Het is natuurlijk altijd verstandig om te toetsen of meneer de Jonge wel bij de les is vandaag.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:06 schreef Kyran het volgende:
Verdomme Sazias .... de Jonge heeft het letterlijk twee minuten geleden uitgelegd, domme doos.
De tering man.
In andere landen, ook hele beschaafde en ontwikkelde landen, zijn ze ook niet een hongerdood gestorven door zaken als avondklok of sluiten winkels. Het vrijblijvende tot nu toe zal er echter voor zorgen dat het draagvlak voor hardere maar noodzakelijkere maatregelen nihil is. Dat is de prijs die we nu gaan betalen voor het relatief coulante beleid. Niet kunnen ingrijpen als het echt zou moeten. Rutte kan wel roepen dat hij niets uitsluit maar zelfs een avondklok, met een geringe economische impact, is onbespreekbaar in de Kamer.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben wel echt benieuwd wat die volgende maatregelen van Rutte zijn. Want die gaan er echt wel komen.
Maar ik zie echt niet meer hoe je kunt grijpen naar maatregelen die nog enigszins in verhouding zijn. Je komt nu echt op het terrein van of maatregelen die voor een bepaalde groep zeer ingrijpend zijn (denk aan sluiting van tehuizen of scholen) of bij maatregelen die voor maatschappelijke onrust en draagvlakafname gaan zorgen (binnenlandse reisbeperkingen, avondklok) of bij maatregelen die zeer ontwrichtend gaan zijn voor economie en/of samenleving (sluiting winkels).
Idd Hugo, sleutelwoord van het faalbeleid is inderdaad tekort:quote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd verstandig om te toetsen of meneer de Jonge wel bij de les is vandaag.
wow die ogenquote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd verstandig om te toetsen of meneer de Jonge wel bij de les is vandaag.
Het punt is dus dat het helemaal niet om onsterfelijk zijn gaat.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat dat niet een oprecht verschrikkelijke situatie is, niemand.
Ik ken een jongen van 18 op mijn werk, kreeg in september vanuit het niets een epileptische aanval. Na onderzoek blijkt ie 2 mega kankergezwellen in zijn hoofd te hebben die inmiddels grotendeels zijn verwijderd. Die jongen leeft volgend jaar rond deze tijd niet meer.
Maar hoe erg ook, ook als het mezelf zou betreffen ..
That's .. life ..
Wij zijn geen onsterfelijk ras. We zijn juist super kwetsbaar. Zouden we niet meer in moeten zetten op de boodschap: leef vandaag en haal het maximale uit je dag. De enige zekerheid die je hebt in het leven is nu. Iedereen heeft een houdbaarheidsdatum, maar niemand weet exact tot hoe lang.
Ik weet niet of ik het vandaag hier voorbij zag komen of elders.. ging over een verzorgingstehuis (?) Ergens in NL. Wat er bewust voor koos om de 'teugels' wat te laten vieren juist voor uhh .. levensvreugde? Is dat het juiste woord?
Zonder dat ik zweverig over wil komen (wat ik stiekem wel een beetje ben) .. zouden we dat niet wat meer na kunnen streven?
Overigens doe ik dat nu ook zo veel mogelijk. Ik heb vorige week een vrije dag gepakt en heb lekker de hele dag in de bossen en buitenlucht doorgebracht samen met mijn man. Maar ondanks dat je weet dat dat nog 'mag', voel je je haast schuldig. Want eigenlijk moet je aan je huis gekluisterd zitten, althans dat is het dringende advies.
Niet helemaal mee eens. Tot de zomer werkte dat beleid ook gewoon. Dat was dus de beste keuze.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
In andere landen, ook hele beschaafde en ontwikkelde landen, zijn ze ook niet een hongerdood gestorven door zaken als avondklok of sluiten winkels. Het vrijblijvende tot nu toe zal er echter voor zorgen dat het draagvlak voor hardere maar noodzakelijkere maatregelen nihil is. Dat is de prijs die we nu gaan betalen voor het relatief coulante beleid. Niet kunnen ingrijpen als het echt zou moeten. Rutte kan wel roepen dat hij niets uitsluit maar zelfs een avondklok, met een geringe economische impact, is onbespreekbaar in de Kamer.
Ik vermoed dat een terugkeer naar de lockdown waarbij de efteling gesloten is het maximaal haalbare is.
Hakt er wel in zo'n crisis, weinig slaap volgens mij.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we in maart van die man af. Het zal best een aardige vent zijn maar totaal niet geschikt als minister voor volksgezondheid na zijn vele blunders.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd Hugo, sleutelwoord van het faalbeleid is inderdaad tekort:
- Tekort aan basisvoorraden als voorbereiding op een nieuwe pandemie
- Tekort aan mondmaskers en andere persoonlijke beschermingsmiddelen
- Tekort aan laboratoriumcapaciteit
- Tekort aan GGD-capaciteit
- Tekort aan BCO-onderzoekers
- Tekort aan zorgpersoneel
- Tekort aan visie
Ga je dan ook je UI aanpassen?quote:Op woensdag 9 december 2020 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we in maart van die man af. Het zal best een aardige vent zijn maar totaal niet geschikt als minister voor volksgezondheid na zijn vele blunders.
Zelfs de foto boven mijn openhaard blijft hangen.quote:
Blijft bizar dat het kabinet de sluiting van horeca, sportclubs en culturele instellingen niet als (te) ontwrichtend vindt, maar de sluiting van IKEA's, bouwmarkten en kledingwinkels wel...quote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:
of bij maatregelen die zeer ontwrichtend gaan zijn voor economie en/of samenleving (sluiting winkels).
Och. Ik durf echt nog wel te geloven dat hij met de beste intentie bezig is hoor. Ook trouwens dat hij zelf niet door heeft wat zijn eigen zwaktes zijn en hij echt denkt dat hij goed bezig is.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we in maart van die man af. Het zal best een aardige vent zijn maar totaal niet geschikt als minister voor volksgezondheid na zijn vele blunders.
Ik zal dit met een smiley uitleggen, komt ie: 💰quote:Op woensdag 9 december 2020 20:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blijft bizar dat het kabinet de sluiting van horeca, sportclubs en culturele instellingen niet als (te) ontwrichtend vindt, maar de sluiting van IKEA's, bouwmarkten en kledingwinkels wel...
Alle niet-essentiële winkels hadden allang dicht gemoeten als je streeft naar niveau 1 op de Routekaart of beter
Helemaal mee eens. Die man moet gewoon minister van onderwijs worden, past beter bij hem. Dat gun ik hem wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Och. Ik durf echt nog wel te geloven dat hij met de beste intentie bezig is hoor. Ook trouwens dat hij zelf niet door heeft wat zijn eigen zwaktes zijn en hij echt denkt dat hij goed bezig is.
Maar in dergelijk zware crisissituaties zie je hier dat je toch echt wel iemand moet hebben die aanmerkelijk meer ervaring heeft dan een tijdje wethouder en een periode minister in een niet al te zware periode.
Middelbare scholen geven in andere landen wel besmettingen.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Tot de zomer werkte dat beleid ook gewoon. Dat was dus de beste keuze.
Dat de kaarten qua draagvlak en naleving (waar overigens nog een opvallend verschil tussen zit) nu anders liggen wijt ik meer aan de duur. Mensen raken coronamoe, zijn niet meer bang zoals in het begin en hebben dus minder motivatie om zich aan maatregelen te houden.
Moet zeggen dat ik een avondklok zelf een zeer zware maatregel vind hoor. Dat komt neer op het opsluiten van de bevolking gedurende een kwart van de dag. Dat is nogal wat. Maar goed, ik zie ook geen lichte maatregelen meer. Het wordt kiezen tussen slecht en nog slechter.
Avondklokken, reisverboden enz. zorgen alleen maar voor maatschappelijke onrust en zullen amper invloed hebben op het aantal besmettingen zo lang scholen, niet noodzakelijke winkels en onnodige vrijetijdszaken als pretparken en kerken nog altijd gewoon open zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben wel echt benieuwd wat die volgende maatregelen van Rutte zijn. Want die gaan er echt wel komen.
Maar ik zie echt niet meer hoe je kunt grijpen naar maatregelen die nog enigszins in verhouding zijn. Je komt nu echt op het terrein van of maatregelen die voor een bepaalde groep zeer ingrijpend zijn (denk aan sluiting van tehuizen of scholen) of bij maatregelen die voor maatschappelijke onrust en draagvlakafname gaan zorgen (binnenlandse reisbeperkingen, avondklok) of bij maatregelen die zeer ontwrichtend gaan zijn voor economie en/of samenleving (sluiting winkels).
Ben je debat aan het kijken?quote:Op woensdag 9 december 2020 20:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd Hugo, sleutelwoord van het faalbeleid is inderdaad tekort:
- Tekort aan basisvoorraden als voorbereiding op een nieuwe pandemie
- Tekort aan mondmaskers en andere persoonlijke beschermingsmiddelen
- Tekort aan laboratoriumcapaciteit
- Tekort aan GGD-capaciteit
- Tekort aan BCO-onderzoekers
- Tekort aan zorgpersoneel
- Tekort aan visie
Is ook een optie natuurlijk. Maar de maatschappelijke kosten daarvan zijn ook hoog.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Middelbare scholen geven in andere landen wel besmettingen.
Dat is nog iets wat hier moeilijk lijkt te liggen.
Terwijl juist winkels ed vaak prima alternatieven hebben in online verkoop. Dat kunnen sportverenigingen en culture instellingen niet zo makkelijk zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal dit met een smiley uitleggen, komt ie: 💰
Ik vind bouwmarkten wel een lastige.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blijft bizar dat het kabinet de sluiting van horeca, sportclubs en culturele instellingen niet als (te) ontwrichtend vindt, maar de sluiting van IKEA's, bouwmarkten en kledingwinkels wel...
Alle niet-essentiële winkels hadden allang dicht gemoeten als je streeft naar niveau 1 op de Routekaart of beter
Dat is niet waar, dat zijn een paar grote partijen. Is de manier om het mkb de nek om te draaien.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl juist winkels ed vaak prima alternatieven hebben in online verkoop.
Dat klopt dan weer wel.quote:Dat kunnen sportverenigingen en culture instellingen niet zo makkelijk zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |