Maar jij bent een uitzonderingquote:Op woensdag 9 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik geef zelfs nog geld toe als ik in januari een vaccinatie kan krijgen.
Ja joh. Het zijn maar zeikerds, al die horeca-ondernemers die hun zorgvuldig opgebouwde bedrijf naar de klote zien gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
dat beschouw ik als een complimentquote:
Nog niet eens 13.00 he?!quote:Op woensdag 9 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan steek je hem ergens anders![]()
Ik hoop dat we niet te lang rekening houden met mensen die vaccins weigeren. Als ze niet immuun worden van de vaccinatie, dan maar van de ziekte. Dat zou dan uiteindelijk een persoonlijke keuze worden vind ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat zijn echt uitersten.
Mensen die willen > Mensen die willen worden overgehaald > Mensen die kijken naar wat anderen doen > Mensen die worden overgehaald met kado's > Mensen die worden overgehaald met privileges > Mensen die worden overgehaald met beperkingen > etc., etc.
ergens in de wereld 23:00 geweest hoor...quote:
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
Dan verschuilen ze zich wel achter het feit dat ze het al hebben gehad vrees ikquote:Op woensdag 9 december 2020 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we niet te lang rekening houden met mensen die vaccins weigeren. Als ze niet immuun worden van de vaccinatie, dan maar van de ziekte. Dat zou dan uiteindelijk een persoonlijke keuze worden vind ik.
Gelukkig maar. Was al bang dat ik weer zo ellenlange post moest typenquote:Op woensdag 9 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat beschouw ik als een compliment
Van Delden liet in één van die slides zien dat het op bestelling ging vanuit de instelling. Daarmee lijkt me dat je dat redelijk afdicht.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar gaat het niet om......het gaat erom dat ze op 75% rekenen, terwijl er maar 40/50% komt opdagen.
dan moeten ze wel heel snel gaan schakelen om die vaccins te kunnen gebruiken voor anderen,
Nogquote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
2 miljoen mensen dus al besmet geweest volgens RIVM
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Ik zou zeggen nog 12 miljoen op dit moment. jongeren onder de 18 niet, en iedereen die zwanger is niet.quote:
In Hobart, Australië is het net 23.00u geweestquote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ergens in de wereld 23:00 geweest hoor...
Ik denk dat we inmiddels eerder rond de 3 miljoen mensen die het virus hebben gehad zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:55 schreef TheVulture het volgende:
Als 2 miljoen mensen het virus al gehad hebben zou dat toch ook een enorme verspilling zijn van schaarse vaccins om die als eersten mee te vaccineren... al heb ik weinig hoop dat het logistiek te regelen valt...
en hoe willen ze dat in hemelsnaam bij de huisartsen gaan doen dan voor de kwetsbaren en hun verzorgers.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Delden liet in één van die slides zien dat het op bestelling ging vanuit de instelling. Daarmee lijkt me dat je dat redelijk afdicht.
Zorginstelling inventariseert hoeveel medewerkers gevaccineerd willen worden, daar komt een aantal uit, bestel iets meer -> vaccineren.
Als er 250 medewerkers zijn en er willen er maar 130 gevaccineerd worden lijkt het me dat ze er niet meer dan (bijvoorbeeld) 140 sturen.
Het moet gewoon een eigen keuze blijven. Als het een verplichting word zonder het een verplichting te noemen dan hebben we een groot probleem. Uiteindelijk gaat het vooral om de kwetsbare groepen die snel in het ziekenhuis terecht komen. Zodra de ziekenhuizen het aan kunnen dan moeten we gewoon weer richting normaal gaan. Meer immuniteit is echt handig, maar het moet nooit ten koste gaan van keuzes over je eigen lichaam. Kunnen mensen wel roepen dat ze het niet verplicht stellen, maar als ze inderdaad met dat soort chantage middelen over de brug gaan komen....dan is het dus wel degelijk een verplichting. Ze noemen het alleen even anders, om zichzelf in te dekken.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.
Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.
Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
yesss daarna zijn we samen immuunquote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... ben er ook wel klaar mee.
Doe maar een Pfizertje die overblijft dan!
Hij gaf aan dat Moderna zo'n 2 weken later kwam, dus ik denk niet dat ze daar heel moeilijk mee gaan doen en gewoon Moderna doen, net als bewoners van verzorgingstehuizen ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe willen ze dat in hemelsnaam bij de huisartsen gaan doen dan voor de kwetsbaren en hun verzorgers.
of willen ze dan wachten totdat ze van Moderna geleverd gaan krijgen ?
Ik weet niet of dat prima wordt gedaan. Ik hoor wisselende verhalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.
Met een geschat sterftecijfer van tegen de 15.000 komt dat overeen met een IFR van 0,7%. Dat snijdt allemaal wel hout dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
2 miljoen mensen dus al besmet geweest volgens RIVM
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Dat zijn ook de schattingen toch in NW-Europa? In de VS is het dan schijnbaar een IFR van het dubbele. Waar natuurlijk mensen een slechtere levensstijl hebben en een groep niet verzekerd is.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met een geschat sterftecijfer van tegen de 15.000 komt dat overeen met een IFR van 0,7%. Dat snijdt allemaal wel hout dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |