abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196644959
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vaccinpaspoort met stempel (DigiD appje scan) en je kan zo door lopen toch.
Een chip implanteren is nog handiger.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:50:42 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644968
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daarom reageerde ik ook op de opmerking dat het 24/7 365 deze druk op de zorg geeft, en dat de seizoensgriep dat niet doet. Daarvan zei ik: Dat doet de seizoensgriep niet doordat we al die maatregelen hebben ertegen. Als Covid-19 een 'seizoensgriep' wordt na grootschalige vaccinatie is het aannemelijk dat er ieder jaar ook mensen aan gaan overlijden, dat is nou eenmaal zo, daar kunnen we niets aan doen.

Ik vind het logisch dat de maatregelen er nu zijn, maar die maatregelen zijn er naar mijn mening omdat er een brandslang open gezet is en er gedweild moet worden. Zodra die brandslang dicht is, zijn die maatregelen niet meer nodig.
Maar het duurt even voor de vaccinatiegraad nog genoeg is. Tot die tijd zullen er maatregelen nodig zijn
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:50:45 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196644969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jouw punt was:
[..]

Je punt dat "De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg" is wat ik betwist. de reden dat het minder druk op de zorg geeft is grootschalige immuniteit, vaccinaties en dat soort dingen. Daarbij is het wel minder dodelijk, maar zelfs met die grootschalige immuniteit gaan er in sommige jaren nog 9000 mensen dood. Dat is best een klap.

Daarbij heeft dit virus ook geen 24/7 365 dagen lang druk op de zorg gelegd, dat is nu 6 maanden.

Ik ben het met je eens dat het een groot probleem is, maar nogmaals, je maakt het groter dan het is.
Als je geen maatregelen had getroffen had je wel sinds maart constant druk op de zorg gehad. Dat is gewoon een feit.

Ik snap niet wat ik groter maak dan het is. Is er op dit moment geen druk op de zorg, ondanks alle maatregelen? Is er geen economische schade? Is er geen extra hoge oversterfte? Worden mensen niet gek/ongelukkig door alle maatregelen? Is de sociale samenleving niet ontregeld? Kan me nog steeds op vakanties naar het buitenland? Kan me zonder zorgen ouderen bezoeken? Wat maak ik nou groter dan?

Het is een pandemie. Het gaat de hele wereld aan. Wanneer is er voor het laatst iets gebeurd dat de hele wereld aanging, zorgde voor zoveel doden, economische schade, sociale schade etc. etc? Hoe kan je nou zeggen dat je dit groter maakt dan het is. Het is namelijk groots. Als je dat niet accepteert weet ik het ook niet meer hoor.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:50:47 #204
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196644970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind bouwmarkten wel een lastige.

Tuincentra, IKEA, complete woonboulevard mogen wat mij betreft dicht, maar een bouwmarkt is soms wel essentieel.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind bouwmarkten wel een lastige.

Tuincentra, IKEA, complete woonboulevard mogen wat mij betreft dicht, maar een bouwmarkt is soms wel essentieel.
Ja, alleen die bouwspullen zou je in geval van nood toch ook kunnen laten bezorgen?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:51:00 #205
408813 crew  trein2000
pi_196644974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste bezwaar ja, je maakt eigenlijk een groep 2e rangsburgers. Mijn werkgever is bijvoorbeeld al met de gesprekken bezig of ze het vaccin misschien kunnen verplichten. In NL is die discussie nog niet echt opgelaaid, maar in andere landen al wel, daar lijkt het ook gewoon te gaan gebeuren. Daar heb ik best een fundamenteel probleem mee.
Vaccins zijn een hele andere discussie. Dan zit je op de lichamelijke integriteit. Dat is een hele andere weging.

Ik had het over testen
zie email 27 oktober
  woensdag 9 december 2020 @ 21:51:29 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Vaccinpaspoort met stempel (DigiD appje scan) en je kan zo door lopen toch.
Klinkt toch als een virtuele, gele ster.
So we just called him Fred
pi_196644990
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Walgelijke coronapropaganda.
Die ja
Kon het straks niet 123 vinden op youtube

Laat ze dat geld alsjeblieft in de zorg steken
pi_196644992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:49 schreef Fred het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat iedereen aan vordering X moet voldoen omdat groepering Y dat wenselijk acht.
Net zoals iedereen op straat kleren aan moet omdat de rest dat wel zo prettig vindt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196644999
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Walgelijke coronapropaganda.
Prima filmpje, al zou het overbodig moeten zijn voor de mensen met common sense.
pi_196645002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vaccins zijn een hele andere discussie. Dan zit je op de lichamelijke integriteit. Dat is een hele andere weging.

Ik had het over testen
Ach zo'n testrapportje is zo geregeld.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 21:52:12 #211
236264 crew  capricia
pi_196645005
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Zo begon het in 1940 ook...

Vrijheid is een groot goed, daar moeten we zuinig op zijn.
Oh ja, begon het in 1940 ook met een festival? :')
Hou op zeg. Met die Godwins.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 december 2020 @ 21:52:20 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt. Dit is wat Kyran zei:
[..]

Daarvan zeg ik: De reden dat het druk op de zorg geeft is omdat we die maatregelen (nog) niet hebben. Dat komt niet door Covid-19, dat komt doordat het nieuw is. Als het welke willekeurige andere luchtweginfectie was wat geen coronavirus was maar met dezelfde uitkomst hadden we nu bij persconferenties gekeken naar: "Alleen samen krijgen we Rhino onder controle"

Ja, het virus is kut. Maar dat is het omdat het nieuw is. Dat is het omdat we het nog niet kennen en nog geen immuniteit hebben. Zodra die immuniteit er is is Covid-19 niet meer datgene wat die druk op de zorg geeft.
Ja, dat is toch precies hetzelfde? Op dit moment is dat er niet, dus vormt dit virus een aanslag op de zorgcapaciteit.
pi_196645015
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:51 schreef Fred het volgende:

[..]

Nee dat is BNW Fred :7

Zullen we in onze agenda een reminder zetten voor over 2 maanden, hoe het er dan voor staat?
  woensdag 9 december 2020 @ 21:52:53 #214
473584 Gretzl
pi_196645016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ben je debat aan het kijken?

Klaver maakt hem nu ook af i.v.m. het niet op tijd opleiden van mensen die straks een vaccin kunnen zetten.
Jazeker :Y

Het oude riedeltje blijft van toepassing bij De Jonge. Te laat anticiperen en té slap. Ik kan me echt niet voorstellen dat het bij een andere minister van Volksgezondheid ook zo dramatisch was gegaan.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:53:07 #215
408813 crew  trein2000
pi_196645021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

Ja, alleen die bouwspullen zou je in geval van nood toch ook kunnen laten bezorgen?
Nog nooit met spoed iets nodig gehad?
Wij hadden hier van de zomer het slot op de buitendeur kapot. Dan wacht ik toch liever niet op PostNL. Hetzelfde geldt voor gesprongen leidingen en dat werk.
zie email 27 oktober
pi_196645026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die ja
Kon het straks niet 123 vinden op youtube

Laat ze dat geld alsjeblieft in de zorg steken
Je weet dat de zorgbegroting ieder jaar groeit hè?

Wat stel je je zoal voor bij extra geld?

Er is je al 9x uitgelegd dat bij exponentiële groei een (veel ) grotere zorgcapaciteit uiteindelijk ook tot zn grenzen loopt, hooguit een tijdje later.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196645027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

In andere landen, ook hele beschaafde en ontwikkelde landen, zijn ze ook niet een hongerdood gestorven door zaken als avondklok of sluiten winkels. Het vrijblijvende tot nu toe zal er echter voor zorgen dat het draagvlak voor hardere maar noodzakelijkere maatregelen nihil is. Dat is de prijs die we nu gaan betalen voor het relatief coulante beleid. Niet kunnen ingrijpen als het echt zou moeten. Rutte kan wel roepen dat hij niets uitsluit maar zelfs een avondklok, met een geringe economische impact, is onbespreekbaar in de Kamer.

Ik vermoed dat een terugkeer naar de lockdown waarbij de efteling gesloten is het maximaal haalbare is.
Ze zijn al veel te ver gegaan gelet deze "verschrikkelijk dodelijke en nare ziekte" waar maar liefst 0,8% van de mensen mogelijk aan sterft of minder erg. Waarom is men ook alweer zo bijzonder aan het handelen?
Corona kan het eigenlijk niet zijn als je de cijfers goed bekijkt en dat met die 10 per dag op een IC moet wel voor elke IC afdeling in NL gelden anders is dat ook een beetje vreemde uitspraak gerelateerd aan "anders nog strengere maatregelen". Echt, heeeeeeeeeeel bijzonder dit..... en vooral misdadig gelet de gevolgen van de maatregelen vs. de Corona mortaliteit, die verhouding wordt alleen maar schever in het nadeel van 99,8% van de bevolking.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:53:34 #218
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196645031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:49 schreef Fred het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat iedereen aan vordering X moet voldoen omdat groepering Y dat wenselijk acht.
Ja, maar daar gaat je vergelijking met de tweede wereldoorlog dus mank. Het is niet zo dat Hitler wilde dat sommige mensen in de samenleving hun administratie beter op orde hadden ofzo, hij wilde ze letterlijk elimineren vanwege wie ze waren.

Er zijn hartstikke veel voorbeelden in onze maatschappij waarin je een papiertje moet laten zien voordat je ergens aan mag deelnemen. Zolang dat proces toegankelijk is voor iedereen en niemand wordt buitengesloten is dat helemaal niet erg.
pi_196645039
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar het duurt even voor de vaccinatiegraad nog genoeg is. Tot die tijd zullen er maatregelen nodig zijn
Waar zich dan massaal niemand meer aan houdt
pi_196645040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je geen maatregelen had getroffen had je wel sinds maart constant druk op de zorg gehad. Dat is gewoon een feit.

Ik snap niet wat ik groter maak dan het is. Is er op dit moment geen druk op de zorg, ondanks alle maatregelen? Is er geen economische schade? Is er geen extra hoge oversterfte? Worden mensen niet gek/ongelukkig door alle maatregelen? Is de sociale samenleving niet ontregeld? Kan me nog steeds op vakanties naar het buitenland? Kan me zonder zorgen ouderen bezoeken? Wat maak ik nou groter dan?

Het is een pandemie. Het gaat de hele wereld aan. Wanneer is er voor het laatst iets gebeurd dat de hele wereld aanging, zorgde voor zoveel doden, economische schade, sociale schade etc. etc? Hoe kan je nou zeggen dat je dit groter maakt dan het is. Het is namelijk groots. Als je dat niet accepteert weet ik het ook niet meer hoor.
Ik heb het ondertussen 3 keer geprobeerd uit te leggen. Misschien leg ik het niet goed uit, ik weet 't niet, maar je plaatst nu een aantal valse vergelijkingen mijn kant op.

Jij vergeleek Covid-19 met Griep, dat het niet hetzelfde is en dat Covid-19 veel erger is. Dat ben ik met je eens, met de bijbehorende opmerking dat het veel erger is [b[doordat[/b] het nieuw is. Wanneer we 10 jaar Covid-19 hebben kan het zomaar minder erg zijn dan de seizoensgriep omdat er grootschalige vaccinatieprogramma's zijn en iedereen gevaccineerd wordt ipv alleen risicogroepen.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:53:55 #221
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Jazeker :Y

Het oude riedeltje blijft van toepassing bij De Jonge. Te laat anticiperen en té slap. Ik kan me echt niet voorstellen dat het bij een andere minister van Volksgezondheid ook zo dramatisch was gegaan.
Een andere minister had wel even de tijd die een opleiding kost kunnen halveren?
  woensdag 9 december 2020 @ 21:54:06 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196645042
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een vaccinsamenleving. Dat vind ik een heel ander verhaal dan is het recht op lichamelijke integriteit veel meer in het geding.

Bovendien heb ik even gemist dat de ziekenhuizen vol liggen met al die ziekten...
Hellende discussie. Diagnose Covid19 voor/met, is wmb echt wat anders dan oorzaak.
Dat Covid19 een trigger is die een kwetsbaar persoon net over een ziekte grens drukt met verdere gevolgen, ben Het is vooral dat "we" kennelijk ergens hebben afgesproken dat Covid19-besmetting een doodsoorzaak is (geworden).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 9 december 2020 @ 21:54:29 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645051
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:51 schreef kalinhos het volgende:
Net zoals iedereen op straat kleren aan moet omdat de rest dat wel zo prettig vindt.
Die verplichting mag van mij idd ook afgeschaft worden.
pi_196645054
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope toen begon het met een groep mensen die zogenaamd het werk zou afpakken

Nu begint het met een groep mensen die zogenaamd ervoor zorgen dat het land potdicht zit. En indirect de economie.

Raar ja, die gelijkenissen. Snap er echt niks van.
pi_196645055
quote:

[..]

Is het ook, maar die kant gaat het wel op. ;) Of ter plaatse testen voor een meerprijs.

Dan laten we de keus...
  woensdag 9 december 2020 @ 21:55:33 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645068
quote:

[..]

Zie je een identiteitsbewijs ook als grote, gele ster? Of ligt dat dan weer anders?
pi_196645084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daarom reageerde ik ook op de opmerking dat het 24/7 365 deze druk op de zorg geeft, en dat de seizoensgriep dat niet doet. Daarvan zei ik: Dat doet de seizoensgriep niet doordat we al die maatregelen hebben ertegen. Als Covid-19 een 'seizoensgriep' wordt na grootschalige vaccinatie is het aannemelijk dat er ieder jaar ook mensen aan gaan overlijden, dat is nou eenmaal zo, daar kunnen we niets aan doen.

Ik vind het logisch dat de maatregelen er nu zijn, maar die maatregelen zijn er naar mijn mening omdat er een brandslang open gezet is en er gedweild moet worden. Zodra die brandslang dicht is, zijn die maatregelen niet meer nodig.
Zodra de HIT (herd immunity threshold) gehaald is en het virus endemisch is zullen de regels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Misschien zelfs eerder al als de risicogroep gevaccineerd is en de ziekenhuizen leeg blijven. Dan is het virus ook nog gewoon een tijd lang in circulatie maar valt het zeker op de zorg gewoon te behappen. We hebben naast dit virus 200 andere virussen die rond circuleren daar worden gelukkig ook geen maatregelen voor genomen. Sommige daarvan kunnen voor bepaalde mensen ook dodelijk of heel schadelijk zijn. Het is een illusie om alle virussen uit de wereld te krijgen.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:56:15 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645087
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:53 schreef Tijn het volgende:
Zolang dat proces toegankelijk is voor iedereen en niemand wordt buitengesloten is dat helemaal niet erg.
Het hele doel is toch dragers van het Covid-19 virus uit te sluiten van deelname?

Iets wat je ook niet zelf in de hand hebt.
pi_196645098
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, dat is toch precies hetzelfde? Op dit moment is dat er niet, dus vormt dit virus een aanslag op de zorgcapaciteit.
Maar ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Dit virus vormt op dit moment een aanslag op de zorgcapaciteit, omdat het nieuw is. De manier waarop de post van Kyran las was: "Hou nou op met griep, covid is veel erger". Dat is het doordat het nieuw is, doordat er nog geen immuniteit is, doordat er nog (relatief) weinig over bekend is voor de langere termijn.

Dus, op dit moment is Covid-19 een goederentrein die op een station probeert te parkeren met 1 perron. Maar wanneer de vaccins uitgerold zijn is het niets anders dan de seizoensgriep, dat is het enige wat ik probeerde te zeggen.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:56:49 #230
473584 Gretzl
pi_196645104
quote:
Kan echt alleen in Nederland dit, wat een onkunde 8)7
  woensdag 9 december 2020 @ 21:57:04 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196645111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ze zijn al veel te ver gegaan gelet deze "verschrikkelijk dodelijke en nare ziekte" waar maar liefst 0,8% van de mensen mogelijk aan sterft of minder erg. Waarom is men ook alweer zo bijzonder aan het handelen?
Corona kan het eigenlijk niet zijn als je de cijfers goed bekijkt en dat met die 10 per dag op een IC moet wel voor elke IC afdeling in NL gelden anders is dat ook een beetje vreemde uitspraak gerelateerd aan "anders nog strengere maatregelen". Echt, heeeeeeeeeeel bijzonder dit..... en vooral misdadig gelet de gevolgen van de maatregelen vs. de Corona mortaliteit, die verhouding wordt alleen maar schever in het nadeel van 99,8% van de bevolking.
Overbelasting zorgcapaciteit.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:57:50 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196645132
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is daar tegen?
Uhmmm, alles?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 december 2020 @ 21:57:51 #233
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645133
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Dit virus vormt op dit moment een aanslag op de zorgcapaciteit, omdat het nieuw is. De manier waarop de post van Kyran las was: "Hou nou op met griep, covid is veel erger". Dat is het doordat het nieuw is, doordat er nog geen immuniteit is, doordat er nog (relatief) weinig over bekend is voor de langere termijn.

Dus, op dit moment is Covid-19 een goederentrein die op een station probeert te parkeren met 1 perron. Maar wanneer de vaccins uitgerold zijn is het niets anders dan de seizoensgriep, dat is het enige wat ik probeerde te zeggen.
Ja, ik snap niet dat je dit elke keer herhaalt terwijl je enkel bevestigt wat Kyran zegt. Covid19 zorgt voor veel meer druk op de zorg. Ja, dat komt doordat het nieuw is, ja, klopt.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:57:56 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196645137
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:56 schreef Fred het volgende:

[..]

Het hele doel is toch dragers van het Covid-19 virus uit te sluiten van deelname?

Iets wat je ook niet zelf in de hand hebt.
Nee, doel is een overbelasting vd zorgcapaciteit te voorkomen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:58:01 #235
416575 crew  Evenstar
pi_196645141
En tuurlijk als er straks vaccins zijn is het hopelijk een soort van griep, maar daar kopen wij NU niks voor. Het gaat om NU en de maatregen die wij NU moeten nemen. Hopelijk komt het zo ver dat men niemand meer op of om kijkt naar COVID-19, gewoon een kuchje en weer gaan.

Op dit moment is het echter een heel groot probleem en dat moeten wij aanpakken, oplossen, mee leren leven etc. Het wegzetten als niet dodelijk (genoeg) is gewoon niet slim en niet waar (op dit moment).
  woensdag 9 december 2020 @ 21:58:43 #236
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645166
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Kan echt alleen in Nederland dit, wat een onkunde 8)7
Neuh, het is niet dat andere landen omkomen in verpleegkundig personeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:59:18 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196645182
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Uhmmm, alles?
Not in my book :)
pi_196645200
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef Vallon het volgende:
Tweede Kamer debat Mondkapjes: de uitzondering die je aan een "BOA" moet tonen of bewijze, laat staan mensen zich moeten verantwoorden . Vraag mij af waar het verstand hier die van nuchterheid heeft verlaten.

Hugo snapt kennelijk niets van privacy van kwetsbare groepen wanneer hij aankomt dat je als bewijs een verwijsbrief, medicatie of hulpmiddelen moet gaan tonen dat een persoon geen mondkapje kunt verdragen. Hoe iemand je dat met PTSS of een angststoornis dat doet, is hem kennelijk ontschoten.
En een BOA hoeft een zelfgeschreven uitzondering wettelijk niet te accepteren.
Geweldig en intriest hoe populistische wetgeving wide-eyes-shut tot stand komt.

Hugo begin in de problemen te komen en wordt aast lak, erg vergeetachtig.
Ik word zo moe van dat mondkapjesgehuil...

Draag dat ding gewoon en kap met dat special snowflake-gejank.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196645201
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, ik snap niet dat je dit elke keer herhaalt terwijl je enkel bevestigt wat Kyran zegt. Covid19 zorgt voor veel meer druk op de zorg. Ja, dat komt doordat het nieuw is, ja, klopt.
De manier waarop de post van Kyran las (in mijn ogen) was het zo dat Covid-19 per definitie erger is dan de seizoensgriep, dat ik wat ik betwistte. Misschien heb ik dat niet heel goed uitgelegd, daar zal ik beter op letten dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 22:00:11 #240
416575 crew  Evenstar
pi_196645204
quote:

[..]
"Hou nou op met griep, covid is veel erger". Dat is het doordat het nieuw is, doordat er nog geen immuniteit is,
Op dit moment is COVID-19 toch vele malen erger dan de griep? Op dit moment hebben wij toch bizar weinig aan de boodschap dat het straks hopelijk, nadat men genoeg mensen heeft gevaccineerd, misschien niet meer zo erg is?

De griep zorgt op dit moment niet meer voor langdurige overbelasting van de zorg, COVID-19 wel. Ondanks de maatregelen. Daar zit het verschil.
pi_196645205
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Zodra de HIT (herd immunity threshold) gehaald is en het virus endemisch is zullen de regels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Misschien zelfs eerder al als de risicogroep gevaccineerd is en de ziekenhuizen leeg blijven. Dan is het virus ook nog gewoon een tijd lang in circulatie maar valt het zeker op de zorg gewoon te behappen. We hebben naast dit virus 200 andere virussen die rond circuleren daar worden gelukkig ook geen maatregelen voor genomen. Sommige daarvan kunnen voor bepaalde mensen ook dodelijk of heel schadelijk zijn. Het is een illusie om alle virussen uit de wereld te krijgen.
Met op z'n minst alle kwetsbaren ingeënt en bij voorkeur een hoge vaccinatiegraad, wordt het virus niets meer dan een griep+, of griepXL.
Daarnaast is het lang niet zo sterk onderhevig aan mutaties als influenza dus wellicht dat het op den duur nog veel minder betekenisvol wordt dan de griep.
I'll give you something to do
  woensdag 9 december 2020 @ 22:00:13 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645206
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, doel is een overbelasting vd zorgcapaciteit te voorkomen.
En daarvoor ga mensen uit sluiten omdat ze tegen hun eigen wil een virus hebben?

Wees dan solidair en ga met zijn allen thuis zitten en alleen de deur uit als het echt niet anders kan.
pi_196645210
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waarom is het bij andere ziekenhuizen dan zo rustig?
Het zou fijn zijn als dergelijke reacties wat breder worden uitgemeten dan enkel Rotterdam of Den Haag.
pi_196645216
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope toen begon het met een groep mensen die zogenaamd het werk zou afpakken

Nu begint het met een groep mensen die zogenaamd ervoor zorgen dat het land potdicht zit. En indirect de economie.

Raar ja, die gelijkenissen. Snap er echt niks van.

quote:

[..]

Ik vind jouw beeldende verwoordingen altijd zo krachtig! Heeft iemand je dat wel eens gezegd?
  woensdag 9 december 2020 @ 22:01:36 #245
12221 Tijn