Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
ze heeft wel een punt en ik zal wel weer afgebrand worden hier
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
Als aerosolen een grotere rol spelen dan wij denken, dan is het juist een probleem om de horeca dan weer te openen omdat je dan lang in dezelfde ruimte zit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een winkel.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
ze heeft wel een punt en ik zal wel weer afgebrand worden hier
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
Van Delden zullen we de komende tijd ook wel vaker zien he?
Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je doet alsof het 1 het andere zou moeten uitsluiten. Dat is best wel kortzichtig.
Absoluut!quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.
Alsof je tegen een muur praat.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.
Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
wat een verademing ten opzichte van een rutte of hugoquote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Van Delden geeft ook prima antwoorden, niet bla bla bla, maar gewoon feiten en waarom ze bepaalde beslissingen nemen.
Ik vind het ook niet bewijzen dat het wel/genoeg zin heeft. Met name in restaurants ging het volgens mij best goed met de gestelde maatregelen. Als je de horeca dan afzet tegen bijvoorbeeld hotels, scholen en sportgelegenheden vind ik het wel wat krom dat die open blijven. Dat de besmettingen stijgen heeft meer te maken met het feit dat mensen (waar dan ook) meer binnen zitten dan met de horeca zelf.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Maar is het niet gewoon toch handig??quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is ....
Dat idd, punt 1. Hij vertelt precies hoe het zit en waarom. en dan nog een keer de vraag "ja maar waarom!? "quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:
Tering Hijink, heb je niet geluisterd ofzo
Ook een debiele vraag, waarom zou per se de verpleeghuisbewoners als eerste moeten worden ingeënt. Irritante discussie.
Zei hij nou echt: "Ja ik heb 't nu 5 keer beantwoord"quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is .... Leuk dat je het anders wil, maar het is gewoon verdomme niet haalbaar en/of efficiënt.
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof je tegen een muur praat.
we verschillen van mening en dat magquote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.
Zo'n beetje alle onderzoeken zeggen tot nu toe dat verspreiding vooral via de grotere aerosols (druppels) plaatsvindt.
In de praktijk betekent dat ook vaak van tevoren of daarna nog even bij iemand thuis een borrel/afzakkertje doen..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.
“Hee kerel, zullen we keertje afspreken?”
-“Ja is goed, restaurantje?”
Dan ga je dus naar een restaurant ipv iets anders doen.
Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
In een restaurant zit je als klant netjes stil. In een supermarkt loop je rond en zit iedereen met zijn tengels overal aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
Aan de andere kant zorgt het misschien ook voor een toename aan verplaatsingen. Ik denk dat een deel wel zou verplaatsen naar een restaurant, maar daarnaast zul je wellicht ook hebben dat mensen die anders niets zouden doen (omdat ze een kleine woning hebben, er risico in zien etc) nu wel gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
Mensen zijn toch meestal niet zo héél erg lang in de supermarkt (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.
Dat is waar. Maar als supermarkten zo'n hotspot zouden zijn had je verwacht dat die cijfers in april/mei niet zo hard omlaag waren gegaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Mensen zijn toch meestal niet zo héél erg lang in de supermarkt (uitzonderingen daargelaten).
Maar hoe dan ook, volgens mij weten we het niet eens als mensen in de supermarkt besmet raken. Misschien gebeurt het wel vaker dan je denkt. Er is een heel groot gedeelte van de besmettingen waarvan ze gewoon helemaal niet weten waar het gebeurd is. Er kan ook moeilijk BCO gedaan worden natuurlijk, omdat niet bijgehouden wordt wie wanneer in welke winkel was.
Als dat zo zou zijn, dan zou je ook relatief veel besmettingen onder supermarktpersoneel moeten zien. Toch is dat niet zo, en dat was bij horecapersoneel juist wel bovengemiddeld.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Mensen zijn toch meestal niet zo héél erg lang in de supermarkt (uitzonderingen daargelaten).
Maar hoe dan ook, volgens mij weten we het niet eens als mensen in de supermarkt besmet raken. Misschien gebeurt het wel vaker dan je denkt. Er is een heel groot gedeelte van de besmettingen waarvan ze gewoon helemaal niet weten waar het gebeurd is. Er kan ook moeilijk BCO gedaan worden natuurlijk, omdat niet bijgehouden wordt wie wanneer in welke winkel was.
waarom denk je dat de besmettingen weer oplopen ?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar als supermarkten zo'n hotspot zouden zijn had je verwacht dat die cijfers in april/mei niet zo hard omlaag waren gegaan.
We kunnen het misschien wel verder trekken. Als aerosols echt zo'n grote rol spelen heeft die 1.5m, mondkapjes en dat soort dingen ook totaal geen zin volgens mij, dan hebben we wel een wat grotere uitdaging
Hmm lees dit nu voor het eerst.. wel goed voor het draagvlak dit soort berichtenquote:
Je staat nergens voor open. Geen enkel besef dat anderen niet precies leven en doen zoals jij leeft en doet. Dan ben ik er al heel snel klaar mee, dus bij deze.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn ook vooral voorzorg.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm lees dit nu voor het eerst.. wel goed voor het draagvlak dit soort berichten
Maar hoeveel mensen zijn dat....quote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Jane het volgende:
De eerste waarschuwing over het Pfizer-vaccin is er vanuit de UK:
Mensen die een geschiedenis hebben van (zware) allergische reacties, moeten dit vaccin niet nemen.
https://www.independent.c(...)ons-uk-b1768530.html
[..]
Is dat zo ja? Het gros van de restaurantbezoekers gaan daarna nog thuis afzakken? Vraag het me sterk af.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de praktijk betekent dat ook vaak van tevoren of daarna nog even bij iemand thuis een borrel/afzakkertje doen..
Bij zwangere vrouwen is toch altijd? Je mag bijna geen enkele vaccinatie hebben tijdens zwangerschap, tenzij voor 't kind, dat is niet bijzonder toch?quote:
Volgens mij is dit met zo'n beetje elk vaccin, maar ook met heel veel medicijnen zo. Mijn vrouw mocht tijdens de zwangerschap nog net aan een paracetamol, maar verder moest alles in overleg met de arts.quote:Reden voor de uitsluiting is dat er nog geen gegevens zijn over hoe het vaccin zich gedraagt bij zwangere vrouwen. Dat geldt trouwens ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Op dit moment is het nog niet bekend of het vaccin via de moedermelk kan worden doorgegeven. Een risico voor de baby kan dus nog niet worden uitgesloten, waardoor het vaccin tijdens de borstvoedingsperiode afgeraden wordt.
Zou ik sowieso even niet doen in deze tijd, maar goedquote:
Als in:quote:
Omdat het kouder is en mensen automatisch meer bij elkaar rondhangen, en luchtwegvirussen altijd in deze periode optreden. Minder weerstand, warmte ruimtes, andere luchtvochtigheid. Ramen en deuren dicht, dus veel stilstaande lucht.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom denk je dat de besmettingen weer oplopen ?
met overal mondkapjes en afstand houden
Neehoor, uiteindelijk gaat het om statistiek. Ik geloof zo dat anderen er anders mee omgaan. Of alsnog vaak afspreken thuis.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je staat nergens voor open. Geen enkel besef dat anderen niet precies leven en doen zoals jij leeft en doet. Dan ben ik er al heel snel klaar mee, dus bij deze.
Eind deze week start coronababyboomtijdquote:Op woensdag 9 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou ik sowieso even niet doen in deze tijd, maar goed
En inderdaad, dat is bij meerdere vaccins altijd al zo geweest.
Is toch enkel gebaseerd op een standaard disclaimer omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om dit te onderzoeken dus moeten ze die disclaimer erin zetten?quote:
Ik snap ook niet wat er zo bijzonder is aan supermarkten.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar als supermarkten zo'n hotspot zouden zijn had je verwacht dat die cijfers in april/mei niet zo hard omlaag waren gegaan.
We kunnen het misschien wel verder trekken. Als aerosols echt zo'n grote rol spelen heeft die 1.5m, mondkapjes en dat soort dingen ook totaal geen zin volgens mij, dan hebben we wel een wat grotere uitdaging
Jaquote:Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Is toch enkel gebaseerd op een standaard disclaimer omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om dit te onderzoeken dus moeten ze die disclaimer erin zetten?
Jij bent beter dan dit.. Een inhoudelijke discussie gaat je goed af, het is niet nodig hieraan mee te doenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Gretzl het volgende:
Laat dit artikel en de conclusie (Enkele OMT leden hebben financieel belang een langdurige en uitermate hoge SARS-CoV-2 prevalentie, maar gaven dit uiteraard niet aan op alle “n.v.t.”-rijke belangenverklaringen) tot je doordringen en vraag jezelf dan af of je mening over het Nederlandse coronabeleid veranderd is.
[ twitter ]
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |