Ik denk ondertussen bij die situaties: Ga je goddelijke gang. Ik heb niet de illusie dat het veel invloed heeft op het beleid, dat wordt gewoon doormodderen tot er voldoende mensen gevaccineerd zijn, en misschien zelfs wel langer dan dat als blijkt dat je alsnog besmettelijk bent als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zoveel mensen die vooral duidelijk willen maken dat zij het goed doen en de uitzonderingen die ze zelf maken alsnog goedpraten. Zoals lekker shoppen op black friday. En dan krampachtig goedpraten hoe die bizarre mensenmassa zogenaamd geen invloed heeft omdat het buiten is ofzo. Maar even met je hond naar buiten als je verkouden bent en eenzame opa bent, nee dan ben je een moordenaar.
ik lees niets nieuws.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij
https://pbs.twimg.com/media/EoyO0h1W4AAEw9I?format=jpg&name=large
Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.
Maar wel benieuwd wat hier van klopt.
Het is nooit anders geweest dan een dringend advies.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij
https://pbs.twimg.com/media/EoyO0h1W4AAEw9I?format=jpg&name=large
Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.
Maar wel benieuwd wat hier van klopt.
Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso, wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar die stijging is er sowieso en is ook niet afhankelijk van drukte op één dag. Wat dat betreft is de klacht dus nog steeds niet geldig wat mij betreft.
Als de klacht zou zijn dat horeca-ondernemers oproepen dat mensen zich beter aan de regels gaan houden zodat de cijfers weer naar beneden gaan zou ik er meer sympathie voor hebben. Anders is het boos zijn om het boos zijn.
Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kun je zien wat het RIVM aan extra IC opnamen ziet als de horeca open gaat.
140 extra IC opnamen. In 2 weken.
Dat is exact wat ik zeg, we zijn het eensquote:Op woensdag 9 december 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso,
Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?quote:wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.
Was de laatste sheet vanmorgen van Van Dissel. De uitwerking van alle overige versoepelingen etc staan in de sheets er voor.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.quote:
Laat maar, zo belangrijk is het niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?
Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.
Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan bestedenquote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat maar, zo belangrijk is het niet.
Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.
dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan besteden
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.
Volgens mij mogen ze helemaal niets mits er geen sprake is van overlast.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.
Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
Nogal wiedes, want wat ik doe heeft invloed op anderen en wat anderen doen heeft invloed op mij. Als grote groepen mensen met de feestdagen maling hebben aan de regels, want gaat er dan na de feestdagen gebeuren? We gaan het dagelijks leven hervatten met een groter aantal besmettelijke mensen. Dat brengt risico's met zich mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:05 schreef chratnox het volgende:
Hetgene wat me aan deze pandemie inmiddels het meest begint te storen is hoe bereid mensen lijken te zijn met het vingertje naar anderen te wijzen, (...)"
Heel abstract gezien zijn er veel meer dingen die erg kunnen bijdragen aan het verminderen van de besmettingen. Daar nemen ze ook andere overwegingen mee dan alleen de volksgezondheid. Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.
Heel abstract gezien als iedereen met max 3 gasten kerst viert scheelt dat natuurlijk een behoorlijk aantal besmettingen in vergelijking tot bijvoorbeeld max 6 gasten bij kerst. 90% van Nederland viert toch kerst op een of andere manier.
Dat ben ik dus weer niet met je eens, zullen het daar maar bij laten?quote:Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.
Maar dat betekent niet dat we dat heel serieus moeten nemen.
Je mening dat een ander zijn mening irrationeel is is net zo goed een mening. Geen feit.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.
Maar dat betekent niet dat we dat heel serieus moeten nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |