quote:The MHRA advice states: "Any person with a history of a significant allergic reaction to a vaccine, medicine or food (such as previous history of anaphylactoid reaction or those who have been advised to carry an adrenaline autoinjector) should not receive the Pfizer/BioNtech vaccine.
"Resuscitation facilities should be available at all times for all vaccinations. Vaccination should only be carried out in facilities where resuscitation measures are available."
Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
ze heeft wel een punt en ik zal wel weer afgebrand worden hier
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
Als aerosolen een grotere rol spelen dan wij denken, dan is het juist een probleem om de horeca dan weer te openen omdat je dan lang in dezelfde ruimte zit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een winkel.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
ze heeft wel een punt en ik zal wel weer afgebrand worden hier
maar aerosolen worden nog steeds zwaar onderschat in nederland, de 1.5m lijkt heilig....
Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
Van Delden zullen we de komende tijd ook wel vaker zien he?
Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je doet alsof het 1 het andere zou moeten uitsluiten. Dat is best wel kortzichtig.
Absoluut!quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
Ik hoop het. Goed verhaal van hem, geeft mij wel 't gevoel dat ze veel verder zijn dan we denken.
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet logisch? Als aerosolen zo zwaar onderschat worden zou je echt gigantische brandhaarden verwachten. Inclusief supermarkten enzo.
Alsof je tegen een muur praat.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je uit eten gaat met een vriendengroep dan gaat dat meestal ten kostte van een andere keer afspreken ja.
Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
wat een verademing ten opzichte van een rutte of hugoquote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Van Delden geeft ook prima antwoorden, niet bla bla bla, maar gewoon feiten en waarom ze bepaalde beslissingen nemen.
Ik vind het ook niet bewijzen dat het wel/genoeg zin heeft. Met name in restaurants ging het volgens mij best goed met de gestelde maatregelen. Als je de horeca dan afzet tegen bijvoorbeeld hotels, scholen en sportgelegenheden vind ik het wel wat krom dat die open blijven. Dat de besmettingen stijgen heeft meer te maken met het feit dat mensen (waar dan ook) meer binnen zitten dan met de horeca zelf.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Maar is het niet gewoon toch handig??quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is ....
Dat idd, punt 1. Hij vertelt precies hoe het zit en waarom. en dan nog een keer de vraag "ja maar waarom!? "quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:
Tering Hijink, heb je niet geluisterd ofzo
Ook een debiele vraag, waarom zou per se de verpleeghuisbewoners als eerste moeten worden ingeënt. Irritante discussie.
Zei hij nou echt: "Ja ik heb 't nu 5 keer beantwoord"quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Kyran het volgende:
Man wat is die gast van SP een zeikerd. Van Delden legt net uit waarom het niet handig is .... Leuk dat je het anders wil, maar het is gewoon verdomme niet haalbaar en/of efficiënt.
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof je tegen een muur praat.
we verschillen van mening en dat magquote:Op woensdag 9 december 2020 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de verspreiding via aerosols zo groot is blijven die ook veel langer hangen, dus is het risico op verspreiding op dat soort locaties waar lucht heen en weer gepompt wordt ook veel groter.
Zo'n beetje alle onderzoeken zeggen tot nu toe dat verspreiding vooral via de grotere aerosols (druppels) plaatsvindt.
In de praktijk betekent dat ook vaak van tevoren of daarna nog even bij iemand thuis een borrel/afzakkertje doen..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.
“Hee kerel, zullen we keertje afspreken?”
-“Ja is goed, restaurantje?”
Dan ga je dus naar een restaurant ipv iets anders doen.
Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
In een restaurant zit je als klant netjes stil. In een supermarkt loop je rond en zit iedereen met zijn tengels overal aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maximaal 10-20 minuten in een supermarkt is toch heel wat anders dan een hele avond in een kleine woonkamer of restaurant ?
Aan de andere kant zorgt het misschien ook voor een toename aan verplaatsingen. Ik denk dat een deel wel zou verplaatsen naar een restaurant, maar daarnaast zul je wellicht ook hebben dat mensen die anders niets zouden doen (omdat ze een kleine woning hebben, er risico in zien etc) nu wel gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn het gewoon niet eens, dat is wat anders.
“Hee kerel, zullen we keertje afspreken?”
-“Ja is goed, restaurantje?”
Dan ga je dus naar een restaurant ipv iets anders doen.
Tenzij de ander zegt “Ja een restaurant telt niet als afspraak, dus moeten we de dag erna nog iets anders doen!”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |