abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196671030
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik gok dat ze de scholen vooral open willen laten uit maatschappelijke druk; ze willen ouders ontzien. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zo zeggen (dus dan benoemen ze het als ''meerdere belangen''. Ik snap dat het ook de leerling zelf raakt, maar de plannen die benoemd worden hebben het hoogstens over een extra weekje vakantie of één weekje digitaal onderwijs voor middelbare scholieren en hoger. Ik denk niet dat dat echt zoveel impact gaat hebben.
Uit de presentatie laatst was dat het 1 week sluiten van de scholen ongeveer 10 IC opnames schelen en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.

Dat lijkt het mij niet waard om de scholen dicht te doen.
pi_196671043
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik gok dat ze de scholen vooral open willen laten uit maatschappelijke druk; ze willen ouders ontzien. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zo zeggen (dus dan benoemen ze het als ''meerdere belangen''. Ik snap dat het ook de leerling zelf raakt, maar de plannen die benoemd worden hebben het hoogstens over een extra weekje vakantie of één weekje digitaal onderwijs voor middelbare scholieren en hoger. Ik denk niet dat dat echt zoveel impact gaat hebben.
Eens.
En ze sluiten nu uit zichzelf. En niet voor niets, besmettingen lopen de pan uit.
pi_196671054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"een heel klein beetje"
"minimaal"

dat is er gezegd tijdens de persco
Klopt er werden subjectieve bewoordingen gebruikt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196671060
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens.
En ze sluiten nu uit zichzelf. En niet voor niets, besmettingen lopen de pan uit.
maar is het niet beter om die besmettingen te voorkomen ?
vooral net voor de feestdagen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196671064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Uit de presentatie laatst was dat het 1 week sluiten van de scholen ongeveer 10 IC opnames schelen en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.

Het gaat er dan ook meer om dat het een extra week betreft (bovenop de kerstvakantie). Versoepel verder niks; scherp verder niks aan en kijk wat het effect is. Er zijn zoveel presentaties en allemaal zeggen ze wat anders; is voor elke mening wel een goede bron te vinden. Uiteindelijk kom je er vooral achter door die stap ook daadwerkelijk te nemen.

En ''en 1-2 dagen eerdere versoepeling zou opleveren.'' is natuurlijk helemaal uit de lucht gegrepen; we weten niet hoe het virus zich ontwikkelt en hoe snel maatregelen worden versoepeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2020 13:00:45 ]
pi_196671072
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarkten :{ Waar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.

"Kerst met gewoon een boterham met kaas, bij albert heijn kan het!"
Ik denk ook dat je het als bedrijf op geen enkele manier goed kunt doen. Er heeft altijd wel iemand wat te zeiken.

Je maakt een normale kutreclame en dan heb je het RedTeam aan de lijn: "Schande! Ze zitten gewoon met 6 man aan tafel! Geen afstand! Waar zijn de mondkapjes? Nu gaat niemand zich meer ergens aan houden! We moeten niet doen alsof dit normaal is! Mensen zijn nog lang niet bang genoeg!"

Je maakt een reclame waarin corona en maatregelen benadrukt worden en dan heb je de sceptici: "Oh, dus dit is het nieuwe normaal? Pure emo-terreur! Mondkapjes in de kerstboom, alsof we dat normaal moeten gaan vinden! :( "

Maar goed ik zeg dit als iemand die meestal het geluid uitzet als er reclame op komt en iemand die kerstreclames sowieso een horror vindt, dus de manier waarop maakt me dan ook niet zoveel uit. Het dieptepunt was toen die Plus-reclame van 1 of 2 jaar geleden met die vrouw die aan haar dode moeder dacht terwijl ze het kerstdiner uit de oven haalde. Steeds dat plukken aan de snaren van je hart om jou een intense emotionele beleving te laten voelen bij wat gewoon een winstgevend bedrijf is dat alleen maar wil dat wij ons 2 weken lang helemaal de tyfus in schransen en zuipen.

Ben nog steeds aan het denken aan wat leuk is om samen te doen met 2e Kerstdag en oudejaarsavond zonder de hele tijd met corona bezig te zijn. Ik begreep wel dat ze wat minder met lijstjes en jaaroverzichten komen doen. Anders wordt het toch al snel een 'greatest hits' van beleidsbepalers die zeiden dat het maar een griepje was, dat het hier nooit zou komen, en dat we gewoon lekker carnaval moesten vieren en Chinezen knuffelen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:00 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196671074
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij een persco werd letterlijk gezegd dan sluiting van midelbare scholen de R ook kon laten zakken.
Ok, nou de mensen van het UMC en UU denken dus in elk geval dat de invloed daarvan misschien groter is dan eerder werd gedacht.
pi_196671095
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ok, nou de mensen van het UMC en UU denken dus in elk geval dat de invloed daarvan misschien groter is dan eerder werd gedacht.
nogmaals, dit is al maanden bekend maar kinderen waren niet/amper besmettelijk
en dan krijg je dus dit soort geneuzel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:00:44 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196671101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:58 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Je maakt een reclame waarin corona en maatregelen benadrukt worden en dan heb je de sceptici: "Oh, dus dit is het nieuwe normaal? Pure emo-terreur! Mondkapjes in de kerstboom, alsof we dat normaal moeten gaan vinden! :( "
Waarom zou iemand zich daar iets van aantrekken?
pi_196671102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens.
1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Dat er een aantal scholen sluiten wil niet zeggen dat ze landelijk een extra week pakken. Op de school van mijn oudste is al weken geen leerling positief getest (1e leshuis, ca 550 leerlingen).
In de laatste nieuwsbrief stond dat ze er alles aan doen om sluiting van de school tegen te gaan.
pi_196671107
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
er niks; scherp verder
Nou ja dit was de inschatting van het effect door het RIVM zelf
10 opnames en misschien 1-2 dagen snellere versoepelingen lijkt mij het niet waard.
Het is ook geen houdbare oplossing die je langere tijd kan inzetten.

Eerlijk gezegd geloof ik niet zozeer in het inzetten van nog hardere maatregelen.
We zitten nu al sinds oktober in en verzwaring en het ging even goed.

Ik zou aannamen dat de trend bij nog zwaardere maatregelen vast tijdelijk hetzelfde effect hebben om uiteindelijk weer op hetzelfde punt aan te komen.
Gisteren was het voorbeeld van wales langsgekomen, 2 weken alles dicht, 4 weken later zelfde niveau als daarvoor.
pi_196671111
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:24 schreef capricia het volgende:
Merkel zegt nu dat ze wil dat er een Europese Gezondheids Unie gaat komen.
In het licht van de pandemie.

[ twitter ]
Dat rare wijf kent niets anders dan 'Meer EU'. Totaal gestoord en obsessief bezig met haar Rijk.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 13:01:23 #238
236264 crew  capricia
pi_196671115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

60 IC opnamens en 350 ziekenhuisopnamen. Scholen 1 week langer dicht.

Pagina 23.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf

Geeft mij toch wel het gevoel dat scholen substantieel bijdragen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:01:29 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196671117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat rare wijf kent niets anders dan 'Meer EU'. Totaal gestoord en obsessief bezig met haar Rijk.
:')
Antifa
pi_196671145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar is het niet beter om die besmettingen te voorkomen ?
vooral net voor de feestdagen
Lijkt mij wel ja.
Ik heb liever dat mijn kinderen thuis zitten te leren omdat daarvoor gekozen is, dan dat ze thuis zitten met een besmetting. Eventueel onopgemerkt, zodat wij er achteraan komen en Opa en Oma met kerst.
En dan ook nog dat gezever dat ze last hebben van een week thuisonderwijs. Nee, het idee dat ze anderen ziek gemaakt hebben, is fijn... }:|
pi_196671162
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom zou iemand zich daar iets van aantrekken?
Nou ja je wilt misschien nog producten verkopen, ook aan mensen die niet op Fok zitten en een usericon met mondkapje hebben.
pi_196671190
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

60 IC opnamens en 350 ziekenhuisopnamen. Scholen 1 week langer dicht.

Pagina 23.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf

Geeft mij toch wel het gevoel dat scholen substantieel bijdragen. :+
Nee dat is et effect van de kerstvakantie.

Het scholen geeft:

Verzwaring met week online onderwijs in januari
– alleen voortgezet onderwijs geeft circa 30 minder IC- en 200 minder ziekenhuisopnames
▪ signaalwaardes mogelijk 1-2 dagen vroeger

– voor alle scholen geeft het nog eens 30 minder IC- en 200 minder ziekenhuisopnames
▪ signaalwaardes nog eens 1-2 dagen vroeger
› Voorgestelde verzwaringen compenseren niet voor versoepeling
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:06:52 #243
12221 Tijn