quote:NIEUWE SONG HEIDEROOSJES
2020, DE TERING!
Vorig jaar meldde Heideroosjes zich terug aan het front, om te vieren dat ze 30 jaar geleden hun eerste akkoorden aansloegen. Het viertal was in 2012 gestopt met touren en hun tijdelijke terugkeer werd gewaardeerd: zowel Paradiso, Melkweg alsook de AB in Brussel verkochten uit in minder dan tien minuten tijd. Een aantal extra (uitverkochte) concerten volgden. Daarna parkeerden de Limburgers hun bus weer “voor een winterslaap”. Die rust onderbreken de heren nu voor de single '2020, de tering!'.
'2020, de tering': een oudejaarsconference in twee minuut achtenveertig. Een ironische tirade: snel, energiek en spitsvondig zoals in hun jonge dagen. Of zoals zanger Marco Roelofs het in de tekst noemt: "Het sprookje van mondkapje en de boze wolf". “We hadden helemaal niet de intentie om dit jaar iets uit te brengen” aldus de band, “maar wij zijn een punkrockband, we reflecteren op de maatschappij." In recordtempo werd het nummer geschreven, opgenomen en gemixt. Marco: "Deze pus móest er gewoon uit!"
Bij deze, het eerste nieuwe Heideroosjes werk in ruim acht(!) jaar. Zojuist voor het eerst te horen op KINK. Nu te zien hieronder, via Youtube en de bekende social kanalen en vanaf morgenochtend ook op Spotify!
Ze hadden in 2012 een afscheidstournee (ik was erbij, in de Melkwegquote:Op vrijdag 11 december 2020 07:13 schreef Poppejans het volgende:
Zo die heb ik eeuwen niet meer gehoord! Wist niet dat ze nog bestonden.
Ik heb destijds Fifi en Kung-Fu helemaal grijs gedraaid.
Dit straks eens even luisteren als ik alleen ben.
GOEDUH TIJDUH... SLECHTUH TIJDUH!!quote:
Misschien een leuk onderwerp voor een apart topic? Ik zou zo geen andere nummers over 2020 weten, maar ik leef soms onder een steen qua muziek.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Dit is de eerste 2020-plaat die ik wél kan waarderen, eindelijk eens wat anders dan dat gezemel.
(dan bedoel ik een nummer dat specifiek over dit jaar gaat, niet per se een nummer dat dit jaar gereleased is, daar zijn wel meer goede van)
Ik had het over 17 Miljoen Mensen en dat soort shit.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien een leuk onderwerp voor een apart topic? Ik zou zo geen andere nummers over 2020 weten, maar ik leef soms onder een steen qua muziek.
Oh ja, wel iets van Ali B over de anderhalve meter:
Oh ja, die had ik wel meegekregen maar acuut weer verdrongen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik had het over 17 Miljoen Mensen en dat soort shit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |