abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196634753
ze heeft wel een punt en ik zal wel weer afgebrand worden hier
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196634764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.
pi_196634767
Van Delden zullen we de komende tijd ook wel vaker zien he?
  woensdag 9 december 2020 @ 11:40:35 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196634768
"de maatregelen van VanDissel" .. het zijn de maatregelen van het kabinet :X :X
En volgens mi jis er ook vaak genoeg verteld dat de onzekerheid van de tijdsplanning voor vaccinatie, ligt bij de afhankelijkheid wanneer wat binnenkomt :X
Blijft erbij, dat mens is niet snugger.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:40:40 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196634770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
Als aerosolen een grotere rol spelen dan wij denken, dan is het juist een probleem om de horeca dan weer te openen omdat je dan lang in dezelfde ruimte zit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een winkel.
pi_196634773
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
Van Delden zullen we de komende tijd ook wel vaker zien he?
Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:41:20 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196634780
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je doet alsof het 1 het andere zou moeten uitsluiten. Dat is best wel kortzichtig.
Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 9 december 2020 @ 11:42:11 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196634790
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.
Absoluut!
pi_196634793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 11:43:12 #61
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196634804
Van Delden geeft ook prima antwoorden, niet bla bla bla, maar gewoon feiten en waarom ze bepaalde beslissingen nemen.
pi_196634808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.
Alsof je tegen een muur praat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 9 december 2020 @ 11:43:38 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196634815
Tering Hijink, heb je niet geluisterd ofzo :')

Ook een debiele vraag, waarom zou per se de verpleeghuisbewoners als eerste moeten worden ingeënt. Irritante discussie.
Antifa
pi_196634818
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.

Zo'n beetje alle onderzoeken zeggen tot nu toe dat verspreiding vooral via de grotere aerosols (druppels) plaatsvindt.
pi_196634819
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Van Delden geeft ook prima antwoorden, niet bla bla bla, maar gewoon feiten en waarom ze bepaalde beslissingen nemen.
wat een verademing ten opzichte van een rutte of hugo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 11:43:54 #66
416575 crew  Evenstar
pi_196634821
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is .... Leuk dat je het anders wil, maar het is gewoon verdomme niet haalbaar en/of efficiënt.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:44:06 #67
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196634825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Ik vind het ook niet bewijzen dat het wel/genoeg zin heeft. Met name in restaurants ging het volgens mij best goed met de gestelde maatregelen. Als je de horeca dan afzet tegen bijvoorbeeld hotels, scholen en sportgelegenheden vind ik het wel wat krom dat die open blijven. Dat de besmettingen stijgen heeft meer te maken met het feit dat mensen (waar dan ook) meer binnen zitten dan met de horeca zelf.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 9 december 2020 @ 11:44:13 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196634826
quote:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is ....
Maar is het niet gewoon toch handig??
Antifa
  woensdag 9 december 2020 @ 11:44:16 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196634827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:
Tering Hijink, heb je niet geluisterd ofzo :')

Ook een debiele vraag, waarom zou per se de verpleeghuisbewoners als eerste moeten worden ingeënt. Irritante discussie.
Dat idd, punt 1. Hij vertelt precies hoe het zit en waarom. en dan nog een keer de vraag "ja maar waarom!? "
pi_196634833
quote:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is .... Leuk dat je het anders wil, maar het is gewoon verdomme niet haalbaar en/of efficiënt.
Zei hij nou echt: "Ja ik heb 't nu 5 keer beantwoord" :D
  woensdag 9 december 2020 @ 11:45:03 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196634841
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alsof je tegen een muur praat.
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.

“Hee kerel, zullen we keertje afspreken?”
-“Ja is goed, restaurantje?”

Dan ga je dus naar een restaurant ipv iets anders doen.

Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196634858
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.

Zo'n beetje alle onderzoeken zeggen tot nu toe dat verspreiding vooral via de grotere aerosols (druppels) plaatsvindt.
we verschillen van mening en dat mag :D
ik heb ook tig wetenschappelijke onderzoeken gelezen ( en ook gedeeld ) die het tegendeel bewijzen.
pi_196634867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
In de praktijk betekent dat ook vaak van tevoren of daarna nog even bij iemand thuis een borrel/afzakkertje doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 december 2020 @ 11:46:23 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196634868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

In een restaurant zit je als klant netjes stil. In een supermarkt loop je rond en zit iedereen met zijn tengels overal aan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196634870
quote:

[..]

Aan de andere kant zorgt het misschien ook voor een toename aan verplaatsingen. Ik denk dat een deel wel zou verplaatsen naar een restaurant, maar daarnaast zul je wellicht ook hebben dat mensen die anders niets zouden doen (omdat ze een kleine woning hebben, er risico in zien etc) nu wel gaan.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:46:39 #77
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196634876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mensen zijn toch meestal niet zo héél erg lang in de supermarkt (uitzonderingen daargelaten).
Maar hoe dan ook, volgens mij weten we het niet eens als mensen in de supermarkt besmet raken. Misschien gebeurt het wel vaker dan je denkt. Er is een heel groot gedeelte van de besmettingen waarvan ze gewoon helemaal niet weten waar het gebeurd is. Er kan ook moeilijk BCO gedaan worden natuurlijk, omdat niet bijgehouden wordt wie wanneer in welke winkel was.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196634880
ik mag echt hopen dat er niet 10% word verspild, dan rij ik wel even langs zo'n GGD eind van de dag in januari :D
pi_196634882
pi_196634896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begint dit geouwehoer nu al? :{
Was allang bezig
pi_196634900
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jane het volgende:

[..]

Mensen zijn toch meestal niet zo héél erg lang in de supermarkt (uitzonderingen daargelaten).
Maar hoe dan ook, volgens mij weten we het niet eens als mensen in de supermarkt besmet raken. Misschien gebeurt het wel vaker dan je denkt. Er is een heel groot gedeelte van de besmettingen waarvan ze gewoon helemaal niet weten waar het gebeurd is. Er kan ook moeilijk BCO gedaan worden natuurlijk, omdat niet bijgehouden wordt wie wanneer in welke winkel was.
Dat is waar. Maar als supermarkten zo'n hotspot zouden zijn had je verwacht dat die cijfers in april/mei niet zo hard omlaag waren gegaan.

We kunnen het misschien wel verder trekken. Als aerosols echt zo'n grote rol spelen heeft die 1.5m, mondkapjes en dat soort dingen ook totaal geen zin volgens mij, dan hebben we wel een wat grotere uitdaging :o
  woensdag 9 december 2020 @ 11:48:22 #82
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196634901
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jane het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan zou je ook relatief veel besmettingen onder supermarktpersoneel moeten zien. Toch is dat niet zo, en dat was bij horecapersoneel juist wel bovengemiddeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196634915
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar als supermarkten zo'n hotspot zouden zijn had je verwacht dat die cijfers in april/mei niet zo hard omlaag waren gegaan.

We kunnen het misschien wel verder trekken. Als aerosols echt zo'n grote rol spelen heeft die 1.5m, mondkapjes en dat soort dingen ook totaal geen zin volgens mij, dan hebben we wel een wat grotere uitdaging :o
waarom denk je dat de besmettingen weer oplopen ?
met overal mondkapjes en afstand houden
pi_196634926
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Benny het volgende:

[..]

Was allang bezig
Hmm lees dit nu voor het eerst.. wel goed voor het draagvlak dit soort berichten :N
pi_196634933
quote:

[..]

Je staat nergens voor open. Geen enkel besef dat anderen niet precies leven en doen zoals jij leeft en doet. Dan ben ik er al heel snel klaar mee, dus bij deze. :)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 11:50:14 #86
416575 crew  Evenstar
pi_196634939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm lees dit nu voor het eerst.. wel goed voor het draagvlak dit soort berichten :N
Dit soort dingen zijn ook vooral voorzorg.
pi_196634942
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Jane het volgende:
De eerste waarschuwing over het Pfizer-vaccin is er vanuit de UK:
Mensen die een geschiedenis hebben van (zware) allergische reacties, moeten dit vaccin niet nemen.

https://www.independent.c(...)ons-uk-b1768530.html
[..]

Maar hoeveel mensen zijn dat....
Dan is er vast een ander vaccin beter geschikt voor deze groep.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:50:32 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196634949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In de praktijk betekent dat ook vaak van tevoren of daarna nog even bij iemand thuis een borrel/afzakkertje doen..
Is dat zo ja? Het gros van de restaurantbezoekers gaan daarna nog thuis afzakken? Vraag het me sterk af.

Maargoed, ieder zijn meug verder. Ik kook nu ook liever thuis voor vrienden omdat we dan niet zo panisch met mondkapjes en afstand hoeven te doen. Dus voor mij maakt het niet uit, maar in mijn ogen maak je een hele branch kapot terwijl het niet heel veel oplevert.
Als je de maatregelen goed naleeft raken in een restaurant echt niet meer mensen besmet dan als je thuis af had gesproken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196634950
quote:

[..]

Bij zwangere vrouwen is toch altijd? Je mag bijna geen enkele vaccinatie hebben tijdens zwangerschap, tenzij voor 't kind, dat is niet bijzonder toch?

quote:
Reden voor de uitsluiting is dat er nog geen gegevens zijn over hoe het vaccin zich gedraagt bij zwangere vrouwen. Dat geldt trouwens ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Op dit moment is het nog niet bekend of het vaccin via de moedermelk kan worden doorgegeven. Een risico voor de baby kan dus nog niet worden uitgesloten, waardoor het vaccin tijdens de borstvoedingsperiode afgeraden wordt.
Volgens mij is dit met zo'n beetje elk vaccin, maar ook met heel veel medicijnen zo. Mijn vrouw mocht tijdens de zwangerschap nog net aan een paracetamol, maar verder moest alles in overleg met de arts.
pi_196634954
quote:
Zou ik sowieso even niet doen in deze tijd, maar goed
En inderdaad, dat is bij meerdere vaccins altijd al zo geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:50:57 #91
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196634962
quote:

[..]

Als in:
Mensen die negatieve berichten zoeken en posten?
Of dat er nu (negatieve) dingen bekend worden over die vaccins?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 9 december 2020 @ 11:51:50 #92
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196634983
Laat dit artikel en de conclusie (Enkele OMT leden hebben financieel belang een langdurige en uitermate hoge SARS-CoV-2 prevalentie, maar gaven dit uiteraard niet aan op alle “n.v.t.”-rijke belangenverklaringen) tot je doordringen en vraag jezelf dan af of je mening over het Nederlandse coronabeleid veranderd is.

twitter

https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196634992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom denk je dat de besmettingen weer oplopen ?
met overal mondkapjes en afstand houden
Omdat het kouder is en mensen automatisch meer bij elkaar rondhangen, en luchtwegvirussen altijd in deze periode optreden. Minder weerstand, warmte ruimtes, andere luchtvochtigheid. Ramen en deuren dicht, dus veel stilstaande lucht.

Geen idee, maar als dit virus zich als een luchtwegvirus gedraagt, lijkt het me logisch dat deze periode ook een piek oplevert, aangezien ze allemaal in deze periode veel komen.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:52:17 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196634994
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je staat nergens voor open. Geen enkel besef dat anderen niet precies leven en doen zoals jij leeft en doet. Dan ben ik er al heel snel klaar mee, dus bij deze. :)
Neehoor, uiteindelijk gaat het om statistiek. Ik geloof zo dat anderen er anders mee omgaan. Of alsnog vaak afspreken thuis.

Maar als je in een restaurant goed de maatregelen naleeft dan komt een besmetting niet buiten de groepjes die komen eten. Dus wat is dan het grote probleem?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196634997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zou ik sowieso even niet doen in deze tijd, maar goed
En inderdaad, dat is bij meerdere vaccins altijd al zo geweest.
Eind deze week start coronababyboomtijd
  woensdag 9 december 2020 @ 11:53:03 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196635005
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Benny het volgende:

[..]

Was allang bezig
Is toch enkel gebaseerd op een standaard disclaimer omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om dit te onderzoeken dus moeten ze die disclaimer erin zetten?
pi_196635013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap ook niet wat er zo bijzonder is aan supermarkten.
Met een R van rond de 1 - oké met maatregelen - besmet elk besmet persoon nu gemiddeld één ander. Waarom zou Jan met de pet mij gaan besmetten gedurende die ene seconde dat hij mij in een winkel passeert en niet zijn vrouw of collega's bij wie hij dag in dag uit rondhangt.
De focus moet gewoon liggen op de 'nauwe' contacten. De GGD hanteert niet voor niets al minimaal een kwartier.
I'll give you something to do
pi_196635014
och jee, Haga :B
pi_196635015
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Is toch enkel gebaseerd op een standaard disclaimer omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om dit te onderzoeken dus moeten ze die disclaimer erin zetten?
Ja
  woensdag 9 december 2020 @ 11:53:29 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635016
Van Haga is zo'n totale debiel. Daar zou een straf op moeten staan.
Antifa
pi_196635017
Haga :')
pi_196635019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Gretzl het volgende:
Laat dit artikel en de conclusie (Enkele OMT leden hebben financieel belang een langdurige en uitermate hoge SARS-CoV-2 prevalentie, maar gaven dit uiteraard niet aan op alle “n.v.t.”-rijke belangenverklaringen) tot je doordringen en vraag jezelf dan af of je mening over het Nederlandse coronabeleid veranderd is.

[ twitter ]
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten
Jij bent beter dan dit.. Een inhoudelijke discussie gaat je goed af, het is niet nodig hieraan mee te doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')