Ik probeerde dus uit te leggen dat ook zij hun binnengrenzen gewoon gesloten hebben, terwijl die normaal natuurlijk altijd gewoon open zijn. Je kon niet zomaar van Victoria naar New South Wales rijden, of vice versa. Dat waren ze in Australie ook niet gewend, nog minder dan wij hier in Europa, vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Europa is geen eiland.
Verder klopt wat je zegt, maar het is ook niet het hele verhaal. Omdat Australië een eiland is begin je al met een veel kleinere verspreiding en kun je die makkelijker naar beneden krijgen. Een eiland is makkelijker af te sluiten. Omdat het een eiland is.
Ik heb mijn kerstplannen al lang klaar en de meesten wel, denk ik?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]Dat werd niet overal gesuggereerd? Door burgemeesters? Door media? Of Rutte en De Jonge dat dan wel of niet hebben gezegd doet er niet zo veel toe. Dat werkt niet zo.
Gecondoleerd maar alvast. Neem aan dat ze ook geen ziekenhuis bed bezet gaan houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
Victoria is ongeveer zo groot als de gehele UK maar er wonen 6 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik probeerde dus uit te leggen dat ook zij hun binnengrenzen gewoon gesloten hebben, terwijl die normaal natuurlijk altijd gewoon open zijn. Je kon niet zomaar van Victoria naar New South Wales rijden, of vice versa. Dat waren ze in Australie ook niet gewend, nog minder dan wij hier in Europa, vermoed ik.
Ga jij dan ook geen ziekenhuisbed bezet houden als je bent gevallen met de fiets? Dat levert ook gevaar op, of dat jij alleen maar gezond eet, genoeg beweegt, niet rookt en niet drinkt? Nooit eens te hard rijd? Etc.?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:16 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Gecondoleerd maar alvast. Neem aan dat ze ook geen ziekenhuis bed bezet gaan houden.
https://www.ad.nl/rotterd(...)agen-br-br~a4a34d4c/quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)agen-br-br~a4a34d4c/
Dit linkje monnik zo snel even vinden. Maar er zijn meerdere voorbeelden van te vinden.
Waar zie jij een belofte?quote:Burgemeester Ahmed Aboutaleb vraagt iedereen alles op alles te zetten om het coronavirus de kop in te drukken. ,,Het zou mooi zijn als we aan het einde van het jaar enigszins normale kerstdagen kunnen vieren.’’
Laat dat soort plaatjes maar gewoon op Facebook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:19 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom mag de president wel 1,5 uur verblijven in een zaal waar wordt gegeten, gedronken en gezongen? Waarom die verschillen?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het woord belofte niet gebruikt.
Frame dan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen.
Waarvan 5 miljoen op een kluitje in Melbourne, ja. Wat is je punt? Ook daar heb je mensen van wie de familie net over de grens in een andere staat woont en waar je niet zomaar op bezoek kon, bijvoorbeeld. Echt, de verschillen zijn minder groot dan je denkt. Ik ben afgelopen januari toevallig door het midden van Spanje gereden. Denk je dat het daar dichtbevolkt is? Oneindige leegtes. Niet op de schaal van het binnenland van Australie, maar dat doet er niet toe. Het gaat voornamelijk over de stedelijke gebieden en die zijn daar net zo bevolkt als hier.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Victoria is ongeveer zo groot als de gehele UK maar er wonen 6 miljoen mensen.
Alleen al in de kop van het artikel.quote:
Hahahahahahahaha. Dit is echt hilarisch.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat dat soort plaatjes maar gewoon op Facebook.
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarvan 5 miljoen op een kluitje in Melbourne, ja. Wat is je punt? Ook daar heb je mensen van wie de familie net over de grens in een andere staat woont en waar je niet zomaar op bezoek kon, bijvoorbeeld.
Nee, het gaat om het feit dat jij dingen verkeerd interpreteert. Anderen zullen dat ook doen inderdaad, maar het is geen doen om daar rekening mee te houden. Voor jou zijn er weer anderen die het bericht wel correct interpreteren en dus wel de boodschap mee krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen al in de kop van het artikel.
Dit soort dingen gaan om beelden en gevoel. Niet om het woord voor woord uitpluizen van teksten.
Snap jij het wel? Wat maakt het in godsnaam uit hoe ver de grens is? Alsof mensen in Madrid dichtbij een grens wonen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?
Misschien kun je dat in een onderbouwde post doen in plaats van een plaatje of een filmpje van een twijfelachtige bron.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?
Ik snap het allemaal prima. Dus je kunt je persoonlijke sneren wel weer voor je houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het feit dat jij dingen verkeerd interpreteert. Anderen zullen dat ook doen inderdaad, maar het is geen doen om daar rekening mee te houden. Voor jou zijn er weer anderen die het bericht wel correct interpreteren en dus wel de boodschap mee krijgen.
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?
Laat maar wat cijfers zien danquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |