Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
weleens gehoord, maar om alles te onthouden is wat teveel. we zijn toch al sinds februari bezig met corona, dus ik weet niet meer over welk tijdsbestek Gommers het had.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.
Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
Want?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden?
Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Het is hier vaak schoppen om het schoppen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.
Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
Inderaad. Onze regering heeft de verplichting om uit te leggen waarom ze over een periode van 10 maanden nooit hebben besloten om voor de Aziatische aanpak te gaan. Waarom er nooit geprobeerd is om het virus te elimineren (lees: richting nul te brengen, je bent niet enkel succesvol als je daadwerkelijk op nul komt).quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.
Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
Hierquote:De groep laagopgeleide 30- tot 50-jarige alleenstaande mannen is vaak al ontevreden over van alles
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier
Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
quote:Slechts 1 procent van de hoogopgeleide jonge mensen schudt nog handen. Bij de laagopgeleide mannen die alleenstaand en ouder dan 65 jaar zijn is dat ruim 17 procent.
Interessante conclusiesquote:Vooral laagopgeleide vrouwen met een jong gezin zijn huiverig; slechts 20 procent zegt volmondig 'ja' als het gaat om een vaccinatie.
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet opquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.
Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.
Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.
Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikelquote:
Oh sorry, moet iets duidelijker zijn. Ik bedoel de lockdown zoals wij die hier hadden in maart/aprilquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:58 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
Geinig stukje zeker over Thailand dat ze het virus hebben ingedamd zonder echte economische schade. Alleen komt dat niet overeen met dit artikel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)
Anders zitten we in 2021 nog maanden in een uitzichtloze situatie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
quote:Op woensdag 9 december 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel
Wel even het vermelden waard dat het hier een onderzoek betreft met respondenten uit Noord Nederland.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar vond ik deze figuren wel intressant
Dat noemen we nu politiek.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open
https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w
Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Ik las dacht ik ook iets over bij het WK darts 1000 man in de zaal binnenkort? Bijzonder dat Engeland die stap neemt...quote:Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open
https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w
Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Deze regering is aan het zwabberen en dat irriteert bijna iedereen. Rutte en de Jongequote:Op woensdag 9 december 2020 00:16 schreef maan_man het volgende:
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....
Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
Dit lijkt toch gewoon bij elkaar gekregen. Althans is dit geen beeld wat ik in mijn omgeving schets.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar vond ik deze figuren wel intressant
Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec
Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.
Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.
De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg?quote:Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
En in Michigan.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:
[..]
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Lastige keuze.quote:Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’
GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier
https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]
Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?quote:Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?
Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Zucht, deze man......quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..quote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:
Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.
En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebbenquote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Waarom geloof je dat niet? Bij rtl is het bv wel bekendquote:Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:
Toch nog even over de horeca he.
Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.
waarom zegt rutte zoiets?
Om goede sier te maken.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:
Toch nog even over de horeca he.
Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.
waarom zegt rutte zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |