Uit de presentatie laatst was dat het 1 week sluiten van de scholen ongeveer 10 IC opnames schelen en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok dat ze de scholen vooral open willen laten uit maatschappelijke druk; ze willen ouders ontzien. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zo zeggen (dus dan benoemen ze het als ''meerdere belangen''. Ik snap dat het ook de leerling zelf raakt, maar de plannen die benoemd worden hebben het hoogstens over een extra weekje vakantie of één weekje digitaal onderwijs voor middelbare scholieren en hoger. Ik denk niet dat dat echt zoveel impact gaat hebben.
Eens.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok dat ze de scholen vooral open willen laten uit maatschappelijke druk; ze willen ouders ontzien. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zo zeggen (dus dan benoemen ze het als ''meerdere belangen''. Ik snap dat het ook de leerling zelf raakt, maar de plannen die benoemd worden hebben het hoogstens over een extra weekje vakantie of één weekje digitaal onderwijs voor middelbare scholieren en hoger. Ik denk niet dat dat echt zoveel impact gaat hebben.
Klopt er werden subjectieve bewoordingen gebruikt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"een heel klein beetje"
"minimaal"
dat is er gezegd tijdens de persco
maar is het niet beter om die besmettingen te voorkomen ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
En ze sluiten nu uit zichzelf. En niet voor niets, besmettingen lopen de pan uit.
Het gaat er dan ook meer om dat het een extra week betreft (bovenop de kerstvakantie). Versoepel verder niks; scherp verder niks aan en kijk wat het effect is. Er zijn zoveel presentaties en allemaal zeggen ze wat anders; is voor elke mening wel een goede bron te vinden. Uiteindelijk kom je er vooral achter door die stap ook daadwerkelijk te nemen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uit de presentatie laatst was dat het 1 week sluiten van de scholen ongeveer 10 IC opnames schelen en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.
Dat lijkt het mij niet waard om de scholen dicht te doen.
Ik denk ook dat je het als bedrijf op geen enkele manier goed kunt doen. Er heeft altijd wel iemand wat te zeiken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarktenWaar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.
"Kerst met gewoon een boterham met kaas, bij albert heijn kan het!"
Ok, nou de mensen van het UMC en UU denken dus in elk geval dat de invloed daarvan misschien groter is dan eerder werd gedacht.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij een persco werd letterlijk gezegd dan sluiting van midelbare scholen de R ook kon laten zakken.
nogmaals, dit is al maanden bekend maar kinderen waren niet/amper besmettelijkquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, nou de mensen van het UMC en UU denken dus in elk geval dat de invloed daarvan misschien groter is dan eerder werd gedacht.
Waarom zou iemand zich daar iets van aantrekken?quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je maakt een reclame waarin corona en maatregelen benadrukt worden en dan heb je de sceptici: "Oh, dus dit is het nieuwe normaal? Pure emo-terreur! Mondkapjes in de kerstboom, alsof we dat normaal moeten gaan vinden!"
1 zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
En ze sluiten nu uit zichzelf. En niet voor niets, besmettingen lopen de pan uit.
Nou ja dit was de inschatting van het effect door het RIVM zelfquote:
Dat rare wijf kent niets anders dan 'Meer EU'. Totaal gestoord en obsessief bezig met haar Rijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:24 schreef capricia het volgende:
Merkel zegt nu dat ze wil dat er een Europese Gezondheids Unie gaat komen.
In het licht van de pandemie.
[ twitter ]
60 IC opnamens en 350 ziekenhuisopnamen. Scholen 1 week langer dicht.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uit de presentatie laatst was dat het 1 week sluiten van de scholen ongeveer 10 IC opnames schelen en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.
Dat lijkt het mij niet waard om de scholen dicht te doen.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat rare wijf kent niets anders dan 'Meer EU'. Totaal gestoord en obsessief bezig met haar Rijk.
Lijkt mij wel ja.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar is het niet beter om die besmettingen te voorkomen ?
vooral net voor de feestdagen
Nou ja je wilt misschien nog producten verkopen, ook aan mensen die niet op Fok zitten en een usericon met mondkapje hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zich daar iets van aantrekken?
Nee dat is et effect van de kerstvakantie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
60 IC opnamens en 350 ziekenhuisopnamen. Scholen 1 week langer dicht.
Pagina 23.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Geeft mij toch wel het gevoel dat scholen substantieel bijdragen.![]()
UMC/UU denkt dat het reproductiegetal met ongeveer 0,16 punten afneemt wanneer de vakantie twee of drie weken wordt verlengd. Dat scheelt denk ik wel meer dan 10 ziekenhuisopnames?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dit was de inschatting van het effect.
10 opnames en misschien 1-2 dagen snellere versoepelingen lijkt mij het niet waard.
quote:Specifically, closing schools would reduce the effective reproduction number by 16% (from 1.0 to 0.84 (95%CrI 0.81—0.90)) (Figure 7 B)
Dit meen je toch niet serieus zeker?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:03 schreef Mammietje het volgende:
Nee, het idee dat ze anderen ziek gemaakt hebben, is fijn...
De supermarkten draaien het hele jaar al overuren, die zwemmen inmiddels in het geld. Ze hadden in maart al omzetniveaus die ze normaal gesproken alleen met de feestdagen halen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:04 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nou ja je wilt misschien nog producten verkopen, ook aan mensen die niet op Fok zitten en een usericon met mondkapje hebben.
Dat meen ik wel zeker.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus zeker?
Ja dus geen 10.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nee dat is et effect van de kerstvakantie.
Het scholen geeft:
Verzwaring met week online onderwijs in januari
– alleen voortgezet onderwijs geeft circa 30 minder IC- en 200 minder ziekenhuisopnames
▪ signaalwaardes mogelijk 1-2 dagen vroeger
– voor alle scholen geeft het nog eens 30 minder IC- en 200 minder ziekenhuisopnames
▪ signaalwaardes nog eens 1-2 dagen vroeger
› Voorgestelde verzwaringen compenseren niet voor versoepeling
Waarom zegt Jaap dan dat het effect minimaal zou zijn ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dus geen 10.
Maar 30 + 30 = 60 IC opnamen. Voor een week extra sluiting.
We zeggen toch hetzelfde?
Oh wacht ja ze tellen het bij elkaar op.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dus geen 10.
Maar 30 + 30 = 60 IC opnamen. Voor een week extra sluiting.
We zeggen toch hetzelfde?
Ik ken wat schoolgaande kinderen en die geven ook gewoon aan dat ze nu ook niet gerust naar school gaan; dat ze bang zijn dat ze het oplopen omdat het er nou niet bepaald heel veilig aan toe gaat op scholen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat meen ik wel zeker.
Wekelijks mailtjes hier dat we ze 10 dagen in de gaten moeten houden omdat er weer een kind of leerkracht besmet in de klas heeft gezeten. Nog voordat die periode voorbij is, ligt de volgende mail al klaar. Jij denkt dat dit niets met die koters doet? Niet iedere ouder is 30 en zonder kwalen he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |