Nee maar dat oordelen omdat anderen iets doen wat in jouw ogen niet slim is hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Laat iedereen lekker voor zichzelf kiezen wat hij/zij wil doen?
en dat is het hem nu juist he, dat is dus niet heel slim
wij zitten ook al maanden opgesloten....zien amper familie, gaan niet shoppen etc
zelfs iets strikter dan de regels omdat mijn vrouw zeer kwetsbaar is.
lopen wij te janken ? nee
het is voor niemand makkelijk !!!quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar omdat het jou/jullie makkelijker af gaat dan de rest hoef je niet te doen alsof het voor iedereen even makkelijk is.
😂quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:26 schreef Mammietje het volgende:
Hilarisch!![]()
Dochter met thuisonderwijs. (Ja, school dicht i.v.m. teveel besmettingen!)
Ik kijk nieuwsgierig mee, zie een knappe leerkracht en roep: "Wat een lekker ding!" Dochter verschiet rood en roept: "Mam, hij kan je horen!", drukt op een knopje en zegt: "Het is een l*l, ik mag hem niet!" Vervolgens is de leerkracht stil...
Hij heeft één van ons tweeen gehoord! Ik weet niet wat gunstiger is!
die regels worden met enige regelmaat overtreden....ook met sinterklaas, ook met kerst ook met oud en nieuw.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nee maar dat oordelen omdat anderen iets doen wat in jouw ogen niet slim is hoeft ook niet.
We hebben een aantal regels en klaar.
En je kan dan zelf ook wel inschatten dat sommige personen nu juist wel behoefte hebben aan een leuke kerst.
Oh ja, prima hoor. Maar ze moeten als ze ziek worden dan geen beroep doen op mijn hulp.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
Flauw hoor, mee eens dat iedereen moet relativeren maar je kunt je ook wel een beetje verplaatsten in een ander.
En de mensen die ze ziek maken? Krijgen die wel hulp?quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh ja, prima hoor. Maar ze moeten als ze ziek worden dan geen beroep doen op mijn hulp.
Het mag inderdaad. Het advies is om het niet te doen. Of het slim is, is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is voor niemand makkelijk !!!
en daarom mag je gewoon lekker sinterklaas en kerst vieren met de families met 10-15 man ?
Ik had al zo'n vermoeden dat je hiermee aan zou komen zetten. Alles kan dicht, behalve de directe voedselvoorziening. Schieten we daar wat mee op? Wellicht wel. Is het wenselijk? Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
In de horeca werken ook mensen die een boterham willen verdienen. Dat kan ook dicht. Dan de Ikea en Action e.d. ook.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:26 schreef Mammietje het volgende:
Hilarisch!![]()
Dochter met thuisonderwijs. (Ja, school dicht i.v.m. teveel besmettingen!)
Ik kijk nieuwsgierig mee, zie een knappe leerkracht en roep: "Wat een lekker ding!" Dochter verschiet rood en roept: "Mam, hij kan je horen!", drukt op een knopje en zegt: "Het is een l*l, ik mag hem niet!" Vervolgens is de leerkracht stil...
Hij heeft één van ons tweeen gehoord! Ik weet niet wat gunstiger is!
dus omdat je er moeite mee hebt moet je maar lekker gaan funshoppen en sinterklaas en kerst met de complete familie gaan vieren ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het mag inderdaad. Het advies is om het niet te doen. Of het slim is, is een ander verhaal.
Ik zie jou altijd maar afgeven op anderen en het feit dat sommige meer moeite met een pandemie hebben dan jij. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en het siert je niet dat je zomaar over de gevoelens van anderen heen loopt.
Nogal een contradictie en een vergelijking die kant noch wal slaat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus omdat je er moeite mee hebt moet je maar lekker gaan funshoppen en sinterklaas en kerst met de complete familie gaan vieren ?
Gezien de stijgende cijfers lijkt het me vrij essentieel dat er meer maatregelen komen. Het sluiten van niet essentiële winkels is dan een van de opties natuurlijk. Als we zouden dalen zou het inderdaad onnodig zijn om de winkels te sluiten, puur omdat de horeca ook dicht is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:42 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat je hiermee aan zou komen zetten. Alles kan dicht, behalve de directe voedselvoorziening. Schieten we daar wat mee op? Wellicht wel. Is het wenselijk? Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt.
Is de reden dat je de Ikea en Action dicht wil omdat het dan "eerlijker" is richting de horeca, of is de reden dat het noodzakelijk is vanuit epidemiologisch oogpunt? Dat is nogal een verschil namelijk.
goed antwoord ookquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nogal een contradictie en een vergelijking die kant noch wal slaat.
quote:The impact of measures reducing school-based contacts, including school closure, depends on the remaining opportunities to reduce non-school-based contacts. If opportunities to reduce Re with non-school-based measures are exhausted or undesired and Re is still close to 1, the additional benefit of school-based measures may be considerable, particularly among the older school children.
Continue anderen aanspreken/oordelen op hun gedrag maar als je zelf eens aangesproken wordt dan ga je je kinderachtig gedragen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed antwoord ook![]()
ook deze discussie is weer klaar.
Dat is al bekend. Rutte noemde dit al een paar maanden geleden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:46 schreef Tijn het volgende:
Hey, interessant! Onderzoek van UMC Utrecht en de Universiteit Utrecht waaruit blijkt dat het sluiten van scholen wel degelijk kan bijdragen aan het verlagen van het reproductiegetal, met name wanneer andere maatregelen al genomen zijn en het aantal besmettingen nog steeds niet hard daalt: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.12.07.20245506v1
[..]
Ik meen me te herinneren dat Jaap twee weken geleden zei dat het wel bij draagt maar dat er meerdere belangen spelen dan alleen het terugdringen van het aantal besmettingen en ze om die reden dus bv de scholen ook open wouden laten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:46 schreef Tijn het volgende:
Hey, interessant! Onderzoek van UMC Utrecht en de Universiteit Utrecht waaruit blijkt dat het sluiten van scholen wel degelijk kan bijdragen aan het verlagen van het reproductiegetal, met name wanneer andere maatregelen al genomen zijn en het aantal besmettingen nog steeds niet hard daalt: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.12.07.20245506v1
[..]
Tja die moet eerdere gedane uitspraken ook verdedigen natuurlijk....quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Jaap twee weken geleden zei dat het wel bij draagt maar dat er meerdere belangen spelen dan alleen het terugdringen van het aantal besmettingen en ze om die reden dus bv de scholen ook open wouden laten.
Oh? Ik dacht juist dat gezegd werd dat scholen weinig bijdragen aan de verspreiding van het virus.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is al bekend. Rutte noemde dit al een paar maanden geleden.
Ik gok dat ze de scholen vooral open willen laten uit maatschappelijke druk; ze willen ouders ontzien. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zo zeggen (dus dan benoemen ze het als ''meerdere belangen''. Ik snap dat het ook de leerling zelf raakt, maar de plannen die benoemd worden hebben het hoogstens over een extra weekje vakantie of één weekje digitaal onderwijs voor middelbare scholieren en hoger. Ik denk niet dat dat echt zoveel impact gaat hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Jaap twee weken geleden zei dat het wel bij draagt maar dat er meerdere belangen spelen dan alleen het terugdringen van het aantal besmettingen en ze om die reden dus bv de scholen ook open wouden laten.
Die informatie is al maanden bekend, alleen niet erkent door het RIVM.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht juist dat gezegd werd dat scholen weinig bijdragen aan de verspreiding van het virus.
Maar goed, dit onderzoek is 8 december voor het eerst gepubliceerd. Nieuwe informatie is altijd welkom, toch.
Dat is wel erg zwart-wit.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus omdat je er moeite mee hebt moet je maar lekker gaan funshoppen en sinterklaas en kerst met de complete familie gaan vieren ?
Nee hoor. Bij een persco werd letterlijk gezegd dan sluiting van midelbare scholen de R ook kon laten zakken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht juist dat gezegd werd dat scholen weinig bijdragen aan de verspreiding van het virus.
Maar goed, dit onderzoek is 8 december voor het eerst gepubliceerd. Nieuwe informatie is altijd welkom, toch.
dan is het tenminste duidelijk, sorry als dat ook maar enige nuance is.quote:
"een heel klein beetje"quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij een persco werd letterlijk gezegd dan sluiting van midelbare scholen de R ook kon laten zakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |