abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:32:15 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196629891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.

Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
pi_196629924
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
weleens gehoord, maar om alles te onthouden is wat teveel. we zijn toch al sinds februari bezig met corona, dus ik weet niet meer over welk tijdsbestek Gommers het had.
pi_196629957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.

Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
pi_196629996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden? :?
pi_196630074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden? :?
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.

Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:44:11 #57
416575 crew  Evenstar
pi_196630081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.

Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.

Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.

Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
pi_196630147
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.

Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
Het is hier vaak schoppen om het schoppen.
Oplossingen hebben ze niet, als ze maar zeuren kunnen.
Geldt niet specifiek voor FXR overigens.

We zijn het allemaal wel zat. Helaas is niet zo heel veel keus als we de zorg EN de economie draaiende willen houden. We hebben het er mee te doen. Shit is part of life. Helaas schijnt dat tot sommige mensen niet helemaal door te dringen en moet er dan maar tegen beleidsmakers en regels aangeschopt worden. Dat ieder land het niet voor niets zo'n beetje op dezelfde manier doet, negeren ze voor het gemak maar even.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:50:01 #59
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196630161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Inderaad. Onze regering heeft de verplichting om uit te leggen waarom ze over een periode van 10 maanden nooit hebben besloten om voor de Aziatische aanpak te gaan. Waarom er nooit geprobeerd is om het virus te elimineren (lees: richting nul te brengen, je bent niet enkel succesvol als je daadwerkelijk op nul komt).

Wij hebben het recht om te weten waarom er in Nederland nog steeds een beleid bestaat dat voor onnodig veel verspreiding zorgt, met extra schade voor de publieke gezondheid en de economie tot gevolg.

Deze Nieuw-Zeelandse hoogleraar publieke gezondheid legt het goed uit. Falende westerse regeringsleiders + instituten tijden waarschijnlijk aan zelfgevoel exceptionalisme. En weigeren te erkennen dat ze voor de foute aanpak hebben gekozen.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:52:39 #60
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196630189
quote:
De groep laagopgeleide 30- tot 50-jarige alleenstaande mannen is vaak al ontevreden over van alles
Hier

Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:54:51 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630214
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hier

Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
quote:
Slechts 1 procent van de hoogopgeleide jonge mensen schudt nog handen. Bij de laagopgeleide mannen die alleenstaand en ouder dan 65 jaar zijn is dat ruim 17 procent.
quote:
Vooral laagopgeleide vrouwen met een jong gezin zijn huiverig; slechts 20 procent zegt volmondig 'ja' als het gaat om een vaccinatie.
Interessante conclusies
pi_196630255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.

Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.

Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.

Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
pi_196630308
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:54 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Interessante conclusies
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 00:02:21 #64
416575 crew  Evenstar
pi_196630309
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:58 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
Oh sorry, moet iets duidelijker zijn. Ik bedoel de lockdown zoals wij die hier hadden in maart/april :)

Eigenlijk wat wij nu hebben, maar dan met onderwijs, sportscholen etc. voor alle leeftijden ook dicht.
pi_196630327
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)

Anders zitten we in 2021 nog maanden in een uitzichtloze situatie

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
Geinig stukje zeker over Thailand dat ze het virus hebben ingedamd zonder echte economische schade. Alleen komt dat niet overeen met dit artikel.

https://asiatimes.com/202(...)ns-economic-failure/

Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec

In landen die sterk geglobaliseerd zijn kan je niet zonder grote economisch schade de grenzen sluiten. Een paar weken terug was er ook al een artikel over Australië dat hun economie ook een flinke douw heeft gehad en ook niet kan herstellen zolang de grenzen gesloten blijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:05:42 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel

Daar vond ik deze figuren wel intressant :)
pi_196630372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel even het vermelden waard dat het hier een onderzoek betreft met respondenten uit Noord Nederland.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:15:19 #68
3542 Gia
User under construction
pi_196630407
Hebben we net Black friday en Sinterklaas gehad, Kerst en oud en nieuw staat voor de deur en in januari begint de uitverkoop!

En zo'n Rutte komt met niet meer dan: 3 gasten aan het kerstdiner.

Om moedeloos van te worden.

Ben blij dat Carnaval in elk geval niet doorgaat. Er zijn nog verstandige mensen.
pi_196630417
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....

Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
pi_196630425
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open

https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w

Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196630433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:

Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Dat noemen we nu politiek.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:21:59 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:

Ik las dacht ik ook iets over bij het WK darts 1000 man in de zaal binnenkort? Bijzonder dat Engeland die stap neemt...
  woensdag 9 december 2020 @ 00:22:26 #73
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196630439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:16 schreef maan_man het volgende:
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....

Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
Deze regering is aan het zwabberen en dat irriteert bijna iedereen. Rutte en de Jonge :+
pi_196630480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit lijkt toch gewoon bij elkaar gekregen. Althans is dit geen beeld wat ik in mijn omgeving schets.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:35:46 #75
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196630505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec

Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.

De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 9 december 2020 @ 00:38:04 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196630519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:
- Zolang er geen vaccin is, kan je de sterfgevallen enkel maximaal beperken door de maatregelen quasi onbeperkt lang in stand te houden.
- Eens een vaccin beschikbaar is moet je de maatregelen hooguit één of twee maanden langer volhouden wanneer je ervoor kiest om de zwaksten eerst te vaccineren.
are we infinite or am I alone
pi_196630559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.

De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.
  woensdag 9 december 2020 @ 01:21:02 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630669
twitter
pi_196630682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O_
Die wil ik. *O*
pi_196630705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O_
Die wil ik. *O*
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
pi_196630710
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg? :{
En is die prut dan? -O-
  woensdag 9 december 2020 @ 01:44:07 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196630745
Ik lees dat Zweedse minister van Gezondheidszorg Lena Hallengren vanavond heeft gezegd dat iedereen in Zweden in de eerste helft van 2021 wordt ingeënt tegen Covid19.
We moeten maar zien of dat lukt, maar er spreekt in ieder geval een stuk meer ambitie uit dan het verhaal van De Jonge. |:)

N..B. Het gaat om alle Zweden boven de 18 en die onder de 18 met gezondheidsrisico's. Geen gezonde kinderen, dus.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196631291
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
  woensdag 9 december 2020 @ 04:45:01 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196631310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
pi_196631328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:

Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
En in Michigan.

Of het zinloos is, los van de productieplek is onbekend. Ten tijde van mondkapjes schaarste etc gebeurde dit ook.
pi_196631812
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
pi_196631871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
pi_196631909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.
sig verwijderd door FA
pi_196631956
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier

https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/

quote:
Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’

GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Lastige keuze.
pi_196631978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lastige keuze.
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.

Toen ik de kop las dacht ik dat ze het met opzet deden, pas in het artikel werd het duidelijk. Risicovolle kop :o

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 07:40:32 ]
pi_196632147
quote:

[..]

Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
I'll give you something to do
pi_196632183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
pi_196632212
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
I'll give you something to do
pi_196632278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:

Zucht, deze man......
pi_196632280
quote:

[..]

Lastige keuze.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
  woensdag 9 december 2020 @ 08:24:39 #96
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196632297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:31 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196632309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:

Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.
Het komt wel een beetje over dat ze weinig willen verbieden en naderhand naar de mensen gaan wijzen.

In hetzelfde nieuws gisteren:
Met Kerst mag je maar 3 personen op bezoek hebben!
In januari gaan we weer voetballen met publiek op de tribune :|W

En vanmorgen bleek dat ze geen miljoen, maar slechts de helft van de bestelde vaccins krijgen. Wie laat zich toch telkens zo foppen bij de overheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:39 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196632310
Toch nog even over de horeca he.

Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.

waarom zegt rutte zoiets?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196632338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.

Sinds de zomer hebben we dat pad van lockdown iig nog niet bewandeld en de cijfers blijven ongunstig. Dus we zouden het wel kunnen proberen. Maar tegelijkertijd beslist dit verzorgingshuis een soort van yolo! met een mooie middelvinger aan de rest van de samenleving.

Ik snap het allemaal wel maar vind het ook bijzonder egoistisch. De hele afweging wat het buiten de muren van dat tehuis betekent lijkt niet eens een rol te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 08:30:45 ]
pi_196632371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebben
pi_196632374
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:

Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.

Waarom geloof je dat niet? Bij rtl is het bv wel bekend

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-pespectief-te-geven
pi_196632384
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:

Om goede sier te maken.

Net als activiteiten voor jongeren, terwijl die niet komen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')