Ja maar nu pak je het Nederlands/Engels erbij denk ikquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef SaferSephy het volgende:
[..]Hoeweel de term neger is afgeleid van het niger (zwart in het Latijn) is het vrijwel vanaf het begin specifiek gebruikt als synoniem voor het woord slaaf.
Jouw gespeelde verontwaardiging kan echt niet meer
Raar dat ze het dan altijd zelf gebruiken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef SaferSephy het volgende:
[..]Hoeweel de term neger is afgeleid van het niger (zwart in het Latijn) is het vrijwel vanaf het begin specifiek gebruikt als synoniem voor het woord slaaf.
Een konijn op de middenstip zetten en kijken naar welk doel het rentquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
En nu? Andere arbitrale kwartet invliegen?
Dus Nigeria betekent eigenlijk "Hier wonen allemaal negers"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef SaferSephy het volgende:
Ik doel hierop:quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ja maar nu pak je het Nederlands/Engels erbij denk ik
We hebben hier te maken met een Roemeen
quote:dus er zijn 2 n woorden? Nikker en neger?
Ikvindhelemaalmooi.gifquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Een konijn op de middenstip zetten en kijken naar welk doel het rent
Nigerinee een optie?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus Nigeria betekent eigenlijk "Hier wonen allemaal negers"
Dan zal dat binnenkort wel een andere naam krijgen ook.
In de context van "niet één van die Turkse mannen maar die zwarte man".quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
In welke context zou hij het woord “zwart” gebruikt moeten hebben dan?
tja, geuzennaam, ook niet meer van deze tijd vind ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Raar dat ze het dan altijd zelf gebruiken.
Daar kan ik ook nog wel in komenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de context van "niet één van die Turkse mannen maar die zwarte man".
Moet 'm gewoon bij naam noemen natuurlijk ipv bij kleur, maar wellicht niet zo racistisch als gedacht.
Niet meer van deze tijd vind ik nooit zo'n sterk argument.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
tja, geuzennaam, ook niet meer van deze tijd vind ik.
Sta je daar hetzelfde in bij de bijnaam van jouw cluppie? (serieuze vraag)quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
tja, geuzennaam, ook niet meer van deze tijd vind ik.
Het is meer om te zeggen waarom het vroeger wel kon.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Niet meer van deze tijd vind ik nooit zo'n sterk argument.
Hem opstellen als centrale verdediger zou ook reden voor ontslag moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is Frenkie de Jong toch een matige voetballer geworden bij Barca
'Zwarte man ' vind ik nog steeds wel kunnen. Net zoals ze mij tegenwoordige 'witte man' noemen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is meer om te zeggen waarom het vroeger wel kon.
Het is dan ook niet echt een argument, meer een meningquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Niet meer van deze tijd vind ik nooit zo'n sterk argument.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:48 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Het is dan ook niet echt een argument, meer een mening
Wist dat helemaal niet eens manquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef SaferSephy het volgende:
Weg met die racist idd.quote:
ja eigenlijk wel, omdat het eigenlijk nog iets veel vreemder is; als je het etymologisch bekijkt heeft "Jood", in tegenstelling tot neger, niet een denigrerende oorsprong. Dit is later door antisemieten gecultiveerd, op basis van een halve waarheid (Ajax was/is helemaal geen Joodse club) vervolgens als scheldwoord voor de club en haar supporters gebruikt, waardoor het vervolgens weer als geuzennaam is opgepikt. Complete waanzin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sta je daar hetzelfde in bij de bijnaam van jouw cluppie? (serieuze vraag)
No probquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:50 schreef SOG het volgende:
[..]
Wist dat helemaal niet eens man
Dacht dat nikker niet kon, maar neger wel.
En waarom kan een negroïde man wel dan.
Het is een zwarte avond voor het voetbal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef Coco het volgende:
Ik ben er nu ook, hoe zijn de wedstrijden?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is een zwarte avond voor het voetbal.
Oke flauw.
Africoidquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:01 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
No prob![]()
Het gebruik van negroïde is ook niet onomstreden. Het wordt in bepaalde (antropologische) wetenschap nog wel gebezigd maar door de associatie met slavernij, en de nogal brede en daardoor beperkt bruikbare classificatie zie je het steeds minder, en wordt africoid steeds vaker als vervanging ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |