteit reduceert.
Wellicht - en daar heb je zeker gelijk in- heb je ook nog steeds maatregelen nodig als je bovengenoemde invoert, maar het feit is wel dat je voor een deel de problematiek reduceert en beheersbaar maakt.
Welke handjes gaan dat allemaal verzorgen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:29 schreef GemMagic het volgende:
"Ja MaAr De PeE-sEe-Er-TeSt Is StUk"quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is verdrietig om te zien dat zoveel mensen meegaan in deze opgeblazen toestand. Nederland, het land van nuchter en rationeel denken wat maatregelen neemt die volledig buiten proporties zijn. Het lijkt wel of de hele wereld in een psychose zit.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zoveel waarheid in deze post. Jij snapt het!
Je snapt dat de mortaliteit dan godsgruwelijk oploopt?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik begrijp niet wat je nou wil zeggen, eigenlijk. Ik zou om te beginnen contact vermijden met anderen tijdens een pandemie wanneer de ziekenhuizen op omvallen staan niet "de tering krijgen" willen noemen. Het is toch logisch dat wanneer besmettelijkheid een probleem is, je dus bij elkaar uit de buurt moet blijven? Dat is niet inhumaan, dat is gewoon verstandig en logisch.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is een betere manier maar schijnbaar moeten we massaal solidair zijn aan de zwakkere groep in de samenleving. Dit is niet hoe natuur werkt. Ik begrijp dat we in een samenleving zitten maar botweg stellen dat de rest van de wereld maar de tering kan krijgen omdat we een paar ouderen moeten redden is ook niet echt wat je humaan noemt.
Gewoon genocide voorstellen omdat je niet kan doen wat je wil. Echt, geen woorden voor gewoonquote:Op zaterdag 12 december 2020 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je snapt dat de mortaliteit dan godsgruwelijk oploopt?
Er kunnen artsen ingevlogen worden uit China of Latijns-Amerika. Die hebben taskforces die kunnen helpen. Maar wij willen het allemaal op gaan lossen met eigen middelen en lockdowns die onze economie volledig slopen. Te eigenwijs.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke handjes gaan dat allemaal verzorgen?
Nou ja genocide is het natuurlijk niet. Maar wel heel erg fout.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon genocide voorstellen omdat je niet kan doen wat je wil. Echt, geen woorden voor gewoon
In huidige staat zijn ze zijn vrij lastig te verteren maar met sterk afgeschaalde maatregelen zie ik het wel helemaal misgaan in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is verdrietig om te zien dat zoveel mensen meegaan in deze opgeblazen toestand. Nederland, het land van nuchter en rationeel denken wat maatregelen neemt die volledig buiten proporties zijn. Het lijkt wel of de hele wereld in een psychose zit.
Ik weet geen ander woord voor het bewust en structureel niet helpen van mensen die zorg nodig hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja genocide is het natuurlijk niet. Maar wel heel erg fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |