abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196668539

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196668549
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:58 schreef dimmak het volgende:
De Nederlandse vertaling van The Bitcoin Standard is trouwens ook uit. Heb gister mijn exemplaar mogen ontvangen. Misschien dat @:Quotidien na het lezen ervan begrijpt waarom Piva liever BTC heeft dan fiat.

Ik heb de Engelse vertaling al gelezen. Saiffous is best een extremist, maar zijn visie doet af en toe wel je ogen openen.

www.debitcoinstandaard.nl
Laatste relevante post uit het vorige topic.
pi_196668555
twitter

_O- Waterdichte KYC.
pi_196672065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Eh ja, via UniSwap.

Het contract staat op https://coinmarketcap.com/currencies/bondly
Altijd van een betrouwbare bron halen, genoeg scam sites die je fake coins laten kopen :P

Maar goed, geen garanties. Mocht het misgaan dan moet je weetjewel5 maar lastig vallen.
Niet dat hij er ook maar iets mee te maken heeft :P
Gewoon blind mee met deze crypto koning.
Wel maar klein bedragje though :P
pi_196672107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 01:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik ben zojuist in $BIRD gestapt. Oracle+lending platform, goed team, mcap van nog maar 1M.
Al bijna 2x sinds ik ben ingestapt. Market cap is nog steeds ontzettend laag.
pi_196672307
ik vind dat de Bitcoin standaard een hoop geschiedenis bevat over geld, beetje langdradig.
pi_196672337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:21 schreef weetjewel5 het volgende:
ik vind dat de Bitcoin standaard een hoop geschiedenis bevat over geld, beetje langdradig.
Dat is ook de achterliggende gedachte. :P
pi_196673403
RFI blijft gaan :D
pi_196673576
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:26 schreef Scorpie het volgende:
RFI blijft gaan :D
Mwah, heeft vanmorgen hoger gestaan. Maar ik klaag niet :D
pi_196673595
twitter
pi_196673611
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:38 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Oke, tijd om te verkopen dus.
pi_196673643
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, tijd om te verkopen dus.
Het black hole adres is stiekem zijn wallet |:)
pi_196674920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het black hole adres is stiekem zijn wallet |:)
Black hole is een universeel "burn address" dat vele coins gebruiken ;)

En die "El Crypto Chapo" is inderdaad nogal over the top :')

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-12-2020 17:16:47 ]
pi_196674938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mwah, heeft vanmorgen hoger gestaan. Maar ik klaag niet :D
Valt mee toch? In 1 dag van $2 naar $3 en daar hangt hij nu nog steeds.
Community members in enkele dagen van 1980 naar 3336 gestegen.
Aantal wallets met RFI van 2258 naar 4693.

Gaat prima deze week :)

Ouderwets "pumpen" van de coin is niet echt een optie. Dat kost zowel 1% van je RFI als ETH Gas.
Op een centrale exchange gaat dat een stuk makkelijker maar de meeste trades (80%) vinden plaats op UniSwap.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-12-2020 17:22:20 ]
pi_196675161
twitter
pi_196675224
quote:
Vind ik dan weer minder interessant, kloons die nu ineens willen samenwerken :P
pi_196675270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vind ik dan weer minder interessant, kloons die nu ineens willen samenwerken :P
$RFIII _O_ :')
pi_196675394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:35 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

$RFIII _O_ :')
Dat soort bagger idd :')
pi_196675864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Black hole is een universeel "burn address" dat vele coins gebruiken ;)

En die "El Crypto Chapo" is inderdaad nogal over the top :')
Is die chapo niet de dev dan?
pi_196676028
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Is die chapo niet de dev dan?
Nee.

El Chapo heeft zich opgeworpen om als spin in het web van alles te regelen.
En hoewel hij z'n eigen bijzondere werkwijze heeft krijgt hij wel wat gedaan.

Morpheus is de developer, die zit ook achter Flow Protocol.
Nu kan je kritiek op Flow Protocol hebben (inflatie was ook het grootste probleem, dat is in RFI opgelost) maar het bestaat nog en was iig geen rug-pull :P

In feite is RFI nu community driven, het smart contract heeft niemand nodig om te werken dus zolang het geen rare gaten heeft blijft het wel werken. Het is al een stuk of 15x gekloond door anderen en Bilaxy Exchange heeft er wss een audit op gedaan voordat ze de coin hebben gelist.

Op zich is RFI houden best lucratief. Afgelopen 11 dagen zou je 43 RFI als "fee" ontvangen hebben als je er 1.000 in je wallet had. Dat is dus 4,3% erbij in 11 dagen en dat is zo'n $125 aan fees (tegen huidige koers).
En dat komt puur uit die 1% trading / transactie fees, dus geen inflatie.

Wel een geniaal concept want je krijgt fees terwijl je ze holdt en het aantal neemt af omdat de black hole ze ook ontvangt.

Ik zie het nog wel naar $50 schieten (al is dat natuurlijk verre van een zekerheid).
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:27:50 #21
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196676140
Ik vertrouw die dev van RFI niet helemaal (Morpheus). Jullie? Schijnt een vrouw te zien die eerder een project had die niet goed ging. (DYOR) Ook blijft ze/hij anoniem.

RFI 1, 2, 3 vind ik ook maar raar en nergens voor nodig.
pi_196676159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:27 schreef Plots het volgende:
Ik vertrouw die dev van RFI niet helemaal (Morpheus). Jullie? Schijnt een vrouw te zien die eerder en project had die niet goed ging. (DYOR)
Er is 1 persoon die op Reddit, 4Channel en op andere plekken (ook bij ons in de TG chat) maar blijft volhouden dat Morpheus een vrouw is (en met dat hele verhaal er iedere keer bij). Voor zover wij weten is het een man :P

En anoniem? De uitvinder van bitcoin was ook anoniem ;)

quote:
RFI 1, 2, 3 vind ik ook maar raar en nergens voor nodig.
Nee, uiteraard is dat nergens voor nodig. Maar de code is openbaar op GitHub om het te kunnen auditen (exchanges vereisen dat meestal) en uiteraard zijn er handige jongens die het dan gaan klonen. Heeft verder niets met RFI te maken.
pi_196676229
Als het wel 1 grote scam blijkt te zijn dan zou het inmiddels wel heel zuur voor me zijn, het is al 3000% up :P
pi_196676653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee.

El Chapo heeft zich opgeworpen om als spin in het web van alles te regelen.
En hoewel hij z'n eigen bijzondere werkwijze heeft krijgt hij wel wat gedaan.

Morpheus is de developer, die zit ook achter Flow Protocol.
Nu kan je kritiek op Flow Protocol hebben (inflatie was ook het grootste probleem, dat is in RFI opgelost) maar het bestaat nog en was iig geen rug-pull :P

In feite is RFI nu community driven, het smart contract heeft niemand nodig om te werken dus zolang het geen rare gaten heeft blijft het wel werken. Het is al een stuk of 15x gekloond door anderen en Bilaxy Exchange heeft er wss een audit op gedaan voordat ze de coin hebben gelist.

Op zich is RFI houden best lucratief. Afgelopen 11 dagen zou je 43 RFI als "fee" ontvangen hebben als je er 1.000 in je wallet had. Dat is dus 4,3% erbij in 11 dagen en dat is zo'n $125 aan fees (tegen huidige koers).
En dat komt puur uit die 1% trading / transactie fees, dus geen inflatie.

Wel een geniaal concept want je krijgt fees terwijl je ze holdt en het aantal neemt af omdat de black hole ze ook ontvangt.

Ik zie het nog wel naar $50 schieten (al is dat natuurlijk verre van een zekerheid).
Maar die ~ 4% krijg je eigenlijk altijd (mits het volume op peil blijft) dus dan maakt t eigenlijk niet uit wat de waarde van de munt is. Kan de waarde van de munt dus oneindig blijven stijgen of sla ik nu door? :*
pi_196676875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:56 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar die ~ 4% krijg je eigenlijk altijd (mits het volume op peil blijft) dus dan maakt t eigenlijk niet uit wat de waarde van de munt is. Kan de waarde van de munt dus oneindig blijven stijgen of sla ik nu door? :*
Er is natuurlijk geen gegeven maximumprijs.

Het aantal neemt af.

Bij de lancering op 19 november zaten er 445.000 RFI in het zwarte gat.
Momenteel heeft het zwarte gat al 495.891 RFI dus zo'n 50.891 RFI opgeslokt, dus zo'n 2300 RFI per dag verdwijnen uit circulatie.

Dat gaat aan de ene kant steeds sneller omdat het zwarte gat groter wordt en een groter deel van de fees krijgt en aan de andere kant langzamer omdat de grootte van transacties en trades afneemt naarmate de coin duurder wordt. In dit tempo zijn ergens in juni zo'n 10% uit circulatie maar dat kan zomaar maanden eerder of later zijn, afhankelijk van de ontwikkelingen.

Zolang er mensen zijn die ze willen hebben (om fees te ontvangen) en het aantal neemt af... dan kan de prijs "oneindig" omhoog blijven gaan. Dat is geen garantie maar ook niet ondenkbaar.
pi_196676960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het aantal neemt af.

Momenteel heeft het zwarte gat al 495.891 RFI dus zo'n 50.891 RFI opgeslokt, dus zo'n 2300 per dag verdwijnt uit circulatie.

Dat gaat aan de ene kant steeds sneller omdat het zwarte gat groter wordt en een groter deel van de fees krijgt en aan de andere kant langzamer omdat de grootte van transacties en trades afneemt naarmate de coin duurder wordt. In dit tempo zijn ergens in juni zo'n 10% uit circulatie maar dat kan zomaar maanden eerder of later zijn, afhankelijk van de ontwikkelingen.

Zolang er mensen zijn die ze willen hebben (om fees te ontvangen) en het aantal neemt af... dan kan de prijs "oneindig" omhoog blijven gaan. Dat is geen garantie maar ook niet ondenkbaar.
Best een interessant experiment. Zeker met al die integraties kan dit heel groot worden en het trekt ook steeds meer mensen aan die hun coins inwisselen voor deze. Sell pressure is ook minder vanwege de yield. Al zal t in een bear market ook gewoon mee crashen.
pi_196676975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Best een interessant experiment. Zeker met al die integraties kan dit heel groot worden en het trekt ook steeds meer mensen aan die hun coins inwisselen voor deze. Sell pressure is ook minder vanwege de yield. Al zal t in een bear market ook gewoon mee crashen.
Tijdens de dip van Bitcoin en ETH gaat het iig nog gewoon stug omhoog :+
pi_196677031
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Aandelen met dividend dalen vaak ook minder dan aandelen zonder dividend als ik me niet vergis, dus zal wel normaal zijn.
pi_196677122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zoals die Bondly tip _O_ :Y)
pi_196677274
quote:
80s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:22 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zoals die Bondly tip _O_ :Y)
Die is sinds ik 'm gekocht heb 20% gedaald :+

Maar dat lijkt me ook meer iets voor de lange adem.
Een fatsoenlijke exchange en dan kan het best vlot gaan.
pi_196677284
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die is sinds ik 'm gekocht heb 20% gedaald :+

Maar dat lijkt me ook meer iets voor de lange adem.
Een fatsoenlijke exchange en dan kan het best vlot gaan.
Ja was sarcastisch en een grapje :P
pi_196677342
Ik zou als ik jullie was alles verkopen voor 15 december ;)

Golden tip.
pi_196677781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:34 schreef vigen98 het volgende:

Golden tip.
Hodl
pi_196677814
Mt.gox released 150.000 btc op 15 december ;) Dikke dump dus te verwachten
pi_196678168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:55 schreef vigen98 het volgende:
Mt.gox heeft me nog 7 btc tegoed :'(
pi_196678215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:34 schreef vigen98 het volgende:

Golden tip.
Juist dat soort adviezen uitvoeren maakt het een self fulfilling prophecy.

Niet iedereen die z'n BTC krijgt gaat ze verkopen en al doen ze dat; de markt verzwelgt dat in enkele dagen en alles is weer zoals het was.

Paniek gedoe.
pi_196678311
Er zijn 18.568.000 BTC in circulatie en daar komen er straks 150.000 van vrij.

Dat is 0,81% van het totaal, waar een deel misschien zijn coins van gaat dumpen.
pi_196678437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

Dat is 0,81% van het totaal, waar een deel misschien zijn coins van gaat dumpen.
Je moet kijken naar de daily circulation en dan is 150.000 wel heel veel :)

https://data.bitcoinity.org/markets/volume/30d?c=e&t=b

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2020 20:24:59 ]
pi_196678624
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een twee daags volume wat eenmalig extra gedumpt kan worden is wel heel erg veel ja..
pi_196678663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:55 schreef vigen98 het volgende:
ik zal voor de zekerheid mn BTC en ETH omwisselen voor RFI volgende week.
pi_196678665
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

En een deel z'n coins nog niet krijgt :P
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:36:22 #42
18653 crew  D.
pi_196678723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het aantal neemt af.

Momenteel heeft het zwarte gat al 495.891 RFI dus zo'n 50.891 RFI opgeslokt, dus zo'n 2300 RFI per dag verdwijnen uit circulatie.

Die fees is toch het Uniswap-principe, niet zozeer RFI?

Als je RFI op een exchange koopt krijg je ze niet neem ik aan
pi_196678738
Gaat dus wel lekker druk worden op de bitcoin blockchain dus volgende week.
pi_196678740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:36 schreef D. het volgende:

[..]

Die fees is toch het Uniswap-principe, niet zozeer RFI?

Als je RFI op een exchange koopt krijg je ze niet neem ik aan
Alleen transacties op de blockchain tellen uiteraard, dus verzenden / ontvangen en trades op DEX.
pi_196678749
quote:

[..]

Ja, als iedereen z'n net ontvangen BTC verkoopt wel.

Waarom zou je je teergeliefde BTC verkopen als je weet dat je in een bull-market zit?

De enige reden dat het zakt is vanwege de angst dat het gaat zakken.
pi_196678925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, als iedereen z'n net ontvangen BTC verkoopt wel.

Waarom zou je je teergeliefde BTC verkopen als je weet dat je in een bull-market zit?

De enige reden dat het zakt is vanwege de angst dat het gaat zakken.
Misschien omdat die mensen sinds 2014 wachten op hun geld?
pi_196679398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Misschien omdat die mensen sinds 2014 wachten op hun geld?
Dat betekent nog steeds niet dat ze verkopen.

De echte dip komt van de paniek en fud (van mensen die goedkoop willen inkopen), niet van de mensen die hun BTC terug krijgen.
pi_196679854
quote:
80s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mt.gox heeft me nog 7 btc tegoed :'(
auw
pi_196680080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:26 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

auw
Ja, al kocht ik die 7 heel goedkoop ;)
pi_196680765
quote:

[..]

Valt wel mee.
pi_196683480
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 07:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Sowieso is de drop over een jaar uitgesmeerd. En ik verwacht een hogere drop dan die spark tokens waard zijn.
7 cent gedumpt ietsje na 01:00 uur op Binance ($.487), inmiddels weer boven 53 cent.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_196684482
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 03:13 schreef alilami het volgende:

[..]

7 cent gedumpt ietsje na 01:00 uur op Binance ($.487), inmiddels weer boven 53 cent.
Ben ze sowieso vergeten te verkopen :D
pi_196684542
Bondly bullrun begonnen :P
pi_196684691
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:32 schreef F.Sinatra het volgende:
Bondly bullrun begonnen :P
Ik keek :P

-O-
pi_196684697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

-O-
sorry ;)
Maar je bent wel weer in de plus denk ik ;)
pi_196684711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

-O-
Wat is eigenlijk die 'airdrop' op uniswap? Heb er een berg gekregen maar kan er weinig over vinden.
pi_196688708
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 08:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

sorry ;)
Maar je bent wel weer in de plus denk ik ;)
Het lijkt er zowaar op dat er wat opwaartse beweging is :P
pi_196691146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het lijkt er zowaar op dat er wat opwaartse beweging is :P
Inderdaad.
pi_196692333
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Inderdaad.
Hopelijk gaat het nog wat meer omhoog bewegen :P

Er zijn er een stuk of 75.000.000 écht in circulatie, geloof dat ze de rest gaan burnen.
Dus dan is het nog maar een kleine marketcap.
pi_196692770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het nog wat meer omhoog bewegen :P

Er zijn er een stuk of 75.000.000 écht in circulatie, geloof dat ze de rest gaan burnen.
Dus dan is het nog maar een kleine marketcap.
Dat is prima, moet er wel vraag zijn :D Ik volg jou in deze. Geef maar een seintje als je ze wegdoet :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 18:02:13 ]
pi_196694304
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is prima, moet er wel vraag zijn :D Ik volg jou in deze. Geef maar een seintje als je ze wegdoet :P
Hoopte een seintje van jou te krijgen.

Op $2,5 gaat 80% er sowieso uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-12-2020 19:39:47 ]
pi_196694410
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoopte een seintje van jou te krijgen.

Op $2,5 gaat 80% er sowieso uit.
Ik hou het in de gaten. Maar jouw bag in Bondly is wat groter volgens mij ;)
Ik had $3.00 in gedachte...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 19:42:03 ]
pi_196694450
Jullie verwachten dat Bondly nog x20 gaat doen? Omdat er een FOMO gevoel heerst bij veel mensen en ze dus gewoon instappen? Of is het echt een coin met meerwaarde? :P
pi_196694542
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:44 schreef xaban06 het volgende:
Jullie verwachten dat Bondly nog x20 gaat doen? Omdat er een FOMO gevoel heerst bij veel mensen en ze dus gewoon instappen? Of is het echt een coin met meerwaarde? :P
Heb er wel een goed gevoel bij, leuk project, ook bezig met NFT’s e.d.

Hopelijk geen rugpull :+

Het staat nog maar kort op Coinmarketcap, kleine marketcap en komt pro over. Daarnaast gaan ze ook op Cardano aan de slag, naast Polkadot.

Sommige media melden dat ze verhuizen maar dat blijkt een interpretatiefout van hun aankondiging te zijn.

En 10 cent en 75 miljoen coins na burn (al lees ik soms ook 57 miljoen) is een koopje. Burn moet nog plaatsvinden.

Daarnaast locken ze coins met staken en dat houdt het aanbod straks hopelijk klein.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-12-2020 19:58:04 ]
pi_196694793
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb er allemaal restjes die ik had staan ingegooid. Voor mij was dat geld al weg. Ik ga daar alles of niets mee doen. Dus als die x20 gaat stop ik hem daarna nog eens volledig in een coin waarvan dat zou kúnnen. Dan heb ik een flink bedrag bij elkaar gegokt ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 20:09:10 ]
pi_196694852
https://www.twitch.tv/videos/834828137 maar dit ziet er wel heeeeeeel erg amateuristisch uit :D
pi_196695738
@TheFreshPrince betaal je op Uniswap eigk altijd een fee in ETH?
Want heb geen ETH meer in de gelinkte wallet en zou dan niks kunnen swappen.
pi_196695771
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:12 schreef xaban06 het volgende:
https://www.twitch.tv/videos/834828137 maar dit ziet er wel heeeeeeel erg amateuristisch uit :D
Dat ben ik wel met je eens. Ondertussen wel al 50% omhoog.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 21:09:56 ]
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 21:10:21 #69
18653 crew  D.
pi_196695785
Misschien dat de daytraders hier mij kunnen vertellen wat iemands beweegredenen zijn bij het volgende

Persoon X heeft een sell-order voor 2000 coins

Ik heb nog een restje van 40 stuks wat ik kwijt wil
En zet mijn order in, net onder de prijs van persoon X
Persoon X past zijn order daarna aan om weer net onder de mijne te staan

Waarom? Mijn 40 stuks is toch verwaarloosbaar?
pi_196695824
Trailing stop loss staan?
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 21:16:42 #71
18653 crew  D.
pi_196695908
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Trailing stop loss staan?
Dan zou het automatisch en dus gelijk gebeuren lijkt me. Er zit soms wel 10 minuten tussen :Y
En de prijzen zijn ook afwijkend, niet precieze stappen :N
pi_196697275
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:08 schreef F.Sinatra het volgende:
@:thefreshprince betaal je op Uniswap eigk altijd een fee in ETH?
Want heb geen ETH meer in de gelinkte wallet en zou dan niks kunnen swappen.
Speltip 1: zorg dat je altijd 0,1 ETH in je wallet hebt / houdt ;)
pi_196697282
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:10 schreef D. het volgende:
Misschien dat de daytraders hier mij kunnen vertellen wat iemands beweegredenen zijn bij het volgende

Trading bots doen dat (vaak).
pi_196697321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:12 schreef xaban06 het volgende:
Mooi dat ze niet teveel funds verspillen aan fancy video's :P
pi_196699681
gebruikt iemand hier een crypto debit/credit card? is die crypto.com card wat?
pi_196699864
Hoe gaat het hier jongens? 8-)
pi_196701349
Zijn jullie bekend of hebben julliie gehoord van Base Protocol? Ook een nieuw Token, maar met een groot userbase.
pi_196701626
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:10 schreef D. het volgende:

Een market maker/skalping bot.

Doe gewoon market orders (dat is ook precies de reden waarom ze boven jou trade gaan zitten). Het verlies is echt zo minimaal. Het is het risico van een prijs swing en jou tijd niet waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 08:53:18 ]
pi_196701716
Aex is geen exchange.

Prijsstijging is pure speculatie.

Fundamentele waarde is 0.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196704167
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:53 schreef xaban06 het volgende:
Zijn jullie bekend of hebben julliie gehoord van Base Protocol? Ook een nieuw Token, maar met een groot userbase.
ik zie dat die al een paar dagen trending is op dextools.io, verder niet echt in verdiept.
pi_196707030
Toegang tot mijn Cobinhood account gekregen.

Universa: 411k, volgens mij niks (meer) waard :D
En Ethereum, wat ik niet wist, echter maar een halve ETH :P
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 15:08:21 #82
18653 crew  D.
pi_196707140
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef xaban06 het volgende:

2021 is Universa-jaar hoorde ik :Y
pi_196710771
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:53 schreef xaban06 het volgende:
Net opgezocht, best een leuk idee en lijkt me ook prima uitgevoerd.
Ga er niet in investeren omdat ik juist wat wil gaan afbouwen en uitbetalen komend jaar.
  zondag 13 december 2020 @ 18:28:10 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_196711075
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef xaban06 het volgende:

En Ethereum, wat ik niet wist, echter maar een halve ETH :P
Die UTN is toch nog 450 euro waard
pi_196711196
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Die UTN is toch nog 450 euro waard
¤450 dat is fantastisch!
pi_196712351
Donderdag ¤40 ontvangen van support vanwege een verkeerde cashback
Vrijdag de wekelijkse ¤110 aan rente ontvangen
Vandaag ¤1240 ontvangen voor een refferal reward..

Lang leve Swipe :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 19:38:44 ]
pi_196712399
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:38 schreef Roellie80 het volgende:
Donderdag ¤40 ontvangen van support vanwege een verkeerde cashback
Vrijdag de wekelijkse ¤110 aan rente ontvangen
Vandaag ¤1240 ontvangen voor een refferal reward..

Lang leve Swipe :D
moet je staken voor die wekelijkse rente?
pi_196712415
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

moet je staken voor die wekelijkse rente?
Yup, current APY is iets meer dan 25%
pi_196712526
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:32 schreef weetjewel5 het volgende:
gebruikt iemand hier een crypto debit/credit card? is die crypto.com card wat?
Swipe dus. Maar aangezien het hier niet mag. Zie mijn topic op Tweakers:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2032020
pi_196712946
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:47 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Swipe dus. Maar aangezien het hier niet mag. Zie mijn topic op Tweakers:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2032020
thnx. duidelijk filmpje, ik ga nu even t topic doorlezen ^O^
pi_196713247
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

thnx. duidelijk filmpje, ik ga nu even t topic doorlezen ^O^
Doe maar ff thumbsup & commenten dan :P
pi_196713729
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Doe maar ff thumbsup & commenten dan :P
geliked!
pi_196714001
Iemand bekend met Orion Protocol? Is een exchange aggregator en gaat CEXs, DEXs en swap pools in 1 platform samenbrengen. Allemaal via je metamask wallet. De CEO is Alexey Koloskov van de Waves DEX. Op zich een interessant idee en je kan ook als broker fungeren en dus weer fees verdienen :P

https://blog.orionprotocol.io/terminaltech overmorgen is het live voor een select groepje, in Q1 voor iedereen.

[ Bericht 8% gewijzigd door weetjewel5 op 13-12-2020 21:27:49 ]
pi_196714964
Jongens waarom gaat RFI zo beroerd
pi_196715061
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef Scorpie het volgende:
Er is geen volume vandaag.

Wel jammer, ik sta nog maar 2400% in de plus ;(
pi_196715521
Interessant :) (als je er wat geld in hebt zitten)

pi_196716195
quote:
RIP

Het was leuk zolang het duurde. Op naar de volgende shitcoin.
pi_196717862
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

RIP

Het was leuk zolang het duurde. Op naar de volgende shitcoin.
Yep panic sold all

Rekt
pi_196717928
22 mil aan Monero.

19-jarige politicus uit Oekraïne blijkt voor 22 miljoen euro cryptomunten te bezitten

https://www.ad.nl/tech/19(...)e-bezitten~a5575701/
pi_196718072
Correctie of een crash? :)
pi_196718456
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:38 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Hier ging het mis.
pi_196718829
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef dimmak het volgende:

[..]

[..]

Hier ging het mis.
is er iets mis gegaan?
pi_196719220
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is er iets mis gegaan?
Die tweet had een hoog op je hoogtepunt moet je stoppen-gehalte.
  maandag 14 december 2020 @ 09:54:38 #106
131603 Afwazig
Serious business
  maandag 14 december 2020 @ 10:23:07 #107
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196719721
RFI, ik sta nog steeds op 200%. Verkopen of hodlen?
pi_196719740
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef Plots het volgende:
DYOR. Als je blind wil varen op advies van anderen kan je net zo goed een muntje opgooien.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 14 december 2020 @ 10:27:43 #109
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196719799
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef recursief het volgende:

[..]

DYOR. Als je blind wil varen op advies van anderen kan je net zo goed een muntje opgooien.
Waar komt deze crash vandaan? Slecht nieuws ergens? Ik kan niet alles bijhouden. In de Telegramgroep zijn perdag iets van 12.000 berichten. Op FOK! twitter zie ik niets. Dus ik denk hodl gewoon. Dat was mijn DYOR :)
pi_196719846
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Plots het volgende:

[..]

Waar komt deze crash vandaan? Slecht nieuws ergens? Ik kan niet alles bijhouden. In de Telegramgroep zijn perdag iets van 12.000 berichten. Op FOK! twitter zie ik niets. Dus ik denk hodl gewoon. Dat was mijn DYOR :)
Geen slecht nieuws, Telegram groep groeit ook nog stug door.

Eigenlijk niet meer dan een zondag met weinig trade volume na 2 weken van flinke groei.
Vandaag wel een flink trade volume maar dat komt vooral door de verkopen.
Kettingreactie door de verkopen en er is te weinig buy support om dat nu op te vangen.

Vanmiddag / vanavond als de USA er weer bij komt weten we wss waar we staan.

Ik hodl iig.
pi_196719879
paniek nu. bodem is in zicht.
  maandag 14 december 2020 @ 10:36:02 #112
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196719912
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Eigenlijk niet meer dan een zondag met weinig trade volume na 2 weken van flinke groei.
Kettingreactie door de verkopen en er is te weinig buy support om dat nu op te vangen.

Ik hodl iig.
Zo lang er geen slecht nieuws is over slecht functioneren van het systeem of van de Dev hold ik gewoon.
Heb trouwens ook geen eens ETH op uniswap staan om te swappen lol. Moet ik dat ook nog regelen. Nu geen tijd voor.
pi_196719965
Het is een shitcoin zonder echte usecase. Er hoeft geen goed of slecht nieuws te zijn. Het is puur speculatief. Sell high. Of hodl als je vertouwen in hebt dat er nog meer sheeple in stappen.
pi_196719979
Hopelijk daalt het aantal posts over die troep net zo hard als de prijs.
  maandag 14 december 2020 @ 10:40:19 #115
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196719981
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef dimmak het volgende:
Het is een shitcoin zonder echte usecase. Er hoeft geen goed of slecht nieuws te zijn. Het is puur speculatief.
Dat is met alle coins zo.

Maar bij RFI zijn coins die erbij komen en de black hole wel nice. Het werkt tenminste. Dat kun je van weinig coins zeggen.
pi_196720014
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef Plots het volgende:

[..]

Dat is met alle coins zo.

Maar bij RFI zijn coins die erbij komen en de black hole wel nice. Het werkt tenminste. Dat kun je van weinig coins zeggen.
Ik heb ook wel een black hole adres voor je.
pi_196720115
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik hodl iig.
24% in 1 uur _O- coin gaat keihard onderuit
pi_196720213
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef Plots het volgende:
Ik zou er echt keihard uitstappen, dat hele pyramid scheme is in elkaar aan het ploffen.
pi_196720280
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

24% in 1 uur _O- coin gaat keihard onderuit
Kijk uit met "adviezen".
Ik neem aan dat je de mensen die nu uitstappen niet gaat compenseren als we weer op $3 staan.
Komen we weer op $3? Geen garantie. Maar ik geef dan ook geen advies om te verkopen / holden.

Ik geef wel aan dat ik hodl. Er is fundamenteel niets veranderd aan de coin, behalve de "black monday" sales.
pi_196720333
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Kijk uit met "adviezen".
Ik neem aan dat je de mensen die nu uitstappen niet gaat compenseren als we weer op $3 staan.
Komen we weer op $3? Geen garantie. Maar ik geef dan ook geen advies om te verkopen / holden.

Ik geef wel aan dat ik hodl.
Ga jij ze compenseren als die coin op 1 cent staat omdat jij "hodl" ? Nee he. Als ik 200% in de plus zou staan dan zou ik sowieso mijn inleg eruit halen. Dat jij dat niet doet moet je zelf weten.
  maandag 14 december 2020 @ 11:03:25 #121
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196720338
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou er echt keihard uitstappen, dat hele pyramid scheme is in elkaar aan het ploffen.
Het stijgt alweer. En heb wel gekkere dingen meegemaakt dan -24% in crypto. Zonder slecht nieuws hold ik gewoon.
pi_196720357
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ga jij ze compenseren als die coin op 1 cent staat omdat jij "hodl" ? Nee he. Als ik 200% in de plus zou staan dan zou ik sowieso mijn inleg eruit halen. Dat jij dat niet doet moet je zelf weten.
Ik hoef toch niet te compenseren omdat ik hodl? :D
Grapjas.

Op 1 cent zou ik trouwens flink bijkopen :+
pi_196720397
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef dimmak het volgende:
Het is een shitcoin zonder echte usecase. Er hoeft geen goed of slecht nieuws te zijn. Het is puur speculatief. Sell high. Of hodl als je vertouwen in hebt dat er nog meer sheeple in stappen.
Je hoeft bitcoin niet zo af te kraken man.
pi_196720407
Wees eens allemaal lief. Ieder heeft zijn eigen coin en zolang niemand vrijwillig advies geeft is er niks aan de hand. Ik vind het juist tof om te weten of andere nu holden of direct alles verkopen.
  maandag 14 december 2020 @ 11:11:12 #125
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196720430
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:08 schreef xaban06 het volgende:
Wees eens allemaal lief. Ieder heeft zijn eigen coin en zolang niemand vrijwillig advies geeft is er niks aan de hand. Ik vind het juist tof om te weten of andere nu holden of direct alles verkopen.
Ben jij team hodl of team weak hands?
pi_196720537
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Plots het volgende:

[..]

Ik zit er altijd tussen in :D maar ik heb het geld niet perse nodig, dus voorlopig laat ik het staan, even kijken wat het vandaag/vannacht gaat doen.
  maandag 14 december 2020 @ 11:22:08 #127
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196720579
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik zit er altijd tussen in :D maar ik heb het geld niet perse nodig, dus voorlopig laat ik het staan, even kijken wat het vandaag/vannacht gaat doen.
Oke. Ik zou nu ook de helft kunnen verkopen. Het is niet "alles of niets". Ook daar zie ik geen reden voor.
pi_196720764
Een willekeurige dag in crypto:

pi_196720826
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hoeft bitcoin niet zo af te kraken man.
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Echte waarde heeft het natuurlijk niet. Het idee dat je fees krijgt en dat het deflationair is vinden veel mensen fijn.

Verder is de waarde lucht.

Maar dat is in crypto geen argument om niet moon te gaan :+
pi_196720842
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef dimmak het volgende:

[..]

[..]

Ik hoef bitcoin niet zo af te kraken man.
pi_196720873
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik hoef bitcoin niet zo af te kraken man.
:P
pi_196721587
Inmiddels weer op $1,90
pi_196721662
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Inmiddels weer op $1,90
en weer wat fees verdiend aan panic sellers/buyers.
pi_196721684
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

en weer wat fees verdiend aan panic sellers/buyers.
Nou... niet te zuinig zeg...

Dat soort aantallen zag je voorheen alleen op de $0,10 dagen.
pi_196721979
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou... niet te zuinig zeg...

Dat soort aantallen zag je voorheen alleen op de $0,10 dagen.
Goeie ouwe tijd (2 weken geleden).
pi_196721980
wat is er mis met knaken verdienen
  maandag 14 december 2020 @ 12:22:22 #137
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196721989
Nice. Misschien waren dit gewoon whales die hun bags goedkoop wilden vergroten.
pi_196722065
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef Plots het volgende:
Nice. Misschien waren dit gewoon whales die hun bags goedkoop wilden vergroten.
Daar dacht ik ook, orders van $50.000,00+. Lekker dumpen voor een goede prijs, vervolgens langzaam terugkopen.

Hoe houden jullie bij hoeveel fee's je krijgt? Is dat uberhaupt ergens te zien? Of weet je gewoon hoe groot je wallet was en kijk je naar het verschil?
pi_196722094
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook, orders van $50.000,00+. Lekker dumpen voor een goede prijs, vervolgens langzaam terugkopen.

Hoe houden jullie bij hoeveel fee's je krijgt? Is dat uberhaupt ergens te zien? Of weet je gewoon hoe groot je wallet was en kijk je naar het verschil?
https://etherscan.io/token/0xA1AFFfE3F4D611d252010E3EAf6f4D77088b0cd7?a=

Zet je wallet adres achter de ?a= en ververs af ten toe je scherm.
Deze regel filtert je adres op het RFI token.
pi_196722217
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het RFI dashboard ziet er ook wel leuk uit. Ik heb niet mijn main wallet hierop aangesloten. (plaatje is niet mijn wallet trouwens)
pi_196722357
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

https://etherscan.io/token/0xA1AFFfE3F4D611d252010E3EAf6f4D77088b0cd7?a=

Zet je wallet adres achter de ?a= en ververs af ten toe je scherm.
Deze regel filtert je adres op het RFI token.
Daar zie ik wat ik gekocht en verkocht heb, maar geen fee's?
  maandag 14 december 2020 @ 12:38:17 #142
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196722381
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jawel, links bij My Project RFI Earnings (per week)
pi_196722654
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Plots het volgende:

[..]

pi_196724257
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Je ziet fees ook niet als transacties.

Daarom zeg ik "af en toe je scherm verversen".
Dan zie je het aantal coins in je wallet omhoog gaan.
pi_196724825
lockdown genot

dit is goed voor bitcoin
pi_196725678
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Dimachaerus het volgende:
lockdown genot

dit is goed voor bitcoin
Welke lockdown?
pi_196726859
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Dimachaerus het volgende:
lockdown genot

dit is goed voor bitcoin
Denk niet dat een paar kleine markten veel invloed gaan hebben.
pi_196726947
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Denk niet dat een paar kleine markten veel invloed gaan hebben.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-de-ecb-a4023367

Dit wel en heeft toch indirect te maken met de europese lockdowns.
pi_196727177
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:27 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-de-ecb-a4023367

Dit wel en heeft toch indirect te maken met de europese lockdowns.
En wat is de link met bitcoin?
pi_196727530
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En wat is de link met bitcoin?
pi_196727751
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:52 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:?
pi_196727821
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

:?
In het kort: Geldpersen aan > meer inflatie > minder vertrouwen in valuta > grote vraag naar store of value > Bitcoin
pi_196730002
Ik heb net een tweetal Safepal S1 besteld. Die zullen misschien niet meer dit jaar binnenkomen, maar toch, ik ben benieuwd :)
pi_196730960
Laatste kans voor een "betaalbare" kaart met o.a. 8% cashback?

Er zijn zover ik weet 3 verschillende kaarten die 8% cashback geven. De investeringskosten zijn als volgt:
Binance - ¤148.000
Crypto.com ¤125.000
Swipe - ¤21.000

De Swipe kaart is hier erg goedkoop. nog wel...
https://twitter.com/SwipeWallet/status/1338516007586062349
Dus, tot 18 december kost de Swipe kaart nog ¤21.000. Na 18 december zal dit ¤70.000 zijn.
Ik heb nog 9 codes waarbij je $1500 extra terug krijgt, stuur maar een DM
  maandag 14 december 2020 @ 18:34:48 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196731048
21k investeren voor 8% cashback op je Amazon bestelling _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196731122
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 18:34 schreef fathank het volgende:
deze man _O-

vergeet de koersprijs van swipe niet :X

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 18:39:04 ]
pi_196731439
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:30 schreef Roellie80 het volgende:
Laatste kans voor een "betaalbare" kaart met o.a. 8% cashback?

Er zijn zover ik weet 3 verschillende kaarten die 8% cashback geven. De investeringskosten zijn als volgt:
Binance - ¤148.000
Crypto.com ¤125.000
Swipe - ¤21.000

De Swipe kaart is hier erg goedkoop. nog wel...
https://twitter.com/SwipeWallet/status/1338516007586062349
Dus, tot 18 december kost de Swipe kaart nog ¤21.000. Na 18 december zal dit ¤70.000 zijn.
Ik heb nog 9 codes waarbij je $1500 extra terug krijgt, stuur maar een DM
Wat moet je uitgeven om die 1500 extra te krijgen?
pi_196731649
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 18:34 schreef fathank het volgende:
Na ruim 1 maand heb ik in totaal zo'n ¤2200 uit de kaart gehaald. Waarbij slechts ¤400 aan cashback.

Qua koerswaarde sta ik ¤2k in de plus op m'n inleg. Maar de koers is niet zo interessant, kwestie van tijd voor ik m'n inleg er uit haal
pi_196731676
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:52 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat moet je uitgeven om die 1500 extra te krijgen?
Niks, alleen mn code gebruiken en een Slate kaart aanvragen
  maandag 14 december 2020 @ 19:07:15 #160
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196732126
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:59 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Na ruim 1 maand heb ik in totaal zo'n ¤2200 uit de kaart gehaald. Waarbij slechts ¤400 aan cashback.

Qua koerswaarde sta ik ¤2k in de plus op m'n inleg. Maar de koers is niet zo interessant, kwestie van tijd voor ik m'n inleg er uit haal
Maar heb je serieus 21000 uitgegeven aan die kaart of begrijp ik het verkeerd?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_196732261
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:07 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar heb je serieus 21000 uitgegeven aan die kaart of begrijp ik het verkeerd?
Je moet tokens locken voor een periode van 6 maanden.
pi_196732858
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:00 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Niks, alleen mn code gebruiken en een Slate kaart aanvragen
Dus 21k storten en 1500 ontvangen?
pi_196733111
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:22 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dus 21k storten en 1500 ontvangen?
Ja. 1500 dollar. Dus dat is maar ¤1240

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 19:30:46 ]
  maandag 14 december 2020 @ 19:41:43 #164
157922 fathank
pi_196733489
Mij niet gezien, ik wens anderen er veel plezier mee
pi_196733716
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:59 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:10 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Je moet tokens locken voor een periode van 6 maanden.
Dat is dus ook niet heel gek. Ruikt naar een ponzi.
pi_196735976
Voor de Bondly holders.
Ik zat op de stream van Brandon en hij kwam met nieuws, waaronder:

twitter
pi_196736314
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de Bondly holders.

[ twitter ]
Hup, naar de $3 *O*
pi_196736467
quote:
Voor de Bondly holders.

[ twitter ]
Ik ga me vastsnoeren.

Er ligt een Batman klokje te wachten op me.
pi_196736601
Choochoo! Hij gaat!
pi_196739116
quote:
Voor de Bondly holders.

[ twitter ]
de grafiek van Bondly ziet er wel uit alsof ie wilt gaan stijgen, alleen het circ. supply is zo laag?
pi_196739120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

de grafiek van Bondly ziet er wel uit alsof ie wilt gaan stijgen, alleen het circ. supply is zo laag?
Volgens mij circuleren er nu 57 miljoen.
pi_196739130
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens mij circuleren er nu 57 miljoen.
van de 1 miljard. dus je kan inflatie verwachten?
pi_196740829
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

van de 1 miljard. dus je kan inflatie verwachten?
Er gaat nog wat geburnd worden, daarnaast is een deel gereserveerd voor staken en dat komt langzaam vrij.

Dus wel inflatie vanaf die 57 miljoen maar niets schokkends.

Coingecko heeft het over 73 miljoen circulerend maar daar zou nog zo'n 16 miljoen van geburnd worden, begreep ik uit de Telegram groep:

https://www.coingecko.com/en/coins/bondly#markets

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 10:53:57 ]
pi_196742038
Zou me niks verbazen als RFI tot de 18e blijft dalen, daarna wordt als t goed is een deel van de tokens weer gelocked.
pi_196742047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
Zou me niks verbazen als RFI tot de 18e blijft dalen, daarna wordt als t goed is een deel van de tokens weer gelocked.
M'n hele blockfolio ziet er niet al te geweldig uit vandaag :P
pi_196742260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
RFI is gewoon al klaar, hype is over. Sell the news.
pi_196742306
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

RFI is gewoon al klaar, hype is over. Sell the news.
Zo lang je nog yield krijgt zullen mensen t blijven kopen denk ik.
pi_196742321
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Zo lang je nog yield krijgt zullen mensen t blijven kopen denk ik.
Het probleem is dat omdat minder mensen kopen, er minder yield is, dus minder revenue voor mensen om te kopen, dus minder tx'es, dus minder yield, dus minder mensen die kopen....dus je zit in een cirkeltje.
pi_196742431
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het probleem is dat omdat minder mensen kopen, er minder yield is, dus minder revenue voor mensen om te kopen, dus minder tx'es, dus minder yield, dus minder mensen die kopen....dus je zit in een cirkeltje.
Gisteren was het volume veel hoger dan andere dagen dus veel fees, alleen jammer dat de prijs omlaag ging. En de meeste andere coins hebben helemaal geen yield.
pi_196742433
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

- het hoogste % yield in RFI had ik toen RFI nog op $0,10 tot $0,30 zat
- bij een lagere prijs heb je misschien minder transacties maar wel grotere transacties
- mijn yield over de afgelopen 2 weken was ongeveer 4,7%
- het aantal wallets groeit nog steeds (5239)
- het aantal Telegram members groeit nog steeds stabiel door (3672)
- er is inmiddels een community fund met multisig wallet waaruit promoties betaald worden
- er wordt gewerkt aan meer integraties van trading pairs met andere coins die de fees omhoog stuwen
- vanwege de black hole is er deflatie
- er zijn inmiddels al >20 clones van RFI gemaakt, wat toch aangeeft dat het idee aanslaat

Ik kan het uiteraard mis hebben (ik heb het best vaak mis :+ ) maar gezien de ontwikkelingen en de sfeer in de Telegram groep, zie ik voor mezelf nog geen reden om te verkopen.
pi_196742605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
- er zijn inmiddels al >20 clones van RFI gemaakt, wat toch aangeeft dat het idee aanslaat
Dit is juist heel slecht.

Al dat geld dat in de clones wordt gestopt komt dus niet in de original RFI terecht, dus slecht voor de koerswaarde.

Om nog maar niet te spreken over de naam 'inflatie'. Waarom zou je een coin kopen met tig clones? En welke zou je uberhaupt moeten kopen?
pi_196742674
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:32 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dit is juist heel slecht.

Al dat geld dat in de clones wordt gestopt komt dus niet in de original RFI terecht, dus slecht voor de koerswaarde.

Om nog maar niet te spreken over de naam 'inflatie'. Waarom zou je een coin kopen met tig clones? En welke zou je uberhaupt moeten kopen?
Bitcoin is vaak gekloond.
Xcoin kwam uit (later Darkcoin / DASH) en is vaak gekloond.
Zegt allemaal niets.

Het gaat uiteindelijk om de community en RFI heeft veruit de grootste community als origineel.
pi_196742705
Met dit trade volume stromen de fees wel binnen :)

Als je 10.000 RFI hebt dan krijg je 0,1 RFI voor iedere transactie van 10.000 RFI.
Tikt lekker aan dus.

Gisteren was er ongeveer $4.000.000 aan trades, dus zo'n 2,5 miljoen RFI verhandeld en daarom zo'n 25 RFI voor holders van 10.000 RFI.

Bij een lagere RFI prijs krijg je relatief grotere RFI transacties en dus meer fees. Bij een hogere prijs zie je lagere RFI transacties en dus minder fees.

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 12:03:16 ]
pi_196743034
Even iets over een andere coin: Trustswap. Is net binnen top 200 op CMC met een marketcap van $34 miljoen maar een bescheiden dagelijks volume. Ik zie ze steeds vaker genoemd worden als veelbelovend project, maar ik kan er mijn vingers niet helemaal achter krijgen. Heeft iemand zich al wat meer verdiept in deze coin? Met wie concurreren ze? Wat maakt ze kansrijk, en wat juist niet?
pi_196743118
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:54 schreef recursief het volgende:
Even iets over een andere coin: Trustswap. Is net binnen top 200 op CMC met een marketcap van $34 miljoen maar een bescheiden dagelijks volume. Ik zie ze steeds vaker genoemd worden als veelbelovend project, maar ik kan er mijn vingers niet helemaal achter krijgen. Heeft iemand zich al wat meer verdiept in deze coin? Met wie concurreren ze? Wat maakt ze kansrijk, en wat juist niet?
Er staat letterlijk op hun webstie wat ze doen :P

https://trustswap.org/

Time-released payment, two-party swaps, etc.

Soort uitgebreide smart contract based escrow service dus.

Klinkt best interessant. Het is dat ik even niet meer in nieuwe projecten stap...

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 12:06:19 ]
pi_196743682
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er staat letterlijk op hun webstie wat ze doen :P

https://trustswap.org/

Time-released payment, two-party swaps, etc.

Soort uitgebreide smart contract based escrow service dus.
Ik heb hun website gelezen, en er zijn eigenlijk twee zaken die me aan het twijfelen brengen:

1. Waarom staking aanbieden als product ?
2. Biedt hun Escrow service meerwaarde t.o.v. een klassieke Escrow service ?

Ik snap hun model mbt tot wat ze "SmartLock" (time released payments) en "SmartSwap" noemen, en de theorie achter de "SmartSwap" Escrow snap ik ook, maar dan bieden zo ook nog staking aan en dat vind ik wat merkwaardig. Ik zie niet goed hoe dat past in de business case die ze willen coveren.

Daarnaast zie ik nog een heleboel problemen mbt escrow payments die ze niet hebben opgelost. Alleen het administratieve deel en de waardeoverdracht zijn afgedekt, maar de grootste uitdaging in escrow zit 'm in het oplossen van geschillen ("dispute resolution"). Een escrow waarbij beide partijen zich keurig aan de afspraken houden kan ook prima via een klassieke escrow partner worden afgehandeld. De meerwaarde van escrow zit 'm in de gevallen waarin geschillen ontstaan, en ik denk dat in een heleboel gevallen blockchain en smart contracts geen meerwaarde gaan bieden boven bijvoorbeeld een arbiter en domain experts die een oordeel moeten vellen in geval van een geschil over een transactie. Ik ben zelfs geneigd te stellen dat bij de meeste escrows die gaan over niet-digitale goederen de geschillenafhandeling helemaal niet beter wordt van smart contracts.

Er zijn niches waar het wel kan, https://dan.com/ heeft bijvoorbeeld een prima oplossing voor een bepaalde niche, maar dat is echt maatwerk. Ik snap dat de markt groot is en daarmee enorm interessant, en ik begrijp ook dat als een heleboel geautomatiseerd kan worden er veel aan efficientie te winnen is. Als je dat voor elkaar krijgt heb je echt wel een business case, maar ik ben er niet geheel van overtuigd dat TrustSwap dat al voor elkaar heeft. Toch zijn er veel mensen die daar wel in geloven. Op grond waarvan dan?
pi_196746215
+17% :D
pi_196746278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:48 schreef vigen98 het volgende:
+17% :D
Bedankt voor je bijdrage pik.
pi_196746351
Ah rug pull bezig met RFI zie ik?
pi_196746352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

- het hoogste % yield in RFI had ik toen RFI nog op $0,10 tot $0,30 zat
- bij een lagere prijs heb je misschien minder transacties maar wel grotere transacties
- mijn yield over de afgelopen 2 weken was ongeveer 4,7%
- het aantal wallets groeit nog steeds (5239)
- het aantal Telegram members groeit nog steeds stabiel door (3672)
- er is inmiddels een community fund met multisig wallet waaruit promoties betaald worden
- er wordt gewerkt aan meer integraties van trading pairs met andere coins die de fees omhoog stuwen
- vanwege de black hole is er deflatie

Ik kan het uiteraard mis hebben (ik heb het best vaak mis :+ ) maar gezien de ontwikkelingen en de sfeer in de Telegram groep, zie ik voor mezelf nog geen reden om te verkopen.
Goede post, thanks.

Ik las gisteren wat FUD over dat de APY op langere termijn terug kan lopen. Weet jij daar toevallig wat meer over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 14:55:57 ]
pi_196746525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Goede post, thanks.

Ik las gisteren wat FUD over dat de APY op langere termijn terug kan lopen. Weet jij daar toevallig wat meer over?
Over 5 jaar is 10.000 RFI nog steeds 10.000 RFI en 1% nog steeds 1%.

Maar als de prijs omhoog gaat, worden transacties doorgaans kleiner en worden er ook minder fees verdeeld.

Maar dat is ook de hele opzet van de dev:

- lage prijs = grotere transacties RFI = hogere yield in RFI maar lager in $
- hogere prijs = kleinere transacties RFI = lagere yield in RFI maar hoger in $

Daarnaast krijgt de black hole uiteraard ook een steeds groter deel. Ergens rond juni zou er zo'n 1 miljoen RFI in moeten zitten. Dan zijn er nog 9 miljoen in circulatie.

Vandaag moeten we de 500.000 RFI in de black hole bereiken (gestart met 445.000 RFI eind november).

Om terug te komen op de "Community Treasury", vanuit de community is o.a. Gokhstein Media ( https://gokhshtein.com ) ingehuurd om deels de promotie te doen. De strategie wordt momenteel uitgestippeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 15:14:20 ]
pi_196747882
Coins in circulatie brengen om ze vervolgens weer te burnen :')

Best creatief, zo'n beetje het tegenovergestelde van wat Satoshi maakten en heeft een erg hoog ponzi scheme gehalte.
pi_196748029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:13 schreef Piva het volgende:
Coins in circulatie brengen om ze vervolgens weer te burnen :')

Best creatief, zo'n beetje het tegenovergestelde van wat Satoshi maakten en heeft een erg hoog ponzi scheme gehalte.
Volgens je onderschrift is geld bijdrukken ook al een ponzi scheme :P

RFI is natuurlijk niet gebonden aan wat Satoshi ooit voor ogen had ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 16:35:40 ]
pi_196748087
-

[ Bericht 50% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2020 16:35:58 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 16:43:53 #195
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196748361
Ik vind het wel oneerlijk dat de mensen met de meeste RFI, de meeste fees krijgen. Zou eigenlijk andersom moeten zijn.

Iemand die weet hoe we deze coin kunnen clonen en percentages kunnen aanpassen?

Hier hun Github: https://github.com/reflectfinance/assets

[ Bericht 23% gewijzigd door Plots op 15-12-2020 16:55:35 ]
pi_196748426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Plots het volgende:
Ik vind het wel oneerlijk dat de mensen met de meeste RFI, de meeste fees krijgen. Zou eigenlijk andersom moeten zijn.

Hier hun Github.
communismcoin.finance ? Shut up and take my money :+

https://github.com/reflectfinance
  dinsdag 15 december 2020 @ 16:58:36 #197
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196748616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

communismcoin.finance ? Shut up and take my money :+

https://github.com/reflectfinance
Hoeveel RFI heb je inmiddels? 90.000?
pi_196748640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:58 schreef Plots het volgende:

[..]

Hoeveel RFI heb je inmiddels?
Genoeg.
pi_196748955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens je onderschrift is geld bijdrukken ook al een ponzi scheme :P

RFI is natuurlijk niet gebonden aan wat Satoshi ooit voor ogen had ;)

[ afbeelding ]
Dus jij vind dat 30% van alle dollars die ooit geprint zijn in 2020 alleen gebeurden geen ponzi scheme?

Maar als mensen hun satoshi of euros hiervoor willen inruilen is dat natuurlijk prima, maar de kans dat iemand gaat bagholden is vrij groot imo *O*
pi_196749057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:23 schreef Piva het volgende:

[..]

Dus jij vind dat 30% van alle dollars die ooit geprint zijn in 2020 alleen gebeurden geen ponzi scheme?
Ik vind het niet positief maar vond het wel grappig dat je zowel inflatie als deflatie onder "ponzi" laat vallen.

quote:
Maar als mensen hun satoshi of euros hiervoor willen inruilen is dat natuurlijk prima, maar de kans dat iemand gaat bagholden is vrij groot imo *O*
Waarom zou de kans dat iemand gaat bagholden in RFI groter zijn dan in ETH of BTC? ;)
pi_196749838
Ik heb een bescheiden bedragje in TrustSwap gestopt. Niet helemaal rationeel, maar ik vind het een leuke gok.
pi_196750950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef recursief het volgende:
Ik heb een bescheiden bedragje in TrustSwap gestopt. Niet helemaal rationeel, maar ik vind het een leuke gok.
Ik hoop dat het moon gaat :)
pi_196751905
Als mensen mijn adviezen hadden opgevolgd voor RFI, dan hadden ze nu 50% minder verlies gehad.

Just sayin'
pi_196751983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Plots het volgende:

Hier hun Github: https://github.com/reflectfinance/assets
Ja hoor dat kan ik wel
pi_196752068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik hoop dat het moon gaat :)
Ik ga er geen last van hebben als ie naar nul gaat, maar stiekem hoop ik dat ie richting top 50 CMC gaat.
pi_196756119
Die 150.000 MTgox Bitcoins merken we ook weinig van, die kwamen vandaag vrij toch?
pi_196756223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:00 schreef blackmore het volgende:
Die 150.000 MTgox Bitcoins merken we ook weinig van, die kwamen vandaag vrij toch?
https://www.mtgox.com/img/pdf/20201215_announcement_en.pdf
pi_196756359
quote:
Dankje! Ze zijn nog niet zo ver dus :)
pi_196756876
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef Scorpie het volgende:
Als mensen mijn adviezen hadden opgevolgd voor RFI, dan hadden ze nu 50% minder verlies gehad.

Just sayin'
Ik vond de crash van 30 cent naar 9 cent heftiger, toen was t net nieuw en geen adoptie. Nu zijn er tig integraties en elke dag 100 nieuwe wallets. Ik heb er nog wel vertrouwen in.
pi_196759069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik vind het niet positief maar vond het wel grappig dat je zowel inflatie als deflatie onder "ponzi" laat vallen. Nieuw geld dat als schuld wordt uitgegeven waar dan vervolgens rente over gevraagd wordt wat dus onmogelijk terugbetaald kan worden (waar zou de rente immers vandaan moeten komen?).
Het huidige fiat systeem met het Cantillon Effect is imo idd een ponzi voor diverse partijen.

Deflatie aanzich is geen ponzi, de manier waarop deze coin zich uitrold is imo de klasieke betekenis van het woord ponzi scheme. Early adopters hebben voordelen. Het achteraf weer burnen zou zogezegd "schaarste" moeten gaan creëren, waar de early adopters dan weer van profiteren aangezien zei hun bags dumpen.

Geen zin om het uit te zoeken, maar laat mij raden, grote getalen zijn in handen van bepaalde partijen/devs?

quote:
[..]

Waarom zou de kans dat iemand gaat bagholden in RFI groter zijn dan in ETH of BTC? ;)
Goh, ik zou het niet weten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 09:34:06 ]
pi_196759202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:31 schreef Piva het volgende:

[..]

...de klasieke betekenis van het woord ponzi scheme. Early adopters hebben voordelen
[..]
Bij een Ponzi hebben "early adopters" voordeel, maar als "early adopters" voordeel hebben wil dat nog niet zeggen dat er sprake is van een Ponzi scheme.

Voor alle duidelijkheid: van een Ponzi scheme is sprake als een systeem zo is opgezet dat de winsten van eerdere deelnemers door de inleg van de volgende deelnemers worden gefinancierd.

Het is vaak lastig een Ponzi te herkennen omdat informatie over risico's en rendementen soms moeilijk op waarde is te schatten. Soms is het allemaal zo onduidelijk dat zelfs organisatoren en hun werknemers niet doorhebben dat ze de boel eigenlijk aan het belazeren zijn. Als je roept dat iets overduidelijk een Ponzi is, vind ik daarom dat je dat beter moet onderbouwen.
pi_196760378
Voor de Bondly holders:
twitter
pi_196760873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:31 schreef Piva het volgende:

[..]

Het huidige fiat systeem met het Cantillon Effect is imo idd een ponzi voor diverse partijen.

Deflatie aanzich is geen ponzi, de manier waarop deze coin zich uitrold is imo de klasieke betekenis van het woord ponzi scheme. Early adopters hebben voordelen. Het achteraf weer burnen zou zogezegd "schaarste" moeten gaan creëren, waar de early adopters dan weer van profiteren aangezien zei hun bags dumpen.

Geen zin om het uit te zoeken, maar laat mij raden, grote getalen zijn in handen van bepaalde partijen/devs?
[..]

Goh, ik zou het niet weten.
$RFI is helemaal naar de tyfus gedumpt, maar je hebt altijd van die gasten die erin geloven. Coin is zo dood als een pier, iedereen is aan het panic sellen geslagen, de telegram is 1 grote shitshow, maar ja, dat maakt sommige mensen blijkbaar niet uit want "het is zo'n goede coin"
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 11:33:11 #214
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196761076
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Cantillon Effect
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196761101
quote:

[..]

$RFI is helemaal naar de tyfus gedumpt, maar je hebt altijd van die gasten die erin geloven. Coin is zo dood als een pier, iedereen is aan het panic sellen geslagen, de telegram is 1 grote shitshow, maar ja, dat maakt sommige mensen blijkbaar niet uit want "het is zo'n goede coin"
Telegram is sowieso een shitshow, dat is geen goede graadmeter.
pi_196761125
quote:

[..]

???

De Telegram groep is verre van een shitshow, de sfeer is prima, nieuwkomers kunnen altijd terecht met vragen. Er kruipt wel eens een spammer of fudder binnen maar dat hou je toch in dat soort groepen.

Er zijn inmiddels diverse groepen voor community talk, price talk, announcements, etc.
Community Treasury is opgericht en groeit, het dashboard wordt continue doorontwikkeld, er liggen nog wat aankondigingen op de plank.

We hebben 2 dagen van flinke sells gehad maar de prijs schommelt nu weer wat tussen de $1,30 en 1,50 en dat is voor mij nog steeds 1300 tot 1500% up.

En het belangrijkste, we zitten in DeFi of Thrones :+

twitter
pi_196761144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef recursief het volgende:
Als je roept dat iets overduidelijk een Ponzi is, vind ik daarom dat je dat beter moet onderbouwen.
De ponzi van de dollar, het financiele systeem.

De dollar wordt uitgebracht door leningen te creëren. Alles is daarbij een IOU. Maar de FED vraagt "natuurlijk" wel risico premia aka rente (0.25% geloof ik).

Maar als je al het geld gaat terug brengen en de balans dus op 0 zou zetten. Hoe de fuck kom je dan aan het geld om de rente terug te betalen? Vandaar het probleem in het huidige systeem dat er een oneinidige groei moet zijn van geldcreatie/schuld. Aangezien anders het systeem poef zegt.

Van deze shitcoin, eerst wordt veel coins uitgegeven niets waard iedereen blij. Vervolgens worden er beloften gedaan in de vorm van capital gains (niet veel anders dan ik beloof 20% rente per jaar). Lees het laatste topic nog even door, iedereen doet mee aan die hype creatie. Met beloftes als "we gaan coins burnen", heb je zogenaamd schaarste waardoor mensen erin gaan geloven. En vervolgens is het klokje rond en wordt er gedumpt.
pi_196761334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En het belangrijkste, we zitten in DeFi of Thrones :+

[ twitter ]

:D vraag me nog steeds af wat dat eigenlijk is, nog nie echt in verdiept eigenlijk.
pi_196761373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:46 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

:D vraag me nog steeds af wat dat eigenlijk is, nog nie echt in verdiept eigenlijk.
Ik ook niet, vond het wel grappig :P
pi_196761382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef Piva het volgende:

[..]

De ponzi van de dollar, het financiele systeem.

De dollar wordt uitgebracht door leningen te creëren. Alles is daarbij een IOU. Maar de FED vraagt "natuurlijk" wel risico premia aka rente (0.25% geloof ik).

Maar als je al het geld gaat terug brengen en de balans dus op 0 zou zetten. Hoe de fuck kom je dan aan het geld om de rente terug te betalen? Vandaar het probleem in het huidige systeem dat er een oneinidige groei moet zijn van geldcreatie/schuld. Aangezien anders het systeem poef zegt.
Ik snap dat geld drukken tot inflatie leidt, als er meer geld dan waarde bijkomt in een economie. Maar dat maakt het nog geen Ponzi. Prima als je kritiek hebt, maar het slaat nergens op om alles dat je op gebakken lucht vindt lijken dan maar meteen een Ponzi te noemen.
pi_196761502
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:36 schreef Piva het volgende:

[..]

Van deze shitcoin, eerst wordt veel coins uitgegeven niets waard iedereen blij. Vervolgens worden er beloften gedaan in de vorm van capital gains (niet veel anders dan ik beloof 20% rente per jaar). Lees het laatste topic nog even door, iedereen doet mee aan die hype creatie. Met beloftes als "we gaan coins burnen", heb je zogenaamd schaarste waardoor mensen erin gaan geloven. En vervolgens is het klokje rond en wordt er gedumpt.
Op zich heeft RFI geen belofte voor "capital gains".

Je betaalt 1% fee bij iedere transactie en die komt bij de houders van de coin terecht.
Hoe hoog je rendement is, hangt dus af van het aantal en de grootte van transacties.
Extrapoleer ik de laatste 2 weken naar een maand dan zit je op zo'n 9-10% per maand.

"The Black Hole" is ook "gewoon" een adres en dus coin holder en ontvangt ook zijn stake van de fees.

Daarmee heb je deflatie.

Je mag er van mij allemaal namen aan hangen, ik zit er iig niet in vanuit een soort van geveinsd idealisme.
pi_196761704
Let iedereen even op? Leuk al die tokens, maar intussen neemt BTC een aanloopje richting 20k USD
pi_196761822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef recursief het volgende:
Let iedereen even op? Leuk al die tokens, maar intussen neemt BTC een aanloopje richting 20k USD
*O*
  woensdag 16 december 2020 @ 12:26:18 #225
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196762061
Wai is de makkelijkste manier om nieuwe ETH naar mijn Uniswap adres te krijgen? Zonder ergens mijn naam/creditcard gegevens op te moeten geven enzo. Naam moet bij Binance (verificatie) en via Uniswap (sendwyre) kopen kan alleen via creditcard. P.s. RFI stijgt weer door de 1,50. Maar ik wil het verkopen. Ik zag dat het vannacht weer 1,11 was en amper nieuwe wallets.

Nu moet ik 10 dollar aan ETH kopen, alleen voor de gas fee ;(
pi_196762170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef Plots het volgende:
Wai is de makkelijkste manier om nieuwe ETH naar mijn Uniswap adres te krijgen? Zonder ergens mijn naam/creditcard gegevens op te moeten geven enzo. Naam moet bij Binance (verificatie) en via Uniswap (sendwyre) kopen kan alleen via creditcard. P.s. RFI stijgt weer door de 1,50. Maar ik wil het verkopen. Ik zag dat het vannacht weer 1,11 was en amper nieuwe wallets.

Je kan vragen of fokkers willen doneren.
pi_196762177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef Plots het volgende:

Weet niet of je verder nog coins hebt? Anders wat naar een kleine exchange sturen, verkopen voor ETH (of BTC en dan ETH kopen) en die ETH naar je wallet sturen.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:39:25 #228
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196762281
Heb alles in RFI gestoken wat ik op Binance had. Op bitvavo, Litebit, btcdirect moet je overal je naam opgeven. (nieuwe wet op witwassen.)

Als iemand 8 dollar aan eth naar mij zou kunnen sturen zou fijn zijn: 0x7e215A505e1a1D152999f70932a924005780F91c
pi_196762314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Plots het volgende:
Heb alles in RFO gestoken wat ik op Binance had. Op bitvavo, Litebit, btcdirect moet je overal je naam opgeven. (nieuwe wet op witwassen.)

Als iemand 8 dollar aan eth naar mij zou kunnen sturen zou fijn zijn: 0x7e215A505e1a1D152999f70932a924005780F91c
volgens mij op Poloniex niet. maar weet niet of er een wachttijd zit op het opnemen van funds.
pi_196762475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Plots het volgende:
Heb alles in RFI gestoken wat ik op Binance had. Op bitvavo, Litebit, btcdirect moet je overal je naam opgeven. (nieuwe wet op witwassen.)

:D
  woensdag 16 december 2020 @ 12:52:18 #231
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196762516
Iemand heeft mij 10 dollar gestuurd. Wie was dat? Thanks!
pi_196762561
https://etherscan.io/addr(...)1ff38ba83e#tokentxns
mijn funds zijn ook een beetje gezakt naar aanleiding van de RFI daling :'(
(helaas niet mijn wallet)

[ Bericht 3% gewijzigd door weetjewel5 op 16-12-2020 13:02:03 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 12:58:14 #233
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196762644
We zakken alweer. Slecht moment om te verkopen.

P.s. Ik stuur zo die dollar weer terug.
  woensdag 16 december 2020 @ 14:04:47 #234
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196764337
Verkocht en hulp teruggestort @anonieme helper.

Wat een gedoe met de nieuwe anti-witwas regels. Logisch dat er minder hype is dan drie jaar geleden.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:09 schreef Plots het volgende:
Waar hebben jullie het over @:TheFreshPrince en @:weetjewel5 NSBT of relfect.finance? Heb nog wat geld op Binance staan. Hoe kunnen we meeliften op die trein?
Ik heb even nagedacht waarom ik ook alweer in RFI stapte. Dat was om mee te liften op de trein. Niet om een bag holder te worden. Dat wordt je automatisch onbewust namelijk wel met allemaal euforische mede passagiers die ook RFI hebben. Dat was de afgelopen drie bullruns ook mijn fout geweest (met quitte te spelen). Nu niet meer.
pi_196765302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik snap dat geld drukken tot inflatie leidt, als er meer geld dan waarde bijkomt in een economie. Maar dat maakt het nog geen Ponzi. Prima als je kritiek hebt, maar het slaat nergens op om alles dat je op gebakken lucht vindt lijken dan maar meteen een Ponzi te noemen.
Dus jij vind geld uit het niets creëren en daar rente over vragen (wat onmogelijk betaald kan worden) geen ponzi? Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik hier schrijf of hoe het syteem precies werkt.
pi_196765360
ATH :o
pi_196765450
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:42 schreef Piva het volgende:

[..]

Dus jij vind geld uit het niets creëren en daar rente over vragen (wat onmogelijk betaald kan worden) geen ponzi? Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik hier schrijf of hoe het syteem precies werkt.
Lees nou nog eens goed:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef recursief het volgende:
Ik snap dat geld drukken tot inflatie leidt, als er meer geld dan waarde bijkomt in een economie.
pi_196765454
Oh en BTC was > $20k, maar dat terzijde
pi_196765535
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:49 schreef recursief het volgende:
Oh en BTC was is > $20k, maar dat terzijde
pi_196765537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:48 schreef recursief het volgende:

[..]

Lees nou nog eens goed:
[..]

Waar heb ik het over inflatie?
  woensdag 16 december 2020 @ 14:57:01 #241
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_196765620
BTC 20,3K nu op Binance
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 15:05:24 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196765763
Nou, kom maar met die raket :D
pi_196765800
Op naar $21K.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_196766037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:53 schreef Piva het volgende:

[..]

Waar heb ik het over inflatie?
Laat ik het anders uitleggen: geld is niet hetzelfde als waarde.
Daarnaast wordt een Ponzi gekenmerkt door dat de winsten van eerdere deelnemers worden betaald met de inleg van latere deelnemers. Dus nee: geld bijdrukken is geen Ponzi. Je kan er allerlei bezwaren tegen hebben, en die begrijp ik, maar het is geen Ponzi.
pi_196766071
20k bitches, gratz hodlgang
pi_196766153
WOOOOOOOWWWWWWWWWWWW
pi_196766190
bitcoinGOD
pi_196766641
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:23 schreef aTypisch het volgende:
bitcoinGOD
Welkom terug maat! *O*

Happy 20K
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 16:17:31 #249
416575 crew  Evenstar
pi_196767395
Nu al zin in de periode na BTC pump waarin alle coins gaan moonen _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 16:19:30 #250
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_196767441
Eerst gaan ze nog allemaal gruwelijk kapotdood en dan hopelijk weer megamoon :o In ieder geval zin in whatever er komen gaat!
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 16:28:57 #251
416575 crew  Evenstar
pi_196767606
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Rossdale het volgende:
Eerst gaan ze nog allemaal gruwelijk kapotdood en dan hopelijk weer megamoon :o In ieder geval zin in whatever er komen gaat!
Ja, als het weer zo gaat zou het wel lekker zijn. Eerst alles helemaal naar de tering en dan x20 :D
pi_196767724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
Zeker
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:56:10 #253
18653 crew  D.
pi_196768566
Bondly nu gelist door Hotbit en Rubic Exchange.
Nog geen grote namen maar het is een begin ;)
pi_196768858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:17 schreef Kyran het volgende:
#AltSeason

Waves $100
Universa $1
RFI $1000

jaaaaahhaaaaajaaaajaaa
pi_196768970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]

#AltSeason

Waves $100
Universa $1
RFI $1000

jaaaaahhaaaaajaaaajaaa
Je vergeet VET $12 EOY
pi_196769068
"Bears getting r4ped"
twitter
pi_196769093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:17 schreef recursief het volgende:

[..]

Laat ik het anders uitleggen: geld is niet hetzelfde als waarde.
Daarnaast wordt een Ponzi gekenmerkt door dat de winsten van eerdere deelnemers worden betaald met de inleg van latere deelnemers. Dus nee: geld bijdrukken is geen Ponzi. Je kan er allerlei bezwaren tegen hebben, en die begrijp ik, maar het is geen Ponzi.
Volgens mij snap je nog steeds niet hoe het systeem werkt, het gaat helemaal niet om het bijdrukken zelf. Het is geen traditionele ponzi idd, maar een zéér gecompliceerde fraude. Maar goed het was dan ook niet meer dan een funny quote...

Daarnaast zal ik shitcoin scams geen ponzi's meer noemen.

Overigens een leuke (toepassende) reactie op Nu die wel het één en ander duidelijk maakt.

quote:
En dan te bedenken dat ik er in 2015 68 had en nu 0!!! Handelen met crypto toentertijd was misschien niet het meest handige!
pi_196769117
pi_196769173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:39 schreef Piva het volgende:

[..]

Volgens mij snap je nog steeds niet hoe het systeem werkt
Okay Piva
pi_196769554
Damn wtf :D 20.8K

Kijkt terug naar 2017 toen ik 3.6BTC voor 6000 euro verkocht :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 18:07:04 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 18:14:56 #262
157922 fathank
pi_196769672
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:06 schreef vigen98 het volgende:

En toen kocht je er Universa van?

RIP aan de nabestaanden
pi_196769692
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:14 schreef fathank het volgende:

[..]

RIP aan de nabestaanden
_O-
pi_196770004
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:23 schreef aTypisch het volgende:
bitcoinGOD
@onlogisch @El-Stinho

16 december 2020. Onthou die datum.
pi_196770495
quote:

[..]

RIP aan de nabestaanden
Ik wil er niet over praten :'(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 19:02:14 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196770526
MOOOOOON
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196770568
quote:
87s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:02 schreef Nattekat het volgende:
MOOOOOON
Al ingestapt?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 19:04:43 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196770573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:04 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Al ingestapt?
Allang. Nog niet gecrasht _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196771030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:43 schreef recursief het volgende:

[..]

Okay Piva
Ik zeg het systeem is:

Partij A (de FED) geeft $1000 uit en vraagt daar 0.25% per jaar voor.

Partij B (de economie) sluit de lening af en kan vervolgens nooit de lening terug betalen aangezien de rente op de lening niet bestaat (in dollars) Er zal dus voor eeuwig op zijn minst een 0.25% schuld blijven bestaan zelfs als het geld wordt gereduceerd.

En dan kom jij met inflatie, geld is niet hetzelfde als waarde, en bijdrukken.
pi_196771361
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:06 schreef vigen98 het volgende:

Mwah, toen ETH van $12 naar $10 ging heb ik mijn 40 ETH verkocht :')

Even wat Bitonic transacties teruggezocht. 1 BTC gekocht voor EUR 312,50 :D om vervolgens te verkopen voor EUR 420,- :D

[ Bericht 8% gewijzigd door xaban06 op 16-12-2020 19:40:02 ]
pi_196771485
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:22 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik zeg het systeem is:

Partij A (de FED) geeft $1000 uit en vraagt daar 0.25% per jaar voor.

Partij B (de economie) sluit de lening af en kan vervolgens nooit de lening terug betalen aangezien de rente op de lening niet bestaat (in dollars) Er zal dus voor eeuwig op zijn minst een 0.25% schuld blijven bestaan zelfs als het geld wordt gereduceerd.

En dan kom jij met inflatie, geld is niet hetzelfde als waarde, en bijdrukken.
Het wordt nu toch wel wat meer AEX dan BTC.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 19:40:50 #272
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196771532
quote:
User @aTypisch lacht om je.

1 btc is gewoon 1 btc. Monetair geld :')
4045
onlogisch
pi_196771606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

User @:aTypisch lacht om je.

1 btc is gewoon 1 btc. Monetair geld :')
:')
pi_196771642
Oké, we zouden coins niet meer in ¤ maar in satoshi's waarderen.

Wat is BTC nu waard in satoshi's?
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 19:46:14 #275
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196771667
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]

:')
SYSTEEM

Ik druk weer eens te snel op invoeren. Maarja, razend enthousiast dat je weer onder ons bent :)
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 19:46:35 #276
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196771674
Kan je alvast een volgende uitspraak doen? Als in 'ik kom terug bij 100k'?
4045
onlogisch
pi_196771721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

honderd miljoen _O_
pi_196771738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

honderd miljoen _O_
_O_
pi_196771758
Is John McAfee al aan het bedenken of hij 'm gekookt, gefrituurd of van de bbq wil?
  MOL-held woensdag 16 december 2020 @ 19:52:11 #280
44635 XMN8R
mag dat?
pi_196771800
quote:

1 Satoshi = 0,017 Euro (1,7 Eurocent per Satoshi)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_196771839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mwah, toen ETH van $12 naar $10 ging heb ik mijn 40 ETH verkocht :')

Even wat Bitonic transacties teruggezocht. 1 BTC gekocht voor EUR 312,50 :D om vervolgens te verkopen voor EUR 420,- :D
Zo een klassieker als deze ga je nooit verslaan:
twitter
  woensdag 16 december 2020 @ 19:57:49 #282
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196771951
Is dit het topic voor de HODLers die volgend jaar eindelijk miljonair worden?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196771996
Zit nu steeds voor het overgrote deel in BTC (97,2%), nog geen spijt van. _O_

Verder alleen nog wat LTC, ETH en Waves.
pi_196772245
quote:

100 miljoen
pi_196772451
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:53 schreef recursief het volgende:

[..]

Zo een klassieker als deze ga je nooit verslaan: [ twitter ]
"Een bitcoin-fan kocht in 2010 twee pizza's met 10.000 bitcoin"
pi_196772550
Geen McAfee-pumps meer, tenzij hij kan tweeten vanuit de gevangenis?

On October 6, 2020 McAfee was arrested in Spain over tax evasion charges.[3][4] The charges were announced shortly after the US Securities and Exchange Commission (SEC) revealed that it had brought civil charges against McAfee and that he could face 30 years in prison if convicted.
pi_196772710
quote:

[..]

RIP aan de nabestaanden
savage
pi_196772847
Heeft meneer hendig sjieke slips zijn Verge-bag nog steeds niet verkocht?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 20:49:52 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196773163
Mijn ETH drama laat ik wel door iemand anders vertellen

@MaGNeT
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196773809
quote:
87s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:49 schreef Nattekat het volgende:
Mijn ETH drama laat ik wel door iemand anders vertellen

@:MaGNeT
Praat me er niet van...

Ergens in maart 2006 zo'n 10.000 ETH verkocht voor ¤9 per stuk :')
pi_196774074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Praat me er niet van...

Dat is wel een heel sterk verhaal, zelfs voor jouw doen... #2006 ;)
pi_196774482
quote:

[..]

Praat me er niet van...

2016 ;)
pi_196774528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

2016 ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:31 schreef blackmore het volgende:

[..]

Dat is wel een heel sterk verhaal, zelfs voor jouw doen... #2006 ;)
Oh ja.
Kan je zien dat ik nog steeds van streek ben ;(
pi_196774722
@weetjewel5

twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 22:23:42 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196775430
quote:

[..]

Praat me er niet van...

Nog altijd beter dan voor ¤2 :@
Een week voor de ultieme moon :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196775533
quote:
87s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan voor ¤2 :@
Een week voor de ultieme moon :@
Pijnlijk...

Zeg èh, je gaat niet investeren in RFI hoop ik? :{
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 22:31:46 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196775602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Pijnlijk...

Zeg èh, je gaat niet investeren in RFI hoop ik? :{
Alles wat de magneet aanraakt is toch goud waard?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196775717
quote:
87s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles wat de magneet aanraakt is toch goud waard?
Alles wat de nattepoes aanraakt doet poef...

Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 22:35:42 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196775745
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alles wat de nattepoes aanraakt doet poef...
Wat gebeurt er als wij onze krachten bundelen?

Owacht... dat was het ETH debacle :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196775761
quote:
87s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als wij onze krachten bundelen?

Owacht... dat was het ETH debacle :')
Ja :P

Ik denk dat we dan een soort zwart gat opentrekken waar het hele crypto-universum in verdwijnt...
pi_196775776
dicht :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')