Als die excel volledig correct is ja, maar daar zitten wellicht enkele foutjes in.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Is het uitgesloten dat er meer dan 106 nieuwe binnenkomers zijn?
Half mee eens. Het is leuk als nieuwkomers een grotere kans hebben om in de lijst te staan, maar aan de andere kant luister je de lijst vooral voor de herkenning. Elk jaar dezelfde grapjes, daar doe je het toch ook een beetje voor.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:54 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind 106 binnenkomers op een lijst van 2000 eigenlijk wel aan de karige kant. Een beetje minder statische lijst zou op zich niet verkeerd zijn. Ter vergelijking, in de MuMeLadder hebben we ieder jaar ongeveer 200 nieuwe noteringen.
Ja die stond er vanaf het begin in toch? Hoort er eigenlijk wel bij ondanks dat ik het niet een heel bijzonder nummer vind.quote:
Havana zeker niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:55 schreef Gretzl het volgende:
Haten op P!nk, Despacito en HavanaDat zijn tenminste nog frisse pophits, volkomen terecht dat ze in stonden imo
Vind het wel meevallen, tussen 150/200 is prima wat mij betreft. En zitten ook vaak re entry’s tussen,quote:Op donderdag 10 december 2020 17:54 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind 106 binnenkomers op een lijst van 2000 eigenlijk wel aan de karige kant. Een beetje minder statische lijst zou op zich niet verkeerd zijn. Ter vergelijking, in de MuMeLadder hebben we ieder jaar ongeveer 200 nieuwe noteringen.
Het is bizar om te denken dat een lijst met de beste nummers ooit zoveel zou veranderen. Er wordt veel teveel gestemd op nummers waar een hype omheen is en die vervolgens binnen 5 jaar verdwenen zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:54 schreef Gretzl het volgende:
Met de grootte aan stemmers zou de variantie juist heel laag moeten zijn en is weinig verschil in de lijst logisch.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:54 schreef Gretzl het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ja, met 150-200 zou ik ook vrede hebben. Iets meer veranderingen om je op te verheugen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef alopio het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen, tussen 150/200 is prima wat mij betreft. En zitten ook vaak re entry’s tussen,
Jim Croce er ook uit :’(quote:Op donderdag 10 december 2020 18:05 schreef zorro28 het volgende:
23/35 voor mijn lijstNiet slecht, aangezien de meeste of laag genoteerd of überhaupt niet in de lijst stonden
Maar:
1742 Jim Croce I'll Have To Say I Love You In A Song 1974
1944 Pink Floyd See Emily Play 1967
![]()
En:
Billy Ocean - Love Really Hurts Without You ()
Tears for Fears - Mad World
en ook:
Duncan Browne - The Wild Places
Joe Jackson - Steppin' Out
![]()
![]()
En verder ook niet ontevreden over de uitvallers/nieuwkomers op zich.
Het helpt misschien wel om je muziekliefhebberij een beetje los te koppelen. Je begint steeds over die MuMeLadder. Dat is een lijst door mensen die allemaal in dezelfde muzikale filterbubbel zitten.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, met 150-200 zou ik ook vrede hebben. Iets meer veranderingen om je op te verheugen.
Baal ook een beetje dat er net zoveel leuke pophits verdwijnen als overgewaardeerde meuk. Per saldo denk ik dat de lijst voor mezelf iets slechter is geworden.
Top! Spotify lijstje van gemaakt :quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef BasBasBas2 het volgende:
iemand in de fb groep heeft blijkbaar super vaak op verras me geklikt (automatisch lijkt me) waaruit ie een lijst heeft gekregen, daaruit haal ik nu de laatste nieuwe die we nog misten
https://www.facebook.com/(...)ink/1075221169574692
Ik denk dat het per saldo idd gelijk is. Voor mij is die ''overgewaardeerde meuk" een stuk belangrijker. Ik hoor vele malen liever het tijdloze The Wild Places dan dat kinderliedje Havana, dus. (Overigens staat die eerste er wel in, maar die had er ook zo uit kunnen zijn.)quote:Op donderdag 10 december 2020 18:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, met 150-200 zou ik ook vrede hebben. Iets meer veranderingen om je op te verheugen.
Baal ook een beetje dat er net zoveel leuke pophits verdwijnen als overgewaardeerde meuk. Per saldo denk ik dat de lijst voor mezelf iets slechter is geworden.
Nee, gewoon een lekker nummer.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:12 schreef cafca het volgende:
Ik zie bij de binnenkomers the Weight van Danny Vera staan....
Ik durf hem niet op te zoeken. Is dat een cover?
Stuk beter dan de nummer 1.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, gewoon een lekker nummer.
Precies. Het nummer wat jij verschrikkelijk vindt roept bij andere luisteraars een speciaal gevoel op en vice versa. Het is de lijst van heel Nederland, en dat is wat het mooi maakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het helpt misschien wel om je muziekliefhebberij een beetje los te koppelen. Je begint steeds over die MuMeLadder. Dat is een lijst door mensen die allemaal in dezelfde muzikale filterbubbel zitten.
De top2000 daarentegen is in de afgelopen tien jaar bewust door de NPO een eindejaarseventje gemaakt. Wat dus inhoudt dat het meer om de gezelligheid dan de kwaliteit is gaan draaien. Dat gaat ook niet veranderen.
Huh? Staat er wel in. https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/the-band/the-weightquote:Op donderdag 10 december 2020 18:15 schreef cafca het volgende:
Ik zie dat the Weight van the Band er dus niet meer in staat
Oh, dan heb ik een typfoutje gemaaktquote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Huh? Staat er wel in. https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/the-band/the-weight
Als je wil weten wat er uit ligt kun je het beste de lijst van hier gebruiken. Die site is pittig onhandig.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:15 schreef cafca het volgende:
Ik zie dat the Weight van the Band er dus niet meer in staat
Ik weet nog het jaar waarin die geintroduceerd werd, toen was ie echt onwerkbaarquote:Op donderdag 10 december 2020 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je wil weten wat er uit ligt kun je het beste de lijst van hier gebruiken. Die site is pittig onhandig.
Had ik ook niet verwachtquote:Op donderdag 10 december 2020 18:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
De kwaliteitsverhouding van binnenkomers en uitvallers is een beetje so so wmb, maar hoe geniaal is de binnenkomst van stemplaat Simple Man van Lynyrd Skynyrd
Wat ik vooral jammer vind is de overwaarding van bepaalde bands. Elke nieuwe scheet van Borsato/Anouk/blof/kensington komt in de lijst, meestal ten koste van klassiekers die we nooit meer terugzien. Die klassiekers beginnen een beetje op te raken, dus vallen er ook frisse popnummers uit nu.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Precies. Het nummer wat jij verschrikkelijk vindt roept bij andere luisteraars een speciaal gevoel op en vice versa. Het is de lijst van heel Nederland, en dat is wat het mooi maakt.
Als je het niet eens bent met de Top 2000, speel je maar je 2000 meest gescrobbelde platen van last.fm af tussen Kerst en Oud en Nieuw.
Zag recentelijk een minidocu over The Buoys, die buiten Give Up Your Guns maar een andere 'hit' hadden. Het nummer ging over kannibalisme en werd verbannen van de Amerikaanse radio net toen het een hit begon te worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat het per saldo idd gelijk is. Voor mij is die ''overgewaardeerde meuk" een stuk belangrijker. Ik hoor vele malen liever het tijdloze The Wild Places dan dat kinderliedje Havana, dus. (Overigens staat die eerste er wel in, maar die had er ook zo uit kunnen zijn.)
Ik denk dat per saldo alleen maar meer pophits eruit gaan vallen komende jaren - die zijn er immers de afgelopen jaren meer bijgekomen dan uitgegaan. En het grootste deel aan vergeten liedjes is er echt wel uit, er zijn nog maar 4 liedjes bij de onderste 500 (vermoedelijk) die ik écht ouderwets vind (Give Up Your Guns, Close To You, Dancin' Fool en Terug Naar De Kust)
Dat kan ik nu niet meer begrijpen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom Nou Jij? stond ooit nog op 195
Daarentegen wordt ook in veel van de noteringen van dat soort artiesten geknipt. Coldplay raakt 7 noteringen kwijt volgens mij en ook de Beatles, Borsato, Queen en U2 verliezen. Springsteen krijgt er 2 bij maar verliest er 2.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat ik vooral jammer vind is de overwaarding van bepaalde bands. Elke nieuwe scheet van Borsato/Anouk/blof/kensington komt in de lijst, meestal ten koste van klassiekers die we nooit meer terugzien. Die klassiekers beginnen een beetje op te raken, dus vallen er ook frisse popnummers uit nu.
MacArthur Park is van de uitvallers volgens mij wel de hoogstgenoteerde ooit: 193.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dat kan ik nu niet meer begrijpen.
Dat is op zich goed nieuws.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarentegen wordt ook in veel van de noteringen van dat soort artiesten geknipt. Coldplay raakt 7 noteringen kwijt volgens mij en ook de Beatles, Borsato, Queen en U2 verliezen. Springsteen krijgt er 2 bij maar verliest er 2.
Al met al denk ik dat we dit jaar wel eens meer unieke artiesten kunnen hebben dan vorig jaar.
Minder Coldplay is nou niet bepaald een gemisquote:Op donderdag 10 december 2020 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarentegen wordt ook in veel van de noteringen van dat soort artiesten geknipt. Coldplay raakt 7 noteringen kwijt volgens mij en ook de Beatles, Borsato, Queen en U2 verliezen. Springsteen krijgt er 2 bij maar verliest er 2.
Al met al denk ik dat we dit jaar wel eens meer unieke artiesten kunnen hebben dan vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Van nummers die er alle 20 edities in hadden gestaan? Anders dan waren er geloof ik ook wat platen van Katie Melua die met die dubieuze eer kunnen strijken.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
MacArthur Park is van de uitvallers volgens mij wel de hoogstgenoteerde ooit: 193.
Ik heb nog nooit van die artiest gehoordquote:Op donderdag 10 december 2020 17:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
The National is wel heel groot volgens mij, die andere drie wat minder ja.
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:26 schreef Cassa95 het volgende:
Nou, dan zijn we er als het goed is! 106 en 106:
In:Davina Michelle - SkywardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maan - Ze huilt maar ze lacht
Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
Miss Montreal - Door De Wind
Miss Montreal - Een Stap Terug
Wat een bende![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |